Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo sep 02, 2009 4:44 pm

Twee handen op een buik :' )
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma sep 07, 2009 7:21 pm

Nielsch schreef:[..]


Tja, belachelijk idee... Er wordt op die manier toch weer een bepaalde 'kvlt' gecreeërd of ze proberen op die manier alleen échte fans te bereiken (dat is ook puur relatief). Goed, dat maakt verder allemaal niet uit. Ik zal het anders maar eens in de gaten houden tot hoever dat kan, want een split met Funeral Procession is best interessant (al helemaal als het zoals de laatste mCD word :) ). Is er zoiezo nog nieuws rond die band, nieuwe releases of iets dergelijks? Misschien moeten we dit anders ook maar naar het algemene BM topic verplaatsen.
Tja, 'echte fans' die geen contact hebben bands en/of label zouden het zo mis kunnen lopen en het is inderdaad maar relatief. Die TRoB/Urfaust split kon iedereen bovendien kopen door een mailtje te sturen toen het 'uitgelekt' was dat ie uit was, dus vast genoeg 'posers' :wink: die m ook hebben (neem niet aan dat ie iedereen persoonlijk is gaan controleren) :wink:

De laatste keer dat ik persoonlijk wat van Funeral Procession hoorde, is al weer een hele tijd terug. Toen lag die band zo'n beetje stil. De zanger had het nogal druk... Maar dat nummer voor die split was al wel af...
In februari kwam nog het nieuwtje dat Alboin uit de band was. Weet niet of ze inmiddels weer een complete line-up hebben.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma sep 07, 2009 7:40 pm

Nynke schreef:[..]


Tja, 'echte fans' die geen contact hebben bands en/of label zouden het zo mis kunnen lopen en het is inderdaad maar relatief. Die TRoB/Urfaust split kon iedereen bovendien kopen door een mailtje te sturen toen het 'uitgelekt' was dat ie uit was, dus vast genoeg 'posers' :wink: die m ook hebben (neem niet aan dat ie iedereen persoonlijk is gaan controleren) :wink:

De laatste keer dat ik persoonlijk wat van Funeral Procession hoorde, is al weer een hele tijd terug. Toen lag die band zo'n beetje stil. De zanger had het nogal druk... Maar dat nummer voor die split was al wel af...
In februari kwam nog het nieuwtje dat Alboin uit de band was. Weet niet of ze inmiddels weer een complete line-up hebben.
Hmmm oke. Nouja, als die release nog doorgaat zat het nieuwtje zich dan vast en zeker wel snel verspreiden.

Ik ben verder wel benieuwt wat black metal ons dit jaar nog gaat brengen. Stiekem heb ik nog hoop op nieuwe releases van Nokturnal Mortum, Mütiilation en Abyssic Hate. Die plaat van Nokturnal Mortum is al behoorlijk lang aangekondigd op No Colours records, evanals die plaat van Abyssic Hate. Weliswaar zou dat Abyssic Hate album volgens mij al 9 jaar geleden uitgebracht moeten zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Rond Mütiilation is het ook best still. Het in 2007 uitgebrachte album 'Sorrow Galaxies' vond ik behoorlijk goed. Eindelijk eens een echte drummer en een fatsoenlijke productie! Goed, de band heeft nog de cult split met Satanic Warmaster en Drowning the Light uitgebracht maar afgezien van de cult waarde en de lay-out is die niet echt de moeite waard, voornamelijk omdat enkel de Satanic Warmaster tracks exclusief zijn (origineel voor een geplande split met Moonblood).
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » ma sep 07, 2009 7:44 pm

De release van die Abusus/FP split gaat door, als het goed is. De status weet ik niet precies, maar het offline idee is voor zover ik weet van de baan. Wordt gewoon een gatefold 7", een beetje in dezelfde stijl als de Urfaust/TroB.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma sep 07, 2009 7:47 pm

Ik wacht al zo'n '100' jaar op het nieuwe album van Graupel, Am Pranger. Dat werd vorig jaar al aangekondigd (en ook al veel langer daarvoor), maar ook keer op keer weer uitgesteld...
Een tijdje terug stond op de Wod-Ván site 'zomer' 2009 en nu staat op hun myspace dat ze nog bezig zijn met mixen en het album nog wel dit jaar uit willen brengen...

Ze speelden bij verschillende concerten (Arnhem, Aachen, Speyer) nieuwe nummers en die klonken behoorlijk goed.

Ze zijn trouwens ook op zoek naar een nieuwe drummer.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma sep 07, 2009 7:49 pm

D. schreef:De release van die Abusus/FP split gaat door, als het goed is. De status weet ik niet precies, maar het offline idee is voor zover ik weet van de baan. Wordt gewoon een gatefold 7", een beetje in dezelfde stijl als de Urfaust/TroB.
Hoop maar dat het een beetje opschiet dan.

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » ma sep 07, 2009 8:33 pm

Bestaat Spektr eigenlijk nog? lange tijd dat ik daar nog gehoord van heb.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » zo sep 13, 2009 9:31 pm

Een nieuw nummer van N.K.V.D.: http://www.myspace.com/nkgb

Ligt zo te horen in het verlengde van de Diktatura EP, met weer die typerende dreigende sfeer.
Ik kijk uit naar het komende album.

blackstar666
Berichten: 353
Lid geworden op: ma sep 26, 2005 9:40 pm
Locatie: Enschede

Bericht door blackstar666 » zo sep 13, 2009 10:18 pm

Nieuwe album van TROB is ook wel weer prima voor zover ik het nu hoor, ben hem net aan het luisteren.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo sep 13, 2009 10:31 pm

Nynke schreef:Een nieuw nummer van N.K.V.D.: http://www.myspace.com/nkgb

Ligt zo te horen in het verlengde van de Diktatura EP, met weer die typerende dreigende sfeer.
Ik kijk uit naar het komende album.
'Geheime Staats Polizei?" Haha, ik hoop niet dat dat de definitieve titel van dat nummer wordt. Klinkt overigens weer heerlijk en inderdaad niet veel anders dan Diktatura. Of beter gezegd, helemaal niet. En dat is in dit geval positief, want die EP is veel te kort.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » ma sep 14, 2009 11:26 am

Blood&Ashes schreef:[..]


'Geheime Staats Polizei?" Haha, ik hoop niet dat dat de definitieve titel van dat nummer wordt. Klinkt overigens weer heerlijk en inderdaad niet veel anders dan Diktatura. Of beter gezegd, helemaal niet. En dat is in dit geval positief, want die EP is veel te kort.
Hoewel die titel natuurlijk rete gay is zie ik niet in waarom niet. Past volgens mij gewoon bij de thematiek vd band.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » ma sep 14, 2009 6:06 pm

De titel op zich is ook niet verkeerd, maar meer het gebrek aan kennis van Nederlands en/of Duits. Wat het dan ook voor had moeten stellen.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » ma sep 14, 2009 6:28 pm

Blood&Ashes schreef:De titel op zich is ook niet verkeerd, maar meer het gebrek aan kennis van Nederlands en/of Duits. Wat het dan ook voor had moeten stellen.
Duits toch? Geheime Staatspolizei volgens mij. Wel jammer van de spatie.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 26, 2009 2:43 pm

XnegativeX schreef:Malfeitor komt dit jaar met een nieuw album genaamd Incubus.

http://www.myspace.com/malfeitor666
Heeft iemand Incubus ondertussen al gehoord? Ik vind hem erg sterk. Waarschijnlijk nog wel beter dan z'n voorganger. Mensen die houden van snelle black metal moeten dit zeker even checken. Een kwaadaardige orkaan van geweld waarbij af en toe subtiel gitaarwerk de accenten legt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Bericht door Vlekkie » za sep 26, 2009 3:40 pm

Het klinkt niet slecht. Ik moet deze band eens nodig en beter gaan checken.
Tnx voor de tip :)
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 26, 2009 4:18 pm

Graag gedaan. En als je toch bezig bent... 8)

Check ook Otargos even. Snelle en hele smerige black metal uit Frankrijk.
http://www.myspace.com/otargos

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NyAH6z9F ... dded#t=100[/youtube]
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » za sep 26, 2009 5:27 pm

XnegativeX schreef:[..]


Heeft iemand Incubus ondertussen al gehoord? Ik vind hem erg sterk. Waarschijnlijk nog wel beter dan z'n voorganger. Mensen die houden van snelle black metal moeten dit zeker even checken. Een kwaadaardige orkaan van geweld waarbij af en toe subtiel gitaarwerk de accenten legt.
Best leuke plaat inderdaad. Ik vond het niet echt een super plaat of top10 werk, maar zeker wel erg genietbaar.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo sep 27, 2009 12:53 am

Bone Ritual heeft een paar maanden gelden een ijzersterke s/t demo uitgebracht. Trage, slepende black, vergelijkbaar met Ride For Revenge, maar dan 1000x interessanter. Heel goed spul.

http://www.myspace.com/boneritual9

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » wo sep 30, 2009 5:25 pm

Ik luister nu naar Avzhia, een Mexicaanse band. Klinkt erg gaaf!

http://www.metal-archives.com/band.php?id=3665

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » wo sep 30, 2009 6:37 pm

Blood&Ashes schreef:Bone Ritual heeft een paar maanden gelden een ijzersterke s/t demo uitgebracht. Trage, slepende black, vergelijkbaar met Ride For Revenge, maar dan 1000x interessanter. Heel goed spul.

http://www.myspace.com/boneritual9
Klinkt zo op het eerste gehoor als een regelrechte kopie, wel erg goed. Maar 1000x interessanter? Waarom dat dan?

Oja, De nieuwe Circle of Ouroborus (Tree of Knowledge, die op Hospital) klinkt zo op het eerste gehoor ook erg goed. Meer liefhebbers van deze band? En iemand het laatste deel uit hun trilogie al gehoord. Tot nog toe alleen op vinyl uit en erg duur.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo sep 30, 2009 8:25 pm

D. schreef:[..]

Oja, De nieuwe Circle of Ouroborus (Tree of Knowledge, die op Hospital) klinkt zo op het eerste gehoor ook erg goed. Meer liefhebbers van deze band? En iemand het laatste deel uit hun trilogie al gehoord. Tot nog toe alleen op vinyl uit en erg duur.
Ik heb dat altijd een ontzettende kutband gevonden. Ik heb ooit een keer een tape gekregen van 'Shores', dat is het enige wat ik van de band ken en is dat dan ook meteen een ontzettend slechte ervaring. Hetgeen wat me nog bijstaat is de afrijselijke en valse zang, bah. Verder is het muzikaal ook niet bijster interessant.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » wo sep 30, 2009 8:58 pm

D. schreef:Klinkt zo op het eerste gehoor als een regelrechte kopie, wel erg goed. Maar 1000x interessanter? Waarom dat dan?
Tja, dat is een lastig punt wat ik niet goed onder woorden kan brengen. Bij Ride For Revenge moet ik moeite doen om aandachtig te kunnen blijven luisteren en ik merk regelmatig dat passages me vervelen. Bij Bone Ritual heb ik dat niet. Dat is van begin tot eind genieten.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » wo sep 30, 2009 9:15 pm

Nielsch schreef:[..]


Ik heb dat altijd een ontzettende kutband gevonden. Ik heb ooit een keer een tape gekregen van 'Shores', dat is het enige wat ik van de band ken en is dat dan ook meteen een ontzettend slechte ervaring. Hetgeen wat me nog bijstaat is de afrijselijke en valse zang, bah. Verder is het muzikaal ook niet bijster interessant.
Die zang is voor mij juist zo'n beetje het hoogtepunt van CoO. Als je het vorige werk niets vond, ga je dit album ook niets vinden.
Blood&Ashes schreef:[..]


Tja, dat is een lastig punt wat ik niet goed onder woorden kan brengen. Bij Ride For Revenge moet ik moeite doen om aandachtig te kunnen blijven luisteren en ik merk regelmatig dat passages me vervelen. Bij Bone Ritual heb ik dat niet. Dat is van begin tot eind genieten.
Lijkt me wel moeilijk te vergelijken omdat de demo maar net over de tien minuten klokt. Ik zal die Bone Ritual demo binnenkort eens deze kant op laten komen in ieder geval, ben benieuwd!

Wat ik trouwens erg tof vind aan het nieuwe RfR album ten opzichte van King of Snakes zijn de kleine stukjes industrial/pe die er in verwerkt zijn.

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do okt 01, 2009 7:40 am

Ja inderdaad, dat mag van mij in een volgend album nog wel extra aangedikt worden. In Dragons Of The Original Sin is dat echt heel gaaf gedaan.

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » do okt 01, 2009 8:57 am

Zijn compleet elektronische project Will Over Matter klinkt, afgaande op samples, ook wel lekker. Bekend mee?

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » do okt 01, 2009 9:15 am

Nee, maar dat soort muziek ligt me doorgaans ook niet zo. Zal het eens checken.

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kriegsnebel » do okt 01, 2009 11:10 am

Gister voor het eerst Nargaroth - Jahreszeiten.
En moet zeggen dat ik het een erg gave plaat is geworden.
Ookal heeft het nummer Frühling een apart riffje.
Bier en metal

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » do okt 01, 2009 12:46 pm

kriegsnebel schreef:Gister voor het eerst Nargaroth - Jahreszeiten.
En moet zeggen dat ik het een erg gave plaat is geworden.
Ookal heeft het nummer Frühling een apart riffje.
Hahaha, ik kwam de term 'Happy Black Metal' al tegen. Het heeft wel wat.

Het lijkt wel alsof er een echte drummer speelt ipv Ash/Kanwulf zelf.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » do okt 01, 2009 2:26 pm

D. schreef:[..]Oja, De nieuwe Circle of Ouroborus (Tree of Knowledge, die op Hospital) klinkt zo op het eerste gehoor ook erg goed. Meer liefhebbers van deze band? En iemand het laatste deel uit hun trilogie al gehoord. Tot nog toe alleen op vinyl uit en erg duur.
Ja, geweldige band. De muziek lijkt op het eerste opzicht niet heel interessant, maar je blijft er naar luisteren... ik tenminste. Vind alle releases goed te doen, maar "Shores" blijft toch mijn favoriet. Beide albums die dit jaar zijn uitgebracht vind ik ook prima, niet heel veel verschil met het oudere werk, wellicht nog iets beter.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma okt 05, 2009 3:23 pm

Yeah, Dark Funeral heeft een nieuwe video! Het nummer heet 'My Funeral'. Echt boeiend is de video niet maar het gaat immers om de muziek. Qua sound ligt dit gewoon in het verlengde van de vorige twee albums. Het eerste wat opvalt is het tempo van het nummer wat eigenlijk behoorlijk 'traag' is; er is geen blastbeat in te bekennen. Het nieuwe album 'Angelus Exuro pro Eternus' moet vanaf 18 november verkrijgbaar zijn. Ik word van dit voorproefje in ieder geval niet echt warm.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma okt 05, 2009 8:14 pm

De amerikaanse black metal formatie Pantheon keert ook eindelijk na 5 jaar weer terug; dit maal met twee nieuwe albums namelijk 'Paganuclear' en 'Führersland'. Hun laatste langspeler, dubbelalbum, 'Aryan Rebirth' vind ik nog steeds een erg goede plaat. Op dit album word op een fijne manier chaotische black metal gepresenteerd. Nou moet je met chaotisch niet denken aan een band als Katharsis of Blasphemy want de heren spelen wel strak en productioneel is er ook niet heel veel mis. Inmiddels heb ik twee nummers van 'Paganuclear' gehoort en dit bevalt me ook prima. De vocalen zijn smerig en het geheel komt wat minder chaotisch (bij tijden een tikje rommelig) over. De CD is volgens mij binnenkort verkrijgbaar bij Darker Than Black als dubbelaar maar de CD's worden ook apart uitgebracht. Een nummer van het album is hier te beluisteren: http://www.myspace.com/dtbrex

Ik heb volgens mij al eerder iets gepost over het laatste album van het poolse Selbstmord: Dawn of a new Era. Ik heb het album nog niet helemaal geluisterd, maar wat ik heb gehoort is toch wel erg lekker. 'Awatar Antychrysta' bijvoorbeeld. De black metal die deze heren spelen is rauw en best smerig. Dit nummer klinkt in ieder geval overtuigend en laat zien dat Selbstmord nog steeds in staat is een sterk staaltje afwisselende poolse black metal voor te schotelen. Dit nummer kan op de site van het label gedownload worden: http://trueunderground.cba.pl/
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » di okt 06, 2009 1:39 pm

Nielsch schreef:Yeah, Dark Funeral heeft een nieuwe video! Het nummer heet 'My Funeral'. Echt boeiend is de video niet maar het gaat immers om de muziek. Qua sound ligt dit gewoon in het verlengde van de vorige twee albums. Het eerste wat opvalt is het tempo van het nummer wat eigenlijk behoorlijk 'traag' is; er is geen blastbeat in te bekennen. Het nieuwe album 'Angelus Exuro pro Eternus' moet vanaf 18 november verkrijgbaar zijn. Ik word van dit voorproefje in ieder geval niet echt warm.
Dit staat me eigenlijk veel meer aan dan dat constante, irritante geblast. Er zit wat meer melodie in, het is wat kalmer en daar had ik wel nood aan bij deze band.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » di okt 06, 2009 5:28 pm

Deze draait de laatste tijd vele ronden op mijn pick-up! Anders dan dit kan ik weinig hebben in Black Metal.

Afbeelding
Unpure - Unholy - Untight

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » di okt 06, 2009 7:58 pm

Dat ziet er zo op het eerste gezicht werkelijk geniaal uit. Hoe klinkt dat ongeveer? Ouderwets zeker?

Gebruikersavatar
Parabellum
Berichten: 811
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 1:23 am

Bericht door Parabellum » wo okt 07, 2009 1:02 am

Nielsch schreef:De amerikaanse black metal formatie Pantheon keert ook eindelijk na 5 jaar weer terug
In de hoop dat iedereen na 5 jaar vergeten is dat Pantheon eigenlijk een Mexicaan is die z'n muil niet kan houden over Aryan dit en Aryan dat.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo okt 07, 2009 11:55 am

Parabellum schreef:[..]


In de hoop dat iedereen na 5 jaar vergeten is dat Pantheon eigenlijk een Mexicaan is die z'n muil niet kan houden over Aryan dit en Aryan dat.
Ik heb de ideologie van de band expres achterwege gehouden, maar goed, blijkbaar weerhoud het nog steeds mensen om de band te checken? Toch jammer.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8449
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » wo okt 07, 2009 12:03 pm

Nee, dat is genoeg reden om die band vooral links (huhu) te laten liggen.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo okt 07, 2009 12:14 pm

AmnesJAn schreef:Nee, dat is genoeg reden om die band vooral links (huhu) te laten liggen.
Zonde, maar goed, dan kun je 'Selbstmord' ook maar meteen achterwege laten als je er zo'n grote aversie tegen hebt.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo okt 07, 2009 1:15 pm

Ben erg positief verrast door het nieuwe album van Fäulnis. (mp3)
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » wo okt 07, 2009 2:56 pm

...
Laatst gewijzigd door ThePlague op wo okt 07, 2009 3:07 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » wo okt 07, 2009 2:59 pm

D. schreef:Dat ziet er zo op het eerste gezicht werkelijk geniaal uit. Hoe klinkt dat ongeveer? Ouderwets zeker?
Is het ook! Venom, Bathory en het demo werk van Hellhammer bij elkaar. Zoals het hoort, zal ik maar zeggen. Gotta love that record!!
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo okt 07, 2009 5:16 pm

Selbstmord vind ik nog altijd best een aardige band, al klinkt die eerste demo echt nergens naar. Gepruttel in de ruimte. 'Spectre of Hate' vind ik dan wel weer een sterke plaat, met lekker rauwe black metal. Niets meer, niets minder. Voor Ohtar geldt eigenlijk hetzelfde, al zijn de nummers bij Ohtar meestal wat sterker.
Pantheon is overigens muzikaal gezien een prima band. Ik moet er echter wel voor in de stemming zijn, want het chaotische en haast ongestructureerde geluid kan ik niet altijd hebben. Maar goed, ik moet wel zeggen dat ik die choqueerperiode een beetje achter me heb gelaten, wat dat soort bands betreft. Een paar bands mogen blijven, maar de overgrote meerderheid vind ik eigenlijk maar een bak slecht gespeelde herrie.
Dan liever Negura Bunget, OM al weer verscheidene malen op gehad de afgelopen weken, heerlijke schijf.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8449
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » wo okt 07, 2009 6:47 pm

Nielsch schreef:[..]


Zonde, maar goed, dan kun je 'Selbstmord' ook maar meteen achterwege laten als je er zo'n grote aversie tegen hebt.
Dat zal ik dan ook vast doen. Zulke ideeën hebben naar mijn idee totaal geen plaats binnen black metal, maar dat is een discussie die ik niet weer zal aanzwengelen.

Ontopic; we gaan binnenkort opnemen met Dodenkrocht, dus daar zal ik tzt vast mee gaan spammen.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » wo okt 07, 2009 10:37 pm

Jeroen schreef:......
Dan liever Negura Bunget, OM al weer verscheidene malen op gehad de afgelopen weken, heerlijke schijf.
Ik kan mij echter mateloos irriteren aan dat tja...hoe kan je dat omschrijven...soort van scherpe/ droge gitaargeluid. Het doet de muziek m.i. ernstig tekort.

@Nielsch: een ideologie van een band die mij niet zint zal ik ook niet gauw draaien. De fascinatie van leden van Slayer met WOII (of was dat alleen Araya) boeit mij niet, echter wel als hij extreem anti-semitische ideeën op na had gehouden.

Graaf Burzum's muziek met z'n rechts ideetjes kan mij gestolen worden, nu vind ik dat ook bagger maar goed, het gaat om het idee ;)
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo okt 07, 2009 10:46 pm

<Sirius> schreef:[..]


Ik kan mij echter mateloos irriteren aan dat tja...hoe kan je dat omschrijven...soort van scherpe/ droge gitaargeluid. Het doet de muziek m.i. ernstig tekort.

@Nielsch: een ideologie van een band die mij niet zint zal ik ook niet gauw draaien. De fascinatie van leden van Slayer met WOII (of was dat alleen Araya) boeit mij niet, echter wel als hij extreem anti-semitische ideeën op na had gehouden.

Graaf Burzum's muziek met z'n rechts ideetjes kan mij gestolen worden, nu vind ik dat ook bagger maar goed, het gaat om het idee ;)
Goed, maar nu doe je slechts op anti-semetische ideëen. Prima. Wat is volgens jou dan het verschil tussen een anti-christelijke band en een anti-semetische band? Voor mij dit daar geen verschil tussen.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » wo okt 07, 2009 10:56 pm

Nielsch schreef:[..]


Goed, maar nu doe je slechts op anti-semetische ideëen. Prima. Wat is volgens jou dan het verschil tussen een anti-christelijke band en een anti-semetische band? Voor mij dit daar geen verschil tussen.
Anti-christelijk is anders dan een aversie jegens een ras. Komt natuurlijk ook bij kijken dat ik zelf atheïstisch ben en (over het algemeen) een bloedhekel aan discriminatie heb.

Per persoon kan dat verschillen. Ik zou mij er niet fijn bij voelen als ik een Graveland luister met White Power en Aryan gezeik. Zou ook wat raar zijn voor m'n vriendin (Surinaams) :P
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo okt 07, 2009 11:30 pm

<Sirius> schreef:[..]


Anti-christelijk is anders dan een aversie jegens een ras. Komt natuurlijk ook bij kijken dat ik zelf atheïstisch ben en (over het algemeen) een bloedhekel aan discriminatie heb.

Per persoon kan dat verschillen. Ik zou mij er niet fijn bij voelen als ik een Graveland luister met White Power en Aryan gezeik. Zou ook wat raar zijn voor m'n vriendin (Surinaams) :P
Volgens mij zijn de joden geen ras maar is het jodendom ook gewoon een geloof en daarom zie ik daar niet zoveel verschil tussen. Goed, vooral gezien de situatie van je vriendin snap ik dat je daar niet naar luisterd. Je zegt zelf dat je een hekel aan discriminatie hebt maar zijn discrimeneren de meeste black metal bands christenen niet dan? Goed het is eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat deze vrij nutteloze discussie weer naar boven komt en niemand zit er ook op te wachten schat ik. Het gaat hier immers om black metal en laten we vooral daar mee verder gaan :D !
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
<Sirius>
Berichten: 580
Lid geworden op: zo mar 29, 2009 1:23 pm

Bericht door <Sirius> » do okt 08, 2009 12:16 am

Nielsch schreef:[..]


Volgens mij zijn de joden geen ras maar is het jodendom ook gewoon een geloof en daarom zie ik daar niet zoveel verschil tussen. Goed, vooral gezien de situatie van je vriendin snap ik dat je daar niet naar luisterd. Je zegt zelf dat je een hekel aan discriminatie hebt maar zijn discrimeneren de meeste black metal bands christenen niet dan? Goed het is eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat deze vrij nutteloze discussie weer naar boven komt en niemand zit er ook op te wachten schat ik. Het gaat hier immers om black metal en laten we vooral daar mee verder gaan :D !
Ah vandaar dat AmnesJAn er al over begon, jij bent in het verleden zeker een van de aanstichters geweest van deze discussie ;)

Over het een apart ras zijn of niet zijn de meningen verdeeld maar dat is niet echt van belang. Met discriminatie op ras heb ik doorgaans problemen, niet op geloof, daar had ik ff wat genuanceerder in mogen zijn!

Black metal it is maar dan wel industrieel:

Pasgeleden Control Human Delete wat beter beluisterd. Ik was in het verleden vrij vlot afgehaakt na de 1e blastbeat van 1300bpm maar toen ik daar bij de 2e x eenmaal doorheen was kwam de kwaliteit echt naar boven drijven. Naast The Monolith Deathcult zeker een van de betere extremere bands uit Nederland.
Serve another god......lose another dream

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » do okt 08, 2009 12:52 am

Ik zou iets anders linken dan fok.nl, mensen gaan denken dat je zwakzinnig bent, net zoals de users daar.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » do okt 08, 2009 5:32 pm

kriegsnebel schreef:Gister voor het eerst Nargaroth - Jahreszeiten.
En moet zeggen dat ik het een erg gave plaat is geworden.
Ookal heeft het nummer Frühling een apart riffje.
Haha, ik heb nu Früling opstaan. Die kerel blijft een grap en na het horen van dit nummer kan ik hem al helemaal niet meer serieus nemen. Dit nummer zou best wel eens een kersthit kunnen worden. En dan ook nog met dat bobbling achtige drumwerk. Verschrikkellijk...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Plaats reactie