3 Inches of blood

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo jun 10, 2007 2:15 pm

Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jun 16, 2007 10:20 am

IMPERVIOUS TO FIRE!!!!!!!

En hoe gaaf is dat hammond orgeltje in Trail of champions?!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za jun 16, 2007 10:29 am

heb je heel de cd al gehoord?

ik vind hem toch te lang duren en staan paar saaie songs op

maar wil ze vooral nog eens live zien, dat was gaaf
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jun 16, 2007 12:10 pm

Ik heb het hele album nu net 1 keer gehoord. Hij is inderdaad lang maar de verveling slaat nog niet echt toe. Bij het vorige album hier en daar wel maar ik vind de afwisseling tussen de nummers dit keer een stuk groter.

Weer een heavy metal topper wat mij betreft.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

yesferro
Contacteer:

Bericht door yesferro » za jun 16, 2007 10:51 pm

ik bestel het ding volgende week :)
-We're here to make metal, Black metal, blacker then the blackest black, times infinity- Nathan Explosion

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jul 11, 2007 9:14 pm

Ik heb Fire up the blades nu een paar dagen in huis maar ik begin er helemaal verslaafd aan te raken. Ik vond het vorige album gewoon lekker maar dit nieuwe album is helemaal geweldig!

Riffs en solo's om je vingers bij af te likken en daar overheen die lekkere agressieve zang. Prachtig.

En net als Kriestof had ik het idee dat hij na een tijdje een beetje saai zou worden. Vooral de nummers later op de cd. Maar Assassins of the light, The Hydra's teeth en het snoeiharde Infinite legions geven me ook zonder enige moeite zere nekspieren.

Na allerlei heavy/power metal bands die de progressieve kant op gaan, teveel melodie in hun sound gooien of gewoon slap klinken is 3 Inches of blood een absolute verademing.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma sep 17, 2007 12:18 pm

Ik kende ze alleen van naam, maar zaterdag in vancouver in de cd zaak deze canadese band eens beluisterd (Advance and Vengeance).... wat klonk dat gaaf (die 2 minuten dan, die ik nodig had om te besluiten dat ik hem toch wel zou kopen).

Ook maar meteen de nieuwste aangeschaft (Fire up the blades). Echt een lekkere plaat, hoor ik nu. Van de bandleden zijn alleen de 2 zangers nog over. Waar de rest heen is.... ik weet het niet?

Het 2 zangers-concept staat me wel aan. Lekker afwisselend. Verder klinkt het fris, snel, bruut, heftig..... Goed riff en solowerk. Al met al: ben blij dat deze band nu ook in mijn verzameling is vertegenwoordigd
Laatst gewijzigd door Joris op do aug 13, 2009 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » do jul 09, 2009 9:24 am

er komt een nieuwe cd!
The world is eagerly awaiting the triumphant return of one of the biggest defenders of traditional heavy metal, 3 INCHES OF BLOOD! The stunning new album, "Here Waits Thy Doom", was tracked in Seattle's Sound House Recordings with
renowned producer Jack Endino (Soundgarden, High on Fire, Zeke) and is soon to be hailed as the gospel of all things heavy. The album's official track listing is below along with some very interesting covers that span the hard rock spectrum and
will be appearing as b-sides and/or bonus tracks for the upcoming release.

"Here Waits Thy Doom" will be released in Europe on August 31, 2009 and September 8th, 2009 in the US.

"Here Waits Thy Doom"

Battles and Brotherhood
Rock In Hell
Silent Killer
Fierce Defender
Preachers Daughter
Call of the Hammer
Snake Fighter
At the Foot of the Great Glacier
All of them Witches
12:34
Execution Tank

Covers:

Not Fragile (Bachman-Turner Overdrive)
Cities on Flame (Blue Oyster Cult)
Daytona (Zeke)

Cam Pipes (vocals) further explains the band's decision process
when picking out what songs to pay homage to:
"We decided to cover 'Not Fragile' by Bachman-Turner Overdrive because they're a Canadian band and we wanted to represent our Canadian musical roots. BTO had many hits, but we wanted to do a deeper cut from their catalog plus 'Not Fragile' has
a heavy driving riff at the core of the song which we felt translated well with our style.

"Blue Oyster Cult's 'Cities on Flame with Rock and Roll' is a song that our guitarist Justin had played the main riff to at soundcheck for a few years now and I guess it just got stuck in our heads, so we decided to learn it and record it. We've also been friends with Zeke for many years and 'Daytona' has always been a favorite Zeke song of ours.
It's another one we've loosely jammed out in the rehearsal space and soundchecks before. It's a rare, slow Zeke song, which is good because we'd probably butcher one of their fast songs."

3 INCHES OF BLOOD represent everything that heavy metal was, is and will be about! "Here Waits Thy Doom" demonstrates that the best way to stay ahead of the heavy metal curve is to write music that comes from the heart and sounds nothing like the horde of bands tapping into the latest trends. To that end, they draw fuel from their favorite artists, including Judas Priest, Mercyful Fate, UFO, and Rainbow and compile it all into their own lethal potion.

In 2009, 3 INCHES OF BLOOD raises the chalice another notch leaving their definitive mark on the metal genre.

3 INCHES OF BLOOD online:

http://www.myspace.com/3iob

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » vr jul 10, 2009 3:39 pm

Goede zaak. De vorige 2 waren prima te doen. Advance&Vanquish vind ik wel beter dan Fire up the Blades.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo jul 26, 2009 12:42 pm

Dimas schreef:Nee, maar voor de pers is ie beschikbaar op de Century Media download site.
En? Hoe klinkt ie in vergelijking met de 2 vorige albums?

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » zo jul 26, 2009 1:06 pm

Goeie vraag, ik zou het niet weten want dit is pas het eerste album dat ik van ze hoor. En ik weet niet of mijn laptopje geschikt genoeg is om de vorige twee even binnen te loodsen via torrents.

De nieuwe bevalt me in ieder geval wel.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo jul 26, 2009 7:09 pm

Ik zou zeggen in de lijn van de vorige. Ik vind het openingsnummer trouwens wel erg lekker klinken! De rest moet nog even geluisterd worden.

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » zo jul 26, 2009 8:09 pm

Toch maar even ouder werk van ze opgezocht. Ik moet zeggen dat de nieuwe plaat me beter bevalt (wat vaak zo is als je die als eerste luistert) want de scream-stem van ex-bandlid Jamie vind ik niet echt erbij passen.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo jul 26, 2009 9:15 pm

Het is inderdaad wel een verbetering dat hij er niet meer bij is. Maar een nummer als Deadly Sinner is gewoon gaaf :wink:

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » ma jul 27, 2009 8:13 pm

Ik wist niet dat de scream-stem er niet meer bij zat. Dat vind ik juist het gave aan de band. Is er niet alleen nog die schreeuwer of hebben ze een andere zanger er bij genomen met een scream-stem?

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jul 27, 2009 8:16 pm

hij bedoelt met screamer juist die metalcore strot denk ik. Die Cam doet de traditionele vocalen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di aug 11, 2009 7:52 pm

Jup die metalcore strot zit er niet meer bij.

Ik heb de nieuwe cd nu een aantal keer beluisterd en ik vind hem wel aardig. Ik moet wel zeggen dat ze ook wel wat ingeboet hebben aan snelheid. Het begint iig wel furieus met het geweldige Battles and Brotherhood en daarna stoomt het ook nog wel even door om daarna in te zakken.

Tot nu toe vind ik Advance and Vanquish sterker. Nog andere die de cd gehoord hebben?

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » di aug 11, 2009 8:16 pm

Battles and Brotherhood is inderdaad een heel sterk nummer om mee te beginnen. Verder kan ik niet echt vergelijken, ik vind 3IOB gewoon niet zo interessant als er dat geschreeuw doorheen zit.

En sorry voor de verwarring, de metalcore-strot is inderdaad vertrokken en nu is er alleen nog Cam die de traditionele heavy metal vocals doet over, zoals Jeroen al zei.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » di aug 11, 2009 8:23 pm

De metalcore gast is weg? Misschien dat ik de band dan nu eindelijk kan gaan waarderen, want dat was PRECIES wat ik niet aan de band kon uitstaan.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » wo aug 12, 2009 7:00 pm

Ik heb alleen het nieuwe nummer op MySpace geluisterd en dat beviel me uitstekend. Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe.

@ Orklord. Is hij wel beter dan Fire Up the Blades? Dat vind ik namelijk niet zo'n hele sterke cd.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo aug 12, 2009 7:29 pm

Dat durf ik niet te zeggen, aangezien ik Fire up the Blades niet zo goed ken.

morbidboeni
Contacteer:

Bericht door morbidboeni » di aug 25, 2009 9:22 pm

er staat weer een nieuw nummer op hun myspace en hij klinkt goed

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr aug 28, 2009 2:02 pm

Hij klinkt inderdaad wel vet.
Meer van hetzelfde, dat wel.

Battles & brotherhood kakt in het midden wel een beetje in, vind ik. Dat stuk is niet zo interessant en rekt het nummer onnodig op.
De solo's doen me ook niet zoveel.

Maar het nummer is gaver dan Call of the Hammer, waarin de solo dan wel weer beter is.

Al met al zijn die 2 nummers wel de moeite waard. En de nieuwe cd zal ik dan ook wel aanschaffen.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » vr aug 28, 2009 6:14 pm

De nieuwe cd zal hier ook wel binnenkomen, de nummers op MySpace klinken goed.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr aug 28, 2009 6:21 pm

Ik heb intussen een aantal nummers gehoord maar ik vind hem nogal slapjes. Zeker in vergelijking met Fire up the blades.

Ik gok dat fans van old school heavy metal dit album wel gaaf zullen vinden. Sterker nog, ze zullen dit het beste album van 3 Inches vinden. Vooral omdat de vocalen van Jamie Hooper ontbreken.

Maar ik vond 3 Inches zo vreselijk goed omdat ze wat extra's toevoegde aan het bekende heavy metal geluid. Niet alleen die extreme zang maar vooral een hele bak agressie en jeugdige energie. Iets wat het genre, in mijn ogen, hard nodig was.

Maar die energie lijkt op het nieuwe album te zijn verdwenen. Daaorm denk ik dat ik het nieuwe album links laat liggen.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr aug 28, 2009 8:39 pm

Ik ben het wel met je eens dat hij wat tammer is, maar slapjes vind ik het nu ook weer niet. Toch word de metalcore stem wel ergens gemist aangezien 3 Inches of Blood juist voor die twee stemmige bezetting stond. Nu is het gewoon een heavy metal band geworden. Niet slecht, maar ook niet heel speciaal.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » do sep 24, 2009 3:06 pm

Ik heb de nieuwe cd nu een aantal keer geluisterd en ik vind hem tegenvallen. Er staan een paar leuke nummers op ( Battles and Brotherhoods, Call of the Hammer en Execution Tank ) maar voor de rest vind ik het een vrij saai album. Ik mis toch het venijn van Advance & Vanquish en ook het ontbreken van de metalcorestem is een gemis.

xnightcrawlerx
Contacteer:

Bericht door xnightcrawlerx » do sep 24, 2009 11:12 pm

Nieuwe CD geniaal!!
sweet graveyard here we come

Iron Maiden

Re: 3 Inches of blood

Bericht door Iron Maiden » zo apr 29, 2012 1:10 pm

Er is weer een nieuw album van de heren. 'Long Live Heavy Metal' is de naam van het album. Ik moet zeggen dat het een erg gaaf album is, wellicht even goed of beter dan het debuut. De zang is goed, de nummers zijn erg goed met 'Men of Fortune' al het hoogtepunt.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo apr 29, 2012 1:12 pm

Ik heb het nr Leather Lord al gehoord. Dikke Priest worship, maar erg vet.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

MetalJan

Bericht door MetalJan » zo apr 29, 2012 3:55 pm

Muziek is wel oke, maar die zang trek ik echt niet.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo apr 29, 2012 4:36 pm

Juist die zang is zo gaaf! Ik ben wel benieuwd naar die nieuwe. Toch vond ik die eerste het beste. Was toch best tof metalcore zang afgewisseld met heavy metal zang.

Plaats reactie