Graspop 2011
Re: Graspop 2011
Wel weer typisch Graspop: een headliner die er twee jaar eerder ook al stond. 't Zou pas echt geinig zijn als morgen Marilyn Manson en Mötley Crüe de andere twee hoofdacts blijken te zijn. 

- Bleek No. 1
UGH NEE!Gilbert schreef:Wel weer typisch Graspop: een headliner die er twee jaar eerder ook al stond. 't Zou pas echt geinig zijn als morgen Marilyn Manson en Mötley Crüe de andere twee hoofdacts blijken te zijn.
Ik gok op The Scorpions + Ozzy.
Hakkaa päälle pohjan poika!
Black No. 1 schreef:UGH NEE!Gilbert schreef:Wel weer typisch Graspop: een headliner die er twee jaar eerder ook al stond. 't Zou pas echt geinig zijn als morgen Marilyn Manson en Mötley Crüe de andere twee hoofdacts blijken te zijn.
Ik wil wel voor 6 kistjes pils wedden, dat Ozzy ook 1 van de headliners is
JUDAS PRIEST and OZZY OSBOURNE have been confirmed for next year's edition of the Graspop Metal Meeting, set to take place June 24-26, 2011 in Dessel, Belgum. Also scheduled to appear is SLIPKNOT.
In 2011, JUDAS PRIEST will embark on a new world tour of prestigious arenas and major festivals, with many more dates to be announced soon.
The first edition of Graspop Metal Meeting took place way back in 1986 as a local pop festival with mainly local acts. Two decades later, Graspop has evolved from a small-scale family affair to a major and internationally acclaimed metal event.
In 2011, JUDAS PRIEST will embark on a new world tour of prestigious arenas and major festivals, with many more dates to be announced soon.
The first edition of Graspop Metal Meeting took place way back in 1986 as a local pop festival with mainly local acts. Two decades later, Graspop has evolved from a small-scale family affair to a major and internationally acclaimed metal event.
-
en Scorpions zijn ook bevestigd.
- velvet-vendetta
Ik vind t onterecht dat Judas Priest 1 tree lager staat dan Slipknot :S
Maar ik ben blij met deze aanvulling ^^ ookal was hij voorspelbaar
Maar ik ben blij met deze aanvulling ^^ ookal was hij voorspelbaar

Het zal de afscheidstour van Priest worden.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
- alicecooper
Leuke namen!
Kijken als het financieel mogelijk is, om ook graspop mee te pikken volgend jaar .
Kijken als het financieel mogelijk is, om ook graspop mee te pikken volgend jaar .
- velvet-vendetta
Zeg dat t niet waar is :O.Ernst-Jan schreef:Het zal de afscheidstour van Priest worden.
maar aan de andere kant: Hun worden ook oud.
- innuendo
- Lult over cdtjes
Het staat vermeldt als hun laatste wereldtour, niet specifiek als een afscheidstournee. Misschien blijven ze op andere vlakken wel actief.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Verdorie, als dit de laatste optredens van Judas Priest en Scorpions in de Benelux worden dan moet ik wel een driedagenticket voor Graspop aanschaffen voor komend jaar. Maar hopelijk doen ze allebei ook nog een optreden in Nederland (het liefst samen, zoals ze in het verleden wel vaker gedaan hebben). Ik ben in elk geval benieuwd welke namen er morgen nog bijkomen.
[verwijderd]
Laatst gewijzigd door Li1986 op zo nov 20, 2011 1:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
sjah je kan slipknot misschien weinig aan vinden, maar het is wel een band van wereldnaam.
bands als metallica zijn te duur voor een organisatie dus vind ik slipknot een vrij logische stap eigenlijk.
het toeval wil dat ze er 2 jaar terug ook stonden, maar dit gebeurd op meerdere evenementen.
bands als metallica zijn te duur voor een organisatie dus vind ik slipknot een vrij logische stap eigenlijk.
het toeval wil dat ze er 2 jaar terug ook stonden, maar dit gebeurd op meerdere evenementen.
www.portall.net
www.myspace.com/portall
www.myspace.com/portall
- velvet-vendetta
Dat zou mij niks meer uitmaken, Ozzy is 1 van de belangrijkste personen die metal tot stand heeft gebracht. Die MOET je gewoon een keer hebben gezien.Li1986 schreef:Wat achterlijk dat Slipknot de headliner van zondag is. Konden ze geen betere band vinden dan die troep als headliner?!
Aan de andere kant, Scorpions en Judas Priest maken veel goed. Hopelijk is Ozzy live niet zo slecht als de horrorverhalen die ik er over gehoord heb...
Ik verwacht niet veel muzikaal zang maar wel een coole show.
- EricMaiden
Judas Priest vind ik wel een donders fijne naam..
Oden Will Bring Us Home When We Die!
http://www.last.fm/user/ericmaiden666
http://www.facebook.com/downfallofempires
-
- Contacteer:
Als ze al de Scorpions, Priest en Ozzy hebben, wat doet Slipknot er dan nog als headliner? Wordt het volgend jaar 4 dagen of zo? 

Zo staat het op de Graspop-site:
Vrijdag 24 juni:
Scorpions (headliner)
Zaterdag 25 juni:
Ozzy Osbourne (headliner)
Judas Priest
Zondag 26 juni:
Slipknot (headliner)
Vrijdag 24 juni:
Scorpions (headliner)
Zaterdag 25 juni:
Ozzy Osbourne (headliner)
Judas Priest
Zondag 26 juni:
Slipknot (headliner)
- innuendo
- Lult over cdtjes
Ozzy boven Priest? Dat is een rare zaak. Dat Slipknot op zondag headlined zou mij goed uitkomen, want dan kan ik op tijd naar huis.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
Dit staat ook gewoon op de frontpage hoor 

Priest, Scorpions & Ozzy? Kon slechter. Maar het afscheid van Priest had ik nog niet zien aankomen
Stom dat Slipknot nog headliner moet zijn terwijl de drie eerdergenoemde allemaal meer headliner materiaal zijn. Aan de andere kant: misschien konden Priest en Ozzy niet op de zondag.

Stom dat Slipknot nog headliner moet zijn terwijl de drie eerdergenoemde allemaal meer headliner materiaal zijn. Aan de andere kant: misschien konden Priest en Ozzy niet op de zondag.
Priest en Scorpions kan ik zeer zeker waarderen. Ozzy vind ik nou typisch een voorbeeld van vergane glorie, maar goed het is een stuk beter dan de aanfluiting van dit jaar met Soulfly op de zaterdagavond. Ben benieuwd wat we voor de rest voor leuke bands gaan zien, want over het algemeen bezoek ik Graspop niet voor de gezellige headliners...
Ik had niets anders verwacht van Puberpop.Johan schreef:Stom dat Slipknot nog headliner moet zijn terwijl de drie eerdergenoemde allemaal meer headliner materiaal zijn.
- KoenM
- Contacteer:
Wat een gehuil toch weer. Staan er 3 gouwe ouwe acts, gaat het gezeik over Slipknot. Ik ben geen hippie, maar focus anders even op het positieve, stelletje zure zeikerds.
- velvet-vendetta
Groot gelijk, Ik vind Slipknot ook niet zo geweldig meer, maar nu hebben we Mr. metalgod. en de Godfather of metal nog een band met heerlijke klassiekers op hun naam. En boven dien zal ik nog wel slipknot zien omdat t mn jeugdhelden waren (das eigenlijk niet zo lang geleden, maar toch)KoenM schreef:Wat een gehuil toch weer. Staan er 3 gouwe ouwe acts, gaat het gezeik over Slipknot. Ik ben geen hippie, maar focus anders even op het positieve, stelletje zure zeikerds.
-
Scorpions op de vrijdag en Ozzy + Judas Priest (waarom hebben ze hier eigenlijk geen co-headliner van gemaakt, Priest lijkt me een even grote naam als Ozzy) op de zaterdag. Mooie namen, in ieder geval beter dan vorig jaar. Ozzy en Priest moet ik nog steeds een keer zien en Scorpions is ook wel een goeie live band. Ben benieuwd wat ze er morgen nog bij doen. Ik verwacht toch wat kleinere namen dan vorig jaar, deze headliners lijken me duurder dan die van vorig jaar, dat zou kunnen betekenen dat de organisatie minder geld besteed aan de andere bands.
- KoenM
- Contacteer:
Kiss kost géld.
- emillio
- Contacteer:
Ben alvast blij met de Headliners!
the Scorpions - hell yeah, hadden er dit jaar al moeten staan
Judas Priest - hell bent for leather!!!!
maar niet voor z'n tijd dat ze aan hun afscheid beginnen.
Ozzy - ach ja, de lachspieren moeten ook gebruikt worden. Daarbij, als Ozzy een goeie dag heeft......rockt hij toch nog wel (een beetje)
Slipknot - afzeiken is makkelijk, toegeven dat je het goed vindt lijkt een schande. Vanaf de eerste keer dat ik ze zag in '99 altijd fan geweest!
the Scorpions - hell yeah, hadden er dit jaar al moeten staan
Judas Priest - hell bent for leather!!!!
![Headbanger [headbang]](./images/smilies/rockdevil.gif)
Ozzy - ach ja, de lachspieren moeten ook gebruikt worden. Daarbij, als Ozzy een goeie dag heeft......rockt hij toch nog wel (een beetje)
Slipknot - afzeiken is makkelijk, toegeven dat je het goed vindt lijkt een schande. Vanaf de eerste keer dat ik ze zag in '99 altijd fan geweest!
www.musketeerofdeath.nl
Beter geven ze Priest wel ruimte voor een volledige set en show, als het hun afscheidstournee is.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...
- Bleek No. 1
Hoppakee!Black No. 1 schreef:UGH NEE!Gilbert schreef:Wel weer typisch Graspop: een headliner die er twee jaar eerder ook al stond. 't Zou pas echt geinig zijn als morgen Marilyn Manson en Mötley Crüe de andere twee hoofdacts blijken te zijn.

..én ook nog eens Priest!! Mijn Graspop kan al niet meer stuk!

Maar... als Slipknot nou opdonderd als headliner en Priest gewoon het festival afsluit (met een gigantisch afscheidsdecor + show), dan zou het helemaal perfect verlopen!
Ozzy en Priest waren de laatste keren dat ik ze zag waardeloos, en met de Scorpions heb ik nooit iets gehad.
Beetje jammer dit.
Beetje jammer dit.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.
- Bleek No. 1
Als ik eerlijk moet wezen, was het de laatste keer op Graspop -inderdaad- niet al te goed gesteld met Priest en Ozzy. Maar dat was een momentopname. Ik heb er goede hoop voor dat het volgend jaar uitstekend zal verlopen!
- cataclysm child
- Bleek No. 1
+1; laat maar komen!

Agalloch, Agalloch, Agalloch *fingers crossed* (ook al is de kans daarop NIHIL!)

Agalloch, Agalloch, Agalloch *fingers crossed* (ook al is de kans daarop NIHIL!)
-
Doe mij maar wat jongere bands. Kan me wel vinden in het motto "no stars, just talent".
kijk aan das een aardig rijtje.... volbeat, black dahlia murder, arch enemy, terror... daar kunnen we wat mee
... rawr ...
Alle nieuwe namen: Adept, Amorphis, Angel Witch, Arch Enemy, Electric Wizard, Epica, Heaven Shall Burn, Iced Earth, Kvelertak, Masters Of Reality, Moonspell, Parkway Drive, Revoker, Sepultura, Soilwork, Spiritual Beggars, Terror, The Black Dahlia Murder, The Damned Things, Volbeat en While She Sleeps. Zelf ben ik wel blij met Angel Witch en vooral Masters Of Reality (dan hoef ik daarvoor niet naar Dauwpop).
-
- Contacteer:
Ziet er toch al goed uit. Iced Earth, Scorpions, Amorphis, Judas Priest, Volbeat, Soilwork, Ozzy, Arch Enemy, Moonspell en Angel Witch kunnen me alvast bevallen.
Laat ik trouwens ook even de voorlopige dagindeling geven (voor degenen die de website van Graspop of de frontpage van Metalfan niet kunnen vinden):
Vrijdag 24 Juni:
Scorpions
Volbeat
Iced Earth
Epica
Parkway Drive
The Damned Things
Masters Of Reality
Heaven Shall Burn
Sepultura
Angel Witch
Kvelertak
The Black Dahlia Murder
Revoker
Zaterdag 25 juni:
Ozzy Osbourne
Judas Priest
Arch Enemy
Moonspell
Electric Wizard
Adept
Spiritual Beggars
Zondag 26 juni:
Slipknot
Amorphis
Soilwork
Terror
While She Sleeps
Vrijdag 24 Juni:
Scorpions
Volbeat
Iced Earth
Epica
Parkway Drive
The Damned Things
Masters Of Reality
Heaven Shall Burn
Sepultura
Angel Witch
Kvelertak
The Black Dahlia Murder
Revoker
Zaterdag 25 juni:
Ozzy Osbourne
Judas Priest
Arch Enemy
Moonspell
Electric Wizard
Adept
Spiritual Beggars
Zondag 26 juni:
Slipknot
Amorphis
Soilwork
Terror
While She Sleeps
- velvet-vendetta
Angel Witch + Arch Enemy --> I smell the Carcass :O
Volbeat, Angel Witch, Iced Earth is wel ok. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot dusverre weinig onder de indruk ben van het programma, maar goed, het gros moet nog worden bevestigd.
- alicecooper
- EricMaiden
The Black Dahlia Murder!!! 

Oden Will Bring Us Home When We Die!
jonge jonge wat een voorspelbare line up weer. Er zitten wel een paar leuke bands bij maar die hebben al ontzettend vaak op graspop gespeeld. Nee het gaat voor mij echt summerbreeze of hellfest worden dit jaar.
Dit jaar niet meer idd...Petert schreef:Zal hem dit jaar wel niet worden
- KoenM
- Contacteer:
Tot nu toe zéker kijken: Scorpions, Volbeat, Iced Earth, Parkway Drive, Heaven Shall Burn, Sepultura, Judas Priest, Arch Enemy, Slipknot, Terror. Ongeveer de helft die me al goed bevallen. Hoop nog op: At the Gates, Immortal, Morbid Angel, Lamb of God, Megadeth, Kreator.Gilbert schreef:Laat ik trouwens ook even de voorlopige dagindeling geven (voor degenen die de website van Graspop of de frontpage van Metalfan niet kunnen vinden):
Vrijdag 24 Juni:
Scorpions
Volbeat
Iced Earth
Epica
Parkway Drive
The Damned Things
Masters Of Reality
Heaven Shall Burn
Sepultura
Angel Witch
Kvelertak
The Black Dahlia Murder
Revoker
Zaterdag 25 juni:
Ozzy Osbourne
Judas Priest
Arch Enemy
Moonspell
Electric Wizard
Adept
Spiritual Beggars
Zondag 26 juni:
Slipknot
Amorphis
Soilwork
Terror
While She Sleeps
-
Megadeth en Kreator zouden zeker een toffe toevoeging zijn, we gaan het zien, ik denk dat het nu wel weer een aantal weekjes, misschien maandjes gaat duren voordat ze weer wat nieuwe bevestigingen doorgeven.
- Bleek No. 1
+1. Behalve dan voor Volbeat en Angel Witch.Rubicon schreef:Volbeat, Angel Witch, Iced Earth is wel ok. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot dusverre weinig onder de indruk ben van het programma, maar goed, het gros moet nog worden bevestigd.
Beste wat tot nu toe is bevestigd zijn Priest, Scorpions en Ozzy, me dunkt.