Ik wel en zelf vond ik die leuk maar niet spetterend, maar nu ik "Traveller" hoor ben ik erg onder de indruk.
Hoe vergelijkt die met degene waar je wel bekend mee bent?
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
innuendo schreef:Ik vind Nevermore ook echt geen zak aan, en dat vond ik al voordat ik Sanctuary kende. Eigenlijk hetzelfde als wat Sentinel zegt, maar ik vind Warrel Dane ook erg zeikerig klinken.
haha, jullie hebben gewoon allemaal poep in de oren
Nee, serieus, helaas pindakaas. Dat is smaak hehe
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
innuendo schreef:Ik vind Nevermore ook echt geen zak aan, en dat vond ik al voordat ik Sanctuary kende. Eigenlijk hetzelfde als wat Sentinel zegt, maar ik vind Warrel Dane ook erg zeikerig klinken.
innuendo schreef:Ik vind Nevermore ook echt geen zak aan, en dat vond ik al voordat ik Sanctuary kende. Eigenlijk hetzelfde als wat Sentinel zegt, maar ik vind Warrel Dane ook erg zeikerig klinken.
Nevermore is best aardig. Een album als Dreaming Neon Black vond ik best goed, op de latere albums vind ik het geluid walgelijk. Z'n zang en de solo's zijn de enige elementen waar ik nog van kan genieten bij die band.
Maar Sanctuary is in alle opzichten verreweg superieur.
Das Gesicht schreef:Ik wel en zelf vond ik die leuk maar niet spetterend, maar nu ik "Traveller" hoor ben ik erg onder de indruk.
Hoe vergelijkt die met degene waar je wel bekend mee bent?
Alles tot aan Traveller kun je blind aanschaffen. Persoonlijk vind ik Traveller al wat minder dan hun voorgaande werk. Om een of andere reden kan dat album m'n aandacht niet vasthouden. Ik moet 'm eigenlijk nog eens luisteren.
Ik heb trouwens nog nooit Thrust en Blacksmith gehoord uit de US. Hun albums zijn redelijk makkelijk te krijgen maar nooit heb ik de moeite genomen om ze op te pakken als ik ze zag liggen omdat meestal op dat moment een ander album met hogere prioriteit de kop opstak. Iemand bekend met deze albums?:
THRUST: Fist Held High
BLACKSMITH: Fire From Within
Nou ben ik via Slough Feg op de band Hammers Of Misfortune gestuit. De Zanger Van Slough Feg is de voornaamste zanger.
Ik moet zeggen dat ik deze band, en dan bedoel ik het album "The August Engine" beter vind klinken dan wat ik van Slough Feg ken.
Er is een geniale combo tussen Traditionele/Doom/Speed-Metal, met een donkere sound.
Ik raad het iedereen ten zeerste aan, als je het al niet kent.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
Ruimschoots bekend hier. Ik vind het persoonlijk niet altijd even goed, omdat het nog al eens aan samenhang ontbreekt en ik de producties niet helemaal vind passen bij de spannende muzikale constructies. Nu heb ik daar doorgaans niet veel problemen mee, maar dit mag best wel wat massiever klinken. Het is echter wel leuk dat het wat anders is en dat ze de bekende paden vermijden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Ik ben zelf dan ook alleen bekend met "The August Engine" en ik moet zeggen dat die plaat een heerlijk natuurlijk geluid heeft, dat toch erg scherp en vol is.
Uiteindelijk kan een productie me aan m'n reet roesten, als het material niks voorstelt maar hier is een erg goede combinatie behaald.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
Sinds enkele jaren beschouw ik HAMMERS OF MISFORTUNE als de beste nieuwkomer in het metalgenre van het afgelopen decennium. Alle vijf platen zijn een lust voor het oor: spannend, origineel en zeer theathraal. Hoewel men op de laatste twee albums - Fields en Church Of Broken Glass - heeft gekozen om het typische Broadway/Queen-geluid grotendeels achterwege te laten en meer te kiezen voor een jaren zeventig Prog Rock-geluid. Dat gaat de band eveneens goed af, maar het was wel de reden waarom Mike Scalzi met zijn dramatische zangstijl besloot om de Hammers vaarwel te zeggen...Maar Patrick Goodwin is een competente zanger. De zangeressen met hun fijne stemgeluid mogen niet vergeten worden. De man-vrouw samenzang geeft de muziek een mystiek sfeertje.
Hammers Of Misfortune vind ik ook een betere band dan Slough Feg, hoewel 'Ape Uprising' uit 2009 bijna het niveau weet te halen van de Hammers.
Hopelijk weten de Hammers nog een keer door te breken. Het is ze zeker gegund. Een band als Baroness is het ook gelukt, een band die op hun laatste album ('Blue Record') veel muzikale overeenkomsten vertoont met Hammers of Misfortune.
Je haalt me de woorden uit de mond, dat theatrale, dat staat me dus zo tegen. Het past er op de één of andere manier (mijn manier ) niet lekker bij, waardoor ik vaak geërgerd raak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Ik moet trouwens zeggen dat ik het organische geluid van de band een must vind. Een zeer kunstmatige, digitale productie van een Roy Z, Piet Selck of Andy Sneap zou de platen van Hammers of Misfortune zeker geen goeds hebben gedaan.
De laatste vier cd's van de band heb ik hier thuis liggen en in mijn stereo klinken ze fantastisch. De gitaren, bas, Hammond-orgel, maar ook zeker het aanstekelijke slagwerk van drummer Chewie komen goed uit de verf.
Overigens, Das Gesicht, als je Slough Feg en Hammers Of Misfortune leuk vindt, kan je nog een aantal originele bands aanraden met een soortgelijk organisch geluid (voor zover je ze nog niet kent), namelijk:
While Heaven Wept, Solstice, Pagan Altar, Lamented Souls, Jex Thoth, The Devil's Blood, Heart Of Cygnus, Twisted Tower Dire (de laatste) en Isole.
Wat ik opvallend vind is dat zo'n stijlvolle en artistieke band als de Hammers of Misfortune nooit op het Roadburnfestival hebben gespeeld en talloze onoriginele stonerbands wel. Een schande!
Het heeft Baroness veel geholpen dat ze een redelijk hip imago hebben.
Hammers Of Misfortune hebben lang niet zo'n trendy image, en voor mensen die ze niet goed kennen te makkelijk als Traditional Metal afdoen.
Ik zie ze persoonlijk niet zo snel doorbreken.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
Jeroen schreef:Je haalt me de woorden uit de mond, dat theatrale, dat staat me dus zo tegen. Het past er op de één of andere manier (mijn manier ) niet lekker bij, waardoor ik vaak geërgerd raak.
Dan zou je eens de laatste dubbelaar van de band moeten proberen, Fields/Church Of Broken Glass. Hier is zoals gezegd het theatrale element aanhoorbaar minder aanwezig en gaat men meer een seventies progrock kant op. De sfeer op deze albums is niet uitbundig, maar eerder sober, treurig, 'doomy'.
Ik heb niets tegen een organische sound, maar ik stoor me er aan bij deze band. Het mag van mij allemaal wel wat meer overweldigend. En dan doel ik helemaal niet op een Sneapsound, liever niet zeg, maar nu klinkt het te vaak rommelig en die overmatig theatrale invloeden komen dan totaal niet over. Hoewel ik de band best okay vind, vind ik dat juist erg geforceerd overkomen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Das Gesicht schreef:Het heeft Baroness veel geholpen dat ze een redelijk hip imago hebben.
Hammers Of Misfortune hebben lang niet zo'n trendy image, en voor mensen die ze niet goed kennen te makkelijk als Traditional Metal afdoen.
Ik zie ze persoonlijk niet zo snel doorbreken.
Hmmm, de leden van Baroness zien er qua uiterlijk meer metal uit dat de leden van Hammers of Misfortune, met hun harige uiterlijk, spierbundels, tattoeages en zwarte mouwloze bandshirts van o.a. Wolves in the Throneroom. Het artwork van de Hammers is niet typisch metal en bijna net zo kunstzinnig als dat van Baroness.
Hammers of Misfortune is moeilijk af te doen als traditional metal. De band kreeg niet voor niets aandacht in het Amerikaanse indiebald Pitchfork. Volgens mij zou een band als de Hammers hetzelfde publiek kunnen aanspreken als bands als Triggerfinger, DeWollff en voor mijn part Radiohead.
Die laatste drie bands lijken noch image noch sound op elkaar en trekken denk ik tussen elkaar al veel verschillende fans aan.
Ik denk doordat veel van de mensen in HOM in andere meer traditionele gerelateerde bands spelen, ze daarmee worden vergeleken in plaats van iets individueel. Hetzelfde word gedaan met Baroness die vaak vergeleken worden met Mastodon, Baroness hebben ook een goed gedeelte Hardcore in hun sound zitten, waar menig Pitchfork lezer al snel een harde van krijgen.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
Voor de liefhebbers van Anacrusis (Teun? )
Dit was al ff bekend, maar er begint steeds meer schot in de zaak te komen.
January 2010
We're finally finishing up recording the final tracks for the "new" ANACRUSIS CD. The title of the album will be "HINDSIGHT: Suffering Hour & Reason Revisited". The 2-CD set will feature both our debut album SUFFERING HOUR and our 2nd release REASON along with the classic ANACRUSIS demo track "Apocalypse" all fully re-recorded by the original lineup of Kenn Nardi, Kevin Heidbreder, John Emery and Mike Owen. The package will also feature a 24-page full-color booklet with lyrics and lots of photos both old and new. Both of these classic albums have been out of print for many years, and we hope old fans and new will find some new life in these re-recorded songs.
The excellent cover-art is being created by Eliran Kantor (Testament, Mekong Delta, Sigh). Mixing is nearly complete and mastering will be handled by Maor Appelbaum who has worked with Yngwie, Rob Halford, Dave Ellefson's F5 and any many more.
We are still working out details of where the album will be available, but there should be copies on-hand for our appearance at the KEEP IT TRUE XIII Festival in Germany this coming April.
CD1:
1.Present Tense
2.Imprisoned
3.R.O.T.
4.Butcher's Block
5.Apocalypse
6.A World To Gain
7.Frigid Bitch
8.Fighting Evil
9.The Twisted Cross
10.Annihilation Complete/Disemboweled
11.Injustice
CD2:
1.Stop Me
2.Terrified
3.Not Forgotten
4.Wrong
5.Silent Crime
6.Killing My Mind
7.Misshapen Intent
8.Afraid To Feel
9.Child Inside
10.Vital
11.Quick To Doubt
Ik heb zelf een matige bootleg van Suffering Hour, dus die is hard aan vervanging toe. Reason heb ik wel origineel, maar die zou met een beter geluid harder knallen, want de nummers zijn wel erg tof. Ben hier heel benieuwd naar en dit wordt gewoon een verplichte aanschaf, als het aan mij ligt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Eerste album is een bak chaotische maar toch technische klereherrie. En het is goede klereherrie.
Van Hammers of Misfortune blijf ik The Bastard het beste vinden. Daar kan Slough Feg misschien enkel met Hardworlder tegenop. Al is dat wel totaal anders.
Sentinel schreef:Grappig, ik heb nog nooit een noot Anacrusis gehoord, eigenlijk schandalig. Dit is toch meer thrash, niet?
Oh man! onvoorstelbaar. Anacrusis lijkt me nou echt zo'n band voor jou. Vooral die eerste twee albums. Lekker rauw en venijnig. Eigenlijk ken ik geen betere band met die eigenschappen.
Voorbeeldjes:
(Van Manic Impressions)
Heerlijk, die krijs-uithalen.
Laatst gewijzigd door Metalheank op do feb 04, 2010 10:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach ja, die heb ik min of meer toch al. Reason is overigens redelijk makkelijk te krijgen, dus wat let je.
Die demo collectie is gaaf ja. Echt heerlijke rauwe thrash met wat technische versieringen. De productie is niet geweldig (vooral rauw en grauw) maar dat voegt wel wat toe. Heerlijk materiaal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Jeroen schreef:Haha, nu heb ik in ieder geval iets dat op het origineel lijkt en hetzelfde boekje heeft
Maar je had ook iets kunnen hebben wat als het origineel klinkt. Dat lijkt me toch stukken belangrijker. Het boekje kan mijn printer ook maken. Zou er zeker ook beter uitzien dan die bootleg van jou. Ik blijf ondanks dit nieuwe album toch blijven hopen op een volwaardige re-issue.
Ach, ik wacht wel op deze nieuwe versie. Ik heb die mp3's overigens wel gehad, maar ik luister nooit wat op de pc, laat staan dat ik gebrande cdtjes draai. Ik heb genoeg ander spul wat dan voor gaat.
Check trouwens het thrash topic voor leuk nieuws rond Last Descendants.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Ik heb hier en daar wat samples gecheckt van Anacrusis. Gvd, wat een band, met name het debuut. Stom dat ik me daar nooit eerder in verdiept heb.
Laatste dagen heb ik trouwens eens heel aandachtig naar die Nitefall reissue van Stormspell geluisterd. Ik kom tot de conclusie dat die eerste demo het beste is; niet overweldigend maar goed genoeg om vaker te draaien. Maar het beste nummer staat op de tweede demo en heet "Don't Break the Seal". Dat nummer springt er echt bovenuit en blijft al dagen in m'n kop spoken. De rest gaat helaas het ene oor in en het andere uit.
Don't break the seal on the tomb of death
even though it's calling
Don't break the seal on the tomb of death
though your soul is falling
Don't break the seal on the tomb
Don't break the seal... the tomb of death
Schaf jezelf trouwens die demo compilatie van Stormspell aan, voordat dat nieuwe spul uitkomt. Daarop staan allemaal nummers in die oude rauwe stijl. Draait hier nu ook weer eens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Jeroen schreef:
Schaf jezelf trouwens die demo compilatie van Stormspell aan, voordat dat nieuwe spul uitkomt. Daarop staan allemaal nummers in die oude rauwe stijl. Draait hier nu ook weer eens.
Jeroen schreef:nog één keertje dan, omdat het zo gaaf is:
Don't break the seal on the tomb of death
even though it's calling
Don't break the seal on the tomb of death
though your soul is falling
Don't break the seal on the tomb
Don't break the seal... the tomb of death
Geweldig nummer ja. Verreweg de beste op de hele schijf als 't mij vraagt.
Predator is currently recording material for the second album. A title has not yet been selected. Among the songs included are:
Days Without Rain
Slave
Ingrid
Far Beyond Death
XXV
and a few more.....
As always, Predator is putting forth the very best from the heart ...
Also, we are in negotiations for some live performances in the States, Europe and South America. As soon as we have some dates confirmed, we will notify everyone and we will post it up on our page. We are soooooo looking forward to seeing all of you out there!!!!
Thank you so much for your love and support! We have gained world-wide popularity without the support of television, radio and mainstream major rock magazines. We owe it all to you: our fans, who know good metal when they hear it. Thank you!!!!!
Stormspell is bezig met de release van een band genaamd "Morbid Sin". Voor mensen die van thrashy power metal houden (bv Powermad) is dit wel interessant.
Jeroen schreef:Voor de liefhebbers van Anacrusis (Teun? )
Dit was al ff bekend, maar er begint steeds meer schot in de zaak te komen.
January 2010
We're finally finishing up recording the final tracks for the "new" ANACRUSIS CD. The title of the album will be "HINDSIGHT: Suffering Hour & Reason Revisited". The 2-CD set will feature both our debut album SUFFERING HOUR and our 2nd release REASON along with the classic ANACRUSIS demo track "Apocalypse" all fully re-recorded by the original lineup of Kenn Nardi, Kevin Heidbreder, John Emery and Mike Owen. The package will also feature a 24-page full-color booklet with lyrics and lots of photos both old and new. Both of these classic albums have been out of print for many years, and we hope old fans and new will find some new life in these re-recorded songs.
The excellent cover-art is being created by Eliran Kantor (Testament, Mekong Delta, Sigh). Mixing is nearly complete and mastering will be handled by Maor Appelbaum who has worked with Yngwie, Rob Halford, Dave Ellefson's F5 and any many more.
We are still working out details of where the album will be available, but there should be copies on-hand for our appearance at the KEEP IT TRUE XIII Festival in Germany this coming April.
CD1:
1.Present Tense
2.Imprisoned
3.R.O.T.
4.Butcher's Block
5.Apocalypse
6.A World To Gain
7.Frigid Bitch
8.Fighting Evil
9.The Twisted Cross
10.Annihilation Complete/Disemboweled
11.Injustice
CD2:
1.Stop Me
2.Terrified
3.Not Forgotten
4.Wrong
5.Silent Crime
6.Killing My Mind
7.Misshapen Intent
8.Afraid To Feel
9.Child Inside
10.Vital
11.Quick To Doubt
Ja, vooral de Mental Vortex periode, zij het wat rauwer en minder gepolijst qua songstructuren. De experimentele invloeden doen ook wel wat denken aan de half nieuwe / oude verzamelaar 'Coroner'.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Wat blijft Rage For Order toch een geweldig meesterwerk. Wat mij betreft samen met The Warning en de eerste EP het beste wat Queensrÿche ooit heeft uitgebracht. Beter dan het gladde werk wat erna kwam, hoewel het van Operation:Mindcrime tot en met Promised Land ook nog wel te doen is.
Maar wat een schitterend album is dit toch. De productie is top, de zang is geweldig, de nummers zijn geweldig, de riffs briljant en de solo's, godver, wat een solo's. Geniale plaat. Het mocht weer eens gezegd worden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Heb gisteren Screamer: Target Earth zowat de hele avond gedraaid. Jezus, wat een plaat is dat toch; complete "The Warning" worship maar dan nog beter. Die gitaar solo's zijn wat mij betreft het beste wat dat genre te bieden heeft. Ik skip alleen altijd nummer 3; die hoofdrif past niet bij die transcendente sfeer van het album; komt te "rockig" over.
Ik vind die hele plaat sowieso wat steviger en rockiger dan The Warning. Gaat soms meer de Agent Steel kant op zelfs. Gave plaat, dat wel. Zal em wel weer eens draaien. Wel een album waarbij een krachtigere productie (ala The Warning) geholpen zou hebben. Nu klinkt het wel lekker ouderwets en organisch, maar het is net wat te krachteloos soms. Ondanks dat, sterk album
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"