Black Sabbath / Heaven & Hell

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Beste plaat met Tony Martin op zang?

The Eternal Idol
3
13%
Headless Cross
11
46%
Tyr
7
29%
Cross Purposes
3
13%
Forbidden
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 24

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » wo aug 26, 2009 3:34 pm

Tony Iommi sluit niet uit dat Heaven & Hell volgend jaar wat songs uit de Ozzy-periode gaat spelen, volgens een interview in de Boston Herald:
If you hadn’t guessed, that means no Ozzy-era stuff is being performed on this tour. But that may change as Heaven & Hell continues on - while Iommi and Ozzy are engaged in a lawsuit of the ownership of the Black Sabbath band name, Iommi says he’s happy to soldier on with Dio as Heaven & Hell.

We love ‘War Pigs’ and ‘Iron Man’ and ‘Paranoid’ but we’ve played those for 40 years so it’s been a nice change. Maybe next year we’ll do some of the old stuff.
Zie deze link. Nu maar afwachten wat Ronnie James Dio daar van vindt. Aangezien ze niet onder de naam Black Sabbath optreden, zou ik in zijn plaats gewoon eisen dat ze dan ook wat Dio-songs gaan spelen als Holy Diver of The Last In Line.

Gebruikersavatar
NvE
Berichten: 444
Lid geworden op: wo feb 22, 2006 6:38 pm
Locatie: Baarlo
Contacteer:

Bericht door NvE » do aug 27, 2009 2:24 pm

Ik vind het wel degelijk 'n verschil aangezien veel nummers die Heaven en Hell speelt oorspronkelijk onder de naam Black Sabbath zijn uitgebracht en met dezelfde bezetting.
Dio's soloband is daarentegen een totaal andere band. Lijkt me dan ook niet logisch dat ze daar materiaal van gaan spelen en het hoort mijns inziens ook helemaal niet tussen Sabbath nummers... De bandnaam Heaven en Hell is trouwens toch ook alleen maar vanwege gezeik met rechten op de naam? Anders had het gewoon Black sabbath geheten.
don't mistake lack of talent for genius

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Bericht door Johan » do aug 27, 2009 2:35 pm

En deze reacties over het opnieuw spelen van Ozzy nummers is vast een reactie op die rechtzaak tussen Tony en Ozzy, welke waarschijnlijk een nieuwe definitieve breuk tussen Sabbath en Ozzy betekent.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do aug 27, 2009 3:06 pm

Wat mij betreft spelen ze ook gewoon Ozzy era songs, maar dan wil ik ook krakers als 'When Death Calls' uit het Martin tijdperk.

En laat ze dan nu ook maar weer gewoon de naam Black Sabbath handhaven.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » do aug 27, 2009 3:18 pm

Dat kunnen/mogen ze niet voor zover ik weet, Ozzy en aanhang hebben die naam voor een deel geclaimed.

Gebruikersavatar
Nydoom
Berichten: 103
Lid geworden op: di mar 13, 2007 11:39 am
Locatie: wankercity, noord-brabant
Contacteer:

Bericht door Nydoom » do aug 27, 2009 3:30 pm

wordt het niet eens tijd dat ozzy + heks de pijp uit gaan

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do aug 27, 2009 6:22 pm

Sander schreef:Dat kunnen/mogen ze niet voor zover ik weet, Ozzy en aanhang hebben die naam voor een deel geclaimed.
Nee hoor, die rechten zijn voor de volle 100% in bezit van Tony Iommi.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do aug 27, 2009 7:30 pm

Maar de reden dat de naam Heaven & Hell gebruikt wordt, was volgens Iommi louter omdat ze geen zin hadden in het spelen van songs uit het Ozzy tijdperk. Als dat geen belemmering meer is, kun je net zo goed weer onder de Black Sabbath banier gaan optreden.

Tony Iommi is duidelijk ook niet de gemakkelijkste persoon in de omgang.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » do aug 27, 2009 8:50 pm

Edwynn schreef: Tony Iommi is duidelijk ook niet de gemakkelijkste persoon in de omgang.
Amen to that. Ik zou 'm eens gaan interviewen op een festival. 5 minuten voor tijd kwam ie er achter dat ik pas 21 was (destijds), wilde ie het niet doen. Gelukkig was mn hoofdredacteur van in de veertig ook op het festival aanwezig, zodat hij het kon doen.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do aug 27, 2009 9:27 pm

Edwynn schreef:Maar de reden dat de naam Heaven & Hell gebruikt wordt, was volgens Iommi louter omdat ze geen zin hadden in het spelen van songs uit het Ozzy tijdperk. Als dat geen belemmering meer is, kun je net zo goed weer onder de Black Sabbath banier gaan optreden.
\

Daar is het nu denk ik wel een beetje te laat voor. Als ze nu opeens weer als Black Sabbath gaan optreden, denkt iedereen natuurlijk dat Ozzy weer terug is.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do aug 27, 2009 9:40 pm

Rene schreef:[..]
\

Daar is het nu denk ik wel een beetje te laat voor. Als ze nu opeens weer als Black Sabbath gaan optreden, denkt iedereen natuurlijk dat Ozzy weer terug is.
En in plaats daarvan krijgen ze iemand die (nog) wel kan zingen! En Sabbath krijgt extra publiek. :D
It's the end of time

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » do aug 27, 2009 9:46 pm

Ze konden toch niet touren onder de black sabbath naam omdat sharon begon te zeiken?
Heerlijk Helder Taalloeder

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do aug 27, 2009 10:01 pm

Heidewolf schreef:Ze konden toch niet touren onder de black sabbath naam omdat sharon begon te zeiken?
Nee hoor, dat is nooit de reden geweest. Dat is eerder wat iedereen er van maakt.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
dudes
Berichten: 533
Lid geworden op: di aug 15, 2006 9:52 pm
Contacteer:

Bericht door dudes » do aug 27, 2009 10:23 pm

Heaven and Hell is omdat Dio redelijk religues is. Hij vond de naam Black Sabbath niet ethisch in combinatie met zijn geloof. Tenmiste zo heb ik het altijd begrepen.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » do aug 27, 2009 10:34 pm

dudes schreef:Heaven and Hell is omdat Dio redelijk religues is. Hij vond de naam Black Sabbath niet ethisch in combinatie met zijn geloof. Tenmiste zo heb ik het altijd begrepen.
Onzin.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » do aug 27, 2009 11:16 pm

inderdaad, op 'a Headbangers journey' verteld hij dat hij juist tegen een groot gedeelte van het geloof is

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do aug 27, 2009 11:18 pm

Dragonforce schreef:[..]En in plaats daarvan krijgen ze iemand die (nog) wel kan zingen! En Sabbath krijgt extra publiek. :D
Ik ben fan van Ronnie James Dio, maar ben ook realistisch genoeg om te erkennen dat Sabbath met Ozzy veel meer publiek trekt dan Sabbath met Dio (en dat zal ook altijd zo blijven). Ozzy's Black Sabbath trok samen met Rammstein een paar jaar geleden bijna vijftigduizend mensen naar het Goffert Park. Van dat soort aantallen mag Heaven & Hell als (co-)headliner alleen maar dromen, ook als ze zich weer Black Sabbath zouden gaan noemen.

Denk verder ook aan de billing op Fields Of Rock en Graspop in 2007: Heaven & Hell speelde op zaterdag aan het begin van de avond, met Slayer en Iron Maiden na zich (als ik het me goed herinner), terwijl Ozzy Osbourne solo de afsluiter was van het festival. Als Ozzy daar samen met de andere originele leden van Black Sabbath had opgetreden, dan waren zij zeker de grote publiekstrekker geweest van die festivals, nog boven Iron Maiden.

Daartegenover moest Heaven & Hell dit jaar op Graspop nota bene zelfs openen voor Mötley Crüe! Hoeveel slechter Ozzy ook gaat zingen, nooit en te nimmer zal hij met zijn eigen band, laat staan als frontman van Black Sabbath in Europe hoeven te openen voor Mötley Crüe... Al kan ik me voorstellen dat Heaven & Hell wel een klein stukje klimt in het programma van zulke festivals als ze zich weer Sabbath zouden gaan noemen en ook songs als Paranoid en Iron Man gaan spelen. Maar zo populair als Sabbath met Ozzy, nee, dat gaat (helaas) nooit gebeuren.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr aug 28, 2009 10:00 am

Toch vraag ik me behoorlijk af of er ook 50.000 man was gekomen als Rammstein er niet was geweest, die op dat moment (eigenlijk geen idee hoe het nu zit) populair waren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door MetalTuupLimburg » di jun 15, 2010 11:37 am

www.highvoltagefestival.com schreef:On the 16th May 2010 Ronnie James Dio passed away and the world of music mourned the loss of the greatest voice of heavy metal.

Dio was a truly iconic figure in music, whose work with Elf, Rainbow, Black Sabbath, Dio and most recently Heaven & Hell defined a genre.

Heaven & Hell were set to play High Voltage Festival and when news came through that despite the amazing progress he was making Ronnie wouldn’t be well enough to tour this appearance and other European dates were cancelled.

But now, remaining members Tony Iommi, Geezer Butler and Vinny Appice will join with Glenn Hughes and Jorn Lande at High Voltage Festival to host ‘A Tribute to Ronnie James Dio’ on Saturday 24 July 2010: the only live tribute to Ronnie this summer.

Former Deep Purple / Black Sabbath star Glenn Hughes was a close friend of Ronnie’s for many years and performed a musical tribute at Ronnie’s funeral service in Los Angeles. Norwegian Jorn Lande is best known in the UK as the vocalist for power metal band Masterplan; he has also released many solo albums including a tribute to Ronnie. It promises to be a fitting celebration to a man that the metal scene owes so much and High Voltage is proud and privileged to be hosting this tribute .

High Voltage Festival will be making a donation to the Ronnie James Dio “Stand Up And Shout” Cancer Fund.

For further information on the Fund and to make a donation please visit http://www.ronniejamesdio.com

To read the full press release click here.

Tuesday 15th June at 10.00 am

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Edwynn » do jun 17, 2010 8:36 am

Hughes zong o.a. Catch The Rainbow op de uitvaart. Dat schijft hij op zijn website. Ik zou het graag gehoord hebben. Ik ga er niet van uit Heaven & Hell ook Rainbow songs gaat brengen.
Jorn Lande past ook uitstekend in het Dio jasje. Het lijkt me een betere keus dan Rob Halford. Die geruchten gingen ook alweer.
Ik zou hier best een dvd of cd release van kunnen lijden.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door MetalTuupLimburg » do jun 17, 2010 9:54 am

Edwynn schreef: Ik zou hier best een dvd of cd release van kunnen lijden.
Wat bedoel je hier nou mee? Zelfs als ik de moeite doe klinkers te vervangen kan ik er niks van maken...

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23091
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door dako » do jun 17, 2010 9:55 am

Ken je die uitdrukking niet?
Iets kunnen lijden, het best kunnen waarderen.

Vast iets van boven de grote sloot dan.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Johan » do jun 17, 2010 1:39 pm

Ik denk het. Mij zegt het ook bijzonder weinig.

Ik hoorde afgelopen week de band Astral Doors. De zanger daarvan kan ook wel een partij Dio zingen denk ik.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Took » do jun 17, 2010 1:52 pm

hehe ja. In de 5 reviews die we op de frontpage van Astral Doors hebben staan wordt in alle 5 de Dio-vergelijking gemaakt...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door MetalTuupLimburg » do jun 17, 2010 1:53 pm

dako schreef:Ken je die uitdrukking niet?
Iets kunnen lijden, het best kunnen waarderen.

Vast iets van boven de grote sloot dan.
Nee, dat laat geen belletje rinkelen. Ik dacht dat er iets als 'Dit zou best tot een DVD of CD release kunnen leiden' had moeten staan, maar dan was er toch een enorme kater nodig geweest om uiteindelijk zoiets te fabriceren. Taalbarrière blijkbaar...

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Edwynn » do jun 17, 2010 2:05 pm

Had ook gekund, maar dat is het dus niet. Het is lijden. Met i j. Ik kan het lijden (of ik mag lijden dat je het begrijpt :))
Ik bedoelde dus dat ik zoiets inderdaad, mits het een geslaagd optreden wordt, graag tegemoet zou zien.
Misschien kom je de uitdrukking ooit eens tegen in een boek of zo. Dan zul je hier wellicht nog eens aan terugdenken ;)
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door MetalTuupLimburg » do jun 17, 2010 2:12 pm

Ik zal eens beginnen meer te lezen dan :-P
Meestal maak ik echter mee dat als ik iets voor de eerste keer hoor, dat ik het dan in de dagen erna nog 5 keer tegen kom :-D Al lijkt me dat in Frankrijk wel erg sterk...

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Dragonforce » ma jun 21, 2010 9:12 pm

Misschien in de toekomst nog een Black Sabbath album met Glenn? Fused had zeker potentie.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Elessar » ma jun 28, 2010 5:24 pm

Het laatste wat ik las was dat Ozzy binnenkort een gesprek zou hebben met Tony.
Dus ik ben benieuwd of daar een reunie uit voort gaat komen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Das Gesicht » ma jun 28, 2010 6:58 pm

Ze zijn toch nooit officieel uit elkaar gegaan? was dat niet het hele idee achter Heaven & Hell.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Rene » ma jun 28, 2010 9:36 pm

Das Gesicht schreef:Ze zijn toch nooit officieel uit elkaar gegaan? was dat niet het hele idee achter Heaven & Hell.
Inderdaad, dat was het probleem niet. Toch leek het er op korte termijn niet van te komen, mede door het succes van Heaven & Hell. Met die band stonden de plannen al haast weer klaar voor een nieuw album, terwijl dat met Ozzy niet eens gelukt was om met wat nummers te komen. Als het nu dan toch van een hernieuwde samenwerking gaat komen, hoop ik toch wel op een nieuwe cd. Ze hebben het heus wel in zich om met een knaller van een plaat te komen. Laat Iommi maar riffs schrijven en dan komt het wel goed, zo bewezen zijn laatste albums Fused en die van Heaven & Hell.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Elessar » do jul 01, 2010 2:28 pm

Maar die paar nieuwe nummers op de Reunion plaat, vind ik dan weer niet al te spectaculair.

Als ze gaan touren ga ik sowieso wel. Maar dan vooral voor Geezer Butler. Ik krijg een harde als ik die man zie spelen, wat een talent!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Rene » do jul 01, 2010 8:40 pm

Elessar schreef:Maar die paar nieuwe nummers op de Reunion plaat, vind ik dan weer niet al te spectaculair.
Da's ook alweer meer dan tien jaar geleden. Trouwens, het laatste nieuws was dat Iommi ook nog iets van plan was met Ian Gillan als zanger. Daar sta ik ook niet afkeurend tegenover.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Elessar » do jul 01, 2010 9:30 pm

Born Again is een gave plaat inderdaad!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Rene » do jul 01, 2010 9:32 pm

Die plaat heb ik nooit gehoord, maar ik denk niet dat je vergelijkingen daarmee moet gaan maken. De cd Fused uit 2005 met Glenn Hughes klinkt immers ook anders dan Seventh Star toen in 1985.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Elessar » do jul 01, 2010 9:34 pm

Hm ja, goed argument.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Mollusk » di okt 19, 2010 9:38 pm

Ik heb onlangs Sabotage aangeschaft en heb hierdoor de eerste zes albums met Ozzy compleet. Maar wat is Sabotage een ijzersterk album zeg. Nummers als Megalomania, Sympon of the Universe, The Writ zijn echte parels... Een album wat me eigenlijk meteen pakte, dat had en heb ik bij Vol. 4 helemaal niet... Zijn Technical Extacy en Never Say Die nog de moeite waard om aan te schaffen o Black Sabbath experts?
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Elessar » wo okt 20, 2010 1:58 am

Dat zijn twee platen die ik eigenlijk nooit luister. Doen me niet zoveel. Slecht zijn ze niet, maar Sabotage is stukken beter.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Dragonforce » wo okt 20, 2010 11:07 am

Technical Ecstacy is een wisselvallig album, met een aantal meer hardrockende nummers en over het algemeen minder geinspireerd. Never Say Die is compleet hard rock met een over melodisch/gelikt geluid.
Op beide platen staan wel een paar goede nummers, maar het zijn geen typische Black Sabbath platen. Alleen voor de echte fans.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Orklord » di okt 26, 2010 10:34 pm

Daar ben ik het wel mee eens. Ik moet wel zeggen dat ik Technical Ecstacy over het algemeen leuker vind. Never Say Die, word na het titelnummer eigenlijk niet echt meer interessant.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Dufniall » wo okt 27, 2010 10:47 am

Ik dacht overigens dat er geruchten waren dat Black Sabbath weer met Ozzy op tour zou gaan. Maar nou staat Ozzy toch solo op Wacken, dus dat zal (dit jaar iig) wel niet meer gebeuren.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Rene » wo okt 27, 2010 10:57 am

Er zijn geen geruchten. De bandleden praten openlijk over hun toekomstplannen en daarin wordt wel eens gezegd dat men in ieder geval open staat voor een hernieuwde samenwerking. Ozzy wil nu graag toch nog een laatste Sabbath-plaat maken. Tony Iommi gaf al aan dat men eerst moet wachten op Ozzy, inderdaad omdat hij voorlopig nog op tournee is.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Orklord » wo okt 27, 2010 11:16 am

Maar het is wel logisch dat Ozzy nu op tournee is, vanwege zijn nieuwe cd.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Rene » wo okt 27, 2010 11:42 am

Juist ja, want hij was van plan sinds de release in totaal 18 maanden uit te trekken voor die tournee. Dat de bandleden weer voorzichtig praten over een reunie is eigenlijk sinds de dood van Ronnie James Dio. Daar kan Ozzy niks aan doen en is dus logisch dat hij daarom niet zomaar zijn plannen kan wijzigen. Bovendien, was dat tragische voorval niet gebeurd, dan was een hernieuwde samenwerking de komende jaren vast niet ter sprake gekomen.

Het is wel zo dat Ozzy niet 18 maanden constant gaat touren (mijn god, zijn stem na al die maanden...!!! :P), dus tussentijds is het wel mogelijk om alvast te beginnen met een nieuw album.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Dragonforce » wo okt 27, 2010 12:24 pm

Iedereen die bekend is met Ozzy zijn inbreng in de laatste pogingen met hem een album te maken, weten hoe dat gaat aflopen...
Ik hoop dat ze in de tussentijd Tony Martin nog eens een belletje geven.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Lennert » wo okt 27, 2010 1:47 pm

Ik zit net Valhalla weer te luisteren, dus ik ben het hier alleen maar mee eens.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door innuendo » wo okt 27, 2010 2:33 pm

Een terugkeer van Tony Martin juich ik zeker toe, anderzijds ben ik ook erg benieuwd naar een nieuw album van Black Sabbath in de originele line up.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Johan » wo okt 27, 2010 2:49 pm

Dragonforce schreef:Iedereen die bekend is met Ozzy zijn inbreng in de laatste pogingen met hem een album te maken, weten hoe dat gaat aflopen...
Ik hoop dat ze in de tussentijd Tony Martin nog eens een belletje geven.
Dit.

Ik moet nog zien of Ozzy deze keer dan echt een album met de rest kan maken. Waarom nu wel en in de afgelopen 14 jaar niet?

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Dufniall » wo okt 27, 2010 3:09 pm

Niks nieuw album maken, gewoon de albums Black Sabbath en Paranoid integraal doorspelen en dan ben ik tevreden. ;)

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Black Sabbath / Heaven & Hell

Bericht door Lennert » wo okt 27, 2010 3:53 pm

Johan schreef:
Dragonforce schreef:Iedereen die bekend is met Ozzy zijn inbreng in de laatste pogingen met hem een album te maken, weten hoe dat gaat aflopen...
Ik hoop dat ze in de tussentijd Tony Martin nog eens een belletje geven.
Dit.

Ik moet nog zien of Ozzy deze keer dan echt een album met de rest kan maken. Waarom nu wel en in de afgelopen 14 jaar niet?
Dio's dood confronteert hem met zijn eigen sterfelijkheid?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Plaats reactie