Lord Volture - Beast Of Thunder HEAVY METAL

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
81MetalHeart

Lord Volture - Beast Of Thunder HEAVY METAL

Bericht door 81MetalHeart » wo jun 30, 2010 11:42 am

Ik ontdekte een paar dagen geleden deze nieuwe band uit eigen land met (ex-)leden van Methusalem, Conquestador, Burn en Up The Irons. Traditionele heavy metal, maar wel modern en zéér energiek. Hebben net hun full-length debuut uit met een gastgitaarsolo van Jeff Waters van Annihilator. Werd door MF al beoordeeld met 87/100. Vette productie, top muzikanten. Dikke profi! Dit wordt als je het mij vraagt DE heavy metal band van de Benelux voor de komende jaren!

Op hun website http://www.lordvolture.com kun je naar hun tracks luisteren. Wat vinden jullie hiervan?

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Re: Lord Volture - Beast Of Thunder HEAVY METAL

Bericht door Lennert » wo jun 30, 2010 11:46 am

Als uitdeler van de 87/100 score ben ik het met je eens, deze band heeft enorme potentie!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo jun 30, 2010 12:14 pm

Ik heb het gevoel dat 81MetalHeart een van de bandleden of label mensen is. :P

bloeding

Bericht door bloeding » vr jul 02, 2010 10:43 am

haha inderdaad.
ook erg jammer dat op de hoes van het album de naam van die david ook weer genoemd moet worden.
ik ken nog een grote naam (iets met ene bruce en iets met iron maiden) die zijn naam er niet boven wilde hebben.
het plan om bruce dickinson's iron maiden te heten was volgens hem iets als koning van je eigen stronthoop zijn.
nee die naam vind ik een absolute afknapper om er boven te zien. het is maar 1 van de vele bands in nederland. en het klinkt verder wel prima, muziekaal zit het lekker in elkaar.
ik vind het allemaal iets te ego strelend en klinkend alsof ze echt de nieuwe wereld act zijn.

The Lord Volture live band was then set up with some of the most talented and devoted metal musicians The Netherlands has to offer. On guitars are David’s brother Paul Marcelis (Up The Irons, Mercyful Fake) and Leon Hermans (Burn, Up The Irons). The rhythm section is formed by Simon Geurts (Mercyful Fake) on bass and drummer Frank Wintermans (Substance). Their energetic performance makes every show a spectacle of unknown proportions. For all who bear a heart of steel, Lord Volture is a definite MUST!

gewoon muziekanten lijkt mij net als alle andere bands? en niet direct de beste muziekanten die er in nederland te krijgen zijn.
allemaal leuk dat men aan marketing denkt, maar ik schrik er nogal van als mensen zo overkomen.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr jul 02, 2010 11:45 am

bloeding schreef: gewoon muziekanten lijkt mij net als alle andere bands? en niet direct de beste muziekanten die er in nederland te krijgen zijn.
allemaal leuk dat men aan marketing denkt, maar ik schrik er nogal van als mensen zo overkomen.
"onze band bestaat uit wat standaard muzikanten, te weten Piet die ook als bakker werkt op de hoek, Sjef die wat drumt in het slachthuis en soms ook achter de drumkit, en Henk die vaak last heeft van bronchitus maar toch zanger is"

typische Nederlandse mentatiteit weer om zodra men gewoon zelfverzekerd overkomt, het af te schieten.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

David Marcelis
Contacteer:

Bericht door David Marcelis » vr jul 02, 2010 10:21 pm

Ha! Bedankt voor de complimenten, ook wat betreft de reacties op de review van onze cd. Erg cool hoe onze muziek hier wordt opgepakt!

@ bloeding, je vergelijking met Bruce Dickinson is niet helemaal juist. Hij zou kloppend zijn als Bruce de oprichter was van Iron Maiden, 99% van de muziek voor alle instrumenten geschreven had en in zijn eentje verantwoordelijk was voor alle promotie, financiering, organisatie en management van Maiden.

Maar daarbuiten erg bedankt voor je feedback. Ik zal er mijn voordeel mee doen! :-)
http://www.lordvolture.com
http://www.myspace.com/lordvolture

bloeding

Bericht door bloeding » vr jul 02, 2010 11:44 pm

muziekanten moeten zeker ook erg zelfverzekerd zijn, maar zelfverzekerd zijn en jezelf de beste muziekanten van nederland vinden vind ik een groot verschil. Ik vind het tof van je dat je reageerd david. Respect daarvoor. Er zijn genoeg mensen die anders hadden gereageerd op mijn ietwat onsubtiele manier van schrijven. trouwens die uitspraak was van bruce zelf volgens mij in een van de docus van maiden. Ze wilden het zo toen noemen,maar hij weigerde dit.

Maarre nogmaals de muziek zit wel dik prima in elkaar en voor het heavy metal genre zeker weer een leuke toevoeging. Als jullie eens in de buurt spelen kom ik ook vast en zeker buurten.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za jul 03, 2010 1:04 pm

Took schreef:
bloeding schreef: gewoon muziekanten lijkt mij net als alle andere bands? en niet direct de beste muziekanten die er in nederland te krijgen zijn.
"onze band bestaat uit wat standaard muzikanten, te weten Piet die ook als bakker werkt op de hoek, Sjef die wat drumt in het slachthuis en soms ook achter de drumkit, en Henk die vaak last heeft van bronchitus maar toch zanger is"

typische Nederlandse mentatiteit weer om zodra men gewoon zelfverzekerd overkomt, het af te schieten.
Eens, en misschien ook best wel waar, want zo enorm veel geweldige metalmuzikanten kent Nederland niet. Ik vind het leuk klinken, het is misschien niet origineel, maar het is goed te behappen.

Nog liever zou ik echter zien dat ook Wicked Mystic de boel weer oppakt, dat was pas echt een goede Nederlandse band op heavy/powergebied (samen met Elegy).
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » za jul 03, 2010 4:38 pm

Bovendien: zo slecht is die cd nou ook weer niet. Muzikaal en qua productie dik in orde, de muzikanten kunnen er wel wat van. Ikzelf vind alleen de zang op 't randje, maar ach, dat past ook wel bij deze muziek. Lekkere traditionale heavy metal.

X-plorer
Contacteer:

Bericht door X-plorer » di jul 06, 2010 11:38 pm

bloeding schreef:muziekanten moeten zeker ook erg zelfverzekerd zijn, maar zelfverzekerd zijn en jezelf de beste muziekanten van nederland vinden vind ik een groot verschil. Ik vind het tof van je dat je reageerd david. Respect daarvoor. Er zijn genoeg mensen die anders hadden gereageerd op mijn ietwat onsubtiele manier van schrijven. trouwens die uitspraak was van bruce zelf volgens mij in een van de docus van maiden. Ze wilden het zo toen noemen,maar hij weigerde dit.

Maarre nogmaals de muziek zit wel dik prima in elkaar en voor het heavy metal genre zeker weer een leuke toevoeging. Als jullie eens in de buurt spelen kom ik ook vast en zeker buurten.
Als bandlid kan ik zeggen dat de naam boven de titel zeker wel op zijn plaats is, al is het maar omdat het David's geestekindje is. Het had natuurlijk ook David Marcelis - Beast of Thunder kunnen heten, maar dit (Lord Volture) benadrukt dan weer beter dat het toch écht een band is.

Maar misschien dat we als Nederlandse bands beter een mooi package zouden kunnen vormen in plaats van elkaar het licht niet in de ogen te gunnen. Als bands zijn Portall en Lord Volture qua genre misschien niet een perfecte match, maar aan de andere kant is een avond met lekkere Trash en daarnaast Heavy Metal wel afwisselender dan slechts één van beiden :)
'Open wide the gates of Hell and come forth from the abyss
By these names: Satan, Leviathan, Belial, Lucifer...'

NochdFaol
Contacteer:

Bericht door NochdFaol » wo jul 07, 2010 12:45 am

Ik ben ook van mening dat je als Nederlandse bands (en vooral heavy metal bands) packages moeten vormen en elkaar moeten helpen zou een stuk beter zijn voor de "scene"
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.

bloeding

Bericht door bloeding » wo jul 07, 2010 9:11 am

als bandlid zelf ben je er kennelijk blij mee.
ik vind het nog altijd raar staan, maar dat zal aan mij liggen.
schijnt vaker te gebeuren.

alle bands moeten proberen zoveel mogelijk samen te werken.
daar ben ik het absoluut mee eens.ik zou ook zeggen voeg me eens toe op msn.
dan kunnen we verder iets uitwerken. ook thrash en heavy zal prima samen gaan.
gooien we er bodyfarm of khaoz of iets dergelijks bij en we hebben een toffe package!

ik ben echter geen portall bandlid, ben enkel hun bandhoer en doe alle boekingen en promotie werkzaamheden zeg maar.
dit doe ik sinds december. als we krachten kunnen bundelen moet ook hier wel wat leuke dingen uitkomen.
als je dit ziet zitten stuur me maar even een pbtje of voeg me even toe op msn (staat wel op mn profiel hier)
www.portall.net
www.myspace.com/portall

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo jul 07, 2010 10:07 am

De muziek is belangrijker dan de titel die het heeft. Ik zou me er ook niet druk om maken.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » wo nov 03, 2010 8:29 am

*Kick*
Niet helemaal on-topic, maar ik had beloofd de band eens live te komen bekijken. Die mogelijkheid is er nu, en wel op de 19e in Harderwijk. Kunnen we horen en zien hoe David het er live vanaf brengt ;)

Plaats reactie