Veel mooier kan het niet worden voor mijSHINING To Support SATYRICON In Europe - Aug. 27, 2009
Swedish extreme metallers SHINING have been confirmed to support SATYRICON on the upcoming European tour. The 17-date trek, set to start on December 2, also includes NEGURA BUNGET and DARK FORTRESS.
Commented SHINING frontman Niklas Kvarforth said, "We are all too aware of the fact that a lot of fans were disappointed by the [recent cancellation of SHINING's European headlining tour], but hopefully the tour with SATYRICON will go some way towards making up for it. We are also looking at a lot of possibilities for next year at the moment, so be prepared for SHINING and 2010."
SATYRICON, SHINING, NEGURA BUNGET and DARK FORTRESS tour dates:
Dec. 02 - Hof Ter Lo - Antwerp, Belgium
Dec. 04 - Trabendo - Paris, France
Dec. 05 - Turock - Essen, Germany
Dec. 06 - Z7 - Pratteln, Switzerland
Dec. 07 - Backstage - Munich, Germany
Dec. 08 - Estragon - Bologna, Italy
Dec. 10 - Szene - Vienna, Austria
Dec. 11 - [to be announced] - Bratislava, Slovakia
Dec. 12 - Folimanka - Prague, Czech Republic
Dec. 13 - Studio Club - Krakow, Poland
Dec. 15 - Train - Ahus, Denmark
Dec. 16 - Markthalle - Hamburg, Germany
Dec. 17 - Batschkapp - Frankfurt, Germany
Dec. 18 - Alte Spinerei - Glauchau, Germany
Dec. 19 - Effenaar - Eindhoven, Netherlands
Dec. 20 - O2 - Islington, London, UK
Satyricon + Shining + Negura Bunget + Dark Fortress tour
- cataclysm child
Satyricon + Shining + Negura Bunget + Dark Fortress tour
Even apart topic voor maken, aangezien deze tour wordt afgetrapt in Antwerpen

Faustian Spirit of the Earth
- Hieronimus
Jammer dat ze op zo'n festival staan, maar misschien aanwezig in Eindhoven.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- cataclysm child
- cataclysm child
Gisteren in Hof Ter Lo geweest.
Posthum niet gezien, maar blijkbaar niet al te veel gemist aan de commentaren te horen.
Dark Fortress was maar matig, vooral door die 'nieuwe' zanger, kan me totaal niet overtuigen.
Shining was in orde, vooral door Kvarforth uiteraard die weer zijn bizarre zelf was.
Maar Satyricon was uiteraard weer de band van de avond. Opvallend hoe goed die nieuwere nummers live klinken in vergelijking met op plaat. Zeer, zeer geslaagd optreden.
Posthum niet gezien, maar blijkbaar niet al te veel gemist aan de commentaren te horen.
Dark Fortress was maar matig, vooral door die 'nieuwe' zanger, kan me totaal niet overtuigen.
Shining was in orde, vooral door Kvarforth uiteraard die weer zijn bizarre zelf was.
Maar Satyricon was uiteraard weer de band van de avond. Opvallend hoe goed die nieuwere nummers live klinken in vergelijking met op plaat. Zeer, zeer geslaagd optreden.
Faustian Spirit of the Earth
Ben ook gaan kijken. Satyricon was heel goed. Ik ben blij dat ik ze nog eens gezien heb, aangezien dat Satyr zei dat ze na deze tour een lange pauze gaan inlassen.cataclysm child schreef:Gisteren in Hof Ter Lo geweest.
Shining was goed en Dark Fortress is meer een CD groep dan een live groep. Het was maar plat. Posthum heb ik ook niet gezien. Die hun plaat is niet slecht, maar echt sterk is het ook niet.
Geslaagde avond.
Inderdaad sterk optreden van Satyricon. Afwisselende en strak gespeelde set. Wat kan die Frost meppen zeg!
Shining was sfeervol, knap om dat live neer te kunnen zetten. Maar man, wat heeft Nikki en dikke pens gekregen! Je zal wel een laagje bakvet nodig hebben om peuken uit te drukken zeker...
Dark Fortress was maar tam, nummers kwamen niet over zoals op plaat. Weinig sfeer en de knullige aankondigingen van de zanger in z'n lederen carnavalspak deed daar ook niet goed aan.
Shining was sfeervol, knap om dat live neer te kunnen zetten. Maar man, wat heeft Nikki en dikke pens gekregen! Je zal wel een laagje bakvet nodig hebben om peuken uit te drukken zeker...
Dark Fortress was maar tam, nummers kwamen niet over zoals op plaat. Weinig sfeer en de knullige aankondigingen van de zanger in z'n lederen carnavalspak deed daar ook niet goed aan.
Was een goeie avond gisteren in Hof ter Lo.
Ah dat was dus Posthum als eerste band. Ik wist dat het Negura Bunget niet was, maar kon niet vinden welke wel (kwan er pas op de avond zelf achter dat ze gecanceld hadden). Nou, muzikaal vond ik het niet slecht. Podium presentatie was wat matjes en qua uiterlijk een paar spreekwoordelijke vreemde eendjes in de bijt, maar zeker niet slecht.
Dark Fortres vond ik ook niet slecht. Niet geweldig, maar toch goed genoeg om Eidolon aan te schaffen. Ik kende deze band alleen van een paar losse nummertjes. Wel vond ik dat de heren, ja hoe moet ik het zeggen, iets te gelikt over kwamen (qua uiterlijk een beetje Dimmu Borgir of Keep of Kallesin). Iets meer van verwacht dus, maar toch zeker niet teleurstellend.
Shining gaf gewoon weer een sterk optreden neer en een erg goeie sfeer. Kvarforth is is gewoon een love it or hate it figuur, ik kan het vermaak er wel van inzien.
En natuurlijk gaf Satyricon ook weer gewoon een erg sterk optreden weg.
Ah dat was dus Posthum als eerste band. Ik wist dat het Negura Bunget niet was, maar kon niet vinden welke wel (kwan er pas op de avond zelf achter dat ze gecanceld hadden). Nou, muzikaal vond ik het niet slecht. Podium presentatie was wat matjes en qua uiterlijk een paar spreekwoordelijke vreemde eendjes in de bijt, maar zeker niet slecht.
Dark Fortres vond ik ook niet slecht. Niet geweldig, maar toch goed genoeg om Eidolon aan te schaffen. Ik kende deze band alleen van een paar losse nummertjes. Wel vond ik dat de heren, ja hoe moet ik het zeggen, iets te gelikt over kwamen (qua uiterlijk een beetje Dimmu Borgir of Keep of Kallesin). Iets meer van verwacht dus, maar toch zeker niet teleurstellend.
Shining gaf gewoon weer een sterk optreden neer en een erg goeie sfeer. Kvarforth is is gewoon een love it or hate it figuur, ik kan het vermaak er wel van inzien.
En natuurlijk gaf Satyricon ook weer gewoon een erg sterk optreden weg.