Pukkelpop, 19-20-21 augustus, Kievit/Hasselt

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
KoenM
Contacteer:

Pukkelpop, 19-20-21 augustus, Kievit/Hasselt

Bericht door KoenM » wo mar 24, 2010 10:03 am

Het is nog vroeg natuurlijk, maar ik vond op de site van Avocado dat Parkway Drive bevestigd is voor Pukkelpop 2010! En wel op vrijdag de 20e. Hopelijk komen er snel wat namen bij. :)
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

emillio
Contacteer:

Re: Pukkelpop, 19-20-21 augustus, Kievit/Hasselt

Bericht door emillio » di mar 30, 2010 8:23 am

Net bevestigd:

Iron Maiden
Queens of the Stone Age
Placebo
Blink-182
Limp Bizkit
The Kooks
Mumford & Sons
Jónsi
Beach House
The Low Anthem
Goldfrapp
Plastikman
Major Lazer
Diplo en Switch
Pendulum
Boys Noize with friends D.I.M., Djedjotronic, Housemeister, Les Petits Pilous
Digitalism
Fake Blood
Aeroplane
Noisia
Benny Benassi
Boris Dlugosch
High Contrast
Renaissance Man
Jack Beats
Nero
Jakwob
L-VIS 1990
Riva Starr
2manydjs
Skream en Benga’s liveproject Magnetic Man
Caspa & MC Rod Azlan
Joker & MC Nomad
Martyn
Four Tet
NOFX
Gojira
Parkway Drive
Ill Nino
Kylesa
Megafaun
These New Puritans
OK Go
Sleepy Sun
Speech Debelle
Lonelady
Au Revoir Simone
Ou Est Le Swimming Pool
General Fiasco
Two Door Cinema Club
Laatst gewijzigd door emillio op di mar 30, 2010 9:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
www.musketeerofdeath.nl

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di mar 30, 2010 8:53 am

Iron Maiden, Placebo, Gojira en Parkway Drive. Dat is al geen slechte start!
Facebook band

Last.fm profiel

emillio
Contacteer:

Bericht door emillio » di mar 30, 2010 9:16 am

Zowiezo aanwezig voor Maiden en Kylesa!
www.musketeerofdeath.nl

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di mar 30, 2010 12:47 pm

Ik vind Iron Maiden niet echt passen op dit festival. Volgens mij is Maiden (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Metallica, Rammstein of Slipknot) toch vooral populair onder mensen die voornamelijk naar metal luisteren en vrij onbekend onder mainstream rockfans. Maar ik kan me daarin vergissen natuurlijk.

Anderzijds past een optreden op Pukkelpop wel goed in het tourschema van de band en ik geloof dat er in Vlaanderen weinig of geen geschikte plaatsen zijn waar Maiden een los concert zou kunnen geven (zoals Gelredome, Goffert Park, het Pinkpop-terrein in Landgraaf e.d. in Nederland). Dus dat zullen dan wel de doorslaggevende redenen zijn geweest om Iron Maiden dit jaar in Vlaanderen op Pukkelpop neer te zetten. Ik verwacht dat ze in Nederland wel een los concert zullen geven, want daar verdient Mojo tenslotte meer aan dan als ze Maiden op Lowlands neerzetten (dat toch al is uitverkocht).

Nou heb ik zelf een vrij brede muzikale smaak, dus zijn er naast Maiden toch nog wat andere artiesten in de voorlopige line-up van Pukkelpop die ik wel zou willen zien. Maar dan zouden die wel zoveel mogelijk op 1 dag moeten spelen, zonder overlap, willen ze me er toe verleiden om een (dag)kaart kopen.

metalizar

Bericht door metalizar » di mar 30, 2010 1:41 pm

De kans is heel groot dat ik er voor Maiden naar toe ga.

Johan

Bericht door Johan » di mar 30, 2010 2:52 pm

Afhankelijk van de plannen van Iron Maiden voor Nederland is naar Hasselt rijden eventueel wel een optie (voor een dag).

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 30, 2010 7:12 pm

Iron Maiden staat er trouwens op de 1e dag, 19 augustus.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

nightwing

Bericht door nightwing » wo mar 31, 2010 9:14 pm

Fuck wat een line up, stuur dit maar door naar Lowlands ja!

Queens of the Stone Age
Blink-182
Limp Bizkit
The Kooks
Goldfrapp
Diplo en Switch
Pendulum
Boys Noize with friends D.I.M., Djedjotronic, Housemeister, Les Petits Pilous
Digitalism
Noisia
Benny Benassi
High Contrast
2manydjs
Skream en Benga’s liveproject
Caspa & MC Rod Azlan
NOFX
Ill Nino
www.last.fm/user/robenroll

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di apr 20, 2010 1:42 pm

Exact 101! Dat is het aantal acts dat ondertussen heeft laten weten op 19, 20 en 21 augustus af te zakken naar Pukkelpop. Een groot aantal was jullie al bekend, maar vandaag doen we er een flink schepje bij.

Zo komt Eels na enkele prachtalbums opnieuw naar Pukkelpop en stelt Bloc Party frontman Kele zijn gloednieuwe en uiterst dansbare solo-project voor! Dansen ook verplicht op de tonen van Groove Armada, Laurent Garnier, Bloody Beetroots DJ set, Steve Aoki, Laidback Luke en Chase & Status live.

Verder staan rockende acts als Seasick Steve, Serj Tankian, All Time Low, Black Rebel Motorcycle Club, Gogol Bordello, Band of Horses, Danko Jones, The Toy Dolls, The Cribs, The National en Blood Red Shoes garant voor vuurwerk.

En ook de sterren van morgen kunnen op Pukkelpop niet ontbreken: The xx, Foals, Yeasayer, The Drums en Local Natives tekenen allen present.

Tel daar nog dit indrukwekkende lijstje bij: Fat Freddy’s Drop, Fuck Buttons, You Me At Six, Caribou, 3OH!3, And So I Watch You From Afar, Girls, Jamaica, Against Me!, Everything Everything, Kitty, Daisy & Lewis, Nosaj Thing, The Soft Pack, Pulled Apart By Horses en The Tallest Man on Earth en Pukkelpop kan al niet meer stuk.

Eerder werden al namen als Iron Maiden, Queens Of The Stone Age, Placebo, 2manydjs, The Prodigy, Blink-182, Boys Noize en vele anderen bekendgemaakt.

Ook de dagindeling staat vanaf dinsdag online en kan je checken op de website onder Line Up!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » zo jul 18, 2010 9:01 pm

Kom je terug van vakantie, blijkt het fucking uitverkocht te zijn. Voor de eerste keer. Net als ik voor de eerste keer wil gaan. Homo's!
Facebook band

Last.fm profiel

Johan

Bericht door Johan » ma jul 19, 2010 12:12 pm

Ja kut, ik wilde ook die donderdag gaan.

Buzz

Bericht door Buzz » ma jul 19, 2010 12:19 pm

KoenM schreef:Kom je terug van vakantie, blijkt het fucking uitverkocht te zijn. Voor de eerste keer. Net als ik voor de eerste keer wil gaan. Homo's!
Ja echt he, ik kon tot dit jaar ieder jaar nog op de dag zelf tickets kopen en nu ineens is het uitverkocht..(niet dat ik nog geld had voor pukkelpop maar dat even terzijde).
:|

nightwing

Bericht door nightwing » ma jul 19, 2010 12:25 pm

Scheelt dat jullie er geen half jaar de tijd voor hebben gehad...

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma jul 19, 2010 12:26 pm

Heb meer te doen en te betalen.

Daarnaast is het de eerste keer dat het uitverkoopt, dus het was niet dat je het kon zien aankomen net als bij Wacken bv.
Facebook band

Last.fm profiel

nightwing

Bericht door nightwing » ma jul 19, 2010 12:28 pm

Eigenlijk wel erg appart dat het de eerste keer pas is. Bijna altijd dezelfde line up als Lowlands (wat in 8 dagen is uitverkocht en de afgelopen 5 jaar op rij al ver van tevoren) Wat is er mis met dit festival dan? Kunnen er zoveel mensen op of zoveel concurentie van Werchter of wat?

Buzz

Bericht door Buzz » ma jul 19, 2010 12:34 pm

Tja vraag ik me ook altijd af, maar toch was ik blij dat het nooit uitverkocht houdt het spontaan enzo ;) En idd had bills to pay dus niet eerder aan gedacht om een kaartje te kopen. las wel dat ze blijkbaar hadden gewaarschuwd voor uitverkoop, maarja... Wel lullig want ik had tegen een collegaatje gezegd dat je best laat nog tickets kan kopen omdat het nooit echt uitverkocht zou worden...oeps

nightwing

Bericht door nightwing » ma jul 19, 2010 12:54 pm

Belgische festivals hebben sowieso geen sfeer daar zal het door komen ;)

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » wo jul 21, 2010 2:05 pm

Que? 100x beter dan de overbetuttelde en overhypede hollandse. Of mis ik weer eens wat sarcasme?

Kaartje allang binnen :) Dus zeker aanwezig.

Buzz

Bericht door Buzz » wo jul 21, 2010 3:57 pm

Sfeer...daar moet je zelf voor zorgen en tot nu toe altijd hele leuke festivals gehad in België, meer zelfs dan in Nederland..

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » wo jul 21, 2010 4:21 pm

Moet zeggen dat ik Pukkelpop ook leuker dan Lowlands vond, wat losser, iets ongeorganiseerder. En ondanks de grote overeenkomsten in programmering altijd net iets leukere/apartere bands.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo jul 21, 2010 9:37 pm

Allemaal leuk en aardig, maar er is vast wel iemand die opeens niet meer kan en voor mij een kaartje op overschot heeft... toch?
Facebook band

Last.fm profiel

Metall

Bericht door Metall » za aug 21, 2010 5:29 am

nightwing schreef:Eigenlijk wel erg appart dat het de eerste keer pas is. Bijna altijd dezelfde line up als Lowlands (wat in 8 dagen is uitverkocht en de afgelopen 5 jaar op rij al ver van tevoren) Wat is er mis met dit festival dan? Kunnen er zoveel mensen op of zoveel concurentie van Werchter of wat?
Pukkelpop en Lowlands worden in hetzelfde weekeinde gehouden en veel Nederlandse Lowlands-gangers zijn nu eenmaal erg trouw.

Pukkelpop is dit jaar uitverkocht vanwege Iron Maiden en The Prodigy. Of heeft u misschien een betere verklaring?

Logistiek gezien heeft Pukkelpop zwakke punten. Parkeerplaats voor de auto’s zoeken, polsbandjes ophalen, de lange voettocht naar camping B en terug, dat kostte uren. Gojira, Iron Maiden, Garcia plays Kyuss, en toch ook wel Placebo (stevige sound dit keer) maakten de dag gelukkig meer dan goed. :D

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » za aug 21, 2010 1:08 pm

Het zit ze daar lekker mee:
Zanger The Call dood tijdens Pukkelpop
Frontman Michael Been (60), in de jaren tachtig bekend van de band The Call, is donderdag tijdens het Pukkelpop festival in Belgie overleden door een hartaanval. Hij werkte als geluidsman voor zijn zoon’s band Black Rebel Motorcycle Club.

Been is overgebracht naar het Salvator Ziekenhuis in Hasselt waar de dood officieel werd vastgesteld

De zanger had in 1986 een hitje in Nederland met I Still Believe. The Call tourde ook met Peter Gabriel in 1982. Been speelde ook de rol van apostel Johannes in Martin Scorsese’s The Last Temptation Of Christ

bloeding

Bericht door bloeding » za aug 21, 2010 9:56 pm

en ik hoorde ook dit verhaal...

Bizarre dood op Pukkelpop 21/08/2010
Charles Haddon, de zanger van de Britse band Ou Est Le Swimming Pool, heeft na een optreden op popfestival Pukkelpop zelfmoord gepleegd.

De zanger werd dood aangetroffen op de parking van de artiesten. Er zijn flinke vermoedens dat de man zichzelf van het leven beroofde door van een hoge electriciteitsmast te springen. Niemand zou het hebben zien gebeuren.

Ou Est Le Swimming Pool gaf in de namiddag een concert tijdens het festival in Hasselt. Toen was er een incident toen een groepslid van de band in het publiek sprong. Een toeschouwer raakte door de klap zwaargewond. Men onderzoekt of beide incidenten aan mekaar kunnen gelinkt worden.

De band bracht tot nu toe drie singles uit en de debuutsingle Dance The Way I Feel, werd vorig jaar een hit in het alternatieve muziekcircuit. De uitgave van het debuutalbum Christ died for our Synths staat gepland voor 22 oktober.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » zo aug 22, 2010 12:14 am

Dat laatste stond inderdaad in die link van dudes.

Twee hele vervelende dingen die op Pukkelpop zijn gebeurd. En die dus in verband worden gebracht met dit festival.
Terwijl de organisatie er niets aan kan doen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » zo aug 22, 2010 1:15 am

bloeding schreef:en ik hoorde ook dit verhaal...

Bizarre dood op Pukkelpop 21/08/2010
Charles Haddon, de zanger van de Britse band Ou Est Le Swimming Pool, heeft na een optreden op popfestival Pukkelpop zelfmoord gepleegd.

De zanger werd dood aangetroffen op de parking van de artiesten. Er zijn flinke vermoedens dat de man zichzelf van het leven beroofde door van een hoge electriciteitsmast te springen. Niemand zou het hebben zien gebeuren.

Ou Est Le Swimming Pool gaf in de namiddag een concert tijdens het festival in Hasselt. Toen was er een incident toen een groepslid van de band in het publiek sprong. Een toeschouwer raakte door de klap zwaargewond. Men onderzoekt of beide incidenten aan mekaar kunnen gelinkt worden.

De band bracht tot nu toe drie singles uit en de debuutsingle Dance The Way I Feel, werd vorig jaar een hit in het alternatieve muziekcircuit. De uitgave van het debuutalbum Christ died for our Synths staat gepland voor 22 oktober.
Bizar inderdaad, ik las het op teletekst:
Afbeelding

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » ma aug 23, 2010 1:07 pm

Ja, we hebben de eerste 3 nummers van dat Ou est le Swimmingpool nog ff staan kijken. Zo legendarisch was het allemaal niet. Wel kansloos dat ie van 3 meter op een meisje jumpt. Black Rebel was vooral soft en saai. Om daar nou een hartaanval van te krijgen.

Er gonsden geruchten over een of andere verassing. Maar daar heb ik niks meer van teruggezien.

Donderdag helaas een enorme kater die heel de dag niet wegging. Heb heel die dag als een zombie rondgewaggeld. Zaterdag weer springlevend gelukkig.

Voor mij was Gojira het absolute hoogtepunt. Wat een geweldige band. Voor de rest waren Ill Nino en Skindred gewoon degelijk, maar absoluut niet meer dan dat. Bad Religion was een beetje een greatest hits jukebox. Gooi en een kwartje in en stel een tijd in. Wel erg gezellig trouwens. Verder nog wat middelmatige bijna-hardcore bands gezien: Biffy Clyro, Rise and Fall, Pulled apart by horses. Limp Bizkit was ouderwets leuk: bij Break Stuff ineens een 1000 prettig aangluurbare dametjes op dat podium. Episch gezicht. Heerlijk!

Black Box revelation was gewoon vuig en vet. The Flaming lips was een hoop circus maar verder niks. Maiden maar 2 nummers van gezien, Danko Jones was toch echt vele malen vermakelijker.

The Prodigy was gewoon vet heftig hakken. Blijft de groep met de vetste lichtprogrammeurs ooit. Bij Pendulum ben ik weggelopen. Leek me teveel op een slap aftreksel van The Prodigy en de tent was veels te warm en druk.

Dansen op Noisia en Digitalism in de Boiler Room was vet. Zo'n vernevelingsinstallatie met Fruitella-geur moeten ze standaard in al die tenten ophangen. Wat werkt dat geweldig tegen de hitte zeg. Geniaal.

So far vond ik Pukkelpop prettiger dan Lowlands. Zoals al gezegd, die Belgische relaxdheid is gewoon prettig. Als je gewoon op camping A stond, kon je voor de ingang van de camping je zooi uit de auto gooien dus die afstand viel nogal te overzien. Bij Lowlands moet je die @$%&@#$%-brug over. Zaterdagnacht weggereden en dat ging heerlijk soepel, prima.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » ma aug 23, 2010 11:05 pm

Jij gaat naar Il Nino kijken, maar Parkway Drive laat je links liggen? Met jouw voorkeur voor melodeath had je die zeker eens moeten gaan checken.
Facebook band

Last.fm profiel

Laus
Contacteer:

Bericht door Laus » di aug 24, 2010 1:16 pm

Ja, je hebt helemaal gelijk. Geen idee waarom ik die ging missen of ten koste van wat. Ik was wel ergens op de weide in slaap gevallen dus dat kan ermee te maken hebben.

Plaats reactie