Wederom een schaamteloos promotietopic van een band waarin ik mijn stembanden sloop.
Seven Ends maakt moderne thrash metal met een scheut death metal. De demo is bijna uit maar sinds vanochtend is het geheel ook op onze myspace te beluisteren.
Opzetten die hap, volume open en vertel maar eens wat jullie ervan vinden.
Zo!
Klinkt lekker mannen, demo is aardig geproduceerd ook Hier en daar wel wat stug maar dat neem ik in dit geval wel voor lief. Bassdrum - wat vaak fout gaat op demoproducties - is lekker en goed te horen
Groovet lekker, doet me hier en daar wel wat denken aan Hatebreed
Klinkt inderdaad behoorlijk oké! Doet me een beetje aan Legion of the Damned denken, en bij sommige meer melodieuze stukken ook wel aan God Dethroned. Oké, zó gaaf als God Dethroned klinkt dit nu ook nog niet, maar dat is ook geen schande. Ik kom zeker maar eens buurten bij een van de optredens!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Thx voor de complimenten, we zijn erg trots op onze eerste demo!
En gister gewonnen in de Torture Squad Battle, dus de 17e ( niet de 27e Jan ) spelen we weer in Pitch Black. Echt een gave tent, mooi podium en relaxte gasten!
Binnenkort vast en zeker een youtube filmpje te zien
7 nov, 20:00: Live @ Brothers of Beer - Leiden
4 dec, 20:00: Live @ The Rambler - Eindhoven
11 dec, 20:00: Live @ De Rots - Antwerpen (B)
29 jan, 20:00: Live @ Perron 55 - Venlo
30 jan, 20:00: Live @ De Witte Non - Hasselt (B)
A Murderer's Diary @ Pitch Black, Niederkruchten (D):
De Metalfan recensie mag niet ontbreken natuurlijk:
Het Limburgse Seven Ends is eind 2007 ontstaan nadat de bandleden geen heil meer zagen in hun toenmalige bands. Ze sloegen de handen ineen voor een nieuw project genaamd Seven Ends. Het resultaat ligt nu voor me: een gelijknamige demo met vier prima tracks. De band laat een hoop potentie horen en dat doet mij goed.
De band speelt een mix van death en thrash. Dit houdt in dat de snelheid er lekker in blijft. Instrumentaal zit het verrassend goed in de mix. De strakke riffs komen goed naar voren waardoor je kleinere details weet te ontdekken. Qua drumwerk staat deze demo als een huis: volledig in dienst van het nummers plus vette breakdowns. Helemaal top! Op vocaal vlak kan ik nog wat puntjes van kritiek uiten. Hier kan nog veel bijgeschaafd worden. Ik zou graag wat meer kracht willen horen in de uitgespuwde woorden. Wat meer agressie en een tikkeltje meer gif zou niet misstaan. Nu klinkt het wat te zacht en lijkt het wat meer op gefluister.
Seven Ends mag met gepaste trots terugkijken op dit plaatje. Een uitstekende start dat wat mij betreft vervolg mag krijgen. Een band om naar uit te kijken.
Out of the ashes of Dutch bands like Anger Alliance, Blacklist and Blood Drenched comes Seven Ends. Formed in 2007, the band has released their first demo recordings in April this year. Let’s see what they bring to the table.
The band operates in the region of groovy thrash metal with small hints of melodic death metal in it. Think of bands like Chimaira, Hatesphere, Lamb Of God and even stuff like In Flames. Vocally they stick to just growls, grunts and screams. Nothing really original obviously, yet some good headbanging tunes for every average metalhead. The music has a good mid-tempo groove to it, making it an accessible and easy listening recording.
Seven Ends has managed to deliver a promising demo record for sure. The only thing I’d like to mention as commentary is that they need to be careful with the use of their guitar fiddles, especially the one in the track ‘Non Serviam’ sounds a bit uncertain and out of rhythm. Yet there is always room for improvement, and this is still just their first release so who knows what will come from these boys? Keep it up!
Koen: Seven Ends is een nieuwe thrash band uit Limbo Land die bestaat uit muzikanten die ook hun energie steken in acts als Faal, Blacklist, Blood Drenched en Anthropomancy. Zopas is hun ongetitelde in eigen beheer opgenomen demo CD uitgekomen die vier nummers bevat: ‘Painstream’, ‘Non Serviam’, ‘A Murderer’s Diary’ en ‘Hate Dominion’. Hun (nogal amateuristische) biografie vermeldt dat Seven Ends reeds het podium deelde met enkele internationaal vermaarde groepen en dat ze in het verleden de “Torture Metal Battle” op hun naam schreven.
Hoe dilettantisch de bio wegleest, hoe professioneel klinkt gelukkig echter de muziek en ik denk dat we hier met een vette nieuwkomer te maken hebben. Seven Ends is geïnspireerd door acts als Hatesphere, Pantera en Lamb Of God maar hoewel je muzikaal wel ongeveer in dat stramien moet denken, plagieert deze band vooral zichzelf! De nummers zijn wel doordacht, omvatten catchy melodieën en met name het gitaarwerk is bovengemiddeld goed.
Seven Ends knalt in één keer uit de underground naar boven en naar mijn mening bevat deze demo “labelwaardig” materiaal. Steun de underground, bezoek hun MySpace en doe je vaderlandsche plicht door het aanschaffen van dit prima kwartet nummers.
Niet slecht voor een demo. Productie is helder en gebalanceerd genoeg. Ben het met Methilde eens dat het soms wat stug klinkt. Verder vind ik de muziek weinig origineel, maar met een pilsje in de hand heb ik niks te klagen als ik dit live zou zien. De sporadische blast verdient echter nog wel wat aandacht.
Ik vind wel dat er weinig feekback wordt gegeven hier op Metalfan... ik hoor ook "graag" als mensen het niks vinden, zolang het maar opbouwende kritiek is
Dat klinkt niet slecht! Veel dynamiek, tempowisselingen en goed hard. De vocalen hadden voor mij alleen íets harder in de mix gemogen. Verder: puik werk!
Het klinkt inderdaad lekker hard, qua vergelijking kom ik eigenlijk het eerst op Legion of the Damned. Ik mis echter wel iets extra's om het wat langer te laten boeien dan een paar nummers (precies hetzelfde wat ik ook bij LotD heb)
Gefeliciteerd Jan (en de rest van de band ), altijd fijn als je voorlopig iig weet dat wat je maakt ook gewoon uit zal komen . (even er van uitgaande dat het iets voor meerdere jaren/albums is?)
Ik vroeg hoe de deal er ongeveer uit ziet. Dus voor hoe veel platen en duur. Dat is geen geheime informatie of zo. Bovendien zie ik nog meer vragen staan. Excuses voor de getoonde interesse