Charlemagne: symfonische metal ván Christopher Lee

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Rene

Charlemagne: symfonische metal ván Christopher Lee

Bericht door Rene » vr jan 01, 2010 4:23 pm

Legendary actor Christopher Lee, who has appeared in such cinematic milestones as "Lord Of The Rings", "Star Wars", "The Man with the Golden Gun" and "Dracula", will release "Charlemagne", a concept album with original words and symphonic metal music, on March 15, 2010.

Composer Marco Sabiu, best known for his collaborations with Kylie Minogue, TAKE THAT, Pavarotti and Morricone, has created a truly epic canvas by introducing modern metal symphonies, in a style which resembles a movie score. Marie-Claire Calvet, a graduate from Bristol University, transports the listener into "The Dark Ages", with a very powerful storyline and mesmerizing lyrics. A full orchestra, heavy metal musicians, choir and special guest vocalists bring the legend of Charlemagne to life.

Lee has previously collaborated with MANOWAR and RHAPSODY OF FIRE.

Volgens mij is dit een natte droom die uitkomt voor vele epic metal-fiefhebbers. De samples die te horen zijn op Myspace klinken in ieder geval veelbelovend: http://www.myspace.com/charlemagnemusical
Laatst gewijzigd door Rene op vr jan 01, 2010 9:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr jan 01, 2010 5:57 pm

Ik ben zeker benieuwd, al klinken de samples me op het eerste gehoor wat soft in de oren. Sowieso is het bijzonder dat een 87-jarige man, die aan geld vast geen gebrek heeft, zoiets doet. Bovendien komen zo misschien weer wat jonge Lord Of The Rings en Star Wars fans in aanraking met heavy metal.

Ik krijg door dit nieuws trouwens ook zin om weer eens wat oude horrorfilms met Christopher Lee te bekijken. 8)

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » vr jan 01, 2010 6:20 pm

Was er zoiets als dit niet al jaren geleden in het nieuws?

Of is dat destijds nooit van de grond gekomen?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Das Gesicht

Bericht door Das Gesicht » vr jan 01, 2010 6:48 pm

Was dat niet met Rhapsody ofzo?
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr jan 01, 2010 6:50 pm

Christopher Lee heeft in 2006 ook al een cd uitgebracht, maar dat was geen metalalbum. Misschien ben je daarmee in de war, of met zijn gastbijdrages aan Rhapsody (Of Fire) albums? Al zou het best kunnen dat dit nieuwe project al eerder is aangekondigd hoor, maar dan heb ik dat nieuws indertijd gemist.

jeffrey

Bericht door jeffrey » vr jan 01, 2010 8:07 pm

Waar is de Epic Metal?
Allemaal even normaal doen tegen djent

MetalJan

Bericht door MetalJan » vr jan 01, 2010 11:50 pm

Ik hoor ook weinig metal zo op het eerste gehoor, maar ik vind het wel interessant dat hij dit doet.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » za jan 02, 2010 7:28 pm

Beetje Marco Bakker goes metal. Doet me allemaal een beetje weird aan. Moet er maar eens goed naar luisteren als ik kan beschikken over complete nummers.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Bleek No. 1

Bericht door Bleek No. 1 » za jan 02, 2010 7:58 pm

Zwaar kick ass!
Nu nog wachten, inderdaad, op complete nrs.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » zo jan 03, 2010 1:27 pm

In deze nieuwe videoclip vertelt Christopher Lee zelf over het project:
http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... =101912746

jeffrey

Bericht door jeffrey » di jan 05, 2010 12:35 am

De indruk die ik krijg van het dat filmpje is dat hij een album wil maken ala The Bastard van The Hammers of Misfortune, maar dan symphonischer. Alleen zijn ze onderweg het gedeelte metal verloren..

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di jan 05, 2010 12:41 am

Ik vind het wel leuk klinken. Leuke symfonische opsmuk ook.

Wat vindt men eigenlijk van zijn zang? Neemt de acteur wellicht teveel hooi op de vork, of spat het er vanaf? Ik moet er zelf nog erg aan wennen. Persoonlijk had ik spoken word in combinatie met dit soort bombast ook prima gevonden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Crises

Bericht door Crises » di jan 05, 2010 12:47 am

Ik vind van de stukjes die ik gehoord heb, dat het misschien net iets te veel is. Ik weet niet hoe het in de definitieve stadia gaat klinken, maar als dit ooit nog eens live opgevoerd zou worden, zie ik het somber in.

ook als je hem hoort in dat filmpje... Er zit niet veel kracht meer achter die stem. (Heel veel timbre, maar niet veel kracht)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

jeffrey

Bericht door jeffrey » di jan 05, 2010 12:56 am

Jeroen schreef:Ik vind het wel leuk klinken. Leuke symfonische opsmuk ook.

Wat vindt men eigenlijk van zijn zang? Neemt de acteur wellicht teveel hooi op de vork, of spat het er vanaf? Ik moet er zelf nog erg aan wennen. Persoonlijk had ik spoken word in combinatie met dit soort bombast ook prima gevonden.
Ik geef het weinig hoop, al zal het best goed verkopen. Het is immers een bekend persoon en hoe hard we ook proberen om het massaal niet te zijn, we zijn precies hetzelfde als de rest van de samenleving.

Plaats reactie