Serieus? Al lang geleden? Want anders moet ik maar eens gaan kijken, wil ik nog wel eens zien.Satyr schreef: Die heb ik hier liggen, gewoon bij de MediaMarkt gehaald
Black Metal
Re: Schwarz Metall / Black Metal
"Bazinga!"
Maandje geleden, in Heerlen. Je kunt 'm anders vast wel bestellenTyven schreef:Serieus? Al lang geleden? Want anders moet ik maar eens gaan kijken, wil ik nog wel eens zien.Satyr schreef: Die heb ik hier liggen, gewoon bij de MediaMarkt gehaald

Oke, binnenkort maar eens kijken dan, zoiets gewoon tegenkomen in de winkel is altijd leuk.
"Bazinga!"
Tsjuder ermee gekapt las ik ergens op dit forum, mega kut, die desert northern hell schijf is echt heel cool, had ze graag live gezien.
Tsjuder stopte er vier jaar geleden al mee beste vriendZombi schreef:Tsjuder ermee gekapt las ik ergens op dit forum, mega kut, die desert northern hell schijf is echt heel cool, had ze graag live gezien.

Thrash: www.myspace.com/comitatusband
- Seventh King of Edom
Je was me voor, maar niet getreurd! De bassist heeft een nieuwe band die heet Krypt. De gitarist en drummer zitten nu in Tyrann. Tsjuder was live ook heel coolNielsch schreef:Tsjuder stopte er vier jaar geleden al mee beste vriendZombi schreef:Tsjuder ermee gekapt las ik ergens op dit forum, mega kut, die desert northern hell schijf is echt heel cool, had ze graag live gezien..

Desert Northern Hell is zeker een leuke schijf.
Aldus Nothern Heritage. Goede zaak, het werd wel weer tijd dat die knakker uit Finland eens iets nieuws zou uitbrengenNext to be released Satanic Warmaster new LP and new 7". Long awaited new full length album of Finnish black metal leaders stands for return for NH who put out their debut album that stands landmark in Finnish black metal. Unrelated to album, 7" with two exclusive songs with rough and fierce sound. Expected late summer. No reservations. Keep eyes on news...
CD of new album by Werewolf Records, also available on NH as soon as released.

www.myspace.com/opferblut
Ik in ieder geval niet. Strength and Honour is nog wel te doen maar vreselijk standaard. De split met Clandestine Blaze vind ik ook best wel oke, maar de rest van zijn werk is vreselijk standaard (compleet met gejatte stukken nummer) en ook nog eens vreselijk saai. Beter stopt die knakker uit Finland er gewoon helemaal mee, niet alleen met SW, maar ook met zijn 213142 andere projecten. Nog zo'n band die alleen maar populair is omdat het zoveel gelimiteerde rotzooi (voornamelijk in de vorm van splits) uitgebracht heeft.
Is men hier bekend met Demontage? Ze hebben al een tijdje (begin 2010 denk ik) een album uit op Shadow Kingdom waar ik pasgeleden pas achter kwam. Hun eerste album (pro-CDr) is ook erg de moeite waard. Moeilijk te beschrijven, dus luister zelf maar.
Hier draait nu Castrate the Redeemer van Grand Belial's Key. Hun beste, en dat zegt wat. Godenband.
Is men hier bekend met Demontage? Ze hebben al een tijdje (begin 2010 denk ik) een album uit op Shadow Kingdom waar ik pasgeleden pas achter kwam. Hun eerste album (pro-CDr) is ook erg de moeite waard. Moeilijk te beschrijven, dus luister zelf maar.
Hier draait nu Castrate the Redeemer van Grand Belial's Key. Hun beste, en dat zegt wat. Godenband.
Nielsch schreef:Tsjuder stopte er vier jaar geleden al mee beste vriendZombi schreef:Tsjuder ermee gekapt las ik ergens op dit forum, mega kut, die desert northern hell schijf is echt heel cool, had ze graag live gezien..
haha, thanks man, dat wist ik niet, ben nog maar sinds dit jaar de bm een beetje aan het ontdekken he...
Grand belials key ken ik dan weer wel geniale lyrics, die band.
Die split met Clandestine Blaze is juist echt waardeloos. Ik vind dat het slechtste wat de band heeft uitgebracht. 'Carelian Satanist Madness' is de uitschieter van Satanic Warmaster. Een instant classic naar mijn mening en vrijwel het beste qua BM wat er uit Finland is gekomen.D. schreef:Ik in ieder geval niet. Strength and Honour is nog wel te doen maar vreselijk standaard. De split met Clandestine Blaze vind ik ook best wel oke, maar de rest van zijn werk is vreselijk standaard (compleet met gejatte stukken nummer) en ook nog eens vreselijk saai. Beter stopt die knakker uit Finland er gewoon helemaal mee, niet alleen met SW, maar ook met zijn 213142 andere projecten. Nog zo'n band die alleen maar populair is omdat het zoveel gelimiteerde rotzooi (voornamelijk in de vorm van splits) uitgebracht heeft.
Er gaat overigens niets boven 'Judeobeast Assassination'

- Seventh King of Edom
Ik luister nu de nieuwe Setherial, is wel aardig tot nu toe.
[/url]http://www.myspace.com/aldaaron[url]
fruitige black metal met een aangenaam melodieus geluid van weleer en toch in een moderne jas. Een persoonlijke verademing tussen al die bikkel en gruis bands van de laatste tijd.
fruitige black metal met een aangenaam melodieus geluid van weleer en toch in een moderne jas. Een persoonlijke verademing tussen al die bikkel en gruis bands van de laatste tijd.
En de man zal heersen.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Ik hoor hier weinig over de nieuwe Watain, toch wel weer een werk dat het gros van de concurrentie linea recta terug de oefenruimte in schopt.
לֹא אעבוד
- EricMaiden
Lawless Darkness is echt een geweldige plaat, uiteraard dus ook meteen in huis gehaald. Ben enorm benieuwd hoe ze het live brengen? iemand bekend met Watain live? AmnesJan volgens mij wel
Hoe waren ze in Londen?

Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Ik heb Watain enkele keren live mogen aanschouwen. Eerste keer was in de Baroeg met Dissection. Toen kende ik de band en vooral hun stank nog niet zo heel erg goed. De hele Baroeg stonk echt onmeunig. Live is het in principe een erg goeie band, die ook een heel apart sfeertje teweeg weet te brengen. Alleen had ik bij de show in Londen iets meer (lees: een enorme teringzooi met bloed en dooie dieren etc) verwacht, omdat het toch een speciale releaseshow was. Dat bleef toch uit.
En die gasten hebben duidelijk een ietwat 'andere' kijk op de wereld dan de gemiddelde metalfan.
En die gasten hebben duidelijk een ietwat 'andere' kijk op de wereld dan de gemiddelde metalfan.
לֹא אעבוד
- the true Thorko
Kan echt helemaal niets met dat Watain... 't Komt op mij niet over.
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
- EricMaiden
Ik zal het meemaken op Fortarock en in october in Baroeg, dat wordt stinken geblazen 

- cataclysm child
Rabid Death's Curse vond ik best nog wel een coole plaat. Sworn to the Dark daarentegen... wat was dat matig seg. Van die nieuwe heb ik nog maar enkele flarden gehoord waar ik niet veel uit kon afleiden.
Faustian Spirit of the Earth
Geweldige plaat inderdaad, ben het wat dat betreft totaal eens met die review van je. Favorieten hier zijn Reaping Death, Four Thrones en natuurlijk Waters Of Ain. Interessante (lees amuserende) interviews ook, hehe.
Ik zag in het onlangs gekocht topic dat er ook een boek zat bij die special edition? Wasda?
Overigens overweeg ik uit nieuwsgierigheid eens wat aan te schaffen bij Ixaxaar, gewoon om eens te kijken waar het om te doen is... jammer alleen dat de prijzen toch niet mals zijn.
Ik zag in het onlangs gekocht topic dat er ook een boek zat bij die special edition? Wasda?
Overigens overweeg ik uit nieuwsgierigheid eens wat aan te schaffen bij Ixaxaar, gewoon om eens te kijken waar het om te doen is... jammer alleen dat de prijzen toch niet mals zijn.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Die special edition is een doos in de vorm van een boek (bodem valt trouwens al uit de la die je uit het leren boek haalt, dus stevig is anders). De special edition van de cd zit erin, een vlag, een hanger, een stel kaarten en een kaars. Ik heb het een beetje voor de heb gekocht.Bart schreef:Geweldige plaat inderdaad, ben het wat dat betreft totaal eens met die review van je. Favorieten hier zijn Reaping Death, Four Thrones en natuurlijk Waters Of Ain. Interessante (lees amuserende) interviews ook, hehe.
Tja, dat hele Ixaxaar, ik heb er ook weleens op rondgekeken, maar het is toch een beetje apart spul. 1 Van de beter verkopende boeken is van ene E.A. Koetting, genaamd Baneful Magic. Ik heb eens een interview met de beste man gelezen, het is niet bepaald Church Of Satan spul zogezegd.
Het zijn heel aparte dingen waar die lui zich mee bezig houden en zoals je vast wel weet, bestaan de meeste van de bands uit die hoek uit toch wel exentrieke figuren om het zo te zeggen.
לֹא אעבוד
Aah oké, ik dacht zelf aan een manifest, of iets occults. Blijkt het toch wat minder spannend te zijn, haha.AmnesJAn schreef: Die special edition is een doos in de vorm van een boek (bodem valt trouwens al uit de la die je uit het leren boek haalt, dus stevig is anders). De special edition van de cd zit erin, een vlag, een hanger, een stel kaarten en een kaars. Ik heb het een beetje voor de heb gekocht.

Ja inderdaad, maar dat maakt het juist zo interessant! Ik ben zo iemand die wil weten wat dergelijke personen motiveert om zich met zoiets bezig te houden. Helaas uitverkocht, maar Jeremy Christner's 'Kosmology' schijnt op dat punt wel een heldere uitleg te geven. Volgens de verkoper (verkoopster?) zou hij dat boek in de nabije toekomst zelf nog eens een keer uitbrengen...Tja, dat hele Ixaxaar, ik heb er ook weleens op rondgekeken, maar het is toch een beetje apart spul. 1 Van de beter verkopende boeken is van ene E.A. Koetting, genaamd Baneful Magic. Ik heb eens een interview met de beste man gelezen, het is niet bepaald Church Of Satan spul zogezegd.
Het zijn heel aparte dingen waar die lui zich mee bezig houden en zoals je vast wel weet, bestaan de meeste van de bands uit die hoek uit toch wel exentrieke figuren om het zo te zeggen.
Liber Falxifer, het handboek van The Temple Of The Black Light wordt binnenkort herdrukt, misschien dat ik die bestel. Ik ben veel te nuchter voor dergelijke zaken, maar ik kan toch niet ontkennen dat ik ook wel nieuwsgierig ben waar dat allemaal om draait. Overigens zijn het inderdaad niet de meest frisse jongens die zich ermee bezig houden. Ik las laatst een interview met Rob Oorthuis van Nox, en die claimde dat hij geen tweede gitarist kon vinden omdat de meeste mensen die zich met dit soort zaken bezighouden óf in de gevangenis zitten óf in een psychiatrische inrichting zitten óf dood zijn... :')
Laatst gewijzigd door ketter op wo jun 16, 2010 9:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Mja, dat zegt al een hoop.
En voor zover ik weet is de hoofdfiguur in die hele temple of black light de hoofddader in de zaak waar Nödtveidt voor veroordeeld is (maar pin me daar niet op vast, zou ik nog eens moeten nazoeken).
En voor zover ik weet is de hoofdfiguur in die hele temple of black light de hoofddader in de zaak waar Nödtveidt voor veroordeeld is (maar pin me daar niet op vast, zou ik nog eens moeten nazoeken).
לֹא אעבוד
Nu je het zegt... dat zei je toen inderdaad. Maar wat ik erover kan vinden is dat Jon de enige is die voor die moord gepakt is.
edit: ik vond iets over ene 'Vlad', verder niks over bekend... vreemde zaak wel.
edit²: aha. "The MLO was established by one named Vlad (in jail) a friend of Jon. At first, the MLO was conceived to be an evil gang of biker and not an occult organization. Today, the ToBL is managed by the guitarist of Dissection, Set Teitan." Ik weet niet hoe bekend deze bron is (één of ander forum), maar dat lijkt me wel dezelfde persoon ja.
edit: ik vond iets over ene 'Vlad', verder niks over bekend... vreemde zaak wel.
edit²: aha. "The MLO was established by one named Vlad (in jail) a friend of Jon. At first, the MLO was conceived to be an evil gang of biker and not an occult organization. Today, the ToBL is managed by the guitarist of Dissection, Set Teitan." Ik weet niet hoe bekend deze bron is (één of ander forum), maar dat lijkt me wel dezelfde persoon ja.
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Dit is wel een interessante site over wat er toen allemaal gebeurd is (hoe amateuristisch in mekaar gezet het ook is)
http://www.angelfire.com/ak4/Y2Blade/
Daar wordt die Vlad vaker genoemd, die bij mijn weten ook Frater Nemidial is.
http://www.angelfire.com/ak4/Y2Blade/
Daar wordt die Vlad vaker genoemd, die bij mijn weten ook Frater Nemidial is.
לֹא אעבוד
Ik heb hier wel wat van diet Koetting liggen. Works of Darkness (soort van black magick overview voor beginners) en Baneful Magick (over vervloekingen en dergelijken). Ook uit nieuwsgierigheid (en met het feit dat het boek weer gemakkelijk voor minstens dezelfde prijs verkocht kan worden) gekocht, maar ze vallen mij een beetje tegen. Het is alweer zo'n anderhalf-twee jaar geleden dat ik Works of Darkness gelezen heb. Op zich wel vermakelijk maar als je, zoals je zelf aan aangeeft, er veel te nuchter voor bent (wat ik ook ben) het geld echt niet waard. Door Baneful Magick ben ik nog niet eens heengekomen. Die gast is zo vol van zichzelf dat ik hem vaak alleen maar uit kan lachen.
Een Ixaxaar boek wat wel tof is, is PanParadox, geschreven door Shamaatae (onder het pseudoniem Vexior 218). Dit boek is met zijn vele illustraties echter vooral tof door de uitstraling. Gaat over Pan en zijn rol in chaos magick. "PanParadox: Pan Towards Chaos embodies philosophy and mysticism around the misinterpreted contemptuous god and black magical chaos-philosophy". Achterin staan wat rituelen beschreven.
Ik heb nu echt geen tijd om meer te typen, als je meer wil weten over deze boeken moet je het maar even laten weten, zal ik ze vanavond weer eens opzoeken.
Een Ixaxaar boek wat wel tof is, is PanParadox, geschreven door Shamaatae (onder het pseudoniem Vexior 218). Dit boek is met zijn vele illustraties echter vooral tof door de uitstraling. Gaat over Pan en zijn rol in chaos magick. "PanParadox: Pan Towards Chaos embodies philosophy and mysticism around the misinterpreted contemptuous god and black magical chaos-philosophy". Achterin staan wat rituelen beschreven.
Ik heb nu echt geen tijd om meer te typen, als je meer wil weten over deze boeken moet je het maar even laten weten, zal ik ze vanavond weer eens opzoeken.
Goede plaat, absoluut. Een keertje of drie geluisterd tot nu toe en hij bevalt me prima. Ik wacht nog even met mijn eindoordeel tot Season of Mist eindelijk eens mijn LP op heeft gestuurd. Nou moet ik ook toegeven dat ik niet echt een Watain liefhebber ben. De plaat wist me niet compleet de overdonderen maar dat komt wellicht nog wel.AmnesJAn schreef:Ik hoor hier weinig over de nieuwe Watain, toch wel weer een werk dat het gros van de concurrentie linea recta terug de oefenruimte in schopt.
Ik ben nu trouwens wel benieuwd naar een optreden van de heren. Dat moet bij Fortarock wel goedkomen. Schijnbaar stinken ze nog al

Dude zulke muziek komt toch niet tot zijn recht in een gore festival tent..zoiets moet je zien in een zaaltje als bv de kleine zaal van 013 ofzo...
ik vond die promo pics van watain nogal weird. en dan dark funeral afzeiken, tsja.....
ik vond die promo pics van watain nogal weird. en dan dark funeral afzeiken, tsja.....
- EricMaiden
Ja dat ze Dark Funeral af gingen zeiken snapte ik ook geen ruk van..Zombi schreef:
zit nu de nieuwe enochian crescent te luisteren, doet het hier erg goed moet ik zeggen....
Tullepetoanum Metallius
Leven die nog joh? Dat zijn die Finnen toch?Cranial schreef:zit nu de nieuwe enochian crescent te luisteren, doet het hier erg goed moet ik zeggen....
En lol, dan dat gebluf over dat er kwa moorden etc ons nog wel wat te wachten stond....grootspraak, denk niet dat iemand als die kerel van watain de toekomst van hem en zijn band zo op t spel gaat zetten.....
yep... hij is niet voor iedereen weggelegd BM wijs....maar ik trek em erg goed moet ik zeggenSatyr schreef:Leven die nog joh? Dat zijn die Finnen toch?Cranial schreef:zit nu de nieuwe enochian crescent te luisteren, doet het hier erg goed moet ik zeggen....
Tullepetoanum Metallius
Die nieuwe watain pics doen me wel wat denken aan cradle of filth pics...
Lol, post ze eens?Zombi schreef:Die nieuwe watain pics doen me wel wat denken aan cradle of filth pics...
Moet je even in de Aardschok kijken man, staat een interview met ze in...

Deze al gezien? die kan trouwens ook zo in de gaykrant, wat mij betreft, lol. nou trek ik mannen in leren broeken sowieso bijzonder slecht, dus misschien ligt het wel aan mij hoor.
Die foto is wel redelijk geniaal
. Cowboylaarzen for the win! Alleen jammer van die capuchon.

- the true Thorko
Je wordt alleen bijzonder slecht getrokken...AmnesJAn schreef:Niks mis met leren broeken.
-
Mannen met leren broeken hebben ook leren pijpen.
Tering :' )
Voor op een tegeltje
Voor op een tegeltje
Watain, een typisch gevalletje puike beeldvorming rondom "luciferiaanse gnostiek" en allerhande stoere jongenspraat die vooruit snelt op wat ze werkelijk aan nieuwe muziek brengen. Wat is er nou zo goed aan? Ik hoor het niet. Wat ik wel hoor is dat ik zo wat elke noot al een keer eerder gehoord heb. Het zal de verpakking wel zijn.
En de man zal heersen.
- XnegativeX
- Contacteer:
Dat is mijn idee ook een klein beetje. Hoewel ik Watain zeker niet slecht vind snap ik niet helemaal waar al die opwinding rond de band vandaan komt. Als je het mij vraagt lijkt Watain behoorlijk veel op bands als Necrophobic en Unanimated. Het grappige is dat Unanimated vorig jaar een geweldig album uit heeft gebracht waar ik maar weinig mensen over heb gehoord. Terwijl iedereen nu ineens over elkaar lijkt te struikelen om de nieuwe Watain op te pikken. Het zal inderdaad de verpakking wel zijn.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Naast dat ze erg goede albums hebben gemaakt weten ze zich gewoon goed te verkopen. In een tijd waar er duizenden bands rondlopen moet je haast wel iets extra's doen naast natuurlijk goede muziek maken. Watain voert dit gewoon prima uit.
- the true Thorko
Zegt meer over hun schare fans dan over die andere bands...scorpion schreef:Naast dat ze erg goede albums hebben gemaakt weten ze zich gewoon goed te verkopen. In een tijd waar er duizenden bands rondlopen moet je haast wel iets extra's doen naast natuurlijk goede muziek maken. Watain voert dit gewoon prima uit.
ik vind dat jullie eens niet zo moeten zeiken.... toen watain nog ''KVLT'' was ten tijde van rabid death's curse en het door alles en iedereen hier geprezen Casus Luciferi hoorde je er nooit iemand over klagen, nu Watain ''Mainstream BM'' is gegaan is het ineens een kutband geworden? Watain maakt in den beginne gewoon erg goede muziek die met vlagen aan Dissection doet denken, maar zeker een eigen geluid heeft. de verpakking is ook wel geinig 

Tullepetoanum Metallius
- Draconian
- Lult over cdtjes
De laatste tijd heb ik hier vaker mensen gehoord over de nieuwe Bloodline, Hate Procession . Nu was ik al een tijdje benieuwd naar dit album, aangezien Werewolf Training destijds een uitstekend album was met een behoorlijk origineel geluid. Tegelijkertijd was ik een klein beetje huiverig, omdat ik de zang van Nattefrost perfect vond passen bij het debuut. Hij maakt echter geen deel meer uit van de band (wat doet die gast überhaupt nog tegenwoordig?) en is vervangen door ene Wrathyr (de huidige zanger van Naglfar?). Het is gelukkig geen aderlating gebleken. Verder is het materiaal dat Bloodline hier presenteert misschien wel nóg overtuigender dan het debuut. Kille, statisch uitgevoerde midtempo-black met een flinke scheut industrial, ijzersterk ingezette keyboards en samples en bij vlagen redelijk krankzinnige zang. Kortom: een album dat behoorlijk boven de grijze massa uitsteekt.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- the true Thorko
't Bandje heeft nog nooit iets voor me gedaan, dus wat dat betreft...Cranial schreef:ik vind dat jullie eens niet zo moeten zeiken.... toen watain nog ''KVLT'' was ten tijde van rabid death's curse en het door alles en iedereen hier geprezen Casus Luciferi hoorde je er nooit iemand over klagen, nu Watain ''Mainstream BM'' is gegaan is het ineens een kutband geworden? Watain maakt in den beginne gewoon erg goede muziek die met vlagen aan Dissection doet denken, maar zeker een eigen geluid heeft. de verpakking is ook wel geinig