Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door r1Co » ma mar 08, 2010 10:54 am

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... Leeuwarden

zelf heb ik al wat suggesties gemaild (bv dat de datum tegelijk valt met Wacken en verder wat bands, nee heb je, ja kun je krijgen :P). Het idee op zich spreekt mij als inwoner van Leeuwarden natuurlijk zeeeeeeeer aan :D

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » ma mar 08, 2010 11:29 am

whahahahaha wat erg.

ik kreeg van de week mail van wat oud school genoten die nog bezig zijn met een school opdracht...


Beste mensen,


Jelmer en ik (plus de rest van onze moduulgroep) hebben jullie hulp nodig.

Één van onze moduulopdrachten is het bedenken van een nieuw concept voor de Oldehove. Onze inspiratie is op, wellicht dat jullie nog geniale ideeën hebben, het kan niet gek genoeg. Dus laat je creatieve geest helemaal los gaan.

Mocht je wat geniaals hebben, dan mag dit gemaild, gebeld, gefaxt, per postduif, rooksignalen of gewoon gezegd worden aan één of aan ons beiden.



Even de uitleg, wat de bedoeling is.

De Oldehove is saai op het moment, het is de bedoeling om hier een toeristische/aantrekkelijke attractie voor Leeuwarden van te maken.

Er mag niets aan het gebouw zelf veranderd worden.

Het is aan ons om een nieuw evenement, product, dienst of samenwerkingsverband voor de Oldehove te gaan ontwikkelen.



Groeten Sint en Piet.



ik heb ze dus gemaild over het concept oldehove dat er wel een metal festival georganiseerd kan worden.

ben benieuwd of dit dus via hun komt....
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door Took » ma mar 08, 2010 11:44 am

r1Co schreef:http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/ ... Leeuwarden

zelf heb ik al wat suggesties gemaild (bv dat de datum tegelijk valt met Wacken en verder wat bands, nee heb je, ja kun je krijgen :P). Het idee op zich spreekt mij als inwoner van Leeuwarden natuurlijk zeeeeeeeer aan :D
ah, goed initiatief (ook al is het aan de andere kant van het land).

Een van de organisatoren, Paul van Berlo, ken ik een beetje. Dat is wel een goeie gast. Hopelijk weten ze wat leuks op te zetten. Maar inderdaad, tegelijk met Wacken is niet zo heel slim.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door EricMaiden » ma mar 08, 2010 11:57 am

Ben erg benieuwd! kijken of er mooie namen tussenzitten :)
wel goed initiatief ieder geval ook met een klein podium voor regionale bandjes

Gebruikersavatar
morbidboeni
Berichten: 68
Lid geworden op: ma mar 30, 2009 6:51 pm
Locatie: St. nyk, Fryslân,
Contacteer:

Bericht door morbidboeni » ma mar 08, 2010 12:51 pm

ah cool, ik ben benieuwd wat er gaat komen

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma mar 08, 2010 1:29 pm

leuke locatie, trouwens. Oldehoofsterkerkhof. Ik mag hopen dat dat toch al een tijdje geen echt kerkhof meer is.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma mar 08, 2010 1:33 pm

Nee, dat was het in een ver verleden. Tegenwoordig ligt er een garage onder en is het 'kerkhof' een plein.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » ma mar 08, 2010 2:02 pm

Heb ze ook even gemaild over die datum. Want dan bivakkeer ik ook nog op Wacken. Verder ist een tof initiatief natuurlijk :D

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » ma mar 08, 2010 9:28 pm

Reden voor de gekozen datum:
We gaan heel bewust in het weekend van Wacken Open Air zitten, omdat de bands die daar optreden een speelverbod voor Duitsland hebben. Dit speelverbod kan positief uitpakken voor ons, omdat bands toch het liefst touren. Waarom dan niet via Leeuwarden?’
Van de 3voor12 site:

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43193627

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma mar 08, 2010 9:29 pm

tja, die datum blijkt dus opzettelijk te zijn las ik op 3 voor 12, zo willen ze bands die exclusief op wacken staan al tourend ook naar leeuwarden krijgen, volgens mij vergeet je dan toch een flinke hap van je publiek wat dan niet komt opdagen omdat ze op wacken zitten (zoals ik, ik had hier anders graag bij geweest). straks heb je een mooi lijstje bands en geen publiek, dat kan ook niet de bedoeling zijn

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » ma mar 08, 2010 9:29 pm

Damn, dat komt mij dus min uit :P

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma mar 08, 2010 9:30 pm

The Chosen schreef:Reden voor de gekozen datum:
We gaan heel bewust in het weekend van Wacken Open Air zitten, omdat de bands die daar optreden een speelverbod voor Duitsland hebben. Dit speelverbod kan positief uitpakken voor ons, omdat bands toch het liefst touren. Waarom dan niet via Leeuwarden?’
Van de 3voor12 site:

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/43193627
je was me net voor :P

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » di mar 09, 2010 9:04 am

in het geval van die datum dus niet aanwezig omdat ik op wacken zit.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door Took » ma mar 22, 2010 9:53 pm

de entreeprijs wordt € 6,66.


wel trve, natuurlijk.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

almarvk
Berichten: 7
Lid geworden op: do okt 15, 2009 1:16 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door almarvk » di mar 23, 2010 1:41 pm

Ik las ergens dat de achterliggende stichting is opgericht, dus dat men er echt serieus mee bezig is. Ik vind het in ieder geval een tof idee. Ik kom wel buurten :)
WAKEFUL - new wave of dutch death metal

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door Crises » di mar 23, 2010 2:25 pm

Trouwens, als zij wat leuke bands kunnen rausen van Wacken, dan is het wel degelijk de moeite waard. Ik bedoel maar: Wacken is mij veel te groot.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door Elessar » di mar 23, 2010 2:29 pm

Took schreef:de entreeprijs wordt € 6,66.


wel trve, natuurlijk.
:' )

Wat gaaf zeg!
Nu vraag ik me wel af of je met zo'n entreeprijs wel een bepaalde omzet kunt halen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door r1Co » wo mar 24, 2010 11:54 am

bah, baal wel van die datum, had best wel ff naar een metal festivalletje gewild in me "eigen binnenstad"

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door MetalJan » wo mar 24, 2010 6:50 pm

Komt mij ook niet echt uit, want dan is ook Schollenpop met oa Sepultura in Scheveningen.

Van een ander forum:

Beste metalheads,
Dank voor alle leuke, enthousiaste en positieve reacties die we hebben ontvangen naar aanleiding van het nieuws dat wij op 7 augustus een Metalfestival willen organiseren op het Oldehooftsterkerkhof in Leeuwarden. We vroegen om naamsuggesties en dat hebben we geweten! Een kleine greep uit het aanbod: Oud IJzer, Graveyard Metal Bash, Rock around the clock, Ljouwert Rock City, Fryslan Metal Rock, North Rock, Lion Heart, Tower of Metal en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Bedankt voor alle suggesties. Inmiddels hebben we een naam, maar die houden we nog even geheim!

Naast ideeën voor de naam kregen we veel tips voor bands en veel mails van bands die zichzelf spontaan aanboden, mensen die vrijwilliger willen worden en bedrijven die hun diensten aanbieden. Ook dat vinden we supertof en daar gaan we zeker gebruik van maken. Er komt een boel kijken bij het organiseren van een festival en daar kunnen we zeker hulp bij gebruiken. Inmiddels zijn we geprekken aan het voeren met fondsen, sponsors, subsidieverstrekkers, bierbrouwers, beveiligingsbedrijven en natuurlijk bands. We zijn in gesprek met een aantal internationale metalacts en er komt zeker een vet programma. Op het moment zijn we echter vooral sponsors en investeerders aan het zoeken, want we hebben natuurlijk ook een boel poen nodig om een en ander te laten lukken. Over poen gesproken; we willen het festival heel laagdrempelig houden, zodat er zoveel mogelijk mensen kunnen komen. Daarom gaan we werken met een lage entreeprijs van € 6,66.

We proberen alle mensen die gereageerd hebben regelmatig op de hoogte te houden. Binnenkort verwachten we de website online te zetten, zodat je daar altijd de laatste info kunt vinden. En ondertussen sturen we je af en toe een nieuwsbrief. Omdat jullie zo enthousiast gereageerd hebben zetten we jullie ook op de mailinglist van de nieuwsbrief. Als je die niet wil ontvangen, stuur dan even een berichtje dan halen we je er af. Vertel ondertussen zoveel mogelijk mensen dat er op zaterdag 7 augustus een heel vet metalfestival gaat komen op het Oldehoofsterkerkhof, zodat we daar deze zomer - het schijnt mooi weer te gaan worden! - met een heleboel metalheads bij elkaar staan.
Tot snel!

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door bloeding » wo apr 07, 2010 9:19 pm

check voor al het nieuws omtrend dit festival www.intothegrave.nl

Zo gaat het gebeuren heten.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door r1Co » do apr 08, 2010 12:57 am

tja, ziet er allemaal leuk uit, maar zolang ze dat weekend aan blijven houden denk ik nog steeds dat ze zo'n 20 tot misschien 50% van hun potentiele bezoekers omzeilen door wacken en vakantie enzo

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door Janneke » do apr 08, 2010 1:21 am

Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er gaat spelen, en al komt er niet veel speciaals, voor 6,66 ga ik toch wel heen.
Woon tegen die tijd toch al in Leeuwarden, dus mooier kan je het niet krijgen. Toch even proberen om het Waldrock gevoel een beetje terug te krijgen ;), want die mis ik toch wel dit jaar...

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door lampje » do apr 08, 2010 7:18 am

JaNuZz schreef:Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er gaat spelen, en al komt er niet veel speciaals, voor 6,66 ga ik toch wel heen.
Woon tegen die tijd toch al in Leeuwarden, dus mooier kan je het niet krijgen. Toch even proberen om het Waldrock gevoel een beetje terug te krijgen ;), want die mis ik toch wel dit jaar...
Sincerus gaat toch zeker wel zelf een poging doen om er te spelen ?

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re:

Bericht door Anyone, Anywhere » do apr 08, 2010 8:14 am

lampje schreef:Sincerus gaat toch zeker wel zelf een poging doen om er te spelen ?
Methilde schreef:Heb ze ook even gemaild over die datum. Want dan bivakkeer ik ook nog op Wacken. Verder ist een tof initiatief natuurlijk :D
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Pasz
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jun 11, 2003 1:06 pm

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door Pasz » do apr 08, 2010 10:48 am

Als je up to date wilt blijven omtrent Into The Grave, wordt dan vriendjes/volgers/whatever op een of meerdere van deze pagina's:

Hyves
http://intothegrave.hyves.nl/

Myspace
http://www.myspace.com/metalfestivalintothegrave

Facebook
http://www.facebook.com/pages/Metalfest ... 401?ref=ts

Twitter
http://twitter.com/into_the_grave_
(ja, die _ hoort erachter)

Je kan je ook inschrijven voor de nieuwsbrief! Gebruik daarvoor het formulier "Houd mij op de hoogte" rechtsboven op http://www.intothegrave.nl/

Pasz
Pie! How rare!

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Crises » do apr 08, 2010 12:37 pm

JaNuZz schreef:Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er gaat spelen, en al komt er niet veel speciaals, voor 6,66 ga ik toch wel heen.
Woon tegen die tijd toch al in Leeuwarden, dus mooier kan je het niet krijgen. Toch even proberen om het Waldrock gevoel een beetje terug te krijgen ;), want die mis ik toch wel dit jaar...
Dat Waldrock gevoel kan je vergeten... Oldehoofsterkerkhof is niet echt een festival weide hè...

Ik ben echt wel benieuwd wat ze er neerzetten.
Jammer genoeg zal ik er niet zijn. Iets met: ik zit in Frankrijk in een villa.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door r1Co » do apr 08, 2010 1:48 pm

als ze het nou op de zondag hielden, dan konden we meteen door vanuit wacken :P

Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 239
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 10:21 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door Janneke » do apr 08, 2010 3:05 pm

lampje schreef:
JaNuZz schreef:Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er gaat spelen, en al komt er niet veel speciaals, voor 6,66 ga ik toch wel heen.
Woon tegen die tijd toch al in Leeuwarden, dus mooier kan je het niet krijgen. Toch even proberen om het Waldrock gevoel een beetje terug te krijgen ;), want die mis ik toch wel dit jaar...
Sincerus gaat toch zeker wel zelf een poging doen om er te spelen ?
Zou erg leuk zijn voor de band iig, maar ik denk niet dat ik Methilde zo ver krijgen om van Wacken thuis te blijven :P
Tenzij we even een prive-jet regelen. ;)

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Gilbert » do apr 08, 2010 4:17 pm

Aan de ene kant begrijp ik wel dat de organisatie het festival in het weekeinde van Wacken houdt. Zo hopen ze relatief goedkoop bands te kunnen boeken die op Wacken spelen en de omringende dagen niet in Duitsland mogen optreden (omdat ze een exclusief contract met Wacken hebben), maar wel in de Benelux.

Ik gok dat uiteindelijk toch slechts een minderheid van de Noord-Nederlandse (en -Duitse) metalfans daadwerkelijk naar Wacken gaat, en dat vele thuisblijvers (als ze dan niet op vakantie zijn) best interesse hebben in een goedkoop eendaags evenement met wat aansprekende metalbands. Tenslotte mikt dit festival ook niet op hele grote aantallen bezoekers, maar op een paar duizend man. Als je wel een Wacken-ganger bent, is er geen reden om te klagen, want de meeste bands die op Into The Grave zullen staan, kun je hoogstwaarschijnlijk ook op Wacken gaan bekijken.

Alleen was het inderdaad wat logischer geweest als ze het festival op zondag, dus de dag na Wacken, hadden gehouden in plaats van op zaterdag. Juist op de zaterdag spelen er op Wacken veel bands die me voor Into The Grave erg interessant lijken, zoals Cannibal Corpse, W.A.S.P., Unleashed, Overkill, Tiamat, Candlemass en Stratovarius. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zo'n band twee keer op een dag gaat spelen, op een paar honderd kilometer afstand.

Maar goed, eerst maar eens afwachten welke acts er op de eerste editie komen. Voorlopig blijft het toch gissen of de line-up van het kaliber Elsrock gaat worden (met alleen "kleinere" namen) of van het kaliber Fortarock (met een paar vrij grote publiekstrekkers). De ticketprijs zegt me wat dat betreft niet zoveel, want sommige gratis festivals als Appelpop en Parkpop hebben tenslotte ook "grote" namen, tot een Within Temptation aan toe. Blijkbaar komen zulke festivals ook rond, met behulp van subsidies, sponsoren, drankverkoop en dergelijke.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Orklord » do apr 08, 2010 4:42 pm

Ik denk niet dat je hele grote namen moet verwachten. Bands als WASP en Stratovarious zijn niet goedkoop en ik zie niet dat er veel grote geldschieters voor een fetival als dit te vinden zijn. Parkpop is voor veel sponsors interessanter, omdat ze een veel breder publiek bereiken dan alleen een metal publiek.
Ik ben wel benieuwd wat er zal komen te spelen.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden

Bericht door lampje » do apr 08, 2010 5:08 pm

JaNuZz schreef:
lampje schreef:
JaNuZz schreef:Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat er gaat spelen, en al komt er niet veel speciaals, voor 6,66 ga ik toch wel heen.
Woon tegen die tijd toch al in Leeuwarden, dus mooier kan je het niet krijgen. Toch even proberen om het Waldrock gevoel een beetje terug te krijgen ;), want die mis ik toch wel dit jaar...
Sincerus gaat toch zeker wel zelf een poging doen om er te spelen ?
Zou erg leuk zijn voor de band iig, maar ik denk niet dat ik Methilde zo ver krijgen om van Wacken thuis te blijven :P
Tenzij we even een prive-jet regelen. ;)
Werd er al op gewezen ja. Best lastig, begrijpend lezen :oops:

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Gilbert » do apr 08, 2010 7:19 pm

Orklord schreef:Ik denk niet dat je hele grote namen moet verwachten. Bands als WASP en Stratovarious zijn niet goedkoop en ik zie niet dat er veel grote geldschieters voor een fetival als dit te vinden zijn. Parkpop is voor veel sponsors interessanter, omdat ze een veel breder publiek bereiken dan alleen een metal publiek.
Daar heb je zeker gelijk in, maar na alle bravoure waarmee dit festival is aangekondigd, kunnen ze het mijns inziens niet maken om met alleen maar "kleine" acts te komen. Op zijn minst mag je toch wat bands verwachten die op Waldrock op het tweede of derde podium hadden kunnen staan. Dokk'em Open Air heeft bijvoorbeeld Destruction als headliner. Het zou erg teleurstellend zijn als Into The Grave daar bij zou achterblijven.

pipo
Berichten: 22
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 8:26 pm

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door pipo » za apr 10, 2010 11:48 am

Als die bands - puur hypothetisch - bijvoorbeeld Exodus, Lamb of God, Mastodon en Textures zouden zijn. Voldoet dat dan een beetje aan de verwachtingen?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Gilbert » za apr 10, 2010 12:08 pm

pipo schreef:Als die bands - puur hypothetisch - bijvoorbeeld Exodus, Lamb of God, Mastodon en Textures zouden zijn. Voldoet dat dan een beetje aan de verwachtingen?
De eerste drie absoluut. Textures is leuk als opvulling, maar zou niet bovenaan de affiche moeten staan.

Aangezien dit je eerste post op het forum is, gaat iedereen er nu natuurlijk wel van uit dat je van de organisatie bent. :wink:

Gebruikersavatar
King of Beer
Berichten: 923
Lid geworden op: di apr 14, 2009 9:46 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door King of Beer » za apr 10, 2010 3:23 pm

Het idee voor dit festival is natuurlijk leuk, zeker voor die prijs maar de datum vind ik wel erg ongelukkig.
Dus helaas zal ik er zoiezo niet bij zijn.
Maar ben toch benieuwd met wat voor namen ze zullen komen.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door metalmachine » za apr 10, 2010 5:24 pm

Erg leuk een nieuw festival. Het kan toch niet waar zijn dat er geen grote metal festivals meer zijn! Goed initiatief. Ik hoop wel dat zij snel met een aantal namen kunnen komen, anders ben ik bang dat veel mensen toch een vakantie gaan plannen. Ik denk overigens wel dat hier draagvlak voor is. Ik weet niet op hoeveel toeschouwers de organisatie zich richt, maar 5000 tot 10000 mensen moet je toch wel hierheen krijgen lijkt mij. Ach ja, ik wacht af!

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door r1Co » zo apr 11, 2010 1:38 pm

10,000 mensen? dat lijkt me een beetje ijdele hoop, de enige waldrock die ooit uitverkocht was (wat zo'n 12/13000 mensen oplevert heb ik me ooit laten vertellen? als dit niet klopt mag je me verbeteren), was die met Maiden, verder moest waldrock het doen met aantallen rond de 7/8/9000 dacht ik. Het zal mij benieuwen

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Gilbert » zo apr 11, 2010 2:06 pm

metalmachine schreef:Ik weet niet op hoeveel toeschouwers de organisatie zich richt, maar 5000 tot 10000 mensen moet je toch wel hierheen krijgen lijkt mij.
Volgens mij stond in een eerder persbericht dat ze op 4000 bezoekers mikken.

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door bloeding » zo apr 11, 2010 3:03 pm

de locatie is ook niet geschikt voor 10.000 man lijkt me.
kom regelmatig langs het plein/ locatie waar het gehouden zal worden en daar krijg je geen 10,000 man kwijt lijkt me.
en volgens mij stond er indd in een eerder genoemend bericht dat men op 4000 man hoopt.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

pipo
Berichten: 22
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 8:26 pm

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door pipo » zo apr 11, 2010 9:04 pm

Het plein heeft een capaciteit van 12.000 bezoekers,

De organisatie mikt op 4 - 5000 bezoekers.

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door bloeding » zo apr 11, 2010 11:58 pm

pipo schreef:Als die bands - puur hypothetisch - bijvoorbeeld Exodus, Lamb of God, Mastodon en Textures zouden zijn. Voldoet dat dan een beetje aan de verwachtingen?
Met de geruchten van exodus in nederland al eerder dit jaar zou ik niet afreizen naar leeuwarden om ze te zien en textures hebben mij nog nooit wat gedaan en zeker niet hoog op de bill.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door innuendo » ma apr 12, 2010 12:25 am

12000 man op dat plein??
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Elessar » ma apr 12, 2010 12:26 pm

innuendo schreef:12000 man op dat plein??
Normaal gesproken wel.
Maar als jij weer je moeder meeneemt, is er maar plaats voor 4-5000.

:' )
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door bloeding » di apr 13, 2010 4:12 pm

even gecopy paste vanuit de net binnen gekregen mail.

Beste metalheads,

even een korte update van het kerkhof.

Dank voor al jullie inschrijvingen voor onze nieuwsbrief! Zo kunnen we jullie op de hoogte houden van het laatste nieuws rondom het Metalfestival Into The Grave. Zorg ook dat je ons volgt op:


Hyves: http://intothegrave.hyves.nl/
Myspace: http://www.myspace.com/metalfestivalintothegrave
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Metalfest ... 401?ref=ts
Twitter: http://twitter.com/into_the_grave_
dan kunnen we jullie nog beter op de hoogte houden! Maak ook al je vrienden en vriendinnen lid van deze 'social networks', want hier gaan we ook kaarten weggeven en andere winacties organiseren,

Jullie hebben gezien dat we aandelen uitgeven. Inmiddels zijn de eerste tien aandelen verkocht, dus dat loopt lekker. Mocht jij en je vrienden interesse hebben in zo'n aandeel, wacht dan niet te lang, want er zijn er maar 50 beschikbaar! Je kunt alle details lezen op http://www.intothegrave.nl

Tenslotte de line-up. Iedereen zit natuurlijk te wachten op bandnamen. We zijn druk bezig, maar kunnen nog niets zeggen, omdat er nog niets bevestigd hebben en ook geen valse hoop willen wekken. Wel kunnen we zeggen dat we met zes vette bands bezig zijn, waarvan er drie uit de VS komen, eentje uit Zweden en twee uit ons eigen land. Maar.... dat kan allemaal nog anders worden! We hopen binnen twee weken de line-ip bekend te kunnen maken. Nog even geduld dus.

Tot snel!
intothegrave.nl
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6802
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Johan » di apr 13, 2010 4:57 pm

bloeding schreef:even gecopy paste vanuit de net binnen gekregen mail.

Beste metalheads,

even een korte update van het kerkhof.

Dank voor al jullie inschrijvingen voor onze nieuwsbrief! Zo kunnen we jullie op de hoogte houden van het laatste nieuws rondom het Metalfestival Into The Grave. Zorg ook dat je ons volgt op:


Hyves: http://intothegrave.hyves.nl/
Myspace: http://www.myspace.com/metalfestivalintothegrave
Facebook: http://www.facebook.com/pages/Metalfest ... 401?ref=ts
Twitter: http://twitter.com/into_the_grave_
dan kunnen we jullie nog beter op de hoogte houden! Maak ook al je vrienden en vriendinnen lid van deze 'social networks', want hier gaan we ook kaarten weggeven en andere winacties organiseren,

Jullie hebben gezien dat we aandelen uitgeven. Inmiddels zijn de eerste tien aandelen verkocht, dus dat loopt lekker. Mocht jij en je vrienden interesse hebben in zo'n aandeel, wacht dan niet te lang, want er zijn er maar 50 beschikbaar! Je kunt alle details lezen op http://www.intothegrave.nl

Tenslotte de line-up. Iedereen zit natuurlijk te wachten op bandnamen. We zijn druk bezig, maar kunnen nog niets zeggen, omdat er nog niets bevestigd hebben en ook geen valse hoop willen wekken. Wel kunnen we zeggen dat we met zes vette bands bezig zijn, waarvan er drie uit de VS komen, eentje uit Zweden en twee uit ons eigen land. Maar.... dat kan allemaal nog anders worden! We hopen binnen twee weken de line-ip bekend te kunnen maken. Nog even geduld dus.

Tot snel!
intothegrave.nl
pipo schreef:Als die bands - puur hypothetisch - bijvoorbeeld Exodus, Lamb of God, Mastodon en Textures zouden zijn. Voldoet dat dan een beetje aan de verwachtingen?
Zou het?

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Sorcha » di apr 13, 2010 5:13 pm

Ik hoop het niet.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Gilbert » di apr 13, 2010 5:17 pm

Johan schreef:
pipo schreef:Als die bands - puur hypothetisch - bijvoorbeeld Exodus, Lamb of God, Mastodon en Textures zouden zijn. Voldoet dat dan een beetje aan de verwachtingen?
Zou het?
Lamb Of God klopt in ieder geval niet, want die zijn dan met een Amerikaanse toernee bezig.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door r1Co » wo apr 14, 2010 12:22 am

Tenslotte de line-up. Iedereen zit natuurlijk te wachten op bandnamen. We zijn druk bezig, maar kunnen nog niets zeggen, omdat er nog niets bevestigd hebben en ook geen valse hoop willen wekken. Wel kunnen we zeggen dat we met zes vette bands bezig zijn, waarvan er drie uit de VS komen, eentje uit Zweden en twee uit ons eigen land.
als je dan naar de Wacken bands "net onder de top" kijkt dan zou je iets krijgen van: Fear Factory / Cannibal Corpse / Ill Nino / Kamelot voor de 3 amerikaanse bands (dan reken ik soulfly maar even "net te duur") , Arch Enemy / Candlemass als de ene zweedse band, en als die uit eigen land ook op wacken staat dan kom je uit bij The Devil's Blood / Delain / Brutus waarvan er dan 2 over zouden blijven. Waarbij ik dan maar serieus hoop voorde achterblijvers dat het niet Delain is :p

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door Orklord » wo apr 14, 2010 10:04 am

Ik denk dat Kamelot net zo duur is, zo niet duurder dan Soulfly :wink:

pipo
Berichten: 22
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 8:26 pm

Re: Nieuw Metal Festival @ Leeuwarden: Into The Grave

Bericht door pipo » wo apr 21, 2010 10:43 pm

Morgen staat er een stuk in de Volkskrant over het nieuwe Metalfestival Into The Grave. Ook zijn er 50 kaarten te winnen. Doe er je voordeel mee!

Plaats reactie