Oldies but goodies- Oude videoclipjes

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » zo sep 13, 2009 7:39 pm

@Strijdkreet over Candlemass clips: Ik zag natuurlijk liever een clip van een van mijn album-favorieten :)

Oh trouwens, wacht eens even! Dying Illusion vind ik wel een fantastisch nummer!



Geweldige zanger is die Vikstrom toch. Dit nummer is dan wel weer zo'n beetje het hoogtepunt van het album. Lekker tempo zit er in. En ik vind het femme fatale element in nummers sowieso leuk. Net als in de volgende:




Geweldige metal/doom-verantwoorde clip van een van de beste Cathedral nummers. Die losse, seventies aanbiddende houding is wel gaaf ten opzichte van stoerdoenerij.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » zo sep 13, 2009 8:26 pm



Snel, hard, melodieus. Wat wil je nog meer.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Bericht door Strijdkreet » zo sep 13, 2009 8:49 pm

Dat begin met die boots in het zand lijkt verdacht veel op het begin van Trouble - Running for the light.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » ma sep 14, 2009 2:02 am

Ernst-Jan schreef:[..]



ZO, een echte dino dus 8)
:lol:

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » ma sep 14, 2009 2:03 am

Leuk trouwens, alle reacties op "stars", ik vond het indertijd en nu nog steeds geweldig !

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma sep 14, 2009 2:07 am

Is het ook, en dan vooral de bijdrage van Tate. Die jongen heeft gewoon poep in zijn oren.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » ma sep 14, 2009 2:11 am

Deze werd indertijd trouwens ook vaak gedraaid. Vond het zelf in die tijd een hilarische clip.
Anthrax - Madhouse

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma sep 14, 2009 9:14 am

@ lampje: Er zijn gelukkig meer mensen die Stars geweldig vinden.

In een topic als deze mag Ratt natuurlijk niet ontbreken.

Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma sep 14, 2009 12:16 pm



NWoBHM van de bovenste plank.
Allemaal even normaal doen tegen djent

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma sep 14, 2009 12:18 pm



Hard, duivels en snel. Badass zoals ze in het Engels zeggen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

leonard
Berichten: 266
Lid geworden op: di sep 05, 2006 9:52 pm

Bericht door leonard » ma sep 14, 2009 1:23 pm

Ene zanger genaamd Bruce Dickinson in een bandje genaamd Samson, "Vice Versa" uit 1982.

http://www.youtube.com/watch?v=XojJOgiRgus


Waar moet je dan youtube en /youtube in die link neerzetten om het meteen te zien ? Mij lukt het niet.
Laatst gewijzigd door leonard op ma sep 14, 2009 1:51 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » ma sep 14, 2009 1:34 pm

leonard schreef:Ene zanger genaamd Bruce Dickinson in een bandje genaamd Samson, "Vice Versa" uit 1982.

http://www.youtube.com/watch?v=XojJOgiRgus


Waar moet je dan youtube en /youtube in die link neerzetten om het meteen te zien ? Mij lukt het niet.
[ youtube ] voor en [/ youtube ] na de link (zonder spaties) is de truc.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » ma sep 14, 2009 1:49 pm

En natuurlijk mag Motley Crue uit historisch oogpunt niet ontbreken. Mogelijk wel 1 van de bands die net zo belangrijk was voor MTV als andersom.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OJrSyFpK3iQ&feature=fvst[/youtube]


POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » ma sep 14, 2009 8:42 pm

Zodiac Mindwarp - prime mover



Vroeger echt helemaal grijs gedraaid dit nummer. Blijft ook zo lekker hangen dit nummer als je het 1 keer beluisterd.

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » ma sep 14, 2009 9:37 pm

Beide onderstaande clips zijn afkomstig van het geniale album Blind. Naar mijn mening een van de beste metalplaten van de jaren negentig (hun hardcoreroots waren ze hier toch wel redelijk kwijtgeraakt). Wat ik nooit begrijp is de keuze voor de clips, want het album Blind bevat nog veel betere nummers zoals Mine Are The Eyes Of God, Break The Circle en Damned For All Time. Ook deze band heeft het hierna behoorlijk laten afweten. Ze gingen hun idolen St Vitus en Black Sabbath achterna en kozen dus voor eenvoud en niet voor originaliteit. Zoooo jammer.

1991 Corrosion Of Conformity - Vote With A Bullet
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fJF547Mv ... PL&index=2[/youtube]

1991 Corrosion Of Conformity - Dance Of The Dead
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xt7cINhp ... PL&index=7[/youtube]
einde bericht

Karlijn
Berichten: 3700
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 3:23 pm

Bericht door Karlijn » ma sep 14, 2009 11:18 pm

Beastie Meijer schreef:Hear 'n Aid - Stars


Tja en dan maar klagen dat dat langharige tuig alleen maar onzin verkoopt. Hear'n Aid haalde zelfs de top 40 met hun benefietplaat. Een sterrenensemble en alleen daarom al legendarisch. Fantastische plaat.
Gaaf nummer, kende hem niet eens.. Waar was dat benefiet voor dan?

Erg leuk topic dit!

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » ma sep 14, 2009 11:50 pm


Gaaf nummer, kende hem niet eens.. Waar was dat benefiet voor dan?

Erg leuk topic dit!
Dit was voor Afrika, in navolging van MJ's USA For Africa, Band Aid etc, etc. Stond zelfs in de Top 40.
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » di sep 15, 2009 12:02 am

1991 Mordred - Falling Away

Trashfunk van de bovenste plank. Afkomstig van het album In This Life. Fan-tas-tisch album en zeker voor die tijd redelijk vernieuwend. Beetje meegolvend op het succes van de Red Hot Chili Peppers en Faith No More. Min of meer een One Hit Wonders, want het debuut Fool's Game (1989) en de volgende platen (o.a. de EP Vision (1992) en The Next Room (1994; met andere zanger) vielen mij vies tegen.



De "funk" of hoe je het ook maar wilt noemen kwam beter tot uiting op hun "hitje" met de belachelijke titel Esse Quam Fideri. Whatever, blijft een geweldig nummer.

Mordred - Esse Quam Videri

einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » di sep 15, 2009 12:07 am

De glam-rock fans wil ik deze niet onthouden.
Werd destijds enorm vaak gespeeld op Headbanger's Ball.
Toppunt van glam als je het mij vraagt.

Pretty Boy Floyd Set The Night On Fire

einde bericht

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di sep 15, 2009 7:45 am

Mordred is wel .....oké... ik erger me altijd mateloos aan de zangers schelle stem.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » di sep 15, 2009 9:31 am

Speciaal omdat ze in januari weer naar NL komen: deze werd ook errug vaak gedraaid op de clipzenders:
Stryper-Soldiers Under Command


Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 19, 2009 12:23 pm

1991: Obituary - Turned Inside Out


De eerste "clip" die Headbangers Ball zelf van Obituary de lucht in stuurde. Geweldig, helemaal omdat we een paar dagen later de band aan het werk zouden zien op Dynamo Open Air 1991. Zo wist je een beetje hoe e.e.a. zou gaan klinken (youtube was er toen helaas nog niet). Fantastisch natuurlijk. Beeldkwaliteit is niet top, maar het geluid (de rauwheid) is natuurlijk uitstekend. Wat blijft dat een geweldig (gemixed) wapen die strot van John Tardy.
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 19, 2009 12:29 pm

Confessor - Condemned



Techothrash van de bovenste plank. Zelfs na al die jaren blijven de drums op dit nummer onnavolgbaar. Deze band is wel een beetje een "one day fly" geworden. Hun eerste album was veelbelovend en kwam uit op Earache, iets wat toen best verrassend was. Met name het stemgeluid was weer eens wat anders dan al dat gegrunt. Ze deden mee op de Gods Of Grind Tour samen met Carcass, Entombed en Cathedral. Ik heb ze toen gezien in Bergum. Deze band was live ook geweldig strak, maar iets minder powerfull.
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 19, 2009 12:32 pm

Europe - Rock The Night



Tja, iedereen kent natuurlijk The Final Countdown, maar mijn favoriet is nog steeds Rock The Night. Na al die jaren klinkt dit nummer nog steeds lekker fris en het is natuurlijk meebrullen geblazen. In deze video zie je nog Kee Marcello, die John Norum verving op gitaar. Fantastisch nummer.
einde bericht

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » za sep 19, 2009 1:11 pm

Beastie Meijer schreef:Confessor - Condemned

Techothrash van de bovenste plank. Zelfs na al die jaren blijven de drums op dit nummer onnavolgbaar. Deze band is wel een beetje een "one day fly" geworden. Hun eerste album was veelbelovend en kwam uit op Earache, iets wat toen best verrassend was. Met name het stemgeluid was weer eens wat anders dan al dat gegrunt. Ze deden mee op de Gods Of Grind Tour samen met Carcass, Entombed en Cathedral. Ik heb ze toen gezien in Bergum. Deze band was live ook geweldig strak, maar iets minder powerfull.
Dat stemgeluid kun je inderdaad "anders" noemen.

EDIT: Wow Fuck! dat is geen vrouw!?
Laatst gewijzigd door Das Gesicht op za sep 19, 2009 1:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 19, 2009 1:22 pm

Dead Kennedys - Nazi Punks Fuck Off

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jz1sBi0- ... re=related[/youtube]

Old school. 1982 of zoiets. Vanessa Warwick (presentatrice Headbangers Ball) kreeg ooit het verzoek om deze clip te laten zien. MTV durfde het alleen niet aan. Zo slap. Enfin, ooit gekocht op videoband. Opnames zijn zo puur en super. Wat een ranzig geel overhemd heeft die gast daar aan overigens. Te fout voor woorden. De muziek is en blijft geweldig.
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 19, 2009 1:32 pm

1990: Primus - John The Fisherman



Een van de beste bands aller tijden als je het mij vraagt.
Hier begon het mee, deze clip zag ik ooit ergens op Onrust (VPRO). Een interview met Les Claypool, omdat hij toen al bekend stond om zijn baskwaliteiten. Wat een geweldenaar en wat een zeer aparte muziek. Destijds omschreef Andre Verhuysen van Aardschok dit als muziek voor intelligente mensen. Zo ver wil ik niet gaan, maar briljant is het zeker.
Thrashfunk, Funkpunk, echt van alles kreeg de band om de oren. Primus is gewoon Primus. Nu maar hopen dat de band ooit nog weer eens een nieuw album gaat uitbrengen en op tournee gaat.
Laatst gewijzigd door Beastie Meijer op za sep 19, 2009 1:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
einde bericht

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za sep 19, 2009 1:32 pm



Jag Panzer blijft een machtige doch zwaar ondergewaardeerde band! Luisterend naar de nieuwe Megadeth valt het toch op dat Chris Broderick een topgitarist is! Schitterend nummer met één van de beste zangers in de metal scène!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za sep 19, 2009 1:38 pm

Gaaf topick!
Alleen jammer dat veel clips het niet doen i.v.m. het insluiten op verzoek is uitgeschakeld..

Nostalgie:


Jammer dat ik geen goeie versie van Rock 'N' Roll High School kon vinden.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 19, 2009 1:39 pm

1985: Slayer - Hell Awaits



Tja, Slayer wie kent ze niet. Binnenkort in 013. Helaas niet in deze vorm.
Super Channel zond deze clip altijd uit, gedurende de nacht kwam dit dan lekker langs. Fantastische beelden en een zeer vet geluid.
Zo strak en geniaal klinkt de band allang niet meer, maar dit is voor mij toch wel het schoolvoorbeeld van hoe Slayer live moet klinken.

Testament moch ooit een aflevering van Headbangers Ball voorzien van hun favoriete clips. Deze clip wilden ze graag laten zien, maar MTV kreeg geen toestemming van Super Channel. Wat een lariekoek!
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 19, 2009 1:51 pm

Annihilator - Alison Hell



De eerste kennismaking met Annihilator, veel beter is het m.i. later niet meer geworden. Geweldig nummer en leuke clip. We hadden altijd veel lol om die pruik van de zanger. Plofkapsel.
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 19, 2009 1:56 pm

Killing Joke - Democracy



Nog meer geweldenaren. Prachtig bombastisch nummer en een clip die de boodschap perfect weergeeft. Iedereen kent natuurlijk Love Like Blood, ook leuke clip overigens, maar dit is toch ook zeer de moeite waard.
einde bericht

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za sep 19, 2009 2:10 pm

Beastie Meijer schreef:1985: Slayer - Hell Awaits



Tja, Slayer wie kent ze niet. Binnenkort in 013. Helaas niet in deze vorm.
Super Channel zond deze clip altijd uit, gedurende de nacht kwam dit dan lekker langs. Fantastische beelden en een zeer vet geluid.
Zo strak en geniaal klinkt de band allang niet meer, maar dit is voor mij toch wel het schoolvoorbeeld van hoe Slayer live moet klinken.

Testament moch ooit een aflevering van Headbangers Ball voorzien van hun favoriete clips. Deze clip wilden ze graag laten zien, maar MTV kreeg geen toestemming van Super Channel. Wat een lariekoek!
Machtige versie van "Hell awaits". Ik zou er blijven naar kijken. Heb die video destijds trouwens grijs gedraaid... ten tijde van de VHS-cassettes :lol:

Ook Exodus en Venom waren toen te gek


Exodus' "Piranha" was ook één van de toppers op deze video. Baloff zoals we hem kenden, "dirty and mean". Schitterende versie, van bij de aankondiging trouwens!

http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » za sep 19, 2009 2:10 pm

Nog zo'n "gouwe ouwe". Herinner me dat in de jaren '80 er eens op een Franse post een speciale uitzending was over Heavy Metal. Van o.a. Priest, WOW, Kiss, Def Leppard waren er clipjes te zien. Ook deze klassieker was er te zien. Tof clipje!

http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » za sep 19, 2009 3:30 pm

Beastie Meijer schreef:1990: Primus - John The Fisherman

Een van de beste bands aller tijden als je het mij vraagt.
Hier begon het mee, deze clip zag ik ooit ergens op Onrust (VPRO). Een interview met Les Claypool, omdat hij toen al bekend stond om zijn baskwaliteiten. Wat een geweldenaar en wat een zeer aparte muziek. Destijds omschreef Andre Verhuysen van Aardschok dit als muziek voor intelligente mensen. Zo ver wil ik niet gaan, maar briljant is het zeker.
Thrashfunk, Funkpunk, echt van alles kreeg de band om de oren. Primus is gewoon Primus. Nu maar hopen dat de band ooit nog weer eens een nieuw album gaat uitbrengen en op tournee gaat.
Ben zelf groot liefhebber van Primus. Van mij mogen ze idd ook wel weer eens een teken van leven geven. Volgens mij draaiden ze op de VPRO ook regelmatig een clipje van Mr. Knowitall.

POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » za sep 19, 2009 3:59 pm

lethal - immune

Eerst de video eind jaren 80 en daarna live op het keep it true festival 2007.




POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » za sep 19, 2009 4:04 pm

En om het af te leren nog maar 1. TNT met everones a star.


POS
Berichten: 260
Lid geworden op: di aug 26, 2003 3:50 pm

Bericht door POS » za sep 19, 2009 4:15 pm

En omdat ik van geen ophouden weet Queensryche van de live evolution dvd met Roads to Madness. Geweldig toch die Tate.


Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » za sep 26, 2009 6:52 pm

Megadeth - Go To Hell



Daar Megadeth weer veel in het nieuws is dacht ik dat het wel leuk zou zijn om een van de beste Megadeth nummers
wat meer aandacht te geven. Dit nummer stond op de Bill and Ted's Bogus Journey soundtrack. De opnames zijn gemaakt
na het R.I.P. album en dat is goed te horen.

Ik vind de gitaren op dit nummer megavet en de vocalen van Dave zijn lekker sarcastisch, precies zoals het hoort
als je het nummer "Go To Hell" noemt. Vooral het stukje "Bla, bla, bla my soul too keep" is geniaal.

Uiteindelijk was dit nummer ook de B-side op de "Symphony Of Destruction" single en het staat tevens op het geweldige
vullertje "Hidden Treasures". Hier staan met name nummers op die Megadeth schreef voor filmsoundtracks en voor verzamelaars.
Dit soort "vullertjes" worden mij te weinig gemaakt. Top.
einde bericht

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Bericht door lampje » za sep 26, 2009 11:03 pm



Helaas maar een gedeelte van het nummer op clip indertijd. Ik vond in de beginjaren Helloween een behoorlijk sterke band. Toen was de muziek nog niet zo afgezaagd als dat het nu klinkt, en daarmee Helloween wel een voorloper van de "happy metal".

the_dying
Berichten: 1545
Lid geworden op: do dec 26, 2002 1:13 am
Locatie: MXCII

Bericht door the_dying » zo sep 27, 2009 1:13 am

Heerlijk topic! Doet me met nostalgie terugdenken aan de Triple Thrash Treat, toen MTV nog muziek draaide en er op zondagavond Headbangers Ball was. Geen idee hoe je filmpjes plakt, maar hier wat links:

MORGOTH: http://www.youtube.com/watch?v=jj4wcIP4Hy4
MASSACRE: http://www.youtube.com/watch?v=X0grIOHy9tk
ANATHEMA: http://www.youtube.com/watch?v=iT2b0OPsjcg
CATHEDRAL: http://www.youtube.com/watch?v=GkVw6_VTi2A
CARCASS: http://www.youtube.com/watch?v=d7oGGud2Jk4
...

Ik denk dat MASSACRE de eerste death metalclip was die ik op tv herinner. Wat een schok!
http://addergebroed.wordpress.com - http//www.facebook.com/Hemelbestormer

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » zo sep 27, 2009 9:08 pm

Napalm Death en Bolt Thrower gingen Massacre net voor.

Die van Napalm Death staat eerder gepost, die van Bolt Thrower staat hieronder, blijft ook een ijskoude sluipmoordenaar.

Bolt Thrower - Cenotaph
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » zo sep 27, 2009 9:09 pm

Unleash the old school of Death Metal

Hoe kan dit beter dan met onderstaande:

Unleashed - Before The Creation Of Time
einde bericht

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » zo sep 27, 2009 9:16 pm

Ik ben geen enorme black metal liefhebber, maar onderstaande clip versterkt de kracht van dit geweldige nummer van Immortal.

In the woods....

Immortal - Blashyrkh (Mighty Ravendark)

einde bericht

Gebruikersavatar
JustinMaiden
Berichten: 63
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 8:06 pm
Contacteer:

Bericht door JustinMaiden » zo sep 27, 2009 10:37 pm



Een van de eerste metal clips die ik zag en naar mijn mening 1 van Testament's beste nummers.
http://www.justinovitch.nl

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di sep 29, 2009 6:57 pm

Geen Metal doch een ongelofelijk tof nummer met Dio achter de microfoon...

Puur jeugdsentiment!!! Ik was er als kind gek van, wist ik dat die zanger later één van mijn idolen zou worden :lol:

http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » di sep 29, 2009 8:49 pm

JustinMaiden schreef:

Een van de eerste metal clips die ik zag en naar mijn mening 1 van Testament's beste nummers.
En dit is Testaments beste imo:

Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » di sep 29, 2009 9:00 pm

Wat een geniaal topic dit. Bijna alle filmpjes gekeken, en ze zijn bijna allemaal gaaf. Veel handiger dan het now playing topic, je klikt één keer en hoort het nummer gelijk. Gaaf ook dat Zodiac Mindwarp voorbij komt hierzo.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo sep 30, 2009 12:21 am

hellish star schreef:Geen Metal doch een ongelofelijk tof nummer met Dio achter de microfoon...

Puur jeugdsentiment!!! Ik was er als kind gek van, wist ik dat die zanger later één van mijn idolen zou worden :lol:

Briljant nummer, maar wat hebben ze gerookt toen ze de clip maakten?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Beastie Meijer
Berichten: 940
Lid geworden op: za okt 20, 2007 8:27 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Beastie Meijer » wo sep 30, 2009 8:46 pm

Downset - Anger

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LBbKHbV1 ... PL&index=4[/youtube]

Iets nadat Rage Against The Machine op grote schaal doorbrak, kwam Downset met deze sluipmoordenaar op de proppen. Tot op heden nog steeds 1 van de beste rapmetal/rapcore georienteerde songs songs. Waanzinnig vet, swingend, en mega, mega opgefokt.
einde bericht

Plaats reactie