Mojo's nieuwe festival: LOTS

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Crises » wo jun 16, 2010 1:04 pm

En toch, hè, had ik van een boel vrienden gehoord dat ze wel geïnteresseerd waren in dit festival.
We hebben het hier over, inderdaad, de leeftijdscategorie 30-40, een goede baan, maar wel fervente festivalbezoekers (vroeger).
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Gilbert » wo jun 16, 2010 1:08 pm

De vraag was niet óf het LOTS festival zou worden afgelast, maar wanneer. Het beperkte en weinig aansprekende aanbod van bands was, in verhouding tot de hoge prijzen, gewoon schandalig. Zelfs voor een gratis eendaags festival als Parkpop was het een matige line-up geweest (en dat zeg ik als Simple Minds-liefhebber), laat staan voor een peperduur meerdaags evenement. Een paar jaar geleden zat Mojo te zeuren dat ze maar een paar dagen per jaar in Biddinghuizen geluidsoverlast mogen veroorzaken en dat ze er daardoor te weinig evenementen kunnen organiseren. En dan gaan ze zoiets plannen in plaats van een Fields Of Rock of Arrow Rock festival. :roll: Al zou ik zo'n festival natuurlijk liever op een andere locatie zien, maar alles was beter geweest dan wat we nu hebben, namelijk niets.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Gilbert » wo jun 16, 2010 1:43 pm

Nu heeft Mojo overigens wel een locatie om eind augustus een concert van Iron Maiden te organiseren (als die band een weekje aan hun Europese tour vast wil plakken). Ondanks de wat teleurstellende setlist verwacht ik dat Maiden wel meer dan 370 kaarten zal verkopen in de voorverkoop. :wink:

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23083
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door dako » wo jun 16, 2010 1:49 pm

Crises schreef:En toch, hè, had ik van een boel vrienden gehoord dat ze wel geïnteresseerd waren in dit festival.
We hebben het hier over, inderdaad, de leeftijdscategorie 30-40, een goede baan, maar wel fervente festivalbezoekers (vroeger).
Zoiets dacht ik ook ja, stiekem had ik best verwacht dat hier een markt voor zou zijn.
Naja, niet dus.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
tripleM
Berichten: 275
Lid geworden op: di sep 29, 2009 5:04 pm
Locatie: Papendrecht

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door tripleM » wo jun 16, 2010 1:51 pm

Het zat er natuurlijk aan te komen.
Als Rob hier nou eens van leert en gewoon volgend jaar de volgende editie van DOA aankondigt dan weet hij zeker dat de kaarten gaan verkopen.

Richard666
Berichten: 296
Lid geworden op: ma mei 10, 2010 6:14 pm
Locatie: Ergens in zuid-west Nederland.

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Richard666 » wo jun 16, 2010 4:15 pm

Wat een verassing, het is al geannuleerd vanwege tegenvallende kaartverkoop... Die mensen van Mojo hebben echt geen flauw idee waar ze mee bezig zijn volgens mij...

Gebruikersavatar
Hybr1d
Berichten: 287
Lid geworden op: do mar 26, 2009 4:37 pm
Locatie: Dordrecht

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Hybr1d » wo jun 16, 2010 4:55 pm

Richard666 schreef:Wat een verassing, het is al geannuleerd vanwege tegenvallende kaartverkoop... Die mensen van Mojo hebben echt geen flauw idee waar ze mee bezig zijn volgens mij...
Een goed verkopende North Sea Jazz van 170 euro per avond. Mojo is overgekocht heh, dus shit moet anders gaan.
Last.FM: http://www.last.fm/user/chaozzz
[img]http://i50.tinypic.com/10h50zl.jpg[/img]

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Alexus » wo jun 16, 2010 6:24 pm

:shock: 370 kaarten verkocht in de voorverkoop?

Hahahaha, wat sneu. Je vraagt je toch af of ze überhaupt aan marktonderzoek doen daar, tering

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door number_17 » wo jun 16, 2010 7:13 pm

Zozo 370 kaarten nogwel.
Dan lijkt Waldrock ineens een best goed festival.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Bleek No. 1 » wo jun 16, 2010 7:18 pm

number_17 schreef:Zozo 370 kaarten nogwel.
Dan lijkt Waldrock ineens een best goed festival.
Wâldrock wás een uitstekend festival, naar mijn zeggen!
Too bad that it's all gone..
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Cathalised
Columnist
Berichten: 4857
Lid geworden op: di okt 05, 2004 5:45 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Cathalised » wo jun 16, 2010 7:36 pm

Wie zei ook alweer dat de metalstroming te klein was? :' )

Dit was zo ontzettend voorspelbaar, dat ik er nog van sta te kijken ook.
Which one of these words don't you understand?

Thousands of miles, two wheels, thirteen reasons.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door number_17 » wo jun 16, 2010 8:35 pm

Cathalised schreef:Wie zei ook alweer dat de metalstroming te klein was? :' )

Dit was zo ontzettend voorspelbaar, dat ik er nog van sta te kijken ook.
Ja je gaat er bijna meer achter zoeken.
Alsof dit allemaal de bedoeling was om straks met een geniale zet te komen ofzo.
Dit was gewoon te slecht om waar te zijn. Vind het alleen sneu voor de coldplay coverband, die dachten misschien nog echt dat ze voor 10.000 man zouden kunnen gaan spelen.

Heb nu al zin in het volgende festival van mojo.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Rubicon » wo jun 16, 2010 9:13 pm

Crises schreef:En toch, hè, had ik van een boel vrienden gehoord dat ze wel geïnteresseerd waren in dit festival.
We hebben het hier over, inderdaad, de leeftijdscategorie 30-40, een goede baan, maar wel fervente festivalbezoekers (vroeger).
Ik val keurig in die categorie, ben ruim in de 30, heb een goede leidinggevende functie bij een groot bedrijf, was vroeger een fervent bezoeker van festivals (met stip: DYNAMO!)...maar toch vond ik Graspop aanzienlijk aantrekkelijker dan die kansloze missie Lots. Ik vraag me af naar wat voor festivals die mensen vroeger dan gingen als ze zoiets wanstaltigs interessant vinden, want in onze jonge jaren was het festivalseizoen lang niet zo groots en uitgebreid als tegenwoordig...

En even reeel, welke idioot gaat nu zoveel geld neer leggen voor zo'n formule, met zo weinig aansprekende namen... :shock:

Gebruikersavatar
John Lydon
Berichten: 404
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 8:35 pm
Locatie: Somewhere in Dordt

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door John Lydon » wo jun 16, 2010 9:54 pm

Goh,ik had toch wel verwacht dat LOTS een bescheiden succesje zou worden. Dat is dus de reden dat ik geen concerten organiseer :-)
Uiteraard zijn/waren die prijzen voor tenten e.d absurd maar "de rijken" zien zulke dingen altijd heel anders.
Maar wat betreft het volgende legendarische Mojo project,ik denk dat Mojo voor dit jaar wel klaar is met financieele tegenvallers.
Dus ik verwacht geen enorme festivalplannen meer.
You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Crises » do jun 17, 2010 9:11 am

Rubicon schreef:
Crises schreef:En toch, hè, had ik van een boel vrienden gehoord dat ze wel geïnteresseerd waren in dit festival.
We hebben het hier over, inderdaad, de leeftijdscategorie 30-40, een goede baan, maar wel fervente festivalbezoekers (vroeger).
Ik val keurig in die categorie, ben ruim in de 30, heb een goede leidinggevende functie bij een groot bedrijf, was vroeger een fervent bezoeker van festivals (met stip: DYNAMO!)...maar toch vond ik Graspop aanzienlijk aantrekkelijker dan die kansloze missie Lots. Ik vraag me af naar wat voor festivals die mensen vroeger dan gingen als ze zoiets wanstaltigs interessant vinden, want in onze jonge jaren was het festivalseizoen lang niet zo groots en uitgebreid als tegenwoordig...

En even reeel, welke idioot gaat nu zoveel geld neer leggen voor zo'n formule, met zo weinig aansprekende namen... :shock:
Nou, ik had het eigenlijk meer over wat ouder Pinkpop/Lowlands publiek.
Zelf kies ik dit jaar weer voor Metalcamp en Party San (hoewel ik Roxy Music graag had willen zien).
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door MetalTuupLimburg » do jun 17, 2010 12:14 pm

*edit: dat stukje stond er dus al...

Wat een voorspelbaar stelletje amateurs is het toch. Laat me denken aan het TV-programma 'Ik vertrek', waarin mislukkelingen die nog geen ei kunnen bakken naar Griekenland emigreren om daar een Grieks restaurant op te zetten. Iedereen ziet vanaf het begin dat het alleen maar kan mislukken, behalve de naïeve luchtkastelenbouwers zelf. Natuurlijk trekken de Simple Minds 100.000 man, daarom staan ze nu ook in de Go Planet die zelfs Volbeat uitverkoopt.
Overigens vind ik dat tegenvallende kaartverkoop bij het bedrijfsrisico hoort. Om een winstgevend festival op te zetten zul je ook moeten accepteren dat de eerste editie(s) klein beginnen, waarna je kunt bouwen op de opgebouwde reputatie en elk jaar een stukje kunt groeien, zoals alle grote festivals klein begonnen zijn. Op deze manier zal Mojo echter nooit iets kunnen opbouwen, aangezien hun reputatie alleen maar verder keldert.
Laatst gewijzigd door MetalTuupLimburg op do jun 17, 2010 12:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Took » do jun 17, 2010 12:14 pm

ook de vorige pagina lezen, tuup ;)
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door MetalTuupLimburg » do jun 17, 2010 12:20 pm

Heb m'n vriendin Edit er maar weer bijgehaald, zij lost het altijd netjes voor me op als ik even niet heb zitten opletten ;-)

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Mojo's nieuwe festival: LOTS

Bericht door Took » do jun 17, 2010 12:39 pm

maar je hebt wel gelijk: dat zou bij het bedrijfsrisico moeten horen. Maar nee, zoiets cancellen is een stuk goedkoper.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Plaats reactie