Blood revolt

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
XnegativeX
Contacteer:

Blood revolt

Bericht door XnegativeX » za sep 18, 2010 2:49 pm

Even weer een nieuwe band tippen.
Blood revolt is de "mutant-baby" van A.A. Nemtheanga (Primordial), C. Ross (Axis of advance/Revenge) en James Read (Axis of advance/Conqueror).

Voor mij is dit een van de beste cd's die dit jaar is uitgekomen. Wat een gruwelijk zieke sfeer hangt er op dit album. Zeker als je je een beetje verdiept in de teksten en het concept.

De mix tussen de ultra agressieve en rauwe herrie met de bezwerende vocalen van Nemtheanga is enorm geslaagd. Het is trouwens zeker geen easy listening. Je moet er geduld voor hebben. Ik denk ook dat dit eerder voer is voor fans van het extremere Primordial werk dan voor de gemiddelde black metal fanaat.

http://www.myspace.com/bloodrevolt
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

yowannuzz

Re: Blood revolt

Bericht door yowannuzz » zo sep 19, 2010 1:05 am

Behoorlijke bak teringherrie.
Ondanks (of dankzij ?!) dat bevalt het me zelfs bij een eerste beluistering al behoorlijk goed.

Het is rauw en koud, maar de vocalen zorgen er voor dat het op een rare manier prima te beluisteren is.
Ik ben trouwens een behoorlijk groot fan van Primordial, maar zeker niet kritiekloos op alles waar Nemtheanga aan meewerkt.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » ma sep 20, 2010 7:06 pm

Nemtheanga's vocalen en de muziek lijken op het eerste gehoor niet echt een geheel, maar daardoor heeft het wel iets unieks. Aparte combinatie, maar wel een die me direct pakte. Album is zeker goed, laatste weken regelmatig opgezet.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » ma sep 20, 2010 7:24 pm

Klinkt verdomd interessant! Ik zal straks eens wat samples beluisteren.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Plaats reactie