Paganfest 2009 [met o.a. Unleashed + Alestorm]

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.

Was je vorig jaar bij de eerste editie al getuige van dit heidens feest?

Jazeker!
19
35%
Nee, godver..
11
20%
Gelukkig niet.
25
45%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » di apr 07, 2009 11:31 pm

Vorig jaar was aardig, alleen jammer dat het toen zo tyfusdruk was bij de garderobe (een half uur voor aanvang aanwezig en toch nog Eluveitie (waar we voor kwamen) half missen). Jammer dat ik Korpiklaani en Die Apo. Reiter ga missen, misschien die eerste deze zomer op Summer Darkness aanschouwen.
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » wo apr 08, 2009 5:34 pm

Vond de line-up van vorig jaar stuk beter. Was een geweldig feest. Misschien komt er bij een datum in Duitsland nog een leuke toevoeging bij in de vorm van Equilibrium of iets dergelijks.
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » wo apr 08, 2009 6:58 pm

Dennisrammstein schreef:Vond de line-up van vorig jaar stuk beter. Was een geweldig feest.
+1!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » do apr 09, 2009 8:18 pm

Op woensdag 16 september komt Paganfest naar de Patronaat in Haarlem. Dat is fijn, want Unleashed en Die Apokalyptischen Reiter behoren tot mijn favorieten.

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » do apr 09, 2009 11:28 pm

Korpiklaani, Alestorm & Blackguard op 1 avond!!

Geil! :D
"Doe zelf eens normaal man!"

Gebruikersavatar
ThePlague
Berichten: 245
Lid geworden op: vr okt 03, 2008 6:38 pm

Bericht door ThePlague » vr apr 10, 2009 2:57 am

Black No. 1 schreef:[..]

Slechtvalk

Wat doet dat uberhaupt op een Paganfest? Zet die kinders alsjeblieft op een White Metal festival!!!
Unpure - Unholy - Untight

Gebruikersavatar
Shadowrunner
Berichten: 19
Lid geworden op: do aug 13, 2009 1:26 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht door Shadowrunner » do aug 13, 2009 7:43 pm

Blackguard is onderhand al vervangen door Swashbuckle....
Vind ik wel lachen eigenlijk, Swashbuckle brengt hopelijk wat humor op de tafel.
Korpiklaani heb ik pas nog op Summer Darkness gezien maar wil ik nog wel eens zien. Alestorm lijk me ook wel erg vet om live te zien.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » vr aug 14, 2009 6:43 am

Black No. 1:
Dit jaar zal het niet plaats vinden in de 013 (Tilburg) maar in de Effenaar (Eindhoven) op VRIJDAG 25 SEPTEMBER!
Ik was er graag bij geweest in de Effenaar, omdat ze daar een zeer goede geluidsinstallatie hebben! Helaas spelen op 25 september Borknagar - Secrets of the Moon - <Code> - Solstafir in Leeuwarden. En eveneens op 25 september Corvus Corax in WATT, trouwens.

Kunnen de organisatoren dat niet wat beter op elkaar afstemmen?? :evil:

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di sep 15, 2009 1:28 pm

Nou, morgen dus. Ik ga wel, al is de lineup niet heel geweldig. Niet zo'n groot probleem trouwens, de hele avond vol losgaan hou je toch niet vol.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Bericht door st. evil » do sep 17, 2009 12:28 pm

was weer een aardig feestje
Swashbuckle gemist
Ex deo was wel aardig maar vrij standaard
Alestorm was wel lachen
Unleashed was wel goed, kende het niet echt maar heb lekker geheadbanged
En Korpiklaani (voor mij raar genoeg de eerste keer) was ook lekker bezig. helaas kon ik door twee gebroken/gescheurde ribben niet mee doen aan de uiterst gezellige pit

owja natuurlijk nog een bietje gedronken met IROn!
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Eus » do sep 17, 2009 7:43 pm

Hierbij nog wat foto's van de optredens in Haarlem.

Swashbuckle
Afbeelding

Ex Deo
Afbeelding

Alestorm
Afbeelding

Die Apokalyptischen Reiter
Afbeelding

Unleashed
Afbeelding

Korpiklaani
Afbeelding

Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » vr sep 18, 2009 9:32 am

was korpikklaani nou de headliner in dit gebeuren?
ongelovelijk:S
unleashed is toch al heel wat jaren langer bezig, betere muziek en het beukt tenminste.

korpiklaani is zeker weer sown bandje die door de melodieuze onzin en het fantasy gebeuren en het super vrolijke hyperactieve gedoe en dergelijk heel snel heel bekend zijn geworden:S
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr sep 18, 2009 10:43 am

Mwa, ze bestaan al een tijdje en maakten met voorganger Shaman toch vrij originele natuurgeinspireerde folk metal. De eerste twee albums van Korpiklaani zelf zijn ook zeker niet slecht en klinken erg 'puur'. Daarna werden ze steeds groter en hebben ze naar mijn mening niets bijzonders meer uitgebracht, ik mis de naturel-sfeer van de eerdere albums. Het klinkt nu wat gemaakter, vind ik.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » vr sep 18, 2009 6:55 pm

Korpiklaani is gewoon veel populairder (en verkopen meer cd's) dan Unleashed, denk ik zo, daarom zijn ze headliner. Anno 2009 gaat het er echt niet meer om hoe lang je band al bestaat enzo.

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » za sep 19, 2009 1:05 pm

Bandjes kijken is bijna altijd leuk, al kon ik die eerste drie bands afgelopen woensdag niet echt serieus nemen. Het leek meer op een slechte comedy show. Muzikaal gezien stelde het bar weinig voor en rammelde het aan alle kanten. Het geluid bij Alestorm was trouwens ronduit kut.

Die Apocalyptische Reiter was verreweg de beste band van de avond. Ze speelde een strakke set en maakte er een zeer vermakelijke show van. Ik heb me geen minuut hoeven te vervelen en ze kregen de zaal ook lekker mee. Ik had gehoopt dat het niveau zou blijven stijgen, maar dat gebeurde helaas niet. Unleashed kreeg een uur (!!!) speeltijd. Het is een tijd geleden dat ik zo iets saais heb meegemaakt. De bandleden kwamen niet van hun plek en na enkele minuten had ik de eentonige, niet originele gitaarmeuk wel weer gehoord. Geen idee waarom die gasten op Paganfest staan, zelfs de openingsact was nog boeiender om naar te kijken dan naar die kreupele zakken van Unleashed. Blijkbaar dacht het publiek daar ook zo over, want het was erg leeg in de zaal en erg vol op de trappen in de hal.

Korpiklaani zette een aardige set neer. Meer kan ik er niet van maken want ik heb ze beter gezien. Ze speelden veel nummers van hun nieuwe album, die over het algemeen net wat minder snel en opzwepend zijn dan op hun vorige albums. Ik miste de vrolijke en uitgelaten sfeer die normaal wel aanwezig is bij K’laani shows.

Het publiek was de gehele avond vrij tam. Aan het begin van de avond hier en daar wel een polonaise of een pit, maar daar mate de avond vorderde werd het steeds minder. Het viel me op dat er erg veel jong publiek aanwezig was. Misschien dat de kids een beetje moe waren geworden. :roll:

Al met al wel een aardige avond gehad, maar twee bands die de moeite waard waren voor 26 euro (excl. servicekosten natuurlijk) vond ik wel een beetje overdreven veel geld. Helemaal als je voor de jas een euro moet dokken en dan vervolgens bij de plee weer een euro moet neertellen. Lekker die service van Patronaat!

Ben erg benieuwd hoe het er volgende week aan toe gaat in de Effenaar. Ik ben in ieder geval weer van de partij.:wink:

Cheers!
"Doe zelf eens normaal man!"

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » za sep 19, 2009 2:45 pm

Eus schreef:
Swashbuckle
Afbeelding
Die kan zo meedoen in een serie van kabouter plop! :wink:
Wel een prachtige foto btw.
"Doe zelf eens normaal man!"

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » zo sep 20, 2009 12:03 pm

kijk dat is tenminste een review waar je wat mee kan.blij dak dus niks gemist hheb......ik ging niet omdat ik een publiek met een gemiddelde leeftijd van 15 had verwacht......en dat was dus ook zo.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » zo sep 20, 2009 8:07 pm

Wat boeid het publiek nou, je gaat toch voor de muziek naar een concert?

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma sep 21, 2009 11:02 am

Inderdaad, wat sommige mensen voor 'n rare redenen aanragen om ergens niet naartoe te gaan.

Ook gisteren in Antwerpen geweest. Ik ben geen grote folk metal fan, maar hier stonden met Unleashed, Moonsorrow, Die Apokalyptischen Reiter, Einherjer en Ex Deo toch heel wat gave en diverse bands bij elkaar. Moonsorrow was voor mij onverwacht de topper, Die Apokalyptischen Reiter vielen – vooral door een zeer matige setlist – wat tegen. Korpiklaani niet meer gezien, dat werd me te laat.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » di sep 22, 2009 3:12 am

Heb me toch wel vermaakt in Haarlem. Ondanks dat het vaak meer carnaval dan pagan was – de relatie tussen zo’n rondhuppelende papegaai en Heidendom is mij in ieder geval niet duidelijk. :?

En ondanks dat de zaal op het eind aardig leeg begon te raken, wat ook zijn weerslag leek te hebben op de artiesten.

I.t.t. Miss G. Fish vond ik Die Apokalyptischen Reiter eerder een dieptepunt dan een hoogtepunt. Elementen van Slipknot, Rammstein en In Extremo, maar gecombineerd tot iets wat mij totaal niet aanspreekt. En dan ook nog zingen in het Engels met zo’n zwaar Duits accent.

Jammer dat Moonsorrow niet in Haarlem speelde!

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22285
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di sep 22, 2009 9:19 am

Eus schreef:Hierbij nog wat foto's van de optredens in Haarlem.

Swashbuckle
Afbeelding
You gotta be kiddin me.

:' )
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » di sep 22, 2009 9:51 am

MetalTuupLimburg schreef:Inderdaad, wat sommige mensen voor 'n rare redenen aanragen om ergens niet naartoe te gaan.

Ook gisteren in Antwerpen geweest. Ik ben geen grote folk metal fan, maar hier stonden met Unleashed, Moonsorrow, Die Apokalyptischen Reiter, Einherjer en Ex Deo toch heel wat gave en diverse bands bij elkaar. Moonsorrow was voor mij onverwacht de topper, Die Apokalyptischen Reiter vielen – vooral door een zeer matige setlist – wat tegen. Korpiklaani niet meer gezien, dat werd me te laat.
Met Moonsorrow en Einherjer in een van de Nl shows was ik zeker gegaan. Moonsorrow was vorig jaar ook al zo waanzinnig goed, en Einherjer zou ik ook erg graag live zien
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di sep 22, 2009 10:10 am

Ik vond het ook best gaaf, al was de prijs te hoog voor het aantal gave bands dat ik kreeg. Ex Deo, Swashbuckle en DAR waren kut, Alestorm leek zijn dag niet echt te hebben, Unleashed was als grote verassing erg gaaf, en Korpiklaani best wel weer gezellig.

De afterparty bij een maat van me in Leiden was beter.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
gloomy88
Berichten: 1336
Lid geworden op: di aug 05, 2008 5:06 pm
Locatie: Tilburg (noord brabant)

Bericht door gloomy88 » do sep 24, 2009 10:43 pm

Ik heb toch maar besloten dit jaar weer te gaan met een maat van me :)
Zal zien hoe het morgen wordt.
[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » vr sep 25, 2009 7:37 pm

Afbeelding

Sjeezus.
Ik dacht dat we na de drinkhoorn niet veel dieper konden zinken.
Mooi fout dus.

Een pluche papegaai ..... daar had ik niet op gerekend.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Flip
Berichten: 1219
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 12:45 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Flip » za sep 26, 2009 12:25 am

Godver, buiten de (folk) muziek nog een reden om te "lachen" om folk muziek. Sneue troep.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Achrome Moments
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 11:57 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Achrome Moments » zo sep 27, 2009 2:17 pm

Übervet om Unleashed weer eens aan het werk te zien. Nostalgie want 'where no life dwells' (1991) was m''n eerste cd ooit die ik kocht. Nou ja, ik heb me wel vermaakt, alhoewel het wel 'n beetje carnavalesk was zo nu en dan. Alestorm was wel 'n feesje. Alleen was dat fotografisch juist weer wat minder. De foto's zijn overigens te vinden op m'n site.
Cheers!
Concertphotography, Black & White Photography, and more...
www.achromemoments.nl

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » ma sep 28, 2009 2:06 pm

In tegenstelling tot Paganfest in Haarlem, ging in Eindhoven wel iedereen helemaal los (incl. de bands zelf). Kan ik gelukkig toch nog terug kijken op een geslaagd Paganfest 2009. 8)
"Doe zelf eens normaal man!"

Gebruikersavatar
Achrome Moments
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 11:57 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Achrome Moments » ma sep 28, 2009 7:34 pm

In tegenstelling tot Paganfest in Haarlem, ging in Eindhoven wel iedereen helemaal los
I'm not supprised; In het zuiden weten ze wél hoe 'carnaval' gevierd moet worden :)
Concertphotography, Black & White Photography, and more...
www.achromemoments.nl

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » ma sep 28, 2009 10:59 pm

Ah kut is dit al geweest, jammer, helemaal gemist man...
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Plaats reactie