Satanist(en) gezocht
Satanist(en) gezocht
Misschien een beetje rare plek om dit bericht te plaatsen, maar wie niet waagt, wie niet wint. En de andere topics over dit onderwerp waren gesloten.
Ik (studente journalistiek) ben bezig met een groot artikel over het satanisme in Nederland. Ik ben alleen nog op zoek naar één of twee satanisten die tekst en uitleg willen geven over waarom zij voor satanisme kiezen en wat het voor hen betekent. Het is alleen nog niet zo gemakkelijk om satanisten te vinden en vrijwel niemand wil hierover praten met journalisten, vandaar dat ik het dus ook via het forum probeer. Het artikel is in eerste instantie bedoeld als studie-opdracht en zal dus niet worden gepubliceerd. Namen kunnen op verzoek gefingeerd worden.
Mocht je interesse hebben om mij te helpen of misschien iemand kennen, dan hoor ik dat graag van je! Ook andere tips of vragen over mijn artikel zijn welkom via PM.
Ik (studente journalistiek) ben bezig met een groot artikel over het satanisme in Nederland. Ik ben alleen nog op zoek naar één of twee satanisten die tekst en uitleg willen geven over waarom zij voor satanisme kiezen en wat het voor hen betekent. Het is alleen nog niet zo gemakkelijk om satanisten te vinden en vrijwel niemand wil hierover praten met journalisten, vandaar dat ik het dus ook via het forum probeer. Het artikel is in eerste instantie bedoeld als studie-opdracht en zal dus niet worden gepubliceerd. Namen kunnen op verzoek gefingeerd worden.
Mocht je interesse hebben om mij te helpen of misschien iemand kennen, dan hoor ik dat graag van je! Ook andere tips of vragen over mijn artikel zijn welkom via PM.
Re: Satanist(en) gezocht
OH
MY
FUCKING
GOD
of Satan
MY
FUCKING
GOD
of Satan
Een glas rode wijn in een kelk, een tafel en de geïnterviewd in schemerlicht is het enige wat je nodig zal hebben...
- Metalheank
Gewoon even een interviewtje regelen met the Devil's Blood 

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Waarom er nu nog steeds mensen voor dit onderwerp kiezen is me een raadsel.... zulks een flauwekul
Hoegaarden or die!
Ik zou Gaahl even bellen. Wel zorgen dat je rode wijn in huis hebt.
NOT MY FUCKING TEMPO
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Septis van het forum is satanist, alleen is hij ook vaak maanden achter elkaar aanwezig.Sorcha schreef:Misschien een beetje rare plek om dit bericht te plaatsen, maar wie niet waagt, wie niet wint. En de andere topics over dit onderwerp waren gesloten.
En voor de mensen die het nog weten, onze grote held Xardas! Die gast kon de hele Satanic Bible quoten, maar op de meeting kwam hij aanzetten met een lullig broodtrommeltje, een vies gelkapsel, een homofiele lange leren jas en trok hij zijn mond geen moment open.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
meetings zijn dan ook gay... Waarom wil je het over satanisme in NL houden eigenlijk? (just wondering)
Wat een flauwekul zeg. Ouderwetse satanisten (satan bestaat als entiteit) moeten serieus eens nadenken waarom ze daarin geloven, als een soort kinderlijke rebelsheid tegen een wat meer aanwezig christendom. Moderne satanisten (niet satan als entiteit maar meer gericht op het eigen god-beeld) doen meer aan een soort self-empowerment cursus en geven er dan een 'stoer' naampje aan. Met alle respect voor je journalistieke opleiding, maar waarom zou je hier iets over willen schrijven vraag ik mij dan af.
Waarom niet? Iedereen lijkt zijn mening al klaar te hebben staan over het satanisme, maar zoals ik al aan de reacties kan merken is dat vooral een negatief beeld. Ik wil met mijn artikel het satanisme ook niet promoten, alleen laten zien wat het is (volgens een aantal satanisten zelf). Dan is het aan de lezer om zijn/haar eigen mening te vormen. Ik geloof er zelf ook niet in, maar ik wil wel graag kunnen begrijpen wat anderen er dan wel inzien.
Het onderwerp leent zich perfect voor mijn opdracht, want ik heb ongeveer 3000 woorden te vullen en met het satanisme kan ik veel kanten op (beschrijving/uitleg/geschiedenis/NL/interviews/etc). Ik wil me vooral op Nederland richten, omdat het anders té breed wordt. Verder heb ik mijn plannen voor moeten leggen aan een aantal docenten/studiegenoten en die waren meteen enthousiast. Bovendien zul je altijd mensen hebben die het ergens niet mee eens zijn of iets niet leuk vinden. So be it
@ Lennart: Al geprobeerd, maar die topics kwamen uit 2003/4 geloof ik en het kan dus goed zijn dat beiden een ander mailadres hebben inmiddels. Heb iig nog geen reactie gehad.
Het onderwerp leent zich perfect voor mijn opdracht, want ik heb ongeveer 3000 woorden te vullen en met het satanisme kan ik veel kanten op (beschrijving/uitleg/geschiedenis/NL/interviews/etc). Ik wil me vooral op Nederland richten, omdat het anders té breed wordt. Verder heb ik mijn plannen voor moeten leggen aan een aantal docenten/studiegenoten en die waren meteen enthousiast. Bovendien zul je altijd mensen hebben die het ergens niet mee eens zijn of iets niet leuk vinden. So be it

@ Lennart: Al geprobeerd, maar die topics kwamen uit 2003/4 geloof ik en het kan dus goed zijn dat beiden een ander mailadres hebben inmiddels. Heb iig nog geen reactie gehad.
Lennert schreef:
Septis van het forum is satanist, alleen is hij ook vaak maanden achter elkaar aanwezig.
.
volgens mij valt dat wel mee, had hem een tijdje op hyves en zag er niks aan
maar mischien kan ze hem daar vinden, of zoek op de satan hyves, die zal er vast zijn!
Dimas schreef:Wat een flauwekul zeg. Ouderwetse satanisten (satan bestaat als entiteit) moeten serieus eens nadenken waarom ze daarin geloven, als een soort kinderlijke rebelsheid tegen een wat meer aanwezig christendom. Moderne satanisten (niet satan als entiteit maar meer gericht op het eigen god-beeld) doen meer aan een soort self-empowerment cursus en geven er dan een 'stoer' naampje aan. Met alle respect voor je journalistieke opleiding, maar waarom zou je hier iets over willen schrijven vraag ik mij dan af.

Uiteraard, je kan het zo breed trekken als je wilt.Rubicon schreef:Dimas schreef:Wat een flauwekul zeg. Ouderwetse satanisten (satan bestaat als entiteit) moeten serieus eens nadenken waarom ze daarin geloven, als een soort kinderlijke rebelsheid tegen een wat meer aanwezig christendom. Moderne satanisten (niet satan als entiteit maar meer gericht op het eigen god-beeld) doen meer aan een soort self-empowerment cursus en geven er dan een 'stoer' naampje aan. Met alle respect voor je journalistieke opleiding, maar waarom zou je hier iets over willen schrijven vraag ik mij dan af.
Is dat niet van toepassing op alle "geloven".
- AmnesJAn
- Lult over cdtjes
Ik denk dat het vooral lastig is omdat je binnen het satanisme zoveel stromingen hebt en die ook nog niet eens altijd op goede voet met mekaar leven.Sorcha schreef:Waarom niet? Iedereen lijkt zijn mening al klaar te hebben staan over het satanisme, maar zoals ik al aan de reacties kan merken is dat vooral een negatief beeld. Ik wil met mijn artikel het satanisme ook niet promoten, alleen laten zien wat het is (volgens een aantal satanisten zelf). Dan is het aan de lezer om zijn/haar eigen mening te vormen. Ik geloof er zelf ook niet in, maar ik wil wel graag kunnen begrijpen wat anderen er dan wel inzien.
Als je je richt op modern satanisme ben je in die zin snel klaar dat je meestal iets zult horen over een levensbeschouwing waarin het individu centraal staat en het gaat om de vrijheid van de desbetreffende persoon zonder dogma's.
Echter is dat een visie die verworpen wordt door aanhangers van een vorm van theïstisch satanisme (waar ook weliswaar meer stromingen in bestaan). Als je voor de laatste vorm kiest kun je inderdaad bijvoorbeeld zoals eerder genoemd eens bij TDB aankloppen, alleen praten dat soort lui niet graag over hun levensbeschouwing. En laten we wel wezen: aanhangers van deze vorm van satanisme zijn niet de meest gezellige personen over het algemeen.
לֹא אעבוד