Savage Grace
Savage Grace
Voor de afwisseling eens een bericht over Amerikaanse speed metal. Nog meer mensen die deze band ook zo fantastisch vinden?
Ze hebben 2 albums, een paar demo's en EP's, waaronder The Dominatress (hun hoogtepunt als je het mij vraagt). Rauwe Amerikaanse speed metal, soms een beetje vergelijkbaar met Agent Steel, maar dan richting Omen. Kenny Powell speelt dan ook op The Dominatress mee.
Ook de hoezen zijn fucking 'metal' als je het mij vraagt.
Ze hebben 2 albums, een paar demo's en EP's, waaronder The Dominatress (hun hoogtepunt als je het mij vraagt). Rauwe Amerikaanse speed metal, soms een beetje vergelijkbaar met Agent Steel, maar dan richting Omen. Kenny Powell speelt dan ook op The Dominatress mee.
Ook de hoezen zijn fucking 'metal' als je het mij vraagt.
Een ontzettende schop omhoog. Nou dat waren niet veel reacties op misschien wel de beste heavy/speed band ooit. Vergelijken met een andere band is moeilijk, daar Savage Grace een compleet eigen stijl heeft. Het beste werk van hun is:

Een album dat zo goed is dat woorden tekort schieten. Twee nummers van dit meesterwerk staan hier:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =149103445

Een album dat zo goed is dat woorden tekort schieten. Twee nummers van dit meesterwerk staan hier:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =149103445
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Geweldige band.
Master of Disguise is geweldig, jammer dat die nog niet fatsoenlijk te krijgen is op cd.
After the Fall from Grace is ook al zo´n heerlijke plaat (al is de zang wat minder) . Die heb ik wel op cd, maar die ziet er niet erg proffessioneel uit als je het mij vraagt. Maar goed, het is wel te doen.
Heerlijke band, al verwacht ik niet dat er ooit nog weer eens wat van komen, aangezien de bandleider in de bak zit vanwege het onder valse voorwendselen verkopen van onjuiste medicijnen aan kanker patienten.
En afgaand op andere verhalen heeft meneer wel meer op z´n kerfstok. Dat is dan toch wel weer jammer.
Master of Disguise is geweldig, jammer dat die nog niet fatsoenlijk te krijgen is op cd.
After the Fall from Grace is ook al zo´n heerlijke plaat (al is de zang wat minder) . Die heb ik wel op cd, maar die ziet er niet erg proffessioneel uit als je het mij vraagt. Maar goed, het is wel te doen.
Heerlijke band, al verwacht ik niet dat er ooit nog weer eens wat van komen, aangezien de bandleider in de bak zit vanwege het onder valse voorwendselen verkopen van onjuiste medicijnen aan kanker patienten.
En afgaand op andere verhalen heeft meneer wel meer op z´n kerfstok. Dat is dan toch wel weer jammer.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Haha, tis inderdaad geen schatje, heeft van alles uitgevreten. Volgens mij is ie weer vrij. Nou ja, voor mij hoeven ze niks meer uit te brengen, het niveau van toen word toch niet meer gehaald, lijkt me ook onmogelijk om die sound van "Master Of Disguise" weer te krijgen. Dat komt vooral door het feit dat ongeveer alle bands van toen altijd ontevreden waren over het geluid, wat als gevolg heeft dat die bands nu allemaal van die gepolijste zooi op de markt flikkeren waar de meeste oldschool liefhebbers niet bepaald om staan te trappelen. Dus ook Savage Grace zal, als ze uberhaupt bij elkaar zouden komen, niet terug gaan naar het geluid van toen, dus geen reunie en gewoon de godenstatus tot in de eeuwigheid in ere houden.
Die tweede plaat heeft ook zo'n geweldige feministische cover:

Die tweede plaat heeft ook zo'n geweldige feministische cover:

LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Jeroen
- Contacteer:
die is inderdaad niet echt.
Het Black Dragon label is meen ik ook de uitgever van de oorspronkelijke LP , als ik me niet vergis.
Maar de eerste ¨lp is nooit officieel op cd uitgebracht. De tweede dan weer wel, maar dat is nogal een krakkemikkige cd release, beetje cheap, hoewel de muziek natuurlijk heel erg gaaf is.
Het Black Dragon label is meen ik ook de uitgever van de oorspronkelijke LP , als ik me niet vergis.
Maar de eerste ¨lp is nooit officieel op cd uitgebracht. De tweede dan weer wel, maar dat is nogal een krakkemikkige cd release, beetje cheap, hoewel de muziek natuurlijk heel erg gaaf is.
- hellish star
Is al omhoog geschopt
Master Of Disguise is voor mij misschien wel de metalbijbel, dat album is zo idioot grandioos en uitermate goddelijk dat je er bijna niet goed van word.
De eerste EP is ook al zo'n knaller met af en toe die door merg en been gaande gil van Logue, perfect gewoon.

De eerste EP is ook al zo'n knaller met af en toe die door merg en been gaande gil van Logue, perfect gewoon.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- innuendo
- Lult over cdtjes
Re: Savage Grace
Goed nieuws!
Limb Music gaat beide albums van deze band remasteren en opnieuw uitbrengen. Master of disguise wordt daarbij opnieuw gemixt
Limb Music gaat beide albums van deze band remasteren en opnieuw uitbrengen. Master of disguise wordt daarbij opnieuw gemixt

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Jeroen
- Contacteer:
Te gek, al zal Sentinel vast minder blij zijn met een nieuwe mix 
Het werd hoog tijd, ik ga ze zeker aanschaffen, die bootleg van de tweede is hard aan vervanging toe.

Het werd hoog tijd, ik ga ze zeker aanschaffen, die bootleg van de tweede is hard aan vervanging toe.
-
Inderdaad, hopelijk inclusief wat stoere bonuskak, want daar is zat van.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Zo te zien wel, als ik het originele bericht lees. beide albums hebben een EP en bonustracks erbij
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- Jeroen
- Contacteer:
http://www.limb-music.de/atomatrix/mp3/ ... BeFree.mp3
voor de liefhebbers, een nummer van het debuut in het nieuwe jasje. (van de Limb music website)
Echt een wereld van verschil met het origineel qua sound, maar toch is de rauwheid en undergroundfeel behouden.
ik zeg VET
voor de liefhebbers, een nummer van het debuut in het nieuwe jasje. (van de Limb music website)
Echt een wereld van verschil met het origineel qua sound, maar toch is de rauwheid en undergroundfeel behouden.
ik zeg VET
Hier word ik idd. niet blij van. Maar goed, als anderen er maar blij van worden; niks mis met de orginele mix. Wat ze wel mogen doen is het nummer "Scepters of Deceit" van Metal Massacre II opnieuw opnemen. De zang op dat nummer is zo tenenkrommend slecht dat het prille lentegevoel omslaat in een kille depressie.
Trouwens, ik zie ze deze maand 3 keer live terwijl ik ze ervoor nog nooit heb gezien. Die zanger is wel een vage wous, haha.
Trouwens, ik zie ze deze maand 3 keer live terwijl ik ze ervoor nog nooit heb gezien. Die zanger is wel een vage wous, haha.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Dragonforce
Ondanks dat het alweer een behoorlijke tijd geleden is dat ik het origineel beluisterde hoor ik inderdaad ook een behoorlijk verschil. Blijft gelukkig wel goed klinken, maar ik hou het bij het aanschaffen van de After The Fall From Grace CD omdat ik dat album nog niet bezit.
- Jeroen
- Contacteer:
Sentinel schreef:Hier word ik idd. niet blij van. Maar goed, als anderen er maar blij van worden; niks mis met de orginele mix. Wat ze wel mogen doen is het nummer "Scepters of Deceit" van Metal Massacre II opnieuw opnemen. De zang op dat nummer is zo tenenkrommend slecht dat het prille lentegevoel omslaat in een kille depressie.
Zanger/gitarist toch? Ja, dikke crimineel.
Ik vind het een goede zaak, zo'n remix. Het origineel klonk gewoon nergens naar. Het had wellicht een bepaalde charme, het knalt er nu allemaal veel meer uit en de basgitaar/gitaar en drums zijn eindelijk goed te horen. Kan het nu onmogelijk met je eens zijn, dat die ruizige mix van vroeger beter zou zijn.