Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
-
cataclysm child
Bericht
door cataclysm child » di mar 16, 2010 6:13 pm
MetalTuupLimburg schreef:Gisteren in Londen geweest. Ik ging eigenlijk vooral om onze lokale helden Carach Angren te supporten, maar het programma was op 't laatste moment omgegooid en toen ik om 18.40 binnen kwam hadden ze al gespeeld, jammer.
Nefarium kende ik niet, een stelletje Italianen dat ondanks nogal onbeholpen Engels best overtuigend overkwam.
Vervolgens Zonaria, wat mij betreft de beste band van de avond. Strak gespeeld.
Van Akercocke weet ik nog steeds niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Het zweeft ergens tussen belachelijk en geniaal, maar ik neig toch nog vooral naar het eerste. De geïmproviseerde 'corpsepaint' droeg hier wel voor een deel aan bij.
Tot slot Dark Funeral. Niet helemaal mijn ding eigenlijk, maar wel OK.
Akercocke en corpsepaint? Treden ze dan niet meer op in hun smokings enzo?
Anyway, fantastische band!
Faustian Spirit of the Earth
-
MetalJan
Bericht
door MetalJan » di mar 16, 2010 6:44 pm
Tijdschema Hedon:
Nefarium: 19:45 - 20:15
Carach Angren: 20:25 - 20:55
Zonaria: 21:05 - 21:45
Dark Funeral: 22:00 - 23:30
Ik was dus in Dordt geweest:
Kwam rond 8 uur binnen, Nefarium dus gemist, maar dat deerde me niet zoveel.
Carach Angren was dus de eerste band die ik zag en vond het een goed optreden! Geluid was in het begin nog wat matig, maar gaandeweg het optreden werd het, voor Bibelot-begrippen, steeds beter. Live doen ze het met hun vieren, wat erg goed uit de verf komt. Materiaal van Lammendan en van de nieuwe cd kwam voorbij. Ook het 'a-cappella' stukje van Lammendam kwam voorbij. Gaaf optreden!
Zonaria daarna was iets minder, maar heb ook wel genoten van dit optreden. Deze band heeft ook 2 cd's uitgebracht en men speelde daar dus materiaal van en ook kwam er een nieuw nummer voorbij. Prima optreden!
Het was een eeuwigheid geleden dat ik Dark Funeral voor het laatst zag (Waldrock 2001). Toendertijd in de middag met een zonnetje, nu in een donkere kerk! Na het intro barste men los, en tja, ben niet zo bekend met het oevre van de band, maar het zal vast wel een titel zijn geweest met een helse naam. Lekkere snelle nummers worden afgewisseld met wat meer slepende songs. Zanger Emperor Magus Caligula krijste het geheel aan elkaar. Goeie drummer trouwens!
-
Satyr
-
Contacteer:
Bericht
door Satyr » wo mar 17, 2010 2:25 pm
-
bloeding
Bericht
door bloeding » wo mar 17, 2010 2:31 pm
ik was er ook.
vond die eerste band qua podium prestatie echt verschrikkelijk.
de muziek ging nog wel, maar het zag er allemaal niet uit live en dat verpeste de sfeer vond ik.
carach angren,tsjah neerlands zwarte trots in bange dagen. die komen nog wel een eind denk ik zo.
was gewoon een goede show.
zonaria vond ik erg vermakelijk wel.
al had ik het idee persoonlijk dat de zang wel iets harder mocht.
wel gaaf om die drummer bezig te zien, die vent was de hele tijd telkens elk nummer aan het headbangen
en hij hield het ritme goed strak aan. erg knap van hem.
dark funeral even paar nummers aangehoord, maar dat is toch niet mijn ding.
wel groots opgebouwd podium voor het hedon in ieder geval en wat hebben die lui jezus veel merchandise zeg.
alles wat je ongeveer kan bedenken hadden ze.
wel prima geluid trouwens.
www.portall.net
www.myspace.com/portall
-
King of Beer
-
Contacteer:
Bericht
door King of Beer » wo mar 17, 2010 2:34 pm
Gister in Zwolle geweest.
Eerste band was Nefarium wat ik een erg sterke band vond.
Muzikaal vond ik het allemaal erg goed klinken, jamemr dat het na een half uur al voorbij was.
Carach Angren vond ik niet zo sterk.
Ik vind de band dan ook vrij kut maar het optreden kom me ook zeker niet overtuigen.
Zonaria gaf een best gaaf optreden weg maar ik stoorde me vooral aan de gitaar solo's die allemaal totaal misplaatst waren.
Kreeg het idee dat ze er graag gitaarsolo's in willen en dat dan maar ergens erin proppen.
Muzikaal was het verder goed.
Dark Funeral was veruit de gaafste band van de avond.
Laatste keer was ook in de bare zon midden op de dag dus de omstandigheden waren zoiezo beter.
Ik vond het een erg gaaf optreden met een prima setlist waarbij 666 Voices Inside echt eruit knalde.
Lekker lang optreden zoals al eerder was aagegeven.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
-
EricMaiden
Bericht
door EricMaiden » wo mar 17, 2010 3:01 pm
Ik was ook aanwezig in Zwolle.
Nefarium: WAARDELOZE podiumpresentatie, kut drumgeluid
Carach Angren: Geluid was nog niet al te best maar desondanks vond ik het een zeer goed optreden
Zonaria: Echt vetter dan ik had gedacht, voor het eerst was ook het geluid acceptabel.
Dark Funeral: werkelijk waar geweldig, wat een heerlijke bak met herrie maken die lui. En ja hoor, het is Hedon gelukt om het geluid goed te krijgen!
Over het algemeen een zeer geslaagde avond
-
MetalTuupLimburg
-
Contacteer:
Bericht
door MetalTuupLimburg » wo mar 17, 2010 3:10 pm
cataclysm child schreef:MetalTuupLimburg schreef:Gisteren in Londen geweest. Ik ging eigenlijk vooral om onze lokale helden Carach Angren te supporten, maar het programma was op 't laatste moment omgegooid en toen ik om 18.40 binnen kwam hadden ze al gespeeld, jammer.
Nefarium kende ik niet, een stelletje Italianen dat ondanks nogal onbeholpen Engels best overtuigend overkwam.
Vervolgens Zonaria, wat mij betreft de beste band van de avond. Strak gespeeld.
Van Akercocke weet ik nog steeds niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Het zweeft ergens tussen belachelijk en geniaal, maar ik neig toch nog vooral naar het eerste. De geïmproviseerde 'corpsepaint' droeg hier wel voor een deel aan bij.
Tot slot Dark Funeral. Niet helemaal mijn ding eigenlijk, maar wel OK.
Akercocke en corpsepaint? Treden ze dan niet meer op in hun smokings enzo?
Anyway, fantastische band!
Denk dat ze een beetje een persiflage van de rest van de bands wilden doen, vandaar ook de aanhalingstekens. De zanger had bovendien een traditioneel Turks hoedje op en de toetsenist had 'Satan' op z'n borst staan, dus ik denk dat ze't allemaal niet al te serieus aan wilden pakken.
-
cataclysm child
Bericht
door cataclysm child » za mar 20, 2010 1:26 am
In den Biebob geweest donderdagavond.
Carach Angren mocht beginnen en deed dat zéér overtuigend. Op plaat kunnen ze me niet echt bekoren, maar van hun optreden heb ik best genoten. Mocht ook wat langer duren.
Nefarium was kut, zo.
Zonaria was weer een pijnlijke vertoning. Niet dat ze zo slecht waren, integendeel... de band deed z'n uiterste best. Maar net zoals de vorige keer dat ze in België speelden was er maar een man of 10 die het echt leuk vonden. Toen de band alweer om 'a huge moshpit' vroeg, kon ik een proestlachje toch niet onderdrukken. Het optreden zelf was wel ok, al had ik het na een nummer of 3-4 wel gehad.
Dark Funeral dan... ging 90 minuten spelen... wel, het werden er uiteindelijk maar 60. Toch een tegenvaller en daardoor vielen er enkele nummers waar ik naar had uitgekeken weg uit de set. Daarenboven was het geluid redelijk kut vond ik, waardoor er uit sommige nummers weinig kon opgemaakt worden. Jammer.
Faustian Spirit of the Earth
-
Satyr
-
Contacteer:
Bericht
door Satyr » za mar 20, 2010 11:51 am
Ik was in Zwolle met iemand mee die Dark Funeral niet kende qua muziek. Die vroeg achteraf ook al of ze nou voor elk nummer nieuwe lyrics maken...