De cd is onderweg vanuit de UK, maar de download staat hier al de hele dag. Wat een ontzettend goede plaat zeg, het maakt de stempel 'supergroep' helemaal waar. De vier bandleden hebben elk hun wortels in 5 van de bekendste bands (en grondleggers!) van de écht zware muziek: Neurosis, OM, Sleep, Saint Virus, Wino en The Melvins. Deze namen beloven één grote bak logge, van feedback uitelkaar spattende sludge/post-metal, en dat is het ook. maar zonder dat ze melodie of dynamiek verliezen. Sterker nog, het is niet harder dan een pakweg Neurosis, maar het is wél heel erg goed. Nog een topper dit jaar.
Regelmatig ben ik vrij kritisch wanneer een dergelijke groep direct tot supergroep wordt gebombardeerd. In dit geval vind ik de combinatie echter zo ongelofelijk goed dat het woord op zijn plaats is. Geweldige band, kan niet wachten om die lui eens live te zien!
Ik vind het klinken als stonerrock/metal met een vleugje postrock, maar helemaal van het laatstgenoemde genre ben ik geen fan. Dit klinkt niet slecht, maar tegelijkertijd vind ik het toch te saai om meerdere nummers achter elkaar van te kunnen beluisteren.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.
Keek er erg naar uit, dat mag ook wel met zulke leden, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Wellicht veranderd mijn mening over een paar luisterbeurten nog.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
Dat Pyramid Of The Moon nummer vind ik niks bijzonders. Klinkt als standaard stoner rock/metal als je het mij vraagt. Dat meneer Wino maar snel weer bij elkaar komt met z'n oude maatjes van The Obsessed, daarna is het alleen maar downhill gegaan met de beste man.
Baldurs Tod schreef:Keek er erg naar uit, dat mag ook wel met zulke leden, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Wellicht veranderd mijn mening over een paar luisterbeurten nog.
Nope, ik kan er weinig mee en zet Neurosis maar weer op.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
Baldurs Tod schreef:Keek er erg naar uit, dat mag ook wel met zulke leden, maar ik ben nog niet echt overtuigd. Wellicht veranderd mijn mening over een paar luisterbeurten nog.
Nope, ik kan er weinig mee en zet Neurosis maar weer op.
Exact dezelfde situatie voor mij..
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S
Lennert schreef:Ik vind het klinken als stonerrock/metal met een vleugje postrock, maar helemaal van het laatstgenoemde genre ben ik geen fan. Dit klinkt niet slecht, maar tegelijkertijd vind ik het toch te saai om meerdere nummers achter elkaar van te kunnen beluisteren.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit de cd momenteel te luisteren (MP3). Ik vind het wel aardig allemaal maar zeker geen "één grote bak logge, van feedback uitelkaar spattende sludge/post-metal". Ik snap dat bepaalde mensen zichzelf voorbij lopen omdat er een aantal sludge "helden" meedoen op dit album maar zo speciaal vind ik dit niet eigenlijk.
Ik vind het meer een logische mix tussen Neurosis en St. Vitus. Als je die beide bands gaaf vindt dan is dit Shrinebuilder helemaal de bomb-diggity voor je maar ik val er in ieder geval niet van achterover.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Ik vind het totaal niet klinken als St. Vitus, maar ik hoor wel duidelijk de invloed van Wino. Zoals ook op de platen van St. Vitus waarop hij speelde.
Ik vind het maar saai, maar ik ben dan ook geen fan van stonermetal en post-watdanook.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zit de cd momenteel te luisteren (MP3). Ik vind het wel aardig allemaal maar zeker geen "één grote bak logge, van feedback uitelkaar spattende sludge/post-metal". Ik snap dat bepaalde mensen zichzelf voorbij lopen omdat er een aantal sludge "helden" meedoen op dit album maar zo speciaal vind ik dit niet eigenlijk.
Ik vind het meer een logische mix tussen Neurosis en St. Vitus. Als je die beide bands gaaf vindt dan is dit Shrinebuilder helemaal de bomb-diggity voor je maar ik val er in ieder geval niet van achterover.
Dergelijke 'supergroepen' voldoen eigenlijk nooit aan de verwachtingen. In de eerste plaats natuurlijk omdat er teveel van verwacht wordt, en ten tweede omdat chemie in zo'n groep altijd verkeerd uitpakt en de songs ondermaats zijn.