Hmm dat gaat lekker met DeicideDear Promoters,
We would like to inform that as of May 30th, 2010, Massive Music decided to put an end to our cooperation with Deicide. We are no longer interested in representing the band in Europe neither as a concert agency nor personally. All gigs and festivals booked by us after this date are in the band's and promoters' hands. We apologize to all promoters for the resultant problems and wish all the best to the band.
Mariusz Kmiolek
President of Massive Music (03.06.2010)
Fortarock - The Festival 2010
Re: Fortarock - The Festival 2010
goh, m'n vraag in dat interview was dus niet geheel onterecht 

- fetuskiller
- Contacteer:
Het is toch ook niet te geloven. Waarom stopt die band niet gewoon?

Hoe voorspelbaar.
Nieuwe Watain is goede plaat, dus ik ben er zeker niet rouwig om.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
-
- Contacteer:
Een hele verbetering wat mij betreft!
Een concurrerend metalforum weet overigens het volgende te melden:
Watain zal in de tent spelen, Baroness verhuist naar buiten podium. Beide bands krijgen 45 minuten.
Kijk, dat is het betere nieuws! Wat mij betreft is het alternatief een stuk beter dan Benton & co. En mooi dat ze in de tent spelen, black metal op een open stage kan natuurlijk niet.
- fetuskiller
- Contacteer:
Maar Baroness lijkt me ook beter in een tent passen, of niet?
jammer dat het geen verrassing meer is van deicide. de helft van de keren dat ik ze zou zien, waren ze er daadwerkelijk. en een kwart ervan was glen benton ook nog zelf aanwezig (zou ze 4 keer hebben moeten zien dus in totaal)
Blaas Of Glory is aan de line-up toegevoegd.
foute covers van bekende hardrock en metalnummers. Erg vermakelijk, meestal.
foute covers van bekende hardrock en metalnummers. Erg vermakelijk, meestal.
Grappig tijdens minder interressante acts.
Is er trouwens al bekend wat de prijs van een muntje gaat worden ?
Edit: 2,30 dus, heb het al gevonden.
Is er trouwens al bekend wat de prijs van een muntje gaat worden ?
Edit: 2,30 dus, heb het al gevonden.
he trouwens, yowannuz, hoe ga jij er naartoe, en heb je nog plek over op de terugweg?
- EricMaiden
wordt sowieso een goedkoop dagje voor mij.. Ben de BOB dus drink toch lang niet zoveel 7up als dat ik bier zou drinken 

Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
Weet iemand of je ook voor het parkeren moet betalen?
- Spirit In Black
Parekeren is gratis op de parkeerplaasten van de universiteitjohn schreef:Weet iemand of je ook voor het parkeren moet betalen?
Ok, thanks!
Volgens weer.nl wordt het 31 graden.
Lachen,ja, in een tent.
Lachen,ja, in een tent.
gelukkig is het nog een week weg en zijn voorspellingen op dat soort termijn niet altijd even nauwkeurig.
25 graden is zat, wat mij betreft.
25 graden is zat, wat mij betreft.
Wegens omstandigheden heb ik een kaartje over voor zaterdag.
Edit : Verkocht !!
Edit : Verkocht !!
Laatst gewijzigd door yowannuzz op di jun 29, 2010 5:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
FORTAROCK - THE FESTIVAL - A.S. ZATERDAG 3 JULI IN NIJMEGEN
Komend weekend vindt in Nijmegen de 2e editie van het FortaRock festival plaats. Op het programma staat wederom een mooie mix van gevestigde en nieuwe namen uit de metalwereld.
Het FortaRock tijdschema:
11.30 - Festival geopend
12.00 - 12.30 Textures
12.35 - 13.10 Ex Deo*
13.15 - 13.50 Hail Of Bullets
13.55 - 14.30 Decapitated*
14.35 - 15.20 Watain
15.25 - 16.10 Baroness*
16.15 - 17.05 Behemoth
17.10 - 18.00 Ensiferum*
18.00 - 18.55 Fear Factory
19.00 - 20.00 Kreator*
20.05 - 21.05 Killswitch Engage
21.10 - 22.10 Suicidal Tendencies*
22.15 - 23.15 Bullet For My Valentine
Het festival heeft twee podia, een tent stage en een open stage*. Een blokkenschema staat hier online beschikbaar.
Het kan wel eens extreem warm worden a.s. zaterdag dus een oproep aan alle bezoekers om zich hierop voor te bereiden, zich goed in te smeren met zonnebrandcreme etc. Het festival verkoopt extra flessen water aan de bar en er zullen grote bekers beschikbaar zijn om met water te vullen. Dit kan gratis en voor niets in het toiletgedeelte van het festival.
Wegens wegwerkzaamheden zijn de aanrijroutes en parkeerplaatsen gewijzigd t.o.v. vorig jaar. Klik hier voor een laatste update.
Tot zaterdag, tot FortaRock - The Festival!
FortaRock pre-party: Net als in 2009 zal er op de avond voorafgaand aan FortaRock - The Festival in Nijmegen een pre-party plaatsvinden in zaal Doornroosje. Dit jaar met Daath, The Lucifer Principle en Victimizer.
Wie gaan er trouwens allemaal vrijdag avond naar café backstage?
en wie gaan er allemaal zaterdag naar de after party in café backstage?
ik allebei, net als vorig jaar
Ik vrees alleen het festival zelf, maar wat is die afterparty precies dan
?
Klein vraagje voor de mensen die Watain vaker hebben gezien. Hoe erg stinkt dat bloed, in hoeverre smijten ze dat naar het publiek en hoe lang stink je daarna nog als je het op je krijgt
?

Klein vraagje voor de mensen die Watain vaker hebben gezien. Hoe erg stinkt dat bloed, in hoeverre smijten ze dat naar het publiek en hoe lang stink je daarna nog als je het op je krijgt

Thrash: www.myspace.com/comitatusband
crap, das waar. plastic mee voor rond de camera bij Watain
centrum, aan plein 44 praktisch, loopafstand van het station. officieel is daar geen after party, maar vorig jaar was toch praktisch de hele tent bij fortarock geweest.Nielsch schreef:Ik vrees alleen het festival zelf, maar wat is die afterparty precies dan?
rood bloed stink nietNielsch schreef:Klein vraagje voor de mensen die Watain vaker hebben gezien. Hoe erg stinkt dat bloed, in hoeverre smijten ze dat naar het publiek en hoe lang stink je daarna nog als je het op je krijgt?
maar handig om te weten dat ze bloed gaan spuwen/spuiten/smijten
Dan zal ik denk ik nog wel eventjes komen buurtenWoutjinho schreef:centrum, aan plein 44 praktisch, loopafstand van het station. officieel is daar geen after party, maar vorig jaar was toch praktisch de hele tent bij fortarock geweest.Nielsch schreef:Ik vrees alleen het festival zelf, maar wat is die afterparty precies dan?

-
- Contacteer:
Ik heb bij Watain nog nooit iemand bloed zien spugen...
Vrijdag weet ik nog niet of ik erbij ben zaterdag hoogstwaarschijnlijk welWoutjinho schreef:Wie gaan er trouwens allemaal vrijdag avond naar café backstage?

[img]http://media.nuclearblast.de/openx/www/images/fd395dc9a150325eaefd6903672007d5.gif[/img]
Daath zou ik wel ff willen checken vanavond, maar net iets te ver rijden eigenlijk.
Dus ik houd het maar bij morgen en daar heb ik gruwelijk zin in !!
Dus ik houd het maar bij morgen en daar heb ik gruwelijk zin in !!
Wat zijn trouwens de openingstijden van de metalmarket ?
- Soulcollector
- Contacteer:
Geinig festival was dat. Jammer dat Decapitated zoveel nummers van de laatste plaat speelden. Dat is toch een moeilijk te verteren album en live had ik liever ge-headbanged op meer beukende nummers. Fear Factory was erg gaaf en de zanger zong een stuk minder vals als op Graspop. Nog de moeite van het vermelden waard was de frietkraam met een flinke puntzak friet voor slechts 1 munt en een hoop saus die je zelf er nog bij kon doen. Als ze volgend jaar een leuke line-up weg weten te zetten is dit kleine festival voor herhaling vatbaar.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]
Ik vond het een zeer geslaagde editie!
met Killswitch Engage als hoogtepunt!!!
wat trouwens ook grappig was, is dat we stoptten bij een random tankstation
en dat daar de volledige crew van Killswitch, plus de gitarist en drummer naar binnen liepen.
nog even een praatje gemaakt.
nog mensen die mij mss herkend hebben?
ik liep de hele dag met een rooie muts
en nu zeg ik: Op naar volgend jaar!
met Killswitch Engage als hoogtepunt!!!
wat trouwens ook grappig was, is dat we stoptten bij een random tankstation
en dat daar de volledige crew van Killswitch, plus de gitarist en drummer naar binnen liepen.
nog even een praatje gemaakt.
nog mensen die mij mss herkend hebben?
ik liep de hele dag met een rooie muts

en nu zeg ik: Op naar volgend jaar!
Topfestival. Goed geluid, niet te druk, goede line-up. Hoogtepunt voor mij was Watain (!) en Kreator (ondanks de setlist, geef mij maar het nieuwe werk).
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vond het geluid bij Watain ruk. Bij Behemoth was het ook al niet veel beter. Best jammer want ik had erg uitgekeken naar die 2 bands. En dat terwijl het geluid bij de rest van de bands erg goed was.
Verder geen klachten over dit festival. Fijne sfeer, zeer goede bands en een soepele organisatie. Volgend jaar gewoon weer.
Verder geen klachten over dit festival. Fijne sfeer, zeer goede bands en een soepele organisatie. Volgend jaar gewoon weer.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Hmm, ik denk dat je dan op de foute plek stond! Waar ik stond kwam het geluid heel goed over (van Watain iig). Behemoth was inderdaad wat matig op dat gebied.
Niet mijn filmpje, maar:
http://www.youtube.com/watch?v=6B1tyCcRuQ4
Ook hier klinkt het geluid goed.
Niet mijn filmpje, maar:
http://www.youtube.com/watch?v=6B1tyCcRuQ4
Ook hier klinkt het geluid goed.
- EricMaiden
ik had begrepen van de organisatie dat Watain echt varkensbloed mee had gesmokkeld uit Duitsland
beetje erg jammer weer, had van mij allemaal niet gehoeven.. Vond het eerlijk gezegd ook wel beetje tegenvallen als ik het vergelijk met Watain op cd..

Oden Will Bring Us Home When We Die!
En hierbij nog wat foto's.
Textures

Ex Deo

Hail Of Bullets

Decapitated

Watain

Baroness

Behemoth

Ensiferum

Fear Factory

Kreator

Killswitch Engage

Suicidal Tendencies

Bullet For My Valentine

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com
Textures

Ex Deo

Hail Of Bullets

Decapitated

Watain

Baroness

Behemoth

Ensiferum

Fear Factory

Kreator

Killswitch Engage

Suicidal Tendencies

Bullet For My Valentine

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com
coole pics. die kerel van ex deo zal het wel warm hebben gehad denk ik...ik zal maar geen deo grapjes maken....
Ik vond het een erg tof festival! Ik heb alleen Watain en Kreator gezien (en een stukje Suicidal) en dat was zeer gaaf. Watain was voor mij wel het hoogtepunt van het festival. Goed geluid en absoluut overtuigend. Ziek! Leuk ook hoe het publiek wat vooraan stond masaal naar achter deinsde doen er met varkensbloed gesmeten ging worden
. Ik stond op een goede plek, in het midden en ruim vooraan, maar nét buiten het bereik van bloed e.d.
Kreator was ook heel erg vet, alleen die regen was wel een beetje heel erg jammer. Het was in ieder geval erg gezellig en ik zou zeggen: volgend jaar weer
(maar dan voor mij als bezoeker)!

Kreator was ook heel erg vet, alleen die regen was wel een beetje heel erg jammer. Het was in ieder geval erg gezellig en ik zou zeggen: volgend jaar weer

Hoe was je er nu dan?
Ik moest werken op de metalmarket.Zombi schreef:Hoe was je er nu dan?
erg gezellig weer, kreator, decapitated en suicidal tendencies waren erg gaaf
de hele dag door ook jagermeister gehaald waar je dus telkens een foto erbij krijgt, ik heb nou wel een stapeltje fotos haha.
sprak iemand mij aan dat je gratis foto krijgt bij jagermeister; ik haal de stapel tevoorschijn en zeg "daar weet ik alles van ondertussen" haha
de hele dag door ook jagermeister gehaald waar je dus telkens een foto erbij krijgt, ik heb nou wel een stapeltje fotos haha.
sprak iemand mij aan dat je gratis foto krijgt bij jagermeister; ik haal de stapel tevoorschijn en zeg "daar weet ik alles van ondertussen" haha
-
Erg leuk festival met als toppers Baroness, Kreator en Killswitch Engage. Ook Ex Deo, Decapitated en Ensiferum vielen me reuze mee.
Hoop dat de organisatie deze lijn kan aanhouden: niet de grote kanonnen maar wel stuk voor stuk sterke bands.
Indien een paar goeie bands, ben ik er volgend jaar sowieso opnieuw.
Hoop dat de organisatie deze lijn kan aanhouden: niet de grote kanonnen maar wel stuk voor stuk sterke bands.
Indien een paar goeie bands, ben ik er volgend jaar sowieso opnieuw.
Sodemieters, ik ben ook weer een beetje bijgekomen.
Veel bier, weinig eten en tropische temperaturen is geen goede combinatie ...
Maar het was fantastisch !!
Om 5 voor 12 liepen we het terrein op en aangezien we de muntenrij toen net iets te lang vonden en Textures absoluut niet wilden missen, besloten we de muntjes ff te laten voor wat ze waren.
En blij dat we dat gedaan hebben, want Textures bewees dat ze met de nieuwe bezetting aboluut niets aan overtuiging hadden ingeleverd. Vreselijk sterke opener.
Ex Deo vond ik een stuk minder en heb ik dan ook niet afgekeken, leuk achtergrondmuziekje maar niet veel meer dan dat.
Na wat bij de Aardschoktent te hebben gekeken en het volgende biertje was het tijd voor Hail of Bullets dat live eigenlijk nooit teleur stelt, ook nu niet. De band wist een leuk feestje te bouwen.
Dat lukte ook Decapitated in de bakkende zon. Strak, strakker, strakst: fantastisch !!
Ook Watain wist me behoorlijk te overtuigen. Wisten toch een heftig sfeertje neer te zetten gedurende hun 45 minuten-durende set, en ook muzikaal zat het geweldig in elkaar.
Dat muzikale gold in overtreffende trap voor Baroness, echt elk accoord klopte. Briljant.
Daarna met een frietje gewacht op Behemoth, die wat later begonnen. Toen ze er echter eenmaal waren, gaven ze het zoveelste geslaagde optreden van de dag . Blijft een geniale band, live en op plaat.
Aangezien ik niet zo van de "polonaise-metal" ben, heb ik Ensiferum gelaten voor wat het was.
Fear Factory met Gene Hoglan was echter verplichte kost. Erg sterke set, met een goede combinatie van oud en nieuw werk.
De voorspelde regen viel vol enthousiasme tijdens Kreator, dit mocht echter allesbehalve de pret drukken. De mannen knalden ouderwets en zorgden voor fantastisch uurtje springen in de regen.
Aangezien de metalmarkt om 21 uur sloot, leek het ons wel een plan om die tijdens Killswitch Engage met een bezoekje te vereren. Vier cd-tjes was de opbrengst aldaar.
Van KSE weinig meegekregen verder.
De laatste interessante band heette Suicidal Tendencies , die het nog één keer lieten knallen. Zowel het veld als het podium stonden goed vol bij deze oudgedienden. Niet echt een band die ik thuis snel opzet, maar dit optreden was zeer de moeite waard.
Tenslotte nog stukje Bullet for my Valentine gekeken, maar daar vonden we geen pleur aan. Dit geweldige festival verdiende een betere afsluiter.
Al met al heb ik een meer dan fantastische dag gehad !! Bijna alle bands overtuigden zwaar, over hoogtepunten praten is dan ook eigenlijk zinloos. Het was één aaneenschakeling van hoogtepunten.
Mijn complimenten dan ook voor de organisatie, die na twee edities er al voor gezorgd hebben dat dit festival tot de fijnste van Nederland behoort.
Veel bier, weinig eten en tropische temperaturen is geen goede combinatie ...
Maar het was fantastisch !!
Om 5 voor 12 liepen we het terrein op en aangezien we de muntenrij toen net iets te lang vonden en Textures absoluut niet wilden missen, besloten we de muntjes ff te laten voor wat ze waren.
En blij dat we dat gedaan hebben, want Textures bewees dat ze met de nieuwe bezetting aboluut niets aan overtuiging hadden ingeleverd. Vreselijk sterke opener.
Ex Deo vond ik een stuk minder en heb ik dan ook niet afgekeken, leuk achtergrondmuziekje maar niet veel meer dan dat.
Na wat bij de Aardschoktent te hebben gekeken en het volgende biertje was het tijd voor Hail of Bullets dat live eigenlijk nooit teleur stelt, ook nu niet. De band wist een leuk feestje te bouwen.
Dat lukte ook Decapitated in de bakkende zon. Strak, strakker, strakst: fantastisch !!
Ook Watain wist me behoorlijk te overtuigen. Wisten toch een heftig sfeertje neer te zetten gedurende hun 45 minuten-durende set, en ook muzikaal zat het geweldig in elkaar.
Dat muzikale gold in overtreffende trap voor Baroness, echt elk accoord klopte. Briljant.
Daarna met een frietje gewacht op Behemoth, die wat later begonnen. Toen ze er echter eenmaal waren, gaven ze het zoveelste geslaagde optreden van de dag . Blijft een geniale band, live en op plaat.
Aangezien ik niet zo van de "polonaise-metal" ben, heb ik Ensiferum gelaten voor wat het was.
Fear Factory met Gene Hoglan was echter verplichte kost. Erg sterke set, met een goede combinatie van oud en nieuw werk.
De voorspelde regen viel vol enthousiasme tijdens Kreator, dit mocht echter allesbehalve de pret drukken. De mannen knalden ouderwets en zorgden voor fantastisch uurtje springen in de regen.
Aangezien de metalmarkt om 21 uur sloot, leek het ons wel een plan om die tijdens Killswitch Engage met een bezoekje te vereren. Vier cd-tjes was de opbrengst aldaar.
Van KSE weinig meegekregen verder.
De laatste interessante band heette Suicidal Tendencies , die het nog één keer lieten knallen. Zowel het veld als het podium stonden goed vol bij deze oudgedienden. Niet echt een band die ik thuis snel opzet, maar dit optreden was zeer de moeite waard.
Tenslotte nog stukje Bullet for my Valentine gekeken, maar daar vonden we geen pleur aan. Dit geweldige festival verdiende een betere afsluiter.
Al met al heb ik een meer dan fantastische dag gehad !! Bijna alle bands overtuigden zwaar, over hoogtepunten praten is dan ook eigenlijk zinloos. Het was één aaneenschakeling van hoogtepunten.
Mijn complimenten dan ook voor de organisatie, die na twee edities er al voor gezorgd hebben dat dit festival tot de fijnste van Nederland behoort.
-
- Contacteer:
Was weer vet ja, met name Kreator, Fear Factory, Decapitated en Watain. Jammer dat je dit jaar niet meer voor de ingang kon parkeren, maar verder blijft het toch een aangenaam klein festival. Hopelijk volgend jaar weer een sterk afwisselenc programma, maar dan met een waardige headliner.
-
Zonde van me geld.Watain en Behemoth er gaaf!!En BfmV gaf een strak setje weg.
Preparty met Daath was uber.Had ik het toch maar daarbij gelaten zoals voorgenomen.
Naja het was wel gezellig...uiteindelijk.
Preparty met Daath was uber.Had ik het toch maar daarbij gelaten zoals voorgenomen.
Naja het was wel gezellig...uiteindelijk.
Ah, mooi als je dan ook nog iets kunt zien!Nielsch schreef:Ik moest werken op de metalmarket.Zombi schreef:Hoe was je er nu dan?
Jammer dat ik het moest missen, volgend jaar beter!
Suicidal Tendencies:

Kreator:

Ex Deo:

Ensiferum:

Fear Factory:

Kreator:

Ex Deo:

Ensiferum:

Fear Factory: