Otyg
Otyg
Ik ben vast niet de enige waarbij een glimlach van oor tot oor op het gezicht verschijnt, bij het luisteren naar deze Zweedse knakkers.
Andreas Hedlund van Vintersorg en Borknagar is de frontman van deze geweldige band.
Otyg maakt pure Folk Metal, en op sommige punten is er een vergelijking te trekken tussen deze heren, en de Finntroll-mannen.
Hordes instrumenten worden bespeeld door de 5 bandleden, waaronder mondharpen, fluitjes en dergelijke typische Folk-instrumenten.
Ons aller Lucy heeft een maand of twee geleden Sagovindars Boning en Älvefärd voor me gebrand, gezien ik ze destijds nog niet kende. Ik was al gelijk erg onder de indruk van de professionaliteit van alle muzikanten.
Wat mij bij Otyg ook erg goed bevalt is het feit dat ze ook een vrouwelijke vocalist hebben, die af en toe eens tussendoor wat zingt. Dit maakt het geheel een stuk afwisselender, en gaat hierdoor veel minder snel vervelen.
Momenteel is Otyg even stopgezet, gezien Andreas en de gitarist Mattias interesse en inspiratie verloren voor dit zogenoemde 'project'.
Wellicht nemen ze nog iets op in de toekomst, en ik hoop het van harte!
Ken je de band nog niet? Laat dan dit Zweedse vijftal een glimlach bij je bezorgen, en download/koop wat van ze!
Andreas Hedlund van Vintersorg en Borknagar is de frontman van deze geweldige band.
Otyg maakt pure Folk Metal, en op sommige punten is er een vergelijking te trekken tussen deze heren, en de Finntroll-mannen.
Hordes instrumenten worden bespeeld door de 5 bandleden, waaronder mondharpen, fluitjes en dergelijke typische Folk-instrumenten.
Ons aller Lucy heeft een maand of twee geleden Sagovindars Boning en Älvefärd voor me gebrand, gezien ik ze destijds nog niet kende. Ik was al gelijk erg onder de indruk van de professionaliteit van alle muzikanten.
Wat mij bij Otyg ook erg goed bevalt is het feit dat ze ook een vrouwelijke vocalist hebben, die af en toe eens tussendoor wat zingt. Dit maakt het geheel een stuk afwisselender, en gaat hierdoor veel minder snel vervelen.
Momenteel is Otyg even stopgezet, gezien Andreas en de gitarist Mattias interesse en inspiratie verloren voor dit zogenoemde 'project'.
Wellicht nemen ze nog iets op in de toekomst, en ik hoop het van harte!
Ken je de band nog niet? Laat dan dit Zweedse vijftal een glimlach bij je bezorgen, en download/koop wat van ze!
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Brömmerhead
- zwarte krijser
- zwarte krijser
Sommige aspecten op het Sagovindars Boning-album vind ik wel iets weg hebben van Finntroll.zwarte krijser schreef:Overigens vind ik de vergelijking met Finntroll, ja die ongelofelijke zaadband, vrij slecht.
Het lijkt veel meer op Vintersorg, wat dan wel weer fairly okey is.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Hieronimus
Vond die dingen altijd al op didgeridoo's lijkenBrömmerhead schreef:hebben ze ook van die moonsorrow-dingen die zo'n toiiiiiiiiiing geluid maken?
edit: Het geluid dan

Laatst gewijzigd door Hieronimus op za jun 12, 2004 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
- XnegativeX
- Contacteer:
D'r zijn eigenlijk maar 2 bands die ik ken en die in hetzelfde straatje zitten als Otyg. En dat zijn Storm en Isengard. Persoonlijk vind ik Otyg beter dan beide voorgenoemde bands.
Otyg maakt(e) echt prachtige noorse folkmetal. Bomvol van melancholische emotie waardoor je je, bij het luisteren van een Otyg cd, terugwaant in de tijd van de vickingen.
Vintersorg had deze band gewoon nooit moeten verlaten.
Otyg maakt(e) echt prachtige noorse folkmetal. Bomvol van melancholische emotie waardoor je je, bij het luisteren van een Otyg cd, terugwaant in de tijd van de vickingen.
Vintersorg had deze band gewoon nooit moeten verlaten.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- zwarte krijser
- XnegativeX
- Contacteer:
Enslaved maakt toch weer totaal andere muziek als deze bands. Ik vind Storm redelijk eentonig en Isengard wat rommelig. Beide bands zijn wel erg gaaf maar door die minpunten vind ik Otyg gewoon beter.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- zwarte krijser
Die vind ik ook ronduit kut. Ze moeten het lekker bij Zweeds houden, dat Engelse gemekker van die gozer klinkt nergens naar.Edwynn schreef: Heb het Sagovindars Boning album hier ook liggen. Best een mooi album, maar die Holy Diver interpretatie vind ik echt om te janken.
Ik denk Sagovindars Boning, die is mijns inziens het sterkste.Natassja schreef: ze hebben 2 albums toch?
ik vind er 1 echt gaaf welke weet ik zo niet
Die is muzikaal gezien het meest afwisselend, met meer toeters & bellen maar vooral fluitjes.
[i]Vergeten Legenden[/i]
---
Dood account.
---
Dood account.
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
Ik zou Otyg ook zeker niet met Fintroll willen vergelijken. Dit gewas is heel ergens anders uitgezaaid.
Met een gelijktrekking tussen Otyg, Storm en isengard kan ik leven. Wel vind ik dat Storm en Isengard meer een duister sfeertje over zich heen hebben hangen. Meer mist, nevel en vorst, terwijl Otyg stukken warmer in mijn oren klinkt. Overigens heb ik van Otyg alleen Sagovindars Boning, misschien is de voorganger wel stukken koeler.
Muziek is voor de rest wel erg ruig. Ik kan ook verschirkkelijk van die man z`n stem genieten. Jammer dat deze band op een laag pitje suddert...
Met een gelijktrekking tussen Otyg, Storm en isengard kan ik leven. Wel vind ik dat Storm en Isengard meer een duister sfeertje over zich heen hebben hangen. Meer mist, nevel en vorst, terwijl Otyg stukken warmer in mijn oren klinkt. Overigens heb ik van Otyg alleen Sagovindars Boning, misschien is de voorganger wel stukken koeler.
Muziek is voor de rest wel erg ruig. Ik kan ook verschirkkelijk van die man z`n stem genieten. Jammer dat deze band op een laag pitje suddert...
Perhaps you should try the morgue
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]
- Gr. Dracula
- Lult over cdtjes
- Mr.Antikrist