Arch Enemy + Supports @ Waerdse Tempel

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
waerdsetempel

Arch Enemy + Supports @ Waerdse Tempel

Bericht door waerdsetempel » ma okt 04, 2010 12:20 pm

ARCH ENEMY + supports Bloid / Omega Lithium / Pythia

Doors 19.00 uur
19.30 - 20.00: Bloid
20.15 - 20.55: Omega Lithium
21.10 - 21.50: Pythia
22.15 - 23.45: Arch Enemy

De melodische deathmetal band Arch Enemy uit Zweden komt naar Nederland. Na een zo goed als uitverkochte show in de Melkweg in december vorig jaar, is nu de Waerdse Tempel aan de beurt. Op vrijdag 22 oktober zal de band het Heerhugowaardse podium bestijgen.

De female fronted band is een bekende naam voor de meeste metalheads. Ze hebben op festivals gestaan zoals Wacken Open Air, Graspop Metal Meeting, Hellfest, Fields of Rock, Summer Breeze en het Zwarte Cross Festival vorig jaar. Dit jaar zullen ze ook te zien zijn op het Metal Female Voices Fest in België.

Hun Album Rise of the Tyrant uit 2007 werd door veel mensen beschouwd als hun beste studioalbum tot nu toe. Vlammende gitaarsolo’s, loodzwaar gierende riffs en denderende drumpartijen slaan de concurrentie aan gort. Daarbij weet zangeres Angela Gossow een grunt uit haar strot te laten rollen, waarbij menig mannelijke deathmetalaar verbleekt tot een braaf koorknaapje.
In september 2009 is het achtste studioalbum van Arch Enemy, The Root of All Evil, uitgebracht. Het album bevat 12 compleet herschreven nummers van de bands eerste drie albums; Black Earth, Stigmata en Burning Bridges, die nog werden "ingezongen" door de ex-frontman Johan Liiva. Zijn stem is op het nieuwe album vervangen door de grunts van de huidige frontvrouw Angela Gossow. Supportbands zijn Bloid / Omega Lithium / Pythia !

Info:
Datum: vrijdag 22 oktober.
Aanvang: 19:30 uur.
VVK (ex fee):€ 24.00.
Tot: 01:00 uur.
Deur: € 30.00.
Deur open: 19:00 tot 00:00 uur
Zaal: Mainstage.
Muziek: Death Metal, Metal

metaljur

Re: Arch Enemy + Supports @ Waerdse Tempel

Bericht door metaljur » ma okt 04, 2010 12:56 pm

Kan helaas niet meer erheen door tijd schema en trein vervoer klote zooi.. :(
Aangezien ik de laatste trein na arch enemy niet meer kan halen terug.

lampje
Contacteer:

Bericht door lampje » ma okt 04, 2010 2:40 pm

EricMaiden

Bericht door EricMaiden » wo okt 06, 2010 4:17 pm

30 eurie voor Arch Enemy? sodeknetter dat vind ik echt wel ziek veel!

bloeding

Bericht door bloeding » vr okt 08, 2010 12:46 pm

+1
www.portall.net
www.myspace.com/portall

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » zo okt 24, 2010 3:36 am

Supports niet gezien vanwege een etentje van m'n werk. Arch Enemy ook bijna deels gemist door 4 cirkels rond dat dorp op zoek naar die bijna onvindbare tempel. Gelukkig begonnen ze een dik kwartier later dan gepland, dus ik kwam net tijdens het intro binnen. Wel een goeie show, maar wat mij betreft mag er best eens wat meer met de setlist gevarieerd worden. Gooi bv. eens een matig nummer als Nemesis eruit en speel eens iets dat er normaal nooit tussen zit, Instinct bv. Op de terugweg via Venlo om moeten rijden omdat de A2 dicht was en nog 1.5 uur met twee kapotte koplampen gestaan, dus was al in de morgen toen ik eindelijk thuis was.

Elessar
Contacteer:

Bericht door Elessar » zo okt 24, 2010 5:38 pm

MetalTuupLimburg schreef:Supports niet gezien vanwege een etentje van m'n werk. Arch Enemy ook bijna deels gemist door 4 cirkels rond dat dorp op zoek naar die bijna onvindbare tempel. Gelukkig begonnen ze een dik kwartier later dan gepland, dus ik kwam net tijdens het intro binnen. Wel een goeie show, maar wat mij betreft mag er best eens wat meer met de setlist gevarieerd worden. Gooi bv. eens een matig nummer als Nemesis eruit en speel eens iets dat er normaal nooit tussen zit, Instinct bv. Op de terugweg via Venlo om moeten rijden omdat de A2 dicht was en nog 1.5 uur met twee kapotte koplampen gestaan, dus was al in de morgen toen ik eindelijk thuis was.
:lol:

Wat een gedoe :' )
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Plaats reactie