Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo jul 01, 2009 12:06 pm

Zo. Gisteravond heb ik de nieuwe plaat van Drudkh een beluisterd. Jeroen bekroonde de plaat met 98 punten en toen ik de review las kon ik bijna niet geloven dat ze Blood in our Wells hadden overtroffen. Blood in Our Wells is voor mij een van de beste BM albums ooit, dus ik was zeer benieuwt naar Microcosmos. Afijn. Ik moet eerlijk toegeven dat Jeroen eigenlijk gelijk heeft. Potver, wat is Microcosmos een meesterlijk album geworden! Ik verwachte na 'Maranatha' van Funeral Mist weinig beters meer dit jaar op gebied van Black Metal, maar na gisteravond is Marantha in een nanoseconde naar de tweede plaats gedaalt.

Microcosmos heeft in principe alles. Hiermee bedoel ik alle beste elementen die je van Drudkh kan verwachten; tot in de puntjes uitgewerkt. Deze indruk kreeg ik bij bij de eerste tonen van het album. Alle fijne nuances die we van Drudkh gewent zijn komen op het album terug. De composities zijn grandioos, de productie past pefect en de sfeer is briljant. Ik ga het album zometeen nog tien keer draaien, maar ik denk niet dat er nog aanpassingen aan deze (eerste) indruk komen. Geweldig! Nu nog hopen dat Ván een beetje opschiet met het uitbrengen van de nieuwe plaat van 'The Ruins of Beverast', dan is de top 3 albums compleet!
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25356
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo jul 01, 2009 12:09 pm

Zo zie je maar weer dat ik alwetend ben ;)
Nee, serieus, het is gewoon een supergoede plaat. Eens wat anders tussen de onnoemelijke hoeveelheden ruis die normaal over ons worden uitgebraakt vanuit de hedendaagse black metal. Drudkh heeft een eigen sound, componeert prima nummers en heeft meer sfeer in de donder dan alle black metal albums uit de afgelopen jaren bij elkaar.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » wo jul 01, 2009 11:33 pm

Zet net de nieuwe Horna voor het eerst aan. Best fijn plaatje geworden zo op het eerste gezicht.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » vr jul 03, 2009 10:41 pm

Ik vond Drudkh nooit echt heel leuk, maar ik had dus net de 'verkeerde' albums gedownload. Blood in our Wells en die nieuwe klinken super, draai al de hele avond die twee 'cd's '

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » zo jul 05, 2009 9:29 pm

Satyr schreef:maar ik had dus net de 'verkeerde' albums gedownload.
Wat zijn in jou ogen dan die verkeerde albums?

Persoonlijk is Autumn Aurora mijn favoriet, vooral als je het beluisterd in een welbegroeide omgeving op een zwoele zomeravond met ondergaande zon. Als je die nog niet gehoord hebt zou ik die maar eens snel gaan beluisteren!
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » zo jul 05, 2009 9:50 pm

Dragahl schreef:[..]Wat zijn in jou ogen dan die verkeerde albums?
'Verkeerde' was de verkeerde woordkeuze, excuus. De andere albums waren me nooit echt opgevallen tijdens het luisteren, terwijl ik bovenstaande platen wél kan waarderen.

Ik kan natuurlijk ook even die andere albums intensief gaan luisteren...

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » wo jul 15, 2009 11:30 am

Ik moet zeggen dat ik de nieuwe drudkh ook heel erg gaaf vind, maar ik ben er nog niet uit of ik hem better vind dan "blood in our wells" of "Estrangement" (ja ja ik weet het hakke takke drums, maar dat boeit me allemaal niet ik vind het gewoon een van de besten) ik vind het geluid op "Microcosmos" wel vereweg het beste, en ook het spel van de heren is geweldig maar het is op een of andere manier niet zo melancholisch en zwaar als de voorgangers. nou is dat natuurlijk ook niet perse een min punt, maar het is wel even wennen vind ik op een of andere manier.

Ik ben nu de eerste full length van Mgla (pol) aan het luisteren: Mgla - Groza

Ik vond zelf de ep's erg gaaf vooral "Mdłości" en "Further down the nest" en Groza gaat er gewoon lekker mee door. ik moet wel zeggen dat ik de plaat bij het eerste nummer bijna weer af gezet had, want mensen mogen dan zeuren over het hakke takke drumstel op Estrangement, maar de bass drum staat op dit nummer zo hard, en klinkt zo enorm als een plank dat het echt verschikkelijk wordt, zekker omdat het nummer 11 minuten duurt. maar toen heb ik toch maar even door gespoeld naar het volgende nummer en daar was het gelukig een stuk fijner gemixt. Het is allemaal niet heel erg spectaculair, maar wel gewoon een goed potje black metal.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » wo jul 15, 2009 5:39 pm

Nou voorlopig heeft Microcosmos nog niet echt die uitwerking op mij. Wellicht in de herhaling..
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » wo jul 15, 2009 6:25 pm

bedoel je daarmee dat je hem niet beter vind dan de vorige albums? of dat je het niet eens ben met mijn post en je hem wel even zwaar en melancholisch vind als de eerdere albums?

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo jul 15, 2009 6:32 pm

Thorvir schreef:bedoel je daarmee dat je hem niet beter vind dan de vorige albums? of dat je het niet eens ben met mijn post en je hem wel even zwaar en melancholisch vind als de eerdere albums?
Even melancholisch absoluut. Maar goed, ik heb mijn verhaaltje al bovenaan de pagina gepost. Verder is Microcosmos zo veel beter dan een matiger (lees: met matiger voor Drudkh normen, het album is nog steeds goed) als Estrangement. Dat album had het op bepaalde fronten wel weer erg mee. Vooral de bass zat fijn in de mix en dat is een pluspunt. Het drumgeluid vind ik nog niet eens zo heel erg storend. Het album is wat aan de korte kant en lang niet alle nummers zijn even goed. Microcosmos biedt wel een constante kwaliteit.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » wo jul 15, 2009 6:53 pm

Ik zeg toch ook net dat ik microcosmos zoweizo niet slechter vind maar ook niet perse beter dan de voorgangers :P. ik moet denk ik nog even wennen, iedere keer als ik Ars Poetica hoor, zeker het midden stuk klinkt het meer nostalgisch en trots dan melancholisch op een of andere manier. nogmaals dit hoeft zeker geen min punt te zijn, maar een band waarbij je bij elk album kippenvel krijgt kan ik niet echt spreken van beter of slechter hooguit van anders :P

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » wo jul 15, 2009 7:45 pm

Thorvir schreef:bedoel je daarmee dat je hem niet beter vind dan de vorige albums? of dat je het niet eens ben met mijn post en je hem wel even zwaar en melancholisch vind als de eerdere albums?
Eh, ik bedoelde dat ik hem nog niet beter vond dan de vorige albums. En ik vind hem ook minder zwaar en melancholisch dan de vorige albums. Heb hem zojuist nog eens beter beluisterd, en ik kwam er achter dat ik het helemaal met je eens ben. Het is wel goed, maar het raakt mij nog niet zo als anders. Maar ook bij mij hebben albums altijd een zeker incubatietijd. Wie weet.. Hij gaat in elk geval mee naar Zweden!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo jul 15, 2009 10:27 pm

Even een quote uit het Now Playing topic:
Draconian schreef:Pest - In Total Contempt

Deze band is inmiddels uitgegroeid tot een van mijn favoriete black metal bands. Niet omdat ze zo origineel zijn, maar omdat ze een ongekende felheid en rauwe agressie tentoonspreiden waar menig band nog wat van kan leren. De riffs zijn snijdend en venijnig, de productie rauw en opgefokt en frontman Necro krijst zich op een bijzonder krachtige en verdienstelijke wijze door de nummers heen. Deze band doet gewoon alles goed.
Ook de andere twee albums die ik in mijn bezit heb - Desecration en Rest In Morbid Darkness - rossen als een tiet. Meer fans van deze band?
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo jul 15, 2009 11:16 pm

Ik ken alleen Rest in Morbid Darkness en kan deze plaat toch goed waarderen. Ja, leuke band dat Pest.

Ik zit nu trouwens aan het debuut (Blodskam) van een nieuwe band genaamd Horde of Hel uit Zweden. Voornamelijk rechtoe rechtan midtempo black, maar staat ook aardig bol van de industrial samples en soundeffects. Niet echt een wereld plaat, maar toch goed te genieten.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » do jul 16, 2009 6:43 pm

Draconian schreef:Even een quote uit het Now Playing topic:

[..]


Ook de andere twee albums die ik in mijn bezit heb - Desecration en Rest In Morbid Darkness - rossen als een tiet. Meer fans van deze band?
Ik herinner me Desecration nog goed, heb ik heel veel gedraaid toen hij net uit was. Ik heb ook In Total Contempt, die is ook goed, maar heb ik eigenlijk nooit echt veel geluisterd. De laatste keer dat ik naar een van deze platen geluisterd heb kan ik me eigenlijk niet herinneren, een beetje in de vergetelheid geraakt dus. Ik ben ook niet echt benieuwd naar dat laatste album.

Blasphemy is My Throne wil ik eigenlijk nog wel hebben, die is echt gaaf.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » zo jul 26, 2009 6:11 pm

number_17 schreef:Zet net de nieuwe Horna voor het eerst aan. Best fijn plaatje geworden zo op het eerste gezicht.
Ik vind het jammer dat het niet de heldere productie heeft die Esvaatnags juist nou zo'n sterk album (voor mij dan) maakte.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » zo jul 26, 2009 9:20 pm

De nieuwe Peste Noire is weer erg goed geworden zeg. Weer redelijk anders dan Folkfuck Folie maar wel weer typisch PN. Bizar sfeertje, maar o zo vet, ook door het gebruik van originele dingetjes en invloeden. De vocalen en gitaren zijn weer heerlijk rauw.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » ma jul 27, 2009 8:49 pm

ik lees net op de site van lifelover dat ze binnenkort met een mcd komen met 7 tracks erop. Daar ben ik erg benieuwd naar!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo aug 02, 2009 10:28 am

scorpion schreef:ik lees net op de site van lifelover dat ze binnenkort met een mcd komen met 7 tracks erop. Daar ben ik erg benieuwd naar!
Nice. Lifelover is gewoon een gave band en het luisterd altijd lekker weg. Leuke combinatie van verschillende genres.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

blackstar666
Berichten: 353
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 9:40 pm
Locatie: Enschede

Bericht door blackstar666 » zo aug 02, 2009 10:06 pm

Nou, lifelover en lekker wegluisteren vind ik nou niet echt bij elkaar passen. Ik vind het juist zware meuk wat je niet maar even altijd kan luisteren (wat toch wel belangrijk is voor het lekker wegluisteren idee).

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » ma aug 03, 2009 12:56 am

Bwa, hangt van plaat tot plaat af bij mij. Konkurs ligt hier echt goed in het gehoor, maar met Erotik bijvoorbeeld heb ik meer moeite, bij die plaat moet ik me echt zwaar concentreren :lol:
Faustian Spirit of the Earth

blackstar666
Berichten: 353
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 9:40 pm
Locatie: Enschede

Bericht door blackstar666 » ma aug 03, 2009 1:18 am

ik geloof dat dat juist de plaat was die ik in digitaal bezit heb en waar mijn oordeel derhalve op gestoeld is. als dat nieuwere werk lekkerder wegluistert is dat het proberen waard :)

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » ma aug 03, 2009 1:41 am

Austere - To Lay like old Ashed
Nyktalgia - Peisithanatos

Klinken allebei heel erg lekker

Nyktalgia: http://www.myspace.com/nyktalgiafabpage

Austere: http://www.myspace.com/bandaustere

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » ma aug 03, 2009 2:19 am

Die Austere heb ik me ook al op de verlanglijst gezet.
NOT MY FUCKING TEMPO

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » ma aug 03, 2009 4:03 pm

Austere is geweldig. Naast het laatste studioalbum zijn ook de splits met Isolation en Lyrinx uitstekend (beide kanten). Toch wel de top van het zogenoemde 'depressive black metal' genre.

Die Nyktalgia is ook wel aardig, maar was er niet erg onder de indruk van.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Bericht door Crises » ma aug 03, 2009 4:22 pm

Ik zit sinds gisteren Weakling en Fauna te luisteren.

USBM heeft met deze twee en Wolves In The Throne Room toch wel wat goede exponenten voort gebracht.

Jammer dat Weakling niet meer bestaat.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » ma aug 03, 2009 5:59 pm

Fauna is inderdaad wel een interessant project en doet me ook wel wat denken aan WITTR op momenten. Sommige rustigere stukken mochten echter wat mij betreft wel wat minder lang uitgesponnen worden. Weakling vind ik best goed, maar heeft me nooit helemaal weten te pakken. Het is wel al een tijdje geleden dat ik "Dead As Dreams" heb opgezet. Beide bands moet ik nog wat meer luisterbeurten geven.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » wo aug 05, 2009 1:08 pm

ea teasse schreef:Austere - To Lay like old Ashed
Inderdaad tof album. Het duurde even voordat ik door de stem heenkwam, maar het heeft veel te bieden als dat eenmaal lukt.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » wo aug 05, 2009 6:31 pm

ook ik ga austere beter in de gaten houden,erg goed album waar ik graag meer van zou horen,iemand hier nog aanraders in hetzelfde straatje?
Tullepetoanum Metallius

ea teasse
Berichten: 853
Lid geworden op: za mei 09, 2009 9:46 am
Locatie: Haacht

Bericht door ea teasse » do aug 06, 2009 12:12 am

Luister eens naar Ancestors Blood, Stridsmenn en Blodskald eens. Ook Epos van Darkestrah is en super album. Misschien niet hetzelfde als Austere, maar allemaal wel verdomd goed hoor.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » do aug 06, 2009 4:56 pm

ik ga het allemaal een een luisterbeurt geven,bedankt ;)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 10, 2009 9:19 pm

Malfeitor komt dit jaar met een nieuw album genaamd Incubus.

http://www.myspace.com/malfeitor666
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma aug 10, 2009 9:47 pm

Iemand al iets gehoord van Way To End?
Een vrij nieuwe band uit Frankrijk met een vrij experimenteel karakter.

En war ik ook wel zin in heb:
http://www.myspace.com/unlockedofficial
Unlocked, met leden van Enthroned en Godseed onder leiding van Benny van Prostitue Disfigurement.
Laatst gewijzigd door number_17 op ma aug 10, 2009 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 10, 2009 9:50 pm

number_17 schreef:Iemand al iets gehoord van Way To End?
Een vrij niemand band...

Een wat? :?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » ma aug 10, 2009 9:55 pm

Edit gedaan.
Dat krijg je als je wordt geroepen terwijl je typt.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 10, 2009 10:01 pm

:lol: :wink:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di aug 11, 2009 2:44 am

Oproepje voor mensen die er verstand van hebben:

M'n vriendin is sinds Wacken helemaal idolaat van Vreid. Daarnaast luistert ze ook erg veel naar Grimm, <code> en Agathodaimon. Kort gezegd, een potentiële blekkie. Ik heb zelf al een (erg kort) lijstje bands die ze dan leuk zou moeten vinden, maar ze is, eh, gulzig. Wie kan mij (eigenlijk haar) helpen aan meer bands die ze leuk gaat vinden?

Noem dan alsjeblieft geen true of obscure black die ze eigenlijk zou moeten luisteren, maar liever muziek zoals de bands hierboven. Zou ze erg blij mee zijn :)

Gebruikersavatar
CALIBANaan
Berichten: 9709
Lid geworden op: vr jul 18, 2003 7:59 pm
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » di aug 11, 2009 4:33 am

-Bob, Limbonic art.

-Van de week op mn werk had ik een cdtje van Funeral mist aan. Komt er een collega mn bedienings hok binnen; "Hé leuk, Rammstein?"
Ik kon m wel schieten.
Gelegenheids Satanist

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di aug 11, 2009 8:49 am

Bands als Windir, Kampfar en Moonsorrow zou ze dan ook best leuk kunnen vinden misschien.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » di aug 11, 2009 11:46 am

@bob

enslaved,keep of kallesin , Lord belial, Lunar aurora

CUBALIBRE
Berichten: 131
Lid geworden op: do nov 22, 2007 2:15 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door CUBALIBRE » di aug 11, 2009 12:49 pm

Arcturus
ON THE EDGE OF THE PRECIPICE, THERE IS ONLY ONE WAY BACK AND THAT IS TAKING A STEP FORWARD!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » di aug 11, 2009 1:14 pm

@ Bob: oude Vintersorg, Finntroll (Midnattens Widunder!!), Einherjer, Helheim en Turisas.

Arcturus is m.i. wel erg experimenteel voor een potentiële blekkie!
Serve another god......lose another dream

CUBALIBRE
Berichten: 131
Lid geworden op: do nov 22, 2007 2:15 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door CUBALIBRE » di aug 11, 2009 1:19 pm

<Sirius> schreef:@ Bob: oude Vintersorg, Finntroll (Midnattens Widunder!!), Einherjer, Helheim en Turisas.

Arcturus is m.i. wel erg experimenteel voor een potentiële blekkie!
Tot en met "The Sham Mirrors" kan men toch wel degelijk van Atmospheric Black metal spreken...
ON THE EDGE OF THE PRECIPICE, THERE IS ONLY ONE WAY BACK AND THAT IS TAKING A STEP FORWARD!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » di aug 11, 2009 1:23 pm

Ik vind 'Aspera Hiems Symfonia' al te experimenteel voor iemand die net met black begint...

Eerst een basis opbouwen en daarna richting de uitstapjes die het genre te bieden heeft :wink:
Serve another god......lose another dream

CUBALIBRE
Berichten: 131
Lid geworden op: do nov 22, 2007 2:15 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door CUBALIBRE » di aug 11, 2009 8:28 pm

<Sirius> schreef:Ik vind 'Aspera Hiems Symfonia' al te experimenteel voor iemand die net met black begint...

Eerst een basis opbouwen en daarna richting de uitstapjes die het genre te bieden heeft :wink:
Ieder z'n mening maar ik blijf bij mijn idee dat de eerste Arcturus platen gewoon black metal zijn , zonder meer "black" dan bands als Finntroll of Einherjer, die pure folk metal bands zijn en geen black!
ON THE EDGE OF THE PRECIPICE, THERE IS ONLY ONE WAY BACK AND THAT IS TAKING A STEP FORWARD!

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » wo aug 12, 2009 9:23 pm

Om maar even gemakzuchtig te doen:
D. schreef:Om maar even wat bij te dragen op black metal gebied, niet vandaag maar wel recentelijk: Defuntos. Een hele eigenaardige Portugese black metal band. Ze gebruiken alleen bas en het tempo ligt niet bepaald hoog. Soms zou je het zelfs doomy kunnen noemen. De muziek is erg minimalistisch, mede doordat deze alleen uit basgitaar, drums en zang bestaat. Er worden ook niet bepaald technische hoogstandjes vertoond, maar er wordt wel een erg sombere sfeer neergezet en dat is het doel van deze heren.
Erg toffe band. Doet qua sfeer heel af en toe denken aan Urfaust, maar dan compleet anders. Misschien is het de vochige kerkersfeer.
Voor zover ik reviews/meningen gelezen heb wordt het vergeleken met Nortt, deze vergelijking hoor ik totaal niet.

Oh ja, ik ben nog steeds op zoek naar bands die klinken als Akitsa. Iemand ondertussen een idee?

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » wo aug 12, 2009 9:52 pm

Wat een jostiband.
NOT MY FUCKING TEMPO

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma aug 17, 2009 4:19 pm

Bedankt voor de suggesties, ik ga kijken waar ik haar blij mee kan maken.

Loppie
Berichten: 12
Lid geworden op: ma aug 10, 2009 12:30 am

Bericht door Loppie » wo sep 02, 2009 2:15 pm

Bob, misschien is Lurker of Chalice wat voor der.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » wo sep 02, 2009 3:54 pm

CALIBANaan schreef:Van de week op mn werk had ik een cdtje van Funeral mist aan. Komt er een collega mn bedienings hok binnen; "Hé leuk, Rammstein?"
Ik kon m wel schieten.
Dat had ik nou ook, alleen dan met Origin en Limp Bizkit.
NOT MY FUCKING TEMPO

Plaats reactie