5 maart: Katatonia @ Doornroosje

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » za mar 06, 2010 12:01 pm

Zo dat was een mooie avond!

Long Distance Calling had ik van te voren weinig zin in maar heeft me positief verrast. Normaal vind ik instrumentaal helemaal niks maar dit bleef mijn aandacht trekken. Ik vond het dan ook jammer dat ze zo kort speelden.

Swallow The Sun: met een prachtig nieuw album op zak kon ik niet wachten om deze band live te zien. Het viel echter een beetje tegen. De band speelde wel goed alleen was het geluid bedroevend slecht. Alles was een grote brei en de zang kwam er al helemaal niet bovenuit. De publieksreactie was dan ook gematigd.

Katatonia was de band van de avond! de eerste 3 nummers waren qua geluid en zang nog niet super, maar vanaf het 4e nummer was het een perfect concert. Het klonk vaak net als op cd en soms zelfs beter. Goede setlist ook.

Jammer van sommige mensen in het publiek, dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door King of Beer » za mar 06, 2010 3:21 pm

Long Distance Calling was echt een verrassing.
Wat een geweldig optreden was dat zeg.
Zeker jammer dat het kort was, hadden van mij nog wel ff door mogen gaan.

Swallow The Sun vond ik de beste band van de avond.
Nummers die ik voorbij hoorde komen waren oude nummers als Swallow, Descending Winters, These Ours Of Despair en Don't Fall Asleep afgewisseld met nieuwe nummers als New Moon, Sleepless Swans en These Woods Breathe Evil.
Heerlijk van genoten.

Katatonia vond ik de minste band van de avond.
Al speelde ze zeker niet slecht maar ik vond de 2 supports een stuk beter.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » za mar 06, 2010 5:56 pm

Was inderdaad een mooie avond. Eerste band gemist helaas. Swallow the sun was ondanks het matige geluid erg mooi. Ik vond hen beter dan 2 of 3 jaar geleden dat ik ze zag.
Katatonia was voor mij absoluut de band van de avond. Mooie setlist, vrij goed geluid en de band had er zin in.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4073
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » za mar 06, 2010 6:19 pm

Vanavond ben ik erbij in de P60, heb er zin an!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » za mar 06, 2010 8:23 pm

goddethroned schreef:Was inderdaad een mooie avond. Eerste band gemist helaas. Swallow the sun was ondanks het matige geluid erg mooi. Ik vond hen beter dan 2 of 3 jaar geleden dat ik ze zag.
Katatonia was voor mij absoluut de band van de avond. Mooie setlist, vrij goed geluid en de band had er zin in.
+1, behalve dan dat ik Swallow The Sun eigenlijk niet zo heel veel aan vond. Katatonia was gewoon geweldig en ik hoop ze snel weer te kunnen zien :)

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Hybr1d » zo mar 07, 2010 12:36 pm

King of Beer schreef:Long Distance Calling was echt een verrassing.
Wat een geweldig optreden was dat zeg.
Zeker jammer dat het kort was, hadden van mij nog wel ff door mogen gaan.

Swallow The Sun vond ik de beste band van de avond.
Nummers die ik voorbij hoorde komen waren oude nummers als Swallow, Descending Winters, These Ours Of Despair en Don't Fall Asleep afgewisseld met nieuwe nummers als New Moon, Sleepless Swans en These Woods Breathe Evil.
Heerlijk van genoten.

Katatonia vond ik de minste band van de avond.
Al speelde ze zeker niet slecht maar ik vond de 2 supports een stuk beter.
P60*
Geheel eens met het eerste, Long Distance Calling deed me denken aan een combo van rustige Riverside en Daylight Dies, maar dan zonder de zang :p Klonk goed iig!
*Drummer van Katatonia had shirt aan van Daylight Dies!*

Swallow the sun had de zang ditmaal WEL goed staan, en goddamn wat kan die kerel grunten. Hij nailde ze allemaal, en zelfs de zang kon je ditmaal verstaan. Vooral de grunt in Swallow (laatste nummer) was echt subliem gedaan. Jammer dat de solo's wegvielen omdat de instrumenten iets minder strak afgesteld waren.

Katatonia stond wel goed afgesteld, magistraal. Prachtige zang, lekker harde gitaar/drums, fuck yeah! Ik vond het zelf erg jammer dat ze in P60 veel oude nummers speelden ("not played these songs on this tour yet" zal dit keer waar zijn?), en iets te weinig van het nieuwe album, hooguit 4 nummers, en niet eens Departer :( Desalniettemin, een geweldige show, die veel meer dan 12 euro waard is!

Overigens zat er in Amstelveen wel een of andere grafmongool tussen van dik 2 meter (ook breed) die echt helemaal weg was, en dus half door het publiek zwierde en dan nog eens lekker weggeduwd werd door iedereen. De bewaking haalde hem bij StS halverwege weg, en hij kreeg blijkbaar nog een kans, en bij Katatonia werd hij gelukkig iets sneller weggehaald. Blijf dan godverdomme weg van een concert als je niet eens normaal kan doen, of ga naar een concert waar iedereen zo is en maak er een pit van.
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]

Gebruikersavatar
CTTS
Berichten: 4866
Lid geworden op: ma nov 14, 2005 10:37 pm
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door CTTS » zo mar 07, 2010 8:50 pm

Hybr1d schreef:
Katatonia stond wel goed afgesteld, magistraal. Prachtige zang, lekker harde gitaar/drums, fuck yeah! Ik vond het zelf erg jammer dat ze in P60 veel oude nummers speelden ("not played these songs on this tour yet" zal dit keer waar zijn?), en iets te weinig van het nieuwe album, hooguit 4 nummers, en niet eens Departer :( Desalniettemin, een geweldige show, die veel meer dan 12 euro waard is!

Overigens zat er in Amstelveen wel een of andere grafmongool tussen van dik 2 meter (ook breed) die echt helemaal weg was, en dus half door het publiek zwierde en dan nog eens lekker weggeduwd werd door iedereen. De bewaking haalde hem bij StS halverwege weg, en hij kreeg blijkbaar nog een kans, en bij Katatonia werd hij gelukkig iets sneller weggehaald. Blijf dan godverdomme weg van een concert als je niet eens normaal kan doen, of ga naar een concert waar iedereen zo is en maak er een pit van.
Long Distance Calling helaas maar 2 nummers van gezien omdat we iets te laat binnen kwamen. Swallow the Sun vond ik vervolgens weinig aan, op plaat blijft er naar mijn mening al vrij weinig van hangen en ook live was het, ondanks dat het professioneel klonk, niet echt heel spannend.

Katatonia had van mij wel wat meer oude nummers mogen spelen maar ik heb dan ook niet zo heel veel met die laatste cd van ze. Wel een zeer degelijk optreden.

Die dronken idioot kwam ik tegen toen ik naar boven wilde gaan en hij door toedoen van de security vrij hardhandig onvrijwillig de laatste paar treden van de trap mistte :)

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » ma mar 08, 2010 11:54 am

Ben vrijdag en zondag geweest, super.

Long Distance Calling klinkt voor een instrumentale band gewoon goed. Een mannetje dat achter een laptop staat te headbangen ziet er alleen wat lullig uit, dan heb ik persoonlijk toch liever gewoon een ouderwetse toetsenist. Swallow the Sun was weer gewoonweg goed, maar wat mij betreft te veel nadruk op nieuw spul. Ik had graag bv. Through Her Silverly Body of The Giant gehoord. En Katatonia was beide keren gewoon genieten, geweldig.

Gebruikersavatar
Tuska
Eén hoofdletter is genoeg
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo mar 29, 2006 10:22 am
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door Tuska » ma mar 08, 2010 6:28 pm

Hybr1d schreef:[..]


P60*
Geheel eens met het eerste, Long Distance Calling deed me denken aan een combo van rustige Riverside en Daylight Dies, maar dan zonder de zang :p Klonk goed iig!
*Drummer van Katatonia had shirt aan van Daylight Dies!*

Swallow the sun had de zang ditmaal WEL goed staan, en goddamn wat kan die kerel grunten. Hij nailde ze allemaal, en zelfs de zang kon je ditmaal verstaan. Vooral de grunt in Swallow (laatste nummer) was echt subliem gedaan. Jammer dat de solo's wegvielen omdat de instrumenten iets minder strak afgesteld waren.

Katatonia stond wel goed afgesteld, magistraal. Prachtige zang, lekker harde gitaar/drums, fuck yeah! Ik vond het zelf erg jammer dat ze in P60 veel oude nummers speelden ("not played these songs on this tour yet" zal dit keer waar zijn?), en iets te weinig van het nieuwe album, hooguit 4 nummers, en niet eens Departer :( Desalniettemin, een geweldige show, die veel meer dan 12 euro waard is!
.
Haha, zanger van StS had ook al een Daylight Dies shirt aan, en die hebben ze ook gewoon de hele tour aan :P.

Geluid blijft vaak natuurlijk afhankelijk van waar je staat, ik vond het in Doornroosje beter dan P60, vooral met StS. Die screamgrunt zegmaar was juist vreselijk, het klonk als Immortal of zo - zo'n dikke kraak erin. Zo klinkt dat normaal helemaal niet. Maar hij is ook een geweldige frontman (in al z'n rust), hij beheerst echt veel ja. StS vind ik echt genieten altijd, en dan die riff van 'Swallow' nohhhhhhh dat is wel één van de mooiste riffjes evah denk ik. Gewoon heerlijk sereen, zoals zij dat goed kunnen.

Zoals iemand eerder al zei, met dat van dat Katatonia hun set nog wel eens varieert, inderdaad! Ik ben daarom ook heel blij dat ik twee keer ben geweest. In Nijmegen was ik dolgelukkig met de set, ze speelden bijvoorbeeld ook Tonight's Music dacht ik ennnnn nog zo'n janknummer (voor mij dan), echt de parels van de betreffende albums. Elk nummer was weer een feest, en wat me vooral positief opviel was hoe goed de meerstemmigheid weer klonk - die nieuwe gitarist is dan misschien een lelijk ende mager homootje, maar hij was zeker wel goed bij stem en nam ook vrij veel voor z'n rekening (al blijft de vertrouwde combinatie met Blakkheim ook goud).. Dat was trouwens nog even schrikken! Ik wist niets van de line-up switch, dus die gassies komen het podium op en ik dacht 'whut dat zijn roadies of zo, wat doen ze?!'. Ik vind het altijd heel sip, maar moet zeggen dat ze het allemaal wel waar hebben kunnen maken dus dat ik deze verandering nog wel kan accepteren. Jonas is ook gewoon een uitstekende zanger dus dat was ook genieten. In P60 echter, was het heus wel weer vet, maar toch minder. Die "Sodomizer" leek zichzelf wel niet zo goed te kunnen horen of zo want z'n vocals waren toch meermaals niet helemaal je-van-het; al werd het geluid over het algemeen wel iets beter naarmate de show vorderde. Wat vooral irritant was was het basgeluid, vooral op stukken waar dat niet geëgaliseerd wordt door andere beukende instrumenten.. bijvoorbeeld op hele rustige stukjes, was het een grote brom - en waren de gitaren amper te horen, en kwam de zang er ook moeilijker overheen.
Ze speelden in de P60 inderdaad ook wel veel vage zooi! En op zich is het heel gaaf, die variatie.. vooral omdat ik dus toch twee keer ben geweest, dus zie ik alleen maar meer. Maar ik vond het toch een beetje licht tegenvallen moet ik zeggen, dan had ik liever de extra nummers die ze wel in Nijmegen speelden. BEHALVE! Dat ze ook "Omerta" speelden, en dat vind ik ook zo'n prachtlied! En goed gefixed ook weer. Heb ook niet alles meer gehoord verder, moest op een gegeven moment toch wel naar de tram. Maar het was ook goed. Ik heb in ieder geval weer enorm genoten en ben blij dat ik toch heen ben geweest, beide keren! Katatonia blijft gewoon een van de mooiste en beste bands, ze hebben iets wat gewoon werkt. En Swallow the Sun is inmiddels ook een van mn meest favoriete livebands. Ja MetalTuupie je hebt ze kort geleden nog die nummers zien spelen toch? :D ik mag dat altijd wel, oude nummers. Dus unlike Hybrid was ik ook heel blij met dat Katatonia niet alleen maar nieuwe poep speelde.
Heerlijk! Was alweer 5 jaar geleden dat ik ze hier in Nederland heb gezien. Hopelijk duurt het niet zo lang voor ik ze weer zie : ).
Olen viikinki, tulin raiskaamaan teidän tyttären!

~!!iK hAuW Va ma DuSHi Elli3!!~ Lavv me schatje

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma mar 08, 2010 9:23 pm

"Die ene riff" van swallow dendert hier ook nog flink door in me hoofd ja, Katatonia had ik iets meer van verwacht. Het was zekers wel goed, maar niet super. Jonas klonk vooral in het begin zo nu en dan niet helemaal zuiver, maar het mocht de pret niet deren. Was persoonlijk erg tevreden met de setlist, bijna alle nummers waar ik altijd mee mee "drum" hier thuis kwamen voorbij

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di mar 09, 2010 11:43 am

TUSKA schreef: Haha, zanger van StS had ook al een Daylight Dies shirt aan, en die hebben ze ook gewoon de hele tour aan :P.
Wat 'n smeerlappen zijn 't ook, zondag hebben ze ook weer met z'n tweeën datzelfde shirt gedeeld :P Kan natuurlijk ook zijn dat ze de merchandise van Daylight Dies geplunderd hebben en elk 15 exemplaren van 't zelfde shirt hebben...
Maar daar hebben wel meer muzikanten een handje aan, Chuck Billy heeft z'n Sadus shirt volgens mij ook 8760 uur per jaar aan. :lol:

Plaats reactie