Sonisphere festivals 2010
Sonisphere festivals 2010
Vanavond wordt er nieuws bekendgemaakt over de Sonisphere festivals in 2010. Op de website van Sonisphere worden nu echter al wat data genoemd, en daar zit geen concert in de Benelux bij:
16 juni: Warschau (Polen)
18 juni: Zürich (Zwitserland)
19 juni: Praag (Tsjechië)
22-23 juni: Sofia (Bulgarije)
24 juni: Athene (Griekenland)
25-27 juni: Boekarest (Roemenië)
25-27 juni: Istanbul (Turkije)
10 juli: Barcelona (Spanje)
30 juli-1 augustus: Knebworth (UK)
7 augustus: Stockholm (Zweden)
7-8 augustus: Pori (Finland)
Wellicht komen daar echter nog data bij, of is het festival in Engeland (met waarschijnlijk zowel Metallica als Iron Maiden) ook voor bezoekers van dit forum interessant. Voor het festival in Polen zijn overigens Metallica, Slayer, Anthrax en Mastodon reeds bevestigd, waaronder dus drie van de "big four of thrash metal".
16 juni: Warschau (Polen)
18 juni: Zürich (Zwitserland)
19 juni: Praag (Tsjechië)
22-23 juni: Sofia (Bulgarije)
24 juni: Athene (Griekenland)
25-27 juni: Boekarest (Roemenië)
25-27 juni: Istanbul (Turkije)
10 juli: Barcelona (Spanje)
30 juli-1 augustus: Knebworth (UK)
7 augustus: Stockholm (Zweden)
7-8 augustus: Pori (Finland)
Wellicht komen daar echter nog data bij, of is het festival in Engeland (met waarschijnlijk zowel Metallica als Iron Maiden) ook voor bezoekers van dit forum interessant. Voor het festival in Polen zijn overigens Metallica, Slayer, Anthrax en Mastodon reeds bevestigd, waaronder dus drie van de "big four of thrash metal".
- alicecooper
- alicecooper
- John Lydon
Ik dacht altijd dat de Big Four of Thrash,Metallica Slayer Megadeth en EXODUS waren. Nou ja,dat lijstje zal wel elk jaar veranderen.
Hoedanook wacht ik het eerst maar eens af of en wanneer Sonisphere uberhaupt Nederland aandoet. En vooral met welke line-up.

You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....
- Marcel Hubregtse
- Contacteer:
Nee hoor de Big Four of Thrash zijn alijd Metallica, Megadeth, Slayer en Anthrax geweest en zal altijd ook zo blijven. Ze zijn destijds (midden to eind jaren negentig) zo genoemd omdat dat de vier best verkopende en meeste mensen trekkende, dus grootste, thrash bands waren.John Lydon schreef:Ik dacht altijd dat de Big Four of Thrash,Metallica Slayer Megadeth en EXODUS waren. Nou ja,dat lijstje zal wel elk jaar veranderen.![]()
Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Dawn Crosby (R.I.P.)
05 April 1963 - 15 December 1996
Rammstein headliner boven Maiden ?Rubicon schreef:Nou dat grote nieuws betreft schijnbaar alleen Engeland. Vanaf 30 juli treden oa Rammstein, Iron Maiden, Slayer, Motley Crue, The Cult, Alice Cooper en Anthrax en iggy and the Stooges op...
Over Nederland kan ik niks vinden, die NL site staat nog bomvol info over dit jaar...
tssss
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
Komend jaar wordt het in de UK zelfs een driedaags festival. Dus er komt nog een derde headliner bij. Het lijkt er op dat Metallica hun optredens op de Sonisphere festivals één voor één wil aankondigen (waarbij ze begonnen zijn met Polen), dus misschien spelen zij wel degelijk ook op de UK editie en zijn zij de derde headliner. Al zou het ook kunnen dat Metallica hun eigen optredens beperkt tot landen waar ze vorig jaar zelf niet speelden.r1Co schreef:nee? elk een dag toch (UK is 2 dagen)
Hoe dan ook vind ik de eerste rij namen (met name Iron Maiden, Rammstein, Slayer, Alice Cooper en The Cult) wel erg sterk. Engeland is natuurlijk niet zo ver weg, dus toch maar eens in de gaten houden wat het gaat kosten en wat er nog bij komt. Als je bijvoorbeeld Rammstein wilt zien, lijkt Sonisphere UK me voor de gemiddelde metalfan toch een stuk interessanter dan Pinkpop of Rock Am Ring.
Deze namen komen in Sweden:
Iron Maiden,Heaven & Hell, Motley Crue, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax and Alice Cooper.
En Deze Namen komen naar Finland:
Iron Maiden, HIM, Heaven & Hell, The Cult, Alice Cooper, Motley Crue, Iggy & The Stooges, Slayer, and Anthrax
Dat zijn veel goede namen.
Hopen dat wat ze hebben in Sweden ook naar NL komt.
Heaven and Hell ook weer dus zal het wel goed gaan met DIO.
Iron Maiden,Heaven & Hell, Motley Crue, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax and Alice Cooper.
En Deze Namen komen naar Finland:
Iron Maiden, HIM, Heaven & Hell, The Cult, Alice Cooper, Motley Crue, Iggy & The Stooges, Slayer, and Anthrax
Dat zijn veel goede namen.
Hopen dat wat ze hebben in Sweden ook naar NL komt.
Heaven and Hell ook weer dus zal het wel goed gaan met DIO.
Ik zie Motley Crue ook overal opduiken. Zou tof zijn als Sonisphere dan ook in Nederland komt, dan kan die band eindelijk ook eens hier komen spelen. En Anthrax wordt ook telkens bevestigd, dus hoe zou het met de zanger-situatie zijn?
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
http://www.festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=8549Eerder lieten we al weten dat Sonisphere in 2010 weer terug zal komen, de komende weken zullen de landen en data bekend gemaakt worden.
De eerste data werd vandaag reeds bekend gemaakt via de Metallica-website en dit is Polen op woensdag 16 juni. Dit met 'longtime friends Slayer, Anthrax and Mastodon!'
Wanneer er ook een datum in Nederland en/of België bekend wordt gemaakt, lees je dit natuurlijk op Festivalinfo.
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
- KoenM
- Contacteer:
Van de Metallica-facebook.Metallica, Slayer, Megadeth, and Anthrax . . . the rumors are true!
You've been posting and chatting about it for months and we're here now to confirm it . . . Metallica, Slayer, Megadeth, and Anthrax will all share the same stage for the first time EVER! Look for the four of us at the Sonisphere shows in Warsaw, Poland and Prague, Czech Republic on June 16 and 19, 2010 with a few more of the festival dates still in the works, you can be sure these shows won't be the only ones.
In the words of Lars: "Who would have thought that more than 25 years after its inception, thrash metal's big 4 would not only still be around and more popular than ever, but will now play together for the first time...what a mindfuck! Bring it on!"
What more can we say??
- Cathalised
- Columnist
- Contacteer:
Als het nou ook daadwerkelijk de Anthrax was uit de glorietijd van The Big Four dan was dit nieuws wel noemenswaardig geweest; nu vind ik het eerder een extra excuus om de kaartprijs nog wat omhoog te gooien.
Ik ben het dan ook wel eens met het gepeupel op Blabbermouth, waar men vindt dat Testament, Overkill of Exodus de plek meer verdient.
Ik ben het dan ook wel eens met het gepeupel op Blabbermouth, waar men vindt dat Testament, Overkill of Exodus de plek meer verdient.
Nee, want hoewel ik net zo kritisch ben over Anthrax post-Belladonna als jij, zou het dan gewoon niet "the big four of thrash metal" zijn. Er zijn gewoon maar vier "grote" bands die begonnen als thrash metal acts en eind jaren tachtig niet alleen bij de underground metalscene, maar ook bij het mainstream rockpubliek succes boekten. Dat waren Metallica, Slayer, Megadeth en Anthrax. Dus zijn zij de "big four".Cathalised schreef:Ik ben het dan ook wel eens met het gepeupel op Blabbermouth, waar men vindt dat Testament, Overkill of Exodus de plek meer verdient.
Het is waar dat deze tour (voor zover je van een tour kunt spreken) eigenlijk twintig jaar te laat is, maar dat geldt net zo goed voor Metallica en Megadeth als voor Anthrax. Slayer is de enige van de vier die consequent thrash metal is blijven spelen. Voor mij hoeven ze dan ook niet samen op toernee te gaan, maar als ze het de "big four" willen noemen, dan kun je niet om (een aftreksel van) Anthrax heen. Je zou kunnen eisen dat ze dan met Belladonna en Spitz aantreden, maar dan moet je ook van Metallica en Megadeth eisen dat ze alleen songs van hun eerste vier platen spelen.
Toch wel vet, ondanks dat er inmiddels betere namen en combinaties mogelijk zijn.
Als het naar nederland komt is het enige jammere dat het dankzij metallica waarschijnlijk weer ontzettend snel uitverkoopt, en dat er vervolgens erg veel lui kaartjes hebben die waarschijnlijk niets geven om de andere 3 bands, als ze er al überhaupt 1 nummer van kennen.
Hier stoorde ik me al een beetje aan in Ahoy met Machine head, toen ik op de bovenste ring in de hoek zat, terwijl veel mensen met staanplaatsen tijdens machine head niet eens naar het concert keken en op de trinune gingen zitten.
Als het naar nederland komt is het enige jammere dat het dankzij metallica waarschijnlijk weer ontzettend snel uitverkoopt, en dat er vervolgens erg veel lui kaartjes hebben die waarschijnlijk niets geven om de andere 3 bands, als ze er al überhaupt 1 nummer van kennen.
Hier stoorde ik me al een beetje aan in Ahoy met Machine head, toen ik op de bovenste ring in de hoek zat, terwijl veel mensen met staanplaatsen tijdens machine head niet eens naar het concert keken en op de trinune gingen zitten.
- Bleek No. 1
- Beastie Meijer
De pest is dat Metallica zo buitenproportioneel populair is en dus:
a. Een hoop mensen trekt die amper geinterresseerd zullen zijn in de andere bands.
b. De prijs gruwelijk opdrijft.
c. Er wel weer voor zal zorgen dat drie kwart van de bands een kutgeluid heeft.
Dat zijn voor mij nog drie extra redenen waar om ik liever een clubtoer heb van Megadeth of evt. Anthrax, Slayer en Megadeth op een kleinere locatie, bv een HMH.
En dan te bedenken dat Metallica de eerste "echt harde band" was waar ik ooit naar luisterde en dat ik daarom het materiaal van de eerste 5 platen behoorlijk hoog heb zitten.
Toch knap hoe ze het de afgelopen 13 jaar hebben lopen verknallen voor mij.
a. Een hoop mensen trekt die amper geinterresseerd zullen zijn in de andere bands.
b. De prijs gruwelijk opdrijft.
c. Er wel weer voor zal zorgen dat drie kwart van de bands een kutgeluid heeft.
Dat zijn voor mij nog drie extra redenen waar om ik liever een clubtoer heb van Megadeth of evt. Anthrax, Slayer en Megadeth op een kleinere locatie, bv een HMH.
En dan te bedenken dat Metallica de eerste "echt harde band" was waar ik ooit naar luisterde en dat ik daarom het materiaal van de eerste 5 platen behoorlijk hoog heb zitten.
Toch knap hoe ze het de afgelopen 13 jaar hebben lopen verknallen voor mij.
Toch blijft Metallica voor mij live ijzersterk, ondanks dat ze wereldberoemd zijn, ik ze thuis nooit meer draai, is en blijft het grandioos om ze te zien. Als deze toernee komt dan zal dat neem ik aan niet in de Ahoy zijn, maar waarschijnlijk gewoon in het Goffertpark ofzo, dus zijn er kaarten zat te krijgen.
En fuck al die gloriehunters, daar laat je je pleziertje toch niet door vergallen?
En fuck al die gloriehunters, daar laat je je pleziertje toch niet door vergallen?

Op nader te noemen data, nemen ze ook "special friends" Motörhead en/of Heaven and Hell mee.
Althans, dat zegt de nieuwsbrief van metallica.com.
Ik krijg er nu al een harde van.
Toch wel fijn dat Megadeth ook meegaat. Heb ik tijd om wat te eten te halen en te schijten.
Althans, dat zegt de nieuwsbrief van metallica.com.
Ik krijg er nu al een harde van.
Toch wel fijn dat Megadeth ook meegaat. Heb ik tijd om wat te eten te halen en te schijten.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- havenblaster
heb jij niks beters te doen dan voor spelling-gestapo te spelen?!havenblaster schreef:[..]
Sowieso wordt erg vaak fout gespeld. Op internet kom je onder andere tegen: 'so wie so', 'zowiezo', 'zo-wie-zo', 'sowiezo', 'zowieso', 'sowiso', 'zowizo', 'soieso', 'zoiezo', 'zo en zo', 'sobieso' en 'zobiezo'.

Tullepetoanum Metallius
- havenblaster
Volgens mij hebben degenen die een ticket hadden gekocht voor de tour met zijn eigen band, hun geld teruggekregen. Die toernee was bedoeld als een kort uitstapje terwijl Iommi genas van zijn handblessure. Ik neem aan dat ze verwachten dat Iommi en de met een rugblessure kampende Appice ook weer speelklaar zullen zijn tegen de tijd dat Dio zijn behandelingen er op heeft zitten, en dat er dus geen vervangende tour van Dio's eigen band komt.Joris schreef:Heaven & Hell?? dan moet Dio wel eerst weer op de been zijn. En moet die dan niet eerst toeren onder de naam "Dio"?
Daar staat tegenover dat Ronnie James wel plannen had om komend jaar verder te werken aan het vervolg op Magica. Dus misschien dat na de zomerfestivaloptredens met Heaven & Hell hij toch weer met zijn eigen band aan de slag gaat. Al zouden ze dan ook aan een nieuw Heaven & Hell album kunnen gaan werken.
Je hebt weliswaar gelijk dat het voorbarig is dat ze nu al optredens plannen voor medio 2010, want het is natuurlijk nog afwachten hoe Dio zelf zal reageren op de behandelingen en hoe zijn kameraden Iommi en Appice revalideren van hun vervelende blessures, maar anderzijds is het natuurlijk wel geruststellend dat ze zelf blijkbaar vol vertrouwen zijn in juni weer op het podium te staan.

Marjanne Manders van Mojo heeft aan de redactie van 3VOOR12 laten weten dat er dit jaar definitief geen Sonisphere festival in Nederland wordt gehouden. Als voornaamste reden geeft ze op dat er dit jaar geen headliner beschikbaar is voor Nederland. Een beetje vreemd, als je ziet dat voor de Engelse editie Iron Maiden en Rammstein zijn geboekt en in landen als Polen, Tsjechië en Zwitserland de "big four of thrash metal" zullen aantreden. Wellicht woog bij de beslissing om Nederland dit jaar over te slaan daarom tevens mee dat vorig jaar bij de eerste editie in het Goffert Park te Nijmegen (met onder meer Metallica, Slipknot en Korn) de opkomst in vergelijking met andere landen nogal tegenviel.
En ook hier zet Fucking Mojo een streep doorheen...
Zo houden we weinig over, na het stoppen van DOA, Fields of Rock, Arrow Rock en Waldrock.
Moeten we dan echt met ons allen naar Graspop?
En ook hier zet Fucking Mojo een streep doorheen...
Zo houden we weinig over, na het stoppen van DOA, Fields of Rock, Arrow Rock en Waldrock.
Moeten we dan echt met ons allen naar Graspop?

Re: Sonisphere festivals 2010

Quizvraag: Wie ontbreekt er op deze foto?
- innuendo
- Lult over cdtjes
Dan Spitz? Jeff Hanneman?
Ik zeg Exodus
Ik zeg Exodus

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Alledrie antwoorden zijn correct.
Hehe, Belladonna staat er gaaf op.
kut mojo, hoop dat die maatschappij zelf in elkaar donderd.
Ze verneuken wel alles zeg..
Ze verneuken wel alles zeg..