Black Metal
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Wel jammer dat Nokturnal Mortum nog altijd verschijnt bij obscure labels en distro's, met zo'n album als dit moet toch zeker wel enig succes te behalen zijn. Ik vraag me af of die flauwe nazi standpunten nog steeds aanwezig zijn, of dat het weer net zo snel verdwenen is als dat het gekomen was in 2000. Het staat de band niet, die kolder. Ik heb bij het nieuwe werk ook het idee dat men tekstueel opschuift naar Drudkh, Kroda, Khors, Astrofaes en consorten. Nationaalvoelend, maar toch vooral een heidense band. Daar kan ik nog wel mee leven. De odal rune en dat schild met swastika's zijn in ieder geval verdwenen uit het logo.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- Hellhammer
Die swastika's hebben er volgens mij maar bij twee EPs of zo op gestaan. Goed, het zal me allemaal een worst wezen verder. Ik hoop ook dat een dezer dagen No Colours, of een dergelijk label, het album in huis hebben zodat het grote publiek (wij dus) er ook van kunnen gaan genieten. Weet iemand hier toevallig of er ook al meteen een LP versie uitkomt? Ik heb er in ieder geval nog niets over gelezen.Hellhammer schreef:Dat swastika schild stond toch ook al niet meer op Weltanschauung, of heb ik het nou mis? Maargoed, hij zal met een paar weken wel te krijgen zijn bij wat grotere distro's.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband
- Draconian
- Lult over cdtjes
Ik ben inmiddels wel benieuwd naar het nieuwe album. Ik bestel hem wel eens als THR of een andere mailorder hem oppikt. Overigens kun je volgens mij prima albums vanuit Rusland bestellen, maar dat terzijde.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- XnegativeX
- Contacteer:
Een aanrader voor zweeds(e)(klinkende) black metal dat erg doet denken aan watain, het Oostenrijkse Noctiferum. De band heeft slechts een demo uitgebracht, weliswaar van behoorlijke kwaliteit. Door demo begrippen is het overigens ook behoorlijk geproduceerd en het spel is ook behoorlijk goed. Voor samples:
http://www.myspace.com/noctiferum
@xneg, nog niet gecheckt maar ik zal het zo eens doen.
http://www.myspace.com/noctiferum
@xneg, nog niet gecheckt maar ik zal het zo eens doen.
-
Ik hoop dat die binnenkort in de mailorders verschijnt, zeer benieuwd naar! De vorige plaat vind ik met stip hun beste werk, briljante schijf... De nieuwe Temnozor is nu ook uit in Rusland, ook deze zal binnenkort wel ergens opduiken, de sample vind ik echter wat teleurstellend.Jeroen schreef:In afwachting van de cd heb ik em maar vast gedownload, ik kon gewoon niet wachten na die youtube nummertjes. Damn, wat klinkt dat gaaf
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
Ik dacht ook damn, maar dan in de trant van damn wat saai. Van de helft van de nummers word ik warm noch koud, jammer.Jeroen schreef:In afwachting van de cd heb ik em maar vast gedownload, ik kon gewoon niet wachten na die youtube nummertjes. Damn, wat klinkt dat gaaf
Serve another god......lose another dream
Geist gaat dit jaar een nieuw album componeren, en zal daarom weinig optredens doen:
Statement concerning Wolfszeit-Festival 2010
In contrary to whatever you have heard or read: we are NOT going to perform on Wolfszeit-Festival 2010. We're aware of the fact that posts in one or another forum say something different, and that even flyers with GEIST being confirmed have been spread without our band having signed a contract.
There are a couple of reasons for this decision. One is our radical view concerning bands, labels, distributors, organizers and private persons in this specific music scene being not consequent in their mindset towards the pest of NSBM. Whatever may be the motives of these people, be it the idol of mammon or a lack of apprehension (or both?), again:
zero tolerance for such a behaviour from our side.
Another one, and probably the more positive one, is that we're going to concentrate on composing a new album during the rest of the year and won't be performing live then. Last chances to see GEIST performing until then: 23rd of January, Bitterfeld and 6th of February, Hamburg.
http://www.myspace.com/nightbringerofficial
Nieuwe nummers van Nightbringer. (De bovenste twee.) Nieuw album moet in april uitkomen.
Klinkt goed zeg, het heeft wat meer pit dan Death And The Black Work.
Nieuwe nummers van Nightbringer. (De bovenste twee.) Nieuw album moet in april uitkomen.
Klinkt goed zeg, het heeft wat meer pit dan Death And The Black Work.
Hier staat Zuriaake op. Fans van depressieve ambient black metal genre impavida, coldworld, check het zeker eens. De plaat is uitgekomen op het Chinese Pest Productions.
En even ter info, ik heb zonet de split LP van Lunar Aurora/Paysage d'hiver op ebay zien verkocht worden voor 306 dollar. alle mensen die hem hebben, prijs uzelf gelukkig.
En even ter info, ik heb zonet de split LP van Lunar Aurora/Paysage d'hiver op ebay zien verkocht worden voor 306 dollar. alle mensen die hem hebben, prijs uzelf gelukkig.
sanguis schreef:Ik heb vandaag het nieuwe album (End Leaving) van de band Be Persecuted uit China eens beluisterd. Nou is China uberhaubt niet echt het land dat bekend staat om metal, laat staan black metal, maar ik moet zeggen dat deze suicidal black metal eigenlijk niet verkeerd klinkt. Best een aardige plaat.
Beide eens beluisterd. Hoewel ik mijn mening nu baseer op hetgeen beide bands op myspace hebben staan, deed het me denken aan z'on beetje alles dat uit China komt. Een kopie naar Europees voorbeeld, maar het is eigenlijk drie keer niks.ea teasse schreef:Hier staat Zuriaake op. Fans van depressieve ambient black metal genre impavida, coldworld, check het zeker eens. De plaat is uitgekomen op het Chinese Pest Productions.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh
-
Zuriaake vind ik anders helemaal geen Europese kopie, voornamelijk door de toch wel vrij originele Aziatische (folk)invloeden. Goede plaat hoor.
Nog niet bekend. Januari is inderdaad in het verleden genoemd, maar ik verwacht zelf niet dat die deze maand nog uitkomt.ea teasse schreef:Weet iemand trouwens de releasedatum voor het nieuwe Lantlôs album? Ik kan alleen vinden januari.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]
- Scream filled Silence
Wie haalt verdomme Averse Sefira eens naar Nederland...? Walgelijk goed zijn die gasten en nog nooit in Europa getourd naar mijn weten. Welke cultureel organisatietalent helpt mij aan een heerschende optreden? Het liefst in de buurt van Eindhoven!!
Gaat u zich hier maar even op afrukken:
http://www.youtube.com/watch?v=TP0l6GISoXw
... en hierop: http://www.youtube.com/watch?v=jMnQCP34RlM
Gaat u zich hier maar even op afrukken:
http://www.youtube.com/watch?v=TP0l6GISoXw
... en hierop: http://www.youtube.com/watch?v=jMnQCP34RlM
[url]www.hopsandbarley.nl[/url]
- Parabellum
Welles. Ik heb ze gezien met Watain en Secrets of the moon. Ik denk dat de tourposter nog op mijn kamer hangt, en het tourshirt in de kast. Watain speelde voorlaatste en na hun optreden was zo goed als al het publiek weg en mocht Averse sefira opkomen. Vond er toen ook maar weinig aan.Scream filled Silence schreef:Wie haalt verdomme Averse Sefira eens naar Nederland...? Walgelijk goed zijn die gasten en nog nooit in Europa getourd naar mijn weten.
- Parabellum
- Parabellum
zomaar een artikel over black metal op nu.nl:
http://www.nu.nl/muziek/2163753/noorse- ... tival.html
Noorse black metal ging van kerkverbranding naar songfestival
GRONINGEN - De fixatie van de media op randverschijnselen als moorden en kerkverbrandingen heeft de Noorse black metal geen goed gedaan.
© Monika SerafinskaDat was een van de conclusies van de conferentie The Truth of Norwegian Black Metal tijdens Eurosonic/Noorderslag, waar Noorwegen het focusland was.
Panellid Ivar Bjornson van Enslaved, een band die sinds de ontwikkeling van het genre begin jaren negentig aanwezig is, benadrukt het belang van de muziekstroming voor zijn land.
“Noorwegen heeft eigenlijk maar een arme culturele geschiedenis. Er zijn een paar grote schrijvers van twee eeuwen geleden, maar we hebben het nooit ver geschopt in de commerciële popscene. Begin jaren negentig veranderde dat door de komst van black metal.”
Maar dit beeld werd al snel verstoord door een handvol mensen in het genre die flirten met satanisme en kerken in brand staken. Ook enkele moorden binnen de scene deden het imago geen goed.
"Enkele bands en vooral de media hebben zich hier te veel op gefocust, waardoor de hele scene een slecht imago kreeg. Maar niet iedereen stak kerken in brand hoor", zegt panellid en journalist Jonathan Selzer van het Engelse muziekblad Metal Hammer.
Ted Skjellum van Darkthrone onderstreept de conclusie van Selzer door aan te geven dat het toch vooral om de muziek gaat. "Uiteindelijk komt het er op neer of je van de muziek houdt of niet."
Rust
Sinds enkele jaren is de rust weergekeerd in de Noorse black metal scene en is het genre ook commercieel volwassen geworden. Zo doet de Noorse band Keep Of Kalessin mee aan de voorrondes om Noorwegen te vertegenwoordigen voor het Eurovisiesongfestival.
"We naderen het eind van een cyclus", zegt Bjornson "Je begint met iets heel puurs en kleins zoals in de jaren negentig en nu wordt het echt een mainstream ding. Daar zal ongetwijfeld weer een reactie op volgen. En dan zal het over 5 jaar weer bij het begin beginnen."
© NU.nl/FaceCulture
- paradigm shift
Haha, KoK op het Songfestival? Op zich verbaast mij na Lordi niets meer, maar dit is toch wel onverwacht...Took schreef:zomaar een artikel over black metal op nu.nl:
Noorse black metal ging van kerkverbranding naar songfestival
GRONINGEN - De fixatie van de media op randverschijnselen als moorden en kerkverbrandingen heeft de Noorse black metal geen goed gedaan.
© Monika SerafinskaDat was een van de conclusies van de conferentie The Truth of Norwegian Black Metal tijdens Eurosonic/Noorderslag, waar Noorwegen het focusland was.
Panellid Ivar Bjornson van Enslaved, een band die sinds de ontwikkeling van het genre begin jaren negentig aanwezig is, benadrukt het belang van de muziekstroming voor zijn land.
“Noorwegen heeft eigenlijk maar een arme culturele geschiedenis. Er zijn een paar grote schrijvers van twee eeuwen geleden, maar we hebben het nooit ver geschopt in de commerciële popscene. Begin jaren negentig veranderde dat door de komst van black metal.”
Maar dit beeld werd al snel verstoord door een handvol mensen in het genre die flirten met satanisme en kerken in brand staken. Ook enkele moorden binnen de scene deden het imago geen goed.
"Enkele bands en vooral de media hebben zich hier te veel op gefocust, waardoor de hele scene een slecht imago kreeg. Maar niet iedereen stak kerken in brand hoor", zegt panellid en journalist Jonathan Selzer van het Engelse muziekblad Metal Hammer.
Ted Skjellum van Darkthrone onderstreept de conclusie van Selzer door aan te geven dat het toch vooral om de muziek gaat. "Uiteindelijk komt het er op neer of je van de muziek houdt of niet."
Rust
Sinds enkele jaren is de rust weergekeerd in de Noorse black metal scene en is het genre ook commercieel volwassen geworden. Zo doet de Noorse band Keep Of Kalessin mee aan de voorrondes om Noorwegen te vertegenwoordigen voor het Eurovisiesongfestival.
"We naderen het eind van een cyclus", zegt Bjornson "Je begint met iets heel puurs en kleins zoals in de jaren negentig en nu wordt het echt een mainstream ding. Daar zal ongetwijfeld weer een reactie op volgen. En dan zal het over 5 jaar weer bij het begin beginnen."
© NU.nl/FaceCulture
οu φροντiς
- Scream filled Silence
Alcest komt dit met een nieuw album! 29 maart is de release datum van het tweede volle album van de Franse band genaamd: 'Écailles de lune'.
Het album wordt uitgebracht door hetzelfde label als het voorgaande album, namelijk Prophecy Productions.
1. Écailles De Lune (part I)
2. Écailles De Lune (part II)
3. Percées De Lumière
4. Abysses
5. Solar Song
6. Sur L'Océan Couleur De Fer
Het album wordt uitgebracht door hetzelfde label als het voorgaande album, namelijk Prophecy Productions.
1. Écailles De Lune (part I)
2. Écailles De Lune (part II)
3. Percées De Lumière
4. Abysses
5. Solar Song
6. Sur L'Océan Couleur De Fer
-