Paganfest 2010 met Finntroll en Eluveitie

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Bericht door Vlekkie » di mar 02, 2010 11:46 am

of misschien wordt 't een verassings act. :wink:
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di mar 02, 2010 8:44 pm

Vlekkie schreef:of misschien wordt 't een verassings act. :wink:
Hopelijk niet, als ik al weet dat er niks boeiends speelt, kan ik mooi rond die tijd even wat eten.


EDIT:
Ook een mooie: Slechtvalk!
Ook compleet vergeten.. Alzheimer komt te vroeg..
Hakkaa päälle pohjan poika!

Natchai
Berichten: 37
Lid geworden op: do mar 02, 2006 3:43 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Natchai » wo mar 03, 2010 1:53 pm

Volgens de site van Paganfest vervangt Svartsot Equilibrium in Stuttgart (6 mrt.) en in Tilburg (7 mrt.).
"D.J.s, V.J.s, pimps and trollops,
never mind music - this is bollocks."

Skyclad - Penny Dreadful

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » wo mar 03, 2010 1:55 pm

Dat wilde ik nét zeggen! :lol:


Maar klopt, lees hierr:

SVARTSOT ersetzen EQUILIBRIUM in Tilburg und Stuttgart
2010-03-03 11:09:00


Die bayrischen Heidenkrieger von Equilibrium müssen aufgrund einer personellen Umstellung innerhalb der Band die Konzerte in Tilburg und Stuttgart absagen.
Doch wir haben bereits für ehrwürdigen Ersatz gesorgt! Die dänischen Folk-Nordmannen von SVARTSOT werden euch im 013 und LKA Longhorn so richtig einheizen!
Bei den Extended Shows in Bochum, Amsterdam und Antwerpen werden Equilibrium planmäßig auftreten!
Die aktualisierte Running Order ist nun unter "Dates" zu finden. Skol!


In ieder geval, ik ken Svartsot niet, dus mooooooi tijd om dan even wat te gaan knabbelen.
EDIT:
Wel balen dat er bijv. geen Heidevolk of een Turisas even langs komt..!!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Blutengel
Berichten: 1509
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 1:59 pm
Locatie: BE

Bericht door Blutengel » wo mar 03, 2010 1:59 pm

Anders moet je even snel Svartsot luisteren op voorhand. Zijn zeer de moeite waard namelijk

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » wo mar 03, 2010 2:03 pm

Blutengel schreef:Anders moet je even snel Svartsot luisteren op voorhand. Zijn zeer de moeite waard namelijk
Ja, heb ik net even voor een aantal minuutjes gedaan maar nee... als je vervanging zoekt voor een band als EQUILIBRIUM mag je van mij niet aankakken met SVARTSOT!
Dan had ik het nog liever zien opschuiven...
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » wo mar 03, 2010 3:05 pm

Gilbert schreef:
kneuz schreef:Finntroll, die wil ik wel eens zien :)

hm, Melkweg of 013, maakt voor mij wat betreft vervoer niet zo veel uit (hoewel de 013 zo'n 50 km verder rijden is).
Denk dat ik toch maar voor de 013 ga vanwege de grootte, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer :s
In 013 krijg je t.o.v. de Melkweg dus twee bands extra. Al weet ik niet of de ticketprijs daardoor ook hoger is en of de andere bands korter spelen.
Toch maar gekozen voor Melkweg ;-) Kwam beter uit, aangezien ik het lidmaatschap weer ga gebruiken voor een ander concert in begin april. En dit wordt voor mij bovendien na 4 jaar dat ik weer eens in de Melkweg ga, hehe.
Hoeveelste editie is dit trouwens van Paganfest? die site is niet echt bepaald informatief...
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
kriegsnebel
Berichten: 391
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 9:01 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kriegsnebel » wo mar 03, 2010 3:10 pm

Volgens mijn is het de 3de editie.

En over Svartsot,beetje jammer. Had liever iets anders gehad!
Bier en metal

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » wo mar 03, 2010 3:15 pm

kriegsnebel schreef:Volgens mijn is het de 3de editie.

En over Svartsot,beetje jammer. Had liever iets anders gehad!
Het is inderdaad de 3de.
De tweede had ik niet bijgewoond want dat was destijds in Eindhoven, vandaar...

En zeker jammer van Svartsot! Nu krijgen we meer huppelfolk dan de wat serieuzer werk.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » wo mar 03, 2010 3:28 pm

Wat een gemiep weer, zeg. Mijn complimenten voor 013 dat ze op zo korte termijn nog een band (uit het buitenland!) hebben weten te regelen.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo mar 03, 2010 4:51 pm

Ik denk eerder dat de Paganfest organisator dat gedaan heeft ipv de 013 :wink:

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » wo mar 03, 2010 7:01 pm

Sorcha schreef:Wat een gemiep weer, zeg. Mijn complimenten voor 013 dat ze op zo korte termijn nog een band (uit het buitenland!) hebben weten te regelen.
Idd, ik ken Svartsot ook niet, maar het kon ook een beginnend folkpriegelbandje uit Nederland kunnen zijn ofzo.

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » wo mar 03, 2010 11:35 pm

Toch liever Equilibrium gezien, maar Svartsot is zeker niet mis ;)
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » do mar 04, 2010 10:26 pm

Nieuw tijdschema:

Svartsot 16.00 16.30
Arkona 16.45 - 17.45
Varg 17.30 - 18.15
Dornenreich 18.30 - 19.15
Alestorm 19.30 - 20.15
Eluveitie 20.35- 21.35
Finntroll 22.00 - 23.00


Dus toch geen etentje tijdens Svartsot, aangezien ze als 1ste spelen.
Dan maar tijdens Varg of Dornenreich.


Edit:
De 013 heeft de laatste tijd toch een 'stand' waar je eten kan halen zoals burgers/vette hap, toch..? Had ik nog gezien met Manowar, dacht ik.
Maar enfin, zou tof zijn als het er weer stond!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » vr mar 05, 2010 7:56 am

Zo, Arkona een uur speeltijd? Dat is niet verkeerd :)

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Bericht door Gilbert » vr mar 05, 2010 8:41 am

Sorcha schreef:Zo, Arkona een uur speeltijd? Dat is niet verkeerd :)
Dat moet een typefout zijn, want anders zou Arkona nog een kwartier doorspelen terwijl Varg al begonnen is. :P Arkona zal dus vermoedelijk een half uur spelen, tot 17.15 uur.

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » vr mar 05, 2010 10:00 am

Black No. 1 schreef:Edit:
De 013 heeft de laatste tijd toch een 'stand' waar je eten kan halen zoals burgers/vette hap, toch..? Had ik nog gezien met Manowar, dacht ik.
Maar enfin, zou tof zijn als het er weer stond!
Klopt, laatst na Ulver had ik daar een "spicy wrap" gekocht, een soort tortilla met gekruid vlees en groente. Erg goed te eten :)
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Thorvir
Berichten: 705
Lid geworden op: ma okt 22, 2007 2:11 am
Locatie: Krabbendijke

Bericht door Thorvir » vr mar 05, 2010 10:28 am

Gilbert schreef:[..]

Dat moet een typefout zijn, want anders zou Arkona nog een kwartier doorspelen terwijl Varg al begonnen is. :P Arkona zal dus vermoedelijk een half uur spelen, tot 17.15 uur.
godver, hadden ze svartsot dan niet gewoon thuis kunnen laten (no offence voor svartsot hoor), dan had de rest allemaal wat meer speeltijd gehad, wat ik vooral bij Arkona erg gewardeerd had.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » vr mar 05, 2010 11:04 am

kneuz schreef:[..]


Klopt, laatst na Ulver had ik daar een "spicy wrap" gekocht, een soort tortilla met gekruid vlees en groente. Erg goed te eten :)
Mieters! 8)
Geen lange uitstapjes naar het centrum, gelukkig.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door Sorcha » vr mar 05, 2010 12:56 pm

Gilbert schreef:[..]

Dat moet een typefout zijn, want anders zou Arkona nog een kwartier doorspelen terwijl Varg al begonnen is. :P Arkona zal dus vermoedelijk een half uur spelen, tot 17.15 uur.
Oh, niet goed gekeken. Ik vond het al veel tijd voor een openingsact (Svartsot even niet meegerekend).

Enne eten kan je toch ook gewoon verderop in de straat waar de 013 zit? Niks geen ellenlange uitstapjes naar het centrum dus.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » vr mar 05, 2010 6:38 pm

Volgens mij verkopen ze nog steeds broodjes bockworst in 013. Nouja, vorig jaar wel...

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Bericht door Vlekkie » vr mar 05, 2010 8:53 pm

Ik heb net ff Svartsot opgezocht op youtube en ik vind het helemaal niet zo verkeerd.
Het lijkt me super om ze te zien, eerlijk gezegd.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » vr mar 05, 2010 9:31 pm

Ook wat muziekjes op hun myspace beluisterd en het klinkt niet slecht idd.

Anyway, dit is het juiste tijdschema:

16.00 - 16.30 Svartsot
16.45 - 17.15 Arkona
17.30 - 18.15 Varg
18.30 - 19.15 Dornenreich
19.30 - 20.15 Alestorm
20.35 - 21.35 Eluveitie
22.00 - 23.00 Finntroll

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za mar 06, 2010 10:42 pm

Morgen is het dan zover! 8)

TAKE YER OWN BLOODY RUM WITH YE!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door EricMaiden » za mar 06, 2010 11:20 pm

Helaas niet aanwezig, had er graag bij willen zijn maar me portemonnee stemde tegen :x

Maar voor degene die gaan, Have Fun!

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » za mar 06, 2010 11:29 pm

EricMaiden schreef:Helaas niet aanwezig, had er graag bij willen zijn maar me portemonnee stemde tegen :x

Maar voor degene die gaan, Have Fun!
Dank je.
Rot dat je niet kan gaan, trouwens.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » zo mar 07, 2010 1:11 pm

Zin in! Over een uurtje maar eens richting Tilburg en naar de eerste dönerboer die ik tegen kom!
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo mar 07, 2010 1:37 pm

Ik ga zo ook de trein in. Ben wel wat later, maar dat moet maar. Heb er iig erg veel zin in!

Nog wel een beetje brakkig van gisterenavond, maar dat komt vast goed.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

IronMaidenNL
Berichten: 105
Lid geworden op: zo sep 20, 2009 12:45 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door IronMaidenNL » ma mar 08, 2010 12:38 am

Leuke editie! Wat mij betreft was Eluveitie het beste op de voet gevolgd door Arkona.

Gebruikersavatar
Dennisrammstein
Berichten: 477
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 1:14 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Dennisrammstein » ma mar 08, 2010 12:55 am

Zeker een leuke editie! Erg goed vermaakt meer. Kwam precies om 4 uur binnen en toen begon Svartsot. Prima show en zeker een leuke (niet betere) vervanger voor Equilibrium. Helaas moesten ze snel weer plaats maken voor Varg. Even leuk maar gelukkig speelden ze niet al te lang en werd er gelukkig snel genoeg plaats gemaakt voor Arkona. Jezus was heeft dat vrouwtje een strot en een lading energie zeg! Prima optreden en helaas snel voorbij. Daarna Dornenreich die echt retesaai was. Zodra ze een basspeler gevonden hebben moeten ze het nog maar eens proberen want dat was echt een gemis. Het echte feest begon daarna pas bij Alestorm. Ben alleen vaag bekend met hun laatste album, maar het was een fantastische show! Hoogtepunt van de avond was voor mij Eluveitie. Fantastisch optreden en gelukkig langer dan die 20 minuten bij Paganfest 1. Finntroll was ten slotte een stuk beter aan te horen dan bij mijn laatste keer in Nijmegen en sloten de boel waardig af.

Zo en nu schnell schlafen!
http://www.last.fm/user/Dennizrammstein/

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » ma mar 08, 2010 1:11 pm

Leuk feestje weer!

Ik kwam voor Finntroll, Equilibrium en Eluveitie, met de rest was is niet superbekend eigenlijk op wat nummertjes te kennen na.

Ik was erg blij verast met Arkona en Alestorm, wat een stoer wijf zeg, en wat een showtje zette alestorm neer. Erg hard gelachen om de wall of death with "the big ninja dude" in het midden.
Vond het jammer dat Eluveitie niet meer nummer van slania speelde en ben nog steeds van mening dat ik de zang er totaal niet tussen vind passen maar toch wel leuk om weer eens te zien.
Varg vond ik eentonig en saai en van Svartsrot vond ik de zang niet echt hoorbaar. Tijdens dornenreich ff lekker gaan eten.

Als laatste Finntroll, waar ik erg naar uitkeek maar me vies is tegen gevallen. Eerste keer dat ik ze live zie maar de sfeer van de cd's konden ze totaal niet op me overbrengen. Erg jammer.

Al met al wel gezellig daggie gehad en vind dat er altijd een leuke sfeer hangt op paganfest!

en @ Iron: volgende keer wel zwaaien als je me ziet joh :p
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » ma mar 08, 2010 3:02 pm

Ik ben me toch een partij brak, godverdomme, haha.

Enfin, ik heb alleen Alestorm, Eluveitie en Finntroll herinnerd, en wat ik ervan weet is dat het wel kick ass was! Maar dan ook echt kick ass!

Dit maal geen t-shirt aangeschaft maar een SCHITTERENDE flessenopener in de vorm van een Mjölnir! :D Yeah!

Anyways, nog een tijd met de zanger van Alestorm gefeest zonder dat ik het echt door had.. Hij stond namelijk al een tijd naast me maar na een goed kwartier kwam ik erachter dat hij het dus was.

Goed, dit was een geslaagd feestje! Ben 2 maal dronken geworden dus dat is ook weer een ervaring erbij.. In ieder geval, het was vet!
Hakkaa päälle pohjan poika!

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Bericht door MetalJan » ma mar 08, 2010 4:18 pm

Mijn bevindingen:

Kwart over 4 (wilde eigenlijk half 4 in Tilburg aankomen maar had de trein gemist, omdat de bus veel te laat op het station in Dordrecht arriveerde) stapte ik 013 binnen en nadat ik m’n jas had afgegeven bij de (drukke) garderobe begaf ik mij naar de zaal.

Daar was Svartsot al een tijdje bezig. Wat ik zag (was zo’n 10 minuten) klonk opzich wel oke, maar niet heel bijzonder dus. Wel goed geluid trouwens en al met al toch wel een aardige opener.

Gezien het tijdschema was het toen de beurt aan Arkona, maar het waren de mannen van Varg die klaarstonden. Visueel zagen ze er net zo uit als Turisas (zwart/rood geverfd). Muzikaal vond ik wat minder, maar opzich wel aardig.

Daarna kwam dus Arkona wat goed bezig was. De frontvrouw schreeuwde haar longen uit haar lijf. De band was ook wat steviger dan de 2 voorgaande bands, dat kwam mede door het gebruik van snellere stukken. Helaas kwamen de ‘vrolijke deuntjes’ uit een doosje, maar dat mocht de pret niet drukken. Prima band!

Hierna heb ik een stukje van Dornenreich gezien, maar dat kon me niet echt boeien, dus ben wat gaan eten. Wel apart om te zien zo met enkel een drummer, zanger/gitarist en violist. Die zang vond ik wat minder en die Duitstalige teksten had van mij ook niet gehoeven.

De piraten van Alestorm toverden daarna de zaal in mum van tijd in een kolkende massa. Hun populariteit is behoorlijk gestegen nadat ze ik een aantal jaar geleden op Graspop zag. Nummers als oa Over The Seas, Captain Morgan’s Revenge, Wenches & Mead, Leviathan, Black Sails At Midnight en natuurlijk Keelhauled gingen erin als koek! De Schotten weten wel hoe je een feestje moet bouwen!

Daarna was het de beurt aan het meer ingetogen Eluveitie. Had de band nog niet in de nieuwe bezetting gezien en was dan ook wel benieuwd hoe ze het deden. Ook deze band is inmiddels erg populair onder het aanwezige, vrij jonge publiek. Nieuwe nummers werden afgewisseld met oud materiaal. Ook het mooie vrouwtje wat de Hurdy Gurdy bespeelde, mocht ook wat nummers meezingen en dat ging haar goed af. Prima optreden!

Aan Finntroll de taak om de avond af te sluiten. Men begon met Blodmarsch (het intro van de nieuwe plaat Nivelfind), maar daarna barsten ze verassend los met het laatste nummer van die plaat, Dråp. Daarna speelden ze oa nog Skogens Hämnd, Slaget Vid Blödsalv en Fikarens Fiende. Het publiek kwam wat langzaam op gang naar mijn idee; op de trappen stonden mensen er maar stilletjes bij, maar nadat men nummers als Trollhammaren ging spelen werd het toch nog een leuk feestje! Ook het beste nummer van de nieuwe plaat, Solsagan, ontbrak niet. Na een toegift was het gedaan met de pret en konden de trollen terugkijken op een prima optreden.

Volgende keer zeker weer! :D

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Bericht door Vlekkie » ma mar 08, 2010 6:40 pm

Ik heb het ook naar mijn zin gehad.
De 1e band vond ik aardig. Leuke opening, maar niet heel erg speciaal.
Varg warmde het publiek vervolgens verder op, vond het een leuke show.
Arkona was supervet. Ze hadden volgens mij maar een half uur gespeeld, ipv de 3 kwartier dat op het papiertje stond.
Dorenreich, niet echt mijn ding, dus gaan eten.
Alestorm vond ik de band van de avond. Ik vond het echt supervet om te zien!
Eluveitie vond ik ook goed.
Finntroll half gezien en dat was ook super.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di mar 09, 2010 11:35 am

Ben gisteren in Londen geweest. Arkona gemist omdat de volgorde niet klopte. Toen we dat eenmaal ontdekt hadden kreeg de Wagamama de voorkeur over Varg. Van Dornenreich had ik niet veel verwacht, maar dat bleek aardig mee te vallen. Eluveitie is nooit zo m'n favoriete band geweest, maar altijd wel leuk om te zien. Finntroll was weer gaaf als vanouds. Ik hoop alleen niet dat Solsagan nu de nieuwe vaste afsluiter wordt. Het galmt nu nog steeds door m'n kop, maar om nou te zeggen dat dat 't een goed nummer maakt...
Laatst gewijzigd door MetalTuupLimburg op di mar 09, 2010 12:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di mar 09, 2010 12:11 pm

Grappig dat iedereen Dornenreich kut vond. Die band hoort dan ook totaal niet op een pagan festival thuis.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » di mar 09, 2010 12:12 pm

Niet iedereen Rik, zie voorgaande post ;)

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Bericht door Bleek No. 1 » di mar 09, 2010 7:20 pm

Kinda edit:
Damn! Gister (de Paganfest-afterparty met Alestorm @ Extase, Tilburg) was nóg beter!

De band werd zó zat en zó grappig dat de avond één grote geslaagde avond was! :D
En daarbij speelde ze alles van hun repertoire (+ de nodige Slayer covers en een korte Journey's 'Don't Stop Believing' erbij gedropt) :lol:

Man, wat is Alestorm toch geniaal!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Miss G. Fish
Berichten: 1004
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 11:18 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door Miss G. Fish » do mar 11, 2010 4:23 pm

Om eerlijk te zijn vond ik de kwaliteit van de bands vies hard tegenvallen! Ook over het geluid was ik niet helemaal te spreken. Alleen de laatste twee bands waren wel oke. Hopelijk is het zaterdag in de Melkweg beter, we zullen zien...
"Doe zelf eens normaal man!"

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » do mar 11, 2010 6:29 pm

Nou, ik vond het een zwaar gave editie!

Svartstot vond ik maar niks, Varg was verassend leuk.

Arkona echter was de grote verassing voor mij. Muzikaal was het niet heel bijzonder, maar wat een frontvrouw zeg! Energiek, enthousiast, goede stem (zowel rauw als clean), gave outfit, dansen en natuurlijk de tamboerijn! Ze deed me behoorlijk aan Sabina Classen denken qua uiterlijk en attitude. Echt gaaf optreden, ik ben fan! Alleen jammer dat er veel van tape werd meegespeeld op de achtergrond, daar had best gewoon een keyboardspelert mogen staan.

Dornenreich was... vreemd. Geen bassist en een zanger die praktisch fluistert. Toch best leuk om naar te luisteren, maar nergens wereldschokkend.

Alestorm was voor mij de band van de avond en tevens de eerste keer dat ik ze echt fatsoenlijk kon zien. Gave setlist, gave mosh, algeheel feest. Ik zeg meer.

Eluveitie was vet als altijd, alleen het geluid was flink matig. En toch mis je die twee fanatiekelingen op het podium, het geheel kwam een stuk statischer over dan eerdere keren dat ik ze zag. Doch, nog steeds genietbaar, alleen erg weinig nummers van de eerste plaat.

Finntroll was ook weer tof, al had ik de nieuwe plaat nog niet gehoord. Wel een opvallend tam publiek vond ik! Weinig tot geen pit, doch wel veel headbangers. En dat deed me ook wel weer goed, dus gaaf optreden.

Ik zeg, volgende editie, weer aanwezig.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Bericht door kneuz » za mar 13, 2010 12:28 pm

Vanavond in de Melkweg :) (eigenlijk in de middag al, maar ik ben er wat later)
heb er zin in!
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Paganfest 2010 met Finntroll en Eluveitie

Bericht door Eus » ma mar 15, 2010 10:33 pm

Hierbij nog wat foto's van afgelopen zaterdag.

Varg
Afbeelding

Arkona
Afbeelding

Dornenreich
Afbeelding

Alestorm
Afbeelding

Equilibrium
Afbeelding

Eluveitie
Afbeelding

Afbeelding

Finntroll
Afbeelding

Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

Gebruikersavatar
kneuz
Berichten: 1588
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:47 am
Locatie: Den Haag

Re: Paganfest 2010 met Finntroll en Eluveitie

Bericht door kneuz » di mar 16, 2010 9:03 am

Was er ook bij, in de Melkweg. :D

Ik heb de eerste drie bands gemist vanwege andere plannen in de middag (en file op de snelweg, en een of andere hoofdweg in Amsterdam was afgesloten...).

Alestorm was leuk, Equilibrium viel tegen. (die zanger deed me erg denken aan Steele van Type O Negative. en hij mag wel eens Engels leren praten). Eluveitie was slaapwekkend.

Finntroll was geweldig, ben blij ze eindelijk een keer gezien te hebben! Trollhammaren was voor mij het hoogtepunt van de avond.

Ik kende geen enkele band behalve Finntroll. Pagan/folk metal is totaal niet mijn ding, maar concerten zijn altijd één groot feest.
De zaal was op een gegeven moment echt propvol. Leuk ook dat er een heleboel dames aan het stagediven/crowdsurfen waren. Veel jong publiek ook, of ik begin gewoon oud te worden, kan ook :) En ligt het nou aan mij, of is de Melkweg groter dan het vroeger was? De laatste keer dat ik er was, was in juni 2006 (maar ben er volgende maand weer voor Autechre!).
Laatst gewijzigd door kneuz op di mar 16, 2010 9:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25629
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Paganfest 2010 met Finntroll en Eluveitie

Bericht door Lennert » di mar 16, 2010 9:04 am

Godver, ik dacht even dat Federico bij Finntroll in de band was gekomen!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Paganfest 2010 met Finntroll en Eluveitie

Bericht door Metall » di mar 16, 2010 4:05 pm

Mooi feest in de Melkweg. Meer sfeer dan vorig jaar in Haarlem, toen het tegen het einde wat stiller werd. Arkona heel bijzonder, door de uitstraling en de stem van de zangeres. Zeer strak optreden van Finntroll. Beste band in muzikaal opzicht vond ik Dornenreich.

Gebruikersavatar
cataclysm child
Berichten: 7664
Lid geworden op: do dec 08, 2005 2:16 pm
Locatie: leuven

Re: Paganfest 2010 met Finntroll en Eluveitie

Bericht door cataclysm child » di mar 16, 2010 6:17 pm

Ben in Hof Ter Lo gaan kijken.

Arkona was zeer leuk, al heb ik wel de helft van het optreden gemist.

Varg was dodelijk saai, evenals Eluveitie. Dornenreich was een beetje de vreemde eend tussen al dat hoempa geweld, maar kon me wel bekoren. De band van de dag was echter Equilibrium, wat was dat vet seg. Ik had er nochtans niks van verwacht, na de vervanging van hun zanger en drummer, maar ze bliezen letterlijk alles weg. Dan was er nog Alestorm dat muzikaal barslecht was, maar wel veel sfeer bracht. En Finntroll was leuk, as usual.
Faustian Spirit of the Earth

Plaats reactie