Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
-
Spirit In Black
Bericht
door Spirit In Black » za nov 13, 2010 12:39 pm
FORTAROCK - THE FESTIVAL
ZATERDAG 2 JULI
2 PODIA, 14 BANDS
IMMORTAL
ARCH ENEMY
SACRED REICH
AGNOSTIC FRONT
CHANNEL ZERO
PARADISE LOST
PARKWAY DRIVE
DARK TRANQUILLITY
TRIPTYKON
GOJIRA
GHOST
GOD DETHRONED
KVELERTAK
VALIENT THORR
FORTAROCK - PRE-PARTY
VRIJDAG 1 JULI
PESTILENCE
ETHEREAL
De FortaRock organisatie heeft eveneens besloten geen ticketverhoging toe te passen in 2011, ongeacht de doorgevoerde BTW verhoging. Tickets blijven verkrijgbaar voor €49,50. Tickets kunnen worden gekocht via
http://www.fortarock.nl,
http://www.doornroosje.nl en de volgende VVK-adressen: State Off Art Metalstore, Kroese Arnhem/Nijmegen, Waaghals Arnhem/Nijmegen, Uitburo Nijmegen.

Laatst gewijzigd door
Spirit In Black op vr apr 29, 2011 2:32 pm, 8 keer totaal gewijzigd.
-
Meridian
Bericht
door Meridian » za nov 13, 2010 12:46 pm
Nice, goed begin!

-
Gilbert
- Lult over cdtjes
Bericht
door Gilbert » za nov 13, 2010 1:06 pm
Nu ik dichterbij Nijmegen woon en beter bij kas zit, heb ik geen excuus meer om niet naar het Fortarock festival te gaan. Dus in 2011 moet het er maar eens van komen. Immortal zie ik weliswaar op de Eindhoven Metal Meeting al, maar kan ik wel waarderen. Sacred Reich is een bijzonder gave band die ik (voor zover ik me kan herinneren) sinds 1990 niet meer live heb gezien. De rest van de line-up zal ook vast weer de moeite waard zijn (zelfs met nogmaals Bullet For My Valentine doe je me een plezier). Dus zodra de kaartverkoop begint zal ik een early-bird ticket bestellen.

-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » za nov 13, 2010 1:19 pm
Oef, Sacred Reich, tof!
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » za nov 13, 2010 1:45 pm
Vet; Immortal !!
Fortarock is sowieso al twee keer een heel mooi feestje geweest, dus ook in 2011 ben ik er vast wel weer bij.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
-
EricMaiden
Bericht
door EricMaiden » za nov 13, 2010 1:46 pm
Immortal!!!
dat is wel heel gaaf, vind alleen de prijs wel weer mooi hoog, vergeleken met voorgaande jaren..
-
King of Beer
-
Contacteer:
Bericht
door King of Beer » za nov 13, 2010 2:45 pm
1e jaar 32,50 vorig jaar al bijna 40 euro en nu 50 euro.
Dat is een forse stijging.
Toch maar zo early bird kaart halen.
Testament zou ook komen dus dat zijn al 3 gave namen.
http://metal-exposure.com/
http://www.last.fm/user/Rob_Caine
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » za nov 13, 2010 2:54 pm
Testament? hmm dat had van mij niet gehoeven en Immortal zal ik van een afstandje bekijken.
Maar de prijsstijging, zal dat er ook niet mee te maken hebben dat ze beide voorgaande editie niet helemaal uit de kosten zijn gekomen? Hoop alleen dat ze het niet willen uitbreiden, het is nu precies goed aan grote

-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » za nov 13, 2010 2:55 pm
Waar haal je die info over Testament vandaan ?
-
Spirit In Black
Bericht
door Spirit In Black » za nov 13, 2010 2:55 pm
King Of Beer schreef:1e jaar 32,50 vorig jaar al bijna 40 euro en nu 50 euro.
Dat is een forse stijging.
Toch maar zo early bird kaart halen.
Testament zou ook komen dus dat zijn al 3 gave namen.
Het eerste jaar was een introductieprijs, vorig jaar was het 45 euro, geen 40..
En inderdaad, koop een early bird ticket mocht je niet teveel willen uitgeven. Er staat overigens wel een foutieve aanname in je opmerking, maar dat zal spoedig duidelijk worden.
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » za nov 13, 2010 3:05 pm
Want Megadeth gaat in de herkansing en niet Testament ?

-
Spirit In Black
Bericht
door Spirit In Black » za nov 13, 2010 3:06 pm
yowannuzz schreef:Want Megadeth gaat in de herkansing en niet Testament ?

haha, over hoe en wat verder kan ik nu nog geen uitspraak over doen..

-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » za nov 13, 2010 3:07 pm
Dat zou veel beter zijn
Als Megadeth zou komen
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » za nov 13, 2010 6:19 pm
IMMORTAL

fucking wreed
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
ik denk/hoop dat de prijs stijging temaken heeft met een verassing. een aantal of iniedergevan een grote naam. er is namelijk niet aangekondicht dat immortal een van de headliners/headliner zal zijn. dat betekend dat er dus een nog grotere naam zal staan.
-
Gilbert
- Lult over cdtjes
Bericht
door Gilbert » za nov 13, 2010 6:28 pm
Cjmormon schreef:IMMORTAL

fucking wreed
ik denk/hoop dat de prijs stijging temaken heeft met een verassing. een aantal of iniedergevan een grote naam. er is namelijk niet aangekondicht dat immortal een van de headliners/headliner zal zijn. dat betekend dat er dus een nog grotere naam zal staan.
Bij de bekendmaking van Bullet For My Valentine vorig jaar werd volgens mij ook niet gezegd dat dat de headliner/afsluiter zou zijn, terwijl dat vervolgens wel zo was. Immortal lijkt me voor Fortarock al een grote naam, maar we wachten af.
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » za nov 13, 2010 6:58 pm
Gilbert schreef:Cjmormon schreef:IMMORTAL

fucking wreed
Bij de bekendmaking van Bullet For My Valentine vorig jaar werd volgens mij ook niet gezegd dat dat de headliner/afsluiter zou zijn, terwijl dat vervolgens wel zo was. Immortal lijkt me voor Fortarock al een grote naam, maar we wachten af.
Ja okee daar heb je een punt. ik heb via via gehoord dat immortal vorig jaar ook al een van de bands zou zijn maar dat ze op het laatste moment (iets voor bekendmaking) afgezegt hadden. maar inderdaad immortal is een best grote naam. misschien dat ze nog een grote commercieele naam neer zetten, iets als volbeat misschien
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » za nov 13, 2010 7:00 pm
Maar waarom zou je dat willen? Ik vind het perfect zo, met Volbeat trek je ook een ander publiek erbij. Daarbij zal Volbeat ook niet goedkoop zijn.
-
Woutjinho
-
Contacteer:
Bericht
door Woutjinho » za nov 13, 2010 7:56 pm
grote kans dat ik er weer bij ben en Sacred Reich is al een goed begin.
-
MegaDood
Bericht
door MegaDood » za nov 13, 2010 8:44 pm
Spirit In Black schreef:Áls...ga er vooralsnog maar niet vanuit. Band heeft andere plannen.
Big4?
-
Gilbert
- Lult over cdtjes
Bericht
door Gilbert » zo nov 14, 2010 12:17 am
Cjmormon schreef:Ja okee daar heb je een punt. ik heb via via gehoord dat immortal vorig jaar ook al een van de bands zou zijn maar dat ze op het laatste moment (iets voor bekendmaking) afgezegt hadden. maar inderdaad immortal is een best grote naam. misschien dat ze nog een grote commercieele naam neer zetten, iets als volbeat misschien
Volbeat op Fortarock is een gerucht dat ik ook heb opgevangen en zou wat mij betreft perfect zijn. Het lijkt me dat met zo'n headliner, een ticketprijs van 50 euro en dan nog bands als Immortal erbij het festival vermoedelijk zal uitverkopen. Maar zoals Orklord aangeeft, misschien is Volbeat inmiddels al wel te duur voor Fortarock. Daar waar Megadeth bijvoorbeeld samen met Judas Priest en Testament de HMH nog niet volkrijgt, lukt Volbeat dat op eigen kracht inmiddels wel. Daar zal vast een prijskaartje aan hangen. Dus ik wacht rustig af wat er komen gaat, en zal niet teleurgesteld zijn als Immortal uiteindelijk toch gewoon de hoofdact blijkt te worden. De voorgaande twee edities was de line-up van Fortarock vooral in de breedte erg sterk (op papier dan, want ik ben er zelf beide keren niet geweest).
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » zo nov 14, 2010 12:20 am
Volbeat als headliner zou ik zeker tof vinden !!
-
EricMaiden
Bericht
door EricMaiden » zo nov 14, 2010 10:49 am
Als Volbeat headliner word kan ik weer, net als dit jaar, eerder naar huis

-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » zo nov 14, 2010 10:50 am
Maar ik denk dat Volbeat niet eens aan de orde is, ik denk dat die band liever op iets als Lowlands staat dan een festival specifiek voor Metal bands.
-
Rubicon
Bericht
door Rubicon » zo nov 14, 2010 11:43 am
Volbeat is wel headliner waardig, ik heb ze afgelopen woensdag zien vlammen, daar is niks mis mee. Maar Fortarock moet ik voorbij laten gaan, ivm vakantie. Ook leuk.
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » zo nov 14, 2010 11:45 am
Ik zeg nergens dat ze niet headline waardig zijn.
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » zo nov 14, 2010 2:52 pm
Gilbert schreef:Cjmormon schreef:Ja okee daar heb je een punt. ik heb via via gehoord dat immortal vorig jaar ook al een van de bands zou zijn maar dat ze op het laatste moment (iets voor bekendmaking) afgezegt hadden. maar inderdaad immortal is een best grote naam. misschien dat ze nog een grote commercieele naam neer zetten, iets als volbeat misschien
Volbeat op Fortarock is een gerucht dat ik ook heb opgevangen en zou wat mij betreft perfect zijn. Het lijkt me dat met zo'n headliner, een ticketprijs van 50 euro en dan nog bands als Immortal erbij het festival vermoedelijk zal uitverkopen. Maar zoals Orklord aangeeft, misschien is Volbeat inmiddels al wel te duur voor Fortarock. Daar waar Megadeth bijvoorbeeld samen met Judas Priest en Testament de HMH nog niet volkrijgt, lukt Volbeat dat op eigen kracht inmiddels wel. Daar zal vast een prijskaartje aan hangen. Dus ik wacht rustig af wat er komen gaat, en zal niet teleurgesteld zijn als Immortal uiteindelijk toch gewoon de hoofdact blijkt te worden. De voorgaande twee edities was de line-up van Fortarock vooral in de breedte erg sterk (op papier dan, want ik ben er zelf beide keren niet geweest).
Als ze volbeat weten te strikken zal het inderdaad waarschijnlijk uitverkopen. ff een rekensommetje. Vorig jaar waren er 4000 mensen a 45 euro = 180.000 euro.
Volbeat = waarschijnlijk uitverkocht = 12.500 man? laat ik daar maar vanuitgaan 12.500 a 49,50 = 618750. ivm earlybird houden op 600.000? dat is dan 600.000-180.000= 420.000 euro meer. van 420.000 kunnen ze denk ik volbeat wel boeken haha. als het uitverkoopt hebben we dit jaar echt een monster line up. nu inderdaad maar hopen dat het gerucht waar is. als volbeat komt zal het overdag wat rustiger zijn omdat niet iedere "volbeat fan" van metal houd. dus die komen tegen de avond pas. dan kunnen wij lekker genieten van immortal en de rest.
-
Trakadan
Bericht
door Trakadan » zo nov 14, 2010 3:00 pm
Al zou Volbeat komen, speelt Immortal dan niet als het nog licht is?
Dat lijkt me toch minder dan als Immortal in het donker speelt...
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » zo nov 14, 2010 3:33 pm
Immortal speelt in de tent en kan dus daar afsluiten en Volbeat sluit dan af op het openluchtpodium.
Zo ging het ook in 2009 met The Devils Blood en Moonspell en in 2010 met Bullet for my Valentine en Suicidal Tendencies.
Immortal kan dus gewoon in het donker spelen.
-
Ernst-Jan
Bericht
door Ernst-Jan » zo nov 14, 2010 3:54 pm
Eens kijken wat voor namen erbij komen, ziet er leuk uit.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
-
MetalTuupLimburg
-
Contacteer:
Bericht
door MetalTuupLimburg » zo nov 14, 2010 4:02 pm
De eerste twee namen zijn al super, en als de bovengenoemde geruchten waar zijn wordt 't alleen maar beter.
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » zo nov 14, 2010 4:33 pm
Cjmormon schreef:Gilbert schreef:Cjmormon schreef:Ja okee daar heb je een punt. ik heb via via gehoord dat immortal vorig jaar ook al een van de bands zou zijn maar dat ze op het laatste moment (iets voor bekendmaking) afgezegt hadden. maar inderdaad immortal is een best grote naam. misschien dat ze nog een grote commercieele naam neer zetten, iets als volbeat misschien
Als ze volbeat weten te strikken zal het inderdaad waarschijnlijk uitverkopen. ff een rekensommetje. Vorig jaar waren er 4000 mensen a 45 euro = 180.000 euro.
Volbeat = waarschijnlijk uitverkocht = 12.500 man? laat ik daar maar vanuitgaan 12.500 a 49,50 = 618750. ivm earlybird houden op 600.000? dat is dan 600.000-180.000= 420.000 euro meer. van 420.000 kunnen ze denk ik volbeat wel boeken haha. als het uitverkoopt hebben we dit jaar echt een monster line up. nu inderdaad maar hopen dat het gerucht waar is. als volbeat komt zal het overdag wat rustiger zijn omdat niet iedere "volbeat fan" van metal houd. dus die komen tegen de avond pas. dan kunnen wij lekker genieten van immortal en de rest.
Dat lijkt allemaal leuk zo, maar commercieel is het voor Volbeat veel interessanter om op Lowlands te staan, want meer exposure. Daarbij is er wel meer dan 180.000 uitgeven en niet alleen aan bands, bedenk ook dat er nog andere dingen betaald dienen te worden.
verder is de discussie over Volbeat onzin, omdat er nergens te kennen word gegeven dat ze überhaupt in beeld zijn.
-
Ernst-Jan
Bericht
door Ernst-Jan » zo nov 14, 2010 5:08 pm
Maiden is zeker helemaal te groot of...
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
-
Woutjinho
-
Contacteer:
Bericht
door Woutjinho » zo nov 14, 2010 6:32 pm
Achja, geruchten... Ik lees de nieuwe editie van Story wel om erachter te komen wat er gaat spelen op Fortarock.
-
Rubicon
Bericht
door Rubicon » zo nov 14, 2010 8:20 pm
Orklord schreef:Ik zeg nergens dat ze niet headline waardig zijn.
Ik zeg nergens dat jij dat zegt...

-
fetuskiller
-
Contacteer:
Bericht
door fetuskiller » ma nov 15, 2010 12:49 pm
Ik zou er wel een band als Parkway Drive, Bring Me The Horizon of The Acacia Strain bij willen zien...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!
Last.fm
-
Flip
Bericht
door Flip » ma nov 15, 2010 1:17 pm
Line-up ziet er tot dusver hoopvol uit.
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x2/redgothic.jpeg[/img]
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » ma nov 15, 2010 5:50 pm
Iemand op festival info (reacties bij het bericht van immortal en sacred reich) beweerd dat Cradle Of Filth ook geboekt zou zijn. Weet iemand hier meer van?
-
Nielsch
-
Contacteer:
Bericht
door Nielsch » ma nov 15, 2010 6:19 pm
Wederom aanwezig

.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband
-
Crises
Bericht
door Crises » ma nov 15, 2010 6:37 pm
Voor Cradle?

Ik denk dat ik allergisch ben voor leer... ik heb altijd zo'n koppijn als ik wakker word met m'n schoenen nog aan
-
Nielsch
-
Contacteer:
Bericht
door Nielsch » ma nov 15, 2010 6:52 pm
Crises schreef:Voor Cradle?

Neuh, ik hoop eigenlijk dat Bullet for my Valentine weer komt

.
Thrash: www.myspace.com/comitatusband
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » ma nov 15, 2010 8:28 pm
Dat één malloot zoiets roept ergens op internet zegt natuurlijk niets, persoonlijk zit ik overigens niet te wachten op CoF.
-
Gilbert
- Lult over cdtjes
Bericht
door Gilbert » ma nov 15, 2010 8:30 pm
Cjmormon schreef:Iemand op festival info (reacties bij het bericht van immortal en sacred reich) beweerd dat Cradle Of Filth ook geboekt zou zijn. Weet iemand hier meer van?
Ja, daar kan ik wel uitleg over geven. Iemand heeft enige tijd terug (in elk geval op het forum van Festivalinfo) het gerucht verspreid dat de organisatie van Fortarock rond zou zijn met Immortal en Testament en in onderhandeling is met Volbeat en Cradle Of Filth. Inmiddels blijkt die persoon gelijk te hebben gehad over de komst van Immortal, maar niet over Testament (want iemand van de organisatie ontkent hierboven met zoveel woorden dat Testament op Fortarock zal spelen). Dus of het gerucht over de onderhandelingen met Volbeat en Cradle Of Filth wel klopt, is twijfelachtig. In ieder geval zijn ze zeker nog niet geboekt, want als alles rond was dan had de organisatie Cradle Of Filth nu natuurlijk gewoon aangekondigd, samen met de bevestiging van Immortal en Sacred Reich. Dit soort geruchten kloppen sowieso vaker niet dan wel.
-
Cjmormon
Bericht
door Cjmormon » ma nov 15, 2010 10:26 pm
Op de site van de gelderlander staat aangegeven dat de volgende namen pas in december bekend worden. Leuk Sinterklaas kadotje? of Kerst?
-
r1Co
-
Contacteer:
Bericht
door r1Co » di nov 16, 2010 1:14 pm
tot nu toe geen interessant begin voor mij, maar vorige jaren kwam daar achteraf in de breedte nog wel degelijk wat bij, dus we wachten af

-
Sorcha
- Lult over cdtjes
Bericht
door Sorcha » di nov 16, 2010 6:50 pm
Cjmormon schreef:Op de site van de gelderlander staat aangegeven dat de volgende namen pas in december bekend worden. Leuk Sinterklaas kadotje? of Kerst?
10 december om precies te zijn, maar ik kon 'm dr niet op vastpinnen. Rond die tijd dus. Afijn, zeker aanwezig, helemaal nu ik vanaf half december uitkijk op Park Brakkenstein.
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » di nov 16, 2010 6:57 pm
Als Lemmy komt headlinen ben ik er bij! (En anders misschien ook wel. Immortal en Sacred Reich zijn gave bands. Daarnaast is Waldrock ook pleite dus is dit een mooi alternatief).
-
yowannuzz
Bericht
door yowannuzz » di nov 16, 2010 7:00 pm
Ook op Motorhead zit ik absoluut niet te wachten.