Thrash / Speed Metal XIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Favoriete plaat van Heathen?

Breaking The Silence
8
50%
Victims Of Deception
3
19%
The Evolution Of Chaos
5
31%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » do mei 06, 2010 12:56 pm

ja en eerlijk gezegd zou ik best een nieuw album met belladonna zien zitten, alhoewel dat natuurlijk alleen maar kan tegenvallen. Maar toch.....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dragonforce » do mei 06, 2010 3:22 pm

Anthrax stelt bij de meeste thrash fans niet veel voor zonder Belladonna. En Belladonna stelt sowieso zonder Anthrax niks voor. Ze zijn tot elkaar veroordeeld.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » do mei 06, 2010 4:44 pm

ja alleen Charlie wil niet... Hij wil persé relevant blijven in de moderne metalwereld en is bang dat zijn band als "nostalgia act" afgedaan wordt. Misschien is hij ergens de "touch with reality" kwijtgeraakt maar ja zo is het wel denk ik. Het is duidelijk dat Charlie en Joey geen grote vrienden zijn, ook geen vijanden denk ik maar ze liggen elkaar persoonlijk niet zo. Scott kan Joey wel lijden maar staat duidelijk aan de kant van Charlie als hij moet kiezen. Dan Spitz is dan weer op de kant van Joey en Frank zit precies tussen de kampen in. Hem is het om het even hij wil gewoon spelen.....

Ik ben benieuwd wat er met Rob Caggiano gaat gebeuren....Als Joey terugkomt dan Dan ook denk ik.....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mei 06, 2010 10:23 pm

Zo, even een nieuw polltje. Een kleintje ditmaal over het beste album van Toxik, maar toch interessant, aangezien de albums qua stijl redelijk ver uit elkaar liggen. De poll sluit over een week. Ik heb zelf gekozen voor Think This. Waarom? Mijns inziens de ultieme combinatie tussen thrash metal, speed metal, progressieve metal (voor die tijd dan) en tech-metal. Bovendien vind ik Sabin een véél betere zanger dan Mike Sanders, omdat zijn hoge zang me na een tijdje aardig op de zenuwen gaat werken. Think This heeft bovendien een langere houdbaarheid, vanwege de complexe songstructuren, machtige riffs en soms zelfs Floydy solo's. Plus dat There Stood the Fence een geniale ballad is.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » do mei 06, 2010 10:26 pm

eehmmmm...een band die maar twee albums op hun conto heeft. beetje overbodig lijkt me, maar goed met afstand het debuut
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mei 06, 2010 10:28 pm

Dat had ik wel verwacht. Precies de reden waarom de poll ook maar een weekje duurt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Das Gesicht » do mei 06, 2010 10:53 pm

Ik heb op Think This gestemd, idd zoals al gezegd kan ik me ook erg ergeren aan Mike Sanders.
Ben opzich fan van hoge metal vocalen mits ze strategisch gebruikt worden Bijv: Sanctuary.

Zo vind ik dat The Warning van Queensryche vreselijk naar beneden word gehaald door het constant de hoogte in vliegen van de Geoff Tate, gelukkig maakte die dat met Mindcrime meer dan goed.

Maar bij Think This vind ik dat het technische aspect ook wat te ver door is geschoten, bij "Machine Dream" word de vaart er steeds uitgehaald net nadat je denk effe goed te kunnen headbangen.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mei 06, 2010 11:07 pm

Met Queensrÿche prefereer ik eigenlijk alles van vóór Mindcrime. Niet dat albums als Mindcrime en Empire niet gaaf zijn, maar ik vind die sfeer van het oudere werk onovertroffen. De zang vind ik ook geweldig, heerlijk expressief.


On-topic: Wat dat laatste betreft, bij Toxik of Mekong Delta kun je dat soort passages verwachten en daar houd ik (tot op zekere hoogte) ook best van. Omdat het bij die bands werkt. Een Nederlandse band als Osiris doet ook veel met starts en stops, maar daar gaat het me wel ergeren, omdat ze volgens mij geen betere manier wisten om de passages in elkaar over te laten lopen. Dan hadden ze de nummers ook wel wat korter kunnen maken, in plaats van totaal andere stukken aan elkaar vast te plakken met pauzes.

Wat Mike Sanders betreft, ik kan het in het ene nummer beter hebben dan het andere. Zo vind ik em in Heart Attack en Voices ijzersterk, maar in een nummer als Pain and Misery juist weer niet. Hij kent weinig nuance en dat vind ik jammer. Overigens viel me wel op dat hij op die plaat niet op de top zit van zijn kunnen. Wanneer ik de dvd van het Dynamo optreden bekijk, dan valt me namelijk op dat ie alle hoge noten feilloos haalt en ook behoorlijk fel kan uithalen. Misschien komt het ook wel omdat hij wat vlak ingemixt is, waardoor de hoge tonen nogal schel naar voren schieten. Gave plaat , World Circus, net nog even gedraaid, maar Think This draai ik eigenlijk veel vaker. Heerlijke jaren 80 productie trouwens en dat terwijl de nummers ook vandaag de dag nog prima mee kunnen. Hopelijk komt er ooit nog eens een derde album, al is het de laatste tijd wel weer wat stiller dan pakweg twee jaar geleden. Geldt overigens ook voor Realm. Ik vind de gedachte dat daar nog zo'n beetje een heel album op de plank ligt echt te idioot voor woorden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Das Gesicht » do mei 06, 2010 11:13 pm

Ik vind dat een band als Coroner Technische-Thrash dan nog het beste doen. Technisch terwijl alles vloeiend in elkaar overgaat, daarnaast degelijke songwriting skills bezitten scheelt ook een hoop.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mei 06, 2010 11:17 pm

Ja, ook een geweldige band. Wat me bij Coroner aanspreekt zijn de experimentele invloeden. Die waren er al op R.I.P. en zijn steeds meer uitgebouwd. Een progressieve band derhalve, vooral op Grin, een album dat ik vooral op de late avond met heel veel plezier mag draaien. Overigens vind ik de lekker wilde (en soms wat rommelige) uitvoering op R.I.P. en Punishment For Decadence ook heel erg tof. De muziek gaat er door leven. Muzikaal gezien vind ik No More Color dan weer het interessantst. Een prachtige combi tussen compacte songs, techniek en geweldige instrumentbeheersing. Mental Vortex ligt in datzelfde straatje, ook gaaf!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Das Gesicht » do mei 06, 2010 11:31 pm

No More Color bevat nog veel wilde energie, meer dan Mental Vortex, Maar mental vortex vind ik dan weer zo goed omdat ze op die plaat echt een outside sound begonnen te creëren. Wat mij betreft is het experimentele van Grin iets teveel van het goede.
Maar NMC en MV vind ik, nu al wat jaar na ze voor het eerst gehoord te hebben langzaam steeds beter worden.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door enforcer » vr mei 07, 2010 7:09 am

maare niemand hier heeft dus de nieuwe Detente? ongelofelijk, is echt een goede nieuwe thrash release.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » vr mei 07, 2010 10:33 am

Aah Toxik! Ik las laatst in een oude aardschok dat ze de tweede geweldig vonden en de eerste alleen instrumentaal goed en de zanger totaal niks.
Ik ga dan toch liever voor de eerste ik vind de zang daar juist erg gaaf!

Komen te trouwens nog met nieuw werk?

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Gilbert » vr mei 07, 2010 10:55 am

Orklord schreef:Komen te trouwens nog met nieuw werk?
Een vrij recent interview met de drummer vind je hier. Maar een echt duidelijk antwoord vind je daar niet. Het lijkt er mede van af te hangen of ze ergens een platencontract kunnen krijgen, maar dat lijkt me in de huidige tijd niet al te gemakkelijk. Kijk bijvoorbeeld hoeveel moeite een Annihilator of Iced Earth hadden om een nieuw label te vinden (of Anvil :wink:).

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr mei 07, 2010 12:52 pm

Orklord schreef:Aah Toxik! Ik las laatst in een oude aardschok dat ze de tweede geweldig vonden en de eerste alleen instrumentaal goed en de zanger totaal niks.
Ik ga dan toch liever voor de eerste ik vind de zang daar juist erg gaaf!

Komen te trouwens nog met nieuw werk?
Welja, het laatste 'nieuwe' werk was die dvd. Een leuk document overigens met Sanders in topvorm!
Het is dan ook zeker geen vervelende zanger, maar Sabin is gewoon wat veelzijdiger. Ik kan me overigens goed voorstellen dat lang niet iedereen Think This gaaf vindt, aangezien het een lastig album is om in te komen. Ik heb me ook door hoofdpijn en ergernis moeten worstelen, maar uiteindelijk vielen de puzzelstukjes op de plek. Geniaal album met een aantal onwaarschijnlijk mooie melodieën, solo's en riffs.

Wat de AMH destijds betreft. Naar mijn weten zijn zowel World Circus als Think This LP's van de maand geworden. Echt negatief hebben ze zich niet over de zang uitgelaten, slechts over een aantal nummers. Zou ook onterecht zijn, want Sanders zingt nergens vals of slecht. Hij kent alleen wat weinig nuance en gilt de boel hier en daar aan barrels. Daardoor worden bepaalde geweldige riffs, melodielijnen en ritmes soms tot achtergrondgeluid gereduceerd. Dat was op Think This beter in balans, hoewel ook die plaat vrij luidruchtig geproduceerd was.

Trouwens, Orklord, ik neem aan dat je ook wel bekend met het materiaal van Realm? Die band heeft een zelfde soort ontwikkeling doorgemaakt, al had die band de pech dat de productie (vooral op de tweede plaat Suiciety) nogal dunnetjes was. Als je er niet mee bekend bent, zeker gaan checken. Doet nauwelijks onder voor het Toxikwerk. (wel beginnen met Endless War, omdat die wat toegankelijker is).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » vr mei 07, 2010 2:23 pm

Jeroen schreef:
Orklord schreef:Aah Toxik! Ik las laatst in een oude aardschok dat ze de tweede geweldig vonden en de eerste alleen instrumentaal goed en de zanger totaal niks.
Ik ga dan toch liever voor de eerste ik vind de zang daar juist erg gaaf!

Komen te trouwens nog met nieuw werk?
Welja, het laatste 'nieuwe' werk was die dvd. Een leuk document overigens met Sanders in topvorm!
Het is dan ook zeker geen vervelende zanger, maar Sabin is gewoon wat veelzijdiger. Ik kan me overigens goed voorstellen dat lang niet iedereen Think This gaaf vindt, aangezien het een lastig album is om in te komen. Ik heb me ook door hoofdpijn en ergernis moeten worstelen, maar uiteindelijk vielen de puzzelstukjes op de plek. Geniaal album met een aantal onwaarschijnlijk mooie melodieën, solo's en riffs.

Wat de AMH destijds betreft. Naar mijn weten zijn zowel World Circus als Think This LP's van de maand geworden. Echt negatief hebben ze zich niet over de zang uitgelaten, slechts over een aantal nummers. Zou ook onterecht zijn, want Sanders zingt nergens vals of slecht. Hij kent alleen wat weinig nuance en gilt de boel hier en daar aan barrels. Daardoor worden bepaalde geweldige riffs, melodielijnen en ritmes soms tot achtergrondgeluid gereduceerd. Dat was op Think This beter in balans, hoewel ook die plaat vrij luidruchtig geproduceerd was.

Trouwens, Orklord, ik neem aan dat je ook wel bekend met het materiaal van Realm? Die band heeft een zelfde soort ontwikkeling doorgemaakt, al had die band de pech dat de productie (vooral op de tweede plaat Suiciety) nogal dunnetjes was. Als je er niet mee bekend bent, zeker gaan checken. Doet nauwelijks onder voor het Toxikwerk. (wel beginnen met Endless War, omdat die wat toegankelijker is).
Nou ik quote even uit die editie:

"Christian explodeerde over de gehele plaat in flitsende solo's. Daar is helemaal niets verkeerd aan, maar er was sprake van een grote verpestende factor: zanger Mike Sanders. Met zijn irritante luchtalarm-imitatie deed hij de opwindende, strakke thrash onrecht aan. "

Dus ja :wink:

Maar nog niet heel erg bekend met Realm, maar die staat zeker op het verlanglijstje om eens te beluisteren.

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » vr mei 07, 2010 4:19 pm

enforcer schreef:maare niemand hier heeft dus de nieuwe Detente? ongelofelijk, is echt een goede nieuwe thrash release.
Wel besteld, ik las in een ander topic jouw post dat ze een nieuwe hadden, wist ik niet eens. De sample op hun site (kutsite overigens) klonk erg goed. Gelijk maar besteld.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » vr mei 07, 2010 5:32 pm

Orklord schreef:
Jeroen schreef:
Orklord schreef:Aah Toxik! Ik las laatst in een oude aardschok dat ze de tweede geweldig vonden en de eerste alleen instrumentaal goed en de zanger totaal niks.
Ik ga dan toch liever voor de eerste ik vind de zang daar juist erg gaaf!

Komen te trouwens nog met nieuw werk?
Welja, het laatste 'nieuwe' werk was die dvd. Een leuk document overigens met Sanders in topvorm!
Het is dan ook zeker geen vervelende zanger, maar Sabin is gewoon wat veelzijdiger. Ik kan me overigens goed voorstellen dat lang niet iedereen Think This gaaf vindt, aangezien het een lastig album is om in te komen. Ik heb me ook door hoofdpijn en ergernis moeten worstelen, maar uiteindelijk vielen de puzzelstukjes op de plek. Geniaal album met een aantal onwaarschijnlijk mooie melodieën, solo's en riffs.

Wat de AMH destijds betreft. Naar mijn weten zijn zowel World Circus als Think This LP's van de maand geworden. Echt negatief hebben ze zich niet over de zang uitgelaten, slechts over een aantal nummers. Zou ook onterecht zijn, want Sanders zingt nergens vals of slecht. Hij kent alleen wat weinig nuance en gilt de boel hier en daar aan barrels. Daardoor worden bepaalde geweldige riffs, melodielijnen en ritmes soms tot achtergrondgeluid gereduceerd. Dat was op Think This beter in balans, hoewel ook die plaat vrij luidruchtig geproduceerd was.

Trouwens, Orklord, ik neem aan dat je ook wel bekend met het materiaal van Realm? Die band heeft een zelfde soort ontwikkeling doorgemaakt, al had die band de pech dat de productie (vooral op de tweede plaat Suiciety) nogal dunnetjes was. Als je er niet mee bekend bent, zeker gaan checken. Doet nauwelijks onder voor het Toxikwerk. (wel beginnen met Endless War, omdat die wat toegankelijker is).
Nou ik quote even uit die editie:

"Christian explodeerde over de gehele plaat in flitsende solo's. Daar is helemaal niets verkeerd aan, maar er was sprake van een grote verpestende factor: zanger Mike Sanders. Met zijn irritante luchtalarm-imitatie deed hij de opwindende, strakke thrash onrecht aan. "

Dus ja :wink:

Maar nog niet heel erg bekend met Realm, maar die staat zeker op het verlanglijstje om eens te beluisteren.
Ik heb de bewuste AMH niet bij de hand, maar dat zou goed kunnen ja.
Realm gelijk uitvoerig checken dan!

Overigens, ik raak ook steeds meer verslingerd aan de duistere thrash van het Duitse Poison. Rauwheid troef, maar toch op een bepaalde manier erg episch en donker. Vond er eerst niet zoveel aan, maar het is behoorlijk gaan groeien. Further down the Abyss maar eens even aanschaffen één dezer dagen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Nielsch » ma mei 10, 2010 10:18 pm

Reactivated San Francisco Bay Area thrashers FORBIDDEN are continuing work on their new album, "Omega Wave", at Sonic Room/Audio Voyage Studios in Livermore, California. The CD artwork has been commissioned from Kent Mathieu (FORBIDDEN, EXODUS, AUTOPSY, EXHORDER). The album is being produced by FORBIDDEN guitarist / songwriter Craig Locicero and Tim Narducci. All tracks will be mixed by Sean Beavan (SLAYER, MARILYN MANSON, NINE INCH NAILS).

FORBIDDEN guitarist Steve Smyth has offered the following commentary on some of the songs that will appear on the upcoming CD:

"Swine": "'Swine' is a little different from the rest of the tracks to me, a little more on the 'doomy' side of things, but it has more than a few surprises in there. I'm not going to give away too much here… you'll have to wait for it!

"'Swine' has some cool odd-time stuff at the intro, FORBIDDEN style, and well-arranged by Craig [Locicero] and Mark [Hernandez]!

"I sort of created the intro riff for this song by accident. Craig and I were jamming on some of the other songs one day, and I just happened to be noodling on something, not really thinking about anything, and he looked at me, and said, 'What's that?! Play that again!' I played it again, and we turned this from something completely unconscious on my part into the intro of the song pretty quickly! Mark and Craig brought some odd-time and arrangement ideas into it from there, and the rest of the song came right into it. Awesome! I'm a huge fan of things happening like that. The riff I'm talking about has the influence of Randy Rhoads and SABBATH in it, no doubt from my years of playing a lot of that stuff in my OZZY/SAB tribute 'Sweet Leaf'. A very dark, eerie-sounding (I hope!) arpeggiated pattern that has a moving bass line underneath it as well.

"Behind The Mask": "This one starts off heavy and moody, and does not let up for a long time! Very heavy pounding metal with a lot of peaks and valleys, as well as a killer chorus that Craig came up with for this one, which absolutely is heavy as hell, and jumps around the beat; a little tricky, but grooves like a mofo!

"Again, I don't want to give away the farm on this one, but there's some really cool stuff I came up with in the bridge that I hope you'll all dig on; lots of melody in this section, and not the type of instrument or style I think was ever heard on a FORBIDDEN record, but rest assured, I kept it heavy!"

Songtitles on the new FORBIDDEN album are as follows:

* Alpha Century
* Forsaken At The Gates
* Swine
* Immortal Wounds
* Hopenosis
* Adapt Or Die
* Inhuman Race
* Behind The Mask
* Dragging My Casket
* Overthrow
* Omega Wave
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mei 11, 2010 5:18 pm

Cool, ben benieuwd!

Wie kent hier trouwens Formicide? Amerikaanse thrashband die nooit een platendeal wist te bemachtigen maar wel een aantal vette demo's heeft gemaakt in de jaren tachtig. De boel is netjes heruitgebracht als titelloze cd in 2006, maar ik kan dat ding nergens vinden. Lekkere snelle thrash die qua intensiteit wel eens wat doet denken aan Evildead.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Dragonforce » di mei 11, 2010 5:28 pm

Jeroen schreef:Wie kent hier trouwens Formicide? Amerikaanse thrashband die nooit een platendeal wist te bemachtigen maar wel een aantal vette demo's heeft gemaakt in de jaren tachtig. De boel is netjes heruitgebracht als titelloze cd in 2006, maar ik kan dat ding nergens vinden. Lekkere snelle thrash die qua intensiteit wel eens wat doet denken aan Evildead.
Ik ken de eerste demo. Erg gaaf inderdaad. Wist niet dat het opnieuw uitgebracht was. Ik ga er ook maar eens naar op zoek.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mei 11, 2010 5:34 pm

mensen die het niet kennen:

http://www.myspace.com/formicide
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » di mei 11, 2010 6:14 pm

Jeroen schreef:Cool, ben benieuwd!

Wie kent hier trouwens Formicide? Amerikaanse thrashband die nooit een platendeal wist te bemachtigen maar wel een aantal vette demo's heeft gemaakt in de jaren tachtig. De boel is netjes heruitgebracht als titelloze cd in 2006, maar ik kan dat ding nergens vinden. Lekkere snelle thrash die qua intensiteit wel eens wat doet denken aan Evildead.
Die Evildead vergelijking vind ik niet opgaan, maar zeker een toffe band! Ik heb die compilatie toentertijd gekocht bij Displeased, maar die hebben hem ondertussen niet meer in hun assortiment, zie ik zojuist.

Wellicht vind je 'm nog een keer op Ebay, ik kan me niet voorstellen dat een redelijk recente rerelease van een relatief onbeduidend bandje onvindbaar is in deze tijden.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » di mei 11, 2010 6:37 pm

Qua vaart en intensiteit deden de nummers me wel wat denken aan de band van Garcia en kornuiten, wellicht is dat op de rest van het materiaal niet van toepassing. Maar eens op zoek naar dat plaatje dan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door hellish star » di mei 11, 2010 9:06 pm

Evildead eigenlijk nooit iets speciaal gevonden...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Strijdkreet
Berichten: 3517
Lid geworden op: do jul 13, 2006 8:27 pm
Locatie: Arnhem Noord

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Strijdkreet » wo mei 12, 2010 1:37 pm

Mike sanders slecht ?

:' )
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » wo mei 12, 2010 10:17 pm

Nog meer thrasherts die hun omgedraaide crucifix weer even terugdraaien bij het luisteren van Human Sacrifice van Vengeance Rising? Uitstekend album van een middelmatige band. Lekker wisselend plaatje met een redelijk eigen geluid. Jammer dat de resterende albums weinig boeiend zijn.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » zo mei 16, 2010 12:19 am

Na het fantastische optreden van Heathen van afgelopen vrijdagavond meteen Evolution Of Chaos aangeschaft en ik ben er zo verdomd blij mee! Zo hoort thrash te klinken: hard en beukend zonder ook maar een moment gevoel voor melodie te verliezen. Persoonlijk vind ik dit album vele malen beter dan hun eerste twee albums die ik leuk vind, maar toch soms wat onevenwichtig.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door hellish star » wo mei 19, 2010 10:04 pm

Re-recordings van ANACRUSIS zijn dik de moeite! Mooie digi-pack met daarin de twee eerste CD's, mooi boekje en de heropnames klinken zuiver en godverdomme donker en heavy! Schitterende band trouwens!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Edwynn » wo mei 19, 2010 11:15 pm

enforcer schreef:maare niemand hier heeft dus de nieuwe Detente? ongelofelijk, is echt een goede nieuwe thrash release.
Is die al ergens te bestellen dan?
De nummers op Myspace bevallen mij in elk geval uitstekend. De stem van die nieuwe griet past uitstekend bij Détente.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » do mei 20, 2010 11:12 am

Zeg, waar is de poll nou? :P

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mei 20, 2010 6:31 pm

ik kan niet heksen, vrind. Zie daar
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » do mei 20, 2010 6:39 pm

Maar ik wilde nog stemmen op die van Toxik, en ik las nergens dat je hem al weg had gedaan :wink:

Maar euhm ik twijfel tussen Metallica en Slayer. Toch maar Slayer, omdat die live niet altijd weten te overtuigen en Metallica dat vooralsnog wel doet.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lennert » do mei 20, 2010 7:35 pm

Interessante poll. Aan de hand van mijn kennis toch maar Anthrax gekozen omdat ik bij Slayer best wel begrijp dat mensen die van hard, harder, hardst houden een stijve leuter krijgen. Anthrax doet me echter nog steeds bijna niks. Megadeth is mijn favoriet en Metallica was ooit goed genoeg om niet compleet overrated te zijn.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door IROn » do mei 20, 2010 7:41 pm

Als je het onder metalfans bekijkt moet ik toch voor Slayer gaan, gaan we op de algemene rockmuziekliefhebber af dan is Metallica het meest overgewaardeerd.

Anthrax heeft fans van Belladonna en fans van Bush, daar is niks overgewaardeerds aan. Megadethliefhebbers vinden meestal het gehele euvre wel gaaf, een ander vind er helemaal niks aan.

Echter, hele hordes metalfans vinden Slayer het einde, terwijl er in het genre op verschillende gebieden gavere bands zijn waar je ze nooit over hoort.

Wat non-metalfans betreft: uiteraard Metallica, de rest kennen ze meestal niet.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mei 20, 2010 7:49 pm

Orklord schreef:Maar ik wilde nog stemmen op die van Toxik, en ik las nergens dat je hem al weg had gedaan :wink:

Maar euhm ik twijfel tussen Metallica en Slayer. Toch maar Slayer, omdat die live niet altijd weten te overtuigen en Metallica dat vooralsnog wel doet.

Die poll heeft er een week gestaan, zoals ik al aangaf toen ik em plaatste ;)
Maar vooruit, je mag het ook gewoon posten hoor met wat uitleg.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door innuendo » do mei 20, 2010 9:55 pm

Slayer, al vind ik Anthrax ook vrij overgewaardeerd.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door hellish star » do mei 20, 2010 10:22 pm

Anthrax is voor mij de enige band van 'the big four' die in mijn visie niet echt een plaat heeft uitgebracht die bron van inspiratie was voor vele anderen. Dan vind ik EXODUS en TESTAMENT eerder in het rijtje thuis horen wnat die hebben wel degelijk invloed gehad met hun klassiekers, hebben wel degelijk baanbrekend werk vericht, hebben wel degelijk Thrash op hun eigen manier een serieuze impuls gegeven.

Anderzijds vind ik dat minder bekendere bands - voor mij althans - betere platen hebben uitgebracht zoals VIO-LENCE, TYRANT'S REIGN, HEATHEN, AGENT STEEL, ANACRUSIS,... platen die me van begin tot einde - zowel vroeger als nu compleet wild blijven maken!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lone Starr » do mei 20, 2010 10:27 pm

Het klinkt bijna alsof je zegt dat omdat Anthrax niet geript werd door duizenden bandjes en Slayer en Exodus wel ze ineens niet baanbrekend waren.....I'm The Man en Bring The Noise waren niet baanbrekend?
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door hellish star » do mei 20, 2010 10:32 pm

Lone Starr schreef:Het klinkt bijna alsof je zegt dat omdat Anthrax niet geript werd door duizenden bandjes en Slayer en Exodus wel ze ineens niet baanbrekend waren.....I'm The Man en Bring The Noise waren niet baanbrekend?
Tja, waarschijnlijk heb je wel gelijk en kijk ik wat te zwart-wit maar kwalitatief kon je ook die ripp-offs niet noemen. Ik heb ANthrax altijd overgewaardeerd gevonden...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lone Starr » do mei 20, 2010 10:38 pm

Dat kan en mag natuurlijk. Ik heb het gevoel dat mensen Anthrax vooral afschrijven omdat ze durfden "anders" te zijn. Ze zijn niet al te bruut, ze maken luchtigere nummers en hadden een nogal comic-achtige vibe.

Eigenlijk vind ik juist het onderscheidende element het meeste spreken voor de band, in plaats van maar te doen wat de rest ook doet binnen het thrash-genre.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door hellish star » do mei 20, 2010 10:45 pm

Tja, in mijn geval moet een nummer bij de keel grijpen. Ik luister momenteel bvb naar het nummer "Fighting evil" van Anacrusis. Dat nummer nijpt me gewoon de keel toe, iets was ik bij ANthrax (op een paar nummers van de eerste twee platen na) nooit heb gehad. Nadien ging het zelfs totaal de verkeerde kant uit voor mij met Anthrax, vernieuwend of niet, zich onderscheidend of niet....
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lone Starr » do mei 20, 2010 10:50 pm

Dat ik echt bij de keel gegrepen werd had ik eigenlijk maar bij 3 platen, Agent Steel - Skeptics Apocalypse, Skyclad - The Wayward Sons Of Mother Earth en Judas Priest - Painkiller (die opener!!).

Mooie momenten waren dat, tegenwoordig zijn we zo verwend dat ik dat niet snel nog eens verwacht mee te maken.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25342
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Jeroen » do mei 20, 2010 11:19 pm

Wat Anthrax betreft zweer ik bij het debuut, hoewel ik de platen tot en met Persistence of Time ook zeker niet slecht vind. Toch heb ik m'n thrash graag wat serieuzer, maar dat is een smaakkwestie. Ik heb zelf voor Slayer gekozen, ook al vind ik ze best goed, maar eigenlijk hebben ze na de jaren tachtig niets bijzonders meer gedaan, plus dat ik me stiekem dooderger aan dat geSlayer op festivals, naast dat één of andere grapjas het leuk vond om mijn vrij prijzige tentje te bekladden met die bandnaam. Goede tweede is Megadeth, muzikaal vind ik het gaaf, maar de zang vind ik echt zodanig ver-schrik-kelijk, dat ik er nauwelijks naar kan luisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » do mei 20, 2010 11:25 pm

Volledig mee eens. Na Persistence Of Time is het niks meer dan zaaddodende middelmatigheid.
De laatste jaren brengen zo ook niks anders dan livemeuk en heropname's uit.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Orklord » do mei 20, 2010 11:28 pm

Ik vind Anthrax geweldig tot het Bush tijdperk, toen werden ze gewoon saai. Elke plaat ervoor heeft wel nummers die mij zeker wel bij de keel grijpen. Een nummer als Caught in the Mosh vind ik echt geweldig of I Am the Law, sowieso vind ik Among the Living een van de beste thrash platen ooit uitgebracht. Geweldige hoe ze daar nummers hebben geschreven die geen 3 minuten duren, maar geheel boeiend zijn. Dat ze dat comic gedoe erbij hadden vind ik niet eens zo heel erg, daarbij hebben ze toch best wel aardige teksten, die ook wel kritisch zijn.
Tjah het debuut, blijft ook een topplaat, Meteal Thrashing Mad is toch thrash klassieker. Als je daarbij niet uit je dank kan gaan :wink: Als we moesten kiezen wie het meest ondergewaardeerd was, dan had ik gekozen voor Anthrax.

Slayer, tjah de laatste platen doen me niks, ik zet dan veel liever het debuut op of Hell Awaits, heerlijk hoe evil ze toen waren! En inderdaad, dat iedereen Slayer moet roepen op een festival, dat is nu ook niet meer grappig. Zo 2008 :P

Gebruikersavatar
Lone Starr
Berichten: 6203
Lid geworden op: ma jun 16, 2003 5:25 pm
Locatie: Limburg

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Lone Starr » do mei 20, 2010 11:52 pm

Goed, ik ga er wel van uit dat jullie ook wel weten dat ze al toegetreden waren tot the Big Four vóórdat de Bushthrax-periode begon. De discussie ging dan ook over de classic Anthrax, t/m Persistence Of Time dus.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » za mei 22, 2010 4:11 pm

enforcer schreef:maare niemand hier heeft dus de nieuwe Detente? ongelofelijk, is echt een goede nieuwe thrash release.
Ik heb hem nu een paar dagen binnen, een paar goed geluisterd, maar toch vind ik het eerste nummer verreweg het best. Het is best een geinig cd'tje, alleen erg toch eigenlijk best middelmatig allemaal.
History I vond ik een stuk leuker dan deze. Ik hoop ook dat er nog een History II komt.

Zombi
Berichten: 1028
Lid geworden op: do apr 01, 2010 10:07 pm

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door Zombi » za mei 22, 2010 8:21 pm

Van anthrax ken ik alleen spreading the disease, en die plaat is tering hard. klopt het dat de lyrics van die plaat gebaseerd zijn op boeken / films van stephen king?

Gebruikersavatar
the true Thorko
Berichten: 13291
Lid geworden op: vr mar 05, 2004 12:48 am
Locatie: l'Hermitage

Re: Thrash / Speed Metal XIII

Bericht door the true Thorko » za mei 22, 2010 8:23 pm

Zombi schreef:Van anthrax ken ik alleen spreading the disease, en die plaat is tering hard. klopt het dat de lyrics van die plaat gebaseerd zijn op boeken / films van stephen king?
Ik dacht dat die teksten autobiografisch waren...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

Plaats reactie