Annatar stopt

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Annatar stopt

Bericht door Anyone, Anywhere » di mar 30, 2010 11:03 am

In navolging van andere muzikanten op dit forum wordt het tijd dat mijn band hier ook wat meer exposure krijgt :)
Er zitten wat leuke nieuwe ontwikkelingen in de pijplijn en alle publiciteit is meegenomen.

Annatar ('Lord of Gifts') is de naam die Sauron gebruikte toen hij voor de Eldar verscheen in de tweede periode van Middenaarde om de ringen uit te geven.

Onze muziek is een mengeling van invloeden uit gothic-, doom-, power- en progressive metal. Maar als je als metalband tegenwoordig toetsen en vrouwenzang in de muziek verweeft ontkom je niet aan het predikaat 'gothic metal', en dat stempel gaan we ook zeker niet uit de weg. Annatar bestaat momenteel uit Liesbeth Cordia (zang), Johan van Heusden (zang, grunts, gitaar), Bart Limburg (gitaar), Jeroen Gahrmann (bas), Wietse Braam (toetsen) en Daniel Zonneveld (drums). In de tien jaar van ons bestaan heeft de band (voor mijn tijd) het podium mogen delen met diverse te gekke bands, waaronder Trail of Tears, After Forever, Epica, Imperia, Autumn, Stream of Passion en Oceans of Sadness.

In 2001 verscheen de eerste demo, "Remember". In 2006 volgde een mini-CD, "Quest for Reality". Daarna is nog een demo opgenomen getiteld "Inner Strength", deze was echter alleen voor promotionele doeleinden bestemd en is nooit verkocht. Deze is wel te beluisteren op ons MySpace- en Hyves-profiel. Sindsdien is echter niets meer verschenen, en deze opnamen geven niet echt meer een representatief beeld van Annatar nu. Hier komt echter snel verandering in! Onze nieuwe EP "Reflection" is vanmorgen naar de perser gegaan, en komt 10 april uit. We treden dan op met Crematory, Vanadis en Load in Het Kasteel in Alphen aan den Rijn. We zijn erg tevreden met het resultaat, en hopen uiteraard dat we daar niet alleen in staan! (maar daar heb ik alle vertrouwen in)

Hopelijk tot ziens bij één van onze optredens, en check ook onze site / MySpace / Hyves!

http://www.annatar.com
http://www.myspace.com/annatarnl
http://annatardelft.hyves.nl
Laatst gewijzigd door Anyone, Anywhere op wo dec 15, 2010 7:36 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door bloeding » di mar 30, 2010 12:36 pm

klinkt prima op zich hoor.
maar waarom toch die term female fronted metal.
is dit als unique selling point gebruikt?
het is natuurlijk duidelijk dat arch enemy en izegrim en dergelijke bands zich absoluut onderscheiden door het feit dat een vrouw op de brul staat.

ik vind jullie muziek prima klinken hoor, maar snap het metal deel niet.
vind het niet bepaald als metal klinken.
ik verwachtte dus weer een band met een vrouwelijke brulboei zeg maar door die term.
dit klinkt mij meer richting de nightwish/ within temptation/ after forever en dergelijke bandjes en weet niet wat daar de daadwerkelijke muziekstroom naam voor is,
maar dit komt mij eerder over al gothic / fantasy en dergelijke. de uitstapjes met de backin vocals zijn wel fijn als afwisseling, maar toch vind ik de female fronted metal term ergens niet goed.

maar om niet te hard te zeiken verder...
vind de muziek zeker wel prima in elkaar steken, en de vrouwelijke zang is erg sterk voor een vrij onbekende band.
die stem is echt verschrikkelijk zuiver op die opnames op de myspace.

lijkt mij tof om samen met portall eens een keer wat op touw te zetten om samen te spelen.
flinke afwisseling qua muziek op een toffe avond.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Crises » di mar 30, 2010 12:55 pm

Ik denk dat het aan jou ligt.
Female Fronted is de term voor dit soort bands, tenminste als ik de flyerts van, bijvoorbeeld, Dokkem mag geloven.

Juist bands als Izegrim, Arch Enemy en ook Holy Moses zullen niet de term female fronted metal gebruiken.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
RadiumAngel
Berichten: 224
Lid geworden op: wo jan 09, 2008 1:58 pm

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door RadiumAngel » di mar 30, 2010 1:49 pm

bloeding schreef:ik vind jullie muziek prima klinken hoor, maar snap het metal deel niet.
vind het niet bepaald als metal klinken.
Ik weet niet wat jij geluisterd hebt, maar de Annatar nummers op hun myspace site klinken toch wel echt als metal muziek.
Afbeelding

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door bloeding » di mar 30, 2010 4:40 pm

dan zal het wellicht inderdaad aan mij liggen.
ik denk nog altijd aan metal dat het hard moet zijn en knallen en daar vind ik sown clean stem gewoon niet geheel bij passen.
maar dit is dan mijn persoonlijke mening gok ik.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Methilde » di mar 30, 2010 10:20 pm

Metal heb je in alle soorten en maten. Dit is er ook een van ;)

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Crises » di mar 30, 2010 10:24 pm

+1

Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat het, hoewel ik niet heel snel overtuigd ben van dit type metal, ook nog heel erg aanstekelijk klinkt. Ok, ik heb niet bijzonder veel geluisterd nog, maar de eerste indruk is goed. Ik hoop ze binnenkort maar eens live te aanschouwen.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » za apr 03, 2010 6:55 pm

Van ons optreden op Phantasium 2010 van 20 maart jl. zijn video-opnamen in HD-kwaliteit (het beeld althans, het geluid is niet om over naar huis te schrijven) gemaakt in opdracht van de organisatie. Opnamen van één van de nummers (Reflection, tevens de titeltrack van de EP die 10 april verschijnt) zijn afgelopen week op Youtube gezet. Beeld en geluid lopen niet bepaald gelijk, maar dat mag de pret niet drukken:



(op Youtube zelf kijken om in HD te kunnen zien)
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

knalmijmaarindekerstboom
Berichten: 175
Lid geworden op: do mar 09, 2006 8:54 pm

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door knalmijmaarindekerstboom » za apr 03, 2010 7:17 pm

bloeding schreef:klinkt prima op zich hoor.
maar waarom toch die term female fronted metal.
is dit als unique selling point gebruikt?
Omdat iedereen liever naar een lekker wijf kijkt, dan naar een homo met een dikke bierpens.

Ik vind de muziek overigens helemaal niks. Wel een kwaliteitsopname, dat filmpje. Dat wel.

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » zo apr 04, 2010 11:21 am

Ieder zijn meug :)
Ik heb het in ieder geval erg goed naar mijn zin in die band :D
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Crises » zo apr 04, 2010 3:55 pm

Dat is te zien. ;)
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » zo apr 11, 2010 2:52 pm

Sinds gisteren is onze vernieuwde website online, waarop tevens de nieuwe EP "Reflection" te beluisteren, te bestellen maar ook gratis te downloaden is (onder Media)!

De CD laat helaas nog wel even op zich wachten, hij moet terug naar de perser. De hoes en de print op het schijfje zijn keurig maar de muziek op de CD is niet helemaal wat we besteld hadden... Er staan nu rappende kutkoters op ("Ik heb een laptop en zijjjjjjj niet! Ik ben rijk en zijjjjjj niet!") dus dat wordt nog gefixed. De EP is dus wel al te bestellen op de site, maar we kunnen je de CD pas toesturen zodra we de juiste schijfjes binnen hebben.

Enjoy!

Afbeelding
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door bloeding » zo apr 11, 2010 3:07 pm

de site steekt erg prima in elkaar.
ziet er goed uit allemaal.
erg llullig voor jullie dat de gig met crematory niet door kon gaan.
prijs was op zich wel erg hoog. ik wou er heen gaan, maar ben door de prijs ook niet gaan kijken.
als het kasteel een lagere prijs had gehanteerd waren er meer (zeer waarschijnlijk) mensen gekomen, en was er meer drank gedronken dus hadden ze wel een toffe avond gehad.

maar goed wat doe je er aan.
dan maar een super vette release party zelf organiseren lijkt me.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Crises » zo apr 11, 2010 3:11 pm

Ik zie 24 april in Musicon?
Als ik niet al een afspraak heb, kom ik zeker even langs.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Crises
Berichten: 6133
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 1:57 pm
Locatie: Zutphen

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Crises » zo apr 11, 2010 10:17 pm

Ik zit trouwens net de EP te luisteren op jullie site, en ik ben onder de indruk!
Gelukkig klinkt het mij niet te pretentieus, iets waar de bands uit jullie hoek (qua muziek) nog wel eens last van kunnen hebben, in de oren.
Een heel erg geslaagde EP vind ik.
Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » ma apr 12, 2010 12:10 am

Thx! En het zou cool zijn als je er 24 april bij kunt zijn :)
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door MetalJan » ma apr 12, 2010 6:29 pm

Ach, gewoon gothic metal dus :P

Ik heb ook niks met de term 'female fronted metal'.

Annatar
Berichten: 1
Lid geworden op: za apr 24, 2010 12:22 pm

Annatar

Bericht door Annatar » za apr 24, 2010 12:31 pm

Annatar heeft een nieuwe EP gereleased (Reflection) op 10 April.
Deze is volledig gratis te downloaden op http://www.annatar.com onder Media.

Afbeelding

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door BJ » zo apr 25, 2010 10:07 pm

Ik kom wel kijken in Brogum denk ik!
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » do jun 17, 2010 7:06 pm

Komende zondag, 20 juni, zullen we te gast zijn in het radioprogramma "Wouter kijkt achterom" tussen 12:00 en 14:00 op RTV Betuwe. Op 18 april was de andere band van Jeroen, The Bullfight, daar te gast en hij heeft toen al schaamteloos zijn kans gegrepen om onze EP daar te pluggen. Het nummer "Reflection" is toen gedraaid en viel in de smaak, waarop Annatar ook werd uitgenodigd om eens langs te komen.

Nu is het dus onze beurt! We zullen de volledige twee uur te gast zijn en de uitzending mede presenteren. Presentator Wouter van Zandelingen neemt ons mee terug naar het verleden van Annatar, en we zullen muziek draaien waar we zelf van houden en waardoor we ons hebben laten beïnvloeden. Daarnaast zullen we uiteraard vooral ook veel aandacht besteden aan het Annatar van NU, onze EP "Reflection" zal aan bod komen, en we zullen in het tweede uur van het programma een paar akoestische nummers spelen. Liesbeth haar stembanden zijn gelukkig weer volledig hersteld van de recente operatie en dat willen we graag laten horen!

Het programma is in de Betuwe te beluisteren op de kabel op 91.4 MHz, en in de ether op 106.2 MHz en 105.1 MHz (voor het exacte gebied, check deze link. RTV Betuwe is helaas niet via internet te beluisteren, maar de opnamen zullen achteraf te downloaden zijn via deze link (houd het blokje 'Updates' links onderin goed in de gaten)!



En volgende week zaterdag, 26 juni, spelen we samen met One on One in de Koornbeurs te Delft!
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Sonnilion
Berichten: 228
Lid geworden op: zo dec 07, 2008 11:59 pm

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Sonnilion » do jun 17, 2010 8:40 pm

Crises schreef:Ik denk dat het aan jou ligt.
Female Fronted is de term voor dit soort bands, tenminste als ik de flyerts van, bijvoorbeeld, Dokkem mag geloven.

Juist bands als Izegrim, Arch Enemy en ook Holy Moses zullen niet de term female fronted metal gebruiken.
Waarom zouden zij die term niet gebruiken denk je? Het is toch ook een "female on front".

Maar ja, ik vind het ook een rare term.
Ik snap ook wel dat vrouwen eerst zeldzaam waren in de metal en dat daarom misschien die term is verzonnen.
Het zegt verder ook niks over de muziekstijl, dus ik vind het alsnog een slechte naam.

OT: Ik heb jullie (Annatar) geloof ik een hele tijd geleden gezien in het Archeon met een hele andere bezetting. Toen waren er 2 vocalisten. Vrouwke en een man. Vond het wel vet klinken.

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 122
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 11:43 am
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Mischa » wo jul 14, 2010 11:46 am

Sonnilion schreef:
Crises schreef:Ik denk dat het aan jou ligt.
Female Fronted is de term voor dit soort bands, tenminste als ik de flyerts van, bijvoorbeeld, Dokkem mag geloven.

Juist bands als Izegrim, Arch Enemy en ook Holy Moses zullen niet de term female fronted metal gebruiken.
Waarom zouden zij die term niet gebruiken denk je? Het is toch ook een "female on front".

Maar ja, ik vind het ook een rare term.
Ik snap ook wel dat vrouwen eerst zeldzaam waren in de metal en dat daarom misschien die term is verzonnen.
Het zegt verder ook niks over de muziekstijl, dus ik vind het alsnog een slechte naam.

OT: Ik heb jullie (Annatar) geloof ik een hele tijd geleden gezien in het Archeon met een hele andere bezetting. Toen waren er 2 vocalisten. Vrouwke en een man. Vond het wel vet klinken.
Haha dat is uit het stenen tijdperk man. Toen was ik nog zanger/ gitarist (met die gig een blessure waardoor we een invalgitarist hadden), was een erg vette gig wat ik me nog kan herinneren (lichtelijk beschonken :P)
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » di jul 20, 2010 7:33 am

Daniel tijdelijk uit de roulatie

Na enige tijd afwezigheid van Liesbeth in verband met de operatie aan haar stembanden zullen we nu ook Daniel een tijd moeten missen: na de halve finalewedstrijd van het WK voetbal in Zuid-Afrika van 7 juli (Nederland – Uruguay) heeft hij ernstige verwondingen opgelopen aan zijn rechter onderbeen, waardoor hij voorlopig niet in staat zal zijn om te drummen.

Tijdens een potje straatvoetbal na de wedstrijd vloog de bal het dak van een school op, en Daniel klom erachteraan. Bij het terug naar beneden klimmen stapte Daniel per ongeluk met een been door een ruit die vanaf de dakrand niet te zien was, verloor zijn grip, en viel. Daarbij bleef zijn been hangen achter het gebroken glas, met een diepe snijwond tot op het bot tot gevolg. Daarbij zijn ook een pees en enkele zenuwen doorgesneden.

Daniel is met een ambulance naar het AMC gebracht, waar zijn pees weer verbonden is en de doorbloeding hersteld. Hij maakt het goed, alles functioneert weer en lijkt voorspoedig te herstellen. Op dit moment heeft hij alleen geen gevoel in de onderkant van zijn rechter voet, maar de hoop is dat dat slechts een kwestie van tijd is. We wensen Daniel heel veel sterkte met zijn herstel en revalidatie, en hopen spoedig weer samen op de planken te staan! Natuurlijk zullen we jullie langs deze weg op de hoogte houden van zijn herstel.

Grappig detail: de gehechte wond doet sterk denken aan de hoofdletter A uit het Annatar-logo…

Uiteraard brengt dat voor ons een praktisch probleem met zich mee, want er staan optredens en opnamen van een album op het programma. Hiervoor wordt gezocht naar tijdelijke vervanging. Hierover spoedig meer!
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door lampje » di jul 20, 2010 8:22 am

Anyone, Anywhere schreef: Grappig detail: de gehechte wond doet sterk denken aan de hoofdletter A uit het Annatar-logo…
Foto als bewijs!

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » di jul 20, 2010 3:43 pm

Daniel schreef:Omdat ik Annatar zo mis heb ik maar het logo in mijn been gekerfd =)
Afbeelding
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door lampje » wo jul 21, 2010 7:38 am

Ok, ik had idd niet echt een foto verwacht, ghehe. hopelijk komt alles weer in orde.

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » wo jul 21, 2010 10:55 am

Dat hopen wij ook :)
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » ma jul 26, 2010 1:01 pm

Annatar repeteert al enige tijd in een ruime opslagruimte van ongeveer 12 x 5 meter in de Schiehal in Delft. Wij deelden deze ruimte met de bands Ugly Sin (met onze oude drummer Bram Quettier) en Audio Daycare. Met ingang van juli heeft Ugly Sin de oefenruimte echter verlaten. De ruimte die dit (tijdelijk) schept biedt ons mogelijkheden, die we niet onbenut willen laten.

Verbouwing
De ruimte was in zijn oorspronkelijke vorm niet ideaal als oefenruimte: de isolatie was erg slecht. Het plafond zit op circa 6 meter hoogte, maar de muren (gipsplaten aan weerszijden van een metalen frame) lopen maar tot 4 meter door. Door de open ruimte aan de bovenkant was de ruimte 's winters niet warm te stoken, hadden we gauw last van tocht èn hadden we gauw last van geluidsoverlast van bands elders op de gang (en andersom). 's Zomers is de ruimte (op de bovenste verdieping, direct onder een groot plat dak) bovendien nog warmer dan buiten!

Na overleg met Audio Daycare is een plan bedacht voor herinrichting en isolatie van de ruimte. De rustige zomermaanden worden nu gebruikt voor de uitvoer daarvan. Alle spullen zijn aan de kant gezet, en met verschillende gevonden of gekregen bouwmaterialen (folie en PIR isolatieplaten) zijn we begonnen met het dichtmaken van de muren tot aan het plafond, en het plafond zelf. Ook de elektra in de ruimte gaat op de schop, om wat kleine storingen die we soms ervaren uit de wereld te helpen. Veel werk, maar we verwachten dat het dat ruimschoots waard zal zijn!

Nieuwe kamergenoot
Het vertrek van Ugly Sin geeft ook ruimte voor een nieuwe derde huurder. We hebben die gevonden in 'onze' geluidstechnicus Dave Schinkel. Dave is de nieuwe hoofdhuurder van de ruimte, en zal een volledig geïsoleerd hok gaan bouwen wat hij als studio zal gebruiken. Hierin komen een control room en een vocal booth voor zangopnamen, en de oefenruimte zelf kan dienst doen als studio. Op het 'dak' van de ruimte van Dave ontstaat dan een mooie zithoek, en opslagruimte.

Op ons forum zullen we jullie met regelmaat op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen, uiteraard met foto's. Houd deze thread daarvoor goed in de gaten!


Afbeelding
De Schiehal in Delft, vanuit de lucht gezien

Afbeelding
Bob (Audio Daycare) en Bart bezig met op maat snijden en bevestigen van de PIR-platen voor het dichtmaken van de muren.
Met dank aan Scouting Hoeve Ypenburg voor het uitlenen van hun steiger!

Afbeelding
Eén muur klaar!

Afbeelding
Dave bezig met het verwijderen van oude elektra, temidden van al onze opzijgeveegde en opeengestapelde zooi

Afbeelding
Het drumstel van Daniel (want er moet nog wel gerepeteerd kunnen worden! Met wie? Dat blijft nog even geheim!)
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door jellhammer » ma jul 26, 2010 2:08 pm

Misschien met Mischa?
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
jellhammer
Berichten: 279
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:25 am
Locatie: Leeuwarden

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door jellhammer » ma jul 26, 2010 2:08 pm

Hij kan in ieder geval ook drummen.
Laatst gewijzigd door jellhammer op ma jul 26, 2010 2:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.insidiaemetal.com -----> Progressive Modern Metal

Gebruikersavatar
Mischa
Berichten: 122
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 11:43 am
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Mischa » za jul 31, 2010 5:30 pm

haha wie weet :P
Metatron: "Well, I say we get drunk, because I'm all out of ideas.."

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » wo aug 18, 2010 1:30 pm

Nog even een reminder voor komende vrijdag: we spelen dan in Speakers in Delft. Metatron (met oud-Annatargrunter en -gitarist Mischa op drums en oud-Annatarbassist Alex op bas) zal de avond om 21:00 openen, waarna Annatar haar set zal spelen. Op drums zullen wij bij afwezigheid van Daniel worden bijgestaan door Josha Nuis (Carceri, Nondegreen, Malkovich e.v.a.). Het belooft een bijzondere avond te worden, met wat verrassingen en een Annatar zoals je dat nog nooit gezien hebt. Don't miss out :)
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door zwarte krijser » wo aug 18, 2010 4:37 pm

Ik vond dat youtube filmpje zonder beeld minder saai.

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » do aug 26, 2010 3:46 pm

Happy BirthDAVE!

Zoals aangekondigd speelden wij afgelopen vrijdag, 20 augustus, in Speakers in Delft samen met Metatron. Zoals beloofd in de aankondigingen was daar ook een speciale verrassing: het was een stiekem opgezet verjaardagsfeest voor Dave Schinkel, onze vaste geluidstechnicus! Hij had vooraf al wel een vermoeden toen we hem vertelden dat hij die datum vrij moest houden, maar het werd pas echt duidelijk toen hij bij binnenkomst in Speakers zijn versierde mengtafel en veel familie en vrienden zag.

De avond werd stevig geopend door Metatron, met oud-Annatarleden Mischa en Alex. Halverwege het optreden werd Dave op het podium geroepen om een speciaal cadeau in ontvangst te nemen: een enorme tietentaart, gemaakt door de vriendin van Alex. Deze heeft het einde van de avond uiteraard niet gehaald!

Daarna was het onze beurt. Versterkt met drummer Josha Nuis, die inviel voor Daniel, speelden we een knallende set. En na wat ombouwtijd werd het tijd voor onze grote verrassing: producer Djuri Boot klom op het podium en hing een gitaar om, en drummer Pim Kooiman nam de stokjes van Josha over voor een spetterende en gevarieerde coverset van ruim anderhalf uur! Hiervoor zijn samen met Djuri 16 nummers uitgekozen die iets voor Dave betekenen of die hij vet vindt, inclusief een paar van zijn vaste 'soundchecknummers' ('Change the World' van Eric Clapton) die Dave altijd gebruikt om het zaalgeluid naar zijn smaak af te stellen voordat hij zich op het bandgeluid richt. Bij 'Open Your Eyes' van Guano Apes werden we in het refrein spontaan versterkt door zangeres Imke van Metatron, en voor 'Roots Bloody Roots' van Sepultura klom Mischa het podium op voor de zang (die het nummer aankondigde door Dave een wortel te overhandigen).

Al met al een erg geslaagd feest. We willen iedereen die eraan heeft meegewerkt (Speakers, Djuri, Metatron, beide invaldrummers, en last but not least Rianne, die we op een date met Dave hebben gestuurd om hem uit de Schiehal vandaan te houden tijdens de repetities van de coverset) dan ook heel erg bedanken, en uiteraard ook iedereen die gekomen is! Zonder jullie was dit nooit gelukt :-)

Tot snel, bij een volgend Annatar-optreden!
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door bloeding » do aug 26, 2010 5:18 pm

dat klinkt alsof ik heel wat gemist heb. Klinkt als een geslaagd feestje.schitterend
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door lampje » vr aug 27, 2010 7:51 am

bloeding schreef:dat klinkt alsof ik heel wat gemist heb.
+1

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » zo sep 19, 2010 11:23 pm

Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » di sep 28, 2010 10:40 am

Het is naar de buitenwereld toe weer een maandje vrij stil geweest in het Annatar-kamp. Dat wil echter niet zeggen dat we duimen zitten te draaien: achter de schermen wordt hard gewerkt aan ons eerste full-length album, waarvan de release gepland staat in de eerste helft van 2011! Dit wordt een combinatie van nummers die jullie al kennen en een lijst nieuwe songs die inmiddels flink begint te groeien. We zijn nu bezig met de opnamen van een demo van één van de nieuwe tracks, als bewijs dat we sinds de release van Reflection in april niet stil hebben gezeten ;-). Misschien kunnen we jullie binnenkort wel een teaser van laten horen!

Ook is onze repetitieruimte in de Schiehal inmiddels zo goed als af. Op ons forum is het voorlopige eindresultaat te zien. Inmiddels is Dave begonnen met de bouw van zijn studio.

Optredens en nieuw speelgoed
In de tussentijd hebben we ook nog opgetreden: vrijdag 17 september stonden we in de Trucker in Pijnacker, samen met Evil's Desire en opnieuw met Josha Nuis op drums. Druk werd het niet, maar we hebben een erg leuke en gezellige avond gehad en het aanwezige publiek werd door beide bands getrakteerd op een energieke en strakke set. We hebben bovendien één cover van het verjaardagsfeestje van Dave in de setlist laten staan: 'Thoughtless' van Korn (in de Evanescence-versie).

Ook buiten Annatar zitten de bandleden niet stil: zo was Johan op 28 augustus te zien en horen op het hoofdpodium van Westerpop, waar hij op gitaar de Kamer van Dopehandel versterkte. Jawel: Johan aan de hiphop! En wat opviel: Johan werd daarbij niet vergezeld door zijn vertrouwde ENGL-stack, maar speelde zonder versterker, en rechtstreeks naar de mixer toe via zijn nieuwste speeltje: een Fractal AXE-FX. We verwachten dat Johan ook bij Annatar steeds vaker zijn stack thuis zal laten en alleen zijn rekje meebrengt. Bij gebrek aan roadies die het sjouwen voor ons willen doen, zijn wij hem daar natuurlijk erg dankbaar voor!

Daniel
Zoals beloofd zouden we jullie ook op de hoogte houden over het herstel van Daniel. Hij kan inmiddels weer zonder krukken lopen, en is nu de spierkracht in zijn been, die behoorlijk verminderd is doordat er een paar stukken spier missen en hij er een aantal weken niet op gelopen heeft, weer aan het trainen. Hij heeft zelfs alweer even achter een drumstel gezeten, en dat viel niet tegen! Daniel is nu op zoek naar een goed elektronisch drumstel, om thuis weer te gaan oefenen en zijn kracht en conditie weer op peil te krijgen. Hij kijkt alweer erg uit naar optredens.

Voorlopig zijn wij nog genoodzaakt om met een invaldrummer te spelen. We hebben nu twee optredens met Josha Nuis gedaan, maar deze is niet altijd beschikbaar. Daarom zijn we nog op zoek naar een goede invaldrummer die ons bij optredens uit de brand kan helpen. Heb je interesse, of ken je iemand? Laat het ons weten op info @ annatar.com !

Video
Tot slot is nu ook de video van de voorbereidingen voor Dave's verjaardagsfeest in Speakers op Youtube te zien (met dank aan Nathalie van Vugt). Enjoy!

- Annatar
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » zo okt 24, 2010 12:31 pm

Zoals in onze eerdere nieuwsberichten al een beetje werd verteld, zijn we hard bezig met de preproductie van een full-length album. Hoewel het nog even op zich zal laten wachten voor we een eindresultaat hebben omdat we wel streven naar perfectie, willen we jullie
wel vast een kleine indruk geven van wat er komen gaat.

Daarom staat er vanaf vandaag een teaser online van één van de nieuwe nummers waar we een "oefenopname" van hebben gemaakt. Let wel dat de uiteindelijke versie natuurlijk heel anders zal gaan klinken, gezien we dit met onze eigen studio spullen hebben opgenomen.



Sinds kort hebben we dan ook eindelijk een Facebook-, YouTube- en Twitter-account en we willen jullie iets speciaals aanbieden. Als je ons “liked” op facebook, subscribed op ons youtube kanaal, of volgt op twitter deze maand (tot 21 november), ontvang je een link naar het volledige nummer wat te horen is in de teaser! Dit is speciaal omdat het nummer nooit zal worden uitgegeven in deze vorm!

Alvast bedankt en tot snel bij één van onze optredens!

Annatar
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » zo nov 07, 2010 5:06 pm

Afgelopen week is een nieuw Annatar-optreden bevestigd: op zaterdag 11 december spelen we in Musicon in Den Haag, samen met de bands Ex Libris en Tycus. Josha Nuis zal weer plaatsnemen op de drumkruk. Komt dat zien dus! Achter de schermen worden ondertussen hard nieuwe boekingen geregeld, dus houd onze site in de gaten voor updates!

Precies een maand eerder, op donderdag 11 november, vindt in Speakers in Delft de Birthdayparty plaats van David en Joey van D11TMUSIQ. Beiden zullen daar ook optreden met ieder een eigen gelegenheidsband. In de band van Joey, die indierock-covers speelt, zullen onze eigen Johan en oud-Annatargitarist en -grunter Mischa de gitaar ter hand nemen. Dat belooft een goed feestje te worden!

Tot slot nog even kort aandacht voor de actie rondom onze teaser-video uit ons vorige nieuwsbericht. De actie loopt nog tot 21 november, dus blijf ons toevoegen op facebook, youtube en twitter en ontvang je eigen persoonlijke link naar de volledige demo van ons nieuwe nummer!
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Gebruikersavatar
Anyone, Anywhere
Berichten: 2013
Lid geworden op: di okt 16, 2007 10:02 pm
Locatie: Den Leytschen Dam

Re: Annatar (female fronted metal)

Bericht door Anyone, Anywhere » zo dec 12, 2010 11:18 pm

De afgelopen tijd hebben wij jullie regelmatig op de hoogte gehouden van het schrijf- en opnameproces van een heus Annatar-album. In april 2010 verscheen als voorproefje al de EP "Reflection". Het nieuws waar we nu mee komen zal voor velen daarom misschien als een verrassing komen, maar voor ons voelt het als een logische keus. Dus om maar met het slechte nieuws te beginnen: Na 11 te gekke jaren is het tijd voor iets nieuws. Annatar stopt.

Annatar heeft in de afgelopen jaren diverse bezettingswisselingen ondergaan. Nieuwe bandleden brengen weer nieuwe muzikale invloeden met zich mee, met als gevolg dat onze nieuwe nummers best ver van het oude vertrouwde Annatar-geluid staan, en dat van het Annatar van het eerste uur nog maar weinig bandleden over zijn. We hebben het gevoel dat we een hele andere band zijn geworden.

Daarmee komen we ook gelijk aan bij het goede nieuws. Wie op zaterdag 11 december in Musicon bij ons optreden met Ex Libris en Tycus was heeft het al van Liesbeth meegekregen en een voorproefje gehoord: Een aantal van ons gaan verder met een nieuwe band, en het schrijven van nieuw materiaal voor een album gaat gewoon door! In het voorjaar van 2011 zullen we de studio in duiken, en na de zomer komen we met een te gek full-length album!

Dit betekent natuurlijk niet dat het verhaal hier voor Annatar nu per direct ophoudt. Dat gebeurt niet zomaar stilletjes met alleen een nieuwsberichtje op de website. Zoals jullie van ons gewend zijn wordt altijd uitvoerig bij een afscheid stilgestaan, en dat doen we nu ook weer. We zijn bezig om een spetterend afscheidsoptreden op poten te zetten in januari!

Houd de komende tijd de website goed in de gaten voor meer nieuws en een datum, en zorg dat die met hele dikke watervaste stift groot in je agenda komt te staan want het wordt je laatste kans om Annatar live te zien en we maken er iets bijzonders van!

- Annatar
Afbeelding

Eve's Fall - female fronted metal
Website
Facebook

Debuutalbum "From Here On" verkrijgbaar op o.a. Bandcamp en iTunes

Plaats reactie