Iron Maiden V

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

Wat vind je van Senjutsu?

De beste Maidenplaat ooit!
0
Geen stemmen
Lekker album hoor
9
64%
Aardig, maar ook weer niet te gek ofzo
5
36%
Tegenvaller
0
Geen stemmen
Christus te paard, wat een kutplaat
0
Geen stemmen
Weet ik niet
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » ma jul 26, 2010 10:34 pm

Ja, laat Erik of Nynke het maar doen :P
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Dimas
Berichten: 2462
Lid geworden op: do jul 31, 2003 2:23 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dimas » ma jul 26, 2010 11:07 pm

'Maiden weet niet goed de koude kilte van de ruimte over te brengen waarover ze zingen. Ik mis snijdende en dissonante riffs die het lege en depressieve gevoel van de universum beter zouden vatten dan deze 'ouderwetse-koek-in-blik'-heavy metal' ;)

Zou een uitermate goede review worden, ik vind het wel een plan. Even zonder dollen, je kan toch best een paar man een recensie laten schrijven? Afwijkende meningen over zo'n plaat kan geen kwaad.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » ma jul 26, 2010 11:10 pm

Helemaal niet, die eerste zin loopt voor geen meter :mrgreen:
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » ma jul 26, 2010 11:30 pm

Ik wil 'm ook best reviewen, maar waarschijnlijk ga ik nog meer zeiken dan die twee oude mannetjes van de muppets samen, hehe
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Zandig
Berichten: 26
Lid geworden op: wo jul 21, 2010 9:11 pm
Locatie: Naaldwijk

Re: Iron Maiden V

Bericht door Zandig » di jul 27, 2010 1:56 pm

ik lijk zo te lezen hier één van de weinigen die zich echt verheugt op de nieuwe van Iron Maiden, maar ik ben dan ook 1 van de weinigen die de laatste 2 albums heel erg vet vond volgens mij.
Als ik de ouwe Iron Maiden wil horen zet ik wel een oud album, of iets van Enforcer of White Wizzard op.
Ik houd van harde rock.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Orklord » di jul 27, 2010 2:08 pm

Mooi om te zien dat er meer mensen zijn die de laatste twee albums wel kunnen waarder. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » di jul 27, 2010 2:20 pm

@Zandig:

Luister dan ook eens naar Steelwing.


Bovendien maakt het me niet uit dat Maidens geluid flink verandert is in de afgelopen decennia, maar meer omdat ik vind dat ze veel betere muziek kunnen maken dan ze nu doen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25627
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Lennert » di jul 27, 2010 3:09 pm

Zandig schreef:ik lijk zo te lezen hier één van de weinigen die zich echt verheugt op de nieuwe van Iron Maiden, maar ik ben dan ook 1 van de weinigen die de laatste 2 albums heel erg vet vond volgens mij.
Als ik de ouwe Iron Maiden wil horen zet ik wel een oud album, of iets van Enforcer of White Wizzard op.
Nee hoor, ik ben ook heel erg benieuwd!
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door RadiumAngel » di jul 27, 2010 3:20 pm

Eigenlijk wordt het nieuwe Iron Maiden album het eerste album van de band waar ik helemaal niet naar uitkijk. Tot en met Brave New World heb ik Iron Maiden albums (redelijk) goed tot heel goed gevonden, "zelfs" met Blaze op zang. Ik kan echter niks met de lusteloze laatste twee albums. De twee te horen nummers van The Final Frontier zijn naar mijn mening dusdanig matig, dat als Iron Maiden een beginnende band was geweest ik de band meteen zou afschrijven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » do jul 29, 2010 2:28 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » do jul 29, 2010 2:54 pm

kan nog weinig zeggen op basis van deze samples, alleen dat het stukje van Where The Wild Wind Blows wederom als een Harris-herhalingsoefening overkomt..
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » do jul 29, 2010 3:26 pm

De samples zijn inderdaad aan de korte kant, aangezien een nummer gemiddeld een minuut of 6 duurt. Toch merk ik bij mezelf enige twijfel over deze nieuwe plaat. Ik weet niet wat ik er van moet verwachten.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Iron Maiden V

Bericht door Old Mhb » di aug 10, 2010 12:44 pm

De nieuwe is gelekt. Buiten The Talisman en The Man Who Would King kan hij me niet erg bekoren. Weeral trage en veel te lang uitgesponnen nummers. Komt erbij dat er in sommige nogal absurde tempowissels bestaan en er van de hak op de tak gesprongen wordt. Neen weeral geen hoogvlieger, deze schijf. ( Voor mij toch niet. )
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » di aug 10, 2010 1:04 pm

Ik hou me nog even in tot vrijdag, dan valt ie hier als het goed is op de mat. We zullen zien, ik denk ook dat de tijden van Piece of Mind, Powerslave etc. voorbij zijn qua nieuwe nummers en dat alle toekomstige platen meer de nieuwe stijl houden. Dat kan je ze natuurlijk als band ook niet kwalijk nemen, na tig jaar wil je ook wel eens wat nieuwe uitdagingen aangaan. Maar als je uitgaat van die gedachte vind ik de jaren 2000 cd's zeker niet slecht. Brave New World en Dance Of Death vind ik beiden genoeg gave nummers hebben, terwijl A Matter Of Life And Death wat meer een plaat is voor op de achtergrond, die je in zijn geheel draait.

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Iron Maiden V

Bericht door Old Mhb » di aug 10, 2010 3:11 pm

The Alchemist is wel een lekker temponummer. Valt me nu pas op bij de 2de luisterbeurt. Isle of Avalon werkt me wel danig op de zenuwen. Over het algemeen vind ik hem ietskes beter dan de vorige. Ik kan deze tenminste in 1 keer uitzitten.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » di aug 10, 2010 3:21 pm

Isle of Avalon vind ik ook tergend, nu tijdens de eerste luisterbeurt. Verder is het tot nu toe niet geweldig, teleurstellend eigenlijk, op de een of andere manier.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Orklord » di aug 10, 2010 3:58 pm

Hmm, naja ik wacht wel tot ik de cd binnen heb.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rebellion666 » di aug 10, 2010 9:13 pm

Iron Maiden schreef:Isle of Avalon vind ik ook tergend, nu tijdens de eerste luisterbeurt. Verder is het tot nu toe niet geweldig, teleurstellend eigenlijk, op de een of andere manier.
Eerste ben ik met je eens. Het tweede totaal niet. Ik vind het eigenlijk best een puik album geworden. Eigenlijk kunnen een aantal nummers zo op een solo-album van Dickinson staan. Het ademt die sfeer ook een beetje uit. En Maiden heeft bewezen nog steeds pakkende refreinen te kunnen schrijven zonder 1 zin 300 keer te herhalen. Tuurlijk maken ze zich er op dit album ook schuldig aan maar in mindere mate en minder storend. Minste nummers wat mij betreft When the wild wind blows en Isle of Avalon. Beste nummer tot zover Coming home (wasted love 2010) en The Alchemist.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » wo aug 11, 2010 2:06 pm

Ik ben het met je eens dat het af en toe iets weg heeft van Bruce's solo-albums. Maar dit is Iron Maiden, dus vandaar dat ik het iets teleurstellend vind. Het is niet slecht. The Alchemist is een goed nummer, net als de laatste 3 nummers. When the Wild Wind Blows vind ik juist het beste nummer, misschien omdat het een beetje zelf-plagiaat is. Wat betreft de refreinen, dat is mij ook het meest bijgebleven. Er staan maar 2 (?) refreinen op die herhalend zijn, als ik het mij goed herinner.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » wo aug 11, 2010 10:05 pm

Ik ben blij verrast! De nieuwe Maiden klinkt na een drietal luisterbeurten namelijk helemaal niet verkeerd. Ik hoor ook die link met de Bruce-albums en dat vind ik een hele goede zaak. Ik vind het dan ook een beetje een vreemde uitspraak van 'Iron Maiden'. De laatste drie albums van Bruce overtreffen namelijk eenvoudig de vorige albums van Iron Maiden, dus elke invloed van die geweldige cd's is meegenomen. Wat ik echter het leukste vind, is dat de nummers op de nieuwe plaat erg goed blijven hangen. De refreinen zijn sterk, muzikaal steekt het allemaal goed in elkaar en afgezien van een paar saaie intro's gooit men er regelmatig de beuk in. Daarnaast staan er een aantal zeer gave melodieën op het album, in tegenstelling tot het grauwe en langdradige gedoe van het vorige album. Ik heb nog geen favoriet, het luistert allemaal lekker weg met bovendien een erg fijne productie. Wat een meevaller!
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
MegaDood
Berichten: 996
Lid geworden op: vr okt 24, 2003 2:35 pm
Locatie: AZ Alkmaar

Re: Iron Maiden V

Bericht door MegaDood » wo aug 11, 2010 10:13 pm

mmm na de eerste nummers geluisterd te hebben, snel weer de nieuwe Black Label Society opgezet. Of de nieuwe plaat moet nog groeien of ik begin echt Iron-Maiden-moe te worden :silly:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » wo aug 11, 2010 10:18 pm

Ik ga er nog even goed naar luisteren, voor ik de recensie ga schrijven. Ik had er eigenlijk helemaal geen verwachtingen bij, dus misschien ligt het daaraan dat ie me meevalt, maar wellicht is het ook gewoon een sterke schijf geworden.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » do aug 12, 2010 9:20 am

Iron Maiden Grounded

High flying British heavy metal stars Iron Maiden have been forced to change plans to play in Romania - after being told their personal jet is too big for the local runway. The band's customised Boeing 757 - Ed Force One - has been diverted to neighbouring Hungary where they'll transfer to a smaller jet to fly to rural Cluj-Napoca in Transylvania, for Sunday's show. The plane - named after the band's mummy mascot Eddie - will be flown by singer Bruce Dickinson, who works as a fully qualified jumbo jet pilot for fun when the group isn't touring.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » do aug 12, 2010 1:23 pm

Ik heb The Final Frontier inmiddels flink wat draaibeurten gegeven. Ik vind de songs best aardig, maar weinig bijzonder. Bij sommige tracks krijg ik zelfs het gevoel dat Iron Maiden (of Bruce Dickinson) deze nummers al eens eerder heeft opgenomen. Per saldo zou ik 70, misschien 75 punten aan de cd geven, meer niet.

Eigenlijk vind ik El Dorado nog het beste nummer, vanwege de tekst, al was ik in eerste instantie niet enthousiast over die single. Hij stijgt dan ook nauwelijks boven de rest uit. Eigenlijk zijn alle tien songs van vrijwel hetzelfde, "iets boven het gemiddelde" niveau.

Over een paar maanden ligt het nieuwe Maiden-album vast weer in alle uitverkoopbakken, dus ik wacht wel met de aanschaf totdat hij voor een zacht prijsje te koop is. Echt zo'n plaat die leuk is voor je verzameling, maar als er niet de naam "Iron Maiden" op geprint stond, dan zou bijna niemand van deze release wakker liggen.

Nou ga ik weer eens een echt bijzondere nieuwe release beluisteren, zoals het laatste album van The Vision Bleak of zo.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » do aug 12, 2010 1:28 pm

Nee, ik ben blij verrast. Ik vind het een sterke schijf met een aantal zeer goede nummers. Niet alles is even goed, maar ik draai em nu al een aantal dagen zonder verveeld te raken. Sterker nog, het groeit hier en daar zelfs. Dat is een goede zaak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Iron Maiden V

Bericht door Old Mhb » do aug 12, 2010 4:17 pm

Tsja, ik heb hem ook al een paar keer gedraaid. Vervelen of irriteren doet hij me niet. Hij blijft echter ook niet hangen zoals songs als 666 , Bring your daughter to the slaughter Fear of the dark ... Er zit gelukkig een beetje meer afwisseling in de schijf dan de vorige. Ik hou wel van een sterk langzaam nummer maar kick pas echt als het beukt. Dat is de reden waarom ik al meer dan 30 jaar metal luister. Teveel trage nummers op een schijf gaan vervelen. Das ook de reden dat ik Dio een geweldige zanger vind met op zich heel sterke nummers maar veel te weinig variatie op een cd.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Iron Maiden V

Bericht door jellhammer » do aug 12, 2010 4:44 pm

Old Mhb schreef:Tsja, ik heb hem ook al een paar keer gedraaid. Vervelen of irriteren doet hij me niet. Hij blijft echter ook niet hangen zoals songs als 666 , Bring your daughter to the slaughter Fear of the dark ... Er zit gelukkig een beetje meer afwisseling in de schijf dan de vorige. Ik hou wel van een sterk langzaam nummer maar kick pas echt als het beukt. Dat is de reden waarom ik al meer dan 30 jaar metal luister. Teveel trage nummers op een schijf gaan vervelen. Das ook de reden dat ik Dio een geweldige zanger vind met op zich heel sterke nummers maar veel te weinig variatie op een cd.

Als jij 30 jaar metal luistert, waaronder Iron Maiden, moet je ook weten dat er geen Iron Maiden nummer is die
666 heet, je doelt waarschijnlijk op The Number Of The Beast :oops:

Ik heb het album nog niet in zijn geheel geluisterd, maar wat ik heb gehoord vond ik niet veelbelovend klinken.
Maar eerst maar eens in zijn geheel luisteren, en dan echt oordelen.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » do aug 12, 2010 4:45 pm

Jeroen schreef:Ik ben blij verrast! De nieuwe Maiden klinkt na een drietal luisterbeurten namelijk helemaal niet verkeerd. Ik hoor ook die link met de Bruce-albums en dat vind ik een hele goede zaak. Ik vind het dan ook een beetje een vreemde uitspraak van 'Iron Maiden'. De laatste drie albums van Bruce overtreffen namelijk eenvoudig de vorige albums van Iron Maiden, dus elke invloed van die geweldige cd's is meegenomen. Wat ik echter het leukste vind, is dat de nummers op de nieuwe plaat erg goed blijven hangen. De refreinen zijn sterk, muzikaal steekt het allemaal goed in elkaar en afgezien van een paar saaie intro's gooit men er regelmatig de beuk in. Daarnaast staan er een aantal zeer gave melodieën op het album, in tegenstelling tot het grauwe en langdradige gedoe van het vorige album. Ik heb nog geen favoriet, het luistert allemaal lekker weg met bovendien een erg fijne productie. Wat een meevaller!
Wat ik bedoel is dat er voor mij een onderscheid moet blijven tussen Bruce-solo en Iron Maiden. Iron Maiden moet niet gaan klinken als Bruce-solo, in mijn ogen.

Verder kon ik hem de tweede en derde keer al wat beter waarderen, al blijf ik vinden dat het venijn in de staart van de cd zit. En Isle of Avalon skip ik wel, want ik kan dat nummer niet uitzitten. Er zitten zeker een aantal leuke melodieën tuusen, daarnaast valt mij op dat er een aantal erg gave solo's op staan, met name van Dave Murray.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » do aug 12, 2010 10:30 pm

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P8JgkhsE ... r_embedded[/youtube]

van de nieuwe Hellsongs cd!
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Iron Maiden V

Bericht door IROn » vr aug 13, 2010 2:20 am

Pfff, metalbands die popsongs coveren zijn doorgaans tergend slecht, maar dit is ook doffe ellende zeg...

*zet af*
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Old Mhb
Berichten: 378
Lid geworden op: za dec 30, 2006 7:31 am
Locatie: Lokeren

Re: Iron Maiden V

Bericht door Old Mhb » vr aug 13, 2010 5:42 am

@ Jellhammer: Ik ben soms nogal lui.
Vlaming in hart en nieren. Tot nader order belg onder dwang.

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door RvdM » vr aug 13, 2010 9:21 am

Komt de nieuwe plaat nu vandaag (de 13de) of maandag de 16de uit?
Ben het effe kwijt. Zag dat bol.com 13/8 had staan, maar op ironmaiden.com staat de 16de...

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door Gilbert » vr aug 13, 2010 9:25 am

Hij komt officieel aanstaande maandag uit. Maar albums die officieel op maandag uitkomen, liggen vaak op vrijdag al in de platenzaak. Dus hij zou er vandaag al kunnen liggen.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » vr aug 13, 2010 9:41 am

Gilbert schreef:Ik heb The Final Frontier
Over een paar maanden ligt het nieuwe Maiden-album vast weer in alle uitverkoopbakken, dus ik wacht wel met de aanschaf totdat hij voor een zacht prijsje te koop is. Echt zo'n plaat die leuk is voor je verzameling, maar als er niet de naam "Iron Maiden" op geprint stond, dan zou bijna niemand van deze release wakker liggen.

Klopt. En toch zal de nieuwe maiden weer hoog op vele jaarlijstjes staan. Ik heb het album, op enkele fragmenten na, nog niet gehoord, maar Maiden is al jaren over hun creatieve hoogtepunt heen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Magic666
Berichten: 688
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 12:50 pm
Locatie: Noortuk

Re: Iron Maiden V

Bericht door Magic666 » vr aug 13, 2010 12:08 pm

Gilbert schreef:Hij komt officieel aanstaande maandag uit. Maar albums die officieel op maandag uitkomen, liggen vaak op vrijdag al in de platenzaak. Dus hij zou er vandaag al kunnen liggen.
Zag hem gisteren al bij de FRS met shirt geloof ik?
Open the door jehovah you whore!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Took » vr aug 13, 2010 12:10 pm

shirt?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door RvdM » vr aug 13, 2010 1:32 pm

Schijt aan eventuele steken die Maiden de laatste jaren zou laat vallen. Ik ben inmiddels 20 jaar trouw fan en heb zojuist zonder aarzelen 40 euro afgerekend voor de Limited Vinyl Double Picture Disk uitvoering van The Final Frontier. Mijn weekend is goed. Up the Irons!

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Nielsch » vr aug 13, 2010 2:38 pm

€40,- voor de LP versie?! Wat een afzetters.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

RvdM
Berichten: 109
Lid geworden op: za dec 04, 2004 10:14 pm

Re: Iron Maiden V

Bericht door RvdM » vr aug 13, 2010 2:42 pm

Heb ik nog afgedongen, het was € 140,-.

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » vr aug 13, 2010 3:02 pm

Ik heb m inmiddels al binnen gekregen via bol.com. Ik heb de limited edition en het ziet er wel leuk uit in zo'n metalen doosje. Wel jammer dat er nergens op staat dat het gaat om 'The Final Frontier' van Iron Maiden.

Gebruikersavatar
Dufniall
Berichten: 1222
Lid geworden op: za apr 17, 2010 11:59 am
Locatie: Wackeningen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Dufniall » vr aug 13, 2010 7:40 pm

Iron Maiden schreef:Ik heb m inmiddels al binnen gekregen via bol.com. Ik heb de limited edition en het ziet er wel leuk uit in zo'n metalen doosje. Wel jammer dat er nergens op staat dat het gaat om 'The Final Frontier' van Iron Maiden.
Hier hetzelfde. Via Bol.com lag ie vanochtend hier in de bus, de limited ook. Wel jammer dat er voor de rest geen extra's bijzaten, zo zag ik bij de Large dat je er een vlag bij kreeg, en bij de Free Record Shop kreeg je inderdaad voor 7 euro bovenop de prijs er een erg tof shirt bij (met Maiden Netherlands op de achterkant, en op de voorkant de hoes). Toch weer te vroeg geweest met pre-orderen, had er graag een gadget bijgehad.
Over de plaat zelf later meer, hij draait nu zijn eerste rondjes in de speler. Ben nu bij nummer 4, en het valt nog niet tegen iig.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Orklord » vr aug 13, 2010 7:58 pm

Ik krijg hem als het goed is morgen binnen. Ben zeer benieuwd!

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Re: Iron Maiden V

Bericht door Orphe » vr aug 13, 2010 8:09 pm

Ik heb vandaag de special edition gekocht en kreeg er een stikker bij. Altijd leuk voor op de laptop. Ik vind m weer super.
"What is it with you and banging monsters"

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Re: Iron Maiden V

Bericht door Rene » vr aug 13, 2010 11:17 pm

Een paar keer geluisterd en... prima album. Het klinkt wat completer dan de vorige cd, meer consistent qua kwaliteit. Afgezien van de saaie intro's worden er in alle nummers geen noot teveel gespeeld. Ik heb 'm 2x geluisterd en daarna nog de nr's die me het meest bleven hangen (The Alchemist, The Talisman & Where The Wild Wind Blows). Maar Isle Of Avalon en Starblind zijn ook zeker onderhoudend songs, alleen zijn die genoemde nr's lekker herkenbaar. Vreemd trouwens dat er ergens de sterke refreinen en melodieen als pluspunten genoemd worden, vooral tegenover de laatste cd. Dat vind ik niet (refreinen zijn soms lastig eruit te halen) en vind juist dat die elementen de sterke punten van A Matter Of Life And Death waren.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25344
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Jeroen » za aug 14, 2010 12:48 pm

Juist daarom! Dat was ik trouwens. De refreinen bestaan nu eens niet uit het herhalen van een zinnetje, maar het zijn gewoon verzorgde onderdelen van een nummer. Maar goed, smaken verschillen. Waar ik AMOLAD een grauwe bedoening vond, vind ik het melodieuzere karakter van de nieuwe plaat erg genietbaar. Blij toe dat ze niet meer zo lustig strooien met folkmelodietjes, afgezien van de afsluiter.

Maar goed, gezien de reacties hier en de reacties op de recensie (wat ik me best kan voorstellen, aangezien ik zelf totaal geen verwachtingen had van de plaat) lopen de meningen alweer flink uiteen. Prima natuurlijk, dat is muzieksmaak.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Re: Iron Maiden V

Bericht door IROn » za aug 14, 2010 12:50 pm

Ik ben erg benieuwd geworden (uiteindelijk toch wel), dus ik loop straks even de stad in voor een aanschaf.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8433
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Joris » za aug 14, 2010 1:06 pm

irritant doosje zeg. Zorg gewoon dat het boekje ergens vast zit. Zodat je niet telkens als je de cd eruit of erin doet je eerste het boekje eruit moet halen. Erg vreemd ook dat er nergens (aan de buitenkant) te zien is dat het een iron maiden cd is, zodra je het plastic eraf hebt gehaald.

Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de inhoud.

Gebruikersavatar
Nielsch
Berichten: 2546
Lid geworden op: do jan 20, 2005 3:01 pm
Locatie: Nimwègen
Contacteer:

Re: Iron Maiden V

Bericht door Nielsch » za aug 14, 2010 4:23 pm

RvdM schreef:Heb ik nog afgedongen, het was € 140,-.
:lolup:

Bij bol.com kost ie maar 17 euro.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband

Iron Maiden
Berichten: 3089
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Re: Iron Maiden V

Bericht door Iron Maiden » za aug 14, 2010 4:52 pm

Ik kan me wel aansluiten bij de recensie, afgezien van het gegeven dat ik 'When the wild Wind Blows' wel een goed nummer vind. De score is prima, ik zou er zelf 85 van de 100 aan geven. Het is een echte groeiplaat, hoe vaker ik hem luister, des te gaver ik hem vind.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Iron Maiden V

Bericht door innuendo » za aug 14, 2010 4:57 pm

Ik sluit me bij Gilbert aan en schaf het plaatje over drie maanden voor 7 euro aan.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Plaats reactie