TEMNOZOR' exclusief optreden west Europa !!!!

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » wo jan 06, 2010 4:23 pm

Het zou echt onzin zijn dat jij je hier moet verdedigen. Het probleem zit hem bij bemoeizuchtige buitenstaanders die geen verstand hebben van metal. Die niet het onderscheid kunnen maken tussen kunstzinnige uitingen en politiek.

Reëel gevaar is wel dat er een sneeuwbaleffect ontstaat. In die zin dat toekomstige concerten van allerlei andere bands in gevaar zouden kunnen komen. Tot en met die van Slayer bij wijze van spreken.
Ik zie het niet eens zo zeer als verdedigen maar meer als wat feiten op tafel gooien die in de pers niet genoemd, of zelfs vermeden worden.

En ja, er komen meer concerten in gevaar, zoals Taake in maart en Arkona in juni, beiden bij de Azijnfabriek. Helaas...maar na vele gesprekken bij de gemeente zien we alles wel erg positief in!!
Laatst gewijzigd door Hub de Gallier op wo jan 06, 2010 4:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » wo jan 06, 2010 4:25 pm

dubbelpost
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Hub de Gallier
Berichten: 482
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 11:40 am
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Hub de Gallier » wo jan 06, 2010 4:27 pm

Metall schreef:@ Marcel. Dankzij jou heb ik optredens van een aantal geweldige bands mogen meemaken. Waaronder Vreid, die met Milorg een zeer duidelijk standpunt heeft ingenomen.

Als het inderdaad zo is dat jij op de ‘zwarte lijst’ van Antifa bent geplaatst, is Antifa héél erg in de fout gegaan.
Thanks :D
www.hdgdistribution.com nu online!!!!

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » wo jan 06, 2010 4:29 pm

Metall schreef: Het zou echt onzin zijn dat jij je hier moet verdedigen. Het probleem zit hem bij bemoeizuchtige buitenstaanders die geen verstand hebben van metal. Die niet het onderscheid kunnen maken tussen kunstzinnige uitingen en politiek.

Reëel gevaar is wel dat er een sneeuwbaleffect ontstaat. In die zin dat toekomstige concerten van allerlei andere bands in gevaar zouden kunnen komen. Tot en met die van Slayer bij wijze van spreken.
Leg jij mij dan eens haarfijn uit waarom Temnozor (en niet te vergeten, hun voorprogramma) geen politieke boodschap hebben. Oh, en vertel dan ook eens waarom je niet kritisch mag zijn op de inhoud van zo'n boodschap en het relatieve gemak waarmee een band zoiets kan verspreiden. Daarmee doel ik overigens niet specifiek op de Azijnfabriek, meer over het soort reacties zoals er in dit topic veel geplaatst worden. Alsof je plotseling niets meer over zo'n band mag zeggen omdat ze gitaren in hun hande hebben...
Makkers staakt uw wild geraas

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » wo jan 06, 2010 6:25 pm

Ik denk altijd maar; wie heeft er last van dat er zo'n band een keer in Nederland optreed... lekker boeiend. Als de ideologie of muziek, van welke band dan ook, je totaal niet aanspreekt, ga dan niet (lijkt me vrij simpel), maar ga dit soort optredens niet lopen verbieden. Ik vind het gezeik om niets, zeker bij een band die duidelijk niet (zo) extreem meer is. Bij deze show weet ik vrijwel zeker dat het zonder problemen was verlopen.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Bericht door Rubicon » wo jan 06, 2010 6:58 pm

Rascul schreef:[..]


Leg jij mij dan eens haarfijn uit waarom Temnozor (en niet te vergeten, hun voorprogramma) geen politieke boodschap hebben. Oh, en vertel dan ook eens waarom je niet kritisch mag zijn op de inhoud van zo'n boodschap en het relatieve gemak waarmee een band zoiets kan verspreiden. Daarmee doel ik overigens niet specifiek op de Azijnfabriek, meer over het soort reacties zoals er in dit topic veel geplaatst worden. Alsof je plotseling niets meer over zo'n band mag zeggen omdat ze gitaren in hun hande hebben...
Omdat men van mening is dat onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" danwel "kunstzinnige uiting" alles gezegd, geschreven of gespeeld kan worden. Als je het daarop gooit schijn je dus op niets of niemand kritiek te mogen hebben. Ik ben deze mening ook niet toegedaan, maar in dit soort discussies krijg je alleen maar dergelijke argumenten te horen helaas...

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » wo jan 06, 2010 10:55 pm

Rascul schreef:[..]


Leg jij mij dan eens haarfijn uit waarom Temnozor (en niet te vergeten, hun voorprogramma) geen politieke boodschap hebben. Oh, en vertel dan ook eens waarom je niet kritisch mag zijn op de inhoud van zo'n boodschap en het relatieve gemak waarmee een band zoiets kan verspreiden. Daarmee doel ik overigens niet specifiek op de Azijnfabriek, meer over het soort reacties zoals er in dit topic veel geplaatst worden. Alsof je plotseling niets meer over zo'n band mag zeggen omdat ze gitaren in hun hande hebben...
Waarom zouden ze wel een politieke boodschap moeten hebben? Ik vind het prima dat je het kut muziek vind en natuurlijk mag je critisch zijn, maar waarom zou een band zich konstant moeten verontschuldigen voor iets wat sommige (dan wel niet immidels ex-)leden in hun vrijetijd naast de desbetrefende band doen? als ze wel een politieke boodschap hadden zouden ze dat toch niet proberen te ontkennen? over het algemeen zijn extreem rechts en ook extreem links niet op hun mondje gevallen en willen ze toch juist dat iedereen weet welksoort haat ze zaaien? Iedereen komt aanzetten met dat de leden van temnozor allemaal in bands van Blazebirth Hall zitten, zou dat dan niet genoegd er op duiden dat ze met deze band zich minder politiek wilden engageren, anders hadden ze zich toch ook wel bij Blazebirth aangesloten?

en wat Huldrefolk betreft en nog erger, ik had ergens anders iets gelezen dat ze bands als Arkona er ook bij wilde betreken, Waar gaat dit over jongens? we zitten hier gezellig voor het meerendeel te kanker op Wilders en zijn "alles over 1 kam scheren" beleid, en vervolgens worden hier vergelijking getrokken die echt helemaal nergens op slaan. Als mijn vriendin door een neger verkracht zou worden mag ik niet zeggen dat alle negers verkrachters zijn en het land uit gegoid moeten worden, maar schijnbaar is het genoegd reden genoegd om als nazi band teboek te staan omdat je als band gevraagd wordt om samen met een band te spelen waarvan sommige band leden misschien wel eens in een nazi band spelen. ja het is een heel erg scheve vergelijking voor we daarover beginnen maar het is wel de discussie die nu bezig is.

Maar ook van mijn kant trouwens Hulde aan Hub( of Marcel geen idee wat je leiver hebt) dat je wel probeert om erg gave bands naar nederland of uberhaupt west europa te krijgen die het wel verdienen gezien te worden door mensen die niet perse in staat zijn een uurtje of 20 richting het oosten te rijden. ook dat jij en Heuy hier gevolgen van zouden krijgen is echt belachelijk.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » do jan 07, 2010 3:05 am

Rascul schreef:[..]

Leg jij mij dan eens haarfijn uit waarom Temnozor (en niet te vergeten, hun voorprogramma) geen politieke boodschap hebben. Oh, en vertel dan ook eens waarom je niet kritisch mag zijn op de inhoud van zo'n boodschap en het relatieve gemak waarmee een band zoiets kan verspreiden. Daarmee doel ik overigens niet specifiek op de Azijnfabriek, meer over het soort reacties zoals er in dit topic veel geplaatst worden. Alsof je plotseling niets meer over zo'n band mag zeggen omdat ze gitaren in hun hande hebben...
Temnozor (en hun voorprogramma) ken ik niet. Als Hub stelt dat Temnozor zich gedistantieerd heeft van bepaalde zaken uit het verleden, vertrouw ik daarop.

Punt is dat je in heel veel metal-liedjes een duistere of extreme boodschap kunt zien, als je de tekst letterlijk neemt. Zomaar een voorbeeld: ‘Kill your mother, rape your dog’ van Dying Fetus. Zou dat verboden moeten worden omdat het mensen misschien aanzet tot zulke dingen? Persoonlijk vind ik dat je terughoudend moet zijn met het censureren of verbieden van muziek (en van kunst in het algemeen). En ook dat iedereen de vrijheid moet hebben om politieke boodschappen te bekritiseren.

Maar allez, het is in de eerste plaats erg vervelend voor Hub en Heuy dat zij nu ten onrechte in een bepaalde hoek zijn geplaatst. Hopelijk wordt dat snel rechtgezet.

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Dimas » do jan 07, 2010 7:00 am

Ik hoop vooral dat Hub en Heuy niet teveel last krijgen met dit voorval wat betreft toekomstige boekingen in de Azijnfabriek. Wat dat betreft begrijp ik ook de beslissing om de show van Temnozor af te blazen als dat teveel problemen op zou leveren met welke instantie dan ook.

Als je hierdoor daarna verder kan op goede voet dan is dat welkom, hoe treurig ook het feit dat je nee moet verkopen aan een band waarvan misschien niemand meer extreem-rechts gedachtengoed aanhangt maar nog wel (duidelijk) wordt achtervolgt door hun verleden.

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Bericht door Rubicon » do jan 07, 2010 9:10 am

Ik ben inderdaad ook van mening dat de boekers van de Azijnfabriek niet de personen zijn die hierop aangekeken moeten worden. Als dat zo is slaat Antifa de plank mis.

Maar toch kan ik niet leven met de argumenten die hier worden aangevoerd als men zegt dat Temnozor zich distansieert van het verleden. Het is te gemakkelijk om je te verschuilen achter uitlatingen die vroeger zijn gedaan. En als je dat wel 100% meent, waarom dan nog bij dat Pagan Front aangesloten zijn, waarom optreden met uber nazi's als Absurd? Daarnaast, lees de sites van Stormfront enzo er maar op na, Temnozor staat daar goed aangeschreven en dat geeft een vieze smaak. Nogmaals, niet alles moet mogen als kunstuiting of vrijheid van meningsuiting.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do jan 07, 2010 9:15 am

Rubicon schreef:Nogmaals, niet alles moet mogen als kunstuiting of vrijheid van meningsuiting.
Goede samenvatting. Het getuigt van een enorme lafheid om die politieke ideeën te negeren 'omdat je de muziek zo goed vindt'. Zowel artiesten als fans moeten zich eens achter de oren krabben als het gaat over zulke dingen. Er afstand van nemen kun je alleen voor 100% doen, niet halfslachtig.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do jan 07, 2010 7:07 pm

nou, op de site van AFA Nederland wordt Temnozor zelfs aangeduidt als "een van de leidende bands van The Pagan Front, een neonazistisch netwerk van zichzelf noemende heidenen dat NSBM bands promoot."

http://www.afanederland.org/
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23083
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do jan 07, 2010 7:12 pm

Rubicon schreef:Nogmaals, niet alles moet mogen als kunstuiting of vrijheid van meningsuiting.
En wie bepaalt dat?
Jij zet, met je anti-christelijke undersign, mijn halve familie (want christelijk) te kakken.
Ik neem aan dat je vindt dat ik maar goed moet vinden.
Een zooi optredende nazi's gaat dan, in jouw ogen, wel weer te ver?

[edit]
Ik ben benieuwd waar de grens wat betreft vrijheid van meningsuiting ligt, wat jou betreft. En waarom je dat vindt.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Bericht door Rubicon » do jan 07, 2010 7:54 pm

dako schreef:[..]


En wie bepaalt dat?
Jij zet, met je anti-christelijke undersign, mijn halve familie (want christelijk) te kakken.
Ik neem aan dat je vindt dat ik maar goed moet vinden.
Een zooi optredende nazi's gaat dan, in jouw ogen, wel weer te ver?

[edit]
Ik ben benieuwd waar de grens wat betreft vrijheid van meningsuiting ligt, wat jou betreft. En waarom je dat vindt.
Persoonlijk ben ik van mening dat de grens van vrijheid daar ligt waar men geweld gaat prediken. Wanneer men zich superieur gaat wanen over andere "rassen".

Geloof is naar mijn mening iets waar je voor kiest. Ik ben zelf van huis uit Rooms Katholiek opgevoed, maar heb mijn eigen keuzes gemaakt. Iedereen kan keuzes maken in het leven, maar niet over je afkomst (wit, zwart, bruin, groen, whatever). Ik vind mijzelf absoluut niet superieur aan Christelijken, ik ben gelijkwaardig. Toevallig woon ik in een dorp waar zeer veel gelovigen wonen en waar een gedeelte ook heel hypocriet dat geloof meent te moeten beleiden. Ik noem het voorbeeld van een pedofiel, die door de Heere is vergeven en fijn een stukje iedere zondag vooraan mag zitten in de kerk. Ja, dat wekt bij mij vraagtekens op, over hoe men het geloof interpreteert (lees Leviticus er maar op na) en uitdraagt.

Terugkomend op de eerste zin, wanneer men zich superieur gaat wanen aan andere "rassen" ben je naar mijn mening heel fout bezig. Kan ik de discussie aangaan waarom iemand zwart is? Nee, het is een gegeven, zo is iemand geboren. Daar valt niet over te discussieren. Over geloof kan dat wel.
Maar dan nog zul je mij niet horen roepen dat alle gelovigen dood moeten danwel minder zijn dan mijn persoon, die niet zoveel op heeft met geloof. Absoluut niet. Never.

Hopelijk heb ik het punt iets duidelijk kunnen maken...

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » do jan 07, 2010 9:00 pm

Took schreef:nou, op de site van AFA Nederland wordt Temnozor zelfs aangeduidt als "een van de leidende bands van The Pagan Front, een neonazistisch netwerk van zichzelf noemende heidenen dat NSBM bands promoot."

http://www.afanederland.org/
AFA? Was dat niet een rubriek inde Story?
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23083
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do jan 07, 2010 9:45 pm

Rubicon schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat de grens van vrijheid daar ligt waar men geweld gaat prediken. Wanneer men zich superieur gaat wanen over andere "rassen".

Terugkomend op de eerste zin, wanneer men zich superieur gaat wanen aan andere "rassen" ben je naar mijn mening heel fout bezig.
Geweld prediken ligt volgens mij totaal los van je superieur voelen tov andere rassen.
Hoe fout dat laatste ook is, het is geen oproepen tot geweld, en zou dus volgens jou gewoon moeten kunnen.
Ik kan me voorstellen dat het superieur voelen en oproepen tot geweld in de praktijk vrij dicht bij elkaar liggen, maar de grens die jij trekt ligt er nog wel tussenin.

Goed verhaal verder, kan me er zelf ook prima in vinden.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » do jan 07, 2010 10:00 pm

Ik heb even op de site van AFA gekeken, daar wordt je niet vrolijk van. Noord-Korea zou jaloers zijn op de propagandamachine die daar draait. Verschrikkelijk zeg.

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23083
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » do jan 07, 2010 10:21 pm

En ze gebruiken frames. Het moet niet erger worden met dat tuig.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » do jan 07, 2010 11:08 pm

Satyr schreef:Ik heb even op de site van AFA gekeken, daar wordt je niet vrolijk van. Noord-Korea zou jaloers zijn op de propagandamachine die daar draait. Verschrikkelijk zeg.
+1. AntiFa sluit de kans ook uit dat mensen simpelweg naar dat concert gaan om van een stukje muziek te genieten. Blijkbaar is Temnozor de propagandamachine voor die avond en wordt het een simpelweg een extreem-rechte bijeenkomst...
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 08, 2010 8:18 am

Dit is nou precies wat ik bedoel. Er worden vraagtekens gezet bij een optreden van een band van op zijn minst twijfelachtige signatuur. En meteen schiet de 'nee-jij' reflex richting Antifa weer in gang. Ik ben het ook niet eens met veel dingen die die lui doen, maar daar gaat het hier in de eerste plaats toch niet om?

Ik vind het simpelweg eng dat ipv het over de zaak te hebben men de aandacht continu afleidt door de hele tijd te benoemen wat zo slecht is aan het tegengestelde.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » vr jan 08, 2010 11:10 am

KoenM:
Goede samenvatting. Het getuigt van een enorme lafheid om die politieke ideeën te negeren 'omdat je de muziek zo goed vindt'. Zowel artiesten als fans moeten zich eens achter de oren krabben als het gaat over zulke dingen. Er afstand van nemen kun je alleen voor 100% doen, niet halfslachtig.
Hoe stel jij je dat dan voor? Ik heb op de site van Arkona gekeken en interviews met de zangeres gelezen. Haar visie:

Christianity is an alien to me. It's not ours. This religion came from far away and takes hold of our earth by brute force and blood. This is other's doctrine. It throws dust in people's eyes, instructs them concept of "slave". But how can we be slaves? Our own rules talk about freedom, which was robed. I try with all my might to return all that was lost many years ago.

Antichristelijk is natuurlijk heel wat anders dan Nazi-ideologie. Integendeel. Het is precies de christelijke leer die ten grondslag lag aan de holocaust.

Afgelopen jaren heb ik honderden optredens gezien van mij onbekende bands. Vaak zijn de teksten niet te verstaan. Tijd om de teksten van tevoren op te zoeken, zonodig te vertalen, en dan ook nog eens goed door te lezen, heb ik niet.

KoenM:
Dit is nou precies wat ik bedoel. Er worden vraagtekens gezet bij een optreden van een band van op zijn minst twijfelachtige signatuur. En meteen schiet de 'nee-jij' reflex richting Antifa weer in gang. Ik ben het ook niet eens met veel dingen die die lui doen, maar daar gaat het hier in de eerste plaats toch niet om?
Daar gaat het hier juist wél om. Als het aan Antifa ligt worden concerten van Mayhem en Taake straks ook verboden. Alsof wij een stel idioten zijn. Alsof wij nazi zouden worden omdat een gast van Taake een hakenkruis op zijn lichaam heeft geschilderd. Alsof deathmetal-fans na afloop van een concert massaal naar het kerkhof gaan om lijken op te graven.

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr jan 08, 2010 11:50 am

Nou hopen dat het concert van Absurd wel doorgaat dan.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr jan 08, 2010 1:03 pm

Took schreef:nou, op de site van AFA Nederland wordt Temnozor zelfs aangeduidt als "een van de leidende bands van The Pagan Front, een neonazistisch netwerk van zichzelf noemende heidenen dat NSBM bands promoot."

http://www.afanederland.org/
Ik vind de AFA een minstens net zo duistere organisatie....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Bericht door Rubicon » vr jan 08, 2010 1:03 pm

Beste Metall,

Gewoon even voor mijn interesse, zou jij het goedkeuren als een band als Absurd hier op zou treden?

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr jan 08, 2010 8:01 pm

Rubicon schreef:Beste Metall,

Gewoon even voor mijn interesse, zou jij het goedkeuren als een band als Absurd hier op zou treden?
Als je de laatste platen van Absurd erop na slaat dan zou dat geen probleem moeten wezen.

Absurd predikt dan ook al een tijdje geen übermenschenidealen meer. De afgelopen keer in Vlaanderen werd de gestrekte arm ook niet echt meer gewaardeerd door Absurd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld der Stürmer.

Als Temnozer mag, dan mag Absurd ook. Maarja... Temnozer mag dus niet.
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Bericht door Rubicon » vr jan 08, 2010 9:23 pm

Poggwyd schreef:[..]


Als je de laatste platen van Absurd erop na slaat dan zou dat geen probleem moeten wezen.

Absurd predikt dan ook al een tijdje geen übermenschenidealen meer. De afgelopen keer in Vlaanderen werd de gestrekte arm ook niet echt meer gewaardeerd door Absurd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld der Stürmer.

Als Temnozer mag, dan mag Absurd ook. Maarja... Temnozer mag dus niet.
Oh ja, vandaar ook de volgende zin over Absurd: "Nobody and nothing is enabled to stop the Tyrants of German Black Metal on their road to valhalla. They'll continue with their mission of wiping Judism, christendom and humanity out of the Aryan Europa!" Geplaatst op 10 december 2009...

Trek zelf je conclusie maar... :shock:

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » vr jan 08, 2010 9:38 pm

Ach... dat mag toch best?
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8447
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » vr jan 08, 2010 9:56 pm

Rubicon schreef:[..]


Oh ja, vandaar ook de volgende zin over Absurd: "Nobody and nothing is enabled to stop the Tyrants of German Black Metal on their road to valhalla. They'll continue with their mission of wiping Judism, christendom and humanity out of the Aryan Europa!" Geplaatst op 10 december 2009...

Trek zelf je conclusie maar... :shock:
Briljante zin overigens... als je humanity outwiped hou je denk ik ook weinig ariërs over. :silly:

Tot zover weer het intelligente herrenvolk.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » vr jan 08, 2010 10:26 pm

Ik denk dat ze 'humanism' bedoelen, haha. Achja, wat een kerels ook. 'Aryan Europe', please. :)

Gebruikersavatar
Geheim_502
Berichten: 1291
Lid geworden op: di dec 06, 2005 11:57 am
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Geheim_502 » za jan 09, 2010 1:15 am

Poggwyd schreef:[..]


Als je de laatste platen van Absurd erop na slaat dan zou dat geen probleem moeten wezen.

Absurd predikt dan ook al een tijdje geen übermenschenidealen meer. De afgelopen keer in Vlaanderen werd de gestrekte arm ook niet echt meer gewaardeerd door Absurd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld der Stürmer.

Als Temnozer mag, dan mag Absurd ook. Maarja... Temnozer mag dus niet.
psstt...het is Temnozor :wink:
FACTA NON VERBA

Gebruikersavatar
Richard
Berichten: 3168
Lid geworden op: di okt 12, 2004 8:23 pm

Bericht door Richard » za jan 09, 2010 1:55 am

hey martijn, alles goed!!
HAHA neen.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Bericht door Metall » za jan 09, 2010 7:35 am

Rubicon schreef:Beste Metall,

Gewoon even voor mijn interesse, zou jij het goedkeuren als een band als Absurd hier op zou treden?
Ik zit er niet echt op te wachten, als je dat bedoelt. Er zou gegarandeerd weer heisa van komen. Met als gevolg nog meer negatieve, ongenuanceerde publiciteit. Waardoor bij buitenstaanders nog sterker het idee blijft hangen dat metalfans iets speciaals hebben met extreemrechts.

Andere vraag is of je in de functie van rechter een concert van Absurd zou kunnen verbieden op grond van hun teksten en uitstraling (dus niet vanwege dreigende verstoring van de openbare orde). Lijkt me een lastige zaak.

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » zo jan 10, 2010 12:13 am

Strijdkreet schreef: Al is die fluit op Werwolf wel geniaal.

Verstand! Jij hebt het!~
Jeroen schreef:Nou inderdaad, die doomy vocalen op Horizons vind ik dus ook erg tof. Stukken beter (en minder dominant) dan op Folkstorms. Wat was die vent irritant zeg, met z'n (ook nog eens dominant gemixte) dreunstem. En vals op z'n tijd, niet te zuinig. Jammer, jammer, Jammer.
Wat? Dat kán toch helemaal niet! Die stem maakt alles!
dako schreef:
Ach, liever dat iemand af en toe te ver doorslaat in extreme uitingen dan dat wie dan ook een of andere arbitrale grens vast gaat stellen waar de rest zich maar aan moet houden.
Hear, hear!

Dat gezeik over die nazis. Alleen omdat het toevallig jongstleden gebeurd is, moet iedereen op z'n tenen lopen. Was het allemaal 1000 jaar geleden geweest en je roept er nu iets over dan kraait er geen haan naar.
DE ROMEINEN HEBBEN GEEN VOLKEREN UITGEMOORD!!!!!
Ik ben hier gewoon.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » zo jan 10, 2010 12:27 am

stiekem onder een andere naam laten optreden is ook geen optie zeker ? :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo jan 10, 2010 1:02 am

Op een andere locatie?
Wie weet, ik geef het nog wel een kans van slagen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » zo jan 10, 2010 12:05 pm

is wel de bedoeling, nu nog ff afwachten waar

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 10, 2010 2:24 pm

Volgens het forum van Zwaremetalen:

16 jan in Pitch Black in Niederkruchten (Duitsland, zeven minuten over de grens bij Roermond

SpakenburgMetal
Berichten: 134
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 11:34 am
Locatie: Niet meer in het vissersdorp

Bericht door SpakenburgMetal » zo jan 10, 2010 3:10 pm

Dat jullie zo'n drukte maken om zo'n ontzettend waardeloze shitband. onvoorstelbaar. :gun:
Don't Forget The Ancient Feeling...it still rules!!!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo jan 10, 2010 4:32 pm

Temnozor vind ik ook niks bijzonders aan, maar er zijn mensen die deze band blijkbaar graag hadden willen zien. Ook voor Hub en Heuy is deze kwestie natuurlijk vervelend.

Heidens Hart
Berichten: 298
Lid geworden op: do mar 03, 2005 1:01 am
Locatie: Ja

Bericht door Heidens Hart » zo jan 10, 2010 7:03 pm

Alle Temnozor cds (tevens ook Walknut 'Graveforests...') vanuit voorraad leverbaar op heidenshart.nl.nu

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » zo jan 10, 2010 7:08 pm

SpakenburgMetal schreef:Dat jullie zo'n drukte maken om zo'n ontzettend waardeloze shitband. onvoorstelbaar. :gun:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Bericht door Rubicon » zo jan 10, 2010 9:28 pm

Krimhild schreef:[..]

Hear, hear!

Dat gezeik over die nazis. Alleen omdat het toevallig jongstleden gebeurd is, moet iedereen op z'n tenen lopen. Was het allemaal 1000 jaar geleden geweest en je roept er nu iets over dan kraait er geen haan naar.
DE ROMEINEN HEBBEN GEEN VOLKEREN UITGEMOORD!!!!!
Oei. jij bent echt naar de kloten. Hoe krijg je het voor elkaar zeg. Ik heb veel zooi tot mij genomen door de jaren heen, maar ik heb nooit zo'n lulkoek uitgekraamd als jij... :lol: :wink: :lol:

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23083
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » zo jan 10, 2010 9:43 pm

Naja, ze heeft wel een punt zeg maar.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Bericht door Rubicon » zo jan 10, 2010 9:59 pm

Hoezo dan? Ik loop echt niet op mijn tenen hoor omdat in de jaren 40 van de vorige eeuw een idioot rondliep met waanideeen die van mening was dat hij een volmaakt Arisch Europa kon schapen. Daarentegen erger ik me wel aan mensen die dit anno 2010 verheerlijken of die dubieuze figuren steunen die het verheerlijken. We hebben het verdomme over volkerenmoord. Over fascisme! Maar goed, daar schijnen veel mensen zich hier niet druk om te maken.

Los van al die kansloze ideeen vind ik het verder ook nog eens een erg slechte band, met een stakker als zanger. Die gast staat alleen maar stil... :roll: Afijn, ik stop verder met deze discussie.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Bericht door number_17 » zo jan 10, 2010 10:26 pm

Rubicon schreef:Hoezo dan? Ik loop echt niet op mijn tenen hoor omdat in de jaren 40 van de vorige eeuw een idioot rondliep met waanideeen die van mening was dat hij een volmaakt Arisch Europa kon schapen. Daarentegen erger ik me wel aan mensen die dit anno 2010 verheerlijken of die dubieuze figuren steunen die het verheerlijken. We hebben het verdomme over volkerenmoord. Over fascisme! Maar goed, daar schijnen veel mensen zich hier niet druk om te maken.

Los van al die kansloze ideeen vind ik het verder ook nog eens een erg slechte band, met een stakker als zanger. Die gast staat alleen maar stil... :roll: Afijn, ik stop verder met deze discussie.
En als een band zingt over Vikingen die lekker gaan moorden of Kelten die "hun land" gaan verdedigingen dan is het allemaal heel mooi.

Waarom zou dit zogezegd erger zijn? Omdat het minder jaar geleden allemaal gebeurde?

Dat is haar punt denk ik.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Kimzel
Berichten: 23576
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 7:24 am
Locatie: lobitch

Bericht door Kimzel » ma jan 11, 2010 8:09 am

alleen zijn er nu nog genoeg mensen die werkelijk mensen kennen die alles hebben meegemaakt, het ligt nog te gevoelig
mischien dat ze over een jaar of 100 gewoon mogen optreden

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » ma jan 11, 2010 9:42 am

Dat moet voldoende tijd zijn om nog eens de instrumentbeheersing te oefenen en een stapeltje fatsoenlijke nummers neer te pennen.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Bericht door Krimhild » ma jan 11, 2010 11:05 am

number_17 schreef:En als een band zingt over Vikingen die lekker gaan moorden of Kelten die "hun land" gaan verdedigingen dan is het allemaal heel mooi.

Waarom zou dit zogezegd erger zijn? Omdat het minder jaar geleden allemaal gebeurde?

Dat is haar punt denk ik.
Ja

Rubicon schreef:Hoezo dan? Ik loop echt niet op mijn tenen hoor omdat in de jaren 40 van de vorige eeuw een idioot rondliep met waanideeen die van mening was dat hij een volmaakt Arisch Europa kon schapen. Daarentegen erger ik me wel aan mensen die dit anno 2010 verheerlijken of die dubieuze figuren steunen die het verheerlijken. We hebben het verdomme over volkerenmoord. Over fascisme! Maar goed, daar schijnen veel mensen zich hier niet druk om te maken.
Je mag je gerust ergeren. Het hele puntje is eigenlijk dat mensen mogen denken wat ze willen. Zolang er verder niets of niemand met die gedachten wordt lastig gevallen, is er niets aan de hand. Er is een groot verschil tussen denken en doen! Ik denk dat iedereen ooit wel een keer iemand dood wenst, maar een moord begaan is toch echt een ander verhaal. Ze zingen alleen, ze zijn geen moordende organisatie..

Kijk er is geen haar op mijn hoofd die rassenverheerlijking toejuicht. Ik vind het idioot, nergens op slaan. Maar ik vind het ook idioot dat er geen mens mag zijn die dat wel toejuicht. In gedachten en woord dan, niet in daad. Als mensen mogen zingen over een god die iedereen naar de hel stuurt die niet in hem gelooft, en als mensen mogen zingen over verkrachten en moord, dan mag er ook iemand zingen over de superieure witte mens. Het slaat allemaal namelijk nergens op.

Het is misschien logisch dat de mensheid nu zo hysterisch reageert op alles wat met dat gedachtegoed te maken heeft, maar daar word ik nu juist zo kriegel van. Als mensen nou een zouden leren relativeren..
En je hoeft er toch ook niet naar te luisteren? De tering, leven en laten leven hoor.

Edwynn schreef:Dat moet voldoende tijd zijn om nog eens de instrumentbeheersing te oefenen en een stapeltje fatsoenlijke nummers neer te pennen.
:lol: Ok, die zit! Semi.
Ik ben hier gewoon.

SpakenburgMetal
Berichten: 134
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 11:34 am
Locatie: Niet meer in het vissersdorp

Bericht door SpakenburgMetal » ma jan 11, 2010 7:45 pm

Krimhild schreef
_______________________________________________________

Ze zingen alleen,
________________________________________________________


Niet teveel eer he...het lijkt nergens op :lol: :mrgreen:
Don't Forget The Ancient Feeling...it still rules!!!

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » di jan 12, 2010 3:17 pm

Het is geniaal spul.

Maar die nieuwe locatie is ook alweer gecancelled. :P
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Plaats reactie