Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo feb 17, 2010 10:04 pm

cataclysm child schreef:Niets mis met die nieuwe Dark Fortress. Veeeeel consistenter dan Eidolon, die ik wel best goed vond maar er ontbrak toch iets aan. Aan het niveau van Séance komt Ylem zeker niet, maar dat had ik ook niet verwacht.

De toppers van de plaat vind ik Evenfall, het heerlijk slepende The Valley, Silence en Osiris.
Helemaal mee eens. De nieuwe Dark Fortress bevalt inderdaad goed. Vind hem persoonlijk ook niet tippen aan Seance, maar ik vind het toch ook wel een kleine stap voorwaards met Eidolon.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » do feb 18, 2010 7:09 pm

Tox schreef:Wodensthrone [...]
Dat is zeker een uitstekende band!
Liefhebbers moeten ook Winterfylleth eens beluisteren.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

D.
Berichten: 607
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 3:46 pm

Bericht door D. » za feb 20, 2010 2:28 pm

Ik las net toevallig op een pe/noise forum dat Ash Pool een nieuw album uit heeft, For Which He Plies the Lash genaamd. Dit komt voor mij totaal uit het niets. Ik zou nog niet weten hoe hij klinkt, ik weet geen samples online te staan. Tot nu toe is alles wat Ash Pool uitgebracht heeft heel erg goed dus deze heb ik meteen maar besteld. Uit op zijn eigen Hospital Productions.

Verder ben ik erg benieuwd naar het komende Akitsa album. Volgens mij staat daar nog geen datum voor maar er staat al een tijdje een nieuw nummer op hun Myspace, klinkt weer ouderwets Akitsa en daar zit ik echt op te wachten. Ondertussen al jaren...
Voor de geïnteresseerden: http://www.myspace.com/akitsaofficial

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma feb 22, 2010 10:41 pm

Sunwheel heeft een nieuw nummer online gezet, 'Death March'. Het nummer kun je hier beluisteren: http://www.thepaganfront.com/mp3player/ ... 0march.mp3

Ik wil hier mee geen discussie over de ideologie van de band ontketenen die wellicht niet iedereen aanstaat, ik wil alleen reacties horen van mensen die de band, en dit nummer, wat vinden.

Ik vind het in ieder geval prima klinken en ik denk dat het ook een prima album gaat worden. Supernal heeft nog geen release datum of iets dergelijks. Tevens is er op de website van The Pagan Front ook een statemtn van Sunwheel/Kataxu te lezen.

Persoonlijk hoop ik dat Kataxu ook spoedig met een nieuw album komt! Roots Thunder is een super plaat, maar 'Hunger of Elements' is simpelweg een schitterend album.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 22, 2010 10:48 pm

Nazi's! Hoed je :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » ma feb 22, 2010 10:49 pm

Jeroen schreef:Nazi's! Hoed je :P
Wat ben je ook een naar, vervelend mannetje heh ;) .
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 22, 2010 10:50 pm

Haha, best een leuke track trouwens, maar ik heb dat wel een beetje gehad, ongeacht hoeveel pseudo intellectuele blabla ze er nog aan vastplakken, het blijft een band met verachtelijke standpunten.

Verplichte aanschaf dus.

Maar serieus, het is wel jammer van die zanger. Dat heb ik bij Sunwheel altijd wat zwak gevonden. Muzikaal klinkt het wel okay, maar Kataxu is toch stukken gaver (en minder uitgesproken). Bij nader inzien klinken die versnelde stukjes ook een beetje 'gemaakt'.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

War_Bomb
Berichten: 503
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 10:52 pm

Bericht door War_Bomb » ma feb 22, 2010 10:56 pm

Klinkt niet eens zo slecht nee, maar het is niet iets wat ik nou snel zou opzetten. Wel raar dat het nummer haast een "hoopvolle" uitstraling heeft door die synths/samples (oid).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma feb 22, 2010 10:58 pm

De bandleden werken dan ook doorgaans op de Poolse kermis.
Hoop op een Arische samenleving, waarin zijzelf uitgemoord worden. Het blijft een vreemde gewaarwording, om Slaven dit soort thematiek te horen uitdragen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » wo feb 24, 2010 7:16 pm

22 maart brengt de noorse black metal formatie Ragnarok een nieuw album uit. Het album wordt via Regain uitgebracht en heet 'Collectors of the Kind'.

Afbeelding

1. Resurrection
2. Stabbed by the Horns
3. Burning the Earth
4. In Honour of Satan
5. Collectors of the King
6. Eternal Damnation
7. The Ancient Crown of Glory
8. May Madness Hunt You Down
9. Wisdom of Perfection

Ik ben persoonlijk nooit zo weg geweest van de band, maar het zal wel weer een degelijk album worden.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Bericht door cataclysm child » wo feb 24, 2010 7:19 pm

Idem... altijd wel ok gevonden, maar dat was het dan ook. Al moet ik zeggen dat een album als Diabolical Age wel sterke momenten kent.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » wo feb 24, 2010 8:25 pm

Geweldige band, man.
Ragnarok is altijd gaaf. Ik heb maar weinig black metalplaten zo vaak gedraaid als In Nomine Satanas.

Sterker nog, ik ga Diabolical Age gelijk draaien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » wo feb 24, 2010 8:32 pm

Nielsch schreef:22 maart brengt de noorse black metal formatie Ragnarok een nieuw album uit. Het album wordt via Regain uitgebracht en heet 'Collectors of the Kind'.

Afbeelding

1. Resurrection
2. Stabbed by the Horns
3. Burning the Earth
4. In Honour of Satan
5. Collectors of the King
6. Eternal Damnation
7. The Ancient Crown of Glory
8. May Madness Hunt You Down
9. Wisdom of Perfection

Ik ben persoonlijk nooit zo weg geweest van de band, maar het zal wel weer een degelijk album worden.
Het zou verdomme tijd worden!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do feb 25, 2010 10:30 pm

Ik heb pas al een paar nummers gehoord op hun myspace en dat klonk weer goed. De nieuwe zanger doet ook prima werk op de tracks. Ben erg benieuwd naar het volledige nieuwe album.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Bericht door Satyr » do feb 25, 2010 10:47 pm

Nielsch schreef:Alcest komt dit met een nieuw album!

Afbeelding
Hij is al gelekt. Op het eerste oor is het wat harder dan die eerste cd geworden.

Baldurs Tod
Berichten: 1331
Lid geworden op: do jan 19, 2006 9:42 pm

Bericht door Baldurs Tod » vr feb 26, 2010 7:03 pm

Het nummer op de split klonk ook al een stukje "rauwer", tikkeltje Amesoeurs...
Ik hoor hem over een maand wel.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Gebruikersavatar
Mones
Berichten: 58
Lid geworden op: vr okt 05, 2007 6:56 am

Bericht door Mones » ma mar 01, 2010 5:58 pm

Darvulia - Mysticisme Macabre is eindelijk released, alleen op CD verkrijgbaar vooralsnog

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » ma mar 01, 2010 8:58 pm

Mones schreef:Darvulia - Mysticisme Macabre is eindelijk released, alleen op CD verkrijgbaar vooralsnog
En is het wat? Of heb je m nog niet gehoord?

Ik heb ooit L'Alliance Des Venins geluisterd, maar daar was ik (in ieder geval toen) niet van onder de indruk.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di mar 09, 2010 1:49 pm

30 april komt het tweede album van Hell Militia, Last Station on the Road to Death uit.
Wat samples: http://www.debemur-morti.com/samples/He ... _faith.mp3 , http://www.debemur-morti.com/samples/He ... eption.mp3

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Bericht door Nielsch » di mar 09, 2010 4:40 pm

Nynke schreef:30 april komt het tweede album van Hell Militia, Last Station on the Road to Death uit.
Wat samples: http://www.debemur-morti.com/samples/He ... _faith.mp3 , http://www.debemur-morti.com/samples/He ... eption.mp3
Ik zal het zo thuis eens beluisteren. Is het wat? Hell Militia is toch die band met die Willy Rousel a.k.a. Meyh'nach? Is het toevallig vergelijkbaar met Mutiilation?
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Bericht door Nynke » di mar 09, 2010 4:52 pm

Nielsch schreef:[..]


Ik zal het zo thuis eens beluisteren. Is het wat? Hell Militia is toch die band met die Willy Rousel a.k.a. Meyh'nach? Is het toevallig vergelijkbaar met Mutiilation?
Die doet inderdaad de zang. Het is denk ik niet echt vergelijkbaar met Mutiilation, maar ik heb al in tijden niet meer naar die band geluisterd.

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » wo mar 17, 2010 2:48 pm

Na 7 jaar komt het Australische Astriaal eindelijk ook weer met wat nieuws. Hun nieuwe album, Anatomy Of The Infinite zal in de herfst uitkomen. Op http://www.myspace.com/astriaal1 staat al een nummer. Klinkt goed. Hun eerste album Renascent Misanthropy vind ik nog steeds erg goed.

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door kriegsnebel » za mar 20, 2010 8:02 pm

Vaandaag Lifelover - Erotik album binnen gekregen en geluistert.
Het nummer 'Höstdepressioner' klinkt erg grappig met de klaarkomende kerstman ofzo.

Verder een fijn album!
Bier en metal

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door EricMaiden » za mar 20, 2010 8:25 pm

Ik kende Sunwheel voorheen helemaal niet, maar nu ik dat nummer heb gehoord van Nielsch ben ik toch zeker wel geïnteresseerd in deze band
Echt een lekker nummer! :)

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door cataclysm child » zo mar 21, 2010 1:49 am

kriegsnebel schreef:Vaandaag Lifelover - Erotik album binnen gekregen en geluistert.
Het nummer 'Höstdepressioner' klinkt erg grappig met de klaarkomende kerstman ofzo.

Verder een fijn album!
Vind ik het minste van hun 3 albums, al kan ik er weinig slechts over zeggen. Voor mij steekt Konkurs er echter met kop en schouders bovenuit.
Faustian Spirit of the Earth

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » zo mar 21, 2010 6:01 pm

EricMaiden schreef:Ik kende Sunwheel voorheen helemaal niet, maar nu ik dat nummer heb gehoord van Nielsch ben ik toch zeker wel geïnteresseerd in deze band
Echt een lekker nummer! :)
Ik heb hier nog een demo van die band liggen, die is ook wel goed. Je moet dat split album met Grom maar eens checken, daar staat de demo ook op.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re:

Bericht door Seventh King of Edom » do mar 25, 2010 9:24 am

Nielsch schreef:22 maart brengt de noorse black metal formatie Ragnarok een nieuw album uit. Het album wordt via Regain uitgebracht en heet 'Collectors of the Kind'.

Afbeelding

1. Resurrection
2. Stabbed by the Horns
3. Burning the Earth
4. In Honour of Satan
5. Collectors of the King
6. Eternal Damnation
7. The Ancient Crown of Glory
8. May Madness Hunt You Down
9. Wisdom of Perfection

Ik ben persoonlijk nooit zo weg geweest van de band, maar het zal wel weer een degelijk album worden.
Ik heb hem beluisterd en vind hem toch wat minder dan de voorgangers.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nielsch » do mar 25, 2010 11:35 am

Zou je misschien ook kunnen uitleggen waarom :P ?
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door puist » do mar 25, 2010 11:39 am

Damn, wat een gigantisch lelijke hoes.
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do mar 25, 2010 4:07 pm

Nielsch schreef:Zou je misschien ook kunnen uitleggen waarom :P ?
Ok, ik zal het proberen uit te leggen, speciaal voor jouw Nielsch ;)

Ik kwam voor het eerst met deze band in aanraking, toen ik het album Blackdoor Miracle hoorde. Dat is mijn uitgangspunt bij het beoordelen van dit album, dat heeft mede te maken dat ik al lange tijd uitkeek naar het vervolg op Blackdoor Miracle. Het klinkt misschien apart, maar zo kijk ik ernaar. Ik zal nummer voor nummer kort beschrijven en uitleggen waarom.

Resurrection
Een intro, valt weinig over te zeggen.

Stabbed by the horns
Het begint redelijk standaard. Halverwege wordt het wat neerslachtiger, de toon wordt donkerder dan in het begin. Het wordt naarmate het eindigt meer een kreet naar wanhoop. Qua opbouw is het goed.

Burning Earth
Begint met een verhaal dat zich opbouwt, maar ik voel geen echte richting. Waar gaat het naartoe, wat wil men zeggen?

In honour of satan
Het klinkt vrij standaard/steriel, ik voel hier totaal niks bij.

Collectors of the king
Het begint steriel, later rond 1:50 lijkt er wat meer opleving te komen. Het blijft maar hangen en hangen, het lijkt geen echte richting op te gaan.

Eternal damnation
Klinkt ok, maar het blijft min of meer hetzelfde. (Maar goed, sommige black metal waar weinig gebeurd vind ik wel gaaf, dus ik weet niet wat het is.)

The ancient crown of glory
Zie in honour of satan

May madness hunt you down
Wat interessanter en leeft wat meer.

Wisdom of perfection
Aardig, leuk nummer. Dit vind ik zelf een van de leukere nummers wat ik heb gehoord op het album.

Algemeen
De zang klinkt minder schel dan Hoest moet ik zeggen, dat mis ik wel. Ik denk dat wat hogere zang beter bij dit album zou passen, omdat ik de riffs en zang niet altijd overeen vind komen. De zang vind ik iets te hard klinken vergeleken met de rest van de instrumenten.Het is vooral een gevoelskwestie en dus heel persoonlijk. Waar ik eigenlijk op doel is dat de zang de riffs benadrukt. De sfeer is compleet anders vind ik, misschien is minder een verkeerd gebruikt woord van mijn kant. Anders zou een beter benaming zijn achteraf gezien.

Ik hoop dat ik iets meer inzicht heb verschaft.

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Poggwyd » do mar 25, 2010 4:59 pm

Misschien dat we huidige blackmetal gewoon anders kunnen gaan noemen? Dan heb ik niet meer zo het idee dat alles langs me af gaat.
Die ene plaat die ik dan mis maar dan misschien best aardig is neem ik best voor lief hoor maar hebben jullie ook niet idee dat je dat allemaal al 100 keer eerder gehoord hebt en vaak ook al eens beter?
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do mar 25, 2010 5:18 pm

Poggwyd schreef:Misschien dat we huidige blackmetal gewoon anders kunnen gaan noemen? Dan heb ik niet meer zo het idee dat alles langs me af gaat.
Die ene plaat die ik dan mis maar dan misschien best aardig is neem ik best voor lief hoor maar hebben jullie ook niet idee dat je dat allemaal al 100 keer eerder gehoord hebt en vaak ook al eens beter?
Bij veel bands wel ja, maar het is ook meer dan dat. Bij mij is het een bepaald gevoel dat het teweeg brengt, in welke sfeer kom je terecht, welke dimensie. Supplicum met Atrae Poenae bijvoorbeeld. Ik heb het allemaal weleens gehoord, maar toch is er iets dat me grijpt.
En ik moet bekennen dat dat wel het geval is, maar blijf uitkijken naar de gave bands ;)
Het idee dat je alles al 100 keer hebt gehoord en vaak ook beter is denk ik in alle muziekstijlen te vinden.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » do mar 25, 2010 7:24 pm

Kent iemand een (grotendeels) instrumentale band in de straat van Freitod, Austere, Egonoir en Nordvrede?

Ik vind de muziek meestal geweldig, maar dat gekerm/geklaag er door heen is echt een afknapper...

Vorige week Egonoir 'ontdekt', muzikaal geweldig, maar die gozer moet z'n bek houden.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » do mar 25, 2010 7:37 pm

Je kan de laatste van Dodsferd eens proberen, Suicide and the Rest of your Kind will Follow.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » do mar 25, 2010 8:35 pm

Ik vind Dodsferd absoluut niet op Egonoir lijken. Suicide and the Rest of your Kind will Follow is stukken eentoniger en minder apart dan Egonoir.

Reste... (Was vom Sturm übrig blieb) van Egonoir vind ik trouwens zeer geslaagd. Op alle fronten is hij stukken vooruit gegaan.
Had het vorige werk nog wel wat zwakkere momenten, bij Reste... lijkt dit verholpen.
Ik heb trouwens totaal geen problemen met de zang.

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do mar 25, 2010 9:01 pm

Dodsengel - Mirium Occultum een tijdje terug geluisterd na een tip van iemand, klinkt best goed!

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » do mar 25, 2010 10:40 pm

Dodsferd vind ik zelf wat minder, maar toch bedankt Nynke :)

Dodsengel ga ik eens opzoeken, dat ken ik niet

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » do mar 25, 2010 10:42 pm

Satyr schreef:Dodsferd vind ik zelf wat minder, maar toch bedankt Nynke :)

dat was niet mijn suggestie hoor. ;)

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » do mar 25, 2010 10:44 pm

Satyr schreef:Dodsferd vind ik zelf wat minder, maar toch bedankt Nynke :)

Dodsengel ga ik eens opzoeken, dat ken ik niet
Omgekeerde wereld, Dodsferd ken ik weer niet :lol:
Dat ga ik nu opzoeken [headbang]
Laatst gewijzigd door Seventh King of Edom op do mar 25, 2010 10:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tox » do mar 25, 2010 10:47 pm

Nynke schreef:Ik vind Dodsferd absoluut niet op Egonoir lijken. Suicide and the Rest of your Kind will Follow is stukken eentoniger en minder apart dan Egonoir.
Er staan ook meer namen in zijn post dan Egonoir. Ik vond het wel kunnen met Austere.

Wel apart trouwens dat ik net Winamp opstart en Dodsengel als laatste toegevoegd is om te checken, terwijl ik me daar niks van kan herinneren. :P
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Tyven
Berichten: 137
Lid geworden op: di mar 23, 2010 11:05 am
Locatie: Doetinchem

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Tyven » do mar 25, 2010 11:44 pm

Heeft er iemand nog een goede aanrader? Luister de afgelopen tijd erg graag naar bands als Wyrd of Häive. Heb de split met Kehrä uiteraard gehoord, maar weet er iemand nog iets moois in deze richting?
"Bazinga!"

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Satyr » vr mar 26, 2010 8:01 am

Nynke schreef:dat was niet mijn suggestie hoor. ;)
Oeps, het is nog wat lastig te onderscheiden met die nieuwe lay-out :wink:

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Draconian » vr mar 26, 2010 1:29 pm

Tyven schreef:Heeft er iemand nog een goede aanrader? Luister de afgelopen tijd erg graag naar bands als Wyrd of Häive. Heb de split met Kehrä uiteraard gehoord, maar weet er iemand nog iets moois in deze richting?
Probeer eens wat van Bergthron zou ik zeggen. Of misschien wat meer in de richting van Drudkh, Wolves In The Throne Room, Darkestrah of Falkenbach. Het klinkt niet allemaal precies zoals Wyrd, maar zit wel in de richting van lange, zweverige nummers met hier en daar wat folk-invloeden.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr mar 26, 2010 8:28 pm

Tox schreef:
Nynke schreef:Ik vind Dodsferd absoluut niet op Egonoir lijken. Suicide and the Rest of your Kind will Follow is stukken eentoniger en minder apart dan Egonoir.
Er staan ook meer namen in zijn post dan Egonoir. Ik vond het wel kunnen met Austere.

Wel apart trouwens dat ik net Winamp opstart en Dodsengel als laatste toegevoegd is om te checken, terwijl ik me daar niks van kan herinneren. :P
Iets teveel gedronken? :silly:
Hoe vind je Dodsengel klinken?

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr mar 26, 2010 8:31 pm

Tyven schreef:Heeft er iemand nog een goede aanrader?
Nettlecarrier [headbang]

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » vr mar 26, 2010 9:48 pm

Diocletian zal later dit jaar hun 2e album uitbrengen, getiteld War of All Against All. Hun optreden op het Black Mass Ritual fest begin oktober in Helsinki zal de release party zijn. Ik verheug me er al op, zowel op het album als op het optreden. 8)

Wie nog niet bekend is met de band kan op de myspace pagina van hun label een nummer beluisteren: http://www.myspace.com/invictusproductionsmusic

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr mar 26, 2010 9:58 pm

Nynke schreef:Diocletian zal later dit jaar hun 2e album uitbrengen, getiteld War of All Against All. Hun optreden op het Black Mass Ritual fest begin oktober in Helsinki zal de release party zijn. Ik verheug me er al op, zowel op het album als op het optreden. 8)

Wie nog niet bekend is met de band kan op de myspace pagina van hun label een nummer beluisteren: http://www.myspace.com/invictusproductionsmusic
Klinkt vuil, ruig, ongepolijst! Kende de band niet volgens mij. Doet me denken: Blasphemy is weer bij elkaar. Zullen ze ooit Nederland weer aandoen?

Je gaat naar Finland!!! Mijn enige vorm van contact met Finland is een pakketje dat ik kreeg uit het land. :lol:
Maar ik ken eigenlijk geen band die er speelt
Ik had trouwens nooit van het festival gehoord, weer wat geleerd.

In Duitsland doen ze het anders.
Voor de wat rauwere kant van black metal dus ;)

Gebruikersavatar
Nynke
Berichten: 2573
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 4:55 pm
Locatie: Vries
Contacteer:

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Nynke » vr mar 26, 2010 10:09 pm

Precies de kant van black metal waar ik veel van houd.

Nuclear War Now heeft best een aardige line-up, zou Embrace of Thorns en Keraphorus (Cloven Hooves at the Holocaust Dawn is een echte aanrader) graag willen zien. Proclamation zie ik in mei waarschijnlijk wel in Oberhausen (samen met Truppensturm).

Gebruikersavatar
Seventh King of Edom
Berichten: 793
Lid geworden op: do mar 25, 2010 7:49 am
Locatie: Edom

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door Seventh King of Edom » vr mar 26, 2010 10:14 pm

Nynke schreef:Precies de kant van black metal waar ik veel van houd.
Ah, we hebben iemand die meer van de war metal kant is :wink:
Ik ben er zelf niet zo heel erg van weg, alhoewel het nummer WAR op de Revenge myspace wel gaaf klinkt. Vaak vind ik het toch iets te rommelig allemaal dat ik het niet meer zo leuk vind. Ik had ze moeten zien toen ze speelden met Angelcorpse, maar ja....ik bleef thuis. Waarom weet ik eigenlijk niet meer, misschien geen zin.
Nuclear War Now heeft best een aardige line-up, zou Embrace of Thorns en Keraphorus (Cloven Hooves at the Holocaust Dawn is een echte aanrader) graag willen zien. Proclamation zie ik in mei waarschijnlijk wel in Oberhausen (samen met Truppensturm).
Truppensturm, die band deed me weinig eigenlijk toen ik het hoorde. Ik heb ze wel nooit live gezien moet ik bekennen.
Maar dit filmpje zal je wel gaaf vinden denk ik, speciaal voor Nynke :wink:

Dit filmpje is van hun show in Finland, Helsinki. Het Black Flames of Blasphemy festival. Volgens mij was dat een 2 daags evenement waar ook Revenge speelde? Hoe dan ook, hier is hij dan!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QxOmjmrq ... r_embedded[/youtube]

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Schwarz Metall / Black Metal

Bericht door EricMaiden » vr mar 26, 2010 10:19 pm

Blasphemy is inderdaad een erg gave band!

Plaats reactie