Bloodline (Swe)

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Bloodline (Swe)

Bericht door XnegativeX » vr sep 18, 2009 8:46 pm

Ik weet het, ik weet het, dit had ook gewoon in het black metal topic gekund. Maar ik vind dit Zweedse project van zo'n hoge kwaliteit dat dit wel een eigen topic mag hebben.

Bloodline is begonnen als een project met Nattefrost (Carpathian forest), Sasrof (Diabolicum), Seth Teitan (ex-Aborym) en Nysrok Infernalien (ex-Aborym).

In die hoedanigheid hebben ze in 2003 het geweldige album Werewolf training uitgebracht.

Tegenwoordig is van die line-up alleen Sarsof over. Hij wordt op het nieuwe album ondersteund door Wredhe (Ondskapt) en Wrathyr (Setherial).
Het nieuwe album heet Hate procession en is misschien nog wel van een hogere kwaliteit dan, het al niet misselijke, Werewolf training.

Beklemmende, sinistere, depressieve en vooral haatvolle black metal.

Ik kan er eigenlijk maar weinig over zeggen omdat het grotendeels draait om het gevoel. En dat is nou eenmaal lastig in woorden uit te drukken.

Luisteren die ellende!
http://www.myspace.com/werewolftraining
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Dragahl

Bericht door Dragahl » vr sep 18, 2009 9:12 pm

Al een tijdje Hate Procession in de kast staan en wat mij betreft een van de beste releases van 2009.

De sfeer bij vooral Order Of The Parasite is onbeschijvelijk. Kippenvel.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

CUBALIBRE

Bericht door CUBALIBRE » za sep 19, 2009 12:12 am

Dragahl schreef:Al een tijdje Hate Procession in de kast staan en wat mij betreft een van de beste releases van 2009.

De sfeer bij vooral Order Of The Parasite is onbeschijvelijk. Kippenvel.

Dat nummer doet me erg aan Quintessance van Darkthrone denken...
ON THE EDGE OF THE PRECIPICE, THERE IS ONLY ONE WAY BACK AND THAT IS TAKING A STEP FORWARD!

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za sep 19, 2009 12:32 pm

Dragahl schreef:...wat mij betreft een van de beste releases van 2009.
Sowieso een van de beste black metal releases van dit jaar. Ik kan nog niet kiezen tussen Bloodline en The Ruins of Beverast maar het zal een foto finish worden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » zo sep 20, 2009 5:44 pm

Nou Xneg, als jij het een eigen topic waard vindt, dan zal ik Werewolf Training weer eens een luisterbeurt gunnen. ;)
Heb hem in het verleden wel aan paar keer geluisterd, maar echt boeien deed 'ie me nooit.

Hoe verhoudt Hate Procession zich ten opzichte van Werewolf Training?

Overigens heeft Sasrof ook nog een ander project, wat ik wel moddervet vind; Hyena.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » zo sep 20, 2009 10:25 pm

Ik ben wel erg benieuwd naar die nieuwe...Werewolf Training was toch wel een vrij origineel album met vette, afwisselende nummers en de zoals altijd sterke zang van Nattefrost.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Dragahl

Bericht door Dragahl » di sep 22, 2009 10:04 am

Blood&Ashes schreef:Hoe verhoudt Hate Procession zich ten opzichte van Werewolf Training?
Hate Procession komt eens tuk aggressiever over, mede door de overweldigende stem van Wratyr. Ook worden er wat minder samples gebruikt dan op Werewolf Training, maar hetgeen dat gebruikt wordt komt sterker tot zijn recht.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » di sep 22, 2009 8:43 pm

Ik heb nu nog maar eens Werewolf Training weer opgezet. Damn, wat blijven Retaliation en met name While The City Sleeps toch geniale nummers!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di sep 22, 2009 9:06 pm

Ik zal dit ook eens gaan checken, het lijkt me zo niet verkeerd :) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di sep 22, 2009 10:55 pm

Zo, even wat nummers op de myspace gecheckt. Het klinkt allemaal prima maar of we hier met iets echt speciaals te maken hebben? Goede sferische/suicidal BM als ik het zo hoor maar niet echt nieuws onder ze zon, zoals bijvoorbeeld de ontzettend Burzum georienteerde zang op Order of the Parasite.

Nou weet ik ook wel dat ik eigenlijk niet mag oordelen vanwege een flauwe luisterbeurt op myspace maar dit is mijn eerste indruk. Ik zal de albums nog wel eens uitgebreid checken. Ik weet wel dat ik hier nog graag naar zal luisteren.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » wo sep 23, 2009 8:59 pm

Als je die zang op Burzum vindt lijken, dan lijkt alles erop. Dat bolvormige en naar zelfmoord neigende hoor ik ook niet zo.

Anyway, ik vind het tot nu toe een tof album. Er zit veel leuks in. Te vroeg nog voor een uitgebreide analyse, eerst maar eens helemaal luisteren. Bedankt Xneg. ;)

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo sep 23, 2009 9:35 pm

Zoals altijd was het mij weer een woest genoegen.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo sep 23, 2009 10:13 pm

Waerde Neg...

AU REVOIR met al je fijne tips!!!
De Tigertank zuipt al met grote teugen uit de knip, komt 'ie ook nog maar eens een cdtje aandragen :-(.

Maar alle gekheid op een stokje, dit is inderdaad een band waar verdorie muziek van in huis moet komen. Ik kende die naam wel als één van de nevenbetrekkingen van Sasrof, maar heb er niet echt veel me gedaan, voor zover ik weet.

Nou, dat gaan we toch maar even over een andere boeg gooien. Jezus, wat klinken die nieuwe nummers kil ende donker.
Mooie zaak rond deze tijd van het jaar. BM ist hier weer extra in trek :-).

Dat Hyena is trouwens ook erg tof. Muziek die de bandnaam absoluut aanvult. Smerig en vals, maar beresterk.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr sep 25, 2009 6:09 pm

Ik vind Hate Procession met elke luisterbeurt beter worden. Bij de eerste had ik het geluid net iets te zacht waardoor hij niet goed overkwam. Nu iets harder gezet en ik werd totaal overrompeld door The Great Becoming. Wat een heerlijk nummer zeg, en wat een fantastisch samplegebruik!

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » wo sep 30, 2009 12:47 pm

Goede tip. Met "Werewolf Training" kon ik niet zoveel, maar "Hate Procession" is echt geweldig. Sterke composities, vet samplegebruik, sfeervol, en de vocalen vallen ook mij positief op...
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » zo okt 18, 2009 12:20 pm

Hierbij wil ik Blood&Ashes en Nynke even bedanken voor de tip waar ik Hate procession kon bestellen.

Beste mensen, check deze site:
http://thr666.horde.se/

Betrouwbaar en ERG snel.

En het album gaat me steeds beter bevallen. Momenteel staat dit album absoluut op nummer 1 in mijn black metal lijstje van 2009.
Eigenlijk is het heel minimalistische black. Maar de sfeer die de Zweden hier oproepen is echt geweldig. De misanthropie is gewoon voelbaar. Alles moet dood. Tot de hele aardbol bedenkt is met een laag as en de vage geur van verbrand vlees de enige herinnering is aan leven.

Ofwel, dikke aanrader!

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma okt 19, 2009 2:41 pm

Na de vele lovende woorden in dit topic heb ik deze band nu eens uitgebreid gecheckt. Vandaag in de bus had ik ruim de tijd om even voor 'Hate Procession' en 'Werewolf Training' te gaan zitten. Met HP bewijst Bloodline dat simpliciteit maar relatief is en dat is wel knap. Hiermee wil ik zeggen dat de monotone black metal die deze zweden presenteren toch best afwisselend is. De composities zitten allemaal prima in elkaar en het samplegebruik is uitstekende waardoor je de processie van haat werkelijk kunt voelen. Inderdaad zoals Xneg zegt kun je de misantropie bijna proeven.

Waarom ben ik nou niet lyrisch enthousiast over dit album? Misschien is het de sound die me niet zo heel veel doet. Voor mij bevat het album te weinig memorabele momenten en daarmee is HP niet heel veel meer dan gewoon een heel erg degelijke black metal schijf. Ik vind dit zo'n album die je mooi op de achtergrond draait terwijl je druk bezig bent met allerlei dingen.

Wat mij betreft is 'Werewolf Training' iets beter dan HP maar ook dat album heeft voor mij hetzelfde probleem. Nee, dit is geen jaarlijstmateriaal.

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma okt 19, 2009 2:42 pm

EDIT: die verdomde dubbelposts de heletijd. Om hier nog maar iets nuttigs van te maken is de laatste plaat van Blut aus Nord me wel zéér positief bevallen in de bus en dat is een album dat zeer waarschijnlijk wel op de jaarlijst terecht komt.
Laatst gewijzigd door Nielsch op ma okt 19, 2009 2:43 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma okt 19, 2009 3:10 pm

Ik heb net een aardig positief stukje over dit album ingezonden voor op de frontpage. Eigenlijk ben ik het totaal niet met je eens, als je woorden als monotoon en simplistisch gebruikt, wat dat is het volgens mij absoluut niet. Op detailniveau gebeurt er heel veel op dat album en het is op dat niveau ook heel afwisselend.

Nielsch
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma okt 19, 2009 3:14 pm

Nielsch schreef: Met HP bewijst Bloodline dat simpliciteit maar relatief is en dat is wel knap
Op het eerste gehoor lijkt het simplictisch en de muziek heeft absoluut een monotoon karakter, maar heb ik ook gezegt dat het dus eigenlijk wel afwisselend is. Ik ben wel benieuwt naar je stukje :) .

Plaats reactie