Rene schreef:Micheal
Rene schreef:Michael

Ik ben niet van plan een review te schrijven van dit concert en heb dus geen setlists bijgehouden. Wat Destruction betreft, heb ik echter volgens mij in ieder geval de volgende nummers voorbij horen komen (in alfabetische volgorde):Jeroen schreef:Weet iemand de setlist van Destruction (gedeeltelijk)?
(met spoiler) Ben wel benieuwd naar de hoeveelheid oud en nieuw werk.
Gilbert schreef:Het was weer een leuk avondje uit vanavond (in de Melkweg). Ik kwam tijdens Triosphere binnenlopen. Ik had vooraf geen idee wie of wat zij waren, en was dus aangenaam verrast dat er als frontpersoon een zangeres/bassiste op het podium stond. Altijd verfrissend om een vrouwelijke muzikante (echte) metal te zien spelen. De muziek was op het eerste gehoor ook best aardig.
Ik vond de drumsolo wel redelijk vermakelijk, maar de gitaarsolo's nauwelijks. De heren Amott kunnen tijdens de nummers zelf genoeg gitaarkunstjes laten zien en de drummer speelt daarentegen meer in dienst van het geheel (m.i.).Jeroen schreef:
Arch Enemy was wel leuk, maar waarom zoveel trage nummers en waarom nou weer solospots. Haalden de vaart in mijn optiek compleet uit het optreden. Verder was het muzikaal allemaal wel weer sterk en de sfeer was ook prima. Wat betreft die pitts, ik heb er weinig last van gehad, want zoveel stelde dat nou ook weer niet voor.
Tering eind rijden inderdaad, 165 minuten enkele reis...XnegativeX schreef:Ik ben ook weer terug (tering eind rijden...wel 5 minuten).
Bij de drumsolo ben ik maar gaan roken.Stoeptegel schreef:[..]
Ik vond de drumsolo wel redelijk vermakelijk, maar de gitaarsolo's nauwelijks. De heren Amott kunnen tijdens de nummers zelf genoeg gitaarkunstjes laten zien en de drummer speelt daarentegen meer in dienst van het geheel (m.i.).
Ten eerste; prettig dat mensen verschillende meningen toegedaan kunnen zijn. Want.............dat AE nummer wat jij niets vind (my apocalypse) vind ik best een aardig nummer en ik vond het ook zeer lekker klinken (beter dan 2 jaar geleden in de bijlmerbierbak).Jeroen schreef:[..]
Bij de drumsolo ben ik maar gaan roken.
Het is apart, ze willen zelf niet ingedeeld worden bij de gitaarhelden en roepen altijd maar al te graag in dienst van de songs te willen spelen en dan nog weer solo's. Het is altijd knap en op zich klinkt het niet verkeerd, maar een band met zo'n arsenaal aan klappers kan zich beter richten op het spelen van nummers. Bij voorkeur de vlottere nummers, want die trage nieuwe nummers (vooral dat absoluut niet-lopende nummer van de laatste cd met dat sonar geluid, titel is me even ontschoten) vind ik live echt te saai voor woorden. Verder was het gewoon wel weer vet, beter dan op Graspop twee jaar terug waar ik ze voor het laatst heb gezien.
Wat betreft Destruction, ze hadden van mij nog wel een uurtje door mogen gaan. De volgende keer maar eens kijken bij een headline tour. Maar verdomme, dat titelnummer van de laatste cd is toch ook wel een briljantje zeg. Op cd is die al heel gaaf, maar live knalde het nog vetter.
OK, het woordje "erg" had ik weg moeten laten. Het was niet zo druk als vorig jaar, maar de Melkweg is een behoorlijk grote zaal en hij zat toch weer grotendeels vol. En dat terwijl ze er anderhalf jaar geleden nog hadden gespeeld en zonder nieuw materiaal (aangezien ze in de tussentijd alleen een album met heropgenomen songs hebben uitgebracht). Al staat daar tegenover dat ze nu een omvangrijker voorprogramma met zich meebrachten, wat voor mij persoonlijk ook de doorslaggevende reden was om weer te gaan.metaljur schreef:[..]Dat erge druk vond ik wel mee vallen hoor dit jaar.
Nu kon je te minste nog normaal tussen door bier halen zonder geplet te worden.
inderdaad, ik zou het zelfs nog sterker willen zeggen, ik vond My apocalyse het beste nummer van het concertStoeptegel schreef:[..]
Ten eerste; prettig dat mensen verschillende meningen toegedaan kunnen zijn. Want.............dat AE nummer wat jij niets vind (my apocalypse) vind ik best een aardig nummer en ik vond het ook zeer lekker klinken (beter dan 2 jaar geleden in de bijlmerbierbak).
Wat betreft Destruction; leuke band, heb ze vorig jaar in Atak gehad als headliner, maar na een half uur weet je het wel. Zeer degelijk, laat ik het daar maar op houden.