Progressive Nation met Dream Theater naar Ahoy

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do okt 08, 2009 10:34 am

Take the time; vet!
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » do okt 08, 2009 11:01 am

Ik vond zowel Opeth als Dream Theater geweldig. Die andere twee bands niet gezien, te lang in de file gestaan.

De setlist van Opeth was ongeveer:
Windowpane
The Lotus Eater
Harlequin Forest
April Ethereal
Deliverance
Hex Omega
Opeth heeft zoveel geweldige nummers dat het me eigenlijk niet zo veel uitmaakt wat ze spelen. Ik vond ze in ieder geval steengoed, en het geluid was ook prima. Volgende week gewoon weer.

Heb wel gelachen om mensen met goedkope bootleg shirts met The Louts Eater erop :lol:

Marcel Hubregtse
Contacteer:

Bericht door Marcel Hubregtse » do okt 08, 2009 11:16 am

MetalTuupLimburg schreef: Heb wel gelachen om mensen met goedkope bootleg shirts met The Louts Eater erop :lol:
:lol: Lager Louts? Of een ander soort?
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996

Rickwon

Bericht door Rickwon » do okt 08, 2009 12:21 pm

Eus schreef:[..]

Dit is wat ik gisteren heb doorgekregen.

Doors: 5:30pm
Unexpect 6:15pm
Big Elf 7:00pm
Opeth 7:50pm
Dream Theater: 9:20pm
End: 10.50pm
Als ik dit schema na afloop bekijk, moet ik zeggen dat ze het heel strak hebben gevolgd. Give or take een paar minuten...

Het was weer geweldig. Voor mij de eerste keer DT mét supportact(s). Allemaal niet onaardig maar de volgende keer maar weer gewoon zonder doen of hooguit 1 support (Opeth is prima). Veel mensen van buiten Rotterdam moeten een deel vd dag vrij nemen om alles te kunnen zien lijkt me.

Eus
Contacteer:

Bericht door Eus » do okt 08, 2009 12:47 pm

Hierbij nog wat foto's.

Bigelf
Afbeelding

Opeth
Afbeelding

Afbeelding

Dream Theater
Afbeelding

Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » do okt 08, 2009 1:57 pm

Rickwon schreef:[..]
Het was weer geweldig. Voor mij de eerste keer DT mét supportact(s). Allemaal niet onaardig maar de volgende keer maar weer gewoon zonder doen of hooguit 1 support (Opeth is prima). Veel mensen van buiten Rotterdam moeten een deel vd dag vrij nemen om alles te kunnen zien lijkt me.
... of misschien juist niet. Als de voorprogramma's je niet boeien kun je net zo goed later komen. In dat geval biedt het ook een buffer (zonder files zou ik precies om 18.15 aan zijn gekomen, nu was 't 19.30). Zonder voorprogramma's zouden ze dus óf gewoon om dezelfde tijd beginnen of langer spelen. In het laatste geval zou je dan juist vrij moeten nemen, als de grote bands al om 18.15 begonnen.
En mocht je de 1e 2 bands wel boeiend vinden, dan ging je argument natuurlijk al helemaal niet op.

Ik heb vanavond 't zelfde... eerst twee bands die me niet zo boeien en dan twee bands die ik heel gaaf vind. Kan ik dus op m'n gemak naar Tilburg rijden en binnenvallen wanneer ik wil.

Rickwon

Bericht door Rickwon » do okt 08, 2009 3:06 pm

MetalTuupLimburg schreef:[..]
Zonder voorprogramma's zouden ze dus óf gewoon om dezelfde tijd beginnen of langer spelen. In het laatste geval zou je dan juist vrij moeten nemen, als de grote bands al om 18.15 begonnen.
Dat een mainact om 18:15 al zou beginnen is wel erg overdreven. Meestal plannen ze het zo dat het tegen 11 uur ofzo afloopt.
Maar goed, ik heb het dan ook alleen over Dream Theater, want in alle jaren dat ik ze live heb gezien, zijn ze nooit voor half 8 / 8 uur begonnen...
Bij andere bands prima, maar bij DT heb ik dan toch liever een show van 3 uur die om 20:00 begint dan 3 supportacts, mijn mening....
En mocht je de 1e 2 bands wel boeiend vinden, dan ging je argument natuurlijk al helemaal niet op.
Supportacts in het algemeen kunnen me soms wel boeien. Anders had ik bijv nooit Circus Maximus leren kennen :)

Metal4ever

Bericht door Metal4ever » do okt 08, 2009 7:27 pm

Big Elf was interessant en leuk, maar oh my ... wat was Opeth goed. Wat een strakke band. Als je dat live kunt brengen, respect! :D
Hoop die band nog heel veel te zien. Opeth rules !! :roll:
Toen ik voor de eerste keer Dream Theater zag was ik ook zo onder de indruk als gisteren bij Opeth.
Echter de laatste tijd vind ik het wel jammer dat ze hun sets volstoppen met solo spots. Had voor mij wel wat minder gemogen, zeker gezien de korte setlist en dan te weten dat ze zoveel goede nummers hebben.
Ik heb het idee dat ik het bij hun allemaal al wel gezien heb. Was nu de 7e keer dat ik ze live zag. Het is altijd goed, maar verrassen doen ze me niet meer. Maar ja, misschien ben ik te verwend geworden.
Count of.. was wel mooi. Toch, petje af voor het niveau wat deze mannen altijd weer laten zien. Show was wel verzorgd, 2 jaar terug Ahoy was ook nice.
Al met al een mooie avond. Hopelijk volgen er nog vele van deze.
Laatst gewijzigd door Metal4ever op do okt 08, 2009 10:07 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
the wisest is the fool who realizes he knows nothing, nothing

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » do okt 08, 2009 7:49 pm

Ik wist gisteren spontaan weer waarom ik Opeth verdrongen had. Wat een ongelofelijke KUT-band. De muziek is hak op de tak en slaapverwekkend en het is spannender naar een lantaarnpaal te kijken dan naar Jodokus Åkerfeld. Vond het écht een dieptepunt van de avond.

Dream Theater was weer superverzorgd en visueel helemaal top. Songkeuze vond ik zelf prima maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde metalhead meer op wat steviger werk had gehoopt. Hoogtepunt voor mij waren Prophets Of War en The Count Of Tuscany.

Wat is die Rudess toch een gigant op z'n toetsen, ik verbaas me er iedere keer dat ik die gast zie spelen weer over. Verheug me nu alweer op komend voorjaar!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » do okt 08, 2009 8:12 pm

Big Elf: best leuk, veel technische problemen. Aardige gasten ook.
Opeth: geniaal, fijn ook wat andere nummers dan de voor de hand liggende die ik ze al eens live heb zien spelen.
Dream Theater: Wat een muzikanten. Het zal nooit mijn muziek worden, maar wel fantastisch om live te zien.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » do okt 08, 2009 8:25 pm

Het was gaaf! Ik heb alleen Opeth en Dream Theater gezien. Opeth deed het prima en begon vrij ingetogen, maar trok later toch ook de wat stevigere nummers uit de kast. Desondanks hebben ze aardig wat fans erbij denk ik.

Dream Theater was wederom geweldig en ik heb regelmatig met kippenvel staan kijken. Met A Nightmare To Remember werd schitterend geopend. De beelden erbij waren bovendien heel mooi en doeltreffend. Enige minpuntje (naast de korte setlist - DT moet gewoon 3 uur spelen!) was de keuze voor Prophets Of War, dat vond ik een iets minder nummer. Wel weer mooie beelden erbij overigens. En Take The Time werd gespeeld, geniaal!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Methilde
Contacteer:

Bericht door Methilde » do okt 08, 2009 8:55 pm

Eerste keer dat ik mijn favo band live zag!

THEY CAME

THEY SAW

THEY CONQUERED!

Het was echt awesome! Leuke geintjes van Rudess met zn bebot en animatiepoppetje! Dream Theater heerst!

Alleen wel kut dat ik zo verkouden was als wat waardoor ik het veel te benauwd kreeg in de zaal, grmbl.

Big Ugly Head

Bericht door Big Ugly Head » vr okt 09, 2009 2:18 am

"Slechts" 1,5 uur DT is veel te weinig. Ze hadden beter die schertsfiguren van Unexpect thuis kunnen laten en zelf een half uur langer spelen. Bigelf was leuk maar niet meer dan dat. Opeth vond ik héééél erg strak, ondanks dat het mijn kopje thee niet is. Maar DT was errug goed. LaBrie was in topvorm (en dat kan helaas niet altijd gezegd worden) ondanks de kleine missertjes bij de uithalen in "Take The Time". Mooie lichtshow ook, een stuk minder sober dan tijdens de Systematic Chaos tour.

Johan

Bericht door Johan » di okt 13, 2009 4:55 pm

Yeah! Komende zaterdag in de herkansing in Brussel! Met dank aan MTL die nog kaartjes kon regelen!

Johan

Bericht door Johan » za okt 17, 2009 6:08 pm

Zo, ik ga eens vertrekken. Nog anderen aanwezig in Brussel?

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo okt 18, 2009 9:11 am

Wij waren er.

Bigelf: vette Deep Purple worship. Erg gaaf!

Opeth:

Windowpane
The Lotus Eater
Harlequin Forest
April Ethereal
Deliverance
Hex Omega

Dream Theater:

A Nightmare to remember
The Mirror
Lie
Sacrificed Sons
A Rite of Passage
Forsaken
As I Am
The Spirit Carries On
The Count of Tuscany

De volgorde in het midden ben ik niet helemaal zeker meer over. Ik had gehoopt ook op Prophets of War en vooral Take the time, gezien die in NL ook gespeeld waren, maar Dream Theater past de setlist altijd aan aan het land, zodat ze nooit 2 X na elkaar dezelfde nrs in 1 land spelen.

Opeth, gewaagd om te openen met een Damnation nr. De zeikerd in mij had dan liever In my time of need, Death whispered a lullaby of Hope leaves gehoord. April Ethereal vond ik wel een vette verrassing.

Alledrie de bands die ik gezien heb, hadden zeer goed geluid. Al was bij Dream Theater het geheel soms iets te galmend, maar niet op een erg storend niveau. Wij zaten op de tribune, erg mooie, handige zaal trouwens! Nergens echt lang wachten. Eten en drinken gewoon cash betalen, geen gedonder met munten. Vestiaire en toiletten ook ok. Voor herhaling vatbaar!
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma okt 19, 2009 12:48 am

Gisteren nog maar eens over gedaan. Opeth blijft elke keer genieten, maar vooral een dikke + voor Dream Theater dat ze hun setlist zo omgooien. 3 nummers van 't nieuwe album waren 't zelfde als in Rotterdam, maar voor de rest volledig anders. Zo hou je't tenminste interessant voor je fans.

Plaats reactie