Wacken 2009, 20th anniversary

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » di jul 28, 2009 4:13 pm

Doe mij maar gewoon lekker in die prvacy van m'n huis hehe
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8428
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di jul 28, 2009 5:42 pm

Ben benieuwd naar de problemen op de weg.
volgens duitse collega is het ee drama qua 'Baustellen' tussen bremen en hamburg.

We zullen het wel zien over een paar uur. Wij vertrekken rond 0.00 uur.

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » di jul 28, 2009 5:47 pm

Mijn broertje zit er sinds gisteren al en heeft onderweg nergens last van gehad, ze waren in 5,5 uur in Wacken. Viel mee met de werkzaamheden zei hij.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » di jul 28, 2009 6:44 pm

Dat hoop ik idd dan maar, 11 uur file is leuk voor een keer, maar niet mee haha
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di jul 28, 2009 9:53 pm

Aradia schreef:Dat hoop ik idd dan maar, 11 uur file is leuk voor een keer, maar niet mee haha
Och, terugweg een keer 24 uur of zoiets inclusief een heerlijk autopech gevalletje. Ik vertrek morgen, zie wel. Hoop dat het weer meezit. Donderdag is in ieder geval kut met onweer ed. Daarna zon als het goed is. Zin om te zuipen :P
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Nemesix
Berichten: 514
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 4:17 pm
Locatie: Selwerd
Contacteer:

Bericht door Nemesix » zo aug 02, 2009 9:31 pm

Het was echt supervet. Leuke sfeer, veel mensen ontmoet, veel geheerst in de biergarten en zo nu en dan even een bandje gekeken.

Amon Amarth was echt goed, jammer dat het geluid niet zo best was.
Adorned Brood was ook heel fijn. Ze speelden op een klein podium, dus het was redelijk rustig. Ook mooi dat ze nog even Wat Zullen We Drinken in het nederlands deden voor de nederlanders.
Einherjer was ook leuk. Ik kende de band amper, maar hoorde dat ze vet waren, dus maar even wezen kijken. Ik was niet teleurgesteld.

Kortom: weer een geslaagd festival.
This horrid virtue, facing mortality.

Gebruikersavatar
anji
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mei 04, 2009 10:31 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door anji » ma aug 03, 2009 1:11 am

Mijn eerste Wacken, en ook mijn eerste grote festival! Gegaan met een groep onbekenden en het heel gezellig gehad. Swashbuckle was feesten!

Oh en ik was hierbij. Dat vergeet ik niet gauw. :D
[url=http://www.last.fm/user/matthijs--]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/10x2/matthijs--.jpeg[/img]
[/url]

Gebruikersavatar
Nemesix
Berichten: 514
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 4:17 pm
Locatie: Selwerd
Contacteer:

Bericht door Nemesix » ma aug 03, 2009 9:48 am

Ja, heb die circlepit vanuit de biergarten gezien. Die shit was episch. Heb nog nooit zoon grote circlepit gezien. Hij liep van de soundbooth van black stage tot de soundbooth van true metal stage als ik niet verkeerd gezien heb.

Wat ik wel wat jammer vond is dat het festival zo tyfus groot is. Als je even een band wil kijken, moet je een half uur van tevoren aan komen kakken als je uberhaupt nog iets wil zien.
Heb 1 band vanaf de tweede rij gezien, Dat was Adorned Brood, en daar stond ik een uur van tevoren, en die band is redelijk onbekend en stond op de mediaeval stage.
Volgend jaar misschien een ander festival proberen. Summer Breeze lijkt me ook een tof festival en heeft al 2 jaar achter elkaar een betere line up dan wacken naar mijn mening.
This horrid virtue, facing mortality.

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » ma aug 03, 2009 11:24 am

Woeptiedoe!Wacken was gruwelijk.Gave bands,toffe party-luitjes!Bier,wijn,wodka,tequila,mede,sapjes,water,wijn,goldstrike,jenever,sake en weet ik veel nog meer.Volgend jaar weer..... :D
***

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma aug 03, 2009 11:49 am

Het schijnt dat er ook bands speelden ;-)

Was weer een prima weekend.
Woensdag een poging gedaan om Onkel Tom en Mambo Kurt te zien, maar dat was echt veel te druk. Op de camping werd ’t nog gezellig en laat.
Donderdag was compleet in bier-modus. Van m’n planning is weinig terecht gekomen, maar wel prima geammuseerd. Uiteindelijk toch nog in een roes Running Wild en Heaven & Hell gezien.
Vrijdag was vooral uitbrakken, maar ook aardig wat bands gezien. Nevermore en HammerFall waren ammusant en Amon Amarth was een knaller als afsluiter, al had ik tegen die tijd moeite m’n ogen open te houden.
Zaterdag was wat de bands betreft de beste dag. Testament was weer geweldig als altijd, al maakten de hitte, de moshpits en de eindeloze stroom crowdsurfers het vooraan wel erg uitputtend. Borknagar (maar wat is die zanger verlegen), Axel Rudi Pell en Saxon waren goed te doen, en Volbeat was weer het gebruikelijke feestje.
De terugweg was wel een ramp. Het stukje tot aan Bremen duurde alleen al 10 uur. Gelukkig zorgden een paar exhibitionistische Duitsers op de Autobahn voor wat hilarische taferelen om de tijd wat te doden.

Gebruikersavatar
Nemesix
Berichten: 514
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 4:17 pm
Locatie: Selwerd
Contacteer:

Bericht door Nemesix » ma aug 03, 2009 2:13 pm

NotYourBitch schreef:Woeptiedoe!Wacken was gruwelijk.Gave bands,toffe party-luitjes!Bier,wijn,wodka,tequila,mede,sapjes,water,wijn,goldstrike,jenever,sake en weet ik veel nog meer.Volgend jaar weer..... :D
Was jij niet degene die gratis naar wacken kon, maar dan moest je wel werken ofzo?
Zo ja, dan heb ik iemand van metalfan ontmoet :D
This horrid virtue, facing mortality.

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » ma aug 03, 2009 2:22 pm

jezus het was weer geslaagd.
prima weer de laatste 2 dagen en nog lekker kunnen zonnen ook en dergelijke....

veel bands gezien

-airbourne - niet eerder gezien, maar klonk wel goed.
-borknagar - op zich wel tof, niet mijn ding helemaal, ff 5 nummertjes gedaan en toen naar iets ander gelopen.
-einherjer - erg gaaf om dat toch eens gezien te hebben. klonk goed. was er op zich niet heel bekend mee, maar heb toch bijna de hele show bekeken.
-endstille - eeeeeeeerg vet
-gwar - vanaf een afstand gezien, wat een trieste kutzooi.....
-testament - was erg vet, vond het vrij strak en het beukte als vanouds.
-volbeat - ff 3 nummertjes gekeken, vind dat weinig aan, maar het geluid was wel goed en wat was het vies vies druk daar.....doe mij toch maar een brute death metal band op de true metal stage volgende keer..
-saxon - was onderweg naar wat voedsel en toen heb ik saxon nog een nummertje of 5 mee gekregen, beukte harder dan ik eigenlijk had verwacht.
-pain - jezus wat was dit asociaal gaaf. op album niet echt mijn ding ofzo, maar live......ik denk dat ik ze nog snel eens moet zien.....ik ben overtuigd
-vreid - allejezus wat gaaf, goed geluid ook vooral. maar wat apart om die zanger op het scherm te zien.....hij lijkt helemaal niet te knipperen met ze ogen....
-nevermore - hele show gezien omdat een vriendin dit wilde zien....ik vond het niks, maar de show scheen goed geweest te zijn.
- machine head - ben op zich niet zo fan van deze band, ben al meermaals weg gegaan als ik ze kon zien, maar wou het nu toch eens zien. muziekaal wel gaaf maar vind de show weinig aan. kerel zegt hele tijd het zelfde. hele tijd wacken schreeuwend en proost roepend...nee niet zo van genoten....wel leuk dat ze begonnen met een bekend nummer


verder vond ik het geluid wel redelijk oke omdat de wind weg bleef....kon vanuit de garden nog best wat bands horen.
jammer van de afzeggingen van kampfar en anthrax, de vervangers boeide mij niet zo. (jbo en nogmaals onkel tom)

ik vond het hoe dan ook weer een erg gezellige editie van woa. ik ga zo mn xmas kaartje weer bestellen........
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma aug 03, 2009 2:32 pm

Hehe, volgens mij zijn die krengen reeds uitverkocht. Zie ze nergens meer staan bij Metaltix. Zal wel de nieuwe volkssport worden, X-mass tickets scoren.

Anyhow, het was heeeel gaaf. Verslag volgt later, eerst tent schoonmaken zo.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door metallicattim » ma aug 03, 2009 2:36 pm

Ik dacht zojuist ook alvast de X-mass tickets te kunnen bestellen, maar ik zie ze ook nergens meer staan... gewoon al 10.000 kaarten verkocht in 12 uur tijd... niet normaal...
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » ma aug 03, 2009 2:41 pm

Was idd erg vet wacken, gezelligste jaar voor mij tot nu toe. Met 9 man tentenkamp gebouwd, waaronder Valkyrian. Hoop bands gezien, veel bekenden ook. Tuska, Iron, Valkyrian, NYB.
Worstelen achter de tent, jagermeister in the morning en veel meer lol!

Zal zometeen de foto met Valkyrian voor je posten Iron!

Kortom, snel weer kaarten bestellen
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma aug 03, 2009 3:06 pm

Oh god ja, die was er ook nog. Ben beniewd, hij zag er vrij lam uit. Maar wel gaaf.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma aug 03, 2009 3:28 pm

Was weer een potje te gek. De sfeer op de camping blijft onovertroffen dus het blijft de moeite waard om te gaan.

- RunningWild: helemaal gezien maar kan me nauwelijks wat herinneren. Komt door die Cocktail Bar.
- Heaven and Hell: zelfde verhaal. Dag erna had ik wel de hele tijd het gelijknamige nummer in me kop zitten. Ik weet dat ik het te gek vond.
- Pentagram: Die sukkels van Wacken hadden een US Pentagram foto in het programma boekje geflikkerd terwijl het om de Chileense daeth/thrashers ging. Zal wel voor verwarring hebben gezorgd. Het trok in ieder geval geen volk. Kan ook aan de tijd gelegen hebben. Optreden was te gek.
- Napalm Death: Altijd te gek en zo vroeg in de morgen uitstekend om eens die alcohol flink uit de bol te blazen.
- Whiplash: Te gek optreden; heel erg naar uitgekeken
- Trouble: Viel tegen; die zanger irriteerde.
- Saxon en Motorhead: Te gek, zoals altijd.

De rest was zooi imo en het eten wordt veel te duur. Veel bands in de Wet Stage waren wel weer goed moet ik zeggen. Maar ja, volgend jaar waarschijnlijk weer. Moet een traditie in ere houden.

De sfeer op Wacken is echt uniek en gewoonweg te gek. Mensen uit de hele wereld waar je tegen aan kunt lullen over van alles en nog wat, super!!!! Alleen de terugweg weer. Negen uur 's morgens vertrokken en 1 uur ''s nachts thuis. :?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » ma aug 03, 2009 4:10 pm

was me een wacken wel :D

op nummer een staat doro. wat belachelijk gaaf. Stond op twee mensen na helemaal vooraan. Ze begon gewoon met for immer kippevel. En die judas priest cover ook beginnen als balad. brr :D

verder vond ik heaven and hell ook errug gaaf, ronnie james dio doet het na al die jaren nog steeds super :D

pain was heerlijk! Ik ken eigenlijk maar een nummer of drie van die band. Maar het hele concert lopen dansen en headbangen. Grappig detail:
" are there any women here?"
" raise your voice"
ieder meisje juichen
" this one is especcially for you! this song is called Bitch!"
hihi

running wild vond ik eerlijk gezegd tegen vallen, geen backdrop, geen show, gewoon klaar spelen, het leek zelfs of ze er geen zin in hadden :s

Gwar niet meer gezien ik was te kapot, wat ik wel erg jammer vond. leek me wel een heel vette show. En bij saxon vooraan weggelopen. I know heel slecht. Maar ik trop de te harde bassen niet. Trillingen in heel je lichaam nek, longen etc, kreeg gewoon last van ademen, en herkende nummers nauwelijks vanwege het te harde geluid. Bij mijn tent aangekomen kon ik de nummers met oordopjes in stuk voor stuk nog steeds verstaan, een halve kilometer verderop :?

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » ma aug 03, 2009 4:55 pm

Nemesix schreef:[..]


Was jij niet degene die gratis naar wacken kon, maar dan moest je wel werken ofzo?
Zo ja, dan heb ik iemand van metalfan ontmoet :D
Yups.Maar als je op een festival werkt is het altijd vrij entree.alleen moete je meestal vet hard werken,geen tijd voor bandjes of feestem.
Nu hoefde is alleen woensdag ochtend/middag te werken als inval voor een collega. de rest van het festival party,party!!
Maar waar heb je me gezien dan?en hebben mekaar ook gesproken? :)
***

Gebruikersavatar
dudes
Berichten: 533
Lid geworden op: di aug 15, 2006 9:52 pm
Contacteer:

Bericht door dudes » ma aug 03, 2009 5:34 pm

Dear Metalheads,

our X-Mas-Package has sold out in a record time from only 10 hours…!!!

We achieved a record. The X-Mas package was sold out within 10 hours. Thanx for your awesome support

The mother festival is history but we´re working in top gear on our Wacken Rocks Festivals and are infected by the Wacken fever.

Therefore we offer you the following as a “ Thank You for your support”

Jubilee- Thank You combination 3-days all-in ticket = W:O:A (ALL IN ticket 2010) + Wacken Rocks Seaside or South 2009 Ticket

For an all in price= 179,- € incl. VAT and pre-sales fee.

Limited special goodies will be added:
>> Digipack Single - Wacken Hymn
>> Sold out - Poster W:O:A 09
>> Panorama-Airpicture poster 09
>> W:O:A poster 2010

In Metal we trust
W:O:A & Wacken Rocks Team
Haha nou hun hebben in elk geval geen last van de crisis.

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » ma aug 03, 2009 5:41 pm

De tering zeg...
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Iced Earth
Berichten: 173
Lid geworden op: ma dec 22, 2003 12:54 pm

Bericht door Iced Earth » ma aug 03, 2009 7:15 pm

valkyrian schreef:pain was heerlijk! Ik ken eigenlijk maar een nummer of drie van die band. Maar het hele concert lopen dansen en headbangen. Grappig detail:
" are there any women here?"
" raise your voice"
ieder meisje juichen
" this one is especcially for you! this song is called Bitch!"
hihi
Achter ons riep iemand nog heel adrem "Shut your mouth" :)

Pain was met Volbeat, Machine Head mijn hoogtepunt.
Nevermore, In Flames en Dragonforce ook erg cool. Tristania viel me tegen.
Ik zag ook heel erg uit naar Tracedawn (cd is erg cool) maar op het podium waren ze toch nog wel erg onervaren. Steeds klungelen met kabels, en elkaar bijna verdringen om vooraan te staan.

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » ma aug 03, 2009 7:33 pm

Iced Earth schreef:[..]

Achter ons riep iemand nog heel adrem "Shut your mouth" :)
.
hehe volgens mij gaan 80% van de nummers over zijn slechte relaties :p

hoewel hij er heel netjes na het nummer alles afzwakte met dat niet alle vrouwen slecht zijn, enkel sommige

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Eus » ma aug 03, 2009 8:38 pm

Bij deze dan nog maar wat foto's van afgelopen weekend

JBO
Afbeelding

Heaven & Hell
Afbeelding

Gamma Ray
Afbeelding

Nevermore
Afbeelding

In Flames
Afbeelding

Testament
Afbeelding

Trouble
Afbeelding

Volbeat
Afbeelding

Machine Head
Afbeelding

Saxon
Afbeelding

Gwar
Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma aug 03, 2009 10:34 pm

Het was weer geweldig (net meteen maar 2010 kaart besteld, wel te laat ook voor X-mas tickets).

Dit jaar moest ik "alleen", maar ik ben met de lui van Freezeforze meegereisd (groep van 14 man+ik in een grote zwarte tourbus die meerdere festivals aandoen), iets wat meer goed is bevallen (en ik mijn maten volgend jaar ook zal aanraden :)), weet niet of er hier nog mensen van zitten maar in ieder geval hulde voor hen. Een en al feest en mensen die graag ff in de bus willen kijken/mee willen drinken.

Woensdag nacht/donderdag ochtend aangekomen. veel gedronken, nauwelijks geslapen en de rest van de dag redelijk in een roes gespendeerd. Op een gegeven moment stond ik volgens mij met Running Wild mee te krijsen terwijl ik niet 1 nummer van ze kende. Ervoor en erna ook nog wat bands gezien (lacuna coil denk ik?) maar kan me er nauwelijks wat van herinneren. Vr ochtend vroeg al naar Vreid wezen kijken, gelukkig maar. Daarna in de middag Nevermore gekeken en om 6 uur dragonforce, waarbij vooral Nevermore geweldig was (alhoewel achterin het geluid nogal weg waaide hoorde ik, ik stond echter vooraan en had daar geen last van). Loomis speelde alles alleen en dat leek erg indrukwekkend, alhoewel ik toch wel bijvoorbeeld de geweldige "extra riff" onder de solo van This Godless Endeavor mistte (en zo waren er nog wat dingetjes), misschien toch maar weer een 2e gitarist erbij? al wast maar sessie. volgens mij verder niet zoveel en toen savonds klein stukkie Motorhead + het hele in flames optreden mee gesprongen en gefeest en genoten van alle visuele pracht en pyro/vuurwerk. Altijd klasbakken live dat in flames. Ze moeten me nog steeds eens teleurstellen. Wilde erna eigenlijk Amon Amarth nog wel even zien, maar het hele Doro optreden uitzitten ging me slecht af, en ik kon dit jaar niet ff ontsnappen naar de pokertent want dat was gecanceld dit jaar ofzo :(. Na ik denk 2 of 3 nummers Doro besloot ik dat ik zo niet wilde sterven en bedacht ik me dat 2 jaar eerder Amon ook al in exact hetzelfde slot speelde met ook die vikingen erbij. Het zou dus hopelijk vergelijkbaar wezen, en ik besloot maar te gaan feesten bij de bust de rest van de nacht (lees: zitten, pokeren, bier drinken, slapen)

Zaterdag wederom vroeg eraf om SuidAkrA te zien. Daarna feesie bij de bus om daarna Testament en Heaven shall burn te zien. Testament klonk retestrak, iets wat van Heaven shall burn niet gezegd kan worden. Dat klonk meer alsof alles door 1 Heineken Speaker krat werd geperst. Endzeit & Counterweight kwamen gelukkig vroeg in de setlist dus ik heb vanuit de pit dat even afgekeken voordat ik afdroop. Ff wat eten en terug naar de bus voor bier. Balen daarna dat Enslaved en MH tegelijk speelden, maar sinds machine head mijn favo band is en Enslaved indoors toch wat beter uit de verf komt heb ik niet getwijfeld. En gelukkig niet zeg, wat een optreden gaf machine fucking head wederom weg. Me bril is wel kapot gemashed door 1 van de miljoenen crowdsurfers die over kwamen met legerkisten naar voren gericht :/ Uit frustratie bril maar weg gegooid en verder gegaan, het mocht de pret niet deren. Tot slot nog piepklein stukje Saxon gekeken maar ik was nog compleet murw van MH dus toen maar afgedropen. Bij de bus nog doorgefeest tot uurtje of 4 ofzo denk ik en het zat er alweer op. Op naar Wacken 2010!

mijn eigen foto's (van de telefoon): http://www.flickr.com/photos/14709225@N02/

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » ma aug 03, 2009 10:41 pm

Dat is wel gaaf om met een tourbus mee te gaan.:)
Nog meer ruimte om spullen,eten en drinken mee te nemen,
***

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma aug 03, 2009 11:18 pm

en niet nodig, want eten en drinken was voldoende voorradig en slapen kon in de bus! (14 stuks plek + de lange int onderruim :P) Had dus (achteraf) alleen wat kleren + geld + wat toiletgedoe mee gehoeven

Gebruikersavatar
anji
Berichten: 33
Lid geworden op: ma mei 04, 2009 10:31 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door anji » ma aug 03, 2009 11:46 pm

Hah. Mijn (reserve)bril was ook kapot bij Machine Head. Maar dat kwam omdat ik met m'n domme kop met die bril op ging pitten. Toch maar eens een skibril of zoiets regelen die over m'n bril heenkan.

Swashbuckle was trouwens ontzettend gaaf. Na Machine Head daar 't meeste lol gehad. En ook bij het uren in de bier gartens zitten. :)
[url=http://www.last.fm/user/matthijs--]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/10x2/matthijs--.jpeg[/img]
[/url]

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door metallicattim » di aug 04, 2009 12:44 am

Heeft niemand anders hier de belachelijke drukte bij In Flames vooraan meegemaakt?

Ik heb me nog nooit eerder zo angstig gevoeld als het begin van In Flames! Ik stond 2/3e rij en er werd ontiegelijk hard geduwd! Mensen vielen met de bosjes tegelijk om en konden niet meer rechtop komen. Door het vele duwen vielen daar weer mensen bovenop, het was chaos op een zeer slechte bangelijke manier! De angstige blikken op ieders gezichten zei genoeg: "dit gaat fout!". Gelukkig dat er geen paniek uitbrak! Mensen schreeuwden, haal me hier weg! Crowdsurfers vielen gewoon op je, omdat niemand zijn handen omhoog kon doen om ze op te vangen, dus die vielen weer op de mensen die al op de grond lagen...

Ik heb een uur gedaan om daar weg te komen, crowdsurfend wegkomen ging niet, want ik zat gewoon vast zo dicht stonden mensen op mekaar.

Uiteindelijk kwam ik zeikenat van de zweet, onder de blauwe plekken en met kapotte scheenbenen weer uit het publiek en nadat ik bijgekomen was heb ik nog 3 of 4 nummers kunnen luisteren en toen was het alweer afgelopen.
Grootste domper voor mij dus... In Flames nog nooit eerder gezien live, dus ik had me er flink op verheugd, maar dat is helemaal in het water gevallen, vooral erg zuur omdat ze van wat ik meegekregen heb, echt ontzettend goed gespeeld hebben, jammer voor mij was dat maar 4 nummers.
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
Nemesix
Berichten: 514
Lid geworden op: wo mei 14, 2008 4:17 pm
Locatie: Selwerd
Contacteer:

Bericht door Nemesix » di aug 04, 2009 1:08 am

Heb hetzelfde eens gehad bij slayer. Stelletje idioten die ineens als bezetenen naar voren gingen rennen.
Dat is echt een groot nadeel aan wacken, het is heel groot.
This horrid virtue, facing mortality.

NotYourBitch
Berichten: 2305
Lid geworden op: wo okt 01, 2008 7:29 pm
Locatie: Haarlemmy

Bericht door NotYourBitch » di aug 04, 2009 2:26 am

r1Co schreef:en niet nodig, want eten en drinken was voldoende voorradig en slapen kon in de bus! (14 stuks plek + de lange int onderruim :P) Had dus (achteraf) alleen wat kleren + geld + wat toiletgedoe mee gehoeven
Beter!!Reseveer een plekje voor mij voor next jaar! :wink:
***

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di aug 04, 2009 10:01 am

Nemesix schreef:Heb hetzelfde eens gehad bij slayer. Stelletje idioten die ineens als bezetenen naar voren gingen rennen.
Dat is echt een groot nadeel aan wacken, het is heel groot.
Klopt, was in 2003. Had toen ook het idee dat we er nooit allemaal levend uit gingen komen. Kwam toen nog eens bij dat je niet kon ademen omdat het terrein één grote stofwolk was. En toen was 't aantal bezoekers ook nog maar de helft van de laatste jaren.
Maar ja, als ze voorin van die vakken in gingen voeren zoals op andere festivals gingen we ook klagen met z'n allen.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » di aug 04, 2009 2:10 pm

hmm, het was inderdaad wel druk bij in flames, maar niet iets wat ik nog nooit mee heb gemaakt, waardoor ik me dus ook niet angstig voelde. Maar ik stond dan nog rij 15/20 ofzo, nog niet helemaal vooraan, dus ik weet ook niet hoe het daar was. Bij machine head stond ik bv dichterbij, daardoor zag alleen door 2 paardekleppen de super circle pit, pas later (thuis) kwam ik erachter hoe gigantisch dat ding wel niet was

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » di aug 04, 2009 2:49 pm

Ik zit net ff filmpje te kijken van de circle pit bij machien head...damn das best scary als je daar tussen stond zo groot.
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di aug 04, 2009 5:09 pm

Het was weer gaaf, ik heb m'n kaart al besteld (X-mas package, yay!)

plotzkin
Berichten: 2
Lid geworden op: ma aug 03, 2009 8:55 pm
Locatie: Venlo

Bericht door plotzkin » di aug 04, 2009 10:02 pm

Bij deze mijn eerste post hier, Wacken was voor mij de 4e keer en wederom voor herhaling vatbaar.
Gisteren heb ik mezelf en voor een vriend al een ticket besteld.
Jammer maar helaas waren de X-mas package tickets al uitverkocht, maar dit zal voor volgend jaar de sfeer zeker niet bederven

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22245
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 04, 2009 10:12 pm

Iemand Reason To Kill (de winnaars van de Nederlandse battle) gezien?
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door metallicattim » wo aug 05, 2009 12:02 pm

KoenM schreef:Iemand Reason To Kill (de winnaars van de Nederlandse battle) gezien?
Absoluut! Waren weer geweldig!
Wij hebben er dit jaar nog mee gespeeld in Tilburg, maar ik vond ze op Wacken eens zoveel beter! Zal wel door het betere geluid komen hehe
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22245
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo aug 05, 2009 12:22 pm

Wij zijn met die gasten op weekendtour geweest in de UK, daarom vroeg ik het. Wel vet dat ze eens op zo'n groot podium stonden, verdienen ze wel. :)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » wo aug 05, 2009 8:40 pm

heb het ook nog een nummertje of 4 gekeken.kende het niet.toen ik die stropdas pakjes zag dacht ik nog van wat zal het voor iets worden.was wel tof.had wel respect voor die zanger.kon clean,lage grunt en ook goed hoog screamen.vond het wel oke......vond het aantal mensen dat er stond wel tegenvallen dit jaar.bij voorgaande nl bands had ik het idee dat er meer vokk stond......
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door metallicattim » wo aug 05, 2009 11:44 pm

ik heb die dag veel in de WET stage gestaan bij de metal battle bands en Reason to Kill had toch wel het grootste publiek hoor!

Nog steeds erg weinig op 80.000 bezoekers oke, maar spelen voor een man of 300 is ook al niet slecht toch!
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » vr aug 07, 2009 8:51 pm

Aradia schreef: Zal zometeen de foto met Valkyrian voor je posten Iron!
TOEDAN! :wink:
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » vr aug 07, 2009 9:56 pm

metallicattim schreef:ik heb die dag veel in de WET stage gestaan bij de metal battle bands en Reason to Kill had toch wel het grootste publiek hoor!

Nog steeds erg weinig op 80.000 bezoekers oke, maar spelen voor een man of 300 is ook al niet slecht toch!
dat ben ik zeker met je eens, maar had niet echt de indruk dat dat er uberhaupt stond....
denk eerder 150 man, tenminste zo beleefde ik het, MAAR dit is ook het enige concert dat ik dit jaar in de wetstage beleefd heb.

herrinner me gewoon wel dat met mythlorian en vorig jaar met ripsaw meer volk was....tenminste in mn gedachten....
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door metallicattim » za aug 08, 2009 11:27 am

durf ik niet zo te zeggen of het er nu 150 of 200 of 300 etc waren, maar wel dat het er drukker was dan de andere bands die ik gezien heb die dag ( ADE, Insideadd > vet!, Scarred, Kielwater, IRR> met een 2e gitarist erbij kan dit heel vet worden!, beneath > ook vet!)
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » ma aug 10, 2009 10:45 am

IROn schreef:[..]


TOEDAN! :wink:
Haha ja sorry, liep ff te kloten ermee, hij was nogal aardig overbelicht doordat ik tegen de zon in liep te fotograferen maar krijg 't niet echt mooi bijgetrokken dus helaas.

Maar hier heb je em:
edit; beetje klein dus hier wat groter

Afbeelding
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » ma aug 10, 2009 11:32 am

wat staan we er prachtig op :lol:

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma aug 10, 2009 10:21 pm

Hahahaha, echt hè. Maar hij is wel gaaf toch.



Die bestandsnaam ook: 20080711solarfallleiden. Beetje uit de richting :wink:
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » ma aug 10, 2009 11:04 pm

Euh ja....ik ben lui heb ooit de fout gemaakt om m'n foto's daaronder op te laten slaan en nu geeft ie alles die naam haha

Geen idee hoe ik het moet veranderen eigenlijk hehe
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door metallicattim » ma aug 17, 2009 11:34 pm

Zometeen om 23:45 een verslag van Wacken op NDR!

ook te kijken via:
http://www3.ndr.de/programm/livestream144.html
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Gebruikersavatar
metallicattim
Berichten: 300
Lid geworden op: do jun 10, 2004 5:37 pm
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Bericht door metallicattim » ma aug 17, 2009 11:56 pm

wtf... 15 min in het programma en ze hebben wat oude mensen in beeld, geen idee waar ze het over hebben, mn duits is niet zo geweldig... Nog niet veel soeps tot nu toe :P
I've lost
all my beliefs
to a world
of hypocrisy

Plaats reactie