Pinkpop Classic 2010 met Iggy Pop en Gary Moore
Pinkpop Classic 2010 met Iggy Pop en Gary Moore
Op zaterdag 14 augustus vindt dit jaar voor de vierde keer Pinkpop Classic plaats. Dit jaar wordt een verrassend stevige editie, want de line-up ziet er als volgt uit:
Iggy & The Stooges
Gary Moore
The Cult
The Fun Lovin' Criminals
Kid Creole And The Coconuts
The Presidents Of The USA
Therapy?
Janse Bagge Bend met special guest Peter Koelewijn En Zijn Rockets
Voor 69 euro (waarvan 5 euro servicekosten) heb je in de voorverkoop een ticket. Aan de dagkassa betaal je 75 euro. Parkeren zal ook wel weer een fortuin kosten. (Ik heb begrepen dat je bij Pinkpop de laatste jaren 10 euro betaalt voor een parkeerkaart.) Er is geen festivalcamping, wat suggereert dat het in Landgraaf geplande concert van Iron Maiden op de dag voor Pinkpop Classic vermoedelijk toch geen doorgang vindt. Ik ben benieuwd of ze nog wel op een andere locatie in Nederland zullen spelen.
Anyways, leuke line-up, maar de prijs is me voorlopig iets te hoog voor deze bands.
Iggy & The Stooges
Gary Moore
The Cult
The Fun Lovin' Criminals
Kid Creole And The Coconuts
The Presidents Of The USA
Therapy?
Janse Bagge Bend met special guest Peter Koelewijn En Zijn Rockets
Voor 69 euro (waarvan 5 euro servicekosten) heb je in de voorverkoop een ticket. Aan de dagkassa betaal je 75 euro. Parkeren zal ook wel weer een fortuin kosten. (Ik heb begrepen dat je bij Pinkpop de laatste jaren 10 euro betaalt voor een parkeerkaart.) Er is geen festivalcamping, wat suggereert dat het in Landgraaf geplande concert van Iron Maiden op de dag voor Pinkpop Classic vermoedelijk toch geen doorgang vindt. Ik ben benieuwd of ze nog wel op een andere locatie in Nederland zullen spelen.
Anyways, leuke line-up, maar de prijs is me voorlopig iets te hoog voor deze bands.
Re: Pinkpop Classic 2010 met Iggy Pop en Gary Moore
Aardige line-up.
Idd zeer degelijke line-up, beter dan die van de afgelopen jaren. Qua sfeer schijnt PP Classic ook altijd wel okee te zijn, voornamelijk ouwe rockers haha. Eens even in de gaten houden of ik tegen die tijd nog 70 euro te besteden heb.
beetje erg duur, wil de fun lovin criminals wel heel graag een keer zien maar niet voor 70 euro
Hehe, die zag ik 2 jaar geleden nog helemaal gratis 

- John Lydon
Ja,op Big Rivers Festival in Dordrecht zeker?MetalJan schreef:Hehe, die zag ik 2 jaar geleden nog helemaal gratis

Was wel een leuke show toen,maar ook weer niet van een "fantastischikmoetalhunalbumsgaankopen"niveau..
Anyway,Iggy & The Stooges,Cult en Therapy? zijn wel geweldig.
Ik ga vast sparen..
You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....
Klopt als een bus!John Lydon schreef:Ja,op Big Rivers Festival in Dordrecht zeker?MetalJan schreef:Hehe, die zag ik 2 jaar geleden nog helemaal gratis![]()
Was wel een leuke show toen,maar ook weer niet van een "fantastischikmoetalhunalbumsgaankopen"niveau..

- Bleek No. 1
Oké, coolGilbert schreef:Op zaterdag 14 augustus vindt dit jaar voor de vierde keer Pinkpop Classic plaats. Dit jaar wordt een verrassend stevige editie, want de line-up ziet er als volgt uit:
Iggy & The Stooges
Gary Moore
The Cult
The Fun Lovin' Criminals
Therapy?

Hakkaa päälle pohjan poika!
Eens rondvragen of er nog meer hier zin in hebben om te gaan.
Aldus De Limburger. In andere media laat Smeets doorschemeren dat dit weleens de laatste editie van Pinkpop Classic zou kunnen zijn geweest.Opkomst Pinkpop Classic valt tegen
De belangstelling voor de vierde editie van Pinkpop Classic is zwaar tegengevallen. Slechts 5200 toeschouwers verzamelden zich in Landgraaf, waar vorig jaar nog twaalfduizend mensen op het classic-festival afkwamen.
"We zijn terug bij het aantal van de tweede editie", zegt Jan Smeets enigszins teleurgesteld. "Toen kwamen de dag na het concert van Roger Waters ook zo'n vijfduizend bezoekers. In 2009 met Simple Minds als hoofdact waren er nog ruim elfduizend mensen in Landgraaf. Smeets heeft geen echte verklaring voor de lage opkomst. Wellicht dat het ontbreken van een echte hoofdact het festival toch parten speelt. De Pinkpopbaas had dit jaar graag willen doorgroeien naar twintigduizend bezoekers. Hij gaat nadenken over de opzet van het festival voor de komende jaren.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Er zit ook geen enkele band tussen die groter dan een Heineken Music Hall zou kunnen uitverkopen hier.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
De line-up vond ik anders best behoorlijk, alleen vind ik de prijs te hoog. 75 Euro aan de dagkassa is aardig wat. In een ander interview zei Jan Smeets ook dat het aanbod festivals en optredens gewoon hoog is, waardoor mensen die 75 euro liever anders besteden, en daar kan ik me goed in vinden. Mijn budget wat ik eigenlijk bewaarde voor PP Classic is bijvoorbeeld opgegaan aan het concert van Roger Waters.
wat Smeets ook vergeet (nou ja, of gewoon niet onder ogen wil zien) is dat het Pinkpop terrein zo'n pokke eind uit de ricthing ligt voor de meeste mensen, dat ze voor zo'n concert daar niet naartoe gaan. Ja, voor het normale Pinkpop wel, want dat heeft een status dat mensen er naartoe gaan zonder dat het uitmaakt wat er speelt. Maar PP Classic heeft dat niet en gaat het ook niet krijgen.
-
Verleden jaar trok Pinkpop Classic het dubbel aantal toeschouwers. Dus die stelling gaat niet op.Took schreef:wat Smeets ook vergeet (nou ja, of gewoon niet onder ogen wil zien) is dat het Pinkpop terrein zo'n pokke eind uit de ricthing ligt voor de meeste mensen, dat ze voor zo'n concert daar niet naartoe gaan. Ja, voor het normale Pinkpop wel, want dat heeft een status dat mensen er naartoe gaan zonder dat het uitmaakt wat er speelt. Maar PP Classic heeft dat niet en gaat het ook niet krijgen.
Gezien de prijs, line-up en locatie vind ik 5200 betalende bezoekers eveneens heel logisch. 75 Euro is gewoon geen reële prijs als de headliner Iggy Pop heet. Dit doet me denken aan de laatste editie van Dynamo Open Air. Voor mij persoonlijk was dat een gave line-up en dag (behoudens de stortbuien). Maar met Anthrax als headliner moet je ook geen 50 euro als ticketprijs vragen (en dat vijf jaar geleden) en tegelijkertijd denken dat er 10000 man op je festival af zullen komen.