Demiurg - Slakthus Gamleby
-
Demiurg - Slakthus Gamleby
Op 30 juli komt het 3e Demiurg album uit op Cyclone Empire. De titel is Slakthus Gamleby en naast ondergetekende bestaat de band anno 2010 uit Rogga Johansson (zang, gitaar), Johan Berglund (bas) en Dan Swanö (gitaar, keyboards)
Op de MySpace vind je de eerste sample van het nummer Life Is A Coma, de komende weken worden er meer samples toegevoegd.
http://www.myspace.com/demiurgofficial
Op de MySpace vind je de eerste sample van het nummer Life Is A Coma, de komende weken worden er meer samples toegevoegd.
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Re: Demiurg - Slakthus Gamleby
Zal ongetwijfeld wel weer een lekkere plaat worden. Breath of the Demiurg en The Hate Chamber waren ook erg fijne death metalplaten. Neem aan dat er geen grote stijlveranderingen zijn doorgevoerd? Kan ik op basis van die sample nog niet echt zeggen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
Niets al te drastisch, maar er zijn wel wat verschillen met de vorige 2 platen. Zo heeft Dan zich wat meer laten gaan met z'n bijdrage en we hebben Marjan van Autumn weten te strikken om wat gastvocalen te verzorgen, de basis is echter hetzelfde gebleven. Het grootste verschil is dat we allemaal net een tandje harder ons best hebben gedaan om er een vette plaat van te maken, dus als je de vorige albums goed vond dan denk ik niet dat deze je teleur zal stellen.Jeroen schreef:Zal ongetwijfeld wel weer een lekkere plaat worden. Breath of the Demiurg en The Hate Chamber waren ook erg fijne death metalplaten. Neem aan dat er geen grote stijlveranderingen zijn doorgevoerd? Kan ik op basis van die sample nog niet echt zeggen.
- Jeroen
- Contacteer:
Mooi zo. Ben in ieder geval benieuwd. Sta er toch wel van te kijken hoor, zo productief als die gozer is. Bovendien klinkt het (vrijwel) allemaal als een klok en is het muzikaal meestal goed verzorgd. Productieve mannetjes en vrouwtjes willen op dat laatste vlak nog wel eens tekortschieten, merk ik vaak. Maar goed, ga zo door.
Waar gaat die titel trouwens over? Slachthuis...?
-
Voor zover ik weet doet hij naast muziek maken helemaal niets. Toen we bij Cyclone tekenden hebben ze nog gevraagd of hij het een jaartje wat rustiger aan wilde doen om de plaat meer levensvatbaarheid te geven, maar hij kan simpelweg niet stil zitten. Demiurg valt naar mijn idee qua opzet en sound wel enigszins buiten (of liever: boven) z'n gebruikelijke repertoire, het is z'n meest melodieuze band en de inbreng van de andere leden is ook wat groter. Dan drukt met de mix alsmede z'n gitaar- en keyboardspel ook een aardige stempel op de totaalsound.Jeroen schreef:Mooi zo. Ben in ieder geval benieuwd. Sta er toch wel van te kijken hoor, zo productief als die gozer is. Bovendien klinkt het (vrijwel) allemaal als een klok en is het muzikaal meestal goed verzorgd. Productieve mannetjes en vrouwtjes willen op dat laatste vlak nog wel eens tekortschieten, merk ik vaak. Maar goed, ga zo door.
Tja, Slachthuis Gamleby... tis 's mans woonplaats, dus vul maar in

- Jeroen
- Contacteer:
Dus ook een rol voor die kerel van Satariel? Dat is wel gaaf, veelzijdige zanger. Leeft die band eigenlijk nog of weet je dat zo niet
-
Nee, Pär doet op Slakthus niet mee, alleen op The Hate Chamber. Het was wel de bedoeling, maar wegens tijdgebrek moest hij afhaken. Ik heb de partij die voor hem bedoeld was uiteindelijk zelf ingezongen, ging maar om 2 kleine stukken.Jeroen schreef:Dus ook een rol voor die kerel van Satariel? Dat is wel gaaf, veelzijdige zanger. Leeft die band eigenlijk nog of weet je dat zo niet
Geen idee of Satariel nog bestaat...
waar haal je toch de tijd vandaan om dit ook nog op te nemen, naast Hail Of Bullets enzo?
Wow, een (druk bezet) bandlid dat op ons forum uitgebreid info komt geven over een nieuwe release en vragen beantwoordt!
Ik heb er gisteravond meteen even een nieuwsberichtje van gemaakt voor de frontpage. Wellicht zijn de albumhoes en tracklist (die ik van internet heb geplukt) ook interessant om hier te vermelden:

1. Life Is A Coma
2. Death Grasp Oblivion
3. Travellers Of The Vortex
4. The Cold Hand Of Death
5. Cold Skin
6. From Laughter To Retching
7. Slakthus Gamleby
8. World Burial

1. Life Is A Coma
2. Death Grasp Oblivion
3. Travellers Of The Vortex
4. The Cold Hand Of Death
5. Cold Skin
6. From Laughter To Retching
7. Slakthus Gamleby
8. World Burial
-
Dat vraag ik mezelf ook weleens af... ben nu nog druk bezig met de nieuwe Hail Of Bullets, maar als die af is hou ik het even voor gezien wat studiowerk betreft. Ik ben sinds begin vorig jaar vrijwel onafgebroken bezig geweest met resp. The 11th Hour, Hail Of Bullets, Demiurg en Star One, vind het nu wel even mooi geweestTook schreef:waar haal je toch de tijd vandaan om dit ook nog op te nemen, naast Hail Of Bullets enzo?

-
Thanks!Gilbert schreef:Wow, een (druk bezet) bandlid dat op ons forum uitgebreid info komt geven over een nieuwe release en vragen beantwoordt!Ik heb er gisteravond meteen even een nieuwsberichtje van gemaakt voor de frontpage. Wellicht zijn de albumhoes en tracklist (die ik van internet heb geplukt) ook interessant om hier te vermelden:
- Jeroen
- Contacteer:
Ga je ook nog optreden met Demiurg of is er dan weer zoiets als tijdgebrek? 

-
We hebben het er wel over gehad, maar ik denk niet dat dat haalbaar is. Er zal dan gerepeteerd moeten worden, en we wonen nou niet echt dicht bij elkaar in de buurt... maar ik heb geleerd om nooit nooit te zeggen, dus wie weet. Rogga treedt sowieso nauwelijks op, geloof dat hij de afgelopen jaren welgeteld 1x op een podium heeft gestaan.Jeroen schreef:Ga je ook nog optreden met Demiurg of is er dan weer zoiets als tijdgebrek?
- Jeroen
- Contacteer:
Hoog tijd dus, zo'n vette Zwedendeathsound met die symfonische accenten, dat schreeuwt om een live uitvoering.
Iets totaal anders trouwens. Hail of Bullets staat op Elsrock, Pestilence staat op Elsrock. Duikt Martin stiekem nog even op bij Pestilence?
Je hoort vast wel eens wat..
Iets totaal anders trouwens. Hail of Bullets staat op Elsrock, Pestilence staat op Elsrock. Duikt Martin stiekem nog even op bij Pestilence?
-
Zou zeker gaaf zijn, laten we hopen dat de plaat zo goed verkoopt dat we er niet omheen kunnen!Jeroen schreef:Hoog tijd dus, zo'n vette Zwedendeathsound met die symfonische accenten, dat schreeuwt om een live uitvoering.
En wat Martin betreft, ik zou er niet op rekenen.
- Jeroen
- Contacteer:
Ik vreesde al zoiets.
Wat verkoopt een band als Demiurg nou eigenlijk qua albums, afgaande op de vorige twee platen? Ik hoor van veel mensen dat ze wel enthousiast zijn over het werk, maar dat kan ook door het downloaden komen natuurlijk. Of hebben jullie daar maar matig kijk op?
Wat verkoopt een band als Demiurg nou eigenlijk qua albums, afgaande op de vorige twee platen? Ik hoor van veel mensen dat ze wel enthousiast zijn over het werk, maar dat kan ook door het downloaden komen natuurlijk. Of hebben jullie daar maar matig kijk op?
-
De vorige heeft ronduit slecht verkocht ondanks dat 'ie in menig jaarlijst opdook, maar dat ligt m.i. vooral aan de non-promotie/distributie van Mascot. We hebben zelf met veel moeite een paar promo's kunnen krijgen die ik vervolgens maar naar wat zines gestuurd heb, en ik vrees dat dat ook meteen de grootste promotieslag is geweest. Gelukkig zitten we nu bij Cyclone die met Rogga's The Grotesquery in ieder geval goed werk hebben geleverd.Jeroen schreef:Ik vreesde al zoiets.
-
Nieuwe sample op de MySpace 

-
Nieuwe sample van het nummer Travellers Of The Vortex op de MySpace:
Cyclone doet dat via Sure Shot Worx en die verspreiden zeer goed.Dr. Freudstein schreef:De vorige heeft ronduit slecht verkocht ondanks dat 'ie in menig jaarlijst opdook, maar dat ligt m.i. vooral aan de non-promotie/distributie van Mascot. We hebben zelf met veel moeite een paar promo's kunnen krijgen die ik vervolgens maar naar wat zines gestuurd heb, en ik vrees dat dat ook meteen de grootste promotieslag is geweest. Gelukkig zitten we nu bij Cyclone die met Rogga's The Grotesquery in ieder geval goed werk hebben geleverd.Jeroen schreef:Ik vreesde al zoiets.
Heb de promo zelf nu een dag of 4 en al een keer of 10 van voor tot achter beluisterd. Heerlijke plaat die ik totaal niet zag aankomen.
The Grotesquery vond ik daarbij maar een middenmoter, leuke zang en veel sfeer maar na 3 keer stonden de samples me al tegen.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]
-
Klopt, ik heb momenteel regelmatig contact met Jan van Sure Shot en die gaan er alvast een stuk harder voor. Ben heel benieuwd hoe de plaat ontvangen gaat worden, de eerste reviews zijn in ieder geval erg lovend!number_17 schreef: Cyclone doet dat via Sure Shot Worx en die verspreiden zeer goed.
Heb de promo zelf nu een dag of 4 en al een keer of 10 van voor tot achter beluisterd. Heerlijke plaat die ik totaal niet zag aankomen.
The Grotesquery vond ik daarbij maar een middenmoter, leuke zang en veel sfeer maar na 3 keer stonden de samples me al tegen.
Ah ik ga dit van het weekend maar eens checken, ben benieuwd, vette death metal gaat er hier altijd wel in.
Tel er maar alvast één bij op.Dr. Freudstein schreef:Klopt, ik heb momenteel regelmatig contact met Jan van Sure Shot en die gaan er alvast een stuk harder voor. Ben heel benieuwd hoe de plaat ontvangen gaat worden, de eerste reviews zijn in ieder geval erg lovend!number_17 schreef: Cyclone doet dat via Sure Shot Worx en die verspreiden zeer goed.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
- Jeroen
- Contacteer:
Ben ook benieuwd, zal het volgende week wel horen.
- Jeroen
- Contacteer:
Ik kan me daar bij aansluiten. Sterke plaat weer, recensie zal binnenkort wel online staan.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Dr. Freudstein schreef:Tja, Slachthuis Gamleby... tis 's mans woonplaats, dus vul maar inJeroen schreef:Mooi zo. Ben in ieder geval benieuwd. Sta er toch wel van te kijken hoor, zo productief als die gozer is. Bovendien klinkt het (vrijwel) allemaal als een klok en is het muzikaal meestal goed verzorgd. Productieve mannetjes en vrouwtjes willen op dat laatste vlak nog wel eens tekortschieten, merk ik vaak. Maar goed, ga zo door.
Beetje laat, maar als je het volledig wilt vertalen dan kom je ook nog uit op 'ouddorp' gamle is Zweeds voor oud en by (spreek je uit als 'buu')betekent dorp
sorry, ik verveel me wat

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
- XnegativeX
- Contacteer:
Gisteren Slakthus Gamleby aangeschaft. De voorgaande twee albums van Demiurg vond ik ook al goed maar die miste hier en daar toch wel iets. Maar op Slakthus Gamleby vallen alle puzzelstukjes perfect op hun plek. Dit is gewoon een geweldig album geworden. Demiurg weet de old school death metal te "vernieuwen" met allerlei onverwachte elementen als een vrouwelijk gezang, doom stukken, melodieus gitaarwerk en natuurlijk de cleane zang van Ed Warby. Dit zorgt keer op keer weer voor kippenvel. Ik ben hier zeer mee in m'n nopjes. Goed om te zien dat Demiurg tot volle wasdom is gekomen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.