The Ruins of Beverast - Rain Upon the Impure

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » wo aug 12, 2009 11:56 am

Je zou eventueel de Amerikaanse release kunnen bestellen. Wel uitgebracht op een zaadlabel (Battle Kommand), maar het is beter dan niets. Volgens mij is die nog gewoon verkrijgbaar.

Volgens mij staat een heruitgave ook nog op de langetermijnplanning bij Ván.

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » wo aug 12, 2009 4:46 pm

Mooi van dat nieuwe album. Hopelijk neigt het wel weer meer naar Unlock the shrine dan naar Rain upon the impure. Het debuut vond ik geniaal maar het tweede album ben ik nooit echt ingeraakt.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » wo aug 12, 2009 7:05 pm

Ik vind beide albums geweldig, maar ze zijn idd totaal verschillend. Als ik er 1 van de 2 moet kiezen is het ook Unlock The Shrine, maar je gaat me niet horen klagen als het lijkt op Rain Upon The Impure.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » vr aug 14, 2009 10:15 pm

cataclysm child schreef:Ik vind beide albums geweldig, maar ze zijn idd totaal verschillend. Als ik er 1 van de 2 moet kiezen is het ook Unlock The Shrine, maar je gaat me niet horen klagen als het lijkt op Rain Upon The Impure.
Beide albums kun je inderdaad absoluut niet met elkaar vergelijken. Daarom is het ook zo moeilijk om er eentje uit te halen die de beste is. Ik vind ze persoonlijk beide even briljant. Bij tijden neig ik meer naar UTS en bij tijden neig ik meer naar RutI. Ik denk dat Meinenwald een album heeft gemaakt in de vorm van het vorige. Het zou ontzettend gaaf zijn als hij weer een compleet andere plaat heeft gemaakt in dezelfde originele stijl waarmee hij de vorige heeft gemaakt. Het maakt me allemaal geen snars uit, ik wil deze plaat! Potver, de vorige hebben zo ontzettend veel rondjes in de CD speler gedraait. Ik ben zéér benieuwd!
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo aug 23, 2009 1:09 pm

De nieuwe The Ruins of Beverast komt uit op 11 september en heet Foulest Semen of A Sheltered Elite:

Afbeelding

1. I Raised this Stone as a Ghastly Memorial 10:31
2. Alu 00:51
3. God's Ensanguined Bestiaries 08:33
4. Mount Sinai Moloch 12:27
5. Transcending Saturnine Iericho Skies 00:46
6. Kain's Countenance Fell 08:37
7. The Restless Mills 12:09
8. Theriak - Baal - Theriak 01:22
9. Blood Vaults (II - Our Despots Cleanse the Levant) 09:19
10. Arcane Pharmakon Messiah 15:14
Total playing time 01:19:49

8)
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » zo aug 23, 2009 1:12 pm

Wat een kitscherige cover ineens. Dat ben ik niet gewend van The Ruins Of Beverast.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo aug 23, 2009 1:21 pm

Och ja, maar de titels beloven veel goeds in theorie :D
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » zo aug 23, 2009 1:48 pm

Sjezus, gewoon alle 80 minuten bijna helemaal volgepropt.....zulke lange zitten trek ik nooit zo!
Serve another god......lose another dream

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo aug 23, 2009 3:17 pm

Oei, lelijke cover inderdaad. Jammer, maar die van Unlock the Shrine (de Europese versie in ieder geval) zag er ook niet uit. Ik heb er wel vertrouwen in.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo aug 23, 2009 6:38 pm

cataclysm child schreef:De nieuwe The Ruins of Beverast komt uit op 11 september en heet Foulest Semen of A Sheltered Elite:

Afbeelding

1. I Raised this Stone as a Ghastly Memorial 10:31
2. Alu 00:51
3. God's Ensanguined Bestiaries 08:33
4. Mount Sinai Moloch 12:27
5. Transcending Saturnine Iericho Skies 00:46
6. Kain's Countenance Fell 08:37
7. The Restless Mills 12:09
8. Theriak - Baal - Theriak 01:22
9. Blood Vaults (II - Our Despots Cleanse the Levant) 09:19
10. Arcane Pharmakon Messiah 15:14
Total playing time 01:19:49

8)
Gaafheid 8) . Pre-orders worden vanaf de 28ste geaccepteerd. Ik ben benieuwd of dit nu alleen voor de CD versie is, of ook voor de LP versie. De tracklist doet denken 'RotI'. Veel lange nummers afgewisseld door ambient achtige intermezzo's. Prima.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » do aug 27, 2009 1:11 pm

Sample van de nieuwe plaat: http://www.myspace.com/vanrecords

I like!
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » do aug 27, 2009 3:41 pm

Oh de tering wat is dit weer gaaf! De kriebels voor het nieuwe album zijn nog veel erger geworden na het beluisteren van het sample. Erg gaaf dat het toch weer compleet anders klinkt dan de vorige albums. De productie is dit keer behoorlijk goed maar er zijn nog steeds van die typische RotI melodietjes te vinden. Het klinkt in ieder geval allemaal weer goed uitgedacht met van die leuke details hier en daar.

Maar goed, nog even wachten dus voor het eindoordeel...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » do aug 27, 2009 6:12 pm

Ik vind het eerlijk gezegd nog niet erg overweldigend. Het klinkt best goed, maar het doet me wat te sterk denken aan Rain upon the Impure. Maar goed, dit is natuurlijk slechts een sample en op zo'n lekker lang durend album is vast plaats genoeg voor veel variatie en wat vernieuwendere dingen.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do aug 27, 2009 10:30 pm

De sample neigt inderdaad naar Rain upon the Impure, maar toch ook net ietjes anders. Mijn interesse naar het nieuwe album is er iig nog steeds na het horen van dit nummer.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » za aug 29, 2009 12:29 pm

Baldurs Tod schreef:Zeer goed nieuws. Gelijk bestellen tegen die tijd.

Iemand nog een mailorder waar ik het debuut voor een normale prijs kan bestellen? Is er nooit van gekomen en nu kan ik hem nergens meer vinden...
Heb net een pre-order geplaatst voor de nieuwe, zag dat het debuut ook opnieuw uitgebracht wordt. Als het goed is tegelijk met het nieuwe album.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » za aug 29, 2009 1:55 pm

Ik zag het net toevallig voordat ik je bericht las. Erg tof!
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr sep 04, 2009 10:07 pm

Ik heb de sample niet gehoord, maar de eerste tonen van het album doen me totaal niet aan Rain Upon The Impure denken, eerder aan Desert Lair. Muzikaal zijn er wel overeenkomsten, maar de toon is echt compleet anders, iets luchtiger. Op het eerste gehoor erg leuk, maar ik heb vooralsnog mijn twijfels of Foulest Semen Of A Sheltered Elite eenzelfde impact op me zal hebben als de eerste twee albums.

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » vr sep 04, 2009 10:16 pm

Dus de eerste 2 platen zijn het populairst hier ? De samples die op de myspace van Ván staan klinken ook best lekker namelijk.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » vr sep 04, 2009 10:22 pm

Lijkt het wel op ja, vooral Rain Upon The Impure schijnt bij de meeste mensen goed in de smaak te vallen. Is wat voor te zeggen, want die heeft een heerlijk duister sfeertje. Zelf geef ik nog steeds de voorkeur aan Unlock The Shrine. Die is wat gestoorder, afwisselender en bevat echt heel veel aparte shit.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » za sep 05, 2009 11:22 am

Blood&Ashes schreef:Ik heb de sample niet gehoord, maar de eerste tonen van het album doen me totaal niet aan Rain Upon The Impure denken, eerder aan Desert Lair.
In een van de nummers lijkt hij zelfs een stuk uit Desert Lair hergebruikt te hebben. Heb het nog niet naast elkaar gehoord, maar het doet me er in elk geval sterk aan denken. :?

Ik vind het nieuwe album tot nu best leuk, alleen helaas lang niet zo goed als Unlock the Shrine, dat is toch echt een uniek album.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » za sep 05, 2009 11:26 am

Strijdkreet schreef:Dus de eerste 2 platen zijn het populairst hier ? De samples die op de myspace van Ván staan klinken ook best lekker namelijk.
Ik denk niet dat je dat nu al kunt zeggen, er zijn maar weinig mensen de nieuwe al gehoord hebben. Beide albums vind ik geniaal, naar het eerste luister ik meer maar ik denk dat dat vooral komt doordat die wat makkelijker wegluistert. Voor Rain Upon the Impure moet je echt gaan zitten terwijl Unlock the Shrine ook erg lekker is tijdens andere activiteiten.

Unlock the Shrine is al een paar jaar mijn meest beluisterde album ooit en het lijkt er niet op dat hij ooit ingehaald zal worden.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » za sep 05, 2009 11:36 am

Ik vind Unlock the Shrine veel unieker qua sfeer en inhoud van de nummers. Rain upon the Impure neigt naar mijn gevoel wat meer naar wat andere bands ook maken. Unlock the Shrine zal wel altijd mijn favoriete metalalbum blijven.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » za sep 05, 2009 11:50 am

D. schreef:Ik denk niet dat je dat nu al kunt zeggen, er zijn maar weinig mensen de nieuwe al gehoord hebben. Beide albums vind ik geniaal, naar het eerste luister ik meer maar ik denk dat dat vooral komt doordat die wat makkelijker wegluistert. Voor Rain Upon the Impure moet je echt gaan zitten terwijl Unlock the Shrine ook erg lekker is tijdens andere activiteiten.
Dat is geinig, ik heb precies het omgekeerde. Rain Upon The Impure kan ik altijd opzetten, wat ik ook doe, maar voor Unlock The Shrine moet ik goed gaan zitten. Ik grijp dan ook sneller naar Rain Upon The Impure, ook al heeft het debuut mijn voorkeur.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » za sep 05, 2009 5:17 pm

Blood&Ashes schreef:[..]


Dat is geinig, ik heb precies het omgekeerde. Rain Upon The Impure kan ik altijd opzetten, wat ik ook doe, maar voor Unlock The Shrine moet ik goed gaan zitten. Ik grijp dan ook sneller naar Rain Upon The Impure, ook al heeft het debuut mijn voorkeur.
Nee op dit punt ben ik het meer met D. eens. Ik vind Unlock the Shrine, mede door beter productie en kortere nummers, meer toeganklijk om zo even op te zetten dan Rain Upon the Impure. Beide albums zijn even rijk aan details, maar bij RutI moet ik er toch wat beter voor gaan zitten.

Ik heb nu weer Unlock the Shrine opstaan en ik verbaas me er weer over wat een sublieme plaat dit is. Afwisselend en origineel. De mix tussen ambient en black metal is perfect uitgebalanceerd; dit geldt tevens voor het samplegebruik. Over het hele album worden behoorlijk wat samples gebruikt maar het zij zo dat alle samples precies en perfect in elk nummer passen, zonder dan maar ook enkele afbreuk aan het nummer te doen of de overhand te nemen. Nee, meinenwald had goed zijn best gedaan voor dat album.

Ik heb het nieuwe album nog niet beluisterd, maar vanaf 11 september zal ik met smart op de postbode wachten tot hij eindelijk die plaat afleverd. Volgensmij is de LP versie weer een beetje in dezelfde stijl als die van RotI? Ik ben er in ieder geval na het horen van het sample al zeker van dat het jaarlijstmateriaal gaat worden. Maar of het album de strijd gaat winnen met de voorgaande krachtpatsers? Het is misschien een beetje naïf om te denken dat Meinenwald een 3e meesterwerk in elkaar heeft gesleuteld, maar wie weet!
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za sep 05, 2009 7:17 pm

Ik vind de commentaren op deze (overigens zeer goede) eenmansband altijd een beetje overdreven. Het is wel goed en het zit allemaal leuk in elkaar, maar men spreekt erover alsof het een zoveelste wereldwonder is. Dat vind ik alvast niet, het is degelijke black metal met wat ambientinvloeden en wat leuke samples, maar niet van buiten deze wereld of zo. Zo'n geweldige instrumentalist is die man nou ook weer niet en qua productie is het regelmatig om van te huilen. Dan kan het wel wezen dat ik het zogenaamd niet begrepen heb, maar aan dergelijke pretentieuze praat doe ik niet langer. Ik zal de nieuwe vast wel aanschaffen, maar écht enthousiast zoals sommige andere black metalbands me konden maken, nee dat word ik er niet van.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » za sep 05, 2009 8:32 pm

Ik vind TroB dus wel het zoveelste wereldwonder. Ik ben al vanaf eind 2004 compleet verk(n)ocht. TroB heeft voor mij alles waarvoor ik naar black metal luister, daar kan geen band die nog bestaat tegenop. TroB mag zich naast Lunar Aurora scharen, en dat is uit mijn mond een heel groot compliment.

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » za sep 05, 2009 8:41 pm

Lunar Aurora is ook geen wereldband hoor ;)

Ik heb Unlock The Shrine deze week voor het eerst gehoord en zo op het 1e gezicht vind ik het net als Jeroen geen wereldwonder. Muzikaal en met name vocaal vind ik het erg gaaf maar ik vind de nummers te weinig afwisseling hebben.

De een vindt dat juist sfeerverhogend maar ik vind het vaak tegen het saaie aan. Als je net in die ene gemoedstoestand zit dan is het ongetwijfeld heerlijk.

Vooralsnog laten we dit album lekker rijpen, we zullen zien waar het eindigt. Van Rain Upon The Impure heb ik een paar seconden gehoord omdat ik wel nieuwsgierig was naar de schijnbaar slechte produktie...man man...dat wordt een zware dobber om dat album af te luisteren, wat een baggergeluid.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za sep 05, 2009 9:34 pm

Daar ben ik het wel erg mee eens. Als ik in de juiste stemming ben dan is het prima toeven met de creaties van deze man, maar qua muzikaliteit is het niet meer dan gemiddeld wat hij klaarspeelt. Wellicht wordt dat op de derde plaat anders. Maar misschien ben ik wel te verwend met bands als Emperor en Abigor, waar een gezonde dosis muzikaal vernuft wél hand in gaat met tonnen sfeer. Het mag wel wat minder fragmentarisch. Iets meer muziek en wat minder gericht op allerlei toeters en bellen, dat zou een goede volgende stap zijn voor The Ruins of Beverast.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » za sep 05, 2009 10:17 pm

Sfeer? Drudkh heeft sfeer, ik was nog niet zo heel bekend met ze maar ben nu weg aan het dromen bij Blood in our Wells...sjezus wat goed zeg. Maar goed, ook daar moet je uiteraard enigzins voor in de stemming zijn alhoewel zij mij wel gelijk bij de strot pakken.

Overigens bekruipt mij wel eens het gevoel dat mensen sneller lyrisch zijn over een eenmansproject dan een reguliere band...
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » zo sep 06, 2009 1:18 am

Unlock The Shrine had toch een bepaalde stijl die je niet vaak tegenkomt imo en verdient zeker en vast hulde. Rain Upon The Impure klinkt in ieder geval wat meer 'standaard' en minder geschift dan het debuut, maar slaagt er toch in om niet te vervelen ondanks de lange speeltijd van de nummers en de slechte productie. De uitstekende composities zullen er dan wel voor iets tussen zitten vermoed ik :wink:
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » zo sep 06, 2009 1:24 am

<Sirius> schreef:Overigens bekruipt mij wel eens het gevoel dat mensen sneller lyrisch zijn over een eenmansproject dan een reguliere band...
Omdat een voetbalwedstrijd met 9 man winnen ook indrukwekkender is dan met 11 man. Staat verder los van de kwaliteit van de muziek, is gewoon het feit dat het één iemand is die voor alles heeft gezorgd.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 06, 2009 10:52 am

Als diegene nou ook alle instrumenten als zodanig beheerste..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo sep 06, 2009 11:30 am

<Sirius> schreef:Lunar Aurora is ook geen wereldband hoor ;)
Toch wel. Albums als Ars Moriendi, Elixir of Sorrow en Zyklus zijn een aantal van de beste die er zijn.
<Sirius> schreef:Sfeer? Drudkh heeft sfeer
Toen ze begonnen wel ja, na Autumn Aurora is het maar een saaie boel. Probeer vooral de eerste twee albums eens.

Edit: En sinds wanneer is muzikaliteit van groot belang in black metal? Als ik een black metal album opzet dan verwacht ik geen muzikaaltechnische of productionele hoogstandjes, negen van de tien keer verpest dat een album alleen maar.

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » zo sep 06, 2009 11:57 am

D. schreef:[..]

Toen ze begonnen wel ja, na Autumn Aurora is het maar een saaie boel. Probeer vooral de eerste twee albums eens.

Edit: En sinds wanneer is muzikaliteit van groot belang in black metal? Als ik een black metal album opzet dan verwacht ik geen muzikaaltechnische of productionele hoogstandjes, negen van de tien keer verpest dat een album alleen maar.
Nu verbind je muzikaliteit met technische en productionele hoogstandjes terwijl het juist zoveel meer is.

De vergelijking over met 9 ipv 11 man winnen klopt maar die slaat de plank mis. Als ik Xasthur, Burzum of Beverast luister dan erger ik mij zelfs bij Beverast het minst van allemaal omdat hij de instrumenten sowieso beter beheerst. Het was meer een stelling over de eenmansprojecten, bij jou scoren projecten als Beverast dus hoger door het feit dat hij alles in elkaar heeft geknutseld? Ik vind dat niet reëel.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » zo sep 06, 2009 11:58 am

Lunar Aurora heeft m.i. 1 topalbum, welke dat is weet ik niet meer, zou ik ze weer moeten beluisteren. Duitse black trekt mij normaal niet zo.
Laatst gewijzigd door <Sirius> op zo sep 06, 2009 12:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Serve another god......lose another dream

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » zo sep 06, 2009 12:04 pm

<Sirius> schreef:[..]


Nu verbind je muzikaliteit met technische en productionele hoogstandjes terwijl het juist zoveel meer is.
Precies, emotie en sfeer zijn bijvoorbeeld belangrijke componenten. Muzikaliteit zoals Jeroen het eerder gebruikte verbind ik inderdaad met techinsche en productionele hoogstandjes. Twee facetten die in black metal compleet onbelangrijk zijn.

Over de eenmansband vs. volle bezetting heb ik helemaal niets gezegd. Het interesseert me heel weinig of een album door één of door vijftig man gemaakt is. Ik denk wel dat iemand in een eenmansband meer (complete) vrijheid heeft om te doen wat hij zelf wil. Dat zegt verder ook niets, want dat kan zowel goed als fout uitpakken.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 06, 2009 12:21 pm

En toch luister ik het liefst naar black metal die muzikaal en productioneel goed in elkaar zit. Sfeer en emotie zijn ook van belang, absoluut, maar met het losgeslagen gerommel waar sommige bands mee aankomen red je het in mijn optiek niet meer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo sep 06, 2009 3:28 pm

Jeroen schreef:Daar ben ik het wel erg mee eens. Als ik in de juiste stemming ben dan is het prima toeven met de creaties van deze man, maar qua muzikaliteit is het niet meer dan gemiddeld wat hij klaarspeelt. Wellicht wordt dat op de derde plaat anders. Maar misschien ben ik wel te verwend met bands als Emperor en Abigor, waar een gezonde dosis muzikaal vernuft wél hand in gaat met tonnen sfeer. Het mag wel wat minder fragmentarisch. Iets meer muziek en wat minder gericht op allerlei toeters en bellen, dat zou een goede volgende stap zijn voor The Ruins of Beverast.
Toeters en bellen? Als er een ding niet in de muziek van TRoB zit, zijn het wel elementen die je als dusdanig zou kunnen typeren. Alle samples en dergelijke dienen duidelijk een doel.

Met Emperor kun je het ook absoluut niet vergelijken, dat is een totaal ander soort black metal naar mijn mening, stukken toegankelijker.(maar ik heb dan juist weer niks met die band)

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8447
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo sep 06, 2009 3:45 pm

Jeroen schreef:En toch luister ik het liefst naar black metal die muzikaal en productioneel goed in elkaar zit. Sfeer en emotie zijn ook van belang, absoluut, maar met het losgeslagen gerommel waar sommige bands mee aankomen red je het in mijn optiek niet meer.
Je hebt je Russische tundraruis inmiddels de deur uit gedaan?

OT: zal wel weer een dijk van een plaat worden.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 06, 2009 6:45 pm

Ik geef toe dat ik in het verleden wel eens een bord voor de kop had wat bepaalde muziek betreft.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo sep 06, 2009 8:15 pm

Had?

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » zo sep 06, 2009 9:39 pm

:mrgreen:

Verder heeft ie wel gelijk hoor, alhoewel, ik zou dit nou niet zo snel aanschaffen haha.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 06, 2009 10:48 pm

Blood&Ashes schreef:Had?
Je kunt lezen, bravo!

Nee maar serieus, zo draaide ik laatst eens een cd van Sadistic Grimness, een band die ik een jaar of vier/vijf geleden best goed vond. Ik hoorde nu pas wat een slordigheden in de muziek zitten. Shining is wellicht het beste voorbeeld. De knop ging als het ware in één keer om. Daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat ik black metal afgezworen heb, integendeel, ik mag er graag naar luisteren, maar tegenwoordig zijn het enkel de meer vooruitstrevende gezelschappen als Borknagar, Vintersorg, Emperor, Enslaved, Abigor, Windir, wat pagan black metal bands (niet de blije folkvariant, maar spul als Drudkh, Evilfeast, Nokturnal Mortum en Graveland), een band als Immortal of Satyricon en incidenteel Throne of Katarsis. Die laatste vind ik overigens een erg sterke 'nieuwkomer'. Laten we daarnaast niet vergeten dat ik The Ruins of Beverast zeker niet verkeerd vind, ik snap alleen niet zo goed waarom iedereen doet alsof het een totaal 'niet van deze wereld' wonder is. Geen reden om je druk te maken, of om flauwe reacties te posten. Ik word alleen zo moe van de houding van veel black metalbands, vooral uit de orthodoxe hoek. Het wordt steeds kinderachtiger, of het nou slechts imago is of werkelijk 'duistere satanische kunst met de vlam van Azerate of wie dan ook'. Interessante discussie trouwens, wordt de black metal van vandaag de dag verpest door halvegaren met allerlei twijfelachtige duistere ideologieën?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo sep 06, 2009 11:01 pm

Wat een flauw gedoe allemaal. Goed, ik ook als onbeschaamt fan-boy ga (alweer) toegeven dat ik deze band werkelijk fenomenaal vind maar op Jeroen heeft op bepaalde punten wellicht gelijk. Weliswaar zijn ze een tikje aangedikt. Ván heeft wat dat betreft andere bands waarover op dit forum veel erger overdreven word en dan doel ik met name op Truppensturm en Funeral Procession, waarvan Truppensturm de ergste is.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 06, 2009 11:06 pm

Natuurlijk dik ik het aan, ik moet er wel een klein beetje lol aan kunnen beleven ;)

Truppensturm vind ik een absolute kloteband en Funeral Procession weet slechts mondjesmaat te boeien. Maar het is zo overgewaardeerd allemaal, zo bijzonder is het echt niet, maar goed, wellicht snap ik er wel niets van en ontgaat mij de roes waarin je dient te verkeren voor dergelijke krakkemikkige herrie volledig. Het is waar dat ik eerder allerlei wazige bandjes aanprees en wellicht gooi ik weer wat geloofwaardigheid te grabbel, maar een mens wordt ouder.
Laatst gewijzigd door Jeroen op zo sep 06, 2009 11:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8447
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo sep 06, 2009 11:06 pm

En toch, als je Truppensturm een keer live meemaakt denk je echt dat de wereld vergaat.

Om even op hetgeen Jeroen noemt in te haken, ik vind dat juist de orthodoxe hoek de black metal weer iets van zijn oorspronkelijke kwaadaardigheid teruggeeft.
Tuurlijk gaan sommige band heel ver, maar ik neem een Watain of een Funeral Mist een heel stuk serieuzer dan een Dark Funeral of dergelijk clubjes.
Bovendien weten een hoop van die bands de black metal naar een niveau te tillen. Iets dat de oude garde al lang niet meer lukt.
Natuurlijk heb je altijd bands die een hoop orthodoxe ideologie gebruiken om hun muzikale waardeloosheid te verdoezelen, maar zoiets blijf je altijd houden.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo sep 06, 2009 11:09 pm

Goed, maar wat heeft het orthodoxe gebeuren nou werkelijk voor meerwaarde? In feite prijzen ze nog steeds een 'geloof' aan en op deze manier kun je het bijna gaan vergelijken met iets als het christendom en dat is exact hetgene waar BM niet voor staat.
Laatst gewijzigd door Nielsch op zo sep 06, 2009 11:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8447
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo sep 06, 2009 11:11 pm

Satanisme is toch ook een geloof?
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25340
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo sep 06, 2009 11:12 pm

Kwaadaardigheid kan ook schuilen in een goed geformuleerde anti-religieuze tekst met goede onderbouwing. Een stevig statement doet mij stukken meer dan dat pretentieuze gewauwel over zwarte vlammen en seksueel aantrekkelijke duivelshoorns. Nu zeg ik niet dat allerlei bands zich daar schuldig aan maken, hell, ik vind Watain muzikaal een ijzersterke band, maar met die teksten heb ik echt totaal geen feeling. Het klopt dat ik in het verleden regelmatig nsbm draaide, maar dat was in feite een fascinatie, die zich niet alleen tot muziek beperkte. Het intrigeerde me op een gegeven moment op een ongezonde manier en ik ben er gelukkig op tijd weer uitgestapt. Het zal wel licht autisme zijn, dat iets me helemaal opslokt en dat ik het dan ook graag aan anderen wil laten zien, vergeef me. Met die orthodoxe zaken heb ik echter helemaal niets, het lijkt wel op die bands teveel worden meegesleept door hun eigen hersenspinsels en fantasieën.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » zo sep 06, 2009 11:12 pm

AmnesJAn schreef:Satanisme is toch ook een geloof?
Satanisme in BM is puur imago.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Plaats reactie