Keep of Kalessin
- Sinaasappel
Re: Keep of Kalessin
Reptilian is een gaaf album,wel jammer van The Dragontower,verschrikkelijk nummer.
- paradigm shift
Ik vind het wel een aardig nummer eigenlijk. Het valt hooguit uit de toon met de rest van het album, maar slecht is het zeker niet. Dark as moonless night had wat mij betreft wel achterwege gelaten mogen worden.
οu φροντiς
Hm, dat vind ik dan weer een erg gaaf nummer!
- Seventh King of Edom
Zozo, nog meer liefhebbers van het nieuwe album! Het is inderdaad een mooi metalalbum geworden! Lekkere snelheid zit er ook in, gave riffs, heerlijk!
Zijn er hier al mensen die de nieuwe gehoord hebben en zo ja, wat vinden jullie ervan?
Ik zit nu aan mijn tweede luisterbeurt en moet er erg aan wennen, vooral aan de ICS Vortex-achtige, theatrale zang. Thebon wordt gemist, zijn unieke, tussen zuiver en ruig inzittende stemgeluid was voor mij een van de sterkere troeven van KoK. De muziek van Keep of Kalessin heeft nu in mijn oren een heel ander karakter gekregen.
Ik zit nu aan mijn tweede luisterbeurt en moet er erg aan wennen, vooral aan de ICS Vortex-achtige, theatrale zang. Thebon wordt gemist, zijn unieke, tussen zuiver en ruig inzittende stemgeluid was voor mij een van de sterkere troeven van KoK. De muziek van Keep of Kalessin heeft nu in mijn oren een heel ander karakter gekregen.
-
Ik heb 'm afgelopen week een viertal malen beluisterd ten behoeve van het schrijven van een review, die denk ik komende week wel online staat. Ik zal niet veel verklappen maar niet alleen de zang zorgt ervoor dat de muziek een ander karakter krijgt, ook de muziek zelf is wat anders.
Hij viel me niet eens tegen, er zit nog genoeg snelheid in en de zang, tsja... het verpest het iig niet, dat scheelt.
Ben behoorlijk positief verrast door Epistemology, de zang vind ik erg sterk en gevarieerd, doet me meermaals aan Emperor denken. De muziek is erg sterk, wederom zeer intens, het gitaar- en drumwerk is weer om van te smullen, er worden weer wat snelheidsrecords gebroken! Vette plaat, die gaat waarschijnlijk wel aangeschaft worden.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.
Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs
Last.fm
Ik heb Epistemology nog een keer aandachtig beluisterd, met de review op de frontpage bij de hand. Ik zie mezelf als iemand die best open staat voor verandering en kan wennen aan vernieuwing in de muzikale koers die (favoriete) bands varen en ik heb al meermaals ervaren dat zgn ‘groeiplaten’ een lange tijd nodig hadden bij mij, maar ik denk niet dat ik erg van Epistemology ga genieten.
In het geluid dat ze zelf omschrijven als epic extreme metal heeft epic naar mijn smaak teveel de overhand gekregen t.o.v. extreme. De riffs zijn nog steeds kenmerkend KoK, maar wel minder pakkend/massief dan op Reptilian (waar ik soms het idee had naar Exodus te luisteren) en minder onderscheidend dan op bijv. Armada. Ook compositorisch vind ik het allemaal niet zo sterk als voorheen, minder climax-gericht (Armada) of progressief (Kolossus en Reptilian). Op de een of andere manier doet het me allemaal niet zo veel meer. Necropolis vind ik bijvoorbeeld totaal niet boeiend en The Grand Design loopt ook niet lekker in mijn oren. Het slotstuk van de plaat weet me nog het meest te bekoren: Introspection en het titelnummer het meest in de buurt bij hetgeen ik waardeerde aan Keep Of Kalessin. Erg overweldigend en meeslepend. Ook de twee korte bonusnummers vind ik goed: kort, bondig en knallend, maar dan meer gefocust en daardoor intenser dan sommige (te) uitgesponnen composities op het album.
Daarnaast klinkt de zang me teveel als ICS Vortex en dat vind ik niet passen bij KoK zoals ik hen graag. Thebon klonk ook in de zuivere passages nog ruig en zijn stem was een van de pull-factoren die Keep Of Kalessin voorheen voor mij had. Ik schrijf de band niet af en het is zeker geen wanproduct of teleurstelling, maar ik kan er niet zoveel meer mee.
In het geluid dat ze zelf omschrijven als epic extreme metal heeft epic naar mijn smaak teveel de overhand gekregen t.o.v. extreme. De riffs zijn nog steeds kenmerkend KoK, maar wel minder pakkend/massief dan op Reptilian (waar ik soms het idee had naar Exodus te luisteren) en minder onderscheidend dan op bijv. Armada. Ook compositorisch vind ik het allemaal niet zo sterk als voorheen, minder climax-gericht (Armada) of progressief (Kolossus en Reptilian). Op de een of andere manier doet het me allemaal niet zo veel meer. Necropolis vind ik bijvoorbeeld totaal niet boeiend en The Grand Design loopt ook niet lekker in mijn oren. Het slotstuk van de plaat weet me nog het meest te bekoren: Introspection en het titelnummer het meest in de buurt bij hetgeen ik waardeerde aan Keep Of Kalessin. Erg overweldigend en meeslepend. Ook de twee korte bonusnummers vind ik goed: kort, bondig en knallend, maar dan meer gefocust en daardoor intenser dan sommige (te) uitgesponnen composities op het album.
Daarnaast klinkt de zang me teveel als ICS Vortex en dat vind ik niet passen bij KoK zoals ik hen graag. Thebon klonk ook in de zuivere passages nog ruig en zijn stem was een van de pull-factoren die Keep Of Kalessin voorheen voor mij had. Ik schrijf de band niet af en het is zeker geen wanproduct of teleurstelling, maar ik kan er niet zoveel meer mee.
Keep Of Kalessin blijkt al maanden een nieuwe ep uit te hebben die geruisloos aan me voorbij was gegaan en die hier te downloaden is:
http://www.keepofkalessin.com/#!heaven-of-sin/cfaa
De nieuwe nummers zijn overigens nóg toegankelijker dan hetgeen op Epistemology te horen was.
http://www.keepofkalessin.com/#!heaven-of-sin/cfaa
De nieuwe nummers zijn overigens nóg toegankelijker dan hetgeen op Epistemology te horen was.
Het zijn geen nieuwe nummers, maar overgebleven nummers uit de sessies van Epistemology. Ze liggen dan ook duidelijk in de lijn van die plaat. De EP was overigens ook volledig onder mijn radar gebleven, maar hij is dan ook in eigen beheer uitgebracht en niet via het label dat het album uitbracht.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams
Last.fm
Last.fm
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ben ik de enige die de huidige KoK een stuk minder boeiend vind dan de periode t/m Agnen? Het is allemaal wel erg braaf, gelikt en keurig uitgeteld. Allerminst slecht, maar wel een beetje 'gemaakt'.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Nee, je bent niet de enige, hoewel ik Armada het hoogtepunt vind. Meteen de eerste plaat die ik hoorde. Ik was er echt van onder de indruk. Niet dat ik vind dat bands bij hun leest moeten blijven, integendeel, ik denk dat het heel gezond is om te blijven evolueren, maar wat de band daarna uitbracht deed mij weinig tot niets, in zo'n mate dat ik niet eens de moeite heb genomen om het laatste album te checken. Het is inderdaad te gelikt, voorspelbaar, veilig, zelfs saai geworden.
'Mijn leven is net een sprookje. Altijd als ik thuis kom zit die heks op de bank.'
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Armada is ook wel een coole plaat ja. Maar de eerste twee vind ik een stuk kwaadaardiger, heftiger en spannender. Die heerlijke thrashriffs op het debuut vind ik ook altijd heerlijk.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Het oude werk ken ik niet. Ben begonnen met Armada, die ik toentertijd wel oke vond klinken. Echter vind ik Kolossus en Reptilian beter. De laatste plaat, Epistemology, kan me dan weer niet boeien.
Heerlijke thrashriffs vind je heerlijk?Jeroen schreef:Armada is ook wel een coole plaat ja. Maar de eerste twee vind ik een stuk kwaadaardiger, heftiger en spannender. Die heerlijke thrashriffs op het debuut vind ik ook altijd heerlijk.

Ik vind het titelnummer van 'Reptilian' erg cool. Hoewel de laatste albums wel erg netjes zijn, vind ik die toch leuker dan de oude platen. Alleen 'Obliterator' luister ik nog wel eens van het debuut.