Absu in november naar Aarschot en Rotterdam
Absu in november naar Aarschot en Rotterdam
Wie morgen niet naar Stonehenge gaat, krijgt in november een herkansing om Absu live te zien. Het is, buiten een handvol festivaloptredens, de eerste Europese toernee van Absu in meer dan tien jaar tijd. Bovendien krijg je Nachtmystium, Razor Of Occam en Zoroaster er dan nog bij. Aan het einde van de toernee komen deze vier bands naar JC De Klinker in Aarschot (op 6 november) en Watt in Rotterdam (op 7 november). Het volledige tourschema is:
Oct. 16 - Germany Aschaffenburg @ Jukuz
Oct. 17 - Germany Essen @ Turock
Oct. 18 - Germany Hamburg @ Markthalle
Oct. 19 - Denmark Copenhagen @ The Rock
Oct. 20 - Germany Berlin @ K17
Oct. 21 - Germany Nürnberg @ Z-Bau
Oct. 22 - Germany Leipzig @ Conne Island
Oct. 23 - Germany Kassel @ K19
Oct. 24 - Czech Rep Prague @ Exit Chmelnice
Oct. 25 - Hungary Budapest @ Durer Kert
Oct. 26 - Austria Wien @ Arena
Oct. 27 - Slovenia Ljubljana @ Gala Hala
Oct. 28 - Germany München @ Feierwerk
Oct. 29 - Italy Turin @ Spazio 211
Oct. 30 - Switzerland Zürich @ Dynamo Werk 21
Oct. 31 - France Paris @ Glazart
Nov. 01 - UK Nottingham @ Rock City
Nov. 02 - UK Manchester @ Moho Live
Nov. 03 - UK London @ Underworld
Nov. 04 - Ireland Dublin @ Academy 2
Nov. 05 - UK Plymouth @ White Rabbit
Nov. 06 - Belgium Aarschot @ JH De Klinker
Nov. 07 - Holland Rotterdam @ Watt
Het concert in Watt kost 16 euro (exclusief voorverkoopkosten).
Oct. 16 - Germany Aschaffenburg @ Jukuz
Oct. 17 - Germany Essen @ Turock
Oct. 18 - Germany Hamburg @ Markthalle
Oct. 19 - Denmark Copenhagen @ The Rock
Oct. 20 - Germany Berlin @ K17
Oct. 21 - Germany Nürnberg @ Z-Bau
Oct. 22 - Germany Leipzig @ Conne Island
Oct. 23 - Germany Kassel @ K19
Oct. 24 - Czech Rep Prague @ Exit Chmelnice
Oct. 25 - Hungary Budapest @ Durer Kert
Oct. 26 - Austria Wien @ Arena
Oct. 27 - Slovenia Ljubljana @ Gala Hala
Oct. 28 - Germany München @ Feierwerk
Oct. 29 - Italy Turin @ Spazio 211
Oct. 30 - Switzerland Zürich @ Dynamo Werk 21
Oct. 31 - France Paris @ Glazart
Nov. 01 - UK Nottingham @ Rock City
Nov. 02 - UK Manchester @ Moho Live
Nov. 03 - UK London @ Underworld
Nov. 04 - Ireland Dublin @ Academy 2
Nov. 05 - UK Plymouth @ White Rabbit
Nov. 06 - Belgium Aarschot @ JH De Klinker
Nov. 07 - Holland Rotterdam @ Watt
Het concert in Watt kost 16 euro (exclusief voorverkoopkosten).
-
- cataclysm child
Balen, Nachtmystium heeft afgezegd voor de tour. In plaats daarvan gaat Pantheon I mee.
Bericht van de Watt
Bericht van de Watt
- cataclysm child
- Hub de Gallier
- Contacteer:
Ik zou dat bericht van Watt maar niet helemaal geloven aangezien Pantheon I nu ook ingepland is voor een andere tour in diezelfde periode. Data daarvan plus de andere bands zullen binnenkort bekend gemaakt worden.Dimas schreef:Balen, Nachtmystium heeft afgezegd voor de tour. In plaats daarvan gaat Pantheon I mee.
Bericht van de Watt
www.hdgdistribution.com nu online!!!!
- Hub de Gallier
- Contacteer:
Ik zou dat bericht van Watt maar niet helemaal geloven aangezien Pantheon I nu ook ingepland is voor een andere tour in diezelfde periode. Data daarvan plus de andere bands zullen binnenkort bekend gemaakt worden.Dimas schreef:Balen, Nachtmystium heeft afgezegd voor de tour. In plaats daarvan gaat Pantheon I mee.
Bericht van de Watt
- Hub de Gallier
- Contacteer:
Bericht van de Watt
- Hub de Gallier
- Contacteer:
- Hub de Gallier
- Contacteer:
- Hub de Gallier
- Contacteer:
- Blood&Ashes
- havenblaster
-
- shapeofdespair
-
- Contacteer:
Gisteren in Aarschot geweest. Absu en Razor of Occam waren gaaf, Pantheon I was ook goed te doen. Zoroaster lijkt me 't soort muziek dat om mij onduidelijke redenen op 't moment hip is. De groovende metalstukken waren nog wel te pruimen, maar minutenlang naar feedback en echo luisteren gaat me snel vervelen.
- Blood&Ashes
Het was een leuke avond gister!
Rond half 10 stapte ik Night...ehh Watt binnen. Men heeft het aardig verbouwd (grotere ingang etc.) en ziet er mooi uit. Nadat ik m'n jas had afgegeven bij de garderobe (gratis!) en een biertje (2,20!) had gekocht bij de mooie, schaarsgeklede negerin achter de bar was het nog best lang wachten op opener Zoroaster. Achteraf denk wel de minste band van de avond, want het was een muzikale chaos waarvan je moet houden. Sludgedoom dus. Wel was het mooi om de drummer zo heftig aan het werk te zien.
Razor of Occam was daarna stukken beter. Moest bij deze band ook meerdere malen denken aan Goatwhore. Lekkere groovende black/death, met een uiterst drukke bassist haha.
Pantheon I vond ik lekker spelen, alleen met de zang had ik niet zoveel mee. Omdat het het laatste optreden van de tour was, kwamen er nog wat bandleden van de andere bands het podium op, om een nummertje mee te spelen, danwel zingen. Ook speelde men opeens een stukje van Enter Sandman in hun set. Al met al een goed optreden.
Absu was de band van de avond! Heerlijke black/thrash van de bovenste plank. Men speelde oud en nieuwe werk waaronder oa Swords and Leather, Manannán en 13 Globes. Heb er weinig aanmerkingen op, maar misschien was het op Stonehenge net ff wat beter. Maar dat is mijn mening. Ook was het jammer dat een deel van het publiek al weg was; misschien beter om in het vervolg wat vroeger te beginnen?
Anyway, heb een leuke avond gehad!
Rond half 10 stapte ik Night...ehh Watt binnen. Men heeft het aardig verbouwd (grotere ingang etc.) en ziet er mooi uit. Nadat ik m'n jas had afgegeven bij de garderobe (gratis!) en een biertje (2,20!) had gekocht bij de mooie, schaarsgeklede negerin achter de bar was het nog best lang wachten op opener Zoroaster. Achteraf denk wel de minste band van de avond, want het was een muzikale chaos waarvan je moet houden. Sludgedoom dus. Wel was het mooi om de drummer zo heftig aan het werk te zien.
Razor of Occam was daarna stukken beter. Moest bij deze band ook meerdere malen denken aan Goatwhore. Lekkere groovende black/death, met een uiterst drukke bassist haha.
Pantheon I vond ik lekker spelen, alleen met de zang had ik niet zoveel mee. Omdat het het laatste optreden van de tour was, kwamen er nog wat bandleden van de andere bands het podium op, om een nummertje mee te spelen, danwel zingen. Ook speelde men opeens een stukje van Enter Sandman in hun set. Al met al een goed optreden.
Absu was de band van de avond! Heerlijke black/thrash van de bovenste plank. Men speelde oud en nieuwe werk waaronder oa Swords and Leather, Manannán en 13 Globes. Heb er weinig aanmerkingen op, maar misschien was het op Stonehenge net ff wat beter. Maar dat is mijn mening. Ook was het jammer dat een deel van het publiek al weg was; misschien beter om in het vervolg wat vroeger te beginnen?

De garderobe was overigens niet gratis.MetalJan schreef:Het was een leuke avond gister!
Je betaalde 2,50 extra voor je kaartje zodat je niet voor de garderobe en toilet hoefde te betalen.
Van Zoroaster heb ik volgens mij alleen het laatste nummer gezien (bij zulke bands kan je niet zeggen of je 1 of meerdere nummer hoort) maar dat was genoeg om mij ervan te overtuigen dat het een enorme kutband is. Ik hoop niet dat zulke bands vaker in voorprogramma's terecht komen van een tour waar ze niet in thuis horen.
Razor of Occam gaf een goed optreden. Ik ben alleen bekend met hun MCD maar de rest gaat zeker beluisterd worden.
Bij Pantheon I was het opvallend druk links voor het podium. Zal het door de cellist komen? Ik kan zelf niet zo heel veel met deze band maar slecht was het niet.
Absu was de band waarvoor ik naar Rotterdam kwam en ze waren op alle fronten de beste band van de dag. Geweldig optreden!
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil
Heavy Metal! Just my devil
- Blood&Ashes
Sword and Leather was eigenlijk het enige aan dat optreden wat me niet zo goed beviel. Beetje te hoog meezinggehalte naar mijn idee. Voor de rest een fantastische show. Beste die ik dit jaar gezien heb, denk ik.MetalJan schreef:Absu was de band van de avond! Heerlijke black/thrash van de bovenste plank. Men speelde oud en nieuwe werk waaronder oa Swords and Leather, Manannán en 13 Globes. Heb er weinig aanmerkingen op, maar misschien was het op Stonehenge net ff wat beter. Maar dat is mijn mening. Ook was het jammer dat een deel van het publiek al weg was; misschien beter om in het vervolg wat vroeger te beginnen?
Oh ja, dat barnegertje was inderdaad erg leuk om te zien, al was dat buikje eigenlijk iets te vlezig voor de outfit die ze aan had.