US Metal, episode II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Bij welke band hoor je Harry 'The Tyrant' Conklin het liefst?

Jag Panzer
10
63%
Satan's Host
1
6%
Titan Force
0
Geen stemmen
Harry wie?
4
25%
Nee
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » di feb 02, 2010 10:48 pm

Das Gesicht schreef:Valt the Lord Weird Slough Feg eigenlijk onder US heavy metal? of maakt het niks uit als ik over die band hier begin te praten?
Ik zou zeggen, ga je gang. Leuke band; mijn favoriet blijft Twilight of the Idols, perfect schijfje is dat met een gave cover en vette hoes.

De laatste 2 albums heb ik nog niet gecheckt.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » di feb 02, 2010 10:54 pm

Ik wel en zelf vond ik die leuk maar niet spetterend, maar nu ik "Traveller" hoor ben ik erg onder de indruk.
Hoe vergelijkt die met degene waar je wel bekend mee bent?
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 02, 2010 11:18 pm

innuendo schreef:Ik vind Nevermore ook echt geen zak aan, en dat vond ik al voordat ik Sanctuary kende. Eigenlijk hetzelfde als wat Sentinel zegt, maar ik vind Warrel Dane ook erg zeikerig klinken.
haha, jullie hebben gewoon allemaal poep in de oren ;)

Nee, serieus, helaas pindakaas. Dat is smaak hehe
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo feb 03, 2010 12:11 am

innuendo schreef:Ik vind Nevermore ook echt geen zak aan, en dat vond ik al voordat ik Sanctuary kende. Eigenlijk hetzelfde als wat Sentinel zegt, maar ik vind Warrel Dane ook erg zeikerig klinken.
Ruud, je speelt met vuur!
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » wo feb 03, 2010 1:15 am

innuendo schreef:Ik vind Nevermore ook echt geen zak aan, en dat vond ik al voordat ik Sanctuary kende. Eigenlijk hetzelfde als wat Sentinel zegt, maar ik vind Warrel Dane ook erg zeikerig klinken.
Zo hoort het jongen! (H)
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo feb 03, 2010 12:07 pm

Nevermore is best aardig. Een album als Dreaming Neon Black vond ik best goed, op de latere albums vind ik het geluid walgelijk. Z'n zang en de solo's zijn de enige elementen waar ik nog van kan genieten bij die band.
Maar Sanctuary is in alle opzichten verreweg superieur.
It's the end of time

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo feb 03, 2010 7:01 pm

Sentinel schreef:[..]


Ik zou zeggen, ga je gang. Leuke band; mijn favoriet blijft Twilight of the Idols, perfect schijfje is dat met een gave cover en vette hoes.

De laatste 2 albums heb ik nog niet gecheckt.

De laatste is best aardig, maar geen hoogvlieger.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do feb 04, 2010 2:40 pm

Das Gesicht schreef:Ik wel en zelf vond ik die leuk maar niet spetterend, maar nu ik "Traveller" hoor ben ik erg onder de indruk.
Hoe vergelijkt die met degene waar je wel bekend mee bent?
Alles tot aan Traveller kun je blind aanschaffen. Persoonlijk vind ik Traveller al wat minder dan hun voorgaande werk. Om een of andere reden kan dat album m'n aandacht niet vasthouden. Ik moet 'm eigenlijk nog eens luisteren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do feb 04, 2010 2:45 pm

Ik heb trouwens nog nooit Thrust en Blacksmith gehoord uit de US. Hun albums zijn redelijk makkelijk te krijgen maar nooit heb ik de moeite genomen om ze op te pakken als ik ze zag liggen omdat meestal op dat moment een ander album met hogere prioriteit de kop opstak. Iemand bekend met deze albums?:

THRUST: Fist Held High
BLACKSMITH: Fire From Within
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » do feb 04, 2010 3:08 pm

Nou ben ik via Slough Feg op de band Hammers Of Misfortune gestuit. De Zanger Van Slough Feg is de voornaamste zanger.
Ik moet zeggen dat ik deze band, en dan bedoel ik het album "The August Engine" beter vind klinken dan wat ik van Slough Feg ken.
Er is een geniale combo tussen Traditionele/Doom/Speed-Metal, met een donkere sound.

Ik raad het iedereen ten zeerste aan, als je het al niet kent.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 3:14 pm

Ruimschoots bekend hier. Ik vind het persoonlijk niet altijd even goed, omdat het nog al eens aan samenhang ontbreekt en ik de producties niet helemaal vind passen bij de spannende muzikale constructies. Nu heb ik daar doorgaans niet veel problemen mee, maar dit mag best wel wat massiever klinken. Het is echter wel leuk dat het wat anders is en dat ze de bekende paden vermijden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » do feb 04, 2010 3:19 pm

Ik ben zelf dan ook alleen bekend met "The August Engine" en ik moet zeggen dat die plaat een heerlijk natuurlijk geluid heeft, dat toch erg scherp en vol is.
Uiteindelijk kan een productie me aan m'n reet roesten, als het material niks voorstelt maar hier is een erg goede combinatie behaald.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 04, 2010 3:24 pm

Sinds enkele jaren beschouw ik HAMMERS OF MISFORTUNE als de beste nieuwkomer in het metalgenre van het afgelopen decennium. Alle vijf platen zijn een lust voor het oor: spannend, origineel en zeer theathraal. Hoewel men op de laatste twee albums - Fields en Church Of Broken Glass - heeft gekozen om het typische Broadway/Queen-geluid grotendeels achterwege te laten en meer te kiezen voor een jaren zeventig Prog Rock-geluid. Dat gaat de band eveneens goed af, maar het was wel de reden waarom Mike Scalzi met zijn dramatische zangstijl besloot om de Hammers vaarwel te zeggen...Maar Patrick Goodwin is een competente zanger. De zangeressen met hun fijne stemgeluid mogen niet vergeten worden. De man-vrouw samenzang geeft de muziek een mystiek sfeertje.

Hammers Of Misfortune vind ik ook een betere band dan Slough Feg, hoewel 'Ape Uprising' uit 2009 bijna het niveau weet te halen van de Hammers.

Hopelijk weten de Hammers nog een keer door te breken. Het is ze zeker gegund. Een band als Baroness is het ook gelukt, een band die op hun laatste album ('Blue Record') veel muzikale overeenkomsten vertoont met Hammers of Misfortune.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 3:29 pm

Je haalt me de woorden uit de mond, dat theatrale, dat staat me dus zo tegen. Het past er op de één of andere manier (mijn manier ;) ) niet lekker bij, waardoor ik vaak geërgerd raak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 04, 2010 3:32 pm

Ik moet trouwens zeggen dat ik het organische geluid van de band een must vind. Een zeer kunstmatige, digitale productie van een Roy Z, Piet Selck of Andy Sneap zou de platen van Hammers of Misfortune zeker geen goeds hebben gedaan.

De laatste vier cd's van de band heb ik hier thuis liggen en in mijn stereo klinken ze fantastisch. De gitaren, bas, Hammond-orgel, maar ook zeker het aanstekelijke slagwerk van drummer Chewie komen goed uit de verf.

Overigens, Das Gesicht, als je Slough Feg en Hammers Of Misfortune leuk vindt, kan je nog een aantal originele bands aanraden met een soortgelijk organisch geluid (voor zover je ze nog niet kent), namelijk:

While Heaven Wept, Solstice, Pagan Altar, Lamented Souls, Jex Thoth, The Devil's Blood, Heart Of Cygnus, Twisted Tower Dire (de laatste) en Isole.

Wat ik opvallend vind is dat zo'n stijlvolle en artistieke band als de Hammers of Misfortune nooit op het Roadburnfestival hebben gespeeld en talloze onoriginele stonerbands wel. Een schande!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » do feb 04, 2010 3:34 pm

Het heeft Baroness veel geholpen dat ze een redelijk hip imago hebben.
Hammers Of Misfortune hebben lang niet zo'n trendy image, en voor mensen die ze niet goed kennen te makkelijk als Traditional Metal afdoen.
Ik zie ze persoonlijk niet zo snel doorbreken.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 04, 2010 3:36 pm

Jeroen schreef:Je haalt me de woorden uit de mond, dat theatrale, dat staat me dus zo tegen. Het past er op de één of andere manier (mijn manier ;) ) niet lekker bij, waardoor ik vaak geërgerd raak.

Dan zou je eens de laatste dubbelaar van de band moeten proberen, Fields/Church Of Broken Glass. Hier is zoals gezegd het theatrale element aanhoorbaar minder aanwezig en gaat men meer een seventies progrock kant op. De sfeer op deze albums is niet uitbundig, maar eerder sober, treurig, 'doomy'.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 3:37 pm

Ik heb niets tegen een organische sound, maar ik stoor me er aan bij deze band. Het mag van mij allemaal wel wat meer overweldigend. En dan doel ik helemaal niet op een Sneapsound, liever niet zeg, maar nu klinkt het te vaak rommelig en die overmatig theatrale invloeden komen dan totaal niet over. Hoewel ik de band best okay vind, vind ik dat juist erg geforceerd overkomen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » do feb 04, 2010 3:40 pm

Das Gesicht schreef:Het heeft Baroness veel geholpen dat ze een redelijk hip imago hebben.
Hammers Of Misfortune hebben lang niet zo'n trendy image, en voor mensen die ze niet goed kennen te makkelijk als Traditional Metal afdoen.
Ik zie ze persoonlijk niet zo snel doorbreken.
Hmmm, de leden van Baroness zien er qua uiterlijk meer metal uit dat de leden van Hammers of Misfortune, met hun harige uiterlijk, spierbundels, tattoeages en zwarte mouwloze bandshirts van o.a. Wolves in the Throneroom. Het artwork van de Hammers is niet typisch metal en bijna net zo kunstzinnig als dat van Baroness.

Hammers of Misfortune is moeilijk af te doen als traditional metal. De band kreeg niet voor niets aandacht in het Amerikaanse indiebald Pitchfork. Volgens mij zou een band als de Hammers hetzelfde publiek kunnen aanspreken als bands als Triggerfinger, DeWollff en voor mijn part Radiohead.

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Das Gesicht » do feb 04, 2010 3:52 pm

Die laatste drie bands lijken noch image noch sound op elkaar en trekken denk ik tussen elkaar al veel verschillende fans aan.

Ik denk doordat veel van de mensen in HOM in andere meer traditionele gerelateerde bands spelen, ze daarmee worden vergeleken in plaats van iets individueel. Hetzelfde word gedaan met Baroness die vaak vergeleken worden met Mastodon, Baroness hebben ook een goed gedeelte Hardcore in hun sound zitten, waar menig Pitchfork lezer al snel een harde van krijgen.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 6:35 pm

Voor de liefhebbers van Anacrusis (Teun? ;) )
Dit was al ff bekend, maar er begint steeds meer schot in de zaak te komen.
January 2010

We're finally finishing up recording the final tracks for the "new" ANACRUSIS CD. The title of the album will be "HINDSIGHT: Suffering Hour & Reason Revisited". The 2-CD set will feature both our debut album SUFFERING HOUR and our 2nd release REASON along with the classic ANACRUSIS demo track "Apocalypse" all fully re-recorded by the original lineup of Kenn Nardi, Kevin Heidbreder, John Emery and Mike Owen. The package will also feature a 24-page full-color booklet with lyrics and lots of photos both old and new. Both of these classic albums have been out of print for many years, and we hope old fans and new will find some new life in these re-recorded songs.

The excellent cover-art is being created by Eliran Kantor (Testament, Mekong Delta, Sigh). Mixing is nearly complete and mastering will be handled by Maor Appelbaum who has worked with Yngwie, Rob Halford, Dave Ellefson's F5 and any many more.

Afbeelding

We are still working out details of where the album will be available, but there should be copies on-hand for our appearance at the KEEP IT TRUE XIII Festival in Germany this coming April.

CD1:
1.Present Tense
2.Imprisoned
3.R.O.T.
4.Butcher's Block
5.Apocalypse
6.A World To Gain
7.Frigid Bitch
8.Fighting Evil
9.The Twisted Cross
10.Annihilation Complete/Disemboweled
11.Injustice

CD2:
1.Stop Me
2.Terrified
3.Not Forgotten
4.Wrong
5.Silent Crime
6.Killing My Mind
7.Misshapen Intent
8.Afraid To Feel
9.Child Inside
10.Vital
11.Quick To Doubt

Previews (klinkt goed):
http://anacrusis.us/media%20files/MP3/A ... mples).mp3
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do feb 04, 2010 7:06 pm

Goed nieuws ja. Beide albums moest ik toch nog hebben.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 7:08 pm

Ik heb zelf een matige bootleg van Suffering Hour, dus die is hard aan vervanging toe. Reason heb ik wel origineel, maar die zou met een beter geluid harder knallen, want de nummers zijn wel erg tof. Ben hier heel benieuwd naar en dit wordt gewoon een verplichte aanschaf, als het aan mij ligt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do feb 04, 2010 7:37 pm

Grappig, ik heb nog nooit een noot Anacrusis gehoord, eigenlijk schandalig. Dit is toch meer thrash, niet?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 7:39 pm

joah, progressieve thrash, technische thrash, US metal, het zit er allemaal wel in. In ieder geval gaaf, al moet je er van houden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » do feb 04, 2010 7:41 pm

Zal het gaan checken. Ze komen ook op KIT dus wil wel wat voorbereid zijn. Stevig US programma trouwens, KIT: Prachtig!!
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » do feb 04, 2010 9:59 pm

Eerste album is een bak chaotische maar toch technische klereherrie. En het is goede klereherrie. :)

Van Hammers of Misfortune blijf ik The Bastard het beste vinden. Daar kan Slough Feg misschien enkel met Hardworlder tegenop. Al is dat wel totaal anders.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » do feb 04, 2010 10:03 pm

Sentinel schreef:Grappig, ik heb nog nooit een noot Anacrusis gehoord, eigenlijk schandalig. Dit is toch meer thrash, niet?
Oh man! onvoorstelbaar. Anacrusis lijkt me nou echt zo'n band voor jou. Vooral die eerste twee albums. Lekker rauw en venijnig. Eigenlijk ken ik geen betere band met die eigenschappen.

Voorbeeldjes:






(Van Manic Impressions)

Heerlijk, die krijs-uithalen.
Laatst gewijzigd door Metalheank op do feb 04, 2010 10:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » do feb 04, 2010 10:14 pm

Koop eerst maar eens de demo collectie van Stormspell!

Zo te zien worden de originele albums niet meegeleverd dus dat nieuwe materiaal is voor mij sowieso teleurstellend.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do feb 04, 2010 10:26 pm

Ach ja, die heb ik min of meer toch al. Reason is overigens redelijk makkelijk te krijgen, dus wat let je.

Die demo collectie is gaaf ja. Echt heerlijke rauwe thrash met wat technische versieringen. De productie is niet geweldig (vooral rauw en grauw) maar dat voegt wel wat toe. Heerlijk materiaal.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr feb 05, 2010 12:32 pm

Jeroen schreef:Ach ja, die heb ik min of meer toch al. Reason is overigens redelijk makkelijk te krijgen, dus wat let je.
Het feit dat het wat mij betreft vooral gaat om het debuut. ;)

Gelukkig is Anacrusis een band die hun geluid niet verkracht als ik de sample zo hoor, dus ik schaf het nieuwe album sowieso wel aan.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 05, 2010 12:35 pm

Ja, beter dan 400 dollar neer te tellen voor originele persing, al is het met die Axis bootleg ook behelpen. Slecht geluid zeg, foei.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr feb 05, 2010 12:38 pm

Jeroen schreef:Ja, beter dan 400 dollar neer te tellen voor originele persing, al is het met die Axis bootleg ook behelpen. Slecht geluid zeg, foei.
Dan kun je ook beter het album gratis van de website downloaden en op CD-R branden.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 05, 2010 1:02 pm

Haha, nu heb ik in ieder geval iets dat op het origineel lijkt en hetzelfde boekje heeft :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » vr feb 05, 2010 1:17 pm

Jeroen schreef:Haha, nu heb ik in ieder geval iets dat op het origineel lijkt en hetzelfde boekje heeft :P
Maar je had ook iets kunnen hebben wat als het origineel klinkt. Dat lijkt me toch stukken belangrijker. Het boekje kan mijn printer ook maken. Zou er zeker ook beter uitzien dan die bootleg van jou. Ik blijf ondanks dit nieuwe album toch blijven hopen op een volwaardige re-issue.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 05, 2010 1:19 pm

Ach, ik wacht wel op deze nieuwe versie. Ik heb die mp3's overigens wel gehad, maar ik luister nooit wat op de pc, laat staan dat ik gebrande cdtjes draai. Ik heb genoeg ander spul wat dan voor gaat.
Check trouwens het thrash topic voor leuk nieuws rond Last Descendants.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » vr feb 05, 2010 1:50 pm

Ik heb hier en daar wat samples gecheckt van Anacrusis. Gvd, wat een band, met name het debuut. Stom dat ik me daar nooit eerder in verdiept heb.

Laatste dagen heb ik trouwens eens heel aandachtig naar die Nitefall reissue van Stormspell geluisterd. Ik kom tot de conclusie dat die eerste demo het beste is; niet overweldigend maar goed genoeg om vaker te draaien. Maar het beste nummer staat op de tweede demo en heet "Don't Break the Seal". Dat nummer springt er echt bovenuit en blijft al dagen in m'n kop spoken. De rest gaat helaas het ene oor in en het andere uit.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 05, 2010 2:01 pm

nog één keertje dan, omdat het zo gaaf is:

Don't break the seal on the tomb of death
even though it's calling
Don't break the seal on the tomb of death
though your soul is falling
Don't break the seal on the tomb
Don't break the seal... the tomb of death

Schaf jezelf trouwens die demo compilatie van Stormspell aan, voordat dat nieuwe spul uitkomt. Daarop staan allemaal nummers in die oude rauwe stijl. Draait hier nu ook weer eens.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » za feb 06, 2010 4:29 pm

Jeroen schreef:
Schaf jezelf trouwens die demo compilatie van Stormspell aan, voordat dat nieuwe spul uitkomt. Daarop staan allemaal nummers in die oude rauwe stijl. Draait hier nu ook weer eens.
Ga ik ook doen.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » zo feb 14, 2010 7:41 pm

Jeroen schreef:nog één keertje dan, omdat het zo gaaf is:

Don't break the seal on the tomb of death
even though it's calling
Don't break the seal on the tomb of death
though your soul is falling
Don't break the seal on the tomb
Don't break the seal... the tomb of death
Geweldig nummer ja. Verreweg de beste op de hele schijf als 't mij vraagt.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » vr feb 19, 2010 10:30 pm

NEWS FROM PREDATOR:



HELLO FRIENDS AND FANS!

Predator is currently recording material for the second album. A title has not yet been selected. Among the songs included are:

Days Without Rain
Slave
Ingrid
Far Beyond Death
XXV

and a few more.....

As always, Predator is putting forth the very best from the heart ...

Also, we are in negotiations for some live performances in the States, Europe and South America. As soon as we have some dates confirmed, we will notify everyone and we will post it up on our page. We are soooooo looking forward to seeing all of you out there!!!!

Thank you so much for your love and support! We have gained world-wide popularity without the support of television, radio and mainstream major rock magazines. We owe it all to you: our fans, who know good metal when they hear it. Thank you!!!!!


Predator:
Nestor
Damien
Chris
Scott
Daniel
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » za feb 20, 2010 9:18 pm

Stormspell is bezig met de release van een band genaamd "Morbid Sin". Voor mensen die van thrashy power metal houden (bv Powermad) is dit wel interessant.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr feb 26, 2010 2:59 pm

Ga ik zeker in de gaten houden. Ze zijn trouwens ook bezig met demomateriaal van Siren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Bericht door Lone Starr » zo feb 28, 2010 10:08 pm

Jeroen schreef:Voor de liefhebbers van Anacrusis (Teun? ;) )
Dit was al ff bekend, maar er begint steeds meer schot in de zaak te komen.
January 2010

We're finally finishing up recording the final tracks for the "new" ANACRUSIS CD. The title of the album will be "HINDSIGHT: Suffering Hour & Reason Revisited". The 2-CD set will feature both our debut album SUFFERING HOUR and our 2nd release REASON along with the classic ANACRUSIS demo track "Apocalypse" all fully re-recorded by the original lineup of Kenn Nardi, Kevin Heidbreder, John Emery and Mike Owen. The package will also feature a 24-page full-color booklet with lyrics and lots of photos both old and new. Both of these classic albums have been out of print for many years, and we hope old fans and new will find some new life in these re-recorded songs.

The excellent cover-art is being created by Eliran Kantor (Testament, Mekong Delta, Sigh). Mixing is nearly complete and mastering will be handled by Maor Appelbaum who has worked with Yngwie, Rob Halford, Dave Ellefson's F5 and any many more.

Afbeelding

We are still working out details of where the album will be available, but there should be copies on-hand for our appearance at the KEEP IT TRUE XIII Festival in Germany this coming April.

CD1:
1.Present Tense
2.Imprisoned
3.R.O.T.
4.Butcher's Block
5.Apocalypse
6.A World To Gain
7.Frigid Bitch
8.Fighting Evil
9.The Twisted Cross
10.Annihilation Complete/Disemboweled
11.Injustice

CD2:
1.Stop Me
2.Terrified
3.Not Forgotten
4.Wrong
5.Silent Crime
6.Killing My Mind
7.Misshapen Intent
8.Afraid To Feel
9.Child Inside
10.Vital
11.Quick To Doubt

Previews (klinkt goed):
http://anacrusis.us/media%20files/MP3/A ... mples).mp3
Die previews hebben wel wat van Coroner weg. Dit gaat wel aangeschaft worden.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 01, 2010 2:25 pm

Ja, vooral de Mental Vortex periode, zij het wat rauwer en minder gepolijst qua songstructuren. De experimentele invloeden doen ook wel wat denken aan de half nieuwe / oude verzamelaar 'Coroner'.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 01, 2010 10:57 pm

Wat blijft Rage For Order toch een geweldig meesterwerk. Wat mij betreft samen met The Warning en de eerste EP het beste wat Queensrÿche ooit heeft uitgebracht. Beter dan het gladde werk wat erna kwam, hoewel het van Operation:Mindcrime tot en met Promised Land ook nog wel te doen is.

Maar wat een schitterend album is dit toch. De productie is top, de zang is geweldig, de nummers zijn geweldig, de riffs briljant en de solo's, godver, wat een solo's. Geniale plaat. Het mocht weer eens gezegd worden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Bericht door Sentinel » ma mar 01, 2010 11:14 pm

Heb gisteren Screamer: Target Earth zowat de hele avond gedraaid. Jezus, wat een plaat is dat toch; complete "The Warning" worship maar dan nog beter. Die gitaar solo's zijn wat mij betreft het beste wat dat genre te bieden heeft. Ik skip alleen altijd nummer 3; die hoofdrif past niet bij die transcendente sfeer van het album; komt te "rockig" over.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25332
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma mar 01, 2010 11:20 pm

Ik vind die hele plaat sowieso wat steviger en rockiger dan The Warning. Gaat soms meer de Agent Steel kant op zelfs. Gave plaat, dat wel. Zal em wel weer eens draaien. Wel een album waarbij een krachtigere productie (ala The Warning) geholpen zou hebben. Nu klinkt het wel lekker ouderwets en organisch, maar het is net wat te krachteloos soms. Ondanks dat, sterk album
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di mar 02, 2010 5:27 pm

Ik vind The Warning maar matig, vooral de platte vocalen maken het voor mijn geen prettige ervaring. Ik luister veel liever de EP.
It's the end of time

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door hellish star » di mar 02, 2010 6:36 pm

Dragonforce schreef:Ik vind The Warning maar matig, vooral de platte vocalen maken het voor mijn geen prettige ervaring. Ik luister veel liever de EP.
:lol:
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Plaats reactie