Eindhoven Metal Meeting 2010

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
metaljur
Berichten: 1115
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 2:37 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door metaljur » do dec 16, 2010 1:01 pm

Ik heb gelukkig zaterdag nog mooi het nachtnet naar huis :) dus kan ik ook rotting christ nog zien :)

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Sorcha » do dec 16, 2010 2:05 pm

Een goedkoop kaartje nodig voor de vrijdag?

Van Lords of Metal: If your ears aren’t already ringing from the mighty Speedfest. If you just can’t get enough of the heavy pounding guitars? Or are you game for a new bacchanal backed by a metal soundtrack? Speedfest has the privilege to present you an exclusive discount on a Friday ticket for the Eindhoven Metal Meeting. For Speedfest freaks only: for just € 25,- (original price €38,-) you can reminisce the weekend with live music of bands like Saint Vitus, Pestilence, Mayhem and Moonspell. The only thing you have to do, is sent an e-mail to winnen@effenaar.nl with the title “EMM Speedfest” BEFORE FRIDAY DECEMBER 17th, 5 O’CLOCK IN THE AFTERNOON (that’s tomorrow!). You will get an e-mail back, with wich you can pick up your special discount ticket at the boxoffice of the Effenaar. Be quick, because tickets are limited!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Woutjinho » do dec 16, 2010 3:35 pm

Dat is lullig voor diegene de ticket al gehaald hebben.

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door bloeding » vr dec 17, 2010 4:40 pm

dit weer doet me denken aan een editie van toen het nog arnhem metal meeting was.
toen zijn er een partij veldbedden en dergelijk neergezet als ik me niet vergis vanwege de sneeuw.
wij werden gewoon netjes opgehaald door nightwing zn pa.
ben benieuwd wat het vandaag wordt.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door lampje » vr dec 17, 2010 5:02 pm

bloeding schreef: ben benieuwd wat het vandaag wordt.
Wij hebben vooralsnog besloten niet te gaan rijden, midden-Nederland zit potdicht :(

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door bloeding » vr dec 17, 2010 5:15 pm

goed bekeken chris.
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door lampje » vr dec 17, 2010 6:43 pm

bloeding schreef:goed bekeken chris.
Tja, de voors en tegens tegen elkaar afwegend is het niet anders. Morgen nieuwe poging.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door innuendo » vr dec 17, 2010 9:26 pm

Zuur man.. Ik ga helaas ook niet, maar dan om heel andere redenen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Satyr » za dec 18, 2010 2:06 am

Mayhem was verzet van 00:00 naar 22:30, wat een mazzel voor mij :)

Er was trouwens geen reet aan vandaag, maar dat terzijde.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door number_17 » za dec 18, 2010 3:05 am

Aardig dagje.
Saint Vitus viel me wat tegen na de geweldige show van begin dit jaar.
Alcest was geniaal maat wat een stomme merch sletten hadden die bij zeg.
Na de show wilde ik nog even de lp van ze ophalen (had geen zin om het eerder te doen en er dan heel de dag mee rond te lopen).
Ik stond daar samen met 20 andere mensen die nog iets wilden kopen.
Staan daar twee van die dikke wijven (waarvan één met blauw haar) heel koppig te beweren dat de band niets meer na de show wenst te verkopen.
Dikke onzin natuurlijk, welke band wil nu niet zijn merch stand 10 min langer open houden om zo 20 mensen te helpen?

Die 20 mensen over de zeik en begonnen te schelden en dergelijke. Ik heb het niet meer afgewacht. Koop wel een keer wat bij de band zelf.
Ik mag het niet, maar door dit soort gevallen krijg ik nog meer een hekel aan dikke vrouwen. Onbegrijpelijk..
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Gilbert » za dec 18, 2010 3:41 am

De band waar ik het meest naar uitkeek op dit festival, The Vision Bleak, zegde op het laatste moment af (vanwege de sneeuwval). De band waar ik daarna het meest naar uitkeek, Moonspell, zat vast op het vliegveld van Lissabon en begon uiteindelijk pas om 1 uur vannacht aan het optreden. Het beloofde gastoptreden van Anneke van Giersbergen ging niet door en Moonspell hield er na minder dan veertig minuten al weer mee op. Verder lag het tijdschema redelijk overhoop. Zo gingen de deuren van het gebouw een half uurtje later open dan aangekondigd (waardoor menigeen lang in de kou buiten heeft staan wachten) en was er direct vanaf het begin al een flinke vertraging bij het tweede podium.

Maar goed, dat kun je de bands en de organisatie waarschijnlijk niet echt verwijten, aangezien er door de sneeuwval sprake was van overmacht. Wel vind ik het jammer dat de organisatie niet duidelijk aangeeft dat Moonspell nog niet gearriveerd is en pas rond 1 uur zal beginnen. Dan had ik in de tussentijd gewoon het optreden van Mael Mordha kunnen afkijken en een stuk van Alcest kunnen zien.

Toch was het een geslaagde dag met veel leuke optredens, bijvoorbeeld van Varg, Helstar en The 11th Hour. Zelfs Mayhem was ondanks het matige geluid best leuk om een keertje gezien en gehoord te hebben (en ze vonden het zelf na zo'n vijftig minuten gelukkig ook genoeg). Ik herkende niet alle nummers die Moonspell speelde, maar ik had het idee dat het alleen maar songs waren uit de beginperiode van de band (waaronder zelfs een oud, niet eerder in Nederland gespeeld demonummer). Dat maakte het toch een memorabel optreden en ik hoop de Portugese formatie zeker nog vaker te zien.

De beste band van de dag was voor mij echter Saint Vitus. Als ze begin dit jaar nog beter waren, dan vraag ik me af wat ik toen dan wel niet voor bijzonder optreden gemist heb. Het enige kritiekpuntje bij Saint Vitus was in mijn oren dat het geluid wat te hard stond. Ik betwijfel echter of de tweede dag, ondanks het mooie programma wat ons (op papier althans) te wachten staat, een groter hoogtepunt op zal leveren dan de prachtige uitvoering van het nummer Dying Inside die Saint Vitus ons op de eerste dag voorschotelde.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Woutjinho » za dec 18, 2010 12:35 pm

Dadelijk er maar heen gegaan.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door number_17 » za dec 18, 2010 12:43 pm

Gilbert schreef:De beste band van de dag was voor mij echter Saint Vitus. Als ze begin dit jaar nog beter waren, dan vraag ik me af wat ik toen dan wel niet voor bijzonder optreden gemist heb. Het enige kritiekpuntje bij Saint Vitus was in mijn oren dat het geluid wat te hard stond. Ik betwijfel echter of de tweede dag, ondanks het mooie programma wat ons (op papier althans) te wachten staat, een groter hoogtepunt op zal leveren dan de prachtige uitvoering van het nummer Dying Inside die Saint Vitus ons op de eerste dag voorschotelde.
Was in Antwerpen.
Toen ging de band helemaal los. Dave speelde toen nog echt van die compleet losgeslagen solo's en het publiek deed meer zijn best.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Satyr » zo dec 19, 2010 12:18 am

Godverdomme, kutzooi. Werkelijk waar schandalig, al weet ik niet alle ins en outs. Het is blijkbaar teveel moeite om op tijd aan te geven dat een band, wat zeg ik, DE band, niet op de geplande tijd speelt. En dan ook nog met domme smoesjes aan komen zetten. Godverdomme, €75 betaald en dan zie je Immortal niet... Het was om 22:30 erg druk met vloekende metalheads op station Eindhoven kan ik je vertellen.

Sorry hoor, ik had me er zo op verheugd, ik stond al vanaf Death Angel vooraan in de grote zaal en dan zie je na Kreator ineens het doek 'Samael' ophoog gaan :cry: En niemand die wat wist, de mensen van Samael/EMM Crew op het podium weigerden om iets te zeggen (mogen ze dat niet ofzo?) en dan komt er om 21:40 een pipo ons vertellen dat Immortal wel gaat spelen, maar dat ze meer tijd nodig hebben ivm een vertraagde vlucht. Tuurlijk, alsof ze dat niet veel eerder wisten.

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door number_17 » zo dec 19, 2010 1:51 am

Satyr schreef:Godverdomme, kutzooi. Werkelijk waar schandalig, al weet ik niet alle ins en outs. Het is blijkbaar teveel moeite om op tijd aan te geven dat een band, wat zeg ik, DE band, niet op de geplande tijd speelt. En dan ook nog met domme smoesjes aan komen zetten. Godverdomme, €75 betaald en dan zie je Immortal niet... Het was om 22:30 erg druk met vloekende metalheads op station Eindhoven kan ik je vertellen.

Sorry hoor, ik had me er zo op verheugd, ik stond al vanaf Death Angel vooraan in de grote zaal en dan zie je na Kreator ineens het doek 'Samael' ophoog gaan :cry: En niemand die wat wist, de mensen van Samael/EMM Crew op het podium weigerden om iets te zeggen (mogen ze dat niet ofzo?) en dan komt er om 21:40 een pipo ons vertellen dat Immortal wel gaat spelen, maar dat ze meer tijd nodig hebben ivm een vertraagde vlucht. Tuurlijk, alsof ze dat niet veel eerder wisten.
Denk dat het voor vele onduidelijk was wat er ging gebeuren en dat ze tegen de crewleden hadden gezegd geen uitspraken te doen.

Na Samael kwam de manager van Immortal op het podium en zei dat Immortal zeer veel problemen heeft gehad met sneeuw en vluchten (Immortal en problemen en sneew? Dat is net zo iets als Mayhem die te laat komt vanwege het uitlopen van een doop). Immortal is door de vertragingen en chaos al hun materiaal kwijt geraak. Ze kwamen zelf al te laat aan en hadden geen spullen bij. Uiteindelijk hebben de mannen van Exodus hun materiaal aangeboden zodat er gespeeld kon worden.

Maar ik geef je gelijk, de communicatie was zwaar kut. Ook tijdens het brandalarm was er niemand die even de moeite nam om het publiek toe te spreken.

Verder wel een gave dag met een hoop hoogtepunten (Death Angel, Exodus, Inhume..). Al was het "eten" echt kut. Keuze uit Hamburger met natte krant smaak en hotdog (oftewel wit bolletje met knakworst. Alles voor 3 euro. Geen friet of mogelijkheid tot volledige maaltijd.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
Satyr
Berichten: 1145
Lid geworden op: di okt 28, 2008 9:15 pm
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Satyr » zo dec 19, 2010 2:32 am

Oke, dat is dan toch enigszins begrijpelijk. Maar zeg dat dan :)

Positief bevallen (want op cd vnd ik er geen ruk aan): Death Angel, Exodus en Kreator. Alle drie erg sterk, had niet gedacht dat ik het leuk zou vinden.
Minder positief (want het geluid was ver-schrik-ke-lijk): Finntroll

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Gilbert » zo dec 19, 2010 3:43 am

Voor mij was Kreator de band van de tweede dag. Verder waren Death Angel, Samael en Immortal goed op dreef (ondanks dat Immortal een kale show, verlaat tijdstip en geleende apparatuur had). Exodus en Finntroll vielen me wat tegen. Op het tweede podium stonden ook nog wat leuke bandjes. Wel vervelend voor een vriend van me, die vooral voor Trail Of Tears kwam, dat uitgerekend die groep niet kon optreden. Enkele bandleden waren op een Duits vliegveld gestrand, als ik me niet vergis. Ook Severe Torture moest afhaken en werd vervangen door de Mentors.

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Cranial » zo dec 19, 2010 11:37 am

zo te horen heb ik niet te veel gemist.... :P
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Bleek No. 1 » zo dec 19, 2010 12:01 pm

Cranial schreef:zo te horen heb ik niet te veel gemist.... :P
trve
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Achrome Moments
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 20, 2008 11:57 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Achrome Moments » zo dec 19, 2010 12:48 pm

Was 'n mooi feesje vrijdag. Helaas alleen de mogelijkheid gekregen om op vrijdag te fotograferen. Volgende keer graag op beide dagen aanwezig natuurlijk. Alleen al omdat het in my hometown te doen was. Twas erg gaaf in ieder geval!

De foto's:
http://www.achromemoments.nl/photobook/ ... ting-2010/
Concertphotography, Black & White Photography, and more...
www.achromemoments.nl

Gebruikersavatar
alicecooper
Berichten: 2415
Lid geworden op: do mar 09, 2006 2:10 pm
Locatie: Almelo

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door alicecooper » zo dec 19, 2010 12:50 pm

Achrome Moments schreef:Was 'n mooi feesje vrijdag. Helaas alleen de mogelijkheid gekregen om op vrijdag te fotograferen. Volgende keer graag op beide dagen aanwezig natuurlijk. Alleen al omdat het in my hometown te doen was. Twas erg gaaf in ieder geval!

De foto's:
http://www.achromemoments.nl/photobook/ ... ting-2010/
Was de kleur op? :wink:

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door BJ » zo dec 19, 2010 2:26 pm

Hoe was Repugnant?
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8458
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door AmnesJAn » zo dec 19, 2010 2:28 pm

Die vielen helaas wat tegen. Paar maanden terug in Londen waren ze geniaal, nu viel het allemaal wat mee.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Woutjinho » zo dec 19, 2010 2:58 pm

Gisteravond was hartstikke gaaf, veel bekenden gezien. Kreator en Inhume waren mijn favorieten. Jammer dat Severe Torture er niet was.
Ik had echt teveel bier op... Gelukkig geen bands "gemist" die ik echt wilde zien.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door EricMaiden » zo dec 19, 2010 3:53 pm

Heb veel lol gehad, hier en daar wel wat minpuntjes maar daar doe je niks aan.
Verder bijna alles gezien wat ik wou dus ik kijk terug op een zeer geslaagd weekend!

MetalTuupLimburg
Berichten: 4857
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 11:24 pm
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door MetalTuupLimburg » zo dec 19, 2010 4:25 pm

Vrijdag was een ramp, vrijwel alle bands die ik wou zien gemist omdat ik er bijna 7 uur over gedaan had vanuit Amstelveen. Van wat ik wel nog gezien heb was alleen Moonspell de moeite waard. De gave shows van gisteren maakten dat toch wel goed. Nu waren we wel op tijd voor Death Angel, voor mij de band van de dag. Ook Kreator, Immortal en Exodus waren goed in vorm. Immortal klonk wel af en toe wat vreemd, maar ze hebben me wel kunnen vermaken.

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door goddethroned » zo dec 19, 2010 5:27 pm

Ik vond het gisteren weer erg geslaagd. De hoogtepunten waren voor mij Death Angel, Kreator, Exodus en, ondanks de problemen die ze hadden met de apparatuur, Immortal! Verder weer veel bekenden gezien en gesproken. Alleen jammer van het Dommelsch bier. Maar dat is maar een klein minpuntje. Verder alle lof naar de organisatie voor wederom een geslaagde editie!
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door MetalJan » zo dec 19, 2010 6:55 pm

Bus -en treinreis ging voorspoedig, was vroeger weggegaan ivm eventuele vertragingen, maar was gewoon al om 2 uur in Eindhoven.

Heb me wel vermaakt en Carach Angren, Inhume, Exodus, Finntroll en Immortal vond ik de beste bands.

Uitgebreid verslagje komt nog wel.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Draconian » zo dec 19, 2010 11:22 pm

Zo, het was al met al een buitengewoon geslaagd feestje! Met Alcest heb ik het beste optreden van het afgelopen jaar gezien. Het grootste deel van de tijd heb ik dan ook vooraan met mijn ogen dicht staan genieten. De wijzigingen op vrijdag kwamen mij goed uit, want nu kon ik Mayhem ook nog gewoon zien. Verder een leuke tijd gehad, met oude bekenden kunnen bijpraten en gezellige mensen ontmoet. Enige nadeel is de terugreis, zowel op vrijdagnacht als op zaterdagnacht. Vanochtend zag ik om half 7 eindelijk mijn bed, na anderhalf uur in een stilstaande trein in Utrecht (waar ik ook helemaal niet heen wilde in eerste instantie) gezeten/gelegen te hebben.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Metall
Berichten: 640
Lid geworden op: zo mar 18, 2007 3:51 am

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Metall » ma dec 20, 2010 4:41 am

Het was weer een mooi feestje. Helaas een en ander gemist door treinvertragingen en onduidelijkheid over tijdschema’s (briefje hier, ander briefje daar). Het zou handig zijn als ze in die lichtbakken actuele schema’s en mededelingen zetten.

Hoogtepunten vond ik Immortal, Rotting Christ, Moonspell en Endstille. Zeker de moeite waard ook Mayhem, Exodus en Kreator. En nog een paar bands in de kleine zaal waarvan ik de naam niet weet. Die doomband met een licht kalende zanger, welke kan dan geweest zijn?

IronMaidenNL
Berichten: 105
Lid geworden op: zo sep 20, 2009 12:45 pm
Locatie: Tilburg

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door IronMaidenNL » ma dec 20, 2010 10:45 am

Klinkt als Ed Warby... 11th hour?

Gebruikersavatar
Krimhild
Altijd welkom
Berichten: 18584
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 6:56 pm
Locatie: Laag en vaag

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Krimhild » ma dec 20, 2010 10:57 am

IronMaidenNL schreef:Klinkt als Ed Warby... 11th hour?
Zingt die? =;') Lijkt me lollig.
Ik ben hier gewoon.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Gilbert » ma dec 20, 2010 11:04 am

IronMaidenNL schreef:Klinkt als Ed Warby... 11th hour?
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar Ed Warby is niet "licht kalend"...
Volgens mij heeft hij geen haar op zijn hoofd. :)

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door scorpion » ma dec 20, 2010 11:13 am

was wel 11th hour, en volgens mij hadden ze 2 zangers, ed warby en een andere gast.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Gilbert » ma dec 20, 2010 11:21 am

scorpion schreef:was wel 11th hour, en volgens mij hadden ze 2 zangers, ed warby en een andere gast.
Klopt, die ander is (volgens mij) Rogga Johansson, die je misschien kent van 1001 Zweedse deathmetalbands. Bij het woord "zanger" denk ik echter aan degene die de clean vocals doet (Ed Warby dus) en niet aan de grunter. Ik vond The 11th Hour overigens ook een prima indruk maken en ga eens op zoek naar het debuutalbum.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door scorpion » ma dec 20, 2010 11:23 am

ja ze zijn mij ook positief opgevallen!

zijn er hier trouwens nog mensen die de belachelijke vechtpartij hebben gezien bij alcest?

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Draconian » ma dec 20, 2010 12:28 pm

scorpion schreef:ja ze zijn mij ook positief opgevallen!

zijn er hier trouwens nog mensen die de belachelijke vechtpartij hebben gezien bij alcest?
Waar was dat dan? Ik stond voorin maar daar heb ik (gelukkig) niets ervan meegekregen.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door scorpion » ma dec 20, 2010 12:35 pm

was inderdaad achterin. Wij stonden relax naar alcest te kijken toen een of andere lompe Pool een jong stelletje aan de kant beukte.. vervolgens gaf die jongen hem een lichte trap terug om duidelijk te maken dat het nergens op sloeg. Had die beter niet kunnen doen want die Pool slaat hem vervolgens keihard met de vuist tegen het hoofd, waardoor die jongen naar achteren knalde met zijn hoofd en zijn vriendin raakte. Die had dus vervolgens een blauw oog. Die jongen en die pool wilden verder matten maar gelukkig duwde de vrienden van die jongen die gast naar de zijkant. Verder heb ik er niks meer van gehoord. maar het was wel een heel raar contrast met de muziek van alcest..

Gebruikersavatar
number_17
Berichten: 3176
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 11:15 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door number_17 » ma dec 20, 2010 1:18 pm

scorpion schreef:was inderdaad achterin. Wij stonden relax naar alcest te kijken toen een of andere lompe Pool een jong stelletje aan de kant beukte.. vervolgens gaf die jongen hem een lichte trap terug om duidelijk te maken dat het nergens op sloeg. Had die beter niet kunnen doen want die Pool slaat hem vervolgens keihard met de vuist tegen het hoofd, waardoor die jongen naar achteren knalde met zijn hoofd en zijn vriendin raakte. Die had dus vervolgens een blauw oog. Die jongen en die pool wilden verder matten maar gelukkig duwde de vrienden van die jongen die gast naar de zijkant. Verder heb ik er niks meer van gehoord. maar het was wel een heel raar contrast met de muziek van alcest..
Ik zag 2 kerels die "Pool" naar achter duwen.
Ze duwde hem even tegen de muur en keken hem vuil aan.

Er vielen geen klappen meer. De Pool verliet na een tijdje de zaal en die twee kerels gingen terug naar voren.

Iets met Alcohol.
[url=http://ashladan.be]Mijn E-zine[/url]
[url=http://www.last.fm/user/Thurisazz/]Last.fm[/url]

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door lampje » ma dec 20, 2010 2:26 pm

Gilbert schreef:
scorpion schreef:was wel 11th hour, en volgens mij hadden ze 2 zangers, ed warby en een andere gast.
Klopt, die ander is (volgens mij) Rogga Johansson, die je misschien kent van 1001 Zweedse deathmetalbands. Bij het woord "zanger" denk ik echter aan degene die de clean vocals doet (Ed Warby dus) en niet aan de grunter. Ik vond The 11th Hour overigens ook een prima indruk maken en ga eens op zoek naar het debuutalbum.
Rogga Johansson heeft inderdaad de cd ingegrunt, maar zit normaal niet in de live band van 11th Hour. Daarin grunt normaal gesproken Pim Blankenstien van Officium Triste. Ik was er vrijdag echter niet bij, dus weet niet of die er nu bij was.

Gebruikersavatar
EricMaiden
Berichten: 2121
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 12:43 pm
Locatie: Zwolle

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door EricMaiden » ma dec 20, 2010 3:21 pm

scorpion schreef:was inderdaad achterin. Wij stonden relax naar alcest te kijken toen een of andere lompe Pool een jong stelletje aan de kant beukte.. vervolgens gaf die jongen hem een lichte trap terug om duidelijk te maken dat het nergens op sloeg. Had die beter niet kunnen doen want die Pool slaat hem vervolgens keihard met de vuist tegen het hoofd, waardoor die jongen naar achteren knalde met zijn hoofd en zijn vriendin raakte. Die had dus vervolgens een blauw oog. Die jongen en die pool wilden verder matten maar gelukkig duwde de vrienden van die jongen die gast naar de zijkant. Verder heb ik er niks meer van gehoord. maar het was wel een heel raar contrast met de muziek van alcest..
Dat waren dus vrienden van mij, niet die stink pool uiteraard!

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Gilbert » ma dec 20, 2010 4:20 pm

lampje schreef:Rogga Johansson heeft inderdaad de cd ingegrunt, maar zit normaal niet in de live band van 11th Hour. Daarin grunt normaal gesproken Pim Blankenstien van Officium Triste. Ik was er vrijdag echter niet bij, dus weet niet of die er nu bij was.
Bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt en het inderdaad Pim Blankenstein was. Voor mij klinken al die grunters nou eenmaal exact hetzelfde :wink: (en ik heb voor zover ik weet geen van beide heren ooit eerder live gezien, dus ik weet niet hoe ze er uit zien).

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door yowannuzz » ma dec 20, 2010 6:53 pm

Immortal te laat door de sneeuw ....

Hoe mooi moet het worden. :lol:
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22691
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door innuendo » ma dec 20, 2010 7:03 pm

vertraging door sneeuw. Volgens mij heeft Abbath de buschauffeur gedwongen om de bus aan de kant te zetten, zodat zij sneeuwpoppen konden maken en een grimmig sneeuwballengevecht konden leveren.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Woutjinho » ma dec 20, 2010 7:57 pm

yowannuzz schreef:Immortal te laat door de sneeuw ....

Hoe mooi moet het worden. :lol:
ME HATE PERMAFROST!

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Sorcha » ma dec 20, 2010 7:57 pm

Draconian schreef: Vanochtend zag ik om half 7 eindelijk mijn bed, na anderhalf uur in een stilstaande trein in Utrecht (waar ik ook helemaal niet heen wilde in eerste instantie) gezeten/gelegen te hebben.
Wat een hel van een terugreis zeg! In ieder geval goed dat jullie thuisgekomen zijn, beter laat dan helemaal niet. Verder twee hele leuke dagen gehad, leuke nieuwe mensen ontmoet, oude bekenden tegengekomen en inmiddels wel weer aardig bijgeslapen. Hoogtepunten waren Mael Mordha, Endstille en Izegrim. Alcest vond ik in Leeuwarden toch beter. En blijkbaar had Carach Angren toch geen geluidsman gevonden (het was iig erg slecht). Ook jammer dat The Vision Bleak af moest haken. Volgend jaar hopelijk weer aanwezig en dan op tijd ho(s)tel boeken :)

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11071
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Draconian » di dec 21, 2010 12:03 am

Sorcha schreef:
Draconian schreef: Vanochtend zag ik om half 7 eindelijk mijn bed, na anderhalf uur in een stilstaande trein in Utrecht (waar ik ook helemaal niet heen wilde in eerste instantie) gezeten/gelegen te hebben.
Wat een hel van een terugreis zeg! In ieder geval goed dat jullie thuisgekomen zijn, beter laat dan helemaal niet.
Tjah, de dag ervoor verliep ook al niet helemaal soepel. En dan te bedenken dat de laatste band die we zagen The Mentors was....:roll: Een koude douche na Alcest.

Nou ja, het was in ieder geval nog gezellig :)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Woutjinho » di dec 21, 2010 1:08 am

Net filmpjes op youtube gezien dat ik met het laatste nummer van Inhume ook op het podium heb gestaan. Heel erg verhelderend zo'n filmpjes.

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door lampje » wo dec 22, 2010 10:31 am

Sorcha schreef:En blijkbaar had Carach Angren toch geen geluidsman gevonden (het was iig erg slecht).
Ze zochten een lichtman :roll:

Gebruikersavatar
Sorcha
Lult over cdtjes
Berichten: 2842
Lid geworden op: wo okt 05, 2005 9:23 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eindhoven Metal Meeting 2010

Bericht door Sorcha » wo dec 22, 2010 5:01 pm

Ah foutje. Dan hebben ze dus geen enkel excuus voor dat matige geluid!

@ Draconian: Kan me de muziek van The Mentors niet eens meer herinneren. Volgens mij is alles na Alcest een tegenvaller, was in de Romein ook met The Vision Bleak als afsluiter. Maar het was zeker gezellig! :)

Plaats reactie