US Metal, episode II

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Bij welke band hoor je Harry 'The Tyrant' Conklin het liefst?

Jag Panzer
10
63%
Satan's Host
1
6%
Titan Force
0
Geen stemmen
Harry wie?
4
25%
Nee
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » di mei 25, 2010 9:00 pm

Een paar namen die ik toch wel eens wil opwerpen omdat ze stuk voor stuk schitterende CD's hebben geleverd. Liefhebbers van het genre moeten maar eens zoeken als ze de bands niet kennen
VISITÖR (stijl oude Iced Earth)
WYCKED SYNN (Vicious Rumors meets Crimson Glory meets Warrior... met schitterende zanger en subliem gitaarwerk)
PRELUDE TO TRAGEDY (Progressive Metal - speciaal - wat in de stijl van een zogenaamde "Metal opera" maar wel goed)
THROES OF SANITY (stijl Lethal, oude Queensryche - komen trouwens naar Swordbrothers festival)
BRUTAL HAND ("Unchain the world") - stijl Metal Church ten tijde van "Blessing in disguise",.... Laatste plaat valt me wat tegen in vergelijking met deze
MYSTIK - stijl Metal Church
SPIRIT WEB ("Spirit web") - schitterende Progressive Power - productie iets minder maar weergaloze plaat met Scott Hufman achter de microfoon
TEMPEST REIGN - met drummer Iced Earth - US Power/Thrash
VAINGLORY ("2050") - schitterende US Power / Midtempo Thrash, productie door David Chastain

Als jullie aanradertjes hebben in het genre, laat maar komen!!!!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » di mei 25, 2010 11:06 pm

Ik heb zelf albums van Visitör en Mystik in huis. Erg gave bands inderdaad. Spirit Web vond ik eigenlijk niet zo heel bijzonder, maar dat kan ook komen omdat ik het eerste (en naar verluid betere) album niet ken. Het gerucht gaat overigens (van iemand die de band gesproken heeft over mogelijke re-releases) dat Visitör ook nog een (grotendeels voltooid) album op de plank heeft liggen, maar aangezien ze toen al geen label konden vinden (daarom zitten we bijna allemaal opgescheeft met die Griekse bootleg, hoewel die prima te doen is qua sound en boekje) hebben ze dat laten liggen. Wie weet dus, van mij mogen ze, toffe band met een paar erg sterke nummers. Johnny Law rekenen we dan even niet mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » di mei 25, 2010 11:21 pm

Lennert schreef:Donderdag het tweede album van Jacob's Dream, Theater Of War, aangeschaft. Niet slecht, maar ik mis het melodieuze aspect van het eerste album. Een nummer van het kaliber Tale Of Fears en The Bleeding Tree heb ik nog niet gehoord.
Klopt, die is een heel stuk minder. Vooral rommeliger en niet zo goed uitgewerkt. Overigens staan er wel een aantal sterke nummers op, maar de nogal goedkope productie helpt ook niet echt mee. Dan kun je beter Drama of the Ages, Dominion of Darkness en de laatste (waarvan de titel me even is ontschoten) hebben, dat zijn stuk voor stuk behoorlijk sterke en duistere US power metalplaten. Weliswaar hebben ze in de persoon van Chaz Bond een andere zanger, maar zijn vrij donkere en stoere stemgeluid past er prima bij. Niets geloven trouwens van de recensie in de Aardschok van Drama of the Ages, aangezien dat geneuzel nergens op slaat. Aanrader! Vast wel voor weinig ergens te vinden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22683
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: US Metal, episode II

Bericht door innuendo » wo mei 26, 2010 9:20 am

He fuck, uitgerekend die plaat heb ik ook van Jacob's Dream..
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » wo mei 26, 2010 9:57 am

Jeroen schreef:Ik heb zelf albums van Visitör en Mystik in huis. Erg gave bands inderdaad. Spirit Web vond ik eigenlijk niet zo heel bijzonder, maar dat kan ook komen omdat ik het eerste (en naar verluid betere) album niet ken. Het gerucht gaat overigens (van iemand die de band gesproken heeft over mogelijke re-releases) dat Visitör ook nog een (grotendeels voltooid) album op de plank heeft liggen, maar aangezien ze toen al geen label konden vinden (daarom zitten we bijna allemaal opgescheeft met die Griekse bootleg, hoewel die prima te doen is qua sound en boekje) hebben ze dat laten liggen. Wie weet dus, van mij mogen ze, toffe band met een paar erg sterke nummers. Johnny Law rekenen we dan even niet mee.
De tweede SPirit Web is alles behalve een goede plaat, Scott Hufman zingt er dan ook niet bij. Deze kerel is één van de betere doch ondergewaardeerde zangers uit de scène. Die eerste kun je wel goedkoop op de kop tikken en is een aanrader van jewelste. De productie - vooral door het gebrek aan een tweede gitaar in feite - is niet alles maar de nummers, de sfeer en wat deze muzikanten er hebben van gemaakt is dik de moeite. Nummers als "Osiris be thy judge" en "Ghostly chill" (zie youtube) en "Once beyond" zijn gewoonweg schitterend.
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door jeffrey » wo mei 26, 2010 3:01 pm

Jeroen schreef:
Lennert schreef:Donderdag het tweede album van Jacob's Dream, Theater Of War, aangeschaft. Niet slecht, maar ik mis het melodieuze aspect van het eerste album. Een nummer van het kaliber Tale Of Fears en The Bleeding Tree heb ik nog niet gehoord.
Klopt, die is een heel stuk minder. Vooral rommeliger en niet zo goed uitgewerkt. Overigens staan er wel een aantal sterke nummers op, maar de nogal goedkope productie helpt ook niet echt mee. Dan kun je beter Drama of the Ages, Dominion of Darkness en de laatste (waarvan de titel me even is ontschoten) hebben, dat zijn stuk voor stuk behoorlijk sterke en duistere US power metalplaten. Weliswaar hebben ze in de persoon van Chaz Bond een andere zanger, maar zijn vrij donkere en stoere stemgeluid past er prima bij. Niets geloven trouwens van de recensie in de Aardschok van Drama of the Ages, aangezien dat geneuzel nergens op slaat. Aanrader! Vast wel voor weinig ergens te vinden.
Hee Jacobs Dream. Dat ken ik nog wel van vroeger. Toen ik naar Metal begon te luisteren. Speelde altijd die twee nummers van hun eerste plaat (Kinescope en Scape Goat). Die vond ik erg goed, alleen op 13de had je nogal weinig geld dus moest je prioriteiten zetten. Nooit aangeschaft uiteindelijk, maar die nummers klinken nog steeds erg goed.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » wo mei 26, 2010 8:02 pm

hehe, ik heb die titelloze cd nog voor 4 euro op de kop getikt. Geweldige plaat!
De demo (ook titelloos) is ook de moeite waard, ietsje rauwer, maar net zo sfeervol.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » vr mei 28, 2010 1:41 pm

Wat is trouwens van de laatste rits Arkeyn Steel re-releases aan te raden? (Saharra, Reignstorm etc.) Heb het nodige al wel gelezen, maar nog even op een rijtje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » vr mei 28, 2010 7:23 pm

Jeroen schreef:Wat is trouwens van de laatste rits Arkeyn Steel re-releases aan te raden? (Saharra, Reignstorm etc.) Heb het nodige al wel gelezen, maar nog even op een rijtje.
Commandment is best goed en uiteraard Heir Apparent maar die had ik al.

Die andere releases zijn niet slecht maar veel leg ik ze niet op...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » vr mei 28, 2010 7:45 pm

Helstar - To Release 2CD/DVD Boxset

Helstar is without a doubt one of the originators of American Heavy Metal. Metal Blade will now release the Rising From The Grave boxset which includes remastered versions of the A Distant Thunder and Nosferatu albums. The boxset also includes the brand new DVD Twas The Night Of A Hellish Xmas. The Rising From The Grave [cover art] boxset will be released the 2nd/5th of July 2010 in Europe.

The DVD was recorded live at the Backstage Club in Houston, TX on December 25th 1989 and features original Helstar members James Rivera on vocals along with Larry Barragan and Jerry Abarca. It's the first authorized Live Video recording by 80's Power Metal icons Helstar. Mastered by Ty Tabor (King's X) and James Rivera.


The setlist of that show was as follows:

01. Swirling Madness
02. The King is Dead,
03. Evil Reign
04. Abandon Ship
05. Baptized in Blood
06. To Sleep Per Chance to Scream
07. Harker's Tale
08. The Cursed Has Passed Away
09. Scorcher
10. Angel of Death


Source: metalblade.com
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » vr mei 28, 2010 8:13 pm

Commandment heb ik al. Heir Apparent heb ik ook alles al van
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Orklord » za mei 29, 2010 11:21 am

Ik vind Commandment niet zo veel aan. Hier staat toevallig Omega Point weer op. Dat blijft toch een heerlijk plaatje.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » za mei 29, 2010 11:29 pm

Commandment is gaaf, maar die gitaarsolo's zijn gewoon prut. Neoklassiek geneuzel zonder lijn en rommelig uitgevoerd. Erg jammer. Dan liever een band als Oracle, ook met neoklassieke gitaarsolo's, maar dan stukken beter qua uitvoering. Jammer dat de productie van de sologitaar daar niet echt spettert, maar goed.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: US Metal, episode II

Bericht door Sentinel » za mei 29, 2010 11:59 pm

hellish star schreef:
Jeroen schreef:Wat is trouwens van de laatste rits Arkeyn Steel re-releases aan te raden? (Saharra, Reignstorm etc.) Heb het nodige al wel gelezen, maar nog even op een rijtje.
Commandment is best goed en uiteraard Heir Apparent maar die had ik al.

Die andere releases zijn niet slecht maar veel leg ik ze niet op...
Die Saharra is wel de moeite waard. Die Reignstorm heb ik nooit gehoord.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: US Metal, episode II

Bericht door Sentinel » zo mei 30, 2010 12:01 am

Jeroen schreef:Commandment is gaaf, maar die gitaarsolo's zijn gewoon prut. Neoklassiek geneuzel zonder lijn en rommelig uitgevoerd. Erg jammer. Dan liever een band als Oracle, ook met neoklassieke gitaarsolo's, maar dan stukken beter qua uitvoering. Jammer dat de productie van de sologitaar daar niet echt spettert, maar goed.
Heb je gelijk in. Die solo's verpesten het voor een deel maar gelukkig is de muziek zelf te gek; ik vind die zang erg gaaf.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: US Metal, episode II

Bericht door Hellhammer » wo jun 02, 2010 11:28 pm

Jeroen schreef:Wat is trouwens van de laatste rits Arkeyn Steel re-releases aan te raden? (Saharra, Reignstorm etc.) Heb het nodige al wel gelezen, maar nog even op een rijtje.
Saharra, Blackstorm en Tramontane zijn errug goed te doen. Die twee laatste, Kraken en Blackkout [sic], deden me niet veel. Beetje standaard gedoe allemaal. Wat wel fijn is is de Oracle anthology Desolate Kings. Goeie krachtige, technische US power metal. Heaven's Metal beschreef ze als Maiden meets Watchtower, en ik moet zeggen dat dat ook de eerste beschrijving was waar ik aan dacht, hehe.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 11:37 pm

De Oracle van As Darkness Reigns? Die plaat heb ik wel in huis. Staat er nog iets anders op dan dat of zijn het demo's?
Dikke aanrader is dat trouwens, As Darkness Reigns. Hele sterke duistere US power metal met een progressieve rand en een geweldige zanger. De vrij rauwe doch krachtige productie zorgt er voor dat de riffs geweldig klinken, maar de gitaarsolo's klinken helaas wat minder sterk, ook omdat de sologitarist zo'n beetje het hele oeuvre van Bach en consorten er doorheen jast, wat niet altijd even goed uitpakt. Soms ook wel, maar het zijn vooral de geweldige riffs, het zangwerk en de composities die het tot een topplaat maken.

Of misschien een andere Oracle..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » wo jun 02, 2010 11:38 pm

Ah ik zie het al, een andere (christelijke) Oracle. eens checken
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: US Metal, episode II

Bericht door Hellhammer » wo jun 02, 2010 11:44 pm

Oh, hadden we het over de andere Oracle? Haha. Afgaande op die beschrijving zal dat ook wel right up my alley zijn. Maar eens uitchecken dus.

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: US Metal, episode II

Bericht door Sentinel » wo jun 09, 2010 10:08 pm

Die Kraken vind ik wel goed. Had 'm al op LP en luister er nog regelmatig naar. Volgens mij is die geproduceerd door iemand van Anvil.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » wo jun 09, 2010 10:31 pm

Die Oracle is best een aanrader, had hem al op een split-cd maar kocht hem dus nog eens. Een aantal nummers blijven echt wel bij maar de voorkeur gaat wel naar die andere Oracle (van "As darkness reigns", gewoonweg een topper in de US Power Metal, zo eentje die in de rij thuis hoort van Oliver Magnum, de eerste WInters Bane,...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » do jun 10, 2010 9:28 pm

Ja, Oliver Magnum! Die cd zoek ik nog, maar weer eens serieus naar kijken binnenkort! Gave band. Winters Bane vind ik maar een gemiddeld bandje, ondanks dat Owens er zong. Heb de plaat nooit uit kunnen luisteren.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » zo jun 13, 2010 10:58 am

2 nieuwe underground bands die de moeite waard zijn en waar toekomst in zit:

HEDDA - http://www.myspace.com/heddatheband

SLAVEMASON - http://slavemason.com
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » zo jun 13, 2010 11:35 am

Jeroen schreef:Ja, Oliver Magnum! Die cd zoek ik nog, maar weer eens serieus naar kijken binnenkort! Gave band. Winters Bane vind ik maar een gemiddeld bandje, ondanks dat Owens er zong. Heb de plaat nooit uit kunnen luisteren.
Ooit de laatste Winters Bane gehoord? Echt wel een schitterende CD!
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » zo jun 13, 2010 1:07 pm

Die vond ik ook maar zozo eigenlijk
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » ma jun 14, 2010 7:11 pm

Is er trouwens een cd/dvd re-release geweest van Heir Apparent's tweede plaat 'One Small Voice' op Arkeyn Steel? Iemand die daar meer over weet?

en nog een vraag @ hellish star: Hoe ben jij aan die Anacrusis dubbelaar gekomen?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: US Metal, episode II

Bericht door Sentinel » ma jun 14, 2010 9:50 pm

Jeroen schreef:Is er trouwens een cd/dvd re-release geweest van Heir Apparent's tweede plaat 'One Small Voice' op Arkeyn Steel? Iemand die daar meer over weet?

en nog een vraag @ hellish star: Hoe ben jij aan die Anacrusis dubbelaar gekomen?
Nog niet. Wil 'm graag bestellen bij de volgende ronde. Ben ook benieuwd.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » ma jun 14, 2010 11:31 pm

prijs?
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Re: US Metal, episode II

Bericht door Hellhammer » di jun 15, 2010 12:41 am

Volgens mij kost ie iets van 18 euro of zo, niet echt goedkoop. D'r zitten wel een aantal bonustracks bij, en wat ik van de DVD gezien heb zag er niet slecht uit. Al is de kwaliteit niet zo goed op die DVD als op deze schitterende opname:



Hier zou ik wel het hele concert van willen zien zeg, godverdomme.

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » di jun 15, 2010 5:22 pm

@ Jeroen. Anacrusis is te kopen via stormspell records of cd-baby
http://www.cdbaby.com/cd/Anacrusis
http://stormspell.bigcartel.com/product ... isited-2cd

maar via ebay Duitsland vind je hem ook wel.

Ander topperje is de nieuwe DOFKA (Humanity bleak)! Check http://www.myspace.com/dofka
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » di jun 15, 2010 6:07 pm

al geregeld ;)
Bij Stormspell is ie uitverkocht (niet meer op voorraad)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » di jun 15, 2010 10:41 pm

Terwijl we toch bezig zijn... Ben zwaar onder de indruk van INNER TERROR. Klinkt op het eerste gezicht 'vrij normaal', als dertien in een dozijn maar als je goed luistert zit er verdomd veel speciaal in deze band. Het is een donkere plaat met een schitterende zanger en te gekke 'screaming solo's'. Betreft ex AXEMASTER. Ben gewoon verknocht aan dit schijfje en blijf er gewoon naar luisteren.... CD'tje geeft me hetzelfde gevoel van een band als NASTY SAVAGE, al trekt het op geen kanten op deze band! Het is de unieke wijze waarop sommige arrangementen zijn ingespeeld dat me zo bevalt, fans van US Power moeten het zeker en vast een kans maar nog meer dan dat tijd geven.
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

wyrm
Berichten: 558
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 1:17 pm
Locatie: Achterhoek

Re: US Metal, episode II

Bericht door wyrm » do jun 17, 2010 10:22 pm

Jeroen schreef:Wat is trouwens van de laatste rits Arkeyn Steel re-releases aan te raden? (Saharra, Reignstorm etc.) Heb het nodige al wel gelezen, maar nog even op een rijtje.
Blackkout is een aanrader! Richard Elliott IV (Zang/Gitaar) heeft later samen met Darren McFarland (Atheist) The Last Things opgericht die een progmetal parel van de bovenste plank hebben gemaakt: Circles and Butterflies.
Hier vind je wat nummers van Blackkout: http://www.youtube.com/watch?v=N6SIn89UWxU

Ik ben wel benieuwd hoe de remaster klinkt...
I drink therefore I am

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door jeffrey » vr jun 18, 2010 12:50 pm

Goed gekeurd! (Y)

Epic Metal liefhebbers zullen dit nummer ook erg goed waarderen.
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » zo jun 20, 2010 10:07 pm

hellish star schreef:
Jeroen schreef:Ik heb zelf albums van Visitör en Mystik in huis. Erg gave bands inderdaad. Spirit Web vond ik eigenlijk niet zo heel bijzonder, maar dat kan ook komen omdat ik het eerste (en naar verluid betere) album niet ken. Het gerucht gaat overigens (van iemand die de band gesproken heeft over mogelijke re-releases) dat Visitör ook nog een (grotendeels voltooid) album op de plank heeft liggen, maar aangezien ze toen al geen label konden vinden (daarom zitten we bijna allemaal opgescheeft met die Griekse bootleg, hoewel die prima te doen is qua sound en boekje) hebben ze dat laten liggen. Wie weet dus, van mij mogen ze, toffe band met een paar erg sterke nummers. Johnny Law rekenen we dan even niet mee.
De tweede SPirit Web is alles behalve een goede plaat, Scott Hufman zingt er dan ook niet bij. Deze kerel is één van de betere doch ondergewaardeerde zangers uit de scène. Die eerste kun je wel goedkoop op de kop tikken en is een aanrader van jewelste. De productie - vooral door het gebrek aan een tweede gitaar in feite - is niet alles maar de nummers, de sfeer en wat deze muzikanten er hebben van gemaakt is dik de moeite. Nummers als "Osiris be thy judge" en "Ghostly chill" (zie youtube) en "Once beyond" zijn gewoonweg schitterend.

De eerste Spirit Web heb ik voor een prikkie gevonden en ondanks de cheape hoes en productie is het inderdaad een erg sfeervolle plaat met goede songs, gave zang (zoals altijd wel met hem) en lekkere riffs en solo's. Klinkt meer als een (gepolijstere en melodieuzere) opvolger van Unseen Forces van Syris dan bijvoorbeeld Twelfth Gate.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » di jun 22, 2010 8:52 pm

wyrm schreef:
Jeroen schreef:Wat is trouwens van de laatste rits Arkeyn Steel re-releases aan te raden? (Saharra, Reignstorm etc.) Heb het nodige al wel gelezen, maar nog even op een rijtje.
Blackkout is een aanrader! Richard Elliott IV (Zang/Gitaar) heeft later samen met Darren McFarland (Atheist) The Last Things opgericht die een progmetal parel van de bovenste plank hebben gemaakt: Circles and Butterflies.
Hier vind je wat nummers van Blackkout: http://www.youtube.com/watch?v=N6SIn89UWxU

Ik ben wel benieuwd hoe de remaster klinkt...
Vandaag binnen gekregen, inderdaad lekkere plaat. [headbang]
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » vr jun 25, 2010 8:25 pm

Een tijdje geleden kocht ik voor weinig de Reborn Classics uitgave van Hexx - Under the Spell / Nightcrawler - Soldier in Time. Over de plaat van Hexx niets dan goeds, maar die had ik al. Leuker voor mij was dus om te ontdekken dat ook Nightcrawler erg gaaf is. Het is vrij eenvoudige power/heavy metal met hoge zang, maar het luistert verdomd lekker weg. Vooral het progressievere 'Eternal Call' is een pareltje. Het doet me op de beste momenten sterk denken aan 'Chain of Command' van Jag Panzer. De productie is niet super, maar het gitaargeluid heeft wel een heerlijk authentieke jaren '80 klank en dat mag ik altijd graag horen. Ook als je de LP eens tegen komt, zeker toeslaan.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door jeffrey » di jul 06, 2010 10:43 am

English version:

Hi Friends,

finally we are able to announce our second headliner for our 14th. KEEP IT TRUE Festival. We are proud to present AGENT STEEL with their legendary original singer John Cyriis. The crop circles are marked, the UFOs are booked, prepare for a unique show like you will see nowhere else. This will be an exclusive German Headlining show. Now our billing is complete. We also want to dedicate the whole event to the loving memory of Ronnie James Dio and Midnight. Here is the final billing:

KEEP IT TRUE XIV
Dedicated to Ronnie James Dio and Midnight

AGENT STEEL (USA)
(With John Cyriis, exclusive German Headlining Show)
CRIMSON GLORY (USA)
(First German Show With New Singer)
HEADLINER 2 (TBA)
VICIOUS RUMORS (USA)
(A Tribute to Carl Albert with Geoff Thorpe,Larry Howe, Mark McGee,Tommy Sisco and Kevin Albert (son of Carl))
MALICE (USA)
(exclusive German show)
BREAKER (USA)
SATAN (UK)
(exclusive complete Court In The Act Line Up!!)
GRIFFIN (USA)
(exclusive first european Show)
SACRIFICE (CAN)
(First European Show)
OSTROGOTH (BEL)
(exclusive German show)
BROCAS HELM (USA)
DEATH DEALER (CAN)
(exclusive first european Show)
SLAUTER XSTROYES (USA)
DAMIEN THORNE (USA)
SARACEN (UK)
(special "Heroes, Saints And Fools" Show)
BITCH (USA)
METALUCIFER( JAP/GER)
HELLHOUND (USA)
ENFORCER (SWE)
VEKTOR (USA)
SIGN OF THE JACKAL (ITA)

April 29th./30th. 2011 Lauda-Königshofen Tauberfrankenhalle
http://www.keep-it-true.de, http://www.myspace.com/keepittruefestival

Afbeelding

We already sold most of the tickets at KIT 13, but you can order the remaining tickets either directly through us at bestellung@keep-it-true.de or http://www.nuclearblast.de or http://www.hellionrecords.de. There you will also get our brandnew KIT 12 triple (!) DVD set including the complete NWOBHM Anniversary Show.

Metal On,

Tarek + Oli


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is nog eens thuiskomen van vakantie!
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 6805
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 12:25 pm
Locatie: Maastricht

Re: US Metal, episode II

Bericht door Johan » di jul 06, 2010 11:51 am

Alleen nog hopen dat Cyriis tegen die tijd niet weer is opgestraald.

Gebruikersavatar
Das Gesicht
Berichten: 1732
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 8:12 pm
Locatie: Eindhoven

Re: US Metal, episode II

Bericht door Das Gesicht » di jul 06, 2010 5:02 pm

Ik vraag me af hoe hij er tegenwoordig bijloopt.
Niet dat ik hem een goede zanger vind ofzo, behoorlijk overrated IMO. Vind "Omega Conspiracy" het beste album wat Steel gemaakt heeft
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p

Gebruikersavatar
Sentinel
Berichten: 1424
Lid geworden op: di mar 13, 2007 1:33 pm
Locatie: Landgraaf

Re: US Metal, episode II

Bericht door Sentinel » za jul 10, 2010 11:38 pm

jeffrey schreef:
English version:

Hi Friends,

finally we are able to announce our second headliner for our 14th. KEEP IT TRUE Festival. We are proud to present AGENT STEEL with their legendary original singer John Cyriis. The crop circles are marked, the UFOs are booked, prepare for a unique show like you will see nowhere else. This will be an exclusive German Headlining show. Now our billing is complete. We also want to dedicate the whole event to the loving memory of Ronnie James Dio and Midnight. Here is the final billing:

KEEP IT TRUE XIV
Dedicated to Ronnie James Dio and Midnight

AGENT STEEL (USA)
(With John Cyriis, exclusive German Headlining Show)
CRIMSON GLORY (USA)
(First German Show With New Singer)
HEADLINER 2 (TBA)
VICIOUS RUMORS (USA)
(A Tribute to Carl Albert with Geoff Thorpe,Larry Howe, Mark McGee,Tommy Sisco and Kevin Albert (son of Carl))
MALICE (USA)
(exclusive German show)
BREAKER (USA)
SATAN (UK)
(exclusive complete Court In The Act Line Up!!)
GRIFFIN (USA)
(exclusive first european Show)
SACRIFICE (CAN)
(First European Show)
OSTROGOTH (BEL)
(exclusive German show)
BROCAS HELM (USA)
DEATH DEALER (CAN)
(exclusive first european Show)
SLAUTER XSTROYES (USA)
DAMIEN THORNE (USA)
SARACEN (UK)
(special "Heroes, Saints And Fools" Show)
BITCH (USA)
METALUCIFER( JAP/GER)
HELLHOUND (USA)
ENFORCER (SWE)
VEKTOR (USA)
SIGN OF THE JACKAL (ITA)

April 29th./30th. 2011 Lauda-Königshofen Tauberfrankenhalle
http://www.keep-it-true.de, http://www.myspace.com/keepittruefestival

Afbeelding

We already sold most of the tickets at KIT 13, but you can order the remaining tickets either directly through us at bestellung@keep-it-true.de or http://www.nuclearblast.de or http://www.hellionrecords.de. There you will also get our brandnew KIT 12 triple (!) DVD set including the complete NWOBHM Anniversary Show.

Metal On,

Tarek + Oli


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat is nog eens thuiskomen van vakantie!
3 maanden op vakantie geweest?

Death Dealer is trouwens ook een prachtige toevoeging. De drang om te doden is gewoon onweerstaanbaar.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Re: US Metal, episode II

Bericht door jeffrey » di jul 13, 2010 1:01 pm

Al zolang bekend dat AS een show geeft?
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » do jul 15, 2010 9:46 pm

Vandaag de nieuwe ANTITHESIS binnen gekregen. Schitterend plaatje!

Eventjes voorbeluisteren kan op http://www.myspace.com/antithesismetal
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » do aug 05, 2010 1:54 pm

Wat is die 'The Killing Sun'plaat van Anvil Chorus ontzettend lekker zeg. Misschien dat het niet meer in de echte USPM hoek valt, maar de heerlijke mix van Heavy Metal, Hard Rock (en hier en daar wat AOR) en proginvloeden doet het hier uitstekend. Mooie melodieuze plaat met heel erg gaaf gitaarwerk (ook Doug Pearcy, ex-Heathen, speelt mee) en mooie zang. Genieten geblazen.

Ook het nieuwe EP'tje van Amulance mag er zeker zijn. Wellicht dat het songmateriaal qua felheid niet kan tippen aan het oude werk, maar het is wel erg degelijk en lekker organisch opgenomen. Ondanks de sullige naam (Deutschland) een erg lekkere opwarmer voor het komende volledige album.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » do aug 05, 2010 7:11 pm

Anvil Chrous was trouwens schitterend op HOA.

Naam van EP van Amulance is ook voor de reden dat ze in Duitsland hebben gespeeld gekozen
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » do aug 05, 2010 7:39 pm

dat weet ik
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: US Metal, episode II

Bericht door hellish star » vr aug 06, 2010 9:56 pm

Jag Panzer - Update On The New Album

Jag Panzer's guitarist Christian Lasegue has checked in with the following update:

"Sorry it's been so long since we've posted any info! But here's the deal: We have been writing and demoing songs for the new album, Scourge Of The Light. We have one more to go and then we'll begin the actual recording process. The songs are sounding great!

The whole process has been slower than we'd like, but everything is on track and SPV/Sony plans to release it February 2011. We just viewed the artwork for the album cover and it looks amazing! We'll try to do a better job of keeping you all informed: maybe some video footage of us in working in the studio, as well as general updates on our progress."
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: US Metal, episode II

Bericht door Dragonforce » ma aug 16, 2010 3:10 pm

Ik zag dat Jeroen het al in het thrash/speed metal topic gepost heeft, maar ik vind dat het hier ook de moeite waard is te vermelden. De re-issue van Last Descendants - One Nation Under God is verschrikkelijk gaaf, tering, wat een schijf. En de demo is net zo goed. Het boekwerk is ook weer van Stormspellige kwaliteit, met lyrics, foto's, korte historie en een interview. Bij dat laatste wordt aangegeven dat er ook een nieuw album aankomt.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25349
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: US Metal, episode II

Bericht door Jeroen » ma aug 16, 2010 6:16 pm

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=6282

er was ook nog een review van het schijfje.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Re: US Metal, episode II

Bericht door Dragonforce » ma aug 16, 2010 8:22 pm

"Of er nog steeds veel liefhebbers bestaan voor dit soort drukke techno-thrash?"
Ja, dus.

Goede review, maar persoonlijk was ik na een luisterbeurt al verkocht. Zo lastig is ie dus ook weer niet. :D

Plaats reactie