Arch Enemy in Amsterdam en Rijssen in december 2009

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
yowannuzz

Bericht door yowannuzz » vr dec 11, 2009 10:19 pm

Rene schreef:Micheal
Rene schreef:Michael
:roll:
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Rene

Bericht door Rene » vr dec 11, 2009 10:29 pm

Ah, op die fiets. En dan had ik ook nog eens de achternaam verkeerd!!! Ik zal me dan maar niet wagen aan de naam van zijn broertje ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » za dec 12, 2009 1:05 am

Het was weer een leuk avondje uit vanavond (in de Melkweg). Ik kwam tijdens Triosphere binnenlopen. Ik had vooraf geen idee wie of wat zij waren, en was dus aangenaam verrast dat er als frontpersoon een zangeres/bassiste op het podium stond. Altijd verfrissend om een vrouwelijke muzikante (echte) metal te zien spelen. De muziek was op het eerste gehoor ook best aardig.

Met Abigail Williams was ik nog niet goed bekend, maar een portie symphonic black metal gaat er op zijn tijd wel in. Al gaat dit soort muziek me na een poosje wel vervelen. Gelukkig speelden ze als voorprogramma vanzelfsprekend niet zo lang. Ik heb de tijd niet bijgehouden, maar het zal voor de eerste twee acts elk een halfuurtje zijn geweest.

Destruction mocht zo'n vijftig minuten lang aantreden en wist in dat tijdsbestek absoluut te imponeren. Het hoogtepunt was voor mij de puike vertolking van Life Without Sense.

De crew van Arch Enemy tenslotte had de backdrop vergeten en in Zürich achtergelaten, waardoor het podium er nogal kaal uitzag. Ter compensatie bood Angela Gossow aan wat extra met haar kont te schudden en een paar bonusnummers te spelen. Volgens mij speelden ze echter ongeveer even lang als anders (zo'n tachtig minuten, als ik me niet vergis). Muzikaal was het geweldig, maar persoonlijk vond ik Gossow vandaag wat minder goed bij stem. Ze klonk veelal alsof ze in een grindcore band zit. Ik kan me niet herinneren dat ze de vorige keer live ook zo klonk. Toch blijft ze een gave frontvrouw en was ik dik tevreden met het optreden.

Dennisrammstein
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » za dec 12, 2009 1:25 am

Ik ga zondag naar Rijssen en heb er zin in. Ga er van uit dat het weer een prima optreden gaat worden. Ook Destruction lijkt me erg goed te pruimen dus dat gaat goed komen.
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Mischa
Contacteer:

Bericht door Mischa » za dec 12, 2009 1:50 am

net thuis, was een vette show!
wat kan die drummer knallen zeg :)

Angela had sowieso een paar dBtjes harder gemogen, ze kwam er nu niet altijd lekker doorheen.

al om al, gave show :)
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."

metaljur

Bericht door metaljur » za dec 12, 2009 1:12 pm

Damn wat was dat gaaf gister.
We kwamen alleen erg laat binnen in de melkweg.
Na dik 2uur in die klote trein te hebben gezeten, eerst werden we er bij woerden uitgezet door een wissel storing.
Konde we overstappe daar naar utrecht voor de trein naar amsterdam.
Maar die kwam ook al niet, door een ongeluk bij muiderpoort.
Dus moesten we een omleiding hebben via alkmaar.
We kwamen gelukkig net op tijd binnen en kon ik dan toch nog destruction eindelijk eens zien.
Wat was dat gaaf en hard.
Alleen leek het net of soms het geluid wat weg viel vond ik van de zang of zacht stond?
Toen Arch enemy, als van ouds weer geniaal sfeer zat er gelijk goed in met dat bekertje's gooien hehe.
Ik merkte wel op dat enemy within ontbrak in de setlist?
Nu helaas brak aan het zijn aarrggg...

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 1:17 pm

Gaaf om te horen dat Destruction tof was. Ik krijg er echt zin in, want Wacken 2007 was de laatste keer dat ik de heren een (overigens zeer puik) optreden weg zag geven. Kijk er naar uit morgen.

Speelden ze trouwens in verhouding meer oud of nieuw werk?

@Metaljur: jammer dat ze Enemy Within niet speelden. Dat vind ik toch wel het gaafste AE nummer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 4:21 pm

Weet iemand de setlist van Destruction (gedeeltelijk)?
(met spoiler) Ben wel benieuwd naar de hoeveelheid oud en nieuw werk.

Eus
Contacteer:

Bericht door Eus » za dec 12, 2009 4:25 pm

Hierbij nog wat foto's van vrijdagavond.

Triosphere
Afbeelding

Abigail Williams
Afbeelding

Destruction
Afbeelding

Arch Enemy
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » za dec 12, 2009 5:12 pm

Jeroen schreef:Weet iemand de setlist van Destruction (gedeeltelijk)?
(met spoiler) Ben wel benieuwd naar de hoeveelheid oud en nieuw werk.
Ik ben niet van plan een review te schrijven van dit concert en heb dus geen setlists bijgehouden. Wat Destruction betreft, heb ik echter volgens mij in ieder geval de volgende nummers voorbij horen komen (in alfabetische volgorde):
Bestial Invasion, Curse The Gods, D.E.V.O.L.U.T.I.O.N., Life Without Sense, Nailed To The Cross, The Damned, Thrash Till Death en Total Desaster
Wat ze verder gespeeld hebben, weet ik niet meer.

De setlist van Arch Enemy vind je overigens hier. Met dien verstande dat Arch Enemy de neiging heeft om elk optreden de setlist enigszins te wijzigen, dus in Rijssen zou het wat af kunnen wijken van het optreden in Amsterdam.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 5:18 pm

Ziet er goed uit, ben benieuwd dan morgen. Thnx!

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za dec 12, 2009 7:12 pm

Destruction was tof gister! De eerste band heb ik gemist en Abigail Williams klonk aardig, maar deed mij verder niks. Na Destruction weg gegaan aangezien in Arch Enemy niet echt interessant vind.

Wessel
Lult over cdtjes

Bericht door Wessel » za dec 12, 2009 8:19 pm

[quote="metaljur"]
Toen Arch enemy, als van ouds weer geniaal sfeer zat er gelijk goed in met dat bekertje's gooien hehe.
quote]

Ooit heb ik een account aangemaakt op dit forum. Ik post hier eigenlijk nooit, check alleen vaak voor concerten en albumnieuws. Maar hier wil ik toch even op reageren.

Ik kreeg namelijk een beker tegen mijn hoofd. Met de harde rand. Voorhoofd open, het bloed gutste eruit. Ik moest ermee naar het ziekenhuis om het te laten hechten en heb daardoor het optreden van een van mijn favoriete bands gemist. Het wordt waarschijnlijk een litteken. Dus bedankt hoor, leuk voor je dat het zo geniaal was.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za dec 12, 2009 8:35 pm

klote zeg.
Maar dat kun je verwachten van die draak ;)

Dennisrammstein
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » zo dec 13, 2009 3:58 pm

Zo over een klein half uurtje maar eens richting Rijssen. Heb er zin in!

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » zo dec 13, 2009 11:40 pm

Dat was een aardig avondje.

We kwamen binnenlopen vlak voordat Destruction aan zou vangen.
Ze waren degelijk zoals zo vaak en ze speelden aardig wat oude nummers. De nummers die ik nog kan herinneren zijn;

Devolution, Curse the gods, Cracked brain, Mad butcher, Total disaster, Life without sense, The damned (played for the first time live in Holland), Nailed to the cross?

Aansluitend Arch enemy; goed geluid, enthousiaste band en een mevrouw Gossow die af en toe wel wat harder in de mix mocht, maar wel goed uit de verf kwam (met name tijdens een rustiger nummer was ze erg goed verstaanbaar).

Veel nummers ken ik niet maar de volgende speelden ze ook;

We will rise, Dead eyes see no future, Silent wars?, Nemesis, My apocalypse en nog een ruk andere kleppers.

Leuk avondje (gastenlijsplekkie is altijd fijn ;) )
Geen.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma dec 14, 2009 12:00 am

Ik ben ook weer terug (tering eind rijden...wel 5 minuten). Best een gezellig avondje. Had wel wat meer volk verwacht eigenlijk.

Ik kwam binnen toen Triosphere aan het spelen was. Lekker strakke heavy metal en een goeie sfeermaker.

Abigail williams was voor mij de band van de avond...maar daar was ik de enige in geloof ik. Alleen jammer dat ze zonder toetseniste op het podium stonden. Die is afgetaaid naar Cradle of filth. Maar ik had haar er graag bij gezien. Verder was dat voor mij het enige nadeel.

Bij Destruction ging het ineens mis met het geluid. Het volume ging omhoog en de details verdwenen. De band is mijn ding ook totaal niet. Dus dat was een lang uurtje.

Jammer genoeg bleef het volume bij Arch enemy op hetzelfde niveau staan waardoor de details totaal verdwenen. De band wist gelukkig wel een geweldig show neer te zetten. En de sfeer zat er dan ook goed in.
Jammer van dat kleine opstootje aan het begin. Dronken malloten moeten gewoon dood.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Dennisrammstein
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » ma dec 14, 2009 12:00 am

Zo ook weer veilig thuisgekomen.

Triosphere was een aangename verrassing, klonk allemaal zeer degelijk.

Abigail Williams paste niet echt bij de rest van de bands, en ik vond het ook niet bepaald goed. Het wegvallen van één gitaar was ook amper te merken.

Destruction was ook zeer degelijk, ken er verder niet zo veel van dus kan er weinig over zeggen.

Arch Enemy was weer bruut zoals de laatste keer dat ik ze zag. Een leuke setlist, en ook de solo's waren weer fantastisch. Kortom een zeer leuke avond en nu snel mijn nest in.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » ma dec 14, 2009 12:05 am

Gilbert schreef:Het was weer een leuk avondje uit vanavond (in de Melkweg). Ik kwam tijdens Triosphere binnenlopen. Ik had vooraf geen idee wie of wat zij waren, en was dus aangenaam verrast dat er als frontpersoon een zangeres/bassiste op het podium stond. Altijd verfrissend om een vrouwelijke muzikante (echte) metal te zien spelen. De muziek was op het eerste gehoor ook best aardig.

Gaaf! ik wist niet dat zij meetourden. Het is in ieder geval een heel leuke band. Hun cd staat hier in de kast in ieder geval.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma dec 14, 2009 10:29 am

XnegativeX schreef:Had wel wat meer volk verwacht eigenlijk.
In de Melkweg was het wel weer erg druk, al was het niet uitverkocht.

metaljur

Bericht door metaljur » ma dec 14, 2009 12:59 pm

Gilbert schreef:[..]

Dat erge druk vond ik wel mee vallen hoor dit jaar.
Nu kon je te minste nog normaal tussen door bier halen zonder geplet te worden.
Alleen met jas halen was dat wel eff klote dat moshen hehe.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 14, 2009 1:31 pm

Triosphere vond ik erg leuk, gewoon lekkere metal met goed zangwerk en een prima gitaartandem. Leuke zangeres/bassiste ook.

Abigail Williams vond ik niet echt wat, vrij saai eigenlijk met een hoop overheersend 'ik moet schijten' gekrijs. Nee, niet echt overtuigend.

Destruction was ondanks het ietwat vlakke geluid de band van de avond (in mijn optiek). Stuk voor stuk krakers en uiteraard die gave no-nonsense houding van Schmier. Erg van genoten. Alleen jammer dat ze The Damned lieten overgaan in Cracked Brain en niet die briljante gitaarsolo speelden die in dat nummer zit.

Arch Enemy was wel leuk, maar waarom zoveel trage nummers en waarom nou weer solospots. Haalden de vaart in mijn optiek compleet uit het optreden. Verder was het muzikaal allemaal wel weer sterk en de sfeer was ook prima. Wat betreft die pitts, ik heb er weinig last van gehad, want zoveel stelde dat nou ook weer niet voor.

Gave avond in ieder geval met weer een hoop vette muziek.

st. evil

Bericht door st. evil » ma dec 14, 2009 2:48 pm

Het was echt een vette avond in Amsterdam

ik kwam binnen toen Abigail Williams net aan hun eerste nummer bezig was. ik vond het best te pruimen, al ben ik rustig achterin blijven staan

Voor mij was dit de eerste keer Destruction, het geluid tijdens het eerste nummer stond vrij slecht, maar dit verbeterde al snel. zelf vind ik dit één van de minste duitse thrash bands, maar toch was het een gaaf optreden

Arch enemy was echter helemaal goud, erg goed geluid en natuurlijk supervette songs.
verder regelmatig de pit in en ook zeker juist genoten van de solo's van de heren amott
Thrash till Death

King of Beer
Contacteer:

Bericht door King of Beer » ma dec 14, 2009 3:18 pm

Triosphere was echt de verrassing voor mij.
Gave muziek en een erg goede zangeres/bassiste, heerlijk van genoten.

Abigail Williams vond ik ook erg goed, jammer dat de snaren kapot gingen maar daarna toch een goed optreden.

Destruction was de band van de dag voor mij.
Lekker veel oudere nummers, prima setlist dus.

Arch Enemy was ook wel leuk en vermakelijk.
Heb het concert voornamelijk vanuit achter in de zaal bekeken.

Het was iedergeval een gave avond.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » ma dec 14, 2009 3:23 pm

Jeroen schreef:
Arch Enemy was wel leuk, maar waarom zoveel trage nummers en waarom nou weer solospots. Haalden de vaart in mijn optiek compleet uit het optreden. Verder was het muzikaal allemaal wel weer sterk en de sfeer was ook prima. Wat betreft die pitts, ik heb er weinig last van gehad, want zoveel stelde dat nou ook weer niet voor.
Ik vond de drumsolo wel redelijk vermakelijk, maar de gitaarsolo's nauwelijks. De heren Amott kunnen tijdens de nummers zelf genoeg gitaarkunstjes laten zien en de drummer speelt daarentegen meer in dienst van het geheel (m.i.).
Geen.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma dec 14, 2009 3:34 pm

Gilbert schreef:[..]

Ik had het drukker verwacht. Je kon nu normaal naar de bar lopen :P

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma dec 14, 2009 3:35 pm

XnegativeX schreef:Ik ben ook weer terug (tering eind rijden...wel 5 minuten).
Tering eind rijden inderdaad, 165 minuten enkele reis...

Abigail Williams begon net toen ik binnen kwam. Op CD vond ik het niet super boeiend, maar live was 't erg strak. Vooral die drummer, wat een machine!
Destruction was zoals gewoonlijk extreem gaaf. Ik vind 't nog steeds ongelooflijk dat zij met drie man zo'n geluid neer kunnen zetten. Enige kritiekpuntje misschien is dat de setlist vrijwel altijd dezelfde is. Maar aan de andere kant zijn er ook minstens 5 nummers die ze er gewoonweg niet uit kunnen laten zonder de fans teleur te stellen...
Arch Enemy was ook weer gaaf. Leuk dat ze weer eens het oude spul uit de kast hebben getrokken.

Het geluid was overigens prima. Een beetje een vreemde setting, dat wel.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 14, 2009 3:50 pm

Stoeptegel schreef:[..]

Ik vond de drumsolo wel redelijk vermakelijk, maar de gitaarsolo's nauwelijks. De heren Amott kunnen tijdens de nummers zelf genoeg gitaarkunstjes laten zien en de drummer speelt daarentegen meer in dienst van het geheel (m.i.).
Bij de drumsolo ben ik maar gaan roken.
Het is apart, ze willen zelf niet ingedeeld worden bij de gitaarhelden en roepen altijd maar al te graag in dienst van de songs te willen spelen en dan nog weer solo's. Het is altijd knap en op zich klinkt het niet verkeerd, maar een band met zo'n arsenaal aan klappers kan zich beter richten op het spelen van nummers. Bij voorkeur de vlottere nummers, want die trage nieuwe nummers (vooral dat absoluut niet-lopende nummer van de laatste cd met dat sonar geluid, titel is me even ontschoten) vind ik live echt te saai voor woorden. Verder was het gewoon wel weer vet, beter dan op Graspop twee jaar terug waar ik ze voor het laatst heb gezien.

Wat betreft Destruction, ze hadden van mij nog wel een uurtje door mogen gaan. De volgende keer maar eens kijken bij een headline tour. Maar verdomme, dat titelnummer van de laatste cd is toch ook wel een briljantje zeg. Op cd is die al heel gaaf, maar live knalde het nog vetter.

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma dec 14, 2009 4:02 pm

Jeroen schreef:[..]
(vooral dat absoluut niet-lopende nummer van de laatste cd met dat sonar geluid, titel is me even ontschoten)
My Apocalypse

Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Contacteer:

Bericht door Tuska » ma dec 14, 2009 4:05 pm

Die is niet van de laatste plaat.
Edit:
Blood on your hands misschien?

Naja, ze stonden zaterdag trouwens ook nog in Lengerich in Duitsland (ook weer met Destruction maar ook Taake, Destroyer 666 en God Dethroned en nog wat vage shit). De zaal werd gescheiden van de hal door een glaswand, dat was best gaaf en werkt misschien enigszins als oordoppen, al hoorde ik minder dan ik zou willen. Tijdens Arch Enemy was ik aan het afbouwen, en voor zover ik hoorde en oplette vond ik het kwalitatief niet bijster goed (de drum knalde er wel positief bovenuit, hoppa!), en volgens mij hebben ze dat hele sologedoe (wat ik persoonlijk wel kan waarderen) achterwege gelaten. En Gossow klonk veelal ook totaal bagger, maar dit alles kan ook komen door die glaswand. Veel goede nummers wel, maakt het afbouwen al meebrullende een stuk leuker.
Ik wist van tevoren niet eens dat dat speelde trouwens. Six Feet Under zou ook spelen, maar die waren helaas gecancelled las ik daar : (.
Laatst gewijzigd door Tuska op ma dec 14, 2009 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » ma dec 14, 2009 4:07 pm

Jeroen schreef:[..]

Bij de drumsolo ben ik maar gaan roken.
Het is apart, ze willen zelf niet ingedeeld worden bij de gitaarhelden en roepen altijd maar al te graag in dienst van de songs te willen spelen en dan nog weer solo's. Het is altijd knap en op zich klinkt het niet verkeerd, maar een band met zo'n arsenaal aan klappers kan zich beter richten op het spelen van nummers. Bij voorkeur de vlottere nummers, want die trage nieuwe nummers (vooral dat absoluut niet-lopende nummer van de laatste cd met dat sonar geluid, titel is me even ontschoten) vind ik live echt te saai voor woorden. Verder was het gewoon wel weer vet, beter dan op Graspop twee jaar terug waar ik ze voor het laatst heb gezien.

Wat betreft Destruction, ze hadden van mij nog wel een uurtje door mogen gaan. De volgende keer maar eens kijken bij een headline tour. Maar verdomme, dat titelnummer van de laatste cd is toch ook wel een briljantje zeg. Op cd is die al heel gaaf, maar live knalde het nog vetter.
Ten eerste; prettig dat mensen verschillende meningen toegedaan kunnen zijn. Want.............dat AE nummer wat jij niets vind (my apocalypse) vind ik best een aardig nummer en ik vond het ook zeer lekker klinken (beter dan 2 jaar geleden in de bijlmerbierbak).

Wat betreft Destruction; leuke band, heb ze vorig jaar in Atak gehad als headliner, maar na een half uur weet je het wel. Zeer degelijk, laat ik het daar maar op houden.
Geen.

Stoeptegel

Bericht door Stoeptegel » ma dec 14, 2009 4:08 pm

TUSKA schreef:Die is niet van de laatste plaat.
Is van Doomsday machine.
Geen.

Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Contacteer:

Bericht door Tuska » ma dec 14, 2009 4:15 pm

Is van Doomsday machine.
Daarom, en dus niet van de laatste plaat.
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma dec 14, 2009 4:23 pm

metaljur schreef:[..]Dat erge druk vond ik wel mee vallen hoor dit jaar.
Nu kon je te minste nog normaal tussen door bier halen zonder geplet te worden.
OK, het woordje "erg" had ik weg moeten laten. Het was niet zo druk als vorig jaar, maar de Melkweg is een behoorlijk grote zaal en hij zat toch weer grotendeels vol. En dat terwijl ze er anderhalf jaar geleden nog hadden gespeeld en zonder nieuw materiaal (aangezien ze in de tussentijd alleen een album met heropgenomen songs hebben uitgebracht). Al staat daar tegenover dat ze nu een omvangrijker voorprogramma met zich meebrachten, wat voor mij persoonlijk ook de doorslaggevende reden was om weer te gaan.

st. evil

Bericht door st. evil » ma dec 14, 2009 4:42 pm

Ten eerste; prettig dat mensen verschillende meningen toegedaan kunnen zijn. Want.............dat AE nummer wat jij niets vind (my apocalypse) vind ik best een aardig nummer en ik vond het ook zeer lekker klinken (beter dan 2 jaar geleden in de bijlmerbierbak).

Wat betreft Destruction; leuke band, heb ze vorig jaar in Atak gehad als headliner, maar na een half uur weet je het wel. Zeer degelijk, laat ik het daar maar op houden.
inderdaad, ik zou het zelfs nog sterker willen zeggen, ik vond My apocalyse het beste nummer van het concert
Thrash till Death

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma dec 14, 2009 5:18 pm

Voor mij het inkakmoment van de avond, samen met de solo's. Grappig :P

Plaats reactie