Weert, 11 september 2009
Jarig Bospop groeit uit zijn jasje
Dertigste editie Bospop op nieuwe locatie
Bospop gaat verhuizen! De dertigste editie van het muziekfestival gaat niet meer plaatsvinden op Sportpark Boshoven, maar op een nieuwe locatie in Weert. De voorbereidingen voor de jubileumeditie zijn inmiddels in volle gang. Het festival is in 2010 op zaterdag 10 en zondag 11 juli. De organisatie hoopt met grote namen deze jubileumeditie glans te geven. De eerste namen worden hopelijk eind dit jaar bekend.
Vanaf 1994 vindt het festival plaats op sportpark Boshoven. Omdat hier de infrastructurele ruimte beperkt is en het festival dus ook qua capaciteit en het hierop gebaseerde programma beperkt is, zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe locatie. En die hebben we gevonden. Bospop 2010 vindt plaats in de driehoek Stienestraat-Eindhovenseweg-A2 in Weert. Deze locatie ligt ca 500 meter van Sportpark Boshoven.
De organisatie kan beschikken over meer dan 40 hectare grond. Het festivalterrein zelf heeft een afmeting van iets meer dan 5 hectare. Dit geeft mogelijkheden om flexibel met de inrichting om te gaan en om gecontroleerd te groeien. Het hoofdpodium wordt vergroot evenals de festivaltent die een capaciteit krijgt van 6.000 bezoekers. De organisatie vindt het belangrijk dat de gezelligheid en intimiteit van het festival wordt behouden. Hier staat Bospop immers om bekend. Het is de bedoeling dat de verenigingen die nu ondersteunend zijn aan Bospop ook in de nieuwe locatie worden ingezet. Op korte termijn zal hierover overleg met hun plaatsvinden.
De gemeente Weert heeft zich positief uitgelaten over de nieuwe locatie. Inmiddels zijn de omwonenden geïnformeerd. Ook zij zijn positief over de komst van het gezelligste festival van Nederland.
Bospop 2010
Bospop 2010
we zijn er vroeg bij deze keer...
- alicecooper
Ik weet niet hoe lang het al op de website van Bospop staat, maar Status Quo is officieel bevestigd voor zondag 11 juli. De volgende bekendmakingen komen echter pas op 17 maart! Dat is wel erg laat.
Als je je voor 10 maart abonneert op de Bospop nieuwsbrief maak je trouwens kans op 1 van de 30 weekendkaarten die worden verloot (en dus op een gratis Status Quo concert). Zie deze link.

Ik heb me daar toen wel ontzettend vermaakt, al was My Dying Bride in de tent wel iets te veel van het goede, qua temperatuur en sfeer t.o.v. het weer.
Want wat was het lekker weer toen.
Want wat was het lekker weer toen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
Voor zaterdag 10 juli hebben trouwens John Fogerty en Jason Ricci And New Blood zichzelf reeds bevestigd, terwijl The Hoax op Twitter beweert met Bospop in gesprek te zijn. Zowel van Jason Ricci als The Hoax had ik nog nooit gehoord, maar dat schijnen blues-muzikanten te zijn. John Fogerty is natuurlijk de man achter Creedence Clearwater Revival, dus die lijkt me wel leuk om een keer te zien. Ik heb bijna de complete CCR-verzameling in de kast staan en luister er regelmatig naar.
- alicecooper
Volgens hun tourschema speelt Twisted Sister op zondag 11 juli ergens in Europa. Een paar dagen eerder treden ze aan op het Sweden Rock Festival en het weekend erna op Bang Your Head in Duitsland. Dan komen ze dus praktisch langs Weert.
Grote kans derhalve dat naast Status Quo ook Twisted Sister die zondag op Bospop zal staan (en er wellicht een ouderwetse hard rock/metal dag van gemaakt wordt, als het gerucht over Anvil klopt).

- alicecooper
- alicecooper
Bron : http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_ ... age/1_1013
The Doors-leden Ray Manzarek en Robby Kriegers staan dit jaar op Bospop in Weert. Het festival wordt op zondag 11 juli afgesloten door de Amerikaanse rockband Toto. Maandag werd al bevestigd dat Heather Nova en the Cranberries hun opwachting zullen maken op het Weertse festival.
Bospop viert dit jaar zijn dertigste verjaardag vanaf een nieuwe locatie. Het festival is naar eigen zeggen te groot geworden voor de oude locatie op Sportpark Boshoven.
The Doors-leden Ray Manzarek en Robby Kriegers staan dit jaar op Bospop in Weert. Het festival wordt op zondag 11 juli afgesloten door de Amerikaanse rockband Toto. Maandag werd al bevestigd dat Heather Nova en the Cranberries hun opwachting zullen maken op het Weertse festival.
Bospop viert dit jaar zijn dertigste verjaardag vanaf een nieuwe locatie. Het festival is naar eigen zeggen te groot geworden voor de oude locatie op Sportpark Boshoven.
- alicecooper
TOTO Band statement - Feb 27th 2010Lennert schreef:He? Toto was toch uit elkaar?
Former members of Toto are reforming for a brief tour this summer in Europe to honor their brother Mike Porcaro who is living with ALS (Lou Gehrig's disease). The line-up will include David Paich, Steve Lukather, Steve Porcaro, Simon Phillips, Joseph Williams and special guest, Nathan East.
Bospop, Weert, 10 maart 2010
TOTO, THE CRANBERRIES EN BILLY IDOL OP BOSPOP 2010
Op zaterdag 10 en zondag 11 juli viert het festival Bospop haar 30e editie. Naast de reeds aangekondigde artiesten John Fogerty, Status Quo en Crosby, Stills & Nash, worden vandaag nog 17 namen bekend gemaakt van het programma: ook Toto, The Cranberries, Billy Idol, Heather Nova, De Dijk, Twisted Sister, Southside Johnny & The Asbury Jukes, Ray Manzarek & Robby Krieger Of The Doors, The Hoax, Saybia, Anvil, Nicole Fermie, Freestroke, Guy Forsyth, Jimmie Vaughan, Jason Ricci & New Blood en Cuby + Blizzards maken hun opwachting op Bospop 2010. De kaartverkoop van Bospop, dat dit jaar voor het eerst plaats vindt op een nieuw terrein begint zaterdag 20 maart om 10.00 uur.
Officieel is Toto uit elkaar maar deze zomer komen Steve Lukather, David Paich, Joseph Williams, Steve Porcaro en gast bassist Nathan East voor een speciale reünie weer bij elkaar ter ondersteuning van hun zieke bassist Mike Porcaro. Ook The Cranberries zijn na lange tijd weer bij elkaar voor een reeks concerten. De band bekend van hits ‘Linger’ en ‘Zombie’ staat deze maand in Amsterdam, maar komt dan snel terug naar ons land voor een concert op Bospop. Billy Idol is dankzij hits als ‘White Wedding’, ‘Rebel Yell’ en ‘Eyes Without A Face’ een van de eerste grote sterren op MTV en live nog altijd een rocker en showman pur sang.
Inmiddels zijn er 20 bands bevestigd voor het festival. In de komende weken zullen daar nog enkele bands aan toegevoegd worden. Houd daarvoor de website www.bospop.nl in de gaten.
Bospop vindt dit jaar voor het eerst plaats op een nieuw terrein op steenworp afstand van het oude terrein. Het programma speelt zich af gedurende twee dagen, verdeeld over twee podia: het hoofd- en een tentpodium. Behalve de muziek is er op Bospop ook een gezellige festivalcamping te vinden en een sfeervolle festivalmarkt. Bospop geldt als een heerlijk uitstapje, met een breed scala aan artiesten, voor ieder wat wils. Op de website www.bospop.nl is alle informatie te vinden over de bands, de kampeermogelijkheden en de geschiedenis van het festival.
Stichting Bospop en Mojo Concerts presenteren:
BOSPOP2010
Zaterdag 10 juli: o.a. John Fogerty, Crosby, Stills & Nash, Saybia, The Cranberries, Heather Nova, De Dijk, Southside Johnny, Cuby + Blizzards, The Hoax, Jason Ricci & New Blood, Guy Forsyth & Band en Freestroke
Zondag 11 juli: o.a. Toto, Status Quo, Twisted Sister, Ray Manzarek and Robbie Krieger of The Doors, Anvil, Nicole Fermie
Zaterdag 10 en zondag 11 juli 2010
Evenemententerrein Weert Noord
Entree Dagkaart zaterdag 10 juli: € 69 (excl. servicekosten) / Dagkassa: € 75
Entree Dagkaart zondag 11 juli: € 69 (excl. servicekosten) / Dagkassa: € 75
Entree 2-Dagenkaart: € 120 (excl. servicekosten) / Géén dagkassa voor 2-Dagenkaarten
Deuren open op zaterdag 10.30, zondag 11.00 uur
Aanvang programma op zaterdag 11.15, zondag 11.45 uur
Kaartverkoop voor Bospop 2010 start zaterdag 20 maart om 10.00 uur via: www.livenation.nl
Noot aan de redactie (niet voor publicatie)
Voor meer informatie; <knip>
TOTO, THE CRANBERRIES EN BILLY IDOL OP BOSPOP 2010
Op zaterdag 10 en zondag 11 juli viert het festival Bospop haar 30e editie. Naast de reeds aangekondigde artiesten John Fogerty, Status Quo en Crosby, Stills & Nash, worden vandaag nog 17 namen bekend gemaakt van het programma: ook Toto, The Cranberries, Billy Idol, Heather Nova, De Dijk, Twisted Sister, Southside Johnny & The Asbury Jukes, Ray Manzarek & Robby Krieger Of The Doors, The Hoax, Saybia, Anvil, Nicole Fermie, Freestroke, Guy Forsyth, Jimmie Vaughan, Jason Ricci & New Blood en Cuby + Blizzards maken hun opwachting op Bospop 2010. De kaartverkoop van Bospop, dat dit jaar voor het eerst plaats vindt op een nieuw terrein begint zaterdag 20 maart om 10.00 uur.
Officieel is Toto uit elkaar maar deze zomer komen Steve Lukather, David Paich, Joseph Williams, Steve Porcaro en gast bassist Nathan East voor een speciale reünie weer bij elkaar ter ondersteuning van hun zieke bassist Mike Porcaro. Ook The Cranberries zijn na lange tijd weer bij elkaar voor een reeks concerten. De band bekend van hits ‘Linger’ en ‘Zombie’ staat deze maand in Amsterdam, maar komt dan snel terug naar ons land voor een concert op Bospop. Billy Idol is dankzij hits als ‘White Wedding’, ‘Rebel Yell’ en ‘Eyes Without A Face’ een van de eerste grote sterren op MTV en live nog altijd een rocker en showman pur sang.
Inmiddels zijn er 20 bands bevestigd voor het festival. In de komende weken zullen daar nog enkele bands aan toegevoegd worden. Houd daarvoor de website www.bospop.nl in de gaten.
Bospop vindt dit jaar voor het eerst plaats op een nieuw terrein op steenworp afstand van het oude terrein. Het programma speelt zich af gedurende twee dagen, verdeeld over twee podia: het hoofd- en een tentpodium. Behalve de muziek is er op Bospop ook een gezellige festivalcamping te vinden en een sfeervolle festivalmarkt. Bospop geldt als een heerlijk uitstapje, met een breed scala aan artiesten, voor ieder wat wils. Op de website www.bospop.nl is alle informatie te vinden over de bands, de kampeermogelijkheden en de geschiedenis van het festival.
Stichting Bospop en Mojo Concerts presenteren:
BOSPOP2010
Zaterdag 10 juli: o.a. John Fogerty, Crosby, Stills & Nash, Saybia, The Cranberries, Heather Nova, De Dijk, Southside Johnny, Cuby + Blizzards, The Hoax, Jason Ricci & New Blood, Guy Forsyth & Band en Freestroke
Zondag 11 juli: o.a. Toto, Status Quo, Twisted Sister, Ray Manzarek and Robbie Krieger of The Doors, Anvil, Nicole Fermie
Zaterdag 10 en zondag 11 juli 2010
Evenemententerrein Weert Noord
Entree Dagkaart zaterdag 10 juli: € 69 (excl. servicekosten) / Dagkassa: € 75
Entree Dagkaart zondag 11 juli: € 69 (excl. servicekosten) / Dagkassa: € 75
Entree 2-Dagenkaart: € 120 (excl. servicekosten) / Géén dagkassa voor 2-Dagenkaarten
Deuren open op zaterdag 10.30, zondag 11.00 uur
Aanvang programma op zaterdag 11.15, zondag 11.45 uur
Kaartverkoop voor Bospop 2010 start zaterdag 20 maart om 10.00 uur via: www.livenation.nl
Noot aan de redactie (niet voor publicatie)
Voor meer informatie; <knip>

Ja ziet er leuk uit. Eens kijken of ik hier heen ga.
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op wo mar 10, 2010 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- alicecooper
In dit rijtje zijn ze dan trouwens Billy Idol nog vergeten op de zondag.Took schreef:Zaterdag 10 juli: o.a. John Fogerty, Crosby, Stills & Nash, Saybia, The Cranberries, Heather Nova, De Dijk, Southside Johnny, Cuby + Blizzards, The Hoax, Jason Ricci & New Blood, Guy Forsyth & Band en Freestroke
- Bleek No. 1
- Rebellion666
Joseph Williams terug in de Toto-bezetting! Goed nieuws. Williams is absoluut één van mijn meest favoriete rockzangers + voorbeeld.alicecooper schreef:[..]
TOTO Band statement - Feb 27th 2010
Former members of Toto are reforming for a brief tour this summer in Europe to honor their brother Mike Porcaro who is living with ALS (Lou Gehrig's disease). The line-up will include David Paich, Steve Lukather, Steve Porcaro, Simon Phillips, Joseph Williams and special guest, Nathan East.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
De zondag ziet er gaver uit dan de meeste pure metal festivals kunnen bieden. Helemaal Billy Idol is supergaaf.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Dat is verre van evident, om tenminste drie redenen. Ten eerste zijn er in die periode veel (metal)bands in Europa op toernee, die niet op Graspop spelen. Het aanbod van bands is nou eenmaal veel groter dan het aantal plaatsen dat op Graspop te verdelen is.Black No. 1 schreef:Nu kan het haast ook niet anders dat Twisted Sister nu ook op Graspop te bewonderen zal zijn, me dunkt.
Ten tweede werd Twisted Sister een paar jaar geleden aangekondigd op Graspop, maar werden ze een dag later weer van de affiche gehaald. Als ik het me goed herinner, was de organisatie toen behoorlijk boos dat Twisted Sister na de aankondiging alsnog de deal afzegde. Dus het is twijfelachtig of Graspop opnieuw met deze band in onderhandeling wil.
Ten derde heeft Twisted Sister op hun website in het tourschema een aantal dagen staan waarop ze ergens in Europa spelen, maar waarbij nog geen locatie is bekendgemaakt. Het weekend van Graspop zit echter niet bij de al bekendgemaakte data. Dus de kans dat Twisted Sister op Graspop staat lijkt mij niet bijzonder groot. Ze zouden net zo goed op Suikerrock of de Lokerse Feesten kunnen staan of Vlaanderen helemaal kunnen overslaan.
- Bleek No. 1
Re: Bospop 2010
Het is gelukt om de toch al geweldige line-up weer een klein beetje uit te breiden. Met trots presenteren wij nog een aantal klinkende namen. Uriah Heep, Dweezil Zappa plays Zappa, Taylor Hawkins & the Coattail Riders, Michael Schenker Group, Texas Hippie Coalition en The 1.90’s. De line-up is compleet en als nieuwsbrief abonnee krijg je als eerste de time table in de bus. Tijden blijven onder voorbehoud van laatste wijzigingen.
Zaterdag 10 juli
Mainstage
10.30 Open
11.45-12.30 The New Shining
13.15-14.15 Jimmie Vaughan
15.00-16.00 Saybia
16.45-17.45 De Dijk
18.45-19.45 The Cranberries
20.45-22.00 Crosby, Stills & Nash
23.00-00.30 John Fogerty
Tent
11.15-12.00 Freestroke
12.15-13.15 Guy Forsyth & band
14.00-15.00 Cuby + Blizzards
15.45-16.45 Jason Ricci & New Blood
17.45-18.45 The Hoax
19.45-20.45 Southside Johnny & the Asbury Jukes
22.00-23.00 Heather Nova
Zondag 11 juli
Mainstage
11.00 Open
11.45-12.30 The 1.90’s
13.15-14.15 Texas Hippie Coalition
15.00-16.00 Ray Manzarek & Robbie Krieger of the Doors
16.45-17.45 Twisted Sister
18.30-19.45 Status Quo
20.45-22.00 Billy Idol
23.00-00.30 Toto
Tent
12.30-13.15 Nicolie Fermie
14.00-15.00 Anvil
15.45-16.45 Michael Schenker Group
17.30-18.30 Taylor Hawkins & the Coattail Riders
19.45-20.45 Dweezil Zappa plays Zappa
22.00-23.00 Uriah Heep
Maar dat is nog niet alles: "Blaas of Glory” zal op en rond het festivalterrein op een geheel eigen wijze hardrocknummers akoestisch ten gehore brengen. Nieuwsgierig geworden? Check
http://www.blaasofglory.nl/
Zaterdag 10 juli
Mainstage
10.30 Open
15.00-16.00 Saybia
16.45-17.45 De Dijk
23.00-00.30 John Fogerty
Tent
11.15-12.00 Freestroke
12.15-13.15 Guy Forsyth & band
15.45-16.45 Jason Ricci & New Blood
17.45-18.45 The Hoax
22.00-23.00 Heather Nova
Zondag 11 juli
Mainstage
11.00 Open
11.45-12.30 The 1.90’s
15.00-16.00 Ray Manzarek & Robbie Krieger of the Doors
18.30-19.45 Status Quo
20.45-22.00 Billy Idol
23.00-00.30 Toto
Tent
12.30-13.15 Nicolie Fermie
14.00-15.00 Anvil
22.00-23.00 Uriah Heep
Maar dat is nog niet alles: "Blaas of Glory” zal op en rond het festivalterrein op een geheel eigen wijze hardrocknummers akoestisch ten gehore brengen. Nieuwsgierig geworden? Check
http://www.blaasofglory.nl/
-
- Contacteer:
Uriah Heep en MSG, nice. Ik ga in ieder geval de zondag, zaterdag nog maar even zien.
Dan gaan we daar zondag maar 's proberen bij te zijn ja.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
hm, de zondag is idd toch best wel cool.
Ik ga er ook bij proberen te zijn. Billy Idol, Twisted Sister, Toto, Anvil... gaaf!
Goed, dit weekend dus.
Ik ga er sowieso de zondag heen, goeie kans dat we zaterdag al op de camping staan als dat allemaal kan.
Status Quo, goud.
Ik ga er sowieso de zondag heen, goeie kans dat we zaterdag al op de camping staan als dat allemaal kan.
Status Quo, goud.
sabaton is mijn favoriete epic metal band
-
- Contacteer:
Toch maar beide dagen, aangezien John Fogerty een held is.
Als het Nederlands elftal vanavond de finale haalt van het WK, dan wordt een (zon)dagje Bospop wel erg aantrekkelijk. Lekker met een paar honderd echte fans genieten van Billy Idol en wat er is overgebleven van The Doors, terwijl het plebs voor een groot scherm in een tent bij de camping zit te staren naar wat overbetaalde, op zichzelf verliefde mannen die achter een bal aanhollen. 

Men houdt niet van voetbal en gaat meteen elitair doen? 

Het was niet geheel serieus bedoeld. Op zich is er niks mis met voetbal kijken en doe ik dat zelf ook regelmatig. Maar als je de voorkeur geeft aan voetbal boven Billy Idol, ja dan... Toch vermoed ik dat de meeste aanwezigen (in ieder geval wat betreft het mannelijke deel) voor een WK-finale met het Nederlands elftal zullen kiezen. Boven die mensen voel ik me wel verheven, ja. 

Ik geef toe dat ik hetzelfde zou doen als ik naar Bospop had gekund dit jaar. Maar dat heeft dan ook te maken met het feit dat ik Billy Idol niet hoef te zien. Daarnaast komt de kans om de meeste bands te zien veel vaker voor dan de kans dat Nederland wereldkampioen wordt.
Al met al moet iedereen het zelf weten.
Al met al moet iedereen het zelf weten.
-
- Contacteer:
Als het maar geen verlenging wordt, dan moeten we ook nog Uriah Heep gaan missen 

- innuendo
- Lult over cdtjes
Mijn vriendin heeft kaartjes gewonnen voor de zondag! Dat wordt dan wel de WK finale missen, balen dat dat samenvalt. Maar ik hou nou eenmaal meer van muziek, dus ik sta dan ook lekker bij The Doors te kijken 

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Oranje@Bospop
Wat is het spannend! Gaat Oranje naar de finale? Staan ze in de finale, dan hoef je daar niks van te missen. In de 24-uurs tent hangt een scherm waarop live het voetbal te volgen is. Thuisblijven is dus niet nodig. Maar neem wel een oranje shirt mee.
o ja, en een wijziging in het schema.
Main stage
11.00 Open
15.00-16.00 Saybia
16.45-17.45 De Dijk
23.00-00.30 John Fogerty
Tent stage
11.15-12.00 Freestroke
12.15-13.15 Th' Legendary Shack*Shakers
15.45-16.45 The Hoax
17.45-18.45 Guy Forsyth & band
22.00-23.00 Heather Nova
Sunday 11th of July
Main stage
11.00 Open
11.45-12.30 The 1.90’s
15.00-16.00 Uriah Heep
18.30-19.45 Status Quo
20.45-22.00 Billy Idol
23.00-00.30 Toto
Tent stage
12.30-13.15 Nicole Fermie
14.00-15.00 Anvil
21.45-23.00 Ray Manzarek & Robbie Krieger of the Doors
Huishoudelijke mededeling: wijziging timetable
Vanwege het drukke tourschema van Ray Manzarek & Robby Krieger is het tijdsschema van zondag 11 juli aangepast en is een ruil gemaakt met Uriah Heep. Uriah Heep zal de spot op mainstage om 15.00 uur invullen en Ray Manzarek & Robby Krieger of the Doors zullen het tent-programma afsluiten om 21.45 uur. Bekijk de laatste timetable.
Main stage
11.00 Open
15.00-16.00 Saybia
16.45-17.45 De Dijk
23.00-00.30 John Fogerty
Tent stage
11.15-12.00 Freestroke
12.15-13.15 Th' Legendary Shack*Shakers
15.45-16.45 The Hoax
17.45-18.45 Guy Forsyth & band
22.00-23.00 Heather Nova
Sunday 11th of July
Main stage
11.00 Open
11.45-12.30 The 1.90’s
15.00-16.00 Uriah Heep
18.30-19.45 Status Quo
20.45-22.00 Billy Idol
23.00-00.30 Toto
Tent stage
12.30-13.15 Nicole Fermie
14.00-15.00 Anvil
21.45-23.00 Ray Manzarek & Robbie Krieger of the Doors
-
- Contacteer:
Hmm nu dus overlap met MSG in plaats van met de finale.
- innuendo
- Lult over cdtjes
?
Dweezil Zappa, Billy Idol en Ray Manzarek & Robbie Krieger of the Doors overlappen met de finale.
Dweezil Zappa, Billy Idol en Ray Manzarek & Robbie Krieger of the Doors overlappen met de finale.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.