Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhoven

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Gilbert » do dec 23, 2010 11:16 am

Zal ik het maar voor Slayer opnemen dan?

Om te beginnen is het de enige van de "big four" die nooit uitverkoop hebben gehouden door van genre te switchen. Het is ook de enige van de vier die momenteel volledig in de klassieke line-up spelen. Persoonlijk vind ik hun meest recente album heel goed te pruimen. Bovendien spelen ze live toch vooral songs van de eerste vijf klassieke platen. Met een beetje geluk krijg je weer een album als Reign In Blood of Seasons In The Abyss integraal. En als het om de podiumact gaat: die ontbreekt bij Megadeth evenzeer. Plus dat de zang van Araya, ondanks al zijn fysieke problemen van de laatste tijd, live nog altijd heel wat beter klinkt dan die van Mustaine.

Naar mijn mening zijn dit overigens de twee meest interessante van de "big four", en ik ben blij dat ze samen naar het klokgebouw komen. Beide bands maken de anderhalf uur live toch nooit vol, dus zo krijg je tenminste een vol programma. Met Slayer als de hoofdact en afsluiter natuurlijk, dat spreekt gewoon voor zich. :P Ik ben benieuwd of er (net als eerder in Noord-Amerika) nog een derde band bijkomt; het liefst Testament, maar Anthrax of iets moderners mag ook.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door enforcer » do dec 23, 2010 12:09 pm

Als ANTHRAX komt ben ik er alleen al voor ANTHRAX. NU ga ik misschien alsnog hoor maar dan zeker voor SLAYER met Megadeth als aardige bonus. Hoe je het ook wendt of keert Megadeth is een van de saaiste live bands ooit, hoe "perfect" ze ook mogen zijn. Megadeth is het altijd net niet geweest vind ik, de zang is het net niet, de nummers beginnen vaak veelbelovend om dan te eindigen met een net niet gevoel. Geen wonder dat ze nooit zo groot zijn geworden als Metallica.... desalniettemin kan ik sommige nummers van ze best hebben hoor.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Slayer / Megadeth naar Klokgebouw Eindhoven

Bericht door enforcer » do dec 23, 2010 12:11 pm

number_17 schreef:Klokgebouw heeft kut geluid..
Die zaal is niet voor muziek gemaakt.

Bij speed en persistence fest is het al twee jaar dik ok IMO...

Ik vind dat ze het van binnen mooi opgeknapt hebben, ze zijn duidelijk van plan er een muziekzaal van te maken, soort tegenhanger van de Heineken Music Hall qua capaciteit...
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Elessar » do dec 23, 2010 1:59 pm

enforcer schreef:Als ANTHRAX komt ben ik er alleen al voor ANTHRAX. NU ga ik misschien alsnog hoor maar dan zeker voor SLAYER met Megadeth als aardige bonus. Hoe je het ook wendt of keert Megadeth is een van de saaiste live bands ooit, hoe "perfect" ze ook mogen zijn. Megadeth is het altijd net niet geweest vind ik, de zang is het net niet, de nummers beginnen vaak veelbelovend om dan te eindigen met een net niet gevoel. Geen wonder dat ze nooit zo groot zijn geworden als Metallica.... desalniettemin kan ik sommige nummers van ze best hebben hoor.
Voor mij eigenlijk precies hetzelfde. Ik heb het vaak geprobeerd. Regelmatig vond ik de muziek gaaf, maar wanneer Mustaine eenmaal begon te zingen haakte ik af. Heb zelfs drie platen van de band in de kast staan, dus ik heb t echt geprobeerd :P
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door innuendo » do dec 23, 2010 2:02 pm

Welke platen heb je geprobeerd? Zeker Risk, Cryptic Writings en The World Needs A Hero? :P
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

MetalJan
Berichten: 5524
Lid geworden op: wo okt 27, 2004 2:53 pm
Locatie: Alblasserdam

Re: Slayer / Megadeth naar Klokgebouw Eindhoven

Bericht door MetalJan » do dec 23, 2010 2:11 pm

Temple Of The King schreef:Deze avond zal opgeluisterd worden met een MetalDJ……
Een MetalDJ, toe maar!

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Elessar » do dec 23, 2010 3:05 pm

innuendo schreef:Welke platen heb je geprobeerd? Zeker Risk, Cryptic Writings en The World Needs A Hero? :P
Het bleken er twee te zijn. "So Far So Good So What" en "The System Has Failed".
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door innuendo » do dec 23, 2010 3:07 pm

Schaam je man, SFSGSW is een fantastisch album :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25625
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Lennert » do dec 23, 2010 3:21 pm

Och, van hun oude albums toch verreweg een van mijn minst favoriete albums. Maar Peace Sells en Rust in Peace niet geprobeerd hebben is een zonde, ik heb van Slayer ook zo goed als alles geprobeerd (en iedere keer kwam ik niet door de saaiheid heen).
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door innuendo » do dec 23, 2010 3:34 pm

Schaam je Lennert :mrgreen:
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door yowannuzz » do dec 23, 2010 8:12 pm

Elessar schreef:Maar Ruud... Wat is er dan mis met Slayer?
Ik verwacht nu eigenlijk een bijval van Yowannuz in jouw voordeel.
Vooruit dan !!

Slayer heeft genre-definierende platen gemaakt , maar doet dat al jaren niet meer. Hun laatste noemenswaardige wapenfeit heet Divine Intervention en stamt uit 1994.
Vooral op hun vorige album Christ Illusion klinken ze als een band die krampachtig probeert iets te zijn wat ze niet meer zijn.
Opvolger World Painted Blood klinkt enthousiast, maar weet dat helaas niet om te zetten in goede nummers.

Live doen ze al 100 jaar hetzelfde, dat ze statisch zijn is daarbij niet het grootste probleem, dat de setlist weinig tot niets afwijkt des te meer.
Alles wat enigszins riekt naar avontuur of risico is nergens te vinden in de vocabulaire van Slayer.
En ik persoonlijk vind dat soort bands over het algemeen niet bijzonder interessant.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Bleek No. 1 » do dec 23, 2010 9:37 pm

Het is een act die ze goed lang volhouden. Volgens mij is ook Slayer de enigste die geen 'greatest hits'/'best of' in hun repertoire heeft.

Enfin, ze wijken nu wel lekker af door 'World Painted Blood' in z'n geheel te spelen!
In mijn opinie heeft Slayer eigenlijk geen flaters van platen. De minste van allen vind ik dan nog wel (als ik echt moet kiezen) 'Undisputed Attitude' uit '96.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
John Lydon
Berichten: 404
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 8:35 pm
Locatie: Somewhere in Dordt

Re: Slayer / Megadeth naar Klokgebouw Eindhoven

Bericht door John Lydon » do dec 23, 2010 10:06 pm

alicecooper schreef:
John Lydon schreef:Nou,Slayer heb ik pas nog gezien in 013. Maar dit betekent dus geen Big Four shows in NL als ik het goed zie...
Waar zie jij dan, dat de big4 niet naar NL komt?
Het is niet meer logisch, maar het zal altijd nog kunnen.
Da's waar maar zou lichtelijk onlogisch zijn van Slayer om eerst met Megadeth te touren en even later weer in NL te staan met de Big Four shows. Maar goed,er zijn wel vreemdere dingen gebeurt in de muziekbussiness :-)
You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door yowannuzz » do dec 23, 2010 10:29 pm

Black No. 1 schreef:Enfin, ze wijken nu wel lekker af door 'World Painted Blood' in z'n geheel te spelen!
Waar haal je die info vandaan ?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
st. evil
Berichten: 673
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 9:05 pm
Locatie: hoofddorp

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door st. evil » do dec 23, 2010 11:31 pm

waarschijnlijk puur hypotethisch gelul gok ik

ik hoop op een leuke band in het voorprogramma, dan zou ik nog overwegen om hier naar toe te gaan. iets als exodus, death angel of forbidden ofzo
Thrash till Death

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Slayer / Megadeth naar Klokgebouw Eindhoven

Bericht door Rubicon » vr dec 24, 2010 10:39 am

John Lydon schreef:
alicecooper schreef:
John Lydon schreef:Nou,Slayer heb ik pas nog gezien in 013. Maar dit betekent dus geen Big Four shows in NL als ik het goed zie...
Waar zie jij dan, dat de big4 niet naar NL komt?
Het is niet meer logisch, maar het zal altijd nog kunnen.
Da's waar maar zou lichtelijk onlogisch zijn van Slayer om eerst met Megadeth te touren en even later weer in NL te staan met de Big Four shows. Maar goed,er zijn wel vreemdere dingen gebeurt in de muziekbussiness :-)
'
Zo vreemd zou het op zich niet zijn. Het concept van The Big Four is duidelijk. Metallica is daar headliner en die verkopen in Nederland nog altijd binnen no time uit. Dus zet Metallica neer en de rest speelt onherroepelijk voor een volle bak. Het zal alleen niet gebeuren onder de Sonisphere vlag, die komt niet naar Nederland in 2011.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer / Megadeth naar Klokgebouw Eindhoven

Bericht door Gilbert » vr dec 24, 2010 10:49 am

Rubicon schreef:Metallica is daar headliner en die verkopen in Nederland nog altijd binnen no time uit. Dus zet Metallica neer en de rest speelt onherroepelijk voor een volle bak. Het zal alleen niet gebeuren onder de Sonisphere vlag, die komt niet naar Nederland in 2011.
Eh, de reden dat Sonisphere niet meer naar Nederland komt, is juist dat Metallica in 2009 het Goffert Park bij lange na niet wist uit te verkopen.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Bleek No. 1 » vr dec 24, 2010 10:50 am

yowannuzz schreef:
Black No. 1 schreef:Enfin, ze wijken nu wel lekker af door 'World Painted Blood' in z'n geheel te spelen!
Waar haal je die info vandaan ?
Slayer zal zijn nieuwe album World Painted Blood komen voorstellen aan het publiek
via rocktemple.nl.

Ik neem aan dat ze het dan integraal komen spelen met als voorafje/dessert wat klassieke nummers.
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door innuendo » vr dec 24, 2010 11:00 am

Dat wil niet perse zeggen dat ze het hele album gaan spelen. Zelfs door 1 of 2 nummers te spelen, kun je een album al 'voorstellen'.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Agent » vr dec 24, 2010 11:06 am

innuendo schreef:Dat wil niet perse zeggen dat ze het hele album gaan spelen. Zelfs door 1 of 2 nummers te spelen, kun je een album al 'voorstellen'.
Ik heb in interviews Tom Araya al vaker horen zeggen dat hij WPB graag integraal zou spelen. Dus ik denk dat hij zijn zin heeft gekregen van de overige heren. Mij lijkt het trouwens te gek, ik vind het een wereldplaat.

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door enforcer » vr dec 24, 2010 11:51 am

Elessar schreef:
enforcer schreef:Als ANTHRAX komt ben ik er alleen al voor ANTHRAX. NU ga ik misschien alsnog hoor maar dan zeker voor SLAYER met Megadeth als aardige bonus. Hoe je het ook wendt of keert Megadeth is een van de saaiste live bands ooit, hoe "perfect" ze ook mogen zijn. Megadeth is het altijd net niet geweest vind ik, de zang is het net niet, de nummers beginnen vaak veelbelovend om dan te eindigen met een net niet gevoel. Geen wonder dat ze nooit zo groot zijn geworden als Metallica.... desalniettemin kan ik sommige nummers van ze best hebben hoor.
Voor mij eigenlijk precies hetzelfde. Ik heb het vaak geprobeerd. Regelmatig vond ik de muziek gaaf, maar wanneer Mustaine eenmaal begon te zingen haakte ik af. Heb zelfs drie platen van de band in de kast staan, dus ik heb t echt geprobeerd :P

Ik denk dat ik vrijwel alles van ze heb, mijn mening is nooit veranderd.....
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Laus
Berichten: 6997
Lid geworden op: di dec 18, 2001 10:16 pm
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Laus » vr dec 24, 2010 1:23 pm

enforcer schreef:Als ANTHRAX komt ben ik er alleen al voor ANTHRAX. NU ga ik misschien alsnog hoor maar dan zeker voor SLAYER met Megadeth als aardige bonus. Hoe je het ook wendt of keert Megadeth is een van de saaiste live bands ooit, hoe "perfect" ze ook mogen zijn. Megadeth is het altijd net niet geweest vind ik, de zang is het net niet, de nummers beginnen vaak veelbelovend om dan te eindigen met een net niet gevoel. Geen wonder dat ze nooit zo groot zijn geworden als Metallica.... desalniettemin kan ik sommige nummers van ze best hebben hoor.
Wat heerlijk toch dat smaken in dit geval 100% kunnen verschillen. Ik trek Anthrax dus echt gewoon helemaal niet. Zelfs geen aankondiging. Slayer vind ik hooguit matig. Inclusief RIB. Wellicht genre-definiërend. Ik blijf het ruk vinden. Megadeth daarentegen is het mss wel waard om Slayer even te tolereren. anthrax gaat te ver...

Gebruikersavatar
hellish star
Berichten: 731
Lid geworden op: di okt 16, 2007 8:29 pm
Locatie: Lovendegem - België

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door hellish star » za dec 25, 2010 12:45 am

Tickets besteld voor Vorst...
http://www.myspace.com/hellishstar

http://users.telenet.be/metaltoinfinity/MTIindex.htm

Gebruikersavatar
enforcer
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 11:11 am
Locatie: delft
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door enforcer » za dec 25, 2010 9:29 am

Laus schreef:
enforcer schreef:Als ANTHRAX komt ben ik er alleen al voor ANTHRAX. NU ga ik misschien alsnog hoor maar dan zeker voor SLAYER met Megadeth als aardige bonus. Hoe je het ook wendt of keert Megadeth is een van de saaiste live bands ooit, hoe "perfect" ze ook mogen zijn. Megadeth is het altijd net niet geweest vind ik, de zang is het net niet, de nummers beginnen vaak veelbelovend om dan te eindigen met een net niet gevoel. Geen wonder dat ze nooit zo groot zijn geworden als Metallica.... desalniettemin kan ik sommige nummers van ze best hebben hoor.
Wat heerlijk toch dat smaken in dit geval 100% kunnen verschillen. Ik trek Anthrax dus echt gewoon helemaal niet. Zelfs geen aankondiging. Slayer vind ik hooguit matig. Inclusief RIB. Wellicht genre-definiërend. Ik blijf het ruk vinden. Megadeth daarentegen is het mss wel waard om Slayer even te tolereren. anthrax gaat te ver...
smaken verschillen, maar dat ANTHRAX live tenminste wat toevoegt aan hun show staat als een paal boven water, bij Megadeth kun je net zo goed thuis een CDtje opzetten voor de beweging op het podium hoef je het niet te doen.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

metaljur
Berichten: 1115
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 2:37 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door metaljur » za dec 25, 2010 3:07 pm

Pppff wat een gezeik hier over dat Anthrax.
Snap zo ie zo al niet waarom die in de line upp stonden voor the big 4.
Testament had daar moeten staan.
Anthrax is niks aan, veranderd ook nog al is van zanger, omdat ze het blijkbaar niet zonder joey belladonna af kunnen.
Dus dat 2de zegt al genoeg over Anthrax, en Megadeth op automatische piloot op het podium zeg je net enforcer?
Waar kijk jij naar dan joh?
Nee als of Anthrax een geweldige show heeft.
Megadeth heeft toch echt meer kwaliteit dan dat hele Anthrax.
En Slayer is inderdaad afgezakt jah laatste jaren voorral dit jaar na die cancelling in de 013, zei dat ook weer genoeg over Slayer.
Maar er gaat niets boven SLAYER, dus zie ik liever SLAYER EN MEGADETH voor me geld.
Zie die 47 euro maar als een prijs van 2 in 1.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Elessar » za dec 25, 2010 3:14 pm

Yeah, telegram-stijl, afgezien van "STOP".

"Die cancelling van het 013 zei dan ook weer genoeg over Slayer". Wat een kansloos argument. Ik zou me eerst eens wat meer in de feiten gaan verdiepen voordat je van alles begint te roepen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 2075
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 2:02 pm
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door lampje » za dec 25, 2010 7:34 pm

metaljur schreef:Pppff wat een gezeik hier over dat Anthrax.
Snap zo ie zo al niet waarom die in de line upp stonden voor the big 4.
Testament had daar moeten staan.
Nee, Testament had daar niet moeten staan, want dan was het geen Big 4 of Thrash. Dat jij bepaalde bands wel of niet leuk vindt bepaalt niet de klassieke Big 4.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Bleek No. 1 » zo dec 26, 2010 1:16 pm

Goh, jongens. Wat hebben we er toch zín in! Whoeiii
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Woutjinho » zo dec 26, 2010 4:49 pm

Het hele principe van de "big four" is vaag.

Gilbert
Lult over cdtjes
Berichten: 3945
Lid geworden op: za mar 04, 2006 5:01 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Gilbert » zo dec 26, 2010 5:01 pm

Woutjinho schreef:Het hele principe van de "big four" is vaag.
Het is helemaal niet vaag, als je er tenminste bij was toen die term voor het eerst gebruikt werd: eind jaren tachtig. Anthrax, Megadeth, Metallica en Slayer speelden toen alle vier nog thrashmetal en waren veruit de bestverkopende en populairste acts in dat genre. Daarom is het ook onzinnig om te zeggen dat band x er niet bij hoort of band y er bij zou moeten staan. De term "big four of thrash metal" is nou eenmaal eind jaren tachtig in het leven geroepen en er was destijds geen enkele twijfel mogelijk om welke vier bands het ging.

Wat hooguit verwarrend is, is dat ze de term anno 2010/2011 gebruiken voor gezamenlijke optredens, terwijl Anthrax allang niet meer (zo) populair is en zeker Metallica al jaren geen thrashmetalband meer is. Het is puur een marketingtruc en een nostalgische aangelegenheid: een avondje uit voor veertigplussers die indertijd hoopten dat de "big four" samen zouden optreden en nu kunnen fantaseren dat ze weer jong zijn en hun wens alsnog is uitgekomen.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Elessar » zo dec 26, 2010 5:33 pm

Gilbert schreef:
Woutjinho schreef:Het hele principe van de "big four" is vaag.
Het is puur een marketingtruc en een nostalgische aangelegenheid: een avondje uit voor veertigplussers die indertijd hoopten dat de "big four" samen zouden optreden en nu kunnen fantaseren dat ze weer jong zijn en hun wens alsnog is uitgekomen.
En zich op de koop toe vaak ook meteen gedragen als een stel randdebielen na het tweede bekertje pils.

Vaker mannen gezien van die generatie die zich op een avond als holbewoners gedragen, dan "de jeugd". Alcohol en nostalgie lijkt vaak synoniem te zijn aan verantwoord losgeslagen gedrag. Rijen opzij duwen bij de bar, met armen om elkaars nek ruw staan te dansen wanneer ieder ander in de omgeving gewoon naar een optreden staat te kijken etc.
Voor een avondje weer 18, en vervolgens om 02.00 uur weer verantwoording afleggen aan de vrouw over waarom persoon x zo onnodig laat en bezopen thuis moet komen.
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22271
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door KoenM » zo dec 26, 2010 5:36 pm

Gilbert schreef:
Wat hooguit verwarrend is, is dat ze de term anno 2010/2011 gebruiken voor gezamenlijke optredens, terwijl Anthrax allang niet meer (zo) populair is en zeker Metallica al jaren geen thrashmetalband meer is. Het is puur een marketingtruc en een nostalgische aangelegenheid: een avondje uit voor veertigplussers die indertijd hoopten dat de "big four" samen zouden optreden en nu kunnen fantaseren dat ze weer jong zijn en hun wens alsnog is uitgekomen.
En is dat laatste wat je noemt nou niet net het gave aan metal? Met je vrienden de liefde voor die muziek delen en compleet losgaan met dat bijbehorende euforische gevoel? Dat ze dan de veertig gepasseerd zijn doet daar niet zoveel aan af denk ik.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Rubicon
Berichten: 1477
Lid geworden op: do okt 01, 2009 10:21 am

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Rubicon » zo dec 26, 2010 9:18 pm

Elessar schreef:
Gilbert schreef:
Woutjinho schreef:Het hele principe van de "big four" is vaag.
Het is puur een marketingtruc en een nostalgische aangelegenheid: een avondje uit voor veertigplussers die indertijd hoopten dat de "big four" samen zouden optreden en nu kunnen fantaseren dat ze weer jong zijn en hun wens alsnog is uitgekomen.
En zich op de koop toe vaak ook meteen gedragen als een stel randdebielen na het tweede bekertje pils.

Vaker mannen gezien van die generatie die zich op een avond als holbewoners gedragen, dan "de jeugd". Alcohol en nostalgie lijkt vaak synoniem te zijn aan verantwoord losgeslagen gedrag. Rijen opzij duwen bij de bar, met armen om elkaars nek ruw staan te dansen wanneer ieder ander in de omgeving gewoon naar een optreden staat te kijken etc.
Voor een avondje weer 18, en vervolgens om 02.00 uur weer verantwoording afleggen aan de vrouw over waarom persoon x zo onnodig laat en bezopen thuis moet komen.
Ik zie geen tot weinig verschil met de pubers van heden ten dagen. Bier smijten, vechtpartijen, om niks opgefokt. Ik ben blij dat ik dertiger ben... :mrgreen:

Gebruikersavatar
John Lydon
Berichten: 404
Lid geworden op: ma sep 21, 2009 8:35 pm
Locatie: Somewhere in Dordt

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door John Lydon » zo dec 26, 2010 11:03 pm

Black No. 1 schreef:Het is een act die ze goed lang volhouden. Volgens mij is ook Slayer de enigste die geen 'greatest hits'/'best of' in hun repertoire heeft.
Off topic: Kunnen we "Decade of Agression" eigenlijk niet als Best-of beschouwen dan?
On topic: Het ziet er ondanks mijn eerdere terughoudendheid toch naar uit dat ik hierbij aanwezig ga zijn. Tja,als er maar genoeg vrienden gaan word het al snel interessant he? :-)
You tell me that I'm a sinner.You say I'm going to hell. So once your judgement condemns You,I shall see you there....

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Agent » zo dec 26, 2010 11:42 pm

Slayer is een band die z'n genre is ontstegen. Daarom zijn ze bijzonder. Dit geldt trouwens ook voor Megadeth en Metallica. Het feit dat het metalbands zijn wordt daardoor minder belangrijk, ze maken (of maakten) gewoon een heel nieuw soort muziek. Ik moet zeggen dat ik van de hedendaagse metalscene niet zo op de hoogte ben maar ik ben nog geen nieuwe metalband tegengekomen die zijn genre ontstijgt. Elke keer zijn het de oudgedienden die de voor mij relevante platen maken. Maar ik zou heel goed iets gemist kunnen hebben, hou me ten goede.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Bleek No. 1 » ma dec 27, 2010 7:01 pm

John Lydon schreef:
Black No. 1 schreef:Het is een act die ze goed lang volhouden. Volgens mij is ook Slayer de enigste die geen 'greatest hits'/'best of' in hun repertoire heeft.
Off topic: Kunnen we "Decade of Agression" eigenlijk niet als Best-of beschouwen dan?
On topic: Het ziet er ondanks mijn eerdere terughoudendheid toch naar uit dat ik hierbij aanwezig ga zijn. Tja,als er maar genoeg vrienden gaan word het al snel interessant he? :-)
Neuh, is gewoon live! [headbang]

En vet! Meer zielen, meer vreugd.

EDIT: Nu ik er zo aan denk... is 'Soundtrack to the Apocalypse' niet gewoon een giga best of?
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Orklord » di dec 28, 2010 10:14 am

Megadeth wil ik wel weer zien, die hebben misschien geen podium act, maar technisch zijn ze toch wel de meerdere van Slayer. Daarnaast hoeft Mustaine van mij niet te ouwehoeren tussen de nummers door, laat hem maar lekker spelen. Het nadeel van Slayer vind ik dat je elke keer weer van die ingestudeerde speeches krijgt. Daarbij vind ik de spelvreugde er niet vanaf spatten, wat bij Megadeth wel te zien is. Ik wacht wel weer tot Megdeth apart komt, met een nieuwe plaat :)

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Agent » di dec 28, 2010 10:40 am

Orklord schreef: Daarbij vind ik de spelvreugde er niet vanaf spatten, wat bij Megadeth wel te zien is. :)
Ik zie vooral een gefrustreerde Araya. Hij baalt echt van het feit dat hij niet kan headbangen. In een recent interview geeft hij aan dat dat het optreden minder leuk maakt. King gaat eigenlijk altijd wel uit zijn dak en Hanneman doet gewoon zijn ding zoals altijd. Hanneman is ook verreweg de introvertste. Lombardo heeft nog de meeste lol van de vier.

metaljur
Berichten: 1115
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 2:37 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door metaljur » di dec 28, 2010 1:58 pm

Verkoop zal morgen wel om 10uur beginnen denk ik en via ticketservice?

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Vlekkie » di dec 28, 2010 3:37 pm

Ja de voorverkoop begint morgen (29 december) via ticketmaster.nl (ticketservice), voor de show van eindhoven.
http://www.ticketmaster.nl/SLAYER+%26+M ... m_homeA_h1
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Bleek No. 1 » di dec 28, 2010 6:43 pm

Ondanks het vrij baggere geluid in Klokgebouw, toch hard aanwezig!
Hakkaa päälle pohjan poika!

metaljur
Berichten: 1115
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 2:37 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door metaljur » wo dec 29, 2010 10:14 am

Zo kaart is binnen :)

Gebruikersavatar
Vlekkie
Berichten: 624
Lid geworden op: di nov 11, 2008 8:50 pm
Locatie: Bij Boxmeer

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Vlekkie » wo dec 29, 2010 10:18 am

Mijn kaartje is ook binnen! :)
Maar ligt 't aan mij of zijn die servicekosten nu ook al zo belachelijk veel? Ik heb ongeveer 9 euro extra betaald aan die servicekosten.
2/6: Fortarock festival
30/6: Houten Deathfest
28/09: Secrets of the Moon
06/10: Overkill
26/10: Aurora Infernalis
14/12: Eindhoven Metal Meeting

metaljur
Berichten: 1115
Lid geworden op: zo jun 21, 2009 2:37 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door metaljur » wo dec 29, 2010 11:28 am

Service kosten was uhh 5 euro..
Zal wel weer belasting zijn wat er bij is gekomen..
Word voor mij alweer 5de keer megadeth gaan zien..
Ennuh 6de keer Slayer, soort inhaal omdat dit jaar die eerste avond niet door ging :)..

Gebruikersavatar
Woutjinho
Berichten: 2153
Lid geworden op: do jul 31, 2008 5:45 pm
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Woutjinho » wo dec 29, 2010 12:30 pm

Geen kaartje binnen!

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Agent » wo dec 29, 2010 2:08 pm

Kaart is binnen. Heb er zin in.

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Bleek No. 1 » wo dec 29, 2010 6:51 pm

Agent schreef:Kaart is binnen!!! Heb er godverdomme toch kênker veul zin in, zeg!!
Hakkaa päälle pohjan poika!

Gebruikersavatar
velvet-vendetta
Berichten: 119
Lid geworden op: vr sep 24, 2010 6:44 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door velvet-vendetta » do dec 30, 2010 12:16 am

I've got the tickets ^^

Agent
Berichten: 223
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 6:38 pm

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Agent » do dec 30, 2010 10:44 am

Black No. 1 schreef:
Agent schreef:Kaart is binnen!!! Heb er godverdomme toch kênker veul zin in, zeg!!
Gelukkig doet de Jeugd van Tegenwoordig niet het voorprogramma :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Bleek No. 1
Berichten: 14691
Lid geworden op: di dec 18, 2007 10:50 pm
Locatie: Eindhoven.

Re: Slayer en Megadeth, voorjaar 2011, in Brussel en Eindhov

Bericht door Bleek No. 1 » do dec 30, 2010 10:48 am

Yep, haha.
Je leek me gewoon niet enthiousiast, vandaar..
Hakkaa päälle pohjan poika!

Plaats reactie