Megadeth

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat?

Killing Is My Business...And Business Is Good
0
Geen stemmen
Peace Sells, But Who's Buying
11
21%
So Far, So Good, So What
3
6%
Rust In Peace
22
42%
Countdown To Extinction
9
17%
Youthanasia
3
6%
Cryptic Writings
1
2%
The World Needs A Hero
0
Geen stemmen
The System Has Failed
1
2%
United Abominations
0
Geen stemmen
Endgame
3
6%
Th1rt3en
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 53

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » vr sep 04, 2009 5:43 pm

Ik ben hem ook al aan het downloaden (Muhahahahaha) en ik ben benieuwd, Megadeth is mijn favoriete metalband en ik vond UA een beetje een tegenvaller.

Achja het is verplichte aanschaf voor mij, ik hoop dat ik hem op LP format kan scoren ergens.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » vr sep 04, 2009 6:13 pm

Agent schreef:Heeft deze plaat een beetje een onheilspellende sfeer, zoals de eerste drie platen? Of meer de "rockfeel" van het latere werk?
Er zit wat So Far So Good So What in, maar zelf vergelijk ik hem meer met RIP, CTE en ook een klein beetje Youthanasia. Vooral de in de review beschreven nummers Endgame en The Hardest Part Of Letting Go... Sealed With A Kiss zijn behoorlijk aan de naargeestige kant.

Fijn overigens dat het album overal zo goed wordt ontvangen, ik heb nog nooit zoveel reacties op een review gehad :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6625
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door HighKing » vr sep 04, 2009 7:01 pm

Heb hem ook gedownload en zit hem nu samen met vrouwlief te beluisteren. Ze vind het maar niets... indigestie krijgt ze er van. Met andere woorden: hij is goedgekeurd! :lol:

Zonder gekheid: Dit klinkt erg fijn! Deze gaat op het verlanglijstje! :)
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » za sep 05, 2009 3:30 pm

Superplaat geworden, er zit weer vuur in de band.

De plaat heeft ook een heel vet gitaargeluid al vind ik de solo's nogal veel van hetzelfde.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » za sep 05, 2009 5:18 pm

Ik ben toch nieuwsgierig: zetten jullie de plaat net als ik op gelijke voet met de klassiekers, of vinden jullie toch dat die platen mijlenver bij Endgame vandaan staan?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » za sep 05, 2009 5:21 pm

Lennert schreef:Ik ben toch nieuwsgierig: zetten jullie de plaat net als ik op gelijke voet met de klassiekers, of vinden jullie toch dat die platen mijlenver bij Endgame vandaan staan?
Ik zet deze zeker op gelijke voet met de klassiekers. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik nog niet zo gek lang bekend ben met Megadeth; de band heeft voor mij dus nog nauwelijks een 'geschiedenis'.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » za sep 05, 2009 5:28 pm

wat mij betreft haalt hij het net niet bij de klassiekers, maar goed dat vind ik ook altijd heel moeilijk vergelijken. Een ding is wel duidelijk en dat is dat het een heel erg goed album is geworden dat zeker in mijn jaarlijst gaat komen.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » za sep 05, 2009 5:36 pm

Lennert schreef:Ik ben toch nieuwsgierig: zetten jullie de plaat net als ik op gelijke voet met de klassiekers, of vinden jullie toch dat die platen mijlenver bij Endgame vandaan staan?
Een album wordt natuurlijk pas een klassieker na een aantal jaren. Daar kan je dus nu nooit iets zinnigs over zeggen. Ik weet wel dat ik Endgame nu voor het eerst zit te beluisteren en aardig onder de indruk ben. Doet me zo nu en dan erg aan So far so good denken. In ieder geval een stuk beter dan de toch ook niet echt beroerde laatste albums.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6625
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door HighKing » zo sep 06, 2009 1:47 am

Lennert schreef:Ik ben toch nieuwsgierig: zetten jullie de plaat net als ik op gelijke voet met de klassiekers, of vinden jullie toch dat die platen mijlenver bij Endgame vandaan staan?
Vind ik toch een lastig te beantwoorden vraag. Op dit moment zou ik zeggen dat hij behoorlijk in de buurt van het oude werk komt, en er wellicht zo tussen zou passen... maar of dat na 83 luisterbeurten nog steeds zo is...?

Stel dezelfde vraag over een half jaar nog eens zou ik zeggen :lol:

(Wellicht ben ik daarom ook geen reviewer... beetje lullig als je een half jaar wacht met je revieuw omdat je zeker van je zaak wilt zijn :P)
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22272
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di sep 08, 2009 11:52 am

Ik weet niet wat het is, maar ik vind hem tot nu toe maar erg inwisselbaar. Misschien is het de productie die te gelikt en te koud is. Ik mis het rauwe randje. Misschien komt het nog.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Bericht door Agent » di sep 08, 2009 3:48 pm

KoenM schreef:Ik weet niet wat het is, maar ik vind hem tot nu toe maar erg inwisselbaar. Misschien is het de productie die te gelikt en te koud is. Ik mis het rauwe randje. Misschien komt het nog.
Ik kan me nog herinneren dat ik in 1986 Peace Sells zeker een stuk of acht keer heb laten opzetten bij de Free record shop voordat ik de beslissing nam om hem te kopen. Dat kwartje kan soms laat vallen.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » vr sep 11, 2009 8:28 am

Je kunt trouwens vandaag op nu.nl vragen aanleveren voor het interview dat ze vanavond hebben met Dave Mustaine.
Laatst gewijzigd door Mollusk op vr sep 18, 2009 10:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Bericht door MegaDood » vr sep 11, 2009 9:28 am

Mollusk schreef: Je kunt trouwens vandaag op nu.nl vragen aanleveren voor het interview dat ze vanavond hebben met Dave Mustaine.
Bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
RoyACDC
Berichten: 29
Lid geworden op: do dec 25, 2008 10:46 am
Locatie: Doornspijk

Bericht door RoyACDC » za sep 12, 2009 12:52 pm

Megadeth - Headcrusher official music video

http://www.youtube.com/watch?v=0xObNoXujA8

(h)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 12, 2009 1:05 pm

Ha! Gave clip.

Ik vind het nieuwe album ook weer erg vet. Hij lijkt wel nog opgefokter en agressiever te zijn dan z'n twee voorgangers. Al heb ik, na de tweede luisterbeurt, wel een beetje het idee dat die agressie ten koste gaat van de catchy songs.

Ik hoop dat het album nog een beetje groeit. Wat ik vind het album nu al geweldig maar als de songs iets beter zouden blijven hangen dan zou het helemaal een fenomenaal album zijn.
Laten we even eerlijk zijn...Endgame laat natuurlijk geen spaan heel van Death magnetic.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo sep 13, 2009 1:11 am

Haha, Lennert heeft het er steeds over dat Endgame in de top 3 van favoriete Megadeth-cd's behoort. Echter , een poll van Metal Hammer van beste Megadeth-cd's wijst uit dat dit ook geld voor andere fans! Check:

http://www.metalhammer.co.uk/news/megad ... k-preview/

Maar... Risk staat dan weer in de top 5. Hoe geloofwaardig zou die poll dan weer zijn? :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo sep 13, 2009 1:13 am

XnegativeX schreef:
Laten we even eerlijk zijn...Endgame laat natuurlijk geen spaan heel van Death magnetic.
Het zou me niks verbazen dat Dave de nieuwe cd heeft gemaakt na het beluisteren van Death Magnetic met de gedachte "pff, dat kan ik stukken beter en ik kan het bewijzen!"
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo sep 13, 2009 1:22 am

Rene schreef:Haha, Lennert heeft het er steeds over dat Endgame in de top 3 van favoriete Megadeth-cd's behoort. Echter , een poll van Metal Hammer van beste Megadeth-cd's wijst uit dat dit ook geld voor andere fans! Check:

http://www.metalhammer.co.uk/news/megad ... k-preview/

Maar... Risk staat dan weer in de top 5. Hoe geloofwaardig zou die poll dan weer zijn? :P
Risk is dan ook een verdomd underrated album :mrgreen:

@XnegativeX:
absoluut, al heb ik dat expres nog in het midden gelaten tot nu toe. Dit album is echter tegelijkertijd heavier en catchier, maar bovenal beter geproduceerd dat we dit zeker kunnen stellen
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo sep 13, 2009 10:01 am

Lennert schreef:[..]


Risk is dan ook een verdomd underrated album :mrgreen:
"It's a good album, just not a good Megadeth album", aldus Mustaine zelf.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6625
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door HighKing » zo sep 13, 2009 11:27 am

In de Aardschok welke gisteren op mijn deurmat lag staat een interview met Dave.

Vooral het deel over zijn scheiding en het nummer "The hardest part of letting go... sealed with a kiss" is eigenlijk best triest. Voor de rest weinig nieuws, maar wel weer even leuk leesvoer.
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » zo sep 13, 2009 12:23 pm

Rene schreef:Maar... Risk staat dan weer in de top 5. Hoe geloofwaardig zou die poll dan weer zijn? :P
Lijkt me redelijk betrouwbaar want The World Needs a Hero staat helemaal onderaan en Rust In Peace bovenaan.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo sep 13, 2009 12:29 pm

Lennert schreef:[..]


Risk is dan ook een verdomd underrated album :mrgreen:

@XnegativeX:
absoluut, al heb ik dat expres nog in het midden gelaten tot nu toe. Dit album is echter tegelijkertijd heavier en catchier, maar bovenal beter geproduceerd dat we dit zeker kunnen stellen
Risk is gaaf, punt.
Hoewel vergelijken van Megadeth met Metallica best wel idioot is, mogen we de heren Ulrich en Hetfield op onze knieën bedanken voor het ooit ontslaan van Dave Mustaine
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo sep 13, 2009 12:30 pm

Als een moderator dezelfde poll nou eens aan deze draad toevoegt, dan weten we spoedig hoe betrouwbaar die uitslag is. :wink: Ik denk namelijk dat geen enkele lezer van dit forum op Risk zal stemmen als beste Megadeth-album ooit, zolang niemand de boel loopt te belazeren (zoals op de site van Metal Hammer waarschijnlijk is gebeurd). Endgame zal momenteel waarschijnlijk wel wat stemmen krijgen, want sommigen kijken niet verder dan de meest recente plaat van een artiest, maar als je de poll dan over een paar jaar zou herhalen, eindigt hij vast niet meer zo hoog.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo sep 13, 2009 12:46 pm

Ik zie trouwens dat Dave vandaag jarig is! :P

ik heb net de nieuwe besteld, iedereen is er zo enthousiast over, ik ben zeer benieuwd!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » zo sep 13, 2009 2:41 pm

Gilbert schreef:Als een moderator dezelfde poll nou eens aan deze draad toevoegt, dan weten we spoedig hoe betrouwbaar die uitslag is. :wink: Ik denk namelijk dat geen enkele lezer van dit forum op Risk zal stemmen als beste Megadeth-album ooit, zolang niemand de boel loopt te belazeren (zoals op de site van Metal Hammer waarschijnlijk is gebeurd). Endgame zal momenteel waarschijnlijk wel wat stemmen krijgen, want sommigen kijken niet verder dan de meest recente plaat van een artiest, maar als je de poll dan over een paar jaar zou herhalen, eindigt hij vast niet meer zo hoog.
Dat weet ik niet hoor, ik was voor ik hem hoorde sceptisch en hoopvol tegelijkertijd. Nu ik heb wat vaker heb beluisterd vind ik hem zeker goed.
Aanvankelijk wist ik niet zeker wat ik er van vond, ik was blij dat het een stuk sneller en harder gaat, maar het viel me op dat Dave qua zingen een stapje terug heeft gezet.
Nou heeft Dave nooit echt bekend gestaan om zijn zang kwaliteiten maar ik vond dat vanaf "Countdown" t/m "System" hij heel erg goed kon zingen. (Hij is zelf genomineerd geweest in de categorie "Best Metal Vocal Performance" bij de grammy's)
Daarnaast bleven de zinnen en woorden op de eerste luisterbeurt niet plakken en dan echt geenéén!
Na de 3de luisterbeurt had ik toch al favoriete nummers van de plaat die in mijn hoofd bleven plakken.

Ik houd gewoon meer van de hardere Megadeth dan het rock-spul(dat op zichzelf heel degelijke muziek is) Maar ik mis wel dat Dave niet meer "echt" zingt zoals op die jaren 90 platen(en TSHF).

Ik denk dat "Endgame" uiteindelijk wel een van de hoger ingeschatte platen word gewoon al door het feit dat hij meer "Metal" is.
In een Top-5 zal het lastig worden, Het feit dat Megadeth toch een stuk of 5 "Klassiekers" op zijn naam heeft staan heeft daar ook wat mee te maken.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22681
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo sep 13, 2009 3:06 pm

Dragonforce schreef:[..]
Lijkt me redelijk betrouwbaar want The World Needs a Hero staat helemaal onderaan en Rust In Peace bovenaan.

Toch vreemd eigenlijk. RIP is minder toegankelijk dan bijvoorbeeld een Peace Sells, of een So Far So Good... Van deze drie vind ik RIP namelijk het minst goed. Nog steeds een terechte klassieker hoor.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » zo sep 13, 2009 3:20 pm

Das Gesicht schreef:[..](Hij is zelf genomineerd geweest in de categorie "Best Metal Vocal Performance" bij de grammy's)
De Grammy's hebben geen aparte prijzen voor "beste zangprestatie" hoor. Met "Best Metal Vocal Performance" bedoelen ze de beste niet-instrumentale metal songs. Dus Megadeth was genomineerd omdat volgens de (overigens zeer incapabele) jury een van hun nummers tot de beste vijf metalsongs (met zang) van het jaar behoorde, niet omdat ze Mustaine zo'n geweldige zanger vinden. :P

harry1985
Berichten: 242
Lid geworden op: zo feb 01, 2009 7:26 pm
Locatie: Omg groningen

Bericht door harry1985 » zo sep 13, 2009 7:33 pm

Heerlijk album. nu hoop ik zeker weten dat die tour met metallica door zal gaan volgend jaar. dan ben ik er zeker weten bij.

Headcrusher is een super video :wink:

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » zo sep 13, 2009 7:34 pm

Gilbert schreef:[..]

De Grammy's hebben geen aparte prijzen voor "beste zangprestatie" hoor. Met "Best Metal Vocal Performance" bedoelen ze de beste niet-instrumentale metal songs. Dus Megadeth was genomineerd omdat volgens de (overigens zeer incapabele) jury een van hun nummers tot de beste vijf metalsongs (met zang) van het jaar behoorde, niet omdat ze Mustaine zo'n geweldige zanger vinden. :P
Aha op die fiets. :o
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo sep 13, 2009 9:48 pm

Gilbert schreef:Als een moderator dezelfde poll nou eens aan deze draad toevoegt, dan weten we spoedig hoe betrouwbaar die uitslag is. :wink: Ik denk namelijk dat geen enkele lezer van dit forum op Risk zal stemmen als beste Megadeth-album ooit, zolang niemand de boel loopt te belazeren (zoals op de site van Metal Hammer waarschijnlijk is gebeurd). Endgame zal momenteel waarschijnlijk wel wat stemmen krijgen, want sommigen kijken niet verder dan de meest recente plaat van een artiest, maar als je de poll dan over een paar jaar zou herhalen, eindigt hij vast niet meer zo hoog.
Ik denk toch dat het een hele saaie poll zal worden, met Rust In Peace als grote winnaar en de rest voor PSBWB en CTE. Eigenlijk zouden we in zo'n poll tweede en derde keuzes erbij moeten kunnen doen ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6625
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door HighKing » zo sep 13, 2009 9:58 pm

Lennert schreef:PSBWB
Wow, ik moest echt even door mijn collectie bladeren om te kijken welk album je hier mee bedoelde! :shock:
De afkortingen die sommige mensen gebruiken... :roll:
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo sep 13, 2009 9:59 pm

:mrgreen: Bij mijn favoriete bands ken ik alle afkortingen wel uit mijn hoofd ;)
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo sep 13, 2009 9:59 pm

Hier niet, op 2 zou dan Youthanasia komen, met Rust In Peace als een winnaar. Daar kan gewoon geen megadeth plaat tegenop.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6625
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door HighKing » zo sep 13, 2009 10:00 pm

Lennert schreef::mrgreen: Bij mijn favoriete bands ken ik alle afkortingen wel uit mijn hoofd ;)
't is ook een van mijn favoriete bands, maar ik kort meestal niet af ;)
KFFR, old-school metal!

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma sep 14, 2009 9:38 pm

Nieuwe cd uiteraard vrijdag aangeschaft, diverse malen gedraaid en idd een vet album! Een flink aantal sterke nummers, maar opener Dialectic Chaos is op het moment favoriet. Gewoon lekker 2 en een halve minuut op mijn favoriete metal-tempo bruut soleren... die kan ik de hele dag wel op repeat hebben staan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 14, 2009 9:50 pm

Die clip is overigens erg gaaf en goed gefilmd. Heeft niks met het lied te maken, maar de setting is erg cool.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Mollusk
Lult over cdtjes
Berichten: 5793
Lid geworden op: za nov 04, 2006 12:04 am

Bericht door Mollusk » di sep 15, 2009 8:01 am

Album klinkt goed, zang van Mustaine begint toch duidelijk wat minder te worden.
Die clip voegt weinig toe. Ik snap ook niet dat je als band nog investeert in een clip, een MTV draait al jaren nauwelijks muziekvideos, laat staan metal videoclips.
Laatst gewijzigd door Mollusk op di sep 15, 2009 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The incorrigible wheel tilts at a grotesque angle

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di sep 15, 2009 8:26 am

in Duitsland, spanje en zuid-amerika schijnt dat toch wel meer te zijn.
In Nederland is er natuurlijk geen markt voor. de enige metal die je op tv ziet is op VH1 Classic, bij The Rock Show. En dan zijn er voornamelijk oudere clips (maar wel gave).
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » di sep 15, 2009 9:35 am

Took schreef:in Duitsland, spanje en zuid-amerika schijnt dat toch wel meer te zijn.
In Nederland is er natuurlijk geen markt voor. de enige metal die je op tv ziet is op VH1 Classic, bij The Rock Show. En dan zijn er voornamelijk oudere clips (maar wel gave).
Grrrr UPC heeft die er al lang weer afgegooid, baal ik nog steeds van!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di sep 15, 2009 10:17 am

Took schreef:in Duitsland, spanje en zuid-amerika schijnt dat toch wel meer te zijn.
In Nederland is er natuurlijk geen markt voor. de enige metal die je op tv ziet is op VH1 Classic, bij The Rock Show. En dan zijn er voornamelijk oudere clips (maar wel gave).
Ik denk dat er in Nederland best een markt voor zou zijn. Maar de zenders als TMF en MTV willen er niet aan. Überhaupt draaien ze al weinig muziek vind ik, maar dat is een andere discussie.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di sep 15, 2009 10:22 am

Elk programma wat hier is uitgezonden, zoals dat rockdinges op The Box en dat vreselijke programma met Ruud de Wild op TMF, heeft het hier nooit lang volgehouden. Er is geen zender hier die wat wil met metal of met alternatieve muziek in het algemeen. Alles draait om kijk en luistercijfers. Commerciële omroep of niet.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » di sep 15, 2009 10:32 am

Maar het ligt ook aan de benadering van het programma. Wat ik mis op de zenders is iets serieus. Daarbij lijk mij toch wel dat er een markt voor zou moeten zijn (alleen dan niet van 00:00 tot 01:00 snachts op dinsdag avond).

Maar goed, hier ging het over Megadeth :P

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di sep 15, 2009 10:44 am

Volgens mij is een programma buiten die tijden sowieso out of the question in omroepland. Er is veel te weinig ruimte voor experimentele dingetjes.


Maar goed Megadeth, Endgame, wat een wereldschijf is dat Endgame. De twee voorgangers lieten nieuw elan horen van Mustaine maar deze lijkt nog vuriger te zijn. En ik heb het album potverdrie nog niet eens in huis, maar daar gaat snel verandering in komen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » di sep 15, 2009 11:48 am

lampje schreef:[..]

Grrrr UPC heeft die er al lang weer afgegooid, baal ik nog steeds van!
VH1 bedoel je ? Die staat er hier in Alkmaar gewoon nog op bij UPC.
Gelukkig wel, anders ben ik meteen pleite bij ze.

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » di sep 15, 2009 3:51 pm

€ 9,99 bij cdwow.nl of 7,99 gbp bij cdwow.com

Mooie prijs

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » di sep 15, 2009 4:38 pm

POS schreef:[..]


VH1 bedoel je ? Die staat er hier in Alkmaar gewoon nog op bij UPC.
Gelukkig wel, anders ben ik meteen pleite bij ze.
nee, VH1 classic bedoel ik. VH1 zit er hier ook nog gewoon op, maar is nix interessants.

Gebruikersavatar
HighKing
Berichten: 6625
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:15 pm
Locatie: Heemskerk
Contacteer:

Bericht door HighKing » di sep 15, 2009 6:48 pm

Blutengel schreef:€ 9,99 bij cdwow.nl of 7,99 gbp bij cdwow.com

Mooie prijs
Ooohhhh zeg dat nou niet! Nou heb ik alweeeeer een cd besteld... :lol:
KFFR, old-school metal!

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » di sep 15, 2009 6:55 pm

10,99 bij de Free Record Shop op Zuidplein overigens.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8435
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » di sep 15, 2009 10:12 pm

hmmm.... heb er gewoon 18,50 euro voor neergetikt.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » di sep 15, 2009 10:14 pm


Plaats reactie