Persistence Tour 2009: Klokgebouw, Eindhoven
- fetuskiller
- Contacteer:
Persistence Tour 2009: Klokgebouw, Eindhoven
29 November 2009
Line-up:
- Ignite
- Walls Of Jericho
- Evergreen Terrace
- Death By Stereo
+ More
http://www.myspace.com/persistencetour
Line-up:
- Ignite
- Walls Of Jericho
- Evergreen Terrace
- Death By Stereo
+ More
http://www.myspace.com/persistencetour
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
Vandaag begint de voorverkoop van de Persistence Tour 2009, het jaarlijks
terugkerend hoogtepunt voor liefhebbers van metal, punk, hardcore en
metalcore dat op zondag 29 november gehouden wordt.
Plaats van handeling is dit jaar het Klokgebouw op het Strijp S-terrein in
Eindhoven, waar een dag eerder het Speedfest (het festival van Peter Pan
Speedrock) een lokale aardschok zal veroorzaken.
De gehele line-up is als volgt:
Stage 1: Knuckledust, Kickback, Crushing Caspars, Gama Bomb, Death By
Stereo, Evergreen Terrace
Stage 2: No Turning Back, Walls Of Jericho, Agnostic Front, Napalm Death,
Biohazard, Ignite
Meer informatie vindt u hier: www.persistencetour.nl
terugkerend hoogtepunt voor liefhebbers van metal, punk, hardcore en
metalcore dat op zondag 29 november gehouden wordt.
Plaats van handeling is dit jaar het Klokgebouw op het Strijp S-terrein in
Eindhoven, waar een dag eerder het Speedfest (het festival van Peter Pan
Speedrock) een lokale aardschok zal veroorzaken.
De gehele line-up is als volgt:
Stage 1: Knuckledust, Kickback, Crushing Caspars, Gama Bomb, Death By
Stereo, Evergreen Terrace
Stage 2: No Turning Back, Walls Of Jericho, Agnostic Front, Napalm Death,
Biohazard, Ignite
Meer informatie vindt u hier: www.persistencetour.nl
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
Ik begin er onderhand wel erg veel zin in te krijgen!
Wel heel erg jammer dat Knuckledust en Kickback er niet bij zijn, though.
Wrecker Stage
30 min 15:10 – 15:40 No Turning Back
30 min 16:00 – 16:30 Walls Of Jericho
45 min 16:50 – 17:35 Agnostic Front
50 min 17:55 – 18:45 Napalm Death
60 min 19:30 – 20:30 Biohazard
60 min 21:15 – 22:15 Ignite
Demolition Stage
20 min 15:00 – 15:20 Folsom
30 min 15:40 – 16:10 Crushing Caspars
30 min 16:30 – 17:00 Gama Bomb
30 min 17:35 – 18:05 Death By Stereo
45 min 18:45 – 19:30 Evergreen Terrace
45 min 20:30 – 21:15 Born From Pain
Wel heel erg jammer dat Knuckledust en Kickback er niet bij zijn, though.
Wrecker Stage
30 min 15:10 – 15:40 No Turning Back
30 min 16:00 – 16:30 Walls Of Jericho
45 min 16:50 – 17:35 Agnostic Front
50 min 17:55 – 18:45 Napalm Death
60 min 19:30 – 20:30 Biohazard
60 min 21:15 – 22:15 Ignite
Demolition Stage
20 min 15:00 – 15:20 Folsom
30 min 15:40 – 16:10 Crushing Caspars
30 min 16:30 – 17:00 Gama Bomb
30 min 17:35 – 18:05 Death By Stereo
45 min 18:45 – 19:30 Evergreen Terrace
45 min 20:30 – 21:15 Born From Pain
- fetuskiller
- Contacteer:
zo, dat was ook weer leuk.
Biohazard die een nieuw nummer deed, wat lekker snel en hard was. En de bekende oude nummers, natuurlijk. O ja, en een cover van Mouth For War van Pantera, dat staat binnenkort ook ergens op een tribute cd.
Ignite was ook weer vet. Veeeel recent materiaal, iets teveel gezanik tussen de nummers door, maar verder wel vet.
rest volgt later, inclusief pics.
Biohazard die een nieuw nummer deed, wat lekker snel en hard was. En de bekende oude nummers, natuurlijk. O ja, en een cover van Mouth For War van Pantera, dat staat binnenkort ook ergens op een tribute cd.
Ignite was ook weer vet. Veeeel recent materiaal, iets teveel gezanik tussen de nummers door, maar verder wel vet.
rest volgt later, inclusief pics.
Was echt vet! Gama Bomb maakte een solide indruk (ondanks) dat sommige leden nogal sacherijnig op het podium stonden hahaha). Agnostic Front maakte er een feestje van. Napalm Death was niet aan mij besteed, ik hoor vrij weniig nummers/structuur tussen alle herrie in bij die band. Biohazard was DE band van de avond, wat een vette show, vette sound alles klopte gewoon....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]
ja, recent is ook niet het goeie woord (maar "nieuw materiaal" zou helemaal fout geweest zijn). ik bedoelde materiaal van Our Darkest Days en ook nog behoorlijk wat van A Place Called Home. Oftewel hun twee laatste albums.KoenM schreef:Veel recent materiaal? Je bedoelt van die cd die nu bijna 4 jaar oud is en waar ze dus ook al zolang op touren? Het wordt tijd dat Ignite eens met wat nieuws op de proppen komt.
klopt. maar de nummers zelf zijn meestal al duidelijk genoeg, dan hoef ik het tussendoor ook niet steeds te horen.En dat gezanik... ach, een gewone Ignite-show toch? Het is niet dat ie onzin uitkraamt.
bij Napalm Death was dat trouwens ook wel irritant. staat Barney een minuut te lullen met uitleg bij het nummer dat erna komt, waarna een nummer van een halve minuut volgt. Maar goed, bij grindcore is er dus geen reet van de teksten te verstaan dus is er wel uitleg nodig. Alleen ook daar was het eigenlijk best storend.
- fetuskiller
- Contacteer:
Zo, dat was weer een gaaf festival zeg!
Erg veel vette bands gezien. Eerste kennismaking met Folsom en Last Mile die beide een toffe show gaven, eerste live kennismaking met No Turning Back, Death By Stereo en Biohazard, vooral bij DBS was het geluid in het begin kut, maar dat werd later beter en NTB en Biohazard waren beide echt super! Agnostic Front was een feest maar viel ook qua geluid wat tegen, de oude klassiekers kwamen echter als een bom de grote zaal in. Victim In Pain en Friend Or Foe... Geweldig! Walls Of Jericho en Born From Pain waren goed als altijd, Napalm Death was weer leuk om gezien te hebben, was alweer een tijd geleden voor mij en de absolute band van de dag was voor mij Evergreen Terrace, alle gave songs kwamen voorbij en het geluid was na het eerste nummer prima. Gave show met als klapper een cover van R.E.M. en het geweldige Chaney Can't Quite Riff. Ignite hebben we helaas moet missen. we waren het zat en een keer rond 11 uur thuis komen is ook wel eens lekker.
Al met al een zeer gaaf dagje gehad in Eindhoven!
Erg veel vette bands gezien. Eerste kennismaking met Folsom en Last Mile die beide een toffe show gaven, eerste live kennismaking met No Turning Back, Death By Stereo en Biohazard, vooral bij DBS was het geluid in het begin kut, maar dat werd later beter en NTB en Biohazard waren beide echt super! Agnostic Front was een feest maar viel ook qua geluid wat tegen, de oude klassiekers kwamen echter als een bom de grote zaal in. Victim In Pain en Friend Or Foe... Geweldig! Walls Of Jericho en Born From Pain waren goed als altijd, Napalm Death was weer leuk om gezien te hebben, was alweer een tijd geleden voor mij en de absolute band van de dag was voor mij Evergreen Terrace, alle gave songs kwamen voorbij en het geluid was na het eerste nummer prima. Gave show met als klapper een cover van R.E.M. en het geweldige Chaney Can't Quite Riff. Ignite hebben we helaas moet missen. we waren het zat en een keer rond 11 uur thuis komen is ook wel eens lekker.
Al met al een zeer gaaf dagje gehad in Eindhoven!
Alle lof naar de poster!!
Het was me weer een waar feest!
Waarom ik nog niks van No turning back heb is mij nog steeds een raadsel!! Wat een gave band toch!
Bio was feest als altijd, kan niet wachten op de nieuwe cd want het nieuwe nummer klonk erg lekker.
AF is wel aardig maar kan mij maar niet bij de strot pakken, ik weet niet wat dat is. De rest was gewoonweg prima.
Eerste kennismaking met het klokgebouw en dat is prima bevallen! Prima lokatie zeg ik!
Open the door jehovah you whore!
vorig jaar met Loud From The South was ik er ook, en toen was alles in 1 zaal (die linkse). daar stonden dus 2 podia, wat gewoon niet werkt. Dan hoor je de soundcheck van het andere podium steeds.Magic666 schreef: Eerste kennismaking met het klokgebouw en dat is prima bevallen! Prima lokatie zeg ik!
Nu was het een stuk beter, en in de ene zaal hoorde je de andere totaal niet.
Bij Loud From The South zaten we in een ander gebouw.Took schreef:[..]
vorig jaar met Loud From The South was ik er ook, en toen was alles in 1 zaal (die linkse). daar stonden dus 2 podia, wat gewoon niet werkt. Dan hoor je de soundcheck van het andere podium steeds.
Nu was het een stuk beter, en in de ene zaal hoorde je de andere totaal niet.
Je hebt Klokgebouw a en Klokgebouw b.
Volgens mij gebruikten we nu alleen b (die is een stuk groter als a).
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
- fetuskiller
- Contacteer:
Owja nou zie ik het.Took schreef:nee, het was hetzelfde gebouw, daar waar nu het vreten en bandmerchandise was.
Alleen de ingang was anders (in het b gedeelte).
Dan hadden ze die zaal toen wle mooi in 2 stukken gedeeld want ik kan me niks meer van een open muur herinneren achter het podium.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
daar waar nu de plees waren was toen een podium, met daarachter ook doeken enzo. En daarachter, waar nu dus de 2e zaal was, was toen de backstage.number_17 schreef:[..]
Owja nou zie ik het.
Alleen de ingang was anders (in het b gedeelte).
Dan hadden ze die zaal toen wle mooi in 2 stukken gedeeld want ik kan me niks meer van een open muur herinneren achter het podium.
Hoe dan ook was het nu prima geregeld. Lekker dicht bij station, gratis plees en eten was ook prima, alleen jammer van het heineken..... kom op jongens in het zuiden moet er wat beters te krijgen zijn!
Iets meer zithoeken had idd geen overbodige luxe geweest, ruimte zat nog tussen de 2 podia's
Iets meer zithoeken had idd geen overbodige luxe geweest, ruimte zat nog tussen de 2 podia's

Open the door jehovah you whore!
Dat was een leuk feestje. Leuke locatie en inderdaad goed geregeld.
Toen we binnen kwamen was Last Mile al aan het spelen en dus niet veel van meegekregen (de accomodatie een beetje verkennen, en natuurlijk de munten en het eerste biertje scoren).
De eerste band voor mij was Wall of Jericho. Ondanks dat ik de band de eerste twee nummers niet echt overtuigend vond, sloeg dat gelukkig vrij snel over en was het toch een leuk optreden.
Gama Bomb was mij aangeraden, maar ik moet zeggen dat ik ze best vond tegen vallen. Ondanks dat ik thrash best goed kan waarderen was deze band niet geheel voor mij weggelegd.
Agnostic Front viel me toch een beetje tegen. Niet verkeerd, maar ik stond wat verder achteraan en daar kwam het toch een beetje matjes over.
Napalm Death is live nooit mijn ding geweest, dus nu ook niet.
Biohazard was voor mij de band van de avond. Goeie set en een leuk feestje.
Born From Pain vond ik ook een overtuigend optreden neerzetten.
Ignite viel dan weer onder de noemer "niet mijn ding".
Toen we binnen kwamen was Last Mile al aan het spelen en dus niet veel van meegekregen (de accomodatie een beetje verkennen, en natuurlijk de munten en het eerste biertje scoren).
De eerste band voor mij was Wall of Jericho. Ondanks dat ik de band de eerste twee nummers niet echt overtuigend vond, sloeg dat gelukkig vrij snel over en was het toch een leuk optreden.
Gama Bomb was mij aangeraden, maar ik moet zeggen dat ik ze best vond tegen vallen. Ondanks dat ik thrash best goed kan waarderen was deze band niet geheel voor mij weggelegd.
Agnostic Front viel me toch een beetje tegen. Niet verkeerd, maar ik stond wat verder achteraan en daar kwam het toch een beetje matjes over.
Napalm Death is live nooit mijn ding geweest, dus nu ook niet.
Biohazard was voor mij de band van de avond. Goeie set en een leuk feestje.
Born From Pain vond ik ook een overtuigend optreden neerzetten.
Ignite viel dan weer onder de noemer "niet mijn ding".
Hierbij nog een paar foto's.
Gama Bomb

Agnostic Front

Death By Stereo

Evergreen Terrace

Biohazard

Born From Pain

Ignite

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com
Gama Bomb

Agnostic Front

Death By Stereo